زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی و دلاوری، صفاتی ارجمند هستند که خداوند سبحان، آنها را در وجود هرکه دوستش بدارد و آزموده باشد، می نهد . [امام علی علیه السلام]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

اختصاصی«جوان آنلاین»
وقتی فتنه گران بازهم به پول متوسل می شوند

جریان فتنه در آخرین اقدام خود برای انجام اغتشاش به نیروگیری از حاشیه های شهر تهران مبادرت کرده اند.

جریان فتنه در آخرین اقدام خود برای انجام اغتشاش به نیروگیری از حاشیه های شهر تهران مبادرت کرده اند.
به گزارش«جوان آنلاین»،اخیرا تعدادی از عوامل جریان فتنه ضمن حضور در برخی محلات و کارخانجات حاشیه شهر تهران اقدام به جذب آنان جهت شرکت در تجمعات و اغتشاش در 22 بهمن و چهارشنبه سوری پرداخته و از آنان خواستار دریافت شماره حساب برای واریز پول شده اند.
این افراد همچنین وعده داده اند در صورتی که دستگیر شوند از آنان حمایت خواهند کرد.

 

 

 

افشاگری رسایی درباره پدرخوانده سایت فرقه سبز

رسایی نماینده تهران از نقش موثر رئیس دفتر یکی از قوا در اداره و حمایت از سایت خبرآنلاین-سایت حامی فرقه سبز - خبر داد.

 

حجت الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخیرا" طی یادداشتی افشا کرد که صحنه گردان یک سایت حامی فرقه سبز- که قبلا" به صورت روزنامه نیز منتشر می شد- مسئول دفتر یکی از سران قواست.
به گزارش جوان آنلاین ، رسایی در یادداشت خود نوشته است: « مثلا همین رییس دفتر رییس قوه مقننه ! یکبار نیز در یادداشتی نوشتم که حتی بسیاری از مردم نام ایشان را هم نمی دانند تا چه رسد به مبانی فکری و سیاسی اش ! در حالی که بسیاری از خواص تریبون به دست ما که نشریه و سایت در اختیار دارند با مواضع ایشان آشنا هستند و در بین خود آن را نقد می کنند، اما چرا تا به حال کسی کنکاش نکرده که نظر ایشان قبل از انتخابات دهم چه بوده و از چه کسانی حمایت می کرده ؟ این نگاه چه تاثیری بر مواضع و جهت گیری های لاریجانی و بالطبع در جهت گیریهای فراکسیون اصولگرایان داشته است؟ »
در ادامه یادداشت این نماینده مردم تهران آمده است:« چرا آقای(...) در ایام پس از انتخابات وقتی که از علت حذف تبریک انتخاب احمدی نژاد در احکام هیات ویژه بررسی مساله کوی دانشگاه پرسیده ، به پاسخی که از وی شنیده، در سایت خود نمی پردازد ؟ نظر ایشان درباره ولایت فقیه و عملکرد وی در انتخابات دهم و حوادث فتنه گون پس از آن چیست ؟ ترکیب راهپیمایان روز قدس را چگونه ارزیابی کرده و این ارزیابی چه نقشی در تحلیل خواص جامعه داشته است ؟»

رسایی افزوده است: « نقش وی در پشتیبانی از روزنامه و سایت خبر آنلاین – که البته روزنامه خبر به دلیل مواضع نادرستش به خود تعطیلی کشید - و سایت آینده که بدترین توهین ها را نصیب مسئولان عالی نظام و حتی مراجع تقلید می کند و ... چیست ؟ همه اینها موضوعاتی است که می توان به آن پرداخت اما تاکنون هیچ سایتی در باره آن ننوشته ، هیچ روزنامه ای در تحلیل آن قلم نزده و جریان سازی نکرده و هیچ نماینده ای بابت آن دکمه تذکر آیین نامه ای را فشار نداده !»
منبع ما :

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/12 و ساعت 1:26 عصر | نظرات دیگران()
بازداشت هادی غفاری به‌دنبال کشف اسلحه و مهمات در مؤسسه وی

به‌دنبال کشف اسلحه و مهمات در انبار مؤسسه تحت مدیریت هادی غفاریریال وی روز گذشته بازداشت شد.

به گزارش رجانیوز، کشف این اسلحه و مهمات پس از آن رخ داد که روز پنج‌شنبه گذشته مأموران وزارت بازرگانی پس از دریافت گزارش‌های مردمی از احتکار برنج در مؤسسه الهادی به این محل واقع در تهران‌نو مراجعه کردند و در تحقیقات مشخص شد این برنج‌ها توسط غفاری احتکار شده است.

با این حال، مأموران در ادامه بازرسی‌های خود به یک انبار دیگر نیز مشکوک شدند که پس از اصرار و پیگیری‌های بعمل آمده و باز کردن قفل ورودی، تعداد 57 قبضه سلاح کمری، 98 قبضه کلاشینکف و مقدار زیادی فشنگ در آنجا کشف شد.

در ادامه و با مجوز محاکم قضایی در مورخ 9/11/88 از منزل خادم مسجد مذکور نیز بازرسی بعمل آمده و اقلام تسلیحاتی ذیل کشف گردید: یک قبضه سلاح یوزی، دو قبضه سلاح کمری، یک قبضه کلاشینکف ، یک قبضه ژ3 و یک قبضه قناسه و 7 عدد خشاب.

غفاری روز گذشته در اظهارنظری ادعای تحت اجاره بودن این انبار را برای رهایی از اتهام سنگین انبارکردن حجم زیادی از اسلحه و مهمات کشف شده از مؤسسه‌اش مطرح کرد.

غفاری که از حامیان سرسخت موسوی در انتخابات بود، در مراسم سالگرد 7 تیر در مسجد قبا و در حضور کروبی اظهارات تند و بی‌ادبانه‌اینسبت به رهبر انقلاب مطرح کرده بود که بعدا در اثر فشار افکار عمومی مجبور به پس گرفتن حرف‌هایش شد.

گفته می‌شود بخشی از تسلیحات انبار شده در مؤسسه هادی غفاری به دوره اول انقلاب باز می‌گردد. تصاویر موجود از هادی غفاری در آن دوره معمولاً در حالی است که وی اسلحه در دست دارد.

هادی غفاری بعد از ظهر روز گذشته و پس از کشف این انبار سلاح، توسط دستگاه های قضایی امنیتی بازداشت شده است.

 

 

اعزام نیرو به تهران در دستور کار جریان فتنه

طیف رادیکال دوم خرداد و حامی میرحسین موسوی در جلسات استانی خود از برنامه ریزی ای سخن به میان آورده اند که به موجب آن،ساماندهی نیرو از استان ها برای راهپیمایی در راهپیمایی 22 بهمن از مهمترین آن ها می باشد.

یک منبع آگاه در گفتگو با جوان،ضمن بیان مطلب فوق گفت:اخیراً برخی اصلاح طلبان رادیکال در جلسات خود در برخی شهرها از هواداران خود درخواست نموده اند تا برای شرکت در راهپیمایی یوم الله22بهمن به تهران سفر نمایند.

وی همچنین اظهار داشت:بنا شده است که شهرستان های نزدیک به تهران بیشترین حجم اعزام نیرو به تهران را داشته باشند.

این منبع اگاه در ادامه با اشاره به سازماندهی برخی اراذل و اوباش در یکی از استان های همجوار تهران بر ای اعزام به تهران گفت:ایثن اقدام بی شک مؤید برنامه ریزی سران فتنه برای اغتشاشگری و ایجاد آشوب و بهره برداری تبلیغاتی از مراسم ملی22 بهمن می باشد.

 

 

اعتراض خاتمی به حمایت موسوی از اوباش
 
 

آقای خاتمی با اشاره به بیانیه هفدهم آقای موسوی اظهار داشته است: موسوی نباید آشوبگران روز عاشورا را که جمعی اوباش بودند، به "مردان خدا جو" تعبیر می‌کرد.

به گزارش شبکه ایران، ماجرای نرم شدن مواضع برخی چهره‌های تندرو اصلاح طلب و رهبران فرقه سبز از اتفاقات جالب توجهی است که این روزها مورد توجه ناظران سیاسی و رسانه‌های داخلی قرار گرفته است.

در همین راستا، یک منبع آگاه به شبکه ایران خبر داد، در جلسه ای که اخیراً با حضور چهره‌های شاخص اصلاح طلب برگزار شده، محمد خاتمی، رئیس بنیاد باران، بار دیگر به انتقاد از رفتار و اقدامات دیگر سران اصلاحات پرداخته است.
آقای خاتمی در این جلسه گفته است که "در جریان تخریب‌ها و آشوب‌ها، آشوبگران اقداماتی خیلی بدی انجام دادند که قابل توجیه و دفاع نیست."

او همچنین همانند نامه‌هایی که به مقامات عالی رتبه نظام نوشته و در آن از برخی اقدامات افراطی میرحسین موسوی اعلام برائت کرده، در این جلسه هم بار دیگر به آقای موسوی اعتراض کرده است.

آقای خاتمی با اشاره به بیانیه هفدهم آقای موسوی اظهار داشته است: موسوی نباید آشوبگران روز عاشورا را که جمعی اوباش بودند، به "مردان خدا جو" تعبیر می‌کرد.

این رفتار سیاسی متفاوت از سران اصلاحات که برخی کارشناسان از آن با عنوان "پروژه اعتدال نمایی" یاد می‌کنند، با بیانیه شماره هفده میرحسین موسوی و با "دخالت پنهان" برخی شخصیت‌های مطرح سیاسی آغاز شد.

شخصیت‌هایی که قرار بود نقش "چانه زنی" با مسئولان ارشد نظام برای "بازگشت بدون شرط" سران اصلاحات به صحنه سیاسی کشور را بازی کنند.

آقای موسوی در این بیانیه تلویحاً از ادعای تقلب در انتخابات دهم پا پس کشیده و دولت دهم را به رسمیت شناخته بود.

گرچه این اقدام با اعتراض اعضای داخلی و خارجی فرقه سبز مواجه شد اما، چند روز بعد برخی منابع خبری اعلام کردند که محمد خاتمی برای بار دوم دست به قلم شده و با نوشتن نامه‌ای با مضمون همان نامه قبلی به مسئولان ارشد کشور و البته با تاکیدی بیشتر، از افراطیگری‌های فرقه سبز و برخی سران و فعالان اصلاح طلب، اعلام برائت کرده است.

حجت‌الاسلام علی اکبر محتشمی پور، از عاملان اصلی طرح "ادعای تقلب" در انتخابات، دیگر اصلاح طلبی بود که مطالبه مردم در راهپیمایی ده‌ها میلیونی روز 9 دی ماه را جدی گرفت و سعی کرد در نامه‌ای پنهانی به مقامات عالی نظام، خود را در مسیر بازگشت و ندامت از اقدامات اخیرش قرار دهد.

حجت الاسلام مهدی کروبی هم که خود را جا مانده این قافله دیده بود، اعتراضات زیادی را به جان خرید و در مصاحبه‌ای غیرمنتظره، تاکید کرد که دولت را به رسمیت می‌شناسد.

این رفتار‌های متفاوت رهبران جریان اصلاحات در حالی به موازات اعتراضات حامیان داخلی و خارج نشین آنان صورت گرفته است که سران اصلاح طلب پس از اعلام نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری، به رای اکثریت مردم توجهی نکردند و با کشاندن هواداران خود به خیابان‌ها که در ادامه، هزینه‌های بی‌سابقه‌ای را به نظام و مردم تحمیل کرد، درصدد برآمدند تا نتیجه دیگری را برای انتخابات رقم بزنند.

با این حال آنان هرگز سندی برای ادعای خود ارائه نکردند.

"انحراف در مسیر اعلام شده"، "تناقض در گفتار و عمل" و پا گذاشتن در صحنه‌ای که به گفته کارشناسان سیاسی، "زمین دشمنان انقلاب اسلامی" بود، باعث شد که اعتراض بدون پایه به نتیجه انتخابات به هتک حرمت روز عاشورا و مقدسات بینجامد.

شاید علت اصلی حضور ده‌ها میلیونی مردم در روز 9 دی ماه و اعتراض به این رویکرد ضد دینی نیز، به همین دلیل بود؛ حضوری که عقب‌نشینی سران اصلاحات یکی از پیامدهای آن دانسته می‌شود.

منبع ما : http://www.rajanews.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/12 و ساعت 12:56 عصر | نظرات دیگران()
مشروح سخنان ده‌نمکی در تلویزیون

کارگردان فیلم اخراجی‌ها گفت: اگر روزی دیدیم که در یک دانشگاه بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی کنار هم و در یک صف قرار گرفته‌اند و از یک مسئول سوال می‌کنند که اموالش را از کجا آورده همه مردم با هم متحد شده‌اند و باید مطالبات این‌چنینی بیش از گذشته در کشور طرح شود.

به گزارش فارس ، مسعود ده‌نمکی کارگران فیلم اخراجی‌ها با حضور در برنامه «دیروز، امروز، فردا» اظهار داشت: هنر، جزء شعارهای انقلاب و مطالبات مطرح از سوی حضرت امام(ره) بود.

وی افزود: در تعریف هنر چنین آورده‌اند که فرد متعهد هنری فردی است که جنگ فقر و غنا را نشان دهد که این نکته هم بخشی از مطالبات عمومی انقلاب می‌باشد.

ده‌نمکی ادامه داد: آن چیزی که ما و مردم از هنر توقع داریم همان چیزی است که در تعریف آن ذکر شده است و بر این اساس باید گفت، نقد مسئولان و اشرافی‌گری یک مطالبه آرمانی است و دلایل این‌که این مورد در عمل اجرا نشده است، متعدد می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم اجرای مطالبات آرمانی هنر و هنرمند در کشور هزینه‌های سنگین این موضوع می‌باشد.

ده‌نمکی گفت: وقتی در نقد یک مسأله اجتماعی فیلمی ساخته شود مورد تشویق قرار نمی‌گیرد ولی زمانی که برای جشنواره‌های خارجی و دشمنان فیلمی ساخته می‌شود به عنوان یک هنرمند اپوزیسیون مورد تشویق قرار می‌گیرد.

این فعال فرهنگی در ادامه این برنامه ابراز داشت: زمانی که نقدی از درون و به صورت واقع‌گرایانه انجام شود هزینه‌های زیادی به فرد نقد شونده تحمیل می‌شود و بر این اساس تا زمانی که در خصوص کلیات و مواردی مانند سخنان امام علی(ع) و امام خمینی (ره) و طبقه‌های جامعه و اشرافی‌گری صحبت‌ کنیم همه خوششان می‌آید؛ ولی زمانی که سخن از مصداق به میان می‌آید همه علیه فرد نقد کننده گارد می‌گیرند که به عنوان مثال می‌توان به فیلم فقر و فحشا اشاره کرد چرا که این فیلم نگاه انتقادی به فاصله طبقاتی در جامعه ایران داشت.

ده‌نمکی اظهار داشت: کسی که فیلم نقادانه‌ای می‌سازد مورد هجمه قرار می‌گیرد و بر این اساس برخی سخنان را که در حوزه سیاست می‌توان بیان کرد در حوزه هنر نمی‌توان آنها را اعلام نمود که در این شرایط نباید از هنرمند انتظاری داشته باشیم.

وی گفت: فیلم فقر و فحشا براساس آمار و ارقامی بود که در بولتن‌های آماری و اجتماعی ذکر شده بود که بسیاری از افراد در آن برهه زمانی در خصوص این فیلم گفتند که فیلم فقر و فحشا سیاه‌نمایی اوضاع جامعه است ولی بعدا که این فیلم مورد رسیدگی بیشتر قرار گرفت معلوم شد که چنین چیزی نیست.

وی افزود: مباحثی که ما در بحث اشرافی‌گری مطرح می‌کنیم غیر از خود اشرافی‌گری به خوی اشرافی‌گری مربوط است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: من در هر کدام از آثار خودم به یک مسئله پرداخته‌ام و مثلا در فیلم اخراجی‌ها یک موضوع را پی‌گیری می‌کنم و در فیلم "کدام استقلال، کدام پیروزی " نیز مسئله دیگری را مورد بررسی قرار داده‌ام.

وی افزود: در فیلم "کدام استقلال، کدام پیروزی "، سعی شده است این مفهوم به بیننده منتقل شود که جناح‌های سیاسی که زمانی در زمین خاکی بازی می‌کردند و هنوز به قدرت نرسیده بودند اخلاقی غیر از اخلاق بعد از حرفه‌ای شدن . به قدرت رسیدن داشتند و این افراد مانند گلادیاتورها عمل کردند و در کل باید گفت این فیلم کدام چپ و کدام راست است یعنی در این فیلم به دعواهای جناح‌های سیاسی که باعث کم شدن عدالت در کشور می‌شود پرداخته شده است.

ده‌نمکی با بیان مطالبی در خصوص فیلم "کدام استقلال، کدام پیروزی " اظهار داشت: این فیلم از بازی فوتبال ایران و ژاپن شروع می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه طرفداران دو تیم آبی و قرمز برای تشویق تیم ملی با هم متحد می‌شوند ولی بعد از بازی عده‌ای به دلایل ازدحام جمعیت کشته می‌شوند که این افراد بعد از بازی مورد بی‌توجهی قرار گرفتند.

وی افزود: در فیلم "کدام استقلال، کدام پیروزی " در واقع به جای پرداختن به 90 دقیقه بازی فوتبال 90 دقیقه به خودمان پرداخته‌ایم.

این کارگردان سینما ادامه داد: در جریان جنگ برده‌ها و در سال‌های دور دو برده ناچار بودند با هم بجنگند که اشراف از این جنگ لذت ببرند و فوتبال هم چنین چیزی است و به همین دلیل می‌گویند که فوتبال افیون توده‌هاست چرا که 3، 4 میلیارد نفر انسان پای یک بازی فوتبال می‌نشینند و آن را تماشا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیپلماسی فوتبال و ورزش در شرایط سیاسی کشورهای جهان هم پیاده شده است.

ده‌نمکی گفت: خیلی از هواداران تیم‌های مختلف با کفش پاره کنار ماشین‌های چند ده میلیونی بازیکنان حرکت می‌کنند و بازیکن هم این مساله را حق خود می‌داند و مسئولان ما هم چنین هستند و زمانی که از زمین خاکی بازی به قدرت می‌رسند ادعای واقع‌گرایی می‌کنند.

وی افزود: اگر نظارت اجتماعی بر قدرت نباشد مشکلاتی پیش می‌آید چرا که قدرت فسادآور است.

ده‌نمکی اظهار داشت: در دوره‌ای که بحث انحراف خواص از سوی رهبری مطرح می‌شود و خوی اشرافی‌گری میان مسئولان کشور ساری و جاری است، نمی‌توان برخی شعارهای انقلابی سر داد چرا که این خوی منجر به بیرون زدن نفاق از افراد می‌شود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: برخی افراد با گذشت زمان گذشته خود را نفی می‌کنند و منکر اعمال گذشته خود می‌شوند و با جابجایی نسل‌ها مردم هم سخنان این عده را باور می‌کنند.

ده‌نمکی خاطرنشان کرد: تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر به سمت معلول‌ها باشد همه از آن استقبال می‌کنند و مشکلی پیش نمی‌آید ولی به محض این که این مسأله به سمت علت‌ها برمی‌گردد همه افراد به آن اعتراض می‌کنند.

این کارگردان سینما گفت: جوانان ما دین‌گریز نیستند بلکه جوانان دین را از برخی از افراد نمی‌پذیرند چرا که این عده تفریحات خود و فرزندان‌شان را در آنتالیا می‌گذرانند و آن وقت به مردم می‌گویند که حجاب را حفظ کنید.

ده‌نمکی ابراز داشت: اشراف تنها در بحث اقتصادی نیستند بلکه ما اشراف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هم داریم و این اشراف افرادی هستند که خود را بالاتر و جدا از دیگران می‌دانند و می‌گویند که حتی درب ورود به نمازجمعه آنها باید با بقیه افراد فرق کنند.

وی ادامه داد: اگر منافقان می‌خواستند بین مردم و مسئولین فاصله ایجاد کنند برخی از آقایان با اعمال خود رسما این کار را انجام دادند.

ده‌نمکی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولین ما که در ایام اوایل انقلاب در پایین‌شهر زندگی می‌کردند امروز در نقاط مرفه‌نشین شهر زندگی می‌کنند.

این فعال فرهنگی گفت: هیچ‌کدام از مردم کشور ما با اشرافی‌گری موافق نیستند و زمانی که از تک‌تک افراد در خصوص اشرافی‌گری سوال پرسیده شود می‌بینیم که تمام جامعه موافق مبارزه با بی‌عدالتی و مبارزه با آقازاده‌ها و اشرافی‌گری می‌باشند.

ده‌نمکی افزود: برای اجرای عدالت، باید عدالت در جامعه گسترانیده شود و بر این اساس طبق فرمایشات رهبری نمی‌توان با دستمال کثیف شیشه را پاک کرد.

وی اظهار داشت: زمانی که بحث حمایت از تیم ملی به وسط می‌آید همه طرفداران آبی و قرمز یکی می‌شوند و بر این اساس ما هر جا بتوانیم به مردم بفهمانیم که به دنبال ارزش‌ها و آرمان‌ها هستیم مردم هم پشت سر ما قرار می‌گیرند و در این راستا باید گفت برخی از رفتارها که در جامعه رخ می‌دهد، تنها بر اثر سلیقه‌ای عمل کردن افراد می‌باشد.

وی افزود: همان‌طوری که در بازی‌های تیم ملی میان مردم و طرفداران آبی و قرمز وحدت ایجاد می‌شود و مردم به ما اعتماد می‌کنند در عرصه سیاست هم باید این کار را انجام داد.

ده‌نمکی خاطرنشان کرد: اگر روزی در کشور جنگی رخ دهد همه مردم با هم متحد خواهند شد که این اتفاق در ایام جنگ تحمیلی نیز رخ داد و امروز هم با وجود تمام اختلافات درونی در کشور باید گفت که در صورت بروز هرگونه مشکل باز هم مردم با هم متحد خواهند شد.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: اگر روزی دیدیم که در یک دانشگاه بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی کنار هم و در یک صف قرار گرفته‌اند و از یک مسئول سوال می‌کنند که اموالش را از کجا آورده و چطور از نازی‌آباد به محله مرفه‌نشین رفته آن روز، روزی است که همه مردم با هم متحد شده‌اند و باید مطالبات این‌چنینی بیش از گذشته در کشور طرح شود.

ده‌نمکی گفت: ما در خصوص مردم حرف نمی‌زنیم و نقد ما نقد قدرت است و در این راستا باید گفت لبه بحث اشرافی‌گری به سمت مسئولین است و مسئولین باید بپذیرند که ساده‌زیست باشند که امام علی(ع) هم در نهج‌البلاغه بر این نکته تأکید داشته است و مردم ما هم از مسئولین چنین انتظاری دارند.

این فعال فرهنگی در ادامه این برنامه خاطرنشان کرد: اگر قدرت منافعی نداشت این همه دعوا بر سر قدرت نبود و این همه پول برای رسیدن به آن خرج نمی‌شد و طبق فرمایش شهید بهشتی کسانی که قدرت بدون منافع را قبول می‌کنند یا عاشق هستند و یا دیوانه! و اگر واقعا این افراد از روی عشق قدرت را قبول کرده‌اند باید قواعد و قوانین آن را هم رعایت کنند.

ده‌نمکی ادامه داد: کسی که می‌گوید من می‌خواهم در نظام اسلامی مسئولیت داشته باشم باید در حد افراد ضعیف جامعه زندگی کند.

وی افزود: در ایام جنگ تحمیلی هم رزمندگان ما براساس سیره ائمه عمل کردند و امروز انتظار دارند که مسئولان کشور چنین رفتاری داشته باشند چرا که مسئولان در آن زمان رزمندگان را تشویق می‌کردند که به جنگ بپردازند و حتی روی مین بروند.

ده‌نمکی با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این که رهبری می‌گوید یک سال را به نام امام علی(ع) نام‌گذاری کنیم و یا سال دیگری را سال اصلاح الگوی مصرف بنامیم، نباید تنها به اعمال جزیی در این خصوص اکتفا شود و باید در عمل نیز مسائل را رعایت کنیم که متأسفانه در سال‌های بعد از جنگ بسیاری از مسئولان به موارد یاد شده عمل نکردند.

وی افزود: امروز انحراف خواص و نخبگان بحث اشرافی‌گری مسئولان و فرزندان آنها است و در این راستا شاهد هستیم که برخی از افراد با رانت‌های خود وام‌های کلان از بانک‌ها می‌گیرند ولی مردم عادی برای یک وام ساده باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارند.

ده‌نمکی اظهار داشت: باید با افرادی که پول مردم را خورده‌اند و باز هم مسئولیت دارند مانند اراذل و اوباشی برخورد شود که در گردن آنها نوشته‌ای می‌اندازند و در خیابان‌ها می‌گردانند و بر این اساس انتظار می‌رود که مسئولان کشور مانند سال‌های اول انقلاب اول به وضع فرزندان خود رسیدگی کنند و بعد به سراغ بقیه جامعه بروند.

این فعال فرهنگی گفت: زمانی که دانشجویان در دانشگاه‌ها علیه رانت‌خوارها و افراد فاسد تظاهرات می‌کنند محاکمه می‌شوند که این مساله دلیلی ندارد و نباید کسی را به خاطر مطالبه عدالت‌طلبانه محاکمه کرد.

وی افزود: زمانی که بچه‌های انقلابی کشور مچ مسئولان فاسد را می‌گیرند به آنها ایراد وارد می‌شود و بر این اساس باید فضایی را فراهم کرد که دانشجویان کشور جرأت پیدا کنند که علیه مسئولان مرفه و اشراف‌گرا و افرادی که این خوی را ترویج می‌دهند تظاهرات کنند.

ده‌نمکی اظهار داشت: امروز برخی از افراد قصد دارند اولویت را از دانشجو و هنرمند ما بگیرند و توپ را در زمین افراد دیگری بیندازند و باعث شوند که جوانان ما رو در روی هم قرار گیرند.

این کارگردان سینما با بیان این که جابجایی قدرت در همه جای دنیا وجود دارد،‌ خاطرنشان کرد: اگر به دنبال ادامه دعواهای جناح‌ها باشیم یعنی نمی‌خواهیم مردم کنار هم قرار گیرند چرا که کنار هم قرار گرفتن مردم باعث می‌شود که عده‌ای ضرر کنند و منافع آنها به خطر بیفتد و در این زمان مردم به جای این که به نقد مسئولان بپردازند به نقد همدیگر خواهند پرداخت و از مسئولان غافل می‌شوند.

ده‌نمکی گفت: دشمن در پی این است که آْرمان‌های جوانان ما تبدیل به تمایلات آنها شود و در این راستا می‌بینیم زمانی که شیشه اتوبوس‌ها بعد از یک بازی فوتبال شکسته می‌شود کسی به این مساله توجه نمی‌کند ولی اگر یک شیشه در یک دانشگاه شکسته شود همه به آن می‌پردازند و این مساله تیتر روزنامه‌ها می‌شود و دلیل این نکته این است که شکستن شیشه‌های اتوبوس از سر غفلت صورت گرفته و شکستن شیشه در دانشگاه از سر اندیشه انجام شده است.

ده‌نمکی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به نظر شما طرح مباحث این چنینی در رسانه ملی سیاه‌نمایی اوضاع جامعه نیست، گفت: اگر ما نتوانیم در رسانه ملی مطالبات خود را مطرح کنیم یعنی مشکل داریم و این مسائل را باید در همین جاها از مسئولان طلب کنیم و حتی اگر به خاطر سخنان یاد شده دستگیر هم شدیم هیچ مشکلی نیست.

وی ادامه داد: ممکن است یک راننده که پشت فرمان اتومبیل نشسته است برخی از موارد را نبیند ولی کسی که بیرون از اتومبیل است بهتر از راننده می‌تواند بسیاری از مسائل را درک کند و بر این اساس باید فضا را برای به وجود آوردن نقد از بیرون آماده کنیم.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: وظیفه یک رسانه این است که عیب‌ها را بیان کند و بیان عیب‌ها هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد، همان‌طوری که شاهد بودیم در تلویزیون مناظراتی انجام شد که در این مناظرات سخنان زیادی رد و بدل شد ولی باز هم مردم در زمان مقرر در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کردند و دیدیم که سخنان مطرح در مناظرات هیچ مشکلی به وجود نیاورد و باعث ریزش نشد.

این کارگردان سینما گفت: کسی که در کاخ شیشه‌ای نشسته است نمی‌تواند شعارهای انقلابی سر دهد و کسی هم که شکم برآمده دارد نمی‌تواند به جنگ آمریکا و اسرائیل برود.

ده‌نمکی با اشاره به حکم امام(ره) در خصوص سلمان‌رشدی اظهار داشت: ما شاهد بودیم که امام(ره) در سن 80 سالگی حکم اعدام سلمان‌رشدی را صادر می‌کند ولی کسی که منافع دنیوی دارد هرگز نمی‌تواند چنین کاری کند و یا یک حرف انقلابی بزند.

وی ادامه داد: زمانی که اشرافی‌گری در جامعه به راه افتاد و پول‌های حرام به دهن افراد مزه کرد زیرساخت‌سازی برخی مسائل آغاز شد که امروز انعکاس آن در جامعه دیده می‌شود و حتی شاهد هستیم که این افراد با این پول‌های یاد شده به راحتی مقابل شعارهای انقلابی و رهبری می‌ایستند.

ده‌نمکی گفت: نباید با مصلحت‌اندیشی حرف‌ها را نزنیم و بهتر است مصلحت را به عهده مجمعی بگذاریم که به آن رسیدگی می‌کند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: باید خواص منحرف انقلاب یعنی افرادی را که تاجر و کاسب شده‌اند را کنار بگذاریم چرا که این افراد اولویت اولشان تجارت است و بعد به امور سیاسی می‌پردازند.

وی افزود: باید میان انقلابی واقعی و انقلابی نماها تفکیک قائل شویم و مرز میان دیندار واقعی و دیندار ریاکارانه و نیز رزمنده واقعی و رزمنده ریاکار و انقلابی واقعی و انقلابی ریاکار را معلوم کنیم.

این کارگردان سینما اظهار داشت: اگر نتوانیم موارد یاد شده را در کشور اجرا کنیم همه چیز پای ارزش‌ها و انقلاب تمام می‌شود که در این راستا باید به جوانان حق دهیم شبهاتی برای آنها مطرح شود.

ده‌نمکی اضافه کرد: نباید هزینه‌های بی‌خودی به انقلاب تحمیل شود و بر این اساس نباید با میدان دادن به قدرت طلبان بخواهیم زمینه را برای سوء استفاده از شعار عدالت فراهم کنیم، درست مانند زمانی که از شعار آزادی سوءاستفاده شد.

منبع ما:
http://www.rajanews.com


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/12 و ساعت 12:52 عصر | نظرات دیگران()
با وجود مخالفت شورای شهر، تونل توحید افتتاح شد:
اولین تصادف در تونل توحید، لحظاتی پس از افتتاح تونل!

لحظاتی پس از افتتاح پر سروصدای تونل توحید، تصادف در تونل برای لحظاتی اولین عبور و مرورها در این تونل را مختل کرد. اولین تصادف در تونل توحید بین خودروی یکی از شهرداران مناطق و یکی از کارمندان موتورسوار شهرداری، پس از آن اتفاق افتاد که ترافیک سنگین اتوبان چمران به درخواست مسئولان شهرداری وارد تونل شد. در این حادثه فرد موتور سوار به شدت مجروح شد.

به گزارش رجانیوز، ساعت 10:30 امروز بعد از پایان مراسم افتتاحیه تونل ناتمام توحید که باوجود مخالفت جدی کمیسیون عمرانی شورای شهر تهران و هشدار کارشناسان قبل از موعد مقرر افتتاح شده است، و در حالی که عوامل شهرداری هنوز در حال تردد در تونل بودند مسئولان شهرداری با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی با باز کردن مسیر تونل، حجم زیادی از ترافیک سنگین بزرگراه چمران را به داخل این تونل هدایت کردند، که این اقدام بلافاصله اولین تصادف در تونل توحید را رقم زد.

در این تصادف که بین خودروی پژو 405 یکی از شهرداران مناطق و یکی از کارمندان موتور سوار شهرداری روی داد، فرد موتور سوار به شدت مجروح شده است. این تصادف در سیصد متری ابتدا تونل در محورشمال به جنوب اتفاق افتاد.

گفتنی است برای افتتاح این تونل، شهرداری تهران از مدتها پیش با نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، تونل توحید را بزرگترین پروژه شهری تاریخ کشور معرفی کرده بود و امروز هم در جریان افتتاحیه این تونل شبکه دو سیما به صورت کامل مراسم افتتاحیه آن را پخش کرد.

این در حالی است که زمان افتتاح تونل توحید بارها به دلیل مخالفت شورای شهر تهران به دلیل برخی نواقص فنی، عمرانی و امنیتی، و بروز برخی ریزش‌های در حین اجرای عملیات به تعویق افتاده بود.

هر چند مجموعه فنی شورای شهر تهران باز هم با افتتاح این تونل تا برطرف شدن کامل نواقص فنی به دلیل بافت سست زمین در منطقه تونل توحید مخالفت کرده است، اما شهرداری تهران با اصرار فراوان امروز این تونل را با حضور محمد باقر قالیباف افتتاح کرد.

تونل توحید، بزرگترین پروژه شهری کشور محسوب می شود که با تخصیص امکانات ویژه با سرعت بالایی توسط شهرداری تهران به اجرا در آمده است. گفتنی است چندی پیش مرتضی آقا تهرانی رئیس مجمع نمایندگان شهر تهران پس از بازدید از این تونل از عوامل شهرداری به دلیل تلاش برای ساخت این تونل تشکر کرده بود.

 

پنج بدهکار کلان بانکی چه کسانی هستند؟

اگرچه هنوز لیست 100 نفره مطبوعاتی نشده اما کاوش‌ها در میان آنها افراد حقیقی و حقوقی به چشم می‌خورد که بدهی‌های کلانی را برای بانک‌ها به ارمغان آورده‌اند و به تلاش سیستم بانکی برای بازپس گرفتن بدهی وقعی نمی‌نهند که باید هر چه سریع‌تر با آنها برخورد کرد، چرا که گفته می‌شود لیست هزار نفره‌ای که از آن سخن به میان می‌آید دنباله‌رو این گروه در پس ندادن معوقات هستند.

به گزارش جوان، باعث شده تا به بخشی از این لیست دست یابد که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

1- آقای (م.ع –ر) در قالب شرکت (ف –ر) مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد تومان از سه بانک سپه، ملی و ملت تسهیلات دریافت کرده و هم اکنون نیز در تلاش است تا با وثیقه قرار دادن سرمایه‌های منقول و غیر منقول یک شرکت معروف واردکننده خودرو، 200 میلیارد تومان دیگر اخذ کند. شرکت مذکور از برنامه‌سازی تلویزیونی تا سرمایه‌گذاری در صنعت و ساختمان را در دستور کار خود قرار داده است. این فرد حقیقی 500 میلیارد تومان به بانک سپه و 300 میلیارد تومان به بانک ملی بدهکار است.

2- شخصی به فامیلی (ب.د) به سیستم بانکی حدود 2000 میلیارد ریال بدهی دارد که گفته می‌شود کل حجم دارایی‌های وی به 1200 میلیارد ریال هم نمی‌رسد.

3- شخصی به فامیلی «ف» که مهم‌ترین فعالیتش در صنعت نساجی بوده اما در حوزه فرآورده‌های روغنی نیز دستی دارد بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که هم اکنون بدهی‌های او با جریمه‌های وی به دلیل عدم پرداخت معوقات به 717 میلیارد تومان رسیده است.

4- آقای « م – م س» که هم اکنون با وثیقه 40 میلیارد تومانی آزاد است حدود 179 میلیارد تومان بدهی دارد و ویژگی نامبرده فعالیت در شرکت‌های معروف صنعت گوشی و فرآورده‌های روغنی است که در هر شرکت با نام پدر متفاوتی مسؤولیت داشته و هم اکنون نیز متقاضی 100 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش می‌باشد.

5- آقای (م. ب – ع) حدود 400 میلیارد تومان بدهی دارد که فقط 226 میلیارد آن متعلق به بانک ملی می‌باشد.
منبع ما : http://www.rajanews.com


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/12 و ساعت 12:50 عصر | نظرات دیگران()
2213 - 10 ابتکار از مسلمانان که جهان مدرن را شکل داد

خبرگزاری مهر - گروه فناوریهای نوین: رئیس بنیاد علوم، فناوری و تمدن کتابی را در رابطه با 101 ابتکار و تحولی که مسلمانان جهان ایجاد کرده اند منتشر کرده است و در آن به بررسی ابتکارات و تحولاتی که منشا بسیاری از اختراعات جدید به شمار می روند، پرداخته است.


به گزارش خبرگزاری مهر، زمانی که به منشا بسیاری از اجزای زندگی مدرن می اندیشیم گزینه هایی به ذهن می آیند که اغلب نادرست هستند. برای مثال زمانی که به منشا یک فنجان قهوه فکر می کنیم معمولا نام ایتالیا در ذهن جرقه می زند.


اما در واقع منشا اصلی ساخت نوشیدنی قهوه یمن بوده است. اولین دانشگاه جهان و مسواک نیز در میان دیگر ابداعات شگفت انگیزی هستند که در شکل دادن به زندگی مدرن امروز نقش مهمی به عهده دارند. منشا این ایده ها و ابداعات بنیادین از دوچرخه تا میزانهای موسیقی، موضوع مورد بررسی کتاب 101 اختراع است که به منظور بزرگداشت تاریخ فراموش شده از هزار سال میراث مسلمانان منتشر شده است.


پروفسور سلیم الحسنی رئیس بنیاد علوم، فناوری و تمدن و ویراستار این کتاب می گوید: حفره ای در دانش بشر به وجود آمده است زیرا ما از تاریخ رنسانس به تاریخ یونانیان پریده ایم و بخشی را نادیده گرفته ایم. 101 ابتکار اکنون در موزه علوم لندن به صورت نمایشگاهی درآمده است و الحسنی امیدوار است این نمایشگاه بتواند مشارکت فرهنگهای غیر غربی از جمله فرهنگهای اسلامی که زمانی در کشورهایی مانند اسپانیا و پرتغال، جنوب ایتالیا و بخشهایی از چین حکمفرما بوده اند را آشکار سازد.


در میان برترین ابداعاتی که توسط مسلمانان در جهان صورت گرفته و به گونه ای پایه ابداعات جدیدتر و پیشرفته تر را فراهم آورده است الحسنی 10 ابتکار برتر را به این ترتیب انتخاب کرده است:


جراحی: پزشک مشهور "الزهراوی" مرجعی هزار و 500 صفحه ای مصوری را از جراحی ارائه کرده که به مدت 500 سال به عنوان مرجع در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از ابداعات مشهور وی کشف امکان استفاده از روده گربه برای بخیه زدن جراحتها بوده است. همچنین اولین جراحی سزارین و ابداع اولین انبرک جراحی نیز به وی منصوب شده است.


قهوه: این نوشیدنی که اکنون به اصلی ترین نوشیدنی در غرب تبدیل شده است برای اولین بار در حدود قرن 9 در یمن آماده نوشیدن شده است. سپس این نوشیدنی توسط گروهی از دانشجویان به قاهره منتقل شد و در قرن 13 به ترکیه رسید اما تا قرن 16 استفاده از آن در اروپا رواج پیدا نکرد.


ماشین پرواز: "عباس ابن فرناس" اولین فردی به شمار می رود که اولین تلاشهای واقعی را برای ساخت ماشین پرنده در جهان انجام داده است. در قرن 9 وی دستگاه بالداری را ابداع کرد و طی آزمایش مشهور خود در کوردوبا در اسپانیا با کمک این ماشین برای چند لحظه به پرواز پرداخت و سپس به زمین سقوط کرد که در اثر این سقوط کمر وی شکست. ابداع وی به صورت قطع الهام بخشی برای هنرمند و طراح مشهور ایتالیایی لئوناردو داوینچی بوده است.


دانشگاه: در سال 859 پرنسسی جوان به نام فاطیما الفرهی اولین دانشگاه اهدا کننده مدرک را در موروکو بنیانگذاری کرد. خواهر وی میریام مسجدی را در جوار این دانشگاه بنا کرد که در کنار یکدیگر مجتمع "الکاراوین" را شکل دادند که این مجتمع با گذشت هزار و 200 سال همچنان پابرجا است.


جبر: کلمه جبر از نام رساله مشهور خوارزمی ریاضیدان پارسی قرن 9 به نام کتاب جبر و مقابله برگرفته شده است. در این کتاب که بر اساس سیستمهای هندو و یونانی نگاشته شده است ترتیب جبری جدید سیستمهای اعداد گویا، گنگ و مقیاسهای هندسی یکپارچه شده است. خوارزمی همچنین اولین ریاضیدانی است که ایده استفاده از توان را مطرح کرد.


نور: به گفته الحسنی بسیاری از پیشرفتهای به دست آمده در مطالعات مرتبط با نور از جهان اسلام سرچشمه می گیرد. ابن هیثم دانشمند سرشناس ایرانی یکی از دانشمندانی است که ثابت کرد چشم انسان اجسام را به واسطه بازتاب نور بر روی سطح آنها مشاهده می کند و با این کشف خود نظریه های اقلیدس و بطلمیوس مبنی بر اینکه نور از چشم انسان تابش داده می شود را رد کرد. این دانشمند بزرگ همچنین کاشف اولیه پدیده اتاق تاریک عکاسی به شمار می رود.


موسیقی: موسیقیدانان مسلمان تاثیر غیر قابل انکاری بر روی اروپا داشته اند. در زمان فرمانروایی شارلمانی یا کارل بزرگ وی تلاش بسیاری برای رقابت با موسیقی ایران و کورودوبا در اسپانیا داشته است. از جمله سازهایی که از خاورمیانه به اروپا راه یافته اند می توان به عود و رهاب که در واقع از اجداد ویولون به شمار می رود اشاره کرد.


مسواک: الحسنی عامل اصلی رواج مسواک و استفاده از اولین مسواک را پیامبر مسلمانان حضرت محمد (ص) می نامد. در آن زمان با استفاده از شاخه ای از درختی به نام مسواک (Meswak) ایشان دندانهای خود را تمیز می کرده اند. موادی مشابه آنچه در شاخه درخت مسواک موجود بوده است اکنون در ساختار خمیردندانها استفاده می شود.


میل لنگ: تکنولوژی استفاده از این ابزار برای اولین بار توسط الجزری در قرن 12 ابداع شد که به تدریج در سرتاسر جهان گسترش یافت و در ابداعاتی مانند دوچرخه و موتورهای احتراقی داخلی مورد استفاده قرار گرفت.


بیمارستان: بیمارستانهایی که اکنون می شناسیم در واقع از قرن 9 و از کشور مصر سرچشمه می گیرند. اولین مرکز پزشکی در جهان بیمارستان احمد ابن تولون بوده که در سال 872 در قاهره تاسیس شده است. این بیمارستان بر اساس سنت مسلمانان که از بیماران نیازمند حمایت می کند به افراد نیازمند به صورت رایگان کمکهای بهداشتی و پزشکی عرضه می کرده است.

منبع ما : http://www.faranews.ir/post-2213.aspx


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/12 و ساعت 10:55 صبح | نظرات دیگران()
مصباحی مقدم : اظهارات موسوی و کروبی ارزشی ندارد

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر موسوی و کروبی مبنی بر محکوم کردن اعدام دو تن از اعضای گروهک های معاند نظام را فاقد هرگونه ارزش خواند و گفت که آنها با این شیوه بهانه به دست دشمنان استکباری می دهند تا دشمنان بر طبل حقوق بشر بکوبند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روزیکشنبه درحاشیه جلسه علنی مجلس در گفت و گو با ایرنا و فارس در پاسخ به سوالی درباره مواضع اخیر موسوی و کروبی ا‌ظهار داشت: این آقایان از اعتراض به نتیجه انتخابات آغاز کردند اما در نهایت به حمایت از شورشگران رسیدند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: موسوی در بیانیه شمار 17 خود اغتشاشگران را "مومنان خداجو" خواند که این به معنی عدول اصولی او از مواضع نیست بلکه به معانی نمایش عدول است.

وی درباره اینکه گفته می شود کروبی و موسوی دولت دهم را به رسمیت می شناسند اظهار داشت: اعلام اینکه این دو نفر دولت و رییس جمهوری را به رسمیت می شناسند نوعی کوتاه آمدن در برابر امری واقعی است چون وقتی رییس جمهور با 5/24 میلیون رای پیروز انتخابات بود و این انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید و هیچگونه اعتراضی هم به همراه مستندات آن به این شورا ارایه نشد و رهبری هم حکم ریاست جمهوری را تنفیذ کردند دیگر این به معنای پایان یافتن ماجرا و تثبیت جایگاه قانونی رییس جمهور است.

مصباحی مقدم ادامه داد: در چنین شرایطی مخالفت با واقعیت ها تنها مایه استهزاء مخالف از ناحیه عقلای کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به رسمیت شناختن دولت از سوی موسوی و کروبی به معنای عدول از مواضعشان نیست گفت: شاید بتوان این مواضع را نوعی برگشت از شورشگران تلقی کرد.
مصباحی مقدم درعین حال رفتار موسوی و کروبی را بسیار ابهام آمیز توصیف کرد و گفت: این دو نفر اولا باید در درگاه الهی از خطای بزرگی که مرتکب شده‌اند و هزینه‌های سنگینی که برای نظام اسلامی به بار آوردند توبه کنند تا شاید خداوند توبه آنان را بپذیرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، اضافه کرد: این دو نفر باید در پیشگاه ملت از اشتباهات روشنی که مرتکب شدند عذرخواهی کنند و نسبت به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران همچون اسلامیت، جمهوریت، قانون اساسی و ولی فقیه زمان، اعلام وفاداری و حمایت نمایند تا شاید از این پس شاهد خسارات بیشتر برای کشور و ملت عزیز نباشیم.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم ، محکومیت اعدام دو تن ازاعضای گروهک های تروریستی از سوی کروبی و موسوی را اقدامی بی ارزش از سوی این دو نفر توصیف کرد و گفت:این اقدام نشانگر قانون‌گرا نبودن این دو نفر است زیرا که این محاکمه در دادگاه صالح قضایی و درحضور وکیل مدافع و با رعایت همه جانبه قانون صورت گرفته است.
مصباحی مقدم این اقدام را نشان‌دهنده استمرار لجاجت و خطای موسوی و کروبی دانست و در پاسخ به اینکه آیا اینگونه اقدامات برای ادامه حیات سیاسی آنها نیست، گفت: در این زمینه اگرچه قضاوت روشنی ندارم اما این احتمال وجود دارد که آنان با اینگونه اقدامات به دنبال اعلام موجودیت باشند و البته این شیوه آنان بهانه به دست دشمنان استکباری می‌دهد که برطبل حقوق بشر بکوبند و جمهوری اسلامی را مخالف حقوق بشر بدانند.

منبع ما :

http://www.rajanews.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/12 و ساعت 10:30 صبح | نظرات دیگران()
خبر خوش رییس‌جمهور روز چهارشنبه به مردم

معاون اول رییس جمهور و سخنگوی دولت گفت: رییس‌جمهور روز چهارشنبه خبر خوشی را به اطلاع مردم خواهد رساند.

به گزارش ایسنا،محمدرضا رحیمی عصر روز یکشنبه بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیئت دولت به ریاست دکتر احمدی نژاد لایحه ایجاد استان جدید البرز با مرکزیت شهر کرج و ارتقای بخش گراش به شهرستان در استان فارس و ارتقای دهستان سُمَرِین به مرکز بخش در استان اردبیل را تصویب کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت :در جلسه عصر امروز تشکیلات و ساختار اداری دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی به تصویب رسید.

لایحه تعیین تکلیف وضع ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، دیگر مصوبه این جلسه بود که تاکنون بر اساس مواد 147 و 148 اصلاح قانون ثبت شکل می گرفت.

 

تحریم نشست خبری فیلم طهران تهران توسط عکاسان
 

عکاسان رسانه های مختلف به دلیل صحبت های مدیر جلسه، نشست خبری فیلم "طهران تهران" را با ترک سالن پرسش و پاسخ تحریم کردند.

به گزارش ایرنا، پس از درخواست "جواد طوسی" منتقد سینما مبنی بر دور شدن عکاسان از دست اندرکاران فیلم طهران تهران و با بیان اینکه عکاسان سبب بی نظمی جلسه شده اند، عکاسان این اقدام را به نشانه اعتراض انجام دهند.

این درحالی است که دست اندرکاران بخش اول فیلم طهران تهران در این نشست خبری حضور نداشتند.

منبع ما : http://www.rajanews.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/12 و ساعت 10:29 صبح | نظرات دیگران()

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران‌:
هرکس 22 بهمن اعتراض کند عامل بیگانه است

با هر حرکتی به شدت برخورد می‌کنیم
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: اگر کسی در روز 22 بهمن اعتراض کند از مردم ایران نیست و با جرات می‌گوییم که عامل بیگانه است.


به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی که صبح دیروز در یک نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این سپاه برای دهه فجر برگزار شده بود، سخن می‌گفت، با بیان این که «ما نمایندگان مردم هستیم» اظهار کرد: مردم ما در روز نهم دی اتمام حجت کردند و خواستار ختم غائله بودند.
وی تاکید کرد: ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم چیزی به عنوان موج سبز خودی نشان بدهد؛ البته همه مردم ما موج سبز هستند ولی اجازه نمی‌دهیم موج سبزی که رنگ و بوی بیگانه داشته باشد، خودی نشان دهد.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در ادامه گفت: ما مطمئن هستیم کسانی که تا پیش از 9 دی متوجه نبودند و تشخیص نمی‌دادند و فکر می‌کردند می‌شود حرکتی انجام داد، در روز 9 دی متوجه شده‌اند روز 22 بهمن روز اعتراض نیست، بلکه روز یکپارچگی است و اگر هم بخشی از جامعه ما اعتراضی داشته‌ که به حق هم هست که اعتراضی به برخی رفتارهای دولتمردان داشته باشند، مطمئنیم روز 22 بهمن چنین کاری نخواهند کرد.
همدانی با بیان این که روز 22 بهمن روز ملی ماست، تصریح کرد: هر صدا، رنگ و حرکتی که غیر از صدای ملت ایران و انقلاب اسلامی ‌باشد، باید از صف مردم ما بیرون رانده شود و قطعا چنین حرکتی را هم شاهد نخواهیم بود و اگر هم عده قلیلی باشند که حرکتی انجام دهند، به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی با تاکید بر این که « مردم ایران در دهه فجر امسال حجت را بر همه استکبار جهانی تمام خواهند کرد» گفت: امسال پیام همه مردم شریف ایران و ولایت‌مداران کشور در روز 22 بهمن، اتمام حجت است؛ اتمام حجت با همه کسانی که حیله پرورانی می‌کنند؛ این‌ها باید درس گرفته باشند که این ملت مقاومت است و نسل سوم و چهارم انقلاب بهتر از نسل اول مقاومت خواهند کرد و امسال این امر را نشان دادند. همدانی هم‌چنین با بیان اینکه حضور مردم و بسیجیان در راهپیمایی 22 بهمن باشکوه‌تر از گذشته خواهد بود، گفت: در روز 22 بهمن امسال شاهد شرکت منسجم بسیجیان در راهپیمایی خواهیم بود. در این روز همچنین اجرای برنامه توسط گروه سرود 22 هزار نفره در میدان آزادی، برپایی ده‌ها ایستگاه بلوتوث در طول مسیر راهپیمایی، استقرار چادرها و تیم‌های درمانی، برپایی ایستگاه نقاشی در میدان آزادی و راه‌اندازی غرفه‌های فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی را شاهد خواهیم بود.

 

300 هزار تومان عیدی در انتظار کارمندان و بازنشستگان

عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان دستگاه‌های دولتی تا اوایل اسفند ماه امسال پرداخت می‌شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که هیات وزیران به زودی مصوبه عیدی کارمندان و بازنشستگان را که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری میزان آن را 300 هزار تومان پیشنهاد کرده است، تصویب و ابلاغ خواهد کرد.رحیم ممبینی معاون بودجه، برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با مهر رقم پیشنهادی عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان دستگاه‌های دولتی را 300 هزار تومان اعلام کرده و گفته است: قرار است هیات دولت در مصوبه ای میزان دقیق و نهایی عیدی پایان سال‌جاری کارمندان و بازنشستگان دولتی را تعیین و اعلام کند. گفته می‌شود هیات دولت به غیر از پرداخت عیدی پایان سال کارمندان، پرداخت هر گونه وجه دیگری تحت عنوان پاداش آخر سال و امثال آن را ممنوع خواهد کرد. احتمال اینکه دولت مصوب کند همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضائیه و همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی بتوانند به جای پرداخت نقدی پاداش آخر سال (عیدی)، از سکه بهار آزادی با 10 درصد زیر قیمت بازار رسمی استفاده کنند، نیز وجود دارد. هر ساله عیدی کارمندان و بازنشستگان دولتی تا اوایل اسفندماه به حساب آنان واریز می‌شود، همچنین میزان عیدی سال گذشته کارمندان و بازنشستگان 250 هزار تومان بوده است.

منبع ما :http://www.donya-e-eqtesad.com


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 10:42 عصر | نظرات دیگران()

معافیت جدید سربازی در راه است

براساس طرح جدید کفالت خواهر بدون همسر موجب معافیت از سربازی می‌شود

مدیرکل مشمولان ستادکل نیروهای مسلح از فراهم شدن امکان معافیت مشمولانی که کفالت خواهر مجرد خود را بر عهده دارند، تا پایان سال 89 خبر داد. به گزارش ایسنا‌، در رابطه با معافیت برادرانی که کفالت خواهر خود را بر عهده دارند، گفت: براساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح تا پایان سال 89، مشمولانی که تنها برادر سالم بالای 18 سال بوده و پدر خود را از دست داده یا پدر به شدت بیمار بوده و نیاز به مراقبت دارد، می‌توانند در صورت داشتن خواهر بدون‌ همسر از کفالت خواهر برای معافیت از سربازی استفاده کنند.
وی ادامه داد: طبق ماده 126 آیین‌نامه اجرایی قانون خدمت سربازی، در رابطه با تنها برادر خواهری که تا 24 سالگی مجرد بوده و پدر خانواده هم در قید حیات نباشد یا به شدت بیمار باشد، کفالت خواهر برای معافیت از سربازی مدنظر قرار می‌گیرد، اما در حال حاضر با توجه به مصوبه نیروهای مسلح، سن خواهر مدنظر نیست و مشمولانی که دارای ویژگی‌های مذکور هستند، بدون در نظر گرفتن سن خواهر می‌توانند از این معافیت تا پایان سال 89 استفاده کند.
مدیرکل مشمولان ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: بحث کفالت خواهر از سوی مشمولان در بند 11 ماده 32 اصلاحی طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی مطرح شده که در صورت تصویب نهایی این طرح، مصوبه حال حاضر در رابطه با این موضوع به صورت قانون مطرح خواهد شد.
سردار کمالی در رابطه با آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی نیز با اشاره به این که در تلاش هستیم این طرح طی هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ایرادهای مربوط به ستادکل در این طرح، تعیین تکلیف شده و منتظر نظر دولت در رابطه با بار مالی اجرای طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی هستیم.

منبع ما : http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=194458


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 10:39 عصر | نظرات دیگران()
عضو جامعه روحانیت مبارز در برنامه "دیروز، امروز، فردا"
رفتار بعضی آقایان موجب اتحاد کومله، منافقین، بهایی‌ها و رخداد فجایع عاشورا شد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت معاندان نظام در مقابل سیل بسیجی ها سپاهی ها و خانواده های شهدا عددی نیستند و اینها با رفتارشان تیشه به ریشه خود می زنند.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام و المسلمین شجونی شب گذشته در برنامه تلویزیونی "دیروز، امروز، فردا" با اشاره به وقایع پس از انتخابات افزود: رفتار بعضی از آقایان باعث شد کومله‌ها، فدائیان خلق، منافقان کوردل، سلطنت‌طلب‌ها و بهایی‌ها با هم متحد شوند و آن فجایع را در روز عاشورا به بار آوردند و ما شاهد بودیم که در روز عاشورا 80‏ نفر از دستگیرشدگان از فرقه بهایی بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: آنهایی که زمینه ساز این فجایع شدند، باید توبه کنند و به دامن مردم و رهبری برگردند.

وی به دوره ریاست جمهوری بنی صدر اشاره کرد و گفت: بنی صدر رهبر خود را مصدق می دانست نه امام اما به علت اینکه با قطب زاده همراه امام در پاریس در نوفل لوشاتو بود، سعی می کرد خود را دوستدار امام جلوه دهد.

شجونی گفت: آن زمان غریبانه و صریح حرفمان را می زدیم و نطق شدید من در مجلس علیه بنی صدر شاهد این مدعاست.

وی افزود: در زمان انقلاب هم خیلی ها بصیرت نداشتند و شجاع و قاطع و در مبارزه با منکرات جدی نبودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: کسانی که ایمان و تقوا ندارند و از نظر خودشان می خواهند هم این طرف و هم آن طرف را نگه دارند، عاقبت منافق می شوند.

شجونی با اشاره به رفتار منافقانه بنی صدر گفت: در حالی که بنی صدر رئیس جمهور این مملکت بود، دستور می داد که سران انقلاب را ترور کنند.

وی ادامه داد: منافقان احکام قرآن را تحریف کردند و حتی محکمات مربوط به ازدواج را به راحتی منکر شدند و باز خود را مسلمان می دانستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تأکید کرد: بهترین مردم کسانی هستند که در برف و یخبندان به راهپیمایی می آیند و در جبهه ‏36‏ هزار شهید دانش آموز و ‏300‏ هزار جوان تقدیم مملکت کردند.

وی گفت: آنهایی که از شرکت در راهپیمایی ‏9‏ دی امتناع کردند، کسانی بودند که سال ها از امام استفاده ابزاری کردند و با این کار مردم را فریب دادند.

شجونی در ادامه برنامه افزود: عده ای با راه اندازی سایت جماران قصد فریب مردم را دارند، در حالی که این سایت، سایت امام نیست.

وی با تقدیر از تلاش قوه قضائیه در جهت برخورد با اغتشاشگران ادامه داد: قوه قضائیه را به علت برخورد با آشوبگران می ستایم و دیگر علیه این قوه بحثی نیست و باید انصاف را رعایت کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: رفتار بعضی از آقایان باعث پررویی جنایتکارانی شد که قبلاً فرار کرده بودند و در اتاق صدام نگهبانی می دادند و در دنیا مخفیانه زندگی می کردند اما در روز عاشورا جنایت کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بعضی از روحانیون بی بصیرت منکر این جنایت عظیم شدند.

شجونی افزود: عده ای از سهم امام(ع) و ائمه اطهار(ع) در این مملکت استفاده اما شدیدترین اهانت ها را به اسلام انقلاب و نظام می کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به اکبر گنجی و سایر کسانی که در لندن بر علیه اسلام و انقلاب سخن می رانند، گفت: امثال آغاجری، سروش و اکبر گنجی تا اندازه ای در اهانت به اسلام پیش رفتند که امروز آیه های قران را سخن غیرخدا می دانند.

وی اضافه کرد: کسانی با بی‌بی‌سی مصاحبه می کنند که کلمات خدا را حرف غیرخدا می دانند و از اهل بیت(ع) و عاشورا عبور کردند، در حالی که اصلاح طلبان عکس العملی نشان نمی دهند.

شجونی با اشاره به توهین کسروی به اسلام در زمان انقلاب گفت: کسروی یک هزارم اکبر گنجی به اسلام توهین نکرد، در حالی که امام فرمودند کسی که به حضرت زهرا(س) اهانت کرده، باید اعدام شود.

وی با اشاره به مقاله فوکویاما در سرزمین های اشغالی که شیعیان را مانند کبوتری می داند که یک بال‌شان به عاشورا و بال دیگر به مهدویت و امام زمان(عج) وصل است، افزود: فوکویاما عقیده دارد اگر می خواهید نظام ایران را نابود کنید، باید ریشه ولایت فقیه را بزنید.

شجونی گفت: بعضی از آقایان روحانی که از نان امام و انقلاب خوردند، الآن در کنار جماران می گویند که ما در زمان امام به ولایت اعتقادی نداشتیم.

وی با انتقاد از کسانی که حرف منطقی را در دفاع از امام و انقلاب تندروی می نامند، گفت: چگونه کسانی امام و شهدا را می فروشند و ما ساکت بنشینیم؟ آیا اگر دل آدم برای دین بسوزد، این تندروی است؟

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: امروز با گذشت ‏62‏ سال از قطعنامه سازمان ملل مبنی بر تقسیم فلسطین و اسرائیل، هنوز رژیم صهیونیستی برای خودش مستقر است اما با وضعیت اسفبار فلسطین، عده ای هنوز از حقوق بشر حرف می زنند.

وی افزود: در مصر به عنوان کشوری اسلامی نماز می خوانند، رأس الحسین(ع) دارند، در حالی که حکومت دست اسرائیل است.

شجونی ادامه داد: با کندن 400‏ چاه از سمت مصر دور ملت فلسطین می خواهند باتلاقی درست کنند و 30‏ متر دیوار می سازند و این طور به رنج های این ملت مظلوم می افزایند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص آلام مردم فلسطین گفت: این چه دنیایی است که برای سگ و گربه بیمارستان دارند اما برای انسان ندارند.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی قدرت دارد و حواسش جمع است و دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
منبع ما : http://www.rajanews.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 10:37 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا