نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید؛ هرچند در چین باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 فروردین 10

بیش از 1000 فروشنده عضو سیستم ایران مارکت سنتر محصولات خود را در این سایت عرضه میکنند و خریداران میتوانند ضمن مقایسه محصولات در محیطی رقابتی، خریدی بهتر و ارزانتر داشته باشند. فروشندگانی که کیفیت و پشتیبانی محصولات خود را رعایت نکنند، از سایت حذف میشوند.بر روی بنر زیر کلیک کنید .

mihaniran.ir

نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها

در دولت با نظارت شبانه روزی همه ستادها از جمله وزارت کشور، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و همه نهادهای دولتی، مسائل و مشکلات مربوط به این قانون رصد و هر شب با حضور رئیس جمهوری بررسی می شود

همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و اصلاح قیمت‌ها در هفته گذشته، مصرف حامل های انرژی کاهشی چشمگیر داشته است.
محمدرضا فرزین اعلام کرد: از زمان اجرای این قانون، میانگین مصرف روزانه بنزین از 60 میلیون لیتر به 55 میلیون لیتر کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی گفت: مصرف نفت گاز، نفت سفید، گاز مایع و گاز طبیعی نیز کاهشی چشمگیر داشته است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: همچنین با اجرای این قانون، قاچاق بخشی از حامل های انرژی به کشورهای همسایه بسیار کاهش یافته است.
فرزین در ارزیابی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در یک هفته گذشته گفت: در این مدت، همکاری و همراهی مردم و همه نهادها و تشکل های تولیدی کاملا نتیجه بخش بوده است.
وی با بیان این که اجرای این قانون را خود مردم به دست گرفته اند، افزود: در دولت نیز با نظارت شبانه روزی همه ستادها از جمله وزارت کشور، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و همه نهادهای دولتی، مسائل و مشکلات مربوط به این قانون رصد و هر شب با حضور رئیس جمهوری بررسی می شود.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی گفت: اجرای این قانون مطابق برنامه ریزی از پیش تعیین شده پیش می رود و مشکل خاصی در این زمینه نیست.
فرزین در باره این که بخشی از منابع حاصل از قانون هدفمندی به چه منظور صرف می شود، گفت: از دو سال قبل بسته های حمایتی و سیاستی در دولت تنظیم شد و به برخی نهادهای موردنظر اختصاص یافت؛ برای مثال برای صنعت حدود 2000 هزار میلیارد تومان و برای بخش کشاورزی 1000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: بخشی از این منابع، قبل از شروع اصلاح قیمت ها به برخی نهادها اختصاص یافته بود و هم اکنون نیز بقیه آن در حال اختصاص یافتن است.
فرزین اضافه کرد: اختصاص بسته های حمایتی، محور اصلی برنامه ریزی دولت بوده است تا بتوان به تغییر فناوری و فرایندهای تولیدی در کشور و نیز بهینه سازی انرژی که از مهم ترین اهداف هدفمند کردن یارانه هاست، کمک کرد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این بسته ها به کاهش قیمت تمام شده محصول برای تولیدکنندگان منجر می شود.

کاهش 38 درصدی مصرف گازوئیل
بررسی آمار متوسط مصرف 69.8 میلیون لیتری گازوئیل طی شش روز اول هدفمندی یارانه‌ها حاکی از کاهش 29 درصدی مصرف این حامل در مقایسه با متوسط آذر امسال و کاهش 38 درصدی در مقایسه با آذر سال گذشته است.
اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها از 28 آذرماه با اعلام رئیس جمهور موجبات افزایش قیمت حامل‌های انرژی را فراهم کردکه با این حساب پیش بینی می‌شد، مصرف حامل‌های انرژی مخصوصا بنزین و گازوئیل با کاهش چشمگیری مواجه شود.
متوسط مصرف گازوئیل در شش روز اول طرح هدفمندی یارانه‌ها به 69.8 میلیون لیتر رسیده است که در مقایسه با متوسط 97.6 میلیون لیتری آذر امسال 29 درصد کاهش و در مقایسه با متوسط 112.3 میلیون لیتری آذر سال گذشته 38 درصد کاهش دارد.
بنابراین گزارش با مقایسه آمارهای مصرف بنزین و گازوئیل در آذرماه سال جاری در می‌یابیم که به طور میانگین در این ماه بنزین به میزان 59.5 میلیون لیتر و گازوئیل به میزان 97.6 میلیون لیتر مصرف شده است اما در آذرماه سال گذشته به طور میانگین بنزین به میزان 61.5 میلیون لیتر و گازوئیل به میزان 112.3 میلیون لیتر مصرف شده بود، بنابراین شاهد کاهش مصرف در این دو حامل انرژی هستیم.

مصرف آب در کشور 5 درصد کاهش یافت
همچنین معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت:مصرف آب در کشور پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و در هفته اول بطور متوسط در تمام استان‌های کشور 5 در صد کاهش داشت.
محمدرضا عطارزاده اظهار داشت: صرف آب پس از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان هفته گذشته 5 درصد کاهش داشته است، اما پیش بینی می‌شود که روند کاهشی مصرف آب در روزهای آینده بیش از این عدد شود.
وی ادامه داد:هنوز مشترکان آب بطور کامل از چگونگی صرفه جویی آب مطلع نیستند بنابراین در آیند نزدیک این وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد.

کاهش مصرف برق
همچنین چند روز پیش معاون وزیر نیرو اعلام کرد: مصرف برق در سه روز نخست اجرای هدفمند کردن یارانه ها حدود 11 درصد در هر شبانه روز کاهش داشته و این کاهش بدون هیچ گونه تغییرات اب و هوایی اتفاق افتاده است.

 

منبع ما : http://dolat.ir/NSite/FullStory/?id=196994

 

mihaniran.ir


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 89/10/6 و ساعت 9:28 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا