زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیم از خدا، کلید هر حکمتی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5
انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از حال و هوای برخی فیلم های جشنواره فجر

 

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از حال و هوای برخی فیلم های جشنواره فجر
به گزارش خبرنگار برنا در قم و به نقل از مرکز خبر حوزه، معظم‌له در درس خارج فقه خود با گرامی داشت دهه مبارک فجر، این دهه ‌را یادآور عظمت ملت و خون های پاک شهدا، شجاعت ایثارگران و تدابیر امام راحل (قدس سره) دانسته و گفت: مبادا با اعمال ضد ارزشی شکوه این دهه غرور آفرین زیر سئوال برود.
وی تأکید کرد: از افراد معلوم الحال به نام بازیگر دعوت ننمایند و از خزانه این ملت حاتم بخشی به بعضی از بازیگران بد نام نکنند، مردم این کارها را فراموش نخواهند کرد؛ زیرا روزی از آنها جواب خواهند خواست.
معظم له تأکید کرد: به جای این کارها به فکر تهیه مسکن، کار، هزینه تحصیل برای جوانان باشند و برای دخترانی که حتی قادر به تهیه یک جهیزیه ساده هم نیستند، به
اجازه نخواهیم داد ارزش های اسلامی به وسیله برخی از افراد که متکی به قدرت هایی باشند، پایمال شود، کشور ما اسلامی است و بسیجیان حاضرند برای ارزش های اسلامی جان دهند.
آنها برسند و مناطق محروم را کمک کنید.
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: احیای ارزش های انقلاب یعنی اینها، نه اینکه فیلم های خلافی را به نام دهه فجر نشان بدهند که ان شاء الله نخواهند داد.
معظم له در ادامه اظهار داشت: شنیده شده و در مطبوعات نیز آمده بود که بعضی ها برای اینکه مراسم فیلم فجر آزادتر باشد، آیات حجاب قرآن را انکار کرده‌اند که این موضوع هنوز برای ما ثابت نشده است و اگر ثابت شود، وظیفه سنگینی در برابر این کارها خواهیم داشت، به هر کس که می خواهند متکی باشند، باشند.
وی گفت: نه روح حضرت امام (ره) از این گونه اقدامات راضی است و نه مقام معظم رهبری.
معظم له خاطر نشان کرد: اجازه نخواهیم داد ارزش های اسلامی به وسیله برخی از افراد که متکی به قدرت هایی باشند، پایمال شود، کشور ما اسلامی است و بسیجیان حاضرند برای ارزش های اسلامی جان دهند.
آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: دهه فجر، دهه آشنا کردن نسل جوان با ارزش های والای انقلاب اسلامی است و امیدواریم همه ما مسئولیت های خود را فراموش نکنیم و آن را به درستی انجام بدهیم.
این مرجع تقلید ادامه
دهه فجر، دهه آشنا کردن نسل جوان با ارزش های والای انقلاب اسلامی است و امیدواریم همه ما مسئولیت های خود را فراموش نکنیم و آن را به درستی انجام بدهیم.

داد: من از تمام ملت عزیز ایران تقاضا دارم سعی کنند ارزش های انقلاب را در این دهه زنده نمایند و گرد و غبار نسیان روی آنها ننشیند.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی بر ضرورت تکریم و گرامی داشت این ایام تاکید کرده و گفت: اربعین حسینی را باید خیلی گرامی داشت، کسانی که در عراق و کربلا بوده اند، می دانند که مردم عراق به این ایام بیش از عاشورا اهمیت می دهند.
وی اربعین را مجموعه ای از مصائب عاشورا و بعد از آن دانست و تصریح کرد: بین عاشورا و اربعین مصائب زیادی بر اهل بیت (ع) گذشت و عظمت و شکوه امام حسین (ع) هم در این ایام بیشتر شده است.
معظم له در ادامه با اشاره به اعزام مبلغین در دهه صفر به مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: مبلغان باید سعی کنند ارزش های قیام امام حسین (ع) را زنده کنند و در این ایام شجاعت، رشادت، ظلم ستیزی و اهداف امام حسین (ع) را تبیین نمایند.
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مبلغان و روحانیون تأکید کرد: در این ایام باید به همه سفارش کنید که از انجام کارهایی که سبب وهن این مراسم باشکوه می شود، پرهیز کنند.

منبع ما :‏http://www.bornanews.com/vdcf0cdy.w6dyjagiiw.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 11:23 عصر | نظرات دیگران()
لاابالی‌گری وزیر صهیونیست،برای این رژیم دردسرساز شد

بی نظمی و لاابالی‌گری پی در پی وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در سفرهای خارجی، باعث دردسر دیپلماتیک برای این رژیم شده است.

به گزارش رجانیوز، روزنامه هاآرتص نوشت: ادامه رفتارهای خارج از عرف و غیردیپلماتیک "استاس میزنیکوف" وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در اسپانیا، در چندین کشور دیگر از جمله بلاروس برزیل و آرژانتین نیز مشکل ساز شده است.

در حالی اکثر قرارهای سفر ماه گذشته این وزیر به اسپانیا و پرتغال لغو شده و یا دیر از زمان مقرر آغاز شد، که در بیشتر موارد علت این تاخیرها حضور وزیر مذکور در کافه‌های خارج از شهر عنوان شده است.

هاآترص همچنین ادعای این وزیر مبنی بر دست دادن با یک مقام ایرانی را نیز یکی دیگر از گاف‌های بزرگ رسانه‌ای اعلام کرده‌است.

این روزنامه افزود: وی همچنین بر خلاف توصیه وزارتخانه اش برای لغو سفر به بلاروس به این کشور رفته اما از آنجایی که برنامه ای برای این سفر نداشته است، با هزینه دولت به کارهای شخصی خود پرداخته است. وی همچنین در سفری که همراه با شیمون پرز به برزیل داشته است، به علت حضور شبانه در باشگاه‌ها و کافه‌ها، قادر به حضور به موقع حضور در مراسم رسمی روز بعد نبوده است.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=44025


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 10:41 عصر | نظرات دیگران()
رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید دانشگاه تهران:
می‌توان با برنامه‌ریزی 50 ساله، به رده‌های اول علمی رسید
گاهی نتایج اقدام از روی غفلت، همان نتایج خیانت را دارد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار صدها نفر از استادان، مسئولان «دانشکده ها و پردیسها» و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران، علم را تکیه گاه و مبنای واقعی پیشرفت و اقتدار ایران خواندند و تأکید کردند: باید راه آغاز شد? پیشرفت علمی را با همه توان و شتاب بیشتر ادامه داد.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، ایشان با تبریک دهه مبارک فجر به ملت عزیز و جامعه دانشگاهی افزودند: ایران اسلامی براساس آموزه های اسلام و قرآن، به موازات تلاش برای حل مشکلات مردم و پیشرفت و آبادانی کشور، در قبال بشریت نیز مسئولیت دارد که ادای این وظیفه بزرگ، نیازمند اقتدار حقیقی است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین رسالت جمهوری اسلامی ایران در قبال جامعه بشری، با رد مطلق هرگونه تعرض و جهانگشایی حتی در ذهن و فکر، افزودند: اقتداری که به تأثیرگذاری و کمک به حل مشکلات جامعه بشری منجر شود با ابزار نظامی و قدرت تولید و فناوری بدست نمی آید بلکه متکی بر دو عامل است: «علم و ایمان».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیشرفتهای مهم علمی سه دهه اخیر را نتیجه «آزادی و آزادفکری» دانستند و خاطرنشان کردند: اگر رژیم طاغوت ادامه می یافت دستیابی به این پیشرفتها حتی با گذشت زمان ممکن نبود چرا که در نظامهای دیکتاتوریِ وابسته، و در زیر سلط? سیاستهای بیگانه، پیشرفت علمی، امکان پذیر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی، در عین حال افزودند: پیشرفتهای مهم سه دهه اخیر، راضی کننده نیست و ما با قله های علمی جهان، فاصله زیادی داریم که طی کردن آن، تلاش مضاعف، پیگیر و خستگی ناپذیر نخبگان، دانشمندان، فرهیختگان و دانشجویان را می طلبد.

ایشان با اشاره به انس و ارتباط دیرینه خود با محیطهای دانشگاهی بویژه دانشگاه تهران، نقش این دانشگاه را در شتاب بخشیدن به روند پیشرفت علمی کشور، مهم و الگوساز خواندند و افزودند: می توان با برنامه ریزی 50 ساله، ایران عزیز را به رده های اول علمی جهان رساند و به موازات خارج کردن کامل کشور از اسارت علمی، دانش بشری را رشد و گسترش و عمق بخشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هدف نهایی اسلام و جمهوری اسلامی را از پیشرفت علمی، «سعادت ملت و جامعه بشری» و تحقق آرزوهای تاریخی بشر از جمله عدالت برشمردند و افزودند: نگاه به علم باید نگاهی شریف، پاکیزه و معنوی گرا باشد اما اکنون، علم در خدمت بی عدالتی و قدرتهای ظالم است.

رهبر انقلاب اسلامی، «بی عدالتی مدرن، مسلح و غیرقابل اعتراض» را از واقعیات دنیای امروز خواندند و در تشریح این تعابیر نو افزودند: تبلیغات گسترده و متکی بر علوم جدید مانند ارتباطات و توطئه های بی وقفه علیه جمهوری اسلامی از جمله نشانه های بی عدالتی مدرن و مسلحی است که با اتکای به علم در جهان امروز، جریان دارد و جمهوری اسلامی را به علت اعتراض به این بی عدالتی، کانون تهاجم قرار داده است.

«فرهنگ به عنوان دومین اولویت دانشگاهها»، مسئله دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی پس از تبیین اهمیت بی بدیل علم، به آن پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه، پرورش فرهنگی دانشجویان را مسئله ای بسیار ظریف و نیازمند تدبر فراوان و برنامه ریزی صحیح در تدوین کتابها – انتخاب استادان و برنامه های گوناگون دانشجویی دانستند.

ایشان افزودند: درک اهمیت فرهنگ در دانشگاهها و پرداختن صحیح به آن، با دستور، بخشنامه، تبلیغات و پوستر امکان پذیر نیست بلکه نیازمند نوعی خودجوشی و عشق به سرنوشت نسل جوان و «آیند? کشور» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ترویج نگاه صحیح به علم را از جمله کارهای فرهنگی ضروری در دانشگاهها و موجب شور و تلاش بی پایان دانشجویان و استادان به علم و تحقیق و «تعلیم و تعلم» خواندند و خاطرنشان کردند: می توان جوان مستعد دانشجو را با کار فرهنگی ظریف به جوانی «عاشق علم و تحقیق – صبور – اهل کار جمعی – دارای پشتکار و وجدان کاری – منصف – معتقد به تقدم عقل بر احساس و دارای اعتقادات عمیق دینی» تبدیل کرد و از این طریق خصلتهای ضروری ملی را ارتقا بخشید.

ایشان دور کردن جامعه دانشگاهی از دین و معارف دینی را از گناهان بزرگ رژیم ستمشاهی برشمردند و افزودند: تعمیق معرفت دینی در روح و جان پاکیزه دانشجویان جوان، تضمین کننده بصیرت و سعادت جامعه و کشور است و مدیران و مسئولان دانشگاهی، متولیان اینگونه مسائل هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سومین بخش از سخنانشان در جمع مسئولان و استادان دانشگاه تهران به موضوع «سیاست و دانشگاه» پرداختند.

ایشان با تکرار اعتقاد دیرین? خود مبنی بر ضرورت وجود روح و نشاط سیاسی در دانشگاهها افزودند: اگر دانشگاه بکلی از سیاست دور باشد خالی از شور و نشاط می شود و به محلی برای رشد میکروبهای خطرناک فکری و رفتاری تبدیل خواهد شد اما معنای سیاسی شدن دانشگاهها این نیست که مراکز علمی به محلی برای استفاده جریانها و عناصر سیاسی تبدیل شوند.

رهبر انقلاب اسلامی اِعمال مدیریت و قدرت مسئولان دانشگاهی را برای جلوگیری از سوءاستفاده جریانهای سیاسی از دانشگاهها ضروری برشمردند و افزودند: غفلت از این مهم ممکن است فضای سیاسیِ مراکز علمی – دانشگاهی را به عرصه ای برای سوءاستفاده دشمنان تبدیل کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأکید فراوان و مکرر قرآن مجید درباره غافل نشدن از «کید و مکر شیطان و شیطان صفتان» افزودند: نگاه و بنای بنده بر خوش بینی است و به همین علت معتقدم برخی مسائل و حوادث تلخ ماههای اخیر، بر اثر غفلتهای بزرگ برخی اشخاص بوجود آمد و باید توجه داشت که در عرصه سیاست، غفلت و اقدامات غیرمتعمدانه نیز گاه همان نتایج خیانت را به همراه می آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تشکر فراوان از پیشنهاد رئیس و استادان دانشگاه تهران مبنی بر اهدای دکترای افتخاری این دانشگاه به ایشان، افزودند: این مسئله و ابراز محبت دانشگاهیان برای بنده افتخار است اما از پذیرش آن معذورم و اگر خداوند کریم کمک کند به همان میثاق طلبگی متعهد و پایبند خواهم بود.

در آغاز این دیدار دکتر دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به حضور فعال و مؤثر دانشجویان و دانشگاهیان در مراحل مختلف حیات سی و یک ساله انقلاب اسلامی اعلام کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته، دانشگاهیان سراسر کشور به تلاشهای علمی – پژوهشی خود برای تحقق بیشتر اهداف و آرمانهای انقلاب شتاب بیشتری می بخشند.

سپس رئیس دانشگاه تهران با اشاره به هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس این دانشگاه گفت: دانشگاه تهران با 43 دانشکده مستقل، 113 گروه و 594 رشته علمی در حال فعالیت است که عمده فعالیتهای کمی و کیفی آن در دوران پس از انقلاب صورت گرفته است.

دکتر فرهاد رهبر افزود: در عمر 44 ساله دانشگاه تهران قبل از انقلاب فقط 14 درصد جمعیت دویست هزار نفری دانشجویان این دانشگاه به تحصیل مشغول بودند و 86 درصد آنها در سی و یک سال پس از انقلاب وارد دانشگاه شده اند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: از مجموعه 12 هزار و 960 مقاله اساتید این دانشگاه در مجلات معتبر، فقط 136 مورد قبل از انقلاب، و بقیه بعد از انقلاب بوده و اکنون دانشگاه تهران در رتبه بندی جهانی دانشگاهها، با 117 پله صعود به جمع 500 دانشگاه برتر دنیا پیوسته است.

دکتر فرهاد رهبر با تأکید بر رصد نقادانه روند فعالیتهای مختلف کشور در جامعه دانشگاهی به بیان شاخص های مختلف رشد علمی کشور در سه دهه اخیر گفت: به عنوان مثال در 15 سال اخیر سهم ایران در عرصه تولید علم در جهان 75 برابر رشد کرده و به بیش از یک درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ترور استاد شهید علی محمدی افزود: تلاش دشمنان برای ایجاد اختلال در روند علمی – آموزشی با بصیرت و هوشیاری دانشجویان و دانشگاهیان به جایی نخواهد رسید.

دکتر علی صبوری دکترای تخصصی شیمی نیز با اشاره به ضرورت تولید جهانی علم و به موازات آن بومی سازی گفت: حضور فعال استادان و دانشجویان در مجامع و مراجع علمی جهان، نشان دهنده خود باوری علمی است که این روند باید تقویت شود.

دکتر صبوری با پیشنهاد تاسیس نشر بین المللی برای حضور فعال در عرصه علوم انسانی در جهان افزود: برنامه ریزی برای جهت دهی به تحقیقات دانشگاهی - احترام بیش از پیش به دانشمندان و نخبگان ایرانی داخل و خارج - تسلط فضای علمی و پرهیز از تسلط فضای سیاسی بر دانشگاهها - عشق وایثار دانشمندان - و بودجه و امکانات بیشتر ، عوامل اصلی توسعه علمی کشور است.

در ادامه این دیدار دکتر سعید رضا عاملی ، دکترای جامعه شناسی ارتباطات با اشاره به لزوم تقویت علوم میان رشته ای و چند رشته ای افزود: تقویت روحیه کار جمعی در میان نخبگان رشته های مختلف، می تواند به راهبردهای موثری در عرصه های مختلف، منجر شود.

وی با اشاره به گسترش، تنوع و نفوذ روز افزون حوزه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات گفت: باید برای فضای دوم کشور یعنی فضای مجازی، سیاستگذاری و برنامه ریزی جامعی انجام داد و از مزایای آن، برای زندگی آسانتر، سالم تر و ارزان تر استفاده کرد.

همچنین دکتر محمدحسین امید، دکترای مهندسی عمران با اشاره به رشد بسیار چشمگیر کمی و کیفی رشته های دکتری و کارشناسی ارشد در دهه اخیر گفت: کشاورزی می تواند محور توسعه همه جانبه کشور باشد اما استراتژی و نقشه راه این عرصه هنوز تدوین نشده است.

این استاد دانشگاه افزود: دانشگاه تهران با توجه به توان علمی بالای خود آماده است در این زمینه نقش مؤثری ایفا کند.

دکتر غلامعلی افروز دکترای روانشناسی نیز در این دیدار چالشهای مجازی و هجمه های نرم افزاری را از واقعیات جامعه امروز خواند و گفت: مدیران ارشد کشور باید بجای کارپردازی صرفاً اجرایی، به تعامل فکری جدی با نخبگان و فعالان عرصه های آموزشی و پرورشی بویژه استادان و فرهیختگان دانشگاهی بپردازند تا مدیریت مدبرانه فکری جوانان امکان پذیر شود.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=44042


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 7:48 عصر | نظرات دیگران()
ماکسیما اول و پراید آخر شدند
طبق ارزیابی کیفی صورت گرفته، تندر-90 پارس‌خودرو با چهار دهم امتیاز منفی کمتر، بالاتر از همتای ایران‌خودرویی خود جای دارد و پژو 405 خراسان نیز امتیاز منفی کمتری در مقایسه با مدل تهرانی این محصول، به خود می‌بیند.
دنیای اقتصاد - شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری داخلی طی هفته نخست بهمن ماه را در شرایطی اعلام کرد که طی آن، نیسان ماکسیما صدرنشین شده و پراید 141 نیز، در انتهای جدول قرار گرفته است.


در این رده‌بندی که 22 خودرو تولید داخل، در آن جای دارند، محصولاتی مانند مزدا3، پژو 206، زانتیا،
تندر-90، ریو و پژو 405، با توجه به کسب نمره منفی بین صفر تا 120، در زمره خودروهای خیلی خوب و برتر کشور جای گرفته‌اند، این در شرایطی است که فاصله کیفی صدرنشین این گروه یعنی ماکسیما، با قعرنشین آن؛ یعنی پژو 405، حدود 93 امتیاز منفی است.


طبق جدول رده‌بندی اعلام شده، چهار خودرو‌ ام‌وی‌ام، پراید صبا، سایپا 132 و پراید پارس‌خودرو، با توجه به اینکه نمره منفی آنها بین 120 تا 200 است، در گروه خودروهای خوب قرار دارند. سایپا 141، کم‌کیفیت‌ترین خودرو داخلی نیز طبق معمول، در انتهای جدول رده‌بندی سطح کیفی خودروهای داخلی جای دارد و تک میهمان گروه خودروهای قابل قبول در جدول رده‌بندی هفته اول بهمن ماه است.

فاصله امتیاز منفی خودروهای خوب با خیلی خوب‌ها، بسیار فاحش به نظر می‌رسد.
خودروهایی نظیر مرسدس بنز، پژو روآ، ورنا و رونیز، از غایبان جدول مورد نظر به حساب می‌آیند و دلیل غیبت آنها نیز احتمالا به تیراژ اندک تولیدشان طی هفته نخست بهمن مربوط می‌شود.
 
 
بشقابی برای کاهش وزن+عکس
اما برای لاغر شدن به این روش لازم نیست که حتما این بشقاب را داشته باشید. کافی است سرعت غذا خوردن تان را کمتر کنید و با حوصله غذا بخورید. ‏
یک طراح خوش ذوق سوئدی بشقابی الکترونیکی به نام Mandometer طراحی کرده است که ادعا می کند می تواند در کاهش وزن مفید باشد.

در قسمت زیرین بشقاب ترازویی قرار گرفته که در مرحله اول وزن غذا را اندازه گیری می کند. ترازو مجهز به یک مانیتور است که می تواند سرعت شما را در خوردن غذا با مقیاسی که قبلا برایش تعریف شده مقایسه کند و نمایش دهد.

اگر تند تند غذا بخورید، در بازه زمانی کوتاهی از حجم غذای موجود در بشقاب کاسته شده، با پیغامی صوتی به شما اخطار می دهد که آرام تر غذا بخورید. این بشقاب قادر است سرعت غذا خوردن شما را با رسم نموداری گرافیکی بر روی نمایشگر خود نشان دهد.

این طراح سوئدی معتقد است که بشقاب جدید می تواند به کسانی که با مشکل چاقی مواجه هستند کمک کند. یک بررسی آماری نشان داده که کاهش سرعت غذا خوردن می تواند منجر به کم شدن وزن بشود.

این بشقاب فعلا به صورت یک طرح ارائه شده و هنوز خبری از ساخت آن در حجم انبوه نیست. اما برای لاغر شدن از به این روش لازم نیست که حتما این بشقاب را داشته باشید. کافی است سرعت غذا خوردن تان را کمتر کنید و با حوصله غذا بخورید.
 
حضور موسوی در منزل کروبی و همراهی با منافقین + عکس
در حالی که برخی چهره ها و گروههای سیاسی تلاش دارند با اظهارات خود نشان دهند که راه موسوی و کروبی از عناصر ضد انقلاب و گروهکهای تروریستی سلطنت طلب جداست، ظاهراً این دو کاندیدای به شدت ناراحت از نتیجه انتخابات چنین قصدی را ندارند.

به گزارش جهان، در همین زمینه منابع نزدیک به مهدی کروبی جزئیات دیدار اخیر کروبی و میرحسین موسوی را منتشر کردند.

در این دیدار که صبح شنبه در منزل مهدی کروبی برگزار شد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی با ابراز تاسف نسبت به اعدام دو تن از منافقین و سلطنت طلبان محارب خواستار رسیدگی قانونی به وضعیت بازداشت شدگان اخیر شدند .

بنابراین گزارش موسوی و کروبی با اشاره به پرونده کسانی که اعدام شدند گفتند : ” به نظر می رسد کسانی که اقدام به اعدام آنها شد ماهها قبل از جریان برگزاری انتخابات دستگیر شده و پرونده آنها نیز ارتباطی با حوادث انتخابات اخیر نداشته است و به گفته وکلایشان آنها تنها توانسته اند دیداری کوتاه با موکلان خود داشته اند و مراحل دادرسی برای آنها انجام نشده است . به نظر می رسد که چنین اقدامی برای ایجاد خوف در مردم جهت عدم حضور در راهپیمایی ?? بهمن است .”

موسوی و کروبی تاکید کردند :” بازداشت های گسترده فعالان سیاسی ، مطبوعاتی و دانشگاهی به اتهام اعتراض جهت دفاع از حقوق خودشان غیرقانونی است و این در حالی است که روند اعتراف گیری از این زندانیان نیز مغایر با مبانی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد . ”

کروبی و موسوی با انتقاد شدید از خطبه های احمد جنتی در نماز جمعه این هفته گفتند : “ جای بسی تاسف است که تریبون نماز جمعه به جایگاهی برای تشویق به خشونت گرایی و ترغیب مسئولان برای اعدام شهروندان تبدیل شده است . ”

کروبی و موسوی تاکید کردند : “اکثریت مردم تنها حق خود را می خواهند و به دنبال تغییرات ساختاری در اصل نظام نیستند ولیکن به نظر می رسد که حاکمیت نسبت به همین صدای حق خواهی مردم نیز احساس خطر می کند در حالیکه شنیدن این صدای اکثریت و پاسخ به آن تنها راهکار خروج از بحران است .”

گفتنی است کروبی و موسوی از مردم دعوت کردند که در راهپیمایی ?? بهمن حضوری گسترده داشته باشند .
منبع ما

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 1:7 عصر | نظرات دیگران()
یک مرکز استراتژی‌پردازی وابسته به سیا:
حمایت آمریکا از موسوی، ضامن باج خواهی بیشتر از تهران خواهد بود
موسوی و هوادارانش در حال تنها شدن هستند و اکنون وقت آن است که حامیان حقوق بشر همراهی ایالات متحده را در کنار خود حس کنند.
به گزارش صراط پایگاه اینترنتی یک پژوهشکده آمریکایی موسوم به "سنتر آمریکن پروگرس/ Center American Progress" وابسته به سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا cia روز شنبه اعلام کرد ، این پژوهشکده فردا (یکشنبه) برای گفت وگو درباره راه های استفاده از مساله حقوق بشر برای اعمال فشار موثر بر رژیم ایران تشکیل جلسه می دهد.


براساس این گزارش، در نشست روز یکشنبه "جنیو عبدو" تحلیگر مسایل ایران و عضو "بنیاد قرن/ The Century Foundation" ، "هادی قائمی" هماهنگ کننده کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران و "مایکل ساینر" عضو "پروگرسیو پالیسی اینستیتوت" حضور دارند.

به گزارش این پایگاه اینترنتی ، با توجه تداوم اعتراضات و نارضایتی ها و ایستادگی اپوزیسیون در ایران ، در صورتی که جامعه بین المللی به حمایت بی وقفه خود ار حقوق بشر مردم ایران ادامه دهد، قدرت رژیم تهران احتمالا تا حدی متزلزل خواهد شد.

براساس این گزارش، با وجود نقض حقوق بشر از سوی ایران ، از این مساله به اندازه کافی در سیاست خارجی آمریکا استفاده نشده است . موسوی و هوادارانش در حال تنها شدن هستند و اکنون وقت آن است که حامیان حقوق بشر همراهی ایالات متحده را در کنار خود حس کنند. دولت "باراک اوباما" با وارد کردن مقوله حقوق بشر ایران در مذاکرات بین المللی و اظهارات علنی و رسمی در حمایت از حقوق بشر و حامیانش در ایران ، می تواند مقدمات گرفتن امتیازات مهم و ماندگار را از ایران فراهم کند.
 
شلیک تیر خلاص به جریان تردید
رهنورد ، محسن رضایی را سنگ روی یخ کرد!
زهرا رهنورد (نفراول ستاد موسوی و کسی که می خواست معاون اول شوهرش شود) درگفتگو با وب سایت روزآنلاین (که از جانب بنگاه خبری سازمان سیا به روز می شود) ، گفته که بیانیه هفدهم میرحسین موسوی را "عقب‌نشینی" نمی‌داند بلکه در این بیانیه، "کف خواسته‌ها و آرمان‌های موسوی" مطرح شده است.
پایگاه اینترنتی رادیو زمانه نوشت: "زهرا رهنورد" همسر "میرحسین موسوی" می‌گوید که دولت "محمود احمدی‌نژاد"، "رسمیت" ندارد و حقوق مردم "صادقانه" پیگیری خواهد شد.

به گزارش صراط رهنورد (نفراول ستاد موسوی و کسی که می خواست معاون اول شوهرش شود) درگفتگو با وب سایت روزآنلاین (که از جانب بنگاه خبری سازمان سیا به روز می شود) ، گفته که بیانیه هفدهم میرحسین موسوی را "عقب‌نشینی" نمی‌داند بلکه در این بیانیه، "کف خواسته‌ها و آرمان‌های موسوی" مطرح شده است.

این در حالی است که پیش از این سران جریان "تردید" همچون محسن رضایی با آویختن به این تحلیل که موسوی در بیانیه 17 دولت را پذیرفته است، تلاش داشتند تا با بازتولید غبارفتنه موسوی را از حالت محارب به منتقد دولت تبدیل کنند.

رهنورد مدعی شده است که موسوی در بیانیه خود صراحتا دولت برآمده از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد ماه را به رسمیت نشناخته است.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 1:4 عصر | نظرات دیگران()
ده‌نمکی در برنامه تلویزیونی
آفتابه‌دزد را در شهر می‌چرخانند ولی آقازاده و مفسد اقتصادی را نه کسی که در کاخ شیشه‌ای نشسته نمی‌تواند شعار انقلابی بدهد

کارگردان و نویسنده متعهد کشورمان به‌رغم تشکر از قوه قضائیه که امنیت را در جامعه برقرار می کند، گفت: سیستم قضایی ما یک آفتابه دزد را در خیابان ها می چرخاند که در جای خود کار خوبی است اما با مسئولانی که دچار انحراف مادی شدید شده اند، مال مردم و بیت المال را دزدیده و خورده اند، اینگونه نیست.

به گزارش رجانیوز، ده‌نمکی شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی "دیروز امروز فردا" در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره جایگاه هنر در انقلاب اسلامی افزود: هنر متعهد بیانگر جنگ فقر و غنا و مدافع مظلوم در برابر ظالم است.

ده‌نمکی در پاسخ به این سوال که آیا با گذشت 30‏ سال از انقلاب و برگزاری ‏28‏ جشنواره فیلم فجر می توان از مفاهیم ناب و عناصر زمینه ای انقلاب اسلامی راجع به اشرافیت دولتمردان مفهومی که برای امام خمینی بسیار بزرگ و حساس بود و غلظت آن در فرمایشات مقام معظم رهبری هم بسیار زیاد آمده است، فیلمی را سراغ گرفت، گفت: در حال حاضر توقع ما و مردم در زمینه نقد مسئولان اشرافی گری و نقد قدرتمندان یک مطالبه آرمانی به شمار می رود.

وی افزود: اینکه در عمل این کار انجام نشده، دلایل متعددی دارد که مهمترین آن این است که این کار هزینه دارد، یعنی شما اگر در مضمونی اجتماعی یا انتقادی فیلم بسازید، قرار نیست کسی برای شما فرش قرمز پهن کند، کف بزند و شما را تشویق کند.

ده‌نمکی اضافه کرد: البته وقتی دیگران برای جشنواره خارجی و خوشامد دشمنان انقلاب چنین فیلم هایی را می سازند، می روند آن طرف جایزه می گیرند و به عنوان چهره هنری منتقد اپوزیسیون مطرح می شوند و برایشان فرش قرمز پهن می کنند.

این نویسنده و کارگردان کشورمان گفت: اما وقتی کسی بخواهد از درون نقد کند، یعنی به آسیب شناسی مسائل کشور نه برای خوشایند دیگران نه به عنوان سیاه نمایی بلکه به شکل واقع نمایی بپردازد، متاسفانه می بینیم که باید هزینه های زیادی را متحمل شود.

ده‌نمکی افزود: مصداق این موضوع فیلم خان گزیده های شهید آوینی و بعد از آن، مستندهایی که پس از روایت فتح ساخته می شود، چون در خصوص بحث فقر بود و وارد مسائل اجتماعی شده بود، تازه دعوا شروع می شود.

وی گفت: تا وقتی که درباره کلیات حرف می زنیم، خطبه های حضرت علی، سخنان امام و رهبری را در خصوص عدالت اشرافی گری و فاصله طبقاتی مطرح می کنیم، همه لذت می برند اما وقتی وارد مصداق می شویم، دعواها شروع می شود.

ده‌نمکی اضافه کرد: سال ها درباره اشرافی گری در این مملکت از تریبون ها، منبرها و خطبه های نماز جمعه حرف زده شده است ولی وقتی یک مستندساز درباره این فاصله طبقاتی و اشرافی گری و تبعات آن در جامعه دست به کار می شود، مثل مستند فقر و فحشا، اینجانب که خود شما امروز وعده داده بودید، در همین برنامه پلی‌بک‌هایی از آن فیلم را پخش کنید و جرأت پخش آن را ندارید، در واقع باید چه کار کرد.

وی گفت: شما حاضر هستید در این برنامه درباره بسیاری از مسائل ملتهب سیاسی کشور سخن بگویید ولی حاضر نیستید یک مستند اجتماعی که نگاه انتقادی به فاصله طبقاتی و تبعات آن در جامعه دارد، از آنتن رسانه پخش شود.

ده‌نمکی اضافه کرد: البته پخش نمی کنند، از آن طرف هم به خاطر ساخت آن اثر، آن هم به دست نیرویی که انقلابی است، هزینه و خون داده و برادری خودش را ثابت کرده و می‌خواهد نقد بکند، یکی دو سال سر و کارش به دادگاه می افتد، فیلمش در یک دولت توقیف می شود و کتابش در دولت فعلی برای چه یعنی حرف هایی که در حوزه سیاسی می شود، گفت با زبان هنر نمی توان نقل کرد.

ده‌نمکی اضافه کرد: اگر این جرأت و جسارت را از هنرمند بگیرید، چه توقعی دارید که هنرمند وارد حوزه انتقادی شود.

در این لحظه مجری برنامه سوال کرد شما چه کاری در سینما در این زمینه انجام دادید؟

ده‌نمکی پاسخ داد: اولین کار من همین مستند فقر و فحشا بود که بر اساس بسیاری از اطلاعات و آماری که در بولتن ها، کتاب و تحقیقات پژوهش های اجتماعی چاپ می شد، آن را ساختم. فاصله طبقاتی و تبعات فقر گسترده اجتماعی را در جامعه مطرح می کند ولی زمانی که گفتند این سیاه نمایی است، آمارهای مختلف از جمله علت طلاق های متعدد در جامعه مشخص شد.

ده‌نمکی افزود: اپوزیسیون یا کسانی که منتقد انقلاب هستند از این ناراحتند که چرا یک نیروی انقلاب، خودش برای نقد آسیب های اجتماعی کشورش مستند می سازد.

وی گفت: مستند خانه خدا قبل از انقلاب پر مخاطب ترین مستند تاریخ سینمای ایران است که اشرافیت به مفهوم مصداق یابی در آن به صورت نشان دادن خانه یا کاخ این و آن نیست بلکه خوی اشرافی گری را نشان می دهد.

ده‌نمکی افزود: در مستند "کدام استقلال کدام پیروزی" که ساخته شد و بیش از سه میلیون بار در اینترنت دانلود شد و خیلی از مردم و دانشگاهیان آن را دیدند، من این حرف را که جناح های سیاسی خودشان زمانی در زمین خاکی بازی می کردند اما وقتی لژیونر یا گلادیاتورها می شوند، تغییر می کنند با زبان هنر و در قالب کدام استقلال کدام پیروزی در واقع جناح های چپ و راست و دعوای زرگری آن ها را که موجب گم شدن عدالت در جامعه می شود، مطرح می کنم .

ده‌نمکی گفت: در این مستند به خاطر بازی ایران و ژاپن به اصطلاح آبی ها و قرمزها که طرفداران دو تیم استقلال و پیروزی هستند، یکی می شوند و تیم ملی را تشویق می کنند. درست مثل جنگ ایران و عراق که همه مردم با هم یکی شدند و در برابر دشمن جنگیدند اما پس از اتمام بازی، عده ای زیر دست و پا ماندند و له شدند و دیدیم که ماشین ها و خودروها بین برنده ها تقسیم شد و کسی سراغ قربانیان حادثه را نگرفت و در حالی که همه مرم با شادی های خیابانی آن‌ها را فراموش کردند.

وی گفت: این مسائل همه با زبان استعاره و کنایه مطرح می شود یعنی اصلاً قرار نیست که مستقیم مطرح شود.

ده‌نمکی با اشاره به سخن امام راحل گفت: امام فرمودند نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند که اگر این طور شود، شما مسئولان در آتش دوزخ الهی خواهید سوخت.

وی افزود: در مستند من، قرمز و آبی بازی می کنند و مردم بازی آنها را دعوا فرض می کنند ولی نمی دانند اینها در رختکن با هم نوشابه می خورند. مردم در روی سکوها همدیگر را می زنند و عده ای هم ممکن است در این میان کشته بشوند.

ده‌نمکی اضافه کرد: در کنار این بازی من خواستم در مستند کدام استقلال کدام پیروزی به جای 90‏ دقیقه در آن زمین چمن خودمان را ببینیم نود دقیقه آدم هایی از طبقات پایین شهری و بالا شهری همدیگر را به خاطر عده ای که آن وسط بازی می کنند، می کشند.

وی گفت: در بازی های گلادیاتوری یونان یا جنگ برده ها دو برده فقیر ناچار بودند با هم بجنگند، تا اشراف لذت ببرند حالا اشراف با هم می جنگند تا فقرا لذت ببرند یا فقرا سرگرم باشند به همین دلیل جامعه شناسان غربی می گویند فوتبال افیون توده هاست البته زمانی می گفتند دین افیون توده هاست ولی الان می گویند وقتی فوتبال ‏3‏ یا ‏4‏ میلیارد نفر را پای تلویزیون به دلیل پخش یک بازی می نشاند و در کنار آن، میلیاردها پول جابجا می شود، غفلتی فراگیر ایجاد می شود.

مسعود ده‌نمکی در ادامه برنامه زنده دیروز امروز فردا گفت: دیپلماسی فوتبال یا ورزش ها در ملتهب ترین شرایط سیاسی یا نظامی جهان پیاده می شود.

وی به فیلم مستند کدام استقلال کدام پیروزی خود اشاره کرد و گفت: هواداران را می بینید که با کفش های پاره کنار ماشین های چند ده میلیونی بازیکن ها حرکت می کنند البته بازیکن هم می گوید حق من است، چون زمانی هم من کفش پاره می پوشیدم اما الآن که لژیونر شده گذشته را از یاد برده است و اینجا اشاره به همان مسئولان جناح ها و آدم‌های سیاسی است که زمانی خودشان در زمین خاکی بازی می کردند. یعنی در جبهه بودند آرمان‌گرا بودند ولی وقتی به قدرت رسیدند، می گویند ما واقع‌گرا شده ایم، این کارگردان کشور با بیان اینکه قدرت برای هر کس فسادآور است، افزود: اگر نظارت اجتماعی بر قدرت نباشد فساد انگیز می شود.

در این لحظه مجری برنامه خطاب به آقای ده‌نمکی گفت: حرف‌های روشنفکری می زنید.

ده‌نمکی پاسخ داد: نه حرف های من حرف های روشنفکری نیست ولی زمانی ضرر می کنیم که این حرف ها را روشنفکرها مصادره می کنند.

وی افزود: دین اگر می گوید نماز واجب است، چطور ما نماز را واجب فرض می کنیم ولی وقتی به امر به معروف و نهی از منکر می رسد، به خیابان ولی‌عصر برای امر به معروف و نهی از منکر می رویم اما همین موضوع را اگر به سمت مسئولان نشانه بگیری، پدرت را در می آورند، نشریه‌ات را می بندند، فیلمت را اکران نمی کنند.

ده‌نمکی خطاب به مجری برنامه گفت: آقای یامین پور برای من خیلی مسئله است در دوره ای که رهبری بحث انحراف خواص را مطرح می کنند و وقتی خوی اشرافی گری بین مسئولان جاری و ساری شده است، شما نتوانی شعار انقلابی سر بدهی.

این نویسنده و کارگردان کشورمان افزود: البته شعار هم بدهیم، مردم باور نمی کنند چرا که خوی اشرافی گری در موضع قدرت به صورت نفاق وار مشخص می شود و شما لازم است آثار آن را در سه دهه انقلاب اسلامی مرور کنید.

وی گفت: عکس برخی از انقلابی ها را در روزنامه نگاه کنید، چقدر ریش دارند، در دهه دوم کمتر می شود و در دهه سوم ‏60‏ تیغه کرده اند و جالب اینکه این آدم ها مدافعان سر سخت ارزش ها آزادی و انقلابند، حال آنکه در هر شرایطی تغییر فاز می دهند.

ده‌نمکی افزود: نسل هم که در حال جابجایی است، بدون رجوع به گذشته آنها حرف‌هایشان را باور می کنند، حال آنکه این آقایی که امروز دم از حقوق مردم می زند، زمانی حقوق مردم را پایمال می کرد.

وی با اشاره به فسادآور بودن قدرت اضافه کرد: در همین بحث امر به معروف و نهی از منکر مشخص می شود که تا زمانی امر به معروف و نهی از منکر به معلول ها مربوط است، مسئولان در همین کشور در برابر معترضان سکوت می کنند اما وقتی به سمت علت ها و مفاسد سوق داده شود، کوتاهی مسئولان تمام می شود و با شما برخورد می کنند.

این نویسنده و کارگردان کشورمان گفت: اگر بعد از 30‏ سال، وضعیت جوان مملکت این است، این جوان را امریکا تربیت نکرده، او 30‏ سال در کشوری بوده که هشت سال چپ، هشت سال راست و یا چند سال حزب کارگزار حاکم بوده است، بعد می گویید این جوان دین گریز است.

ده‌نمکی افزود: کجا جوان دین گریز است، جوان دین را از شما باور نمی کند، جوان چگونه بپذیرد که فرزندان شما در آنتالیا، کانادا و لندن تحصیل کنند، آن وقت شما در خیابان بگویید حجاب را رعایت کن، معلوم است که از شما نمی پذیرد.

یامین پور مجری برنامه گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی سال ‏75‏ خود می گویند آغاز یک انحراف خطرناک اینجا است که سابقه دارهای نظام بگویند نمی شود ما و مردم یکی باشیم. باید امتیازاتی نسبت به مردم داشته باشیم که رهبری می گویند این خشت اول انحراف است.

ده‌نمکی در ادامه صحبت مجری گفت: اشرافی گری یعنی همین ایجاد فاصله که فقط در بعد اقتصادی نیست بلکه اشرافیت در بعدهای فرهنگی و سیاسی هم وجود دارد. کسانی که از خود متشکر هستند و دیگران را پایین تر از خود می دانند.

وی افزود: در ورودی آنها به نماز جمعه جدای از ورودی مردم عادی است و جایگاه‌شان در نماز جمعه با نرده و جدا از مردم مشخص شده است.

ده‌نمکی گفت: طبق آمار موجود، درصد زیادی مسئولان ما اول انقلاب در نازی آباد، خانی آباد و خیابان ایران می نشستند و در حال حاضر همان‎هایی که در خیابان انقلاب بودند، کجا هستند.

وی اضافه کرد: اتفاقاً بزرگترین آفت این است که شما عدالت خواهی، مبارزه با اشرافی گری را جناحی بدانی و مربوط به یک دولت یا جریان خاصی کنی. در این صورت، عدالت خواهی را قربانی کرده ایم و مظلومیت آزادی و عدالت در این شرایط مشاهده می شود.

ده‌نمکی گفت: سبز و چپ و راست و قرمز و آبی ندارد. همه دنبال این هستند که در این مملکت عدالت اجرا شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای عدالت با دستمال کثیف نمی شود شیشه را پاک کرد، گفت: این حساسیت هاست که باید بتوان آن را با ظرافت به عنوان یک مطالبه مشترک مردم مطرح کرد.

ده‌نمکی افزود: هر جا مردم صادقانه باور کنند که دنبال عدالت، آزادی و ارزش های اخلاقی هستیم، همه با هم پشت این شعار قرار می گیرند ولی وقتی سلیقه ای در خصوص عدالت عمل کنیم و به دیگران خرده بگیریم اما وقتی در قدرت قرار گرفتیم، همان گونه عمل کنیم. آن وقت مردم از شما باور نخواهند کرد که به دنبال اجرای عدالت در جامعه هستید.

ده‌نمکی با اشاره به اینکه روزنامه لس‌آنجلس تایمز امریکا در یکی از تیترهای اولش به رغم چرت و پرت های بعضی ها که می گویند فیلم اخراجی ها سطحی است، می نویسد: این فیلم دید ما را نسبت به جوانان ایران عوض کرد.


وی اضافه کرد: این روزنامه می نویسد اگر روزی جنگی در بگیرد، همه مردم کنار همدیگر در برابر ما خواهند بود و ما باید در این زمینه تجدید نظر بکنیم.


ده‌نمکی افزود: وقتی فیلمی بتواند کاری کند که دشمن چنین اعترافی بکند، به نظرم موفق عمل کرده است.


وی گفت: همین الآن هم که اختلافات سیاسی در جامعه وجود دارد، همه مردم مدافع مرزهای کشور و انقلاب اسلامی هستند.


این نویسنده و کارگردان کشورمان با بیان اینکه ما همه مردم را می توانیم در بحث عدالتخواهی کنار هم قرار دهیم، گفت: فردی با موتورگازی از شهرستان به شهر می آید، شهردار می شود و اسب 80‏ میلیونی برای خود دست و پا می کند و بعد هم بلد است که یک جریان دانشجویی را پشت سر خودش راه بیندازد و از زیر بار سوال فرار کند، آن وقت ما که مدافع این شعار هستیم، بلد نیستیم چگونه وحدت ایجاد کنیم و به ناچار در طرح مطالبات مردم خود بدهکار هم می شویم.


ده‌نمکی با اشاره به اینکه من می دانم خیلی ها ناراحت خواهند شد که چرا بنده در دل یک جریان سیاسی ورود نکردم، افزود: اصلا این طوری نیست حرف من از اول این بوده، این هست و این خواهد بود کدام استقلال کدام پیروزی.


وی گفت: اگر روزی بسیج دانشجویی ما در کنار انجمن اسلامی در یک صف برابر مسئولی قرار گرفت و سوال کرد از کجا و به چه حقی از نازی آباد به فرمانیه با خانه ای چند هزار متری نقل مکان کرده ای، آن روز، روزی است که همه مردم را در برابر مطالبات مشترک در کنار هم قرار داده ایم.


مجری برنامه نیز با اشاره به کلام امام راحل در خصوص ساده زیستی مسئولان گفت: امام فرمودند اگر مسئولان نظام از ساده زیستی فاصله بگیرند، انقلاب از بیرون از بین نمی رود، از درون پوک می شود و احتمالاً فرو می ریزد و این پوک شدنش هم به‌خاطر همان اشرافیت دولتمردان است.


ده‌نمکی با توجه به صحبت مجری گفت: ما تا موقعی که ملت را نقد می کنیم، همه خوش‎شان می آید، در حالی که لبه تیز انتقاد این حرف ها با سخت گیری دین در بحث اشرافی گری و تجمل گرایی مسئولان است.


وی با بیان اینکه امام فرمودند مسئولان نظام اسلامی باید در حد اضعف مردم باشند که این ویژگی مهم حکومت حضرت علی است، گفت: شما قبل از انقلاب روی منبر شعار دادید و مردم از شما توقع دارند تا زمانی که در قدرت هستید، ساده زندگی کنید.


ده‌نمکی افزود: به همین دلیل است که شهید بهشتی می گوید ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت. اگر قدرت منافع نداشته باشد، نه دعوایی می شود و نه فلان نامزد میلیاردی برای تبلیغ هزینه می کند.


وی گفت: شهید بهشتی همچنین می گوید پذیرفتن مسئولیت در سیستمی که منافعی برای آدم ها ندارد یا عشق است یا دوانگی، پس اگر واقعاً عشق هست و پذیرفته اید باید در چارچوب قواعد ساده زیست باشید.


ده‌نمکی با اشاره به اینکه خدا روزی فقرا را در ثروت اغنیاء قرار داده است، گفت: خدا در روز قیامت می فرماید هر گناهی که فقرا بر اثر نداریشان در جامعه مرتکب شوند، بر عهده ثروتمندان و اشراف جامعه است.


ده‌نمکی گفت: شما مسئولی که در نظام اسلامی با یقه بسته و این تیپ و قیافه مسئولیت پذیرفتی، باید در حد اضعف مردم زندگی کنی، باید بپذیری سیره حکومتی شما سیره ای است که شما شعارش را دادی و مردم برای آن خون داده اند.


این نویسنده و کارگردان کشورمان گفت: بچه ها و فرماندهان ما در دفاع مقدس بر اساس همین سیره و الگو عمل کردند اما وقتی برگشتند از شما مسئولان توقع داشتند با همان شعارهایی که بچه های مردم را روی مین فرستادید، زندگی کنید.


ده‌نمکی افزود: اگر امروز می بینند زندگی شما با شعارهایتان تطابق ندارد، اگر پرسیدند چرا، باید به آنها بگویید سکوت کنید چون موی دماغ شده اید یا حتی در برخی جاها آنها را با واگذاری سهام کارخانه ها به عنوان سهیم شدن رزمندگان در سازندگی آلوده درآمد و کسب کنید تا دیگر موی دماغ و پرسش‌گر نشوند.


در این لحظه مجری برنامه گفت: در یک برهه ای، سیستم اقتصادی کشور تشابهی به سیستم اقتصاد سرمایه ای پیدا کرد که از همان لحظه دلسوزان تذکر دادند، به ویژه رهبر معظم انقلاب که در سال ‏75‏ جدی ترین تذکر را مرتب در این زمینه تکرار کردند.


ده‌نمکی با توجه به سخنان مجری گفت: اینکه مثلاً رهبری می فرمایند سال امام علی و اقایان 110‏ هزار شمع روشن می کنند و میدان فلان را گل می زنند، این سال را برای این کارها نام گذاری نکرده اند. من هم می دانم حرف ها زده می شود، این مسئولان هستند که باید به آن عمل کنند.


وی افزود: امروز دعوا بر سر آمدن و رفتن این جناح و ان جناح نیست بلکه بحث اصلی اشرافی گری و نهادینه شدن خوی اشرافی گری و سلطنتی زندگی کردن برخی مسئولان و فرزندان آنان چه از چپ و چه از راست است.


ده‌نمکی با بیان اینکه دیروز روزنامه ها نوشتند 100‏ نفر بالای 1000‏ میلیارد از بانک های کشور وام گرفتند، گفت: اگر بررسی شود، خیلی از این افراد منتسب به این جناح و آن جناح هستند، اگر چنین نبود من اسمم را عوض می کنم.


وی افزود: آن وقت مردم عادی برای گرفتن وام ازدواج باید صد قباله و سند بیاورند.


ده‌نمکی به رغم تشکر از قوه قضائیه که امنیت را در جامعه برقرار می کند، گفت: سیستم قضایی ما یک آفتابه دزد را در خیابان ها می چرخاند که در جای خود کار خوبی است اما با مسئولانی که دچار انحراف مادی شدید شده اند، مال مردم و بیت المال را دزدیده و خورده اند، اینگونه نیست.


وی اضافه کرد: مسئولان اول انقلاب بچه های دچار انحراف خود را پای دیوار می گذاشتند و بعد دست روی انحراف دیگران می گذاشتند اما الآن بر عکس شده، حاضرند دله دزدها را در خیابان بچرخانند ولی حاضر نیستند با یک آقازاده و یک مفسد اقتصادی کله گنده برخورد کنند چرا که امنیت اقتصادی به خطر می افتد.


ده‌نمکی گفت: حضرت علی در خصوص حاکم بصره می فرماید شرایط زندانی که برایش فراهم می کنی، بدترین شرایط باشد، حتی ساعت هواخوری نداشته باشد اما ما برای آقایانی که دچار انحراف مالی شده اند، لژ به همراه امکانات و تلویزیون فراهم می کنیم و هر روز هم روزنامه ها مصاحبه می کنند که فلان آقا در زندان اعتصاب غذا کرده است، بعد هم کمیسیون فلان در مجلس تصویب می کند که ثابت شود به آقا خوش می گذرد یا نه. تازه زن و بچه اش را هم به نزدش می آورند.


وی با بیان اینکه یک‌بار یکی از پیام های مقام معظم رهبری را که فرموده بودند اشرافی گری مسئولان از مال مردم است، تیتر نشریه خود کردم، گفت: برایم نامه نوشتند و اعتراض کردند که این تیتر ناامید کننده است.


ده‌نمکی افزود: مسئولی که از اول انقلاب تا کنون ماهانه 150، 200، 300، 500‏ هزار یا حتی یک میلیون تومان حقوق دریافت کرده، چگونه می تواند در این مدت صد میلیارد تومان پول داشته باشد. نه جادو کرده و نه ارث و میراثی به وی رسیده، پس این اشرافی گری مسئولان از مال مردم است.


مجری برنامه قسمتی از پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشجوی متعهد را برای آقای ده‌نمکی خواند و بقیه را به وی واگذار کرد.


ده‌نمکی پس از خواندن چند پاراگراف گفت: شما دانشجویی را در شیراز که علیه یک رانت خواری تظاهرات می کند، نگاه کنید که چگونه محاکمه می شود.


وی گفت: ما در نظام سیاسی اسلام زندگی می کنیم و در نظام حاکم جائر نیستیم. پس دلیل ندارد که کسی در مورد عدالت مطالبه کند و زندانی شود یا نشریه اش به دلیل طرح مقاله عدالت به محاکمه کشیده شود.


ده‌نمکی افزود: در این مملکت، همه آزادند، همه چیز بگویند، ارزش ها، ارمان ها، انقلاب و همه چیز را زیر سوال ببرند و پز روشنفکری در دنیا بدهیم که چقدر نشریه داریم و هر چه دلشان می خواهد علیه انقلاب می نویسند اما تا بچه انقلابی ماست خور مسئولان را می گیرد که این رانت خواری چه بوده، اولین کسی که محاکمه می شود همین بچه انقلابی است.


وی گفت: گرفتن جرات انقلابی از بچه حزب اللهی و عموم طبقات جامعه برای طرح مسائل‌شان از جانب کسانی که باید تریبون آنها باشند، ناپسند است.


مجری برنامه در این لحظه گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند مسابقه رفاه میان مسئولان، هزینه کردن در امور غیر اولویت دار بلکه در امور تشریفاتی، پر شدن جیب های کسانی که تا دیروز دست‎شان تهی بوده، اگر اینها چیزی نبود مقام معظم رهبری نمی فرمودند.


ده‌نمکی پاسخ داد: من حرفم این است، اولویت را دارند عوض می کنند. اولویت را از جوان دانشجو و هنرمند سلب کرده اند. توپ را در زمین دیگر می اندازند. دعوا را سر جابجایی قدرت می برند نه سر عدالت و مطالبه آرمان ها و سخنان مردم.


وی افزود: آنها مردم را از این فاز خارج و وارد فاز دیگری می کنند. آنها دوست دارند طیف جوان کشور رو در روی هم قرار گیرند تا اینکه باهم متحد نشوند.


ده‌نمکی گفت: زمانی بی بی سی در مصاحبه ای از من پرسید نظر شما در مورد فلان خیابان و دانشگاه تهران که تظاهرات شده و شیشه شکسته اند، چیست، من گفتم خوب کاری کردند، پرسید چرا، گفتم شما بعد از بازی های فوتبال‌تان در لندن اسب ها را راه می اندازید و کلی جوان درگیر می شوند، آتش می زنند، گاز اشک آور راه می اندازید ولی در اینجا بر سر اندیشه با همدیگر دعوا می کنند.


وی افزود: هر سال بعد از هر بازی استقلال و پرسپولیس، 300، 400‏ اتوبوس درب و داغان می شوند ولی کسی صدایش در نمی آید، تیتر روزنامه ها نمی شود و از آن به نام تخلیه انرژی جوان یاد می شود، چون این موضوع از سر غفلت انجام می شود اما اگر شیشه ای به خاطر اندیشه شکسته شود، بازخورد و مقاومت و هزار طور مساله دیگر پیش می آید.


ده‌نمکی اضافه کرد: ما باید هزینه بدهیم ممکن است جوان یک جا هم در مصداق اشتباه کند اما اگر برای وی تکلیف شود که در برابر مسئولان پرسش‌گر باشد، آن وقت اشتباهش نیز قابل چشم پوشی است.


مجری برنامه در ادامه گفت: آیا به نظر شما درست است در شب ‏12‏ بهمن این‌قدر سیاه نمایی کرد. این بیننده جوانی که پای برنامه نشسته، نمی گوید بعد از ‏30 سال هر که بخواهد چیزی بگوید، او را می گیرند همه مسئولان در حوزه اشرافیت افتاده اند، آیا این گونه حرف زدن سیاه نمایی نیست؟


ده نمکی در پاسخ به مجری گفت: اگر ما شب ‏12‏ بهمن و در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب در رسانه ملی جرأت گفتن این حرف ها را نداشته باشیم، آن وقت باید به رسانه ملی ایراد گرفت.


وی افزود: اگر این حرف ها را نزنیم، در ماهواره غیره و غیره دارند سرتا پای نظام را به فحش می بندند. پس اگر در رسانه خودمان نتوانیم خود انتقادی کنیم و مطالبات حداکثری خودمان را برای مسئولان طرح نکنیم، برای چه از بنده دعوت کرده اید؟


ده نمکی گفت: مسئولان نخبگان سیاسی جامعه و جناح هایی که باید به مطالبات مردم پاسخگو باشند، برعکس پز اپوزیسیون می گیرند و شعارهای اپوزیسیونی سر می دهند، در جایی که باید پاسخگوی مردم باشند.


وی با بیان اینکه رسالت من این است، ذره بین به دست بگیرم و تفاوت ها را تذکر بدهم، خطاب به رسانه ملی افزود: اگر شما سرگرم خدمت به مسئولان هستید، باید عده ای هم مسائل را آسیب شناسی کنند.


ده نمکی گفت: اگر به امثال بنده انگ سیاه نمایی بزنید، چون به دلخواه شما حرف نزده ایم، چگونه می خواهید حرف های دانشجو جنبش عدالت خواه و غیره و غیره را بشنوید.


وی خطاب به مسئولان افزود: شما که نمی توانید در بین مردم به دلیل اقتضای مسئولیت حاضر شوید، رسانه به عنوان چشم های شما در جامعه عمل و عیب های موجود را به شما گوشزد می کند.


ده نمکی گفت: مخاطب شما فهیم است و نمی توانید او را دست پایین فرض کنید چرا که در همین رسانه ملی در قالب مناظرات حرف های مختلفی زده شد اما همین مردم همگی در بزنگاه ها پای انقلاب و کشورشان ایستادند و سخنان مناظرات باعث ریزش در انها نشد.


این نویسنده و کارگردان کشورمان افزود: اگر ریزشی هم بود، در بین خود مسئولان دیده شد.


ده نمکی گفت: آقای مسئولی که در کاخ شیشه ای نشسته، نمی تواند شعار انقلابی سردهد. با شکم های برآمده نمی توان به جنگ اسرائیل و امریکا رفت.


وی با بیان اینکه این مسئولان هستند که در برابر مطالبات انقلاب برای به خطر نیفتادن منافع شان مقاومت می کنند و وحشت دارند، گفت: امام در سن 80 سالگی حکم اعدام سلمان رشدی را در فتوای تاریخی خود صادر می کنند، چون چیزی برای از دست دادن در این دنیا ندارند ولی کسی که در بانک سوئیس یا این طرف و آن طرف حساب دارد، می ترسد که حرف انقلابی موجب بالا و پایین شدن بازار و شکست وی شود.


ده نمکی گفت: باید حساب انقلابی و انقلاب نما از یکدیگر جدا شود چرا که پول های حرام اشرافی گری که در جامعه ما نهادینه شده است، امروز جواب داده و این آدم ها به راحتی در برابر شعارهای انقلابی و رهبری مانع وقفه و جو ایجاد می کنند.


وی با بیان اینکه شما تا کی می خواهید با محافظه کاری و مصلحت نظام را پیش ببرید، گفت: اگر در سی‌امین سال پیروزی انقلاب نتوانیم برای پویایی زایش در انقلاب ایجاد کنیم و خواص منحرف انقلاب که به جای تفکر سیاسی کاسب و تاجر شده اند، از چرخه قدرت سیاسی با جراحی بزرگ و دردناک خارج نکنیم، پس می خواهیم چه‌کار کنیم؟


ده نمکی افزود: باید مرز بین دین داری ریاکارانه و دینداری واقعی انقلاب گری منافقانه و واقعی و رزمنده ریاکارانه و رزمنده واقعی مشخص شود.


وی با اشاره به گوشه هایی از فیلم اخراجی ها ساخته خود گفت: خیلی ها درباره فیلم مسئله داشتند، به علت این که خودشان را در نقش حاجی گرینوف جبهه ها می دیدند. همان هایی که پایشان به جبهه ها نمی رسید و نان جبهه را می خوردند، آدم هایی که به دیگران گیر می دادند و خودشان هزار تا گیر داشتند.


ده نمکی اضافه کرد: اگر مرز این ریاکاران با دینداران واقعی جدا نشود، نه تنها همه چیز به نام اسلام و انقلاب و ارزش ها تمام می شود بلکه جوانان هم دچار شبهه می شوند.


وی گفت: اگر غده سرطانی اشرافی گری و انحراف خواص را در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب با یک جراحی بزرگ درمان کنیدان وقت خیلی جاها مردم سخن شما را باور خواهند کرد.


ده نمکی افزود: اما اگر چنین اتفاقی نیفتد، حتی مردم رفتار صادقانه و ساده‌زیستانه مسئولان فعلی را نیز باور نخواهند کرد و از آن به‌عنوان یک پز و ژست سیاسی یاد خواهند کرد.


این نویسنده و کارگردان کشورمان گفت: اگر در حوزه قدرت بخواهید به برخی از انسان های ریاکار میدان بدهید، آن وقت مردم احساس می کنند، از شعار عدالت سوء استفاده می شود مثل همان زمانی که از شعار آزادی سوء استفاده شد.


ده نمکی در پایان مصاحبه تلویزیونی خود گفت قصد دارد در فیلم اخراجی های‏3‏ حرف های جدی تری بزند.

منبع ما:

http://rajanews.com/detail.asp?id=43928


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 12:57 عصر | نظرات دیگران()
امام، تکلیف "راهپیمایی بدون مجوز" را مشخص کرد
تجمعات بدون مجوز انحراف و حرام است
قوای انتظامی و تمام ملت از این مفسده‌ها جلوگیری بکنند

در حالی که سخن گفتن از راه و خط امام خمینی(ره) از سوی جناح های مختلف سیاسی تبدیل به ژست سیاسی متداول شده است، انتشار سخنانی پخش نشده ای از امام رحل(ره) که سنخیتی بسیاری با شرایط موجود هم دارد، نسخه و مسیری روشن را پیش روی سیاسیون مدعی راه امام و قرار داده و به صحنه ای برای سنجش صحت ادعای آنان تبدیل شده است.

به گزارش رجانیوز، سخنان امام(ره) که امروز در قالب مستندی با عنوان "شاخص" به روی آنتن رسانه ملی رفت، به بررسی رویکرد امام نسبت به قانون و واکنش ایشان به قانون گریزی برخی از سیاسیون مطرح در اوایل انقلاب پرداخت.

در بخشی از این مستند، امام راحل بر "بر برخورد قاطع با راهپیمایی های بدون مجوز" تاکید می کند.
متن سخنان ایشان در مستند که برای همه مخاطبان رسانه ملی تازگی و در عین حال نکاتی پرمعنایی داشت، در جلد چهاردهم صحیفه نور، صفحه 418 نیز وجود دارد.

در این راستا، امام درباره تظاهرات گروه ها در خیابان می گویند: "شما هوشیار باشید که مبادا این گروهکهای فرصت طلب به بهانه اینکه چه شده و چه شده بخواهند راهپیمایی کنند و بخواهند آشوب کنند".

حضرت امام در بخش دیگری از سخنان خود صریحا از برخورد با تظاهرات بدون مجوز گروه های مختلف سیاسی در خیابان ها سخن می گویند و می فرمایند: "راه افتادن در کوچه و محله ها بدون اینکه از طرف وزارت کشور اجازه داده شده باشد، این انحراف است و محرم (حرام) است و قوای انتظامی و نظامی و پاسداران و بسیج و تمام ملت موظف اند، شرعا مکلف اند به تکلیف الهی که جلوگیری از این مفسده ها بکنند".

"مفسده خواندن راهپیمایی بدون مجوز از وزارت کشور" در حالی از سوی امام مطرح شده است که در ماه های اخیر، سرانفتنه که بارها مدعی پیروی ازخط امام شده و حتی خط امام را منحصر به خود دانسته اند، برخلاف نظر صریح حضرت امام، هواداران خود را به تجمعات خیابانی بدون مجوز فراخوانده اند که تمامی این تجمعات غیر قانونی به بروز خسارات جبران ناپذیری منجر شده است.

این درحالی است که آشوب طلبان به اقدام نیروهای محافظ امنیت در ممانعت از تخریب اموال عمومی و خصوصی نیز حمله کرده و بازداشت اغتشاشگران را اقدام خلاف راه امام نامیده اند!

سرانفتنه پا را از این فراتر گذاشته و حتی بدون اشاره به غیرقانونی بدون تجمع روز عاشورا، در دفاع از هتاکان این روز، آنان را "مردم خداجو" و عزاداران حسینی" را که علیه هتک حرمت این روز شعار دادند، "جماعتی وحشی" نامیدند.

گفتنی است سران فتنه در ماه های اخیر با برداشت های شخصی از برخی اصول قانونی اساسی نظیر "اصل 27"، خواستار برگزاری راهپیمایی و تظاهرات بدونمجوز بوده اند.

 
 
 
گفتگوی دادستان تهران و معاون مطبوعاتی ارشاد در رادیو گفتگو
جعفری: وزارت ارشاد اهمال کاری کرد/ رامین: رویه اخیر دادستانی در تاریخ انقلاب سابقه ندارد

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران و محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با شبکه رادیویی گفت و گو درباره توقیف برخی از نشریه ها که از سوی هیات نظارت یا از سوی دادستانی صورت گرفت، دیدگاه های خود را بیان کردند.

به گزارش رجانیوز، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفتگو با رادیو گفت و گو با اشاره به احضار مدیر کل مطبوعات داخلی وزرات فرهنگ و ارشاد و ارتباط آن با نظارت دادستانی بر مطبوعات گفت: بنده بارها در مصاحبه­ها اعلام کرده ام که شیوه نظارت دادستانی مطبوعات بر پایه همکاری متقابل و پیشگیرانه است. دادستانی قبل از آنکه اقدام به توقیف کنیم ابتدا تذکر می دهد. در صورتی که این تذکرات مؤثر نباشد متخلف را تحت تعقیب قرار می دهد. اساساً دادستان در شیوه­های اولیه خودش هیچ­گونه برخوردهای توقیفی ندارد، مگر قانون اجبار کرده باشد. در همین نشریه ای هم که توقیف شد، اقداماتی که این نشریه انجام داده بود، طبق قانون مطبوعات جرم تلقی می­شود و دادستانی این نشریه را توقیف کرد و مدیر مسئول این نشریه که بهتر بگوییم حتی مدیر مسئول هم ندارد توجه ای به این تذکر نکرد. وزارت ارشاد هم در مورد ابلاغ این دستور به نظر ما اهمال کاری کرد؛ تا آنکه این نشریه به چاپ دوم رسید و ما مجبور شدیم، این را هم جمع­آوری کنیم. اینها دوباره نشریه ای جدید با آرم، لوگو و علامتی شبیه نشریه اول چاپ کردند که بر اساس قانون مطبوعات ( طبق ماده 33 ) جرم است و مجبور شدیم که باز هم توقیف کنیم در حالی که وزرات ارشاد می­توانست با توجه به ابلاغ ما، مانع ادامه این اقدامات شود.

محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در باب اختلاف نظر وزارت فرهنگ و ارشاد و دادستانی محترم تهران در گفتگو با شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: آقای دادستان مطالبی را فرمودند که بخشی ­از آن ناقص بود. دادستانی قبل از اینکه بخواهد آن نشریه دوم را توقیف کند ما در هیأت نظارت آن را لغو مجوز کردیم، که این مسئله را ایشان نگفتند. سپس ایشان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی را به اهمال کاری متهم کردند که این باید ثابت بشود. مگر آقای دادستان می تواند بدون اثبات یک امر مدیریت اجرایی کشور را زیر سئوال ببرد؟

در مورد عملکرد هیات نظارت مطبوعات، باید بگویم یک روزنامه­ای که از سوی هیأت نظارت لغو مجوز شده است قانون می­گوید برگشت ناپذیر است اما دادگاه می­آید و آن را دو مرتبه رفع اثر می­کند و خلاف قانون مطبوعات به اسم یک بهانه­ای عمل می­کند. ببینید اینجا قوه ­قضائیه در تعارض قرار می­گیرد و عملکرد متناقضی را ارائه می دهد، اگر این قانون وجود دارد که بنده از آن بی اطلاع هستم می­تواند حتی قانون مطبوعات را نقض کند؛ در نتیجه هر نشریه­ای که توسط هیأت نظارت توقیف یا لغو مجوز شود همین قانون بر آن هم می تواند اعمال و مجددا باز شود. بنابراین فلسفه وجودی هیأت نظارت، لغو و یک چیز بیهوده­ای خواهد بود. اگر قرار باشد دادستانی این کار را بکند بنابراین نه ضرورتی به معاونت مطبوعاتی خواهد بود و نه هیات نظارت و خود دادستانی است که می تواند هم مجوز بدهد و یا اینکه لغو کند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نظارت بر عملکرد جراید و رسانه ها افزود: قانون می­گوید معاونت مطبوعاتی وظیفه نظارت دقیق بر عملکرد جراید و انجام رسالت مطبوعاتی را دارد و این هیأت نظارت است که می­تواند مجوز، نظارت و توقیف کند، که این موضوع ارتباطی به دولت ندارد. هیأت دولت یک نهاد فراقوه­ای است که علاوه بر سه قوه نماینده حوزویان، نماینده دانشگاهیان شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده صنف مطبوعات در این هئیت هستند. چرا که دولت از نظر قانونی نمی­تواند روزنامه­ای را توقیف کند یا تعطیل و لغو مجوز کند دولت به عنوان معاونت مطبوعاتی حداکثر می­تواند تذکر دهد.

وی درباره علت توقیف دو نشریه از سوی قوه قضائیه و اعتراض آن از سوی رئیس جمهور تصریح کرد: عملکرد قوه قضائیه باید مورد بحث نمایندگان محترم باشد زیرا قوه ­قضائیه برای اولین بار از طرف خود با 2 نشریه برخورد کرده است که البته آقای رئیس جمهور هم اعتراض کردند.

وقتی که این 2 هفته­نامه مرتکب خلاف شدند قبل از دادستانی، معاونت مطبوعاتی به آنها تذکر داده بود و آنها را به هیئت نظارت برد و از هیأت نظارت توبیخ و توقیف آنها را درخواست کرد، که هیأت نظارت آمد و آنها را لغو مجوز کرد. دادستانی هم توقیف کرد و آنها را تحت تعقیب قضایی قرار داد. پلیس برای دستگیری آنها چاپخانه هایی که اینها را منتشر می کرد را پلمپ کرد و مدیرکل مطبوعات داخلی نیز به عنوان متهم احضار و مورد بازجویی قرار داد.

اصلاً ما در تاریخ انقلاب اسلامی چنین چیزی نداشتیم. از آن طرف روزنامه­ای را که صاحب نفوذ است که هیأت نظارت نه دولت، آن را لغو مجوز کرده و طبق قانون مطبوعات تصمیم هیأت نظارت برگشت ناپذیر و قطعی است. اگر هیأت نظارت آمد و روزنامه­ای را لغو مجوز کرد یعنی اینکه نظر هیأت نظارت قطعی است و برگشت ناپذیر است و در واقع کسی که مجوز داده خلاف قانون عمل کرده است.

منبع ما :

http://rajanews.com/

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 12:56 عصر | نظرات دیگران()

دانلود ها غیر مستقیم

1،1 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

 

5،2 مگابایت/قسمت اول

دانلود کلیپ صوتی

 

 

2،1 مگابایت/قسمت دوم

دانلود کلیپ صوتی

 

 

سخنرانی سال 1360 شهید دیالمه در مجلس شورای اسلامی درباره عدم کفایت بنی صدر

 

8،5 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیر مستقیم

 

 

 

در منطقه مرزی و جنگیه شرهانی هست که مقتل 5 شهید گمنام هستش که تازگی پیدا شدند و و کانالی که یک شهید دیگه رو در اونجا پیدا کردند.

 

1،7 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیر مستقیم

 

سردار حاج سعید قاسمی
پاسخ زیبای سردار عزیز حاج سعید قاسمی به سوالی درباره ی عملکرد نیروی انتظامی در حوادث بعد از انتخابات و مسئله ی کهریزک.

حتما گوش کنید..

?.?? مگابایت
دانلود تکه سخنرانی (حدود ?? دقیقه)
غیر مستقیم

سلامتی حضرت امام خامنه ای صلوات

 

منبع ما :  http://www.mobarezclip.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 12:54 عصر | نظرات دیگران()
بازیکن تیم ملی فوتبال تحت پیگرد قانونی

انتشار خبر حضور یک فوتبالیست معروف در نزاعی که منجر به کشته شدن یک نفر شده است، بازتاب های فراوانی به همراه داشته است.
به گزارش برنا، یکی از بازیکنان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس که سابقه بازی در جام جهانی را نیز در کارنامه خود دارد، به دلیل شرکت در یک درگیری خونین تحت پیگیر قرار گرفته است.
زندگی این بازیکن فوتبال که چند سالی در یک کشور اروپایی فوتبال بازی می کرد، طی سالهای اخیر با انواع و اقسام حواشی همراه شده بود و جالب آنکه چندی پیش وی کاندیدای فعالیت در رأس تیم های پایه ای باشگاه پرسپولیس بود.

 منبع ما : http://rajanews.com/

تبلیغات :‏ خریدی اینترنتی ساده و مطمئن از سایتی مطمئن  و معروف

تنها کافی است لینک رو به روی هر محصول را کلیک کنید . متشکرم


 ما تنها یک تبلیغ کننده ی کوچک هسیم برای این فروشگاه بزرگ.


آموزش زبان Tell Me More  


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=69 


 


مجموعه کتاب های الکترونیکی آموزش زبان


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=472


 


مجموعه آمادگی آزمون IELTS آمیتیدا (جدید)


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=326


 


tv card player


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=733


 


FM Player promate


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=732 

کیف کمک های اولیه آلمانی


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=695




 حاوی ترمومتر - قیچی - پد الکل - چسب زخم - گاز وازلینه -اتل انگشتی - ماسک - دستکش لاتکس - باند کشی - گارو و چسب لوکوپلاست - چسب تری ام - چراغ قوه - گاز استریل و غیر استریل - نرم افزار و بروشور آموزشی استفاده در خودرو ، منازل ، کارگاه ها ، تیم های ورزشی خرید بیش از 50 عدد شامل 25 درصد تخفیف خواهد بود سایز 5*26*72 جنس : واترپروف قابل شستشو


 


لباس کارطرح کانادا


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=11


لباس کار دوتیکه دورنگ(10000 تومان)


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=225


بستنی ساز خانگی مونتیس



http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=224


 


اسکی ثابت- ROBIMAX 7740


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=486


 


توپ بدن سازی جیم بال


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=522


 


موسیقی و مکالمه بامبایل بر فرمان اتومبیل


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=253


 


پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه پیشرفته


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=395


   


موس انگشتی


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=685


 


  


بیمه بدنه خودروهای سواری


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=267


 


جانمازی دستباف ترکمن- نمازلیق


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=370




 


tv card player



http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=733


 


اسپیکر جادویی


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=725


 


بیمه حوادث انفرادی و گروهی


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=293


 


کارتون فوتبالیستها- سری1و2و3


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=435


 


کیت دو سیم کارته کردن گوشی


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=593


 


مجموعه آموزشی آمادگی آزمون PMP 2009


 


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=637


 


نرم افزار چندرسانه ای گل نرگس


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=569


پتو


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=262


فروش ماشین اصلاح موزر اصل المان


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=285  


 


 


فروشگاه کاملا" رایگان


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=53


 


نرمافزار انبار مبتنی بر بارکد


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=432


 


وب سایت فروشگاه اینترنتی


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=396


 


 


سنگ برش بزرگ klingsport


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=582


 


جک روغنی سما 30 تن 6


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=240


 


 


 


قیچی مفتول بر سوپر بزرگ


 


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=226


 


ترانس جوش 300 آمپر چرخدار


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=241


 


جک سوسماری 3 تن سما


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=238


 


 


-------------------------------------------------------------------------------------------


 


  قسمت تبلیغات املاک                                                                                  


 


یک قطعه زمین (کل مساحت 44300 مترمربع )


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=289


 


مزرعه پرورش شترمرغ 20 هکتاری


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=149


 


درب و پنجره upvc


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=128


-------------------------------------------------------------------------------------------


 


قسمت ماشین الات                                                                                 


 


بذرکار غلات با شیار بارکن بیلچه ای


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=282


 


 


بذرکار فاروئردار


 


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=295


 


 


بذرکار کشت کلزا مدل تاکا 250


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=280


 


بذرکار کودکار تاکا طرح جدید


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=296


 


  


------------------------------------------------------------------------------------------


ایمنی       


 


پتوی نسوز


 


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=59


 


 


دستکش بافتنی کاموائی


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=6


 


جعبه کمکهای اولیه بالوازم جانبی کد45


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=9


 


ماسک نمدی(قابل شستشو)


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=38


 


کلاه ایمنی ارزان ومناسب


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=39


                                                                                                 


لباس کار


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=5


  


 


ماسک تمام صورت سیلیکون


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=60


 


کپسول یک کیلویی ویژه اتومبیل


http://www.setmapi.com?rgm=asemun&p_id=251


این هم یه سری تبلیغ دیگه ولی من بالایی ها رو پیشنهاد می کنم چون پورسانت کمتری به ما می دهند پس پول کمتری از شما میگیرند 


برای دیدن سری دوم به این ادرس بروید


http://khabareruz.parsiblog.com/1304557.htm 



 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 12:50 عصر | نظرات دیگران()
آزمونی تاریخی در اثبات جدیت دستگاه قضایی
پرونده مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی به دادسرا رفت

سرانجام با گذشت نزدیک به 8 ماه از پایان انتخابات ریاست جمهوری و در حالی که در روزهای آغازین اغتشاشات پس از انتخابات تعداد قابل توجهی از عاملین اصلی و حتی عوامل درجه دو و سه موثر در ناآرامی‌های توسط قوه قضاییه به پای میز محاکمه کشانده شدند، قوه قضاییه تصمیم گرفت تا فرزندان هاشمی رفسنجانی را نیز به محکمه بکشاند. این در حالی است که تا کنون با وجود مدارک غیر قابل انکار همچون فیلم حضور فرزندان هاشمی در ناآرامی‌های پس از انتخابات و برخی اعترافات متهمین دستگیر شده، مهدی هاشمی در خارج از کشور به سر می برد و فائزه هاشمی آزاده مشغول ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش رجانیوز، سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه دوشنبه شب در نشستی سیاسی در قم با اشاره به اراده قوه قضاییه برای برخورد با متخلفین گفته است: "اراده دستگاه قضایی امروز بر این امر استوار شده است که به هیچ عنوان رسیدگی به اتهامات کسانی که منتسب به خواص هستند را کنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمی نیز به دادسرای تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جریان قرار خواهد گرفت."

ویدر خصوص شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کروبی و موسوی و اقدامات دستگاه قضا در این خصوص نیز گفته است: "ما در رسیدگی به جرم این اقایان منتظر شکایت دیگران نیستیم و الا تمام ملت مسلمان و حزب الله ایران از این ها شاکی هستند البته نمایندگان مجلس وظیفه خود را انجام داده اند اما دادستانی به عنوان مدعی العموم وظیفه قانونی دارد و منتظر شکایات فردی نیست."

این درحالی است که تا کنون فیلم های متعددی از حضور فائزه هاشمی در تجمعات و اغتشاشات غیر قانونی پس از انتخابات همچون اغتشاشات روز عاشورا در رسانه ها منتشر شده است.

در یکی از جنجالی ترین تصاویر موجود از فائزه هاشمی وی در تجمعی غیر قانونی در مقابل صدا وسیما، مشغول هدایت تجمع کنندگان است. پخش این تصاویر از سیمای جمهوری اسلامی نیز واکنش های شدید مردمی را به دنبال داشت.

در همین حال مهدی هاشمی رفسنجانی که نقش فعالی در انتخابات ریاست جمهوری دهم و ساماندهی برخی امکانات برای ستاد میرحسین موسوی داشته نیز پس از انتخابات و به بهانه سرکشی به برخی واحدهای دانشگاه آزاد به لندن رفته و همچنان نیز در خارج از کشور به سرمی برد. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال دانشجویانی که در مشهد مقدس از وی در مورد مهدی سوال کرده بودند، گفته بود به مهدی گفته ام تا پایان دوره دکتری خود در خارج بماند.

هر چند هاشمی رفسنجانی در همین سخنان از برگزاری دادگاه برای بررسی اتهامات فرزندانش استقبال کرده است، اما واکنش وی پس از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی از حقیقت دیگری حکایت دارد. وی پس از مناظره تاریخی محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی که در آن از ارتباط فرزند وی با یکی از پرونده های نفتی سخن به میان آمد، در نامه ای بدون سلام و والسلام و تهدید گونه به رهبر انقلاب، از آتش‌فشانهایی یاد کرده بود "که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند" و پیش بینی کرده بود که این آتشفشان‌ها، "در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم." وی در پایان این نامه نیز نوشته بود: سر چشمه شاید گرفتن به بیل ، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل

ظاهرا برخی فشارها تاکنون مانع انجام وظیفه قوه قضاییه در بازخواست از فرزندان هاشمی رفسنجانی شده است چنانکه حتی آنزمان که دادستان تهران در گفتگویی از مهدی هاشمی خواست تا برای بررسی اتهاماتش به کشور بازگردد، مهدی هاشمی با لحنی حق به جانب و طلبکارانه، دادستان تهران را از آنسوی مرزها مورد خطاب قرار داده بود که چرا نام او را در رسانه ها بیان کرده است!

با این حال به نظر می رسد، میزان جدیت قوه قضاییه در حوادث پس از انتخابات، با به پای میز محاکمه کشاندن فرزندان هاشمی رفسنجانی که تا کنون به دلیل برخی فشارها از بازخواست این قوه مصون بوده‌اند، محک خواهد خورد، امری که معاون اول قوه قضاییه مدعی است زمینه های آن فراهم شده است.

 

 

تشکر ویژه ضد انقلاب از موسوی و کروبی به خاطر دفاع از بمب‌گذاران شیراز

به دنبال ابراز ناراحتی مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به اجرای حکم اعدام بمب‌گذاران حسینیه رهپویان وصال شیراز، تعدادی از عناصر ضد انقلاب خارج نشین با صدور بیانیه‌ای از آن‌ها قدردانی کردند.

به گزارش شبکه ایران، تعدادی از حامیان خارج نشین فرقه سبز، با صدور بیانیه ای از مواضع آقای میرحسین موسوی و حجت الاسلام مهدی کروبی قدردانی کردند.

این بیانیه به امضای افرادی چون اکبر گنجی، رامین جهانبگلو، فاطمه حقیقت جو، عباس میلانی، و ... رسیده است.
همچنین نام شماری از اصلاح طلبان فراری، اعضای گروهک‌های توده، فدائیان خلق، منافقین، اتحاد جمهوری خواهان و تعداد دیگری از افراد لائیک و ضد انقلاب به چشم می‌خورد.

چندی پیش دستگاه قضایی کشور اقدام به اجرای حکم دو تن از اعضای گروهک تروریستی انجمن پادشاهی کرده بود.

این دو نفر عاملان بمب گذاری حسینیه رهپویان وصال شیراز بودند که این اقدام ترورسیتی در فروردین ماه سال 87 انجام و باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن ده‌ها تن از هموطنان شیرازی شد.

با این حال اجرای حکم اعدام عاملان این اقدام تروریستی در روزهای گذشته علاوه بر اینکه با واکنش منفی مقامات غربی همراه شد "ابراز تاسف" میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را در پی داشت.

ابراز تاسف میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دیداری مطرح شد که در روزهای اخیر در منزل آقای کروبی برگزار شد که خبر این دیدار توسط سایت ضد انقلابی "جرس" انتشار یافت.

همچنین محمد خاتمی روز گذشته در جمع کارکنان شورای مرکزی خانه احزاب به طور تلویحی نسبت به اجرای حکم اعدام این متهمان اعتراض کرد و گفت: "پاسخ اعتراض مدنی و انتقاد، فشار، سرکوب، زندان و احیاناً اعدام نیست."

با این حال آقای خاتمی توضیح نداد آیا ترور و بمب گذاری را هم جزو اعتراضات مدنی می داند یا خیر؟

طی چند روز اخیر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت نیز با صدور بیانیه‌هایی به حمایت از این دو تروریست معدوم پرداخته‌اند.

امضا کنندگان این بیانیه از حامیان خود نیز خواسته اند تا در راهپیمایی روز 22 بهمن حضور یافته و ایجاد آشوب کنند.

منبع ما :   http://rajanews.com


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 12:47 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا