زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنهان کننده دانش، به درستیِ دانشش بی اعتماد است . [امام علی علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1
*نگاهی به مشخصات ارزان‌ترین خودرو جهان*
پای نانو به خیابان‌های ایران باز می‌شود؟

سرویس: خودرو
1388/11/11
01-31-2010
12:42:36
8811-05982: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: خودرو

چند روز پیش معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خبر داد که در صورت توافق نهایی با مسوولان شرکت هندی تاتاموتورز، ارزان‌ترین خودرو جهان وارد ایران می‌شود. البته هنوز به طور دقیق معلوم نیست که آیا صحبت‌های علی خرم در مورد ورود نانو به کشور به واقعیت می‌پیوندد یا خیر، اما در این مورد بد نیست مروری بر ویژگی‌ها و مشخصات کلی و فنی ارزان‌ترین خودرو جهان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاتا نانو که از آن به عنوان ارزان‌ترین خودرو جهان یاد می‌شود، ساخت شرکت تاتاموتورز هند است. شرکتی که مدیرعامل آن یعنی راتان تاتو ریشه‌ای ایرانی دارد.

این خودرو ظرفیت حمل چهار سرنشین را داشته و برای تردد در مناطق شهری طراحی شده است. نانو در مسیرهای بزرگراهی در هر 26 کیلومتر حدود یک لیتر مصرف بنزین دارد که این مصرف در مسیرهای شهری به حدود یک لیتر به ازای هر 22 کیلومتر می‌رسد.

از نانو اولین بار در نهمین نمایشگاه خودرو دهلی نو در 10 ژانویه سال 2008 میلادی رونمایی شد.

همچنین این خودرو به صورت تجاری در 23 مارس سال 2009 میلادی اعلام موجودیت کرده و ثبت سفارش آن نیز از 9 تا 25 آوریل انجام شد. در این مدت زمان بیش از 200 هزار نفر برای خرید نانو ثبت سفارش کردند که در نوع خود رکوردی خیره‌کننده است.

از 17 جولای سال گذشته میلادی نیز تحویل این خودرو به متقاضیان آغاز شده است.

قیمت نانو حدود 100 هزار روپیه معادل یک هزار و 360 پوند انگلیس یا دو هزار و 160 دلار آمریکا تعیین شده است.

این قیمت کمتر از بهای خودرو موراتی 800 ساخت شرکت سوزوکی هند است که حدود سه هزار و 988 دلار قیمت دارد.

تاتاموتورز نانو را ابتدا برای بازار هند در نظر گرفته بود، با این وجود مسوولان این شرکت هندی قصد دارند در ادامه نانو را روانه بازارهای اروپایی و آمریکا نیز کنند. این امر منوط به گذراندن استانداردهای بازارهای اروپایی و آمریکایی از سوی نانو است.

در اوایل سال 2008 میلادی مجله نیوزویک در گزارشی اعلام کرد که نانو بخشی از رویای صنعت خودروسازی جهان برای تولید خودروهای کوچک، سبک و ارزان‌قیمت بوده و با تولید نانو توسط تاتاموتورز عصر جدیدی در صنعت خودروسازی جهان آغاز شده است.

نانو در زبان گجراتی که همان زبان موسس گروه تاتا نیز است، به معنای کوچک است. نانو در زبان انگلیسی نیز همین معنا را دارد. نانو در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب خودرو یعنی موراتی 800 حدود 21 درصد فضای داخلی بیشتری داشته؛ ضمن این‌که در همین حال حدود 8 درصد نیز فضای خارجی کمتری را اشغال می‌کند.

تاتاموتورز برای تولید سالانه 250 هزار دستگاه خودرو نانو برنامه‌ریزی کرده است.

این شرکت، نانو را در سه مدل عرضه کرده است:

1 - تاتا نانو بیسیک با قیمت 123 هزار روپیه که هیچ‌گونه امکانات جانبی ندارد.

2 - تاتا نانو CX با قیمت 151 هزار روپیه که سیستم تهویه هوا دارد.

3 - تاتا نانو LX با قیمت 172 هزار روپیه که سیستم تهویه هوا، پنجره‌های الکتریکی، صندلی‌های فابریک و قفل مرکزی دارد.

همچنین نانو اروپا مدل اتحادیه اروپایی خودرو نانو محسوب می‌شود که علاوه بر همه ویژگی‌های فوق بدنه بزرگتر، موتور سه سیلندر بزرگتر و ترمز ABS نیز دارد. این خودرو همچنین استانداردهای آلایندگی اروپا را گذرانده است.

در مدل پایه نانو کلیه صندلی‌های خودرو به غیر از صندلی راننده ثابت بوده و تنها صندلی راننده قابلیت انعطاف پذیری دارد.

نانو خودرویی دو سیلندر بنزین‌سوز بوده که حجم موتور آن 624 سی‌سی و قدرت موتور آن نیز 33 اسب بخار است.

این خودرو دارای گیربکس چهار دنده دستی است. سرعت این خودرو در عرض هشت ثانیه از صفر تا 60 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 105 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو (سیکل ترکیبی) نیز 4.24 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

شرک تاتاموتورز همچنین برنامه‌ریزی کرده تا نانو را در مدل‌های دیزلی، الکتریکی و هیبریدی نیز تولید کند.

نانو همچنین موفق به کسب جایزه خودرو سال 2010 هندوستان در مراسم جوایز بیزینس استاندارد موتورینگ 2010 شده است.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1483682&Lang=P


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 9:9 عصر | نظرات دیگران()
/کامل/سخن‌گوی دولت:
لایحه‌ی ایجاد استانی با مرکزیت کرج تصویب شد
دستانی برای نابودی باغ‌های چای در کار بودند
رییس‌جمهور چهارشنبه خبر خوشی می‌دهد

سرویس: سیاسی
1388/11/11
01-31-2010
20:17:31
8811-06487: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی

محمدرضا رحیمی ـ سخن‌گوی دولت و معاون اول رییس‌جمهور ـ عصر امروز (یکشنبه، 11 بهمن‌ماه) در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیأت دولت حضور پیدا کرد و به تشریح مصوبات دولت پرداخت و به تعدادی از پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحیمی در ابتدای سخنان خود با تشکر از فعالان عرصه‌ی خبر و اطلاع‌رسانی، اظهار داشت: من از همه‌ی اصحاب رسانه که تلاش زیادی برای ارتقای آگاهی مردم و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق انجام می‌دهند، تشکر و قدردانی می‌کنم. انصافا تلاشی که اصحاب رسانه در این زمینه انجام می‌دهند، تلاش بی‌نظیر و قابل تقدیری است. من از خداوند متعال صحت و سلامتی تمام این دوستان را طلب می‌کنم.

وی با اشاره به تصویب لایحه‌ی ایجاد یک استان جدید با مرکزیت شهر کرج در جلسه‌ی امروز هیأت دولت، گفت: این لایحه از تصویب دولت گذشت و به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد. شهرستان‌هایی که در سمت غربی کرج قرار دارند، به این استان ملحق خواهند شد.

او هم‌چنین از موافقت دولت با ایجاد شهرستان گراش در استان فارس با محوریت این شهرستان خبر داد و بیان کرد: گراش از بخش به شهرستان ارتقا می‌یابد و یکی از آرزوهای دیرینه‌ی مردم این منطقه تحقق پیدا می‌کند.

سخن‌گوی دولت هم‌چنین با اشاره به نقش مخرب پول‌شویی در اقتصاد جهان و تخریب اقتصاد کشورها، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با این امر، یک ساختار اداری و دبیرخانه‌ی شورای عالی مبارزه با پول‌شویی را از تصویب گذراند.

رحیمی از تصویب لایحه‌ای برای تعیین تکلیف وضعیت اراضی و ساختمان‌های فاقد سند خبر داد و گفت: ما قبلا در این زمینه مشکلاتی داشتیم و در دولت، لایحه‌ای تصویب شد و به مجلس تقدیم می‌شود که اراضی و ساختمان‌های فاقد سند بتوانند دارای سند رسمی شوند.

او هم‌چنین با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با بی‌سوادی، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در این ارتباط نهضت سوادآموزی ایجاد شد و این نهضت توانست مبارزه‌ی اساسی را انجام دهد؛ ولی متأسفانه هنوز بی‌سوادی ریشه‌کن نشده است و مطابق دستور ما باید تا انتهای برنامه‌ی چهارم به این امر نائل می‌شدیم، ولی انجام نشده است و هنوز بی‌سواد‌هایی در کشور وجود دارند که این در شأن انقلاب اسلامی نیست.

وی بیان کرد: در این ارتباط، هفته‌ی پیش جلسه‌ای را با مسؤولان نهضت سواد آموزی، وزیر آموزش و پرورش و فرمانده‌ی بسیج مستضعفین و دیگران مسؤولان مرتبط داشتیم و تصمیم بر این شد که بخشی از امور مربوط به نهضت سوادآموزی در اختیار بسیج مستضعفان قرار داده شود تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود و با موافقت نهضت سوادآموزی و مسؤولان مربوط، شش استان عبارت از دو استان برخوردار، دو استان متوسط و دو استان محروم در این زمینه در اختیار بسیج مستضعفین قرار داده شوند تا آن‌ها با کمک فرهنگیان بسیجی و معلمان نهضت سوادآموزی، برای ایجاد نمونه و الگو اقدام کنند.

سخن‌گوی دولت گفت: البته این شش استان هنوز مشخص نشده‌اند و با نظر نهضت سوادآموزی و مسؤولان مربوط مشخص خواهند شد. ان‌شاءالله با یک اقدام بسیجی، با این مسأله مبارزه خواهیم کرد و بسیج از عهده‌ی این کار برمی‌آید. امیدواریم بتوانیم در بخش‌های دیگر، برای یکسری اقدامات جدی و انقلابی از نیروهای بسیج استفاده کنیم، از جمله بحث اشتغال و تصمیم بر این داریم که در این زمینه، از این نیروها استفاده کنیم.

رحیمی هم‌چنین به برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال در روزهای یکشنبه در معاونت اول رییس‌جمهور از ساعت 9:30 تا 12:30 ظهر خبر داد و افزود: یکی از معضلات اصلی خانواده‌ها در ایران، معضل اشتغال و بی‌کاری است و دولت مصمم است، با تمام تلاش، نرخ بی‌کاری را به حد معقول برساند. قبلا شورای اشتغال به ریاست رییس‌جمهور تشکیل می‌شد، ولی برای سرعت کار، این امر به معاون اول رییس‌جمهور تفویض اختیار شد. این جلسات ادامه خواهند داشت تا حاصل شدن نتیجه‌ی نهایی.

وی اظهار کرد: قرار بر این شده است که جمع‌بندی جلسات کارگروه اشتغال در حضور استانداران کشور صورت گیرد و همه‌ی استانداران موظف هستند، براساس وضعیت اقلیمی و امکاناتی که در استان دارند، ایجاد مشاغل گوناگونی را در استان خودشان تعریف و تسهیلات لازم را در این زمینه ارائه دهند. دولت مصمم است، با برنامه‌ریزی که تا پایان سال 1388 انجام می‌دهد، حداقل یک‌میلیون شغل ایجاد کند.

رحیمی با اشاره به پتانسیل و توانمندی‌های کشور، گفت: ما در این زمینه، پی‌گیری‌های لازم را انجام خواهیم داد. امیدواریم بتوانیم این معضل را حل کنیم تا زمینه‌ی آرامش پدران، مادران و جوانان را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، سخن‌گوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات برخی استان‌های کشور در راستای تولید، توزیع و اداره‌ی یک محصول خاص مانند برنج، چای، پنبه و مرکبات، اظهار داشت: درباره‌ی این محصولات در ارتباط با واردات، صادرات و توزیع آن‌ها در کشور، بعضا با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که با دستور رییس‌جمهور، بر رسیدگی هرچه زودتر به این مشکلات تأکید شد. بنابر این دستور ما به استان گیلان سفر کردیم و در جریان این سفر درباره‌ی نحوه‌ی توزیع مرکبات، برنج و چای و تعیین تعرفه‌ی وارداتی این قبیل محصولات، تصمیم‌هایی گرفته شدند.

وی با اشاره به کیفیت چای ایران، گفت: ما متأسفانه در سال‌های گذشته، در تولید چای با مشکلاتی مواجه بودیم و با توجه به این مشکلات، چای‌کاران گیلانی درصدد بودند که مزارع خود را به تولید محصول دیگری تبدیل کنند. پس از بررسی‌ها مشخص شد، دستانی برای نابودی باغ‌های چای در کار بودند و با توجه به این موضوع، تصمیم گرفته شد که باغ‌های چای را احیا کنیم. در این ارتباط، تصمیم‌های خوبی برای احیای باغ‌های چای گرفته شده‌اند.

رحیمی بیان کرد: درباره‌ی تولید و نحوه‌ی توزیع و هم‌چنین تعرفه‌ی برنج که ما شاهد مشکلاتی بودیم، اختیارات را به دو استاندار شمالی، یعنی گیلان و مازندران دادیم.

وی ادامه داد: معمولا بین وزارت بازرگانی، مردم و مقامات محلی، اختلاف‌هایی درباره‌ی زمان وارد کردن کسری برنج در کشور وجود دارد، چون ما اکنون با 15هزار تن کسری برنج مواجه هستیم و با توجه به این امر، دولت اختیارات لازم را به دو استاندار استان‌های گیلان و مازندران درباره‌ی نحوه‌ی تولید، توزیع و تعیین نرخ تعرفه داده است.

او افزود: برای این‌که اشکال قانونی درباره‌ی این اختیارات ایجاد نشود، کارگروهی را در دولت ایجاد کردیم و دو استاندار مازندران و گیلان نیز عضو این کارگروه شدند و اختیارات کارگروه به آن‌ها داده شد.

رحیمی هم‌چنین به سفر خود به شهرستان گرگان برای بررسی مشکلات پنبه‌کاران این منطقه و به‌کارگیری زمین‌های شیب‌دار برای اشتغال اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که نزدیک به 10 ساعت طول کشید، تصمیم بر این گرفته شد که علاوه بر خرید تضمینی پنبه با قیمت مناسب، از ناحیه‌ی دولت نیز یارانه‌ای به پنبه‌کاران اختصاص داده شود، چراکه کشت و تولید پنبه پرهزینه است و باید آن‌ها را یاری کرد که بتوانند پنبه تولید کنند. هدف‌گذاری بر این شد که این استان بتواند 10 درصد نیاز دنیا را در زمینه‌ی پنبه تولید کند.

سخن‌گوی دولت اظهار کرد: در زمینه‌ی استفاده از زمین‌های شیب‌دار نیز تصمیم بر این گرفته شد که کارگروهی در این ارتباط تشکیل و طرح جامعی در این‌باره ارائه شود.

وی با بیان این‌که دولت دهم درصدد تمرکززدایی است و در این ارتباط تلاش می‌کند، گفت: در این‌باره، معتقدیم کارشناسانی که در وزارتخانه‌ها حضور دارند، باید به روستاها و شهرستان‌ها بروند و به مردم آموزش دهند و به تأسی از رییس‌جمهور و دولت، در میان مردم حضور داشته باشند.

او هم‌چنین از سفر خود به استان‌های لرستان و خوزستان برای پی‌گیری برخی مشکلات و امور، در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

رحیمی در پایان اضافه کرد: رییس‌جمهور چهارشنبه‌ی این هفته خبر خوشی را به مردم اعلام خواهد کرد.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1484187&Lang=P


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 9:2 عصر | نظرات دیگران()
/خیز پرشتاب ایران برای عبور از ترکیه/
گزارش ایسنا از وضعیت تولید علم دو رقیب اصلی علمی منطقه
شیب رشد چهار برابری تولید علم ایران در مقایسه با ترکیه

سرویس: علمی
1388/11/11
01-31-2010
12:26:42
8811-05758: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: علمی

براساس سند چشم‌انداز 20 ساله، ایران باید تا سال 1404 به قدرت اول علمی، فن‌آوری و اقتصادی در میان 27 کشور منطقه تبدیل شود. در عرصه تولید علم با توجه به شیب خیره‌کننده رشد مقالات و مستندات علمی نمایه شده ایران در پایگاه‌های علمی بین‌المللی طی چند سال اخیر که در مدتی کوتاه ایران را به جایگاه دوم منطقه رسانده، تحقق هدف ترسیم شده در سند چشم‌انداز به هیچ رو دور از دسترس به نظر نمی‌رسد با این حال با توجه به اهداف آرمانی ایران در عرصه علم و فن‌اوری جهانی و موقعیت نه چندان قوی علمی کشورهای منطقه، انتظار می‌رود این مسیر در مدتی هر چه کوتاهتر طی شود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با تشریح روند رشد تولیدات علمی نمایه شده ایران در پایگاه اسکوپوس طی سال‌های 1996 تا 2008 به مقایسه این روند با ترکیه - کشور اول منطقه از لحاظ آمار تولیدات علمی نمایه شده - و فاصله موجود بین دو کشور پرداخته که به گفته وی هر سال کمتر و کمتر شده است.

دکتر جعفر مهراد با بیان این که پایگاه استنادی اسکوپوس یکی از نظام‌های بزرگ رتبه بندی است، گفت:این نظام در اردیبهشت ماه 88 تفاهمنامه‌ای را با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) به امضا رساند و قرار است داده‌های این دو نظام بدون جابجایی داده‌ها، مجتمع سازی شده و دسترسی به شاخص‌های ارزیابی اسناد علمی به زبان‌های مختلف امکان پذیر شود.

وی با اشاره به این که پایگاه استنادی اسکوپوس حدود 17 ‌هزار عنوان مجله انگلیسی را نمایه سازی و تحلیل می‌کند، اظهارکرد: ترکیه و ایران دو کشور بزرگ علمی منطقه‌اند که بیشترین تولیدات علمی به این دو کشور اختصاص دارد. بررسی تولیدات علمی ترکیه و ایران نشان می‌دهد که ایران طی سال‌های 1996 تا 2008 به ترتیب 804 ، هزار و 19، هزار و117، ‌هزار و341، یک هزار و642، دو هزار و دو، دو هزار و759، سه هزار و904، پنج هزار و129، هفت هزار و 339، 10 هزار و351، 13هزار و624 و 16هزار و745 مقاله در این پایگاه به ثبت رسانده است.

مهراد افزود: در طول همین سال‌ها، محققان ترکیه به ترتیب پنج هزار و571 ، پنج هزار و758، شش هزار و347، هفت هزار و543، هفت هزار و593، 9 هزار و179، 11 هزار و 599، 14 هزار و380، 16 هزار و 958، 18 هزار و 946، 21 هزار و 112، 23 هزار و 704 و 22 هزار و926 مقاله تولید کرده است.

وی تصریح کرد: نگاه اجمالی به این آمار مشخص می‌کند که ترکیه از نخستین سال‌های ثبت تولیدات علمی نسبت به ایران مقالات بیشتری را در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسانده است اما روند آهنگ رشد تولیدات علمی آن مثلا در سال‌های 1996 تا 1997زیاد چشمگیر نمی باشد. این مورد درباره سال‌های 1999 و 2000 نیز با 7543 و 7593 مقاله صادق است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) با بیان این که وضعیت تولیدات علمی ایران در مقایسه با ترکیه به کلی متفاوت است، تصریح کرد: اگر چه ایران در سال‌های 1996 تا 2004 بر آمار تولیدات علمی خود افزوده و هر سال نسبت به سال‌های پیش موفق‌تر نیز عمل کرده اما از سال 2005 به بعد نرخ رشد تولیدات آن قابل توجه است. ایران در سال 2008 نسبت به سال 2007 تعداد سه هزار و130 مقاله بیشتر تولید کرده در حالی که ترکیه تنها 222 مقاله بر تعداد تولیدات علمی خود افزوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به مساله تولید علم در مقایسه ایران با ترکیه می‌توان از نگاه دیگر یعنی بر حسب رشته‌های موضوعی نیز توجه کرد. می دانیم که شیمی یکی از رشته‌هایی است که ایران در این حوزه‌ موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده است.

مهراد با بیان این که این دو کشور در فاصله سال‌های 1996 تا 2008 نقشه متفاوتی از آمار تولید علم را ارائه می‌دهند، ادامه داد: ایران در طول این مدت به ترتیب 142، 168، 236، 318 ، 374 ، 499 ، 604 ، 833 ، 928، یک هزار و 214، یک هزارو 469 ، یک هزارو 886 و 2 هزارو 79 مقاله شیمی تولید کرده است.تولیدات شیمی ترکیه به صورت مقاله‌های تحقیقی در سال‌های یاد شده شامل 350، 406، 405، 513، 548، 719، 871، 934، یک هزارو 69، یک هزارو 125، یک هزارو 225، یک هزارو 480 و یک هزار و542 مقاله است. این آمار نشان می‌دهد که در سال‌های 1996 تا 2005 کشور ترکیه از نظر انتشار نتایج تحقیقات علم شیمی به صورت مقاله‌های علمی،‌ موفق‌تر از ایران عمل کرده در حالی که از سال 2005 میلادی به بعد تلاش دانشمند‌ان علم شیمی ایران وضعیت را به گونه‌ای مثبت تغییر داده است، طوری که از سال مزبور تولیدات علمی شیمی ایران نسبت به کشور ترکیه افزونی یافته است.

وی تصریح کرد: ایران در بین کشورهای تولید کننده علم در حوزه شیمی در پایگاه استنادی اسکوپوس دارای مقام 23 جهان است و ترکیه مقام 22 جهان داراست پیش از ایران و ترکیه از مجموع کشورهای در حال توسعه تنها هندوستان و برزیل است که به ترتیب جایگاه هشتم و هفدهم جهان را به خود اختصاص داده‌اند. پنج کشور برتر تولید کننده علم شیمی به ترتیب آمریکا، ژاپن، چین، آلمان و انگلستان هستند.

مهراد با بیان این که شاخص h ترکیه 63 و ایران 64 است و شاخص h پنج کشور اول جهان به ترتیب 382، 207 ، 148 ، 229 و 219 است،ادامه داد:شاخص h معیاری است که می کوشد پرکاری علمی و هم تاثیر آشکار علمی یک دانشمند‌ را اندازه‌گیری کند.

این شاخص مبتنی بر مجموعه‌ای از مقالات پر استناد دانشمند‌ و تعداد استنادهایی است که توسط انتشارات سایر دانشمند‌ان دریافت کرده است. این شاخص را می‌توان در مورد پرکاری و تاثیر گروهی از دانشمند‌ان مثل یک گروه آموزشی یا دانشگاهی یا کشور نیز به کار برد.

به گفته وی، برترین مجلات علم شیمی کشور، مجله ایرانی انجمن شیمی و مجله ایرانی شیمی و مهندسی شیمی است که به ترتیب شاخص h، ده و 9 را به خود اختصاص داده‌اند. این دو مجله معتبر علم شیمی در سال 2008 به ترتیب 108 و 61 مقاله از دانشمند‌ان علم شیمی منتشر کرده‌اند.

دکتر یعقوب فتح‌اللهی، معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس هم در گفت‌و‌گو با ایسنا در مقایسه روند تولید مقالات علمی ایران و ترکیه براساس آمار موسسه اطلاعات علمی (ISI) گفت: آمار مقالات ترکیه از 15 هزار و 595 مقاله در سال 2007 به 19 هزار و 310 مقاله در سال 2008 و 20 هزار و 693 مقاله در سال 2009 افزایش یافته است. شمار مقالات محققان ایرانی نیز از هفت هزار و 584 مقاله در سال 2007 به 11 هزار و 155 مقاله در سال 2008 و 14 هزار و 198 مقاله در سال 2009 رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل، نرخ رشد بسیار بالاتر تولیدات علمی ایران است به طوری که در حالی که رشد مقالات ISI ترکیه در سال‌های 2007 تا 2008 و 2008 تا 2009 به ترتیب 8/23 و 1/7 درصد بوده است، نرخ رشد مقالات علمی ایران در این دو دوره به ترتیب 47 درصد ( حدود دو برابر ترکیه) و 2/27 درصد (نزدیک به چهار برابر ترکیه) بوده است.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1483458&Lang=P


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 8:51 عصر | نظرات دیگران()
   دانشگاه الازهر: پخش سریال "یوزارسیف" را از تلویزیون مصر متوقف کنید
 
 

«رأفت عثمان» یک عضو مجمع پژوهش‏های اسلامی دانشگاه الازهر در قاهره پایتخت مصر، در توضیح دلیل این درخواست گفت: «این مجمع پیش از این تصمیمی مبنی بر منع تجسید و به تصویر کشیدن «انبیاء» و «اهل بیت پیامبر(ص)» تصویب کرده است. بنا بر این مصوبه، چون در این سریال، چهره حضرت یوسف(ع) نشان داده می‏شود خلاف مصوبه الازهر است.»
وی به عنوان نماینده این مجمع فقهی، بر پافشاری خود بر این تصمیم تأکید کرد و افزود:«نشان دادن چهره پیامبران و انبیاء در سینما، تئاتر و تلویزیون مردود است و باید پخش چنین سریال‏هایی متوقف شود.»
اما از سوی دیگر «دکتر احمد راسم النفیس» متفکر شیعی مصر درباره این موضع الازهر اظهار نظر کرد و گفت:«سریال یوسف پیامبر در ایران تهیه شده است و تصمیم‏گیری درباره آن ربطی به الازهر ندارد.»
این چهره مشهور شیعه در مصر اضافه کرد:«این سریال مستند به تصمیمات مجامع شرعی و مذهبی ایران ساخته شده است و لزومی ندارد که تهیه‏کنندگان آن ملتزم به فتاواى الازهر باشند.»
شایان ذکر است که سریال حضرت یوسف(ع) ساخته سیمافیلم، هم اکنون به زبان عربی دوبله شده و با نام «یوسف الصدیق» در تعدادی از شبکه‏های عربی و ماهواره‏ای در حال پخش بوده و ـ علیرغم برخی کاستی‏ها ـ با استقبال فراوان مخاطبان عرب‏زبان مواجه گردیده است.

منبع ما : http://www.khademnews.com/fulltext_news.php?news_id=2842


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 6:44 عصر | نظرات دیگران()

عنصر سیا: امثال مهاجرانی و سازگارا پولهای آمریکا را هدر می دهند

با فاش شدن پشت پرده جریان فتنه سبز ایران چالشهای جدیدی برای این جریان شکل گرفته که باعث بوجود آمدن شکافهای جدید در اداره کنندگان خارج نشین فتنه شده است.

با فاش شدن پشت پرده جریان فتنه سبز ایران چالشهای جدیدی برای این جریان شکل گرفته که باعث بوجود آمدن شکافهای جدید در اداره کنندگان خارج نشین فتنه شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهدی فرخی عضو شورای مرکزی اتحادی بنام جمهوری خواهان ایران که از سوی یکی از بنیادهای وابسته به سازمان سیا آمریکا اداره می شود اخیرا در گفتگو با سایت INSdTEIRAN با انتقاد شدید از مهاجرانی و سازگارا عناصر دیگر سازمان سیا که دو عضو حامی خارج نشین فتنه سبز هستند گفت: این افراد مدعی لیدری جریان سبز هستند واین در حالی است که سبزهای ایران در ابتدا، بعد از انتخابات از سوی ما شکل گرفته و هدایت می شدند لذا مهاجرانی و سازگارا بعد از اینکه احساس کردند این جریان موفق می شود به موج سواری پرداختند و خود را لیدر این جریان معرفی کردند.
وی می افزاید، من به تمام نهادهای دموکراسی خواه آمریکا و اروپا،(بخوانید نهادهای حمایت کننده از کودتاهای رنگی )توصیه می کنم پول خود را برای این آقایان (گنجی و مهاجرانی)به هدر ندهید چرا که اینان تنها به قصد عقده گشایی وارد عرصه شده اند.
این گزارش حاکی است از سوی دیگر مشاجرات دو سایت حامی فتنه سبز ایران طی روزهای اخیر بالا گرفته است سایت جرس که از سوی مهاجرانی و گنجی اداره می شود با انتقاد شدید از سایت بالاترین که این سایت نیز از سوی هم قطاران این دو نفر اداره می شود گزارش داده سایت بالاترین باعث ریزش هواداران جریان سبز ایران شده است .جرس می نویسد: بالاترین در بخشهای متعددی به اقوام مختلف ایران از جمله به ترک، لر، بلوچ و غیره توهین کرده است. همچنین سایت بالاترین نیز در مقابل،اتهامات مشابهی به گردانندگان سایت جرس وارد کرده است.

 

دامه قانون گریزی موسوی و کروبی با محکومیت اعدام 2 تروریست

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به محکومیت اعدام 2 تروریست از سوی موسوی و کروبی گفت:این محکومیت نشان می‌دهد که هنوز این افراد قانون‌گرا نیستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بیانیه جدید موسوی و کروبی که اعدام 2 نفر را محکوم کرده‌اند، افزود: که این محکومیت هیچ ارزشی ندارد و نشان می‌دهد که هنوز این افراد قانون‌گرا نبوده و بر رفتارهای نادرست خود تاکید دارند.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران و عضو جامعه روحانیت مبارز که با فارس در خصوص مواضع اخیر کروبی و موسوی در به رسمیت شناختن دولت و نیز محکومیت اعدام تروریست از سوی آنان گفتگو می‌کرد طی سخنانی اظهار داشت: بیانیه 17 موسوی که در آن اغتشاشگران را مردم خداجوی می‌نامند بیانگر آن است که وی از مواضع خود عدول نکرده و به دنبال نمایش آنان است.
وی افزود: این اقدام موسوی و کروبی به معنای عدول از مواضعشان نیست بلکه تکرار و مواضع نادرست گذشته‌شان است.
مصباحی مقدم با بیان اینکه وقتی رئیس جمهوری با رای 24 میلیون نفر پیروز انتخابات می‌شود و شورای نگهبان آن انتخابات را تعیین و سپس رهبر معظم انقلاب حکم رئیس را تنفیذ می‌کند به معنای پایان یافتن ماجراست و این بیانگر تضعیف جایگاه قانونی رئیس جمهور است از این روز مخالفت با چنین واقعیتی تنها مایه استهزاء مخالف از ناحیه عقلای کشور است.
وی با تاکید بر اینکه به رسمیت شناختن دولت از سوی موسوی و کروبی به معنای عدول از مواضع آنان نیست خاطرنشان کرد: معتقدم این دو فرد در درگاه الهی از خطای بزرگی که مرتکب شده‌اند و هزینه‌های سنگینی که برای نظام اسلامی به بار آوردند باید توبه کنند تا شاید خداوند توبه آنان را بپذیرد.
عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد که پس از توبه موسوی و کروبی در درگاه خداوند باید آنان نسبت به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران همچون اسلامیت، جمهوریت، قانون اساسی و ولی فقیه زمانه اعلام وفاداری کند تا شاید از این پس با توجه به اقدامات آنان شاهد خسارت‌های بیشتری برای کشور نباشیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس محکومیت کروبی و موسوی نسبت به اعدام 2 تروریست را اقدامی بی‌ارزش دانست و گفت: این اقدام آنان نشانگر قانون‌گرا نمودنشان است چرا که محاکمه 2 تروریست در دادگاه صالحه قضایی با حضور وکیل مدافع و رعایت همه جانبه قانون صورت گرفته است.
وی این اقدام کروبی و موسوی را نشان‌دهنده استمرار آنان برای لجاجت و خطایشان عنوان کرد: مصباحی مقدم در پاسخ به اینکه آیا اینگونه اقدامات موسوی کروبی در راستای ادامه حیات سیاسی آنها نیست، افزود: در این زمینه اگرچه قضاوت روشنی ندارم اما این احتمال وجود دارد که آنان با اینگونه اقدامات به دنبال اعلام موجودیت هستند اما اعلام موجودیتی که به دست استکبار جهانی بهانه می‌دهد و موجب دستاویزی برای مخالفین جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر می‌شود ارزشی نخواهد داشت.

منبع ما :‏ http://www.javanonline.ir


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 6:35 عصر | نظرات دیگران()
درگیری "بالاترین" با "جرس" میرحسین
پارسانیوز NewsParsa: انتشار یک مقاله در سایت اصلی حامیان میرحسین موسوی که در آن نسبت به عملکرد "بالاترین" اعتراض شده بود، باعث ایجاد درگیری و جنگ لفظی شد.
نتشار یک مقاله در سایت اصلی حامیان میرحسین موسوی که در آن نسبت به عملکرد لینک‌‌دونی "بالاترین" اعتراض شده بود، باعث ایجاد درگیری و جنگ لفظی میان کاربران این 2 سایت مخالف نظام شده است.
 
به گزارش پارسانیوز NewsParsa، سایت جنبش راه ‌سبز (جرس) در مقاله‌ای انتقادی، "بالاترین" را عامل اصلی ریزش هواداران جنبش موسوم به سبز دانست.
 

در بخشی از این یادداشت ضمن اشاره به توهین کاربران سایت بالاترین به همه اقوام ایرانی آمده است: "این سایت مملو از لینک‌های توهین‌آمیز به اقوام ترک، کرد و لر و... است.
در این سایت لینک و کامنت گذاشتن فقط با اشتراک امکانپذیر است و این اشتراک دست عده‌ای خاص است".

نویسنده این یادداشت، با بیان اینکه "در بسیاری از موارد این سایت نه‌تنها باعث رویش نشده بلکه باعث ریزش در جنبش شده است"، به ریزش شدید اطرافیان موسوی در ماه‌های اخیر اعتراف کرد.
به گزارش پارسانیوز شبکه ایران در این باره نوشت؛ در ادامه این یادداشت بر "خارج‌نشین بودن اکثر کاربران" بالاترین تاکید شده و آمده است: "عمده کسانی که در این سایت لینک‌های افراطی می‌گذارند خارج‌نشین‌اند که خودشان جرأت به خیابان آمدن را ندارند".

این موضع سایت جرس در حالی است که گردانندگان این سایت بارها به اقشار مختلفی که پایبندی خود را به انقلاب اسلامی اعلام کرده‌اند و همچنین شخصیت‌های مورد احترام آنان نظیر مراجع عظام تقلید و مسؤولان سیاسی نظام، توهین کرده‌اند. با این حال، انتشار این مطلب با واکنش تند کاربران بالاترین روبه‌رو شد.

اکثر کاربران بالاترین که به گفته سایت جرس افرادی خارج‌نشین و ساکن کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند، مسؤولان سایت جرس را به "خیانت" متهم کردند.

این افراد، عطاءالله مهاجرانی (مدیر سایت جرس) را فردی خواندند که فقط ظاهرش عوض شده و تفکرش هنوز از سال‌های بسیار دور "منجمد" باقی مانده است.

به گزارش پارسانیوز، یکی از کاربران این سایت، مهاجرانی را "عامل نفوذی جمهوری اسلامی!" در جنبش موسوم به سبز خواند و با اشاره به مواضع جدید سران اصلاحات در ایران نوشت: "وقتی که آقای مهاجرانی اتاق فکر جنبش سبز رو راه بندازه، انتظار دیگه‌ای هم نباید از جرس داشت. کروبی و خاتمی هم که از داخل ایران گل به خودی زدن".
یکی دیگر از کاربران، در نظری که برای لینک مقاله سایت جرس گذاشته است، ضمن اینکه انشای این مقاله را در حد دانش‌آموزان دوره راهنمایی خواند، مطالب این سایت را "چرند" دانست.
شبکه ایران در این باره نوشت؛ به نظر می‌رسد ناکامی جریان ضدانقلاب در ادامه اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی بویژه بعد از راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم ایران در روز 9 دی و نیز تغییر موضع سران اصلاحات، باعث سردرگمی اعضای فرقه سبز شده است. به همین دلیل گفته می‌شود اعضای این گروه در تلاشند با نسبت دادن هتک‌حرمت‌های اخیر به دیگری و مقصر معرفی کردن آنان، خود را از جایگاه متهم خارج کنند.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 6:32 عصر | نظرات دیگران()
واکنش هادی غفاری به خبر کشف انبار سلاح در مسجدالهادی

 

هادی غفاری در واکنش به انتشار خبر کشف انبار سلاح در مسجد الهادی توضیحاتی دراین باره ارائه داد.

هادی غفاری در تماسی با خبرگزاری فارس، درباره خبر منتشره مبنی بر کشف انبار سلاح و مهمات در مسجد الهادی تهران گفت: انبار مذکور تحت مسئولیت متولی مسجد قرار دارد که برای کسب درآمد بابت هزینه‌های مسجد به فردی خاص اجاره داده شده و طبعا ازنحوه استفاده وی آگاهی نداشته‌ایم. 

وی با تائید خبر کشف اقلام احتکاری و از جمله مجموعه‌ای از انواع سلاح و مهمات در بازرسی از این انبار تاکید کرد که متولی مسجد در این باره مسئولیتی ندارد. 

گزارش‌های دریافتی حاکی است که موضوع کشف انبار سلاح در مسجد الهادی تهران از سوی مراجع قضایی و امنیتی در دست پیگیری است.
پیش از این برخی رسانه ها خبر دادند‌ در روز پنج شنبه 8 بهمن ماه با اعلام خبری مبنی بر احتکار برخی اقلام قماش از جمله برنج و … در مسجد الهادی(ع) (خیابان دماوند) در تحقیق و تفحص تیم بازرسی وزارت بازرگانی مشخص گردید برنج کشف شده مربوط به آقای هادی غفاری می باشد که امام جماعت مسجد مذکور می باشد. 

مأمورین در حین بازرسی از مسجد مذکور، به یک باب انبار مشکوک شده که پس از اصرار و پیگیریهای بعمل آمده و باز نمودن قفل ورودی، تعداد 57 قبضه سلاح کمری، 98 قبضه کلاشینکف و مقدار زیادی فشنگ در آنجا کشف شد. 

در ادامه و با مجوز محاکم قضائی در مورخ 9/11/88 از منزل خادم مسجد مذکور نیز بازرسی بعمل آمده و اقلام تسلیحاتی ذیل کشف گردید: یک قبضه سلاح یوزی، دو قبضه سلاح کمری، یک قبضه کلاشینکف ، یک قبضه ژ3 و یک قبضه قناسه و 7 عدد خشاب.

منبع ما :

http://www.jahannews.com/vdchm-nw.23nxmdftt2.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 6:28 عصر | نظرات دیگران()

دانلود ها غیر مستقیم

1،1 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

 

5،2 مگابایت/قسمت اول

دانلود کلیپ صوتی

 

 

2،1 مگابایت/قسمت دوم

دانلود کلیپ صوتی

 

شادی روح امام و شهدا صلوات

+ نوشته شده در  یکشنبه 11 بهمن1388ساعت 10  توسط مبارز  |  < type=text/java>GetBC(1267); 17 نظر

آقای بهشتی شما سرمایه دار هستید؟

275 کیلوبایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیر مستقیم

 

شادی روح امام و شهدا صلوات

 

 

صحبت های شهید حسن باقری در مورد حاج احمد متوسلیان

 

211 کیلوبایت

دانلود کلیپ صوتی

مستقیم یا غیر مستقیم

 

 **** دوستان عزیز کلیپ مربوط به ?? دی است نه ? دی  ****

3 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیر مستقیم

 

با کیفیت پایین/ فرمت wmv

دانلود کلیپ تصویری

 

با کیفیت بالا/ فرمت wmv

دانلود کلیپ تصویری

 

+ عکس...فقط بخاطر ساندیس...ببینید

+ یک سری عکس برای فراخون 22 بهمن...ببینید

+ یک والپیپر از مقام معظم رهبری...ببینید

شادی روح امام و شهدا صلوات

منبع ما : http://mobarezclip.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 6:22 عصر | نظرات دیگران()
بازیکنان استیل‌آذین 300 میلیون ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند

خبرگزاری فارس: جمعی از بازیکنان تیم فوتبال استیل آذین از تیم‌های لیگ برتر کشور پس از دیدار با تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در بازدید از کانون اصلاح و تربیت شیراز افزون بر 300 میلیون ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، در بازدید بازیکنان تیم فوتسال استیل آذین از کانون اصلاح و تربیت شیراز بازیکنانی از جمله حسین کعبی، افشین چاوشی، امیر شاپورزاده، رضا نوروزی، لک چیرا، حمید استیلی، دکتر کامرانی‌فر (پزشک تیم)، زادمهر (سرپرست تیم) حضور داشتند.
پزشک تیم فوتبال استیل آذین در این بازدید و در جمع مددجویان کانون اصلاح و تربیت شیراز گفت: هر روزی که از عمر ما طی می‌شود و وقتی عصر همان روز می‌رسد نشان می‌دهد که به پایان عمر خود نزدیک شده‌ایم.
محمد کامرانی افزود: اگر بخواهیم در سایه اشتباهات گذشته زندگی کنیم، آینده را از دست داده‌ایم و همه ما می‌توانیم از عمر خود به نحو احسن استفاده کنیم که انتخاب دوستان خوب می‌تواند کمک زیادی در این راه به هر یک از ما بکند.
در این بازدید، باشگاه استیل آذین متعهد شد در آزادسازی 20 زندانی نوجوان کمک مالی کرده و بدهی‌های آنان را پرداخت کند.
سرپرست کانون اصلاح و تربیت شیراز در این بازدید نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور بازیکنان تیم فوتبال استیل آذین بیان داشت: مایه مسرت و خوشحالی است که می‌بینیم مشکلات زندانیان توسط بازیکنان فوتبال حل می‌شود.
علی‌اکبر منصوری ابراز امیدواری کرد، مددجویان در آینده بتوانند در زمینه ورزشی از این بازیکنان الگوبرداری کنند و حضور موفقی در جامعه داشته باشند.
تیم فوتبال استیل آذین در دیدار با تیم فوتبال فجر شهید سپاسی موفق شد دو بر یک تیم فجر شهید سپاسی را شکست دهد، هر چند تیم فجر سپاسی یک پنالتی را از دست داد.

منبع ما : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811111453


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 6:13 عصر | نظرات دیگران()
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر قاطعیت در اعمال مجازات‌ها:
تسریع در اجرای مجازات‌ها باید با رعایت دقیق مقررات شرعی و قانونی باشد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله لاریجانی با تاکید بر قاطعیت در اعمال مجازات‌ها گفت: تسریع در اجرای مجازات‌ها می‌بایستی با رعایت دقیق مقررات شرعی و قانونی باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌‌‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را مایه تجدید حیات اسلام و مسلمین دانست که امواج آن به مرزهای کشور محصور نماند و به سرعت فراگیر شد و تمامی کشورهای اسلامی را درنوردید و مایه امید و الگوی حق‌طلبان جهان گردید.
وی شخصیت امام خمینی‌(ره) را محصور در رهبری انقلاب اسلامی ایران ندانسته و افزود: رجوع به عالم معنویت در عین سیاست از نقاط قوت امام راحل(ره) بود که در عین رتق و فتق امور هیچگاه از یاد حق و رعایت حدود الهی غافل نبودند و از این باب تذکرات فراوانی به مسئولان وقت دادند و جمع بین ظاهر و باطن و کثرت و جمعیت، مسیر انسان‌های کامل است.
رئیس قوه قضائیه، نظام جمهوری اسلامی ایران را یادگار امام خمینی(ره) دانست و بر حفظ آن تاکید نموده و اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با گروهک‌های محارب که با تلاش مذبوحانه قصد اخلال در امنیت کشور و تزلزل در نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند، قاطعانه برخورد می‌کند و هیچگاه کوتاه نخواهد آمد.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اجرای برخی احکام صادره در مورد تعدادی از اعضای گروهک‌های محارب افزود: افرادی که احکام آنان به موقع اجرا در‌آمد کسانی بودند که سلاح به دست گرفته و وابسته به گروهک‌های محارب و تروریست‌ بوده و یا با مواد منفجره دستگیر شده بودند. در تمام مراحل رسیدگی قانون آئین دادرسی کیفری در مورد آنان دقیقا اجرا و رعایت گردید.
وی خطاب به کسانی که با ایجاد توهم مسامحه در برخورد با متهمین توقع تسریع در رسیدگی برخلاف قوانین را از دستگاه قضایی دارند، تاکید نمودند: برخی افراد علی‌رغم تذکرات قبلی، توقع بیشتر از اجرای قانون را از دستگاه قضایی دارند که این توقعات سیاسی برخلاف شرع و قانون است و ملاک دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی فقط قوانین موضوعه و شرع مقدس است.
رئیس قوه قضائیه بار دیگر ضمن سفارش قضات به رعایت انصاف و عدالت در عین قاطعیت و تاکید بر اجرای دقیق قوانین افزود: قضات نباید از برخی کم‌ لطفی‌ها رنجیده خاطر شوند و توهمات سیاسی نباید در رسیدگی‌های قضایی آنان تاثیری داشته باشد چون اگر بی‌گناهی بر اثر تعجیل در رسیدگی مجازات شود عندا... جوابی نخواهیم داشت.
در ادامه این جلسه ضمن بحث و بررسی پیرامون موضوعات مربوط به حقوق بشر، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت حقوق بشر و ابعاد مختلف جهانی آن ارایه نمود.

منبع ما :‏

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811110966


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 6:13 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا