همه - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی با مردم، نیمی از عقل است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1
اخراج دختران محجبه کوزوو از مدارس

یک زن مسلمان کوزوویی با بیان اینکه امنیت زنان در جامعه با پوشش مناسب و رعایت حجاب و عفاف حفظ می‌شود،‌ گفت: دختران محجبه کوزوویی از مدارس اخراج می‌شوند.

رامیه مویی، یک مسلمان کوزوویی در گفت‌‌و‌گو با فارس، در خصوص الزام دختران و زنان به حجاب و عفاف گفت: حجاب برای زنان مسلمان اجباری است چرا که رعایت حجاب برای همه زنان در تمام دنیا امنیت می‌آورد.

وی با اشاره به فواید برگزاری همایش‌هایی در خصوص رسیدگی به مسائل حجاب در ایران اظهار داشت: همایش‌هایی که با موضوع حجاب و عفاف در ایران و سایر کشورهای مسلمان برگزار می‌شود،‌ می‌تواند تأثیرات مثبتی برای گرایش زنان و دختران به حجاب داشته باشد.

این زن مسلمان کوزوویی در خصوص مشکلات دختران دانشجوی محجبه در کشور کوزوو بیان داشت: دختران محجبه‌ در کشور کوزوو حق ادامه تحصیل در دانشگاه یا مدرسه را ندارند و این افراد از محل تحصیل اخراج و از ادامه تحصیل محروم می‌مانند.

مویی با اشاره به اینکه دختران و زنان کشور کوزوو، خواهان آزادی در انتخاب نوع پوشش هستند، افزود: مسؤلان کشور کوزوو باید دختران و زنان را در انتخاب نوع پوشش آزاد بگذارند تا زنان خودشان در این زمینه تصمیم بگیرند‌؛ در واقع نباید زنان را مجبور به بی‌حجابی کنند.

این مدرس قرآن با اشاره به دستورات قرآن در خصوص حجاب بیان داشت: در دستورات اسلام آمده است که رعایت حجاب برای زنان،‌ عفاف را به دنبال می‌آورد که این امر در ایجاد امنیت و آرامش زنان در جامعه همچنین حفظ بنیان خانواده بسیار مؤثر است.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50556


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 89/2/29 و ساعت 6:36 عصر | نظرات دیگران()

اختصاصی"جوان آنلاین"
مرد خاکستری اصلاحات بازهم خط و نشان کشید

مرد خاکستری اصلاحات اخیراً در دیدار با یکی از سران فتنه، خواستار ادامه ساختارشکنی‌ها شده است.

 

مرد خاکستری اصلاحات اخیراً در دیدار با یکی از سران فتنه، خواستار ادامه ساختارشکنی‌ها شده و ضمن تائید تلاش فتنه‌گران برای ایجاد مشکل برای نظام گفته است که باید این روند ادامه یابد. یک منبع مطلع در گفت و گو با خبرنگار «جوان» با بیان این مطلب گفت: مرد خاکستری اصلاحات دراین دیداربا اشاره به اینکه ما توانسته‌ایم به راحتی بیش از یکسال آرامش را از نظام بگیریم! و مسؤولان نظام را تحت فشار قرار دهیم، به سران فتنه اعلام کرده از تلفات و برخوردها نترسند و به کار خود ادامه دهند.
این چهره اصلاح طلب افراطی که به خاطر اتخاذ مواضع غیرشفاف و مبهم به مرد خاکستری اصلاحات مشهور شده است و کمتر در رسانه‌ها ظاهر می‌شود، در ادامه پیش‌بینی کرده است: ناراضی‌ها بزودی بمب‌گذاری و ترور را آغاز خواهند کرد.! البته وی هیچ اشاره‌ای به ارتباط خود، با بمب‌گذاران و روندی که باید ادامه پیداکند، نکرده است.
این دیدار تشکیلاتی با یکی از سران فتنه پس از آن صورت گرفته است که وی اخیراً با اتخاذ مواضعی تلویحاً از سابقه فتنه گری خود در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن ابراز ندامت و پشیمانی کرده بود. برخی آگاهان سیاسی دیدار مرد خاکستری اصلاحات با این چهره تأثیر گذار و برجسته اصلاحات را تلاش برای منصرف کردن وی از ابراز ندامت  ارزیابی کرده‌اند.
در همین حال این منبع آگاه این اظهارات را آخرین تلاش‌های ناکام جریان فتنه برای فتنه انگیزی در آستانه مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: این اظهارات که بار دیگر از روحیه متوهمانه فتنه‌گران ریشه می‌گیرد در حالی مطرح می‌شود که ملت در 9 دی و 22 بهمن پاسخ مناسبی به توهمات آنان دادند و در صورت تکرار فتنه‌انگیزی کنترل صبر ملت انقلابی با دشواری‌هایی روبه‌رو خواهد بود.



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 294808

 

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=294808


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 89/2/29 و ساعت 6:33 عصر | نظرات دیگران()
از حجاب هنرمندان تا عفاف مدیران فرهنگی

گروه فرهنگی/محمد امیری : دوست هنرمندی تعریف می کرد به عنوان دستیار مجموعه تصویری تلویزیون قرار بود که از بخش زیادی بازیگران تئاتر و سینما تست بازیگری صورت گیرد هریک از بازیگران با چهره های بزک کرده ولباس های غیر متعارف وارد اتاق تست می شدند اما قبل از تصویربرداری به بازیگران زن تذکر داده می شد که باید در پوشش و وضعیت حجاب خود تجدید نظر کنند هرچند که بیشتر آنان با این نوع برخورد ها ناراحت می شدند اما به ناچار پوشش خود را برای حفظ ظاهر مرتب می کردند تا این که در اواخر تست بازیگری یکی از زنان جوان قبل رفتن جلوی دوربین اظهار کرد که لازم است حجاب خود را مرتب کند؛ برای دوست هنرمند این مورد از بازیگران زن قابل توجه بود چرا که خود اوبدون نذکر هنرمندان اقدام به اصلاح پوشش حجاب نموده بود هرچند که پوشش او نسبت به بقیه بازیگران زن بهتر بود.

کنکاش در باره این نگرش زن بازیگر ؛این نکته را روشن ساخت که وی هم از نظر خانوادگی به این نوع نگاه های شرعی و اجتماعی در جامعه اهمیت می داد و هم این که در برخی از دفاتر فیلم سازی اصول عرفی وشرعی حجاب را به او تذکر داده بودند.

به راستی اگر در طول این سال ها با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب اصول و مبانی روشهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف سایر دستگاه های مرتبط موضوع را باجدیت دنبال می کردند آیا وضعیت حجاب و عفاف در جامعه هنری تا بدین حد نگران کننده بود ؟

بنابرمصوبه 566 شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛ 46 مورد راهبرد گسترش عفاف در جامعه مورد تصویب قرار گرفته که براساس بند 46 آن و به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در امر ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه؛ کمیته ترویج و گسترش فرهنگ عفاف با 22 نماینده از دستگاه های مختلف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود و گزارش عملکرد آنها هر شش ماه یکبار به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود که سازمان های متولی این راهبردها عبارتند از :
1ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ( رئیس کمیته)
2ـ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ( نائب رئیس کمیته)
3ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی (دبیر کمیته)
4ـ نماینده سازمان ملی جوانان
5ـ نماینده وزارت اطلاعات
6ـ نماینده نیروی انتظامی
7ـ نماینده وزارت کشور
8ـ نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
9ـ نماینده وزارت آموزش وپرورش
10ـ نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری
11ـ نماینده وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی
12ـ نماینده سازمان صدا و سیما
13ـ نماینده وزارت بازرگانی
14ـ نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر
15ـ نماینده شورای فرهنگی اجتماعی زنان
16ـ نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
17ـ نماینده وزارت مسکن وشهرسازی
18ـ نماینده وزارت اقتصاد و دارایی
19ـ نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
20ـ نماینده گمرگ جمهوری اسلامی ایران
21ـ نماینده سازمان تربیت بدنی
22ـ نماینده مرکز امور مشارکت زنان

البته به جز حضور گشت های ارشاد در حیطه نظارتی نیروی انتظامی در جامعه ، شاید کمتر شاهد فعالیت های جدی سایر سازمان های متولی گسترش راهبرد های عفاف در اجتماع بوده ایم. در این بخش ابتدا قصد داریم به مقوله حجاب وعفاف در حیطه فعالیت های متنوع فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بپردازیم .

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به خاطر تنوع فعالیت های فرهنگی و هنری اغلب معبر بروز چنین ناهنجاری هایی فرهنگی و اجتماعی در حیطه حجاب و عفاف محسوب می شود چرا که بدون سرمایه گذاری دراین بخش امکان دست یابی به راهبردهای پیش بینی شده در مصوبه مورد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان پذیر نخواهد بود ، در مصوبه 566 شورای عالی انقلاب فرهنگی در بندهای 22 و27و28 و 32 و33و34 صراحتا به وظایف نهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره شده است ، در این بندهابه نکاتی تاکید شده که هنوز هم دغدغه جدی دوستداران گسترش حجاب وعفاف در جامعه بوده و هست برای آشنایی با وظایف نهادی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی لازم است به آنها اشاره ای شود ، در بندها تصریحی برای حوزه های فرهنگی آمده است :"اهتمام جدی مراکز فرهنگی و کلیة رسانه‌های کشور نسبت به ارائه الگوی مطلوب از عفاف و حجاب در محصولات فرهنگی خود (فیلم، سریال، تئاتر و…) و پرهیز از ایجاد تضاد و تناقض برای جوانان در این امر؛، جذب، تربیت و بکارگیری نیروی انسانی آگاه و عامل به مبانی دینی عفاف و حجاب در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی؛،نظارت دقیق و همه جانبه در امر تولید و نشر کتاب، مطبوعات و مجلات سینمایی در خصوص رعایت حریم عفاف و حجاب از نظر محتوایی و شکلی؛ تبیین ضرورت رعایت حجاب و عفاف توسط زنان و مردان در برنامه های فرهنگی، تبلیغی و هنری و پرهیز از یک سونگری؛

توسعة ارتباطات و تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در جهت تبیین و تعیین حدود و ضوابط هماهنگ در رعایت عفاف و حجاب در ارائه برنامه ها و کالاهای فرهنگی؛تربیت و توسعة نیروی انسانی مؤمن، کارآمد و آشنا به مسائل فرهنگی ـ تبلیغی در امر عفاف و حجاب و پرهیز ازبرخورد‌های خشن، فیزیکی و تحقیر آمیز با متخلفین؛هماهنگی و وحدت رویه مستمر و پایدار در برخورد با ناهنجار‌ی‌های فرهنگی توسط دستگاه‌های مختلف در چارچوب قانون؛،ارتقای سطح آگاهی وایجاد حساسیت در مدیران نسبت به توسعة فرهنگ عفاف و حاکمیت ارزش‌های اخلاقی در مجموعه‌های تحت مسئولیت آنها؛طراحی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مراکز تبلیغی، آموزشی و فرهنگی در راستای توسعة امر عفاف و حجاب؛ حال با توجه به این وظایف فرهنگی لازم است به صورت اجمالی به بخش های نمایش ، موسیقی و سینما بپردازیم.هرجند که هنوز دستورالعمل روشنی از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلایم در باره گشترش فرهنگ حجاب وعفاف در دسترس روزنامه نگاران وکارشناسان قرار نگرفته است .

بخش نمایش: در طول سال دهها متن نمایشی کوتاه وبلند در سالن های نمایشی و فرهنگسراها و محافل دانشجویی اجرا می شود که در بیشتر موارد نوع پوشش بازیگران نمایش و شیوه های اجرایی آنها مورد نقادی کارشناسان نمایشی و دین داران قرار می گیرد، چه بسا که برخی از این نمایش ها چالش هایی را نیزدر جامعه برمی انگیزانداما روشن نیست که متولیان هنرهای نمایشی تا چه حد براین نوع متون نمایشی و اجرای انها نظارت دارند.

البته کسی انتظار ندارد که در فضای هنر تئاتری ، فضای خشن پلیسی حاکم شود اما مردم دین دار انتظار دارند وقتی بودجه های نمایشی از جیب همین ملت نجیب و فقیر به عنوان یک اثر هنری به جیب هنرمندان نمایشی سرازیر میشود و در قالب نمایش های هنری به نمایش در می آید لااقل سفارش دهندگان آنها که همین ملت انقلابی و صبور معتقد به عفاف و حجاب هستند و نمایندگان وزارت ارشاد به نمایندگی از آنها بودجه ها را به جوانان هنرمندان می دهند حداقل در راستای تحقق تقاضای سفارش دهندگان این متون نمایشی ،موضوع حجاب و عفاف در مضامین نمایشی ، مکان های اجرا و تمرین مورد توجه قرار گیرد.

کسی انتظار ندارد که بازیگران نمایش در قالب چادر و پوشش های دست وپاگیر نمایشی به عرضه آثار هنری بپردازند اما کمترین انتظار از مسئولان نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی این است که با نطارت برتمرین های نمایشی ، اجرا و متون نمایشی مقوله عفاف و حجاب را نه به دهه های دوردست ،بلکه به همان دهه های 60 که مقبولیت جامعه را داشته برسانند این انتظار خیلی دشواری نیست چرا که این جامعه همان جامعه و مدیران نیز همان مدیران ارزشی اند ، مگر این که در طول این سال ها با گماردن افرادغافل و ناوارد در حیطه های نمایشی سهل انگاری هایی در حوزه هویت حجاب و عفاف صورت گرفته ویا تلقی برخی از مدیران از مقوله حجاب و عفاف ، تلقی نادرستی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بخش موسیقی:طبیعت هنرمندان اقتضا می کند که مغایربا هنجارهای جامعه لباس بپوشند و رفتار نمایند.بدیهی است در جنین شرایطی بروز برخی ناهنجاری در بخش هنری می تواند تبعات جبران ناپذیری را درپی داشته باشد مسلما با این مطلب قصد نداریم که حیطه پوشش متنوع هنرمندان را دچار چالش های جدی نمائیم اما انتظار می رود جامعه هنرمندان نیز به ارزش های شرعی و عرفی جامعه احترام قائل شوند . کنکاش در وب سایت های خارجی نشان می داد که هنرپیشه زن هالیوودی ، آنجلینا جولی در بازدید از کشورهای افغانستان ، هند ، پاکستان و عراق و لبنان به عنوان سفیر صلح یونسکو اغلب از پوشش های مسلمانان و ملی همان کشورها استفاده کرده است ، به راستی چرا برخی از هنرمندان ما در ارایه پوشش های الگویی به بیگانگان متوسل می شوند؟بنابراین نظارت جدی بخش موسیقیایی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در کنسرت ها، ارکستر ها و سالن های اجرای موسیقی می تواند تا حدودی موجب کاهش آسیب های جدی در این بخش شود ، علاوه برنظارت گاه وبیگاه برآموزشگاه های موسیقی و یا طراحی لباس برای زنان و مردان موزیسین در سالن های اجرا ، تاثیر مثبتی را درپی خواهد داشت انتظار مردم این است وقتی گروه هنرمندی از بودجه ملی ارتزاق می کنند لااقل به ساده ترین ارزش های آن جامعه نیز پای بند باشند.

و اما سینما: شاید آسیب پذیرترین بخش هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی همین مقوله سینماست همان جایی که هنرمندان مرد وزن با پوشش وروش و منش خود ناخواسته به همجه فرهنگی ارزش هاو هنجارهای ملی و هویتی خودبه صورت زیرپوستی می پردازند .

به رغم هوشیاری مسئولان سینمایی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، هم چنان این آسیب های فرهنگی ادامه دارد و خواهد داشت . فیلم سازان اغلب از روش های متفاوتی برای هجمه به حجاب استفاده می کنند که کمتر در متون تصویبی سینمایی اداره کل نظارت و نمایش دیده می شود اما اغلب در قالب فیلم سینمایی ساخته شده و به نمایش در آمده رویت می شود.

این روش های نامرئی فرهنگی عبارتند از : حجاب، نماد طبقه فقیر جامعه ،نمایش زنان فقیر ایرانى با چادر و چارقد، و نمایش زنان ثروتمند با وضعى متفاوت، در بیشترفیلمهای سینمایی، اشراف زادگان و شخصیتهاى پولدار، با موهاى نیمه باز، مانتو و لباسهاى فاخر به تصویر کشیده مى شوند.این سنّت ماندگار در سینمای ایران باعث شده تا دخترانى که از خانواده هاى کم درآمد هستند، براى پنهان کردن فقر خود، بدحجابی اشراف گونه را بر پوشش اسلامى ترجیح دهند.

ناهنجاری فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف کم کم از این طریق در جامعه تسری پیدا می کند ، بنابراین لازم است پس از ارایه تست گریم ولباس بازیگران فیلم ، کارشناسان فرهنگی آگاه با ارزیابی تصاویر و مراجعات سرزده به لوکیشن های فیلم کم کم این روش های غلط سینمایی را اصلاح کنند ، تجربه فبلم های پرفروش سینمایی هم نشان داده که حجاب موجب کاهش فروش گیشه نیست .

در اغلب فیلم ها فیلم سازان این گونه تبلیغ می کنند که حجاب، نشانه طبقه مسنّ جامعه است و از این رو پوشش مناسب صرفا برای زنان میان سال و مسن تجویز می شود ونه دختران وزنان جوان. نگرش غلط کارگردانان وطراحان صحنه نیز به طرز تلقی در جامعه بیش از پیش دامن زده است ،حتى در بین طراحان لباس هم این گونه جا افتاده که وقتى مادر بزرگى را در فیلم نمایش داده می شود ، او را به صورت زنى چادرى به تصویر مى کشند.

بگذریم از این که در برخی از فیلم های سینمایی پیرزنان زنده دلی هم پیدا شده که حجاب جوانان امروزی را برتن می کنند.روش دیگر که زیرکانه تر از روش های قبلی است استفاده از شخصیت های داستانی فرنگ رفته هاى بدحجاب در فیلم های سینمایی است ،فرنگ رفته ها ، معمولاً در فیلمهاى ایرانى به صورت افراد بد حجاب به تصویر کشیده مى شوند. گذشته از این نوع نگاه ها در جامعه سینمایی برای گریز از بند و بست های نظارتی، گنجاندن چند سکانس در کشورهای فرنگی نیز تماشاگران را برای دیدن فیلم در سالن های نمایش تهییج می کند .

یکى از آفات فرهنگ ما ایرانیان فرنگ رفته هایى است که بعد از مدّتى اقامت در خارج از ایران، تغییر عمده اى در پوشش و گفتار آنها پدید مى آید. متاسفانه برخی از فیلم سازان ایرانی نیزبه رغم داشتن هویت ایرانی دوست دارند با به تصویر کشیدن این نوع از شخصیت های خودباخته نه تنها هویت ایرانی را مخدوش کنند بلکه به راحتی از کنار مفاهیم ارزشی حجاب و عفاف بگذرند.

برغم تصویب راهبردهای حجاب و عفاف در دوره وزارت صفارهرندی به عنوان اصول گراترین وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، متاسفانه گام های مثبتی در این زمینه بر داشته نشد اما انتظار می رود با حضور دکتر حسینی و همکاران اصول گرای وی در حوزه سینمایی وظایف نهادی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در مصوبه 566 شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد اعتنا قرار گیرد و سایردستگاه های 22 گانه نیز از عهده وظایف آتی خود برآیند.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50543


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 89/2/29 و ساعت 6:32 عصر | نظرات دیگران()
حراست وزارت علوم برخورد با بدحجابی در دانشگاه‌ها را ابلاغ کرد

این روزها موضوع حجاب و عفاف و افزایش بی‌رویه بی‌بندوباری و بد‌حجابی در کشور به خصوص در دانشگاه‌ها نقل اکثر محافل خبری شده است به طوریکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از کش و قوس‌های فراوان و شنیدن صدای دانشجویان معترض، مطبوعات و رسانه‌های گروهی دست به کار شد و ابلاغیه حراست این وزارتخانه برای برخورد با بدحجابی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را تایید کرد.

به گزارش شبکه ایران، به عقیده کارشناسان فرهنگی محتوای ابلاغیه ناظر بر اهمیت بحث رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حجت الاسلام داوود رنجبران معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ممکن است تعداد بسیار محدودی در دانشگاه‌ها باشند که حتی تذکرات مستمر درباره حجاب را نیز نپذیرند به مهر گفت: با این افراد باید از طریق ظرفیت های قانونی و ابزارهای سلبی مانند حراست و کمیته انضباطی برخورد شود و حراست و کمیته های انضباطی دانشگاهها به عنوان مجموعه هایی که وظیفه دارند باید بدون مسامحه کار خود را انجام دهند.

جلیل دارا مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغیه حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای برخورد با بدحجابی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را تایید کرد.

دارا در این خصوص گفت: حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغیه‌ای به حراست دانشگاه‌ها داده که محتوای آن ناظر بر اهمیت بحث رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و در راستای اجرایی شدن مصوبه چند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم درباره کیفیت این ابلاغیه به مهر افزود: ابلاغیه حراست وزارت علوم در راستای مبارزه با بدحجابی خیلی کلی است و تاکید شده که حجاب در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود.

دارا در پاسخ به اینکه آیا در ابلاغیه حراست وزارت علوم به شکل مشخص دستوالعملی برای برخورد با بدحجابی تعیین شده است یا خیر گفت: متن ابلاغیه را دیده ام، دستورالعمل مشخصی تعیین نشده بلکه به طور کلی گفته شده که در فضای دانشگاه‌ها در رابطه با برخورد با بدحجابی جدی گرفته شود.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50607


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 89/2/29 و ساعت 6:30 عصر | نظرات دیگران()
تلویزیون فرانسه : توپ در زمین غربیهاست

برخی از کارشناسان می گویند ایران با امضای بیانیه تهران و با مشارکت دادن برزیل و ترکیه به عنوان دو کشور قابل احترام در عرصه بین المللی در پرونده هسته ای خود ، اکنون از نظر دیپلماتیک ایران دست برتر را دارد و به طور آشکار توپ را به زمین غربی ها انداخته است .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه پنج تلویزیون فرانسه در گزارشی درباره بیانیه تبادل سوخت هسته ای اعلام کرد محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران حق دارد در مراسم امضای این بیانیه لبخند بزند زیرا به باور رئیس جمهوری ایران این بیانیه ، نوعی اقدام تلافی جویانه علیه غرب است .

در این بیانیه تصریح شده است که ایران هزار و دویست کیلوگرم اورانیوم سه و نیم درصد غنی شده به ترکیه بفرستد تا کشور دیگری که هنوز تعیین نشده است، صد و بیست کیلوگرم سوخت بیست درصد غنی سازی کند تحویل ایران دهد.این نوع اورانیوم بیست درصد غنی شده مصرف نظامی ندارد و صرفا برای مصرف برای سوخت رئاکتورهای هسته ای تحقیقاتی کاربرد دارد.

رجب طیب اردوغان در این باره گفت:اگر همه کشورهای جهان از این بیانیه حمایت کنند دیگر لازم نیست که تحریم های بیشتر علیه ایران را اعمال کرد .

روسیه و چین حمایت خود را از این بیانیه اعلام کرده اند . اما برخی دیگر از کشورهای غربی این بیانیه را بهانه ای می دانند که ایران از طریق آن می خواهد برنامه هسته ای خود ادامه دهد .

رئیس جمهوری ایران هنگام برگزاری نشست گروه پانزده نظر خود را خیلی آشکار بیان کرد وگفت :سازمان ملل و وشورای امنیت دیگر هیچ اعتباری نزد ملت ها ندارند.برخی از اعضای شورای امنیت دقیقا مثل شصت و پنج سال پیش عمل می کنند .آنها همچنان فکر می کنند که دیگر کشورها باید همچنان از آنها پیروی کنند.

به هر حال ،بیانیه تهران باید در آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد اما از نظر دیپلماتیک ایران اکنون دست برتر را دارد . این کشور با مشارکت دادن برزیل و ترکیه به عنوان دو کشور قابل احترام در عرصه بین المللی در پرونده هسته ای خود ، اکنون به طور آشکار توپ را به زمین غربی ها انداخته است .

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50545


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 89/2/29 و ساعت 6:30 عصر | نظرات دیگران()
نمایش ماهواره امید در نمایشگاه‌اکسپوی‌شانگهای

ماهواره " امید " که سال گذشته با موفقیت به فضا پرتاب شد ، تنها یکی از دهها دستاورد علمی جمهوری اسلامی ایران است که ماکت آن در اکسپوی 2010 شانگهای به نمایش گذاشته شده است.

به گزارشایرنا، ماهواره " امید " که بیانگر توانمندی متخصصان ایرانی در فتح قله های علمی و فن آوری است ، یکی از بخش های جذاب غرفه ایران در نمایشگاه اکسپوی شانگهای است.

بسیاری از بازدید کنندگان در بخش " ایران امروز " با توانمندی های کشورمان در عرصه های مختلف بویژه علوم و فنون جدید و علوم فضایی کشورمان آشنا می شوند.

پرتاب ماهواره امید در بهمن ماه سال گذشته به فضا، ایران را در میان 8 کشور صاحب پرتابگر ماهواره در دنیا قرار داد.

متخصصان ایرانی 52 سال پس از پرتاب نخستین ماهواره به فضای ماورای جو با طراحی و پرتاب ماهواره امید، نام ایران را در بین کشورهای دارای پرتابگر ماهواره مستقل ثبت کردند.

پیش از ایران کشورهای شوروی (در سال 1957)، ایالات متحده آمریکا (1958)، فرانسه (1965)، ژاپن (1970)، چین (1970)، بریتانیا (1971)و هند (1980) به طور مستقل موفق به پرتاب ماهواره شده بودند.

ماهواره ی امید، نخستین ماهواره ساخت ایران است که تمام تجهیزات آن در سازمان فضایی ایران طراحی و تولید شد، ساخت ماهواره تحقیقاتی«امید» از 15 اسفند 1384 آغاز و در مدت 2 سال آماده انجام آزمایش ‌های مشترک شد.

ماهواره «امید» بامداد 15 بهمن 1387 و در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدار فضا قرار گرفت.
امید دومین ماهواره ایران در مدار بود، نخستین ماهواره ایرانی "سینا" بود که توسط روسیه در سال 2005 ساخته و برای ایران به فضا پرتاب شد.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50555


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 89/2/29 و ساعت 6:29 عصر | نظرات دیگران()

بالاترین: داریم "اوردوز "می‌کنیم!

 

سایت ضدانقلاب بالاترین نوشته است: "آنجا - در ایران - صحبت از این است که چرا سران فتنه را نمی‌گیرند و اعدام نمی‌کنند و ما اینجا در فضای مجازی و ازخارج، همچنان مشغول روشنگری مداوم هستیم و چیزی نمانده کاربران اینترنت از شدت روشنگری "اوردوز " کنند. "

به گزارش فارس، سایت صهیونیستی "بالاترین " از رواج Overdose در میان فعالان اینترنتی مخالف جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
"اوردوز " به مصرف زیاده از حد دارو گفته می شود که باعث خواب، ضعف تنفس، کندی ضربان و ضعف مفرط شود و کشنده است. این اقدام به دور از تعادل معمولا به مسمومیت شدید می‌انجامد.
"بالاترین " که چند ماه است خود در حالت ضعف مفرط و گیج و منگی به سر می‌برد، بالاخره گویا به اوضاع وخیم خود و دیگر گردانندگان فتنه در فضای مجازی پی برده و می نویسد: "جنبش سبز تمام تخم مرغ هایش را در سبد اینترنت گذاشته است. اکثریت مردم جنبش سبز را به عنوان توهین کنندگان به عاشورا می‌شناسند و از انبوه جمعیت نهم دی شنیده اند. "
به گزارش کیهان، بالاترین ادامه داده: "آنجا - در ایران - صحبت از این است که چرا سران فتنه را نمی‌گیرند و اعدام نمی‌کنند و ما اینجا در فضای مجازی و ازخارج، همچنان مشغول روشنگری مداوم در فضای مجازی هستیم و چیزی نمانده کاربران اینترنت از شدت روشنگری "اوردوز " کنند. "
البته جهت اطلاع منوشه امیر صهیونیست و دیگر گردانندگان بالاترین باید گفت که عبارت چیزی نمانده که از شدت روشنگری اوردوز کنیم، زیادی متواضعانه است وگرنه همه می دانند که Overdose با موفقیت! انجام گرفته و جریان فتنه و مجازی دوره اغما و مرگ خاموش را سپری می کند.
گفته می شود معتادان و کسانی که به مرز خودکشی می رسند، بیش از همه در معرض دست زدن آگاهانه به اوردوز قرار دارند.

 

منبع ما :

http://jahannews.com/vdcjixevtuqevoz.fsfu.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 89/2/29 و ساعت 6:28 عصر | نظرات دیگران()

اختصاصی"جوان آنلاین"
معرکه گیری حزب تندرو در قهوه خانه!

شاخه استانی یکی از تشکل های دوم خرداد جلسات خود را در یک مکان نامتعارف بر گزار می کند.

 

شاخه استانی یکی از تشکل های دوم خرداد جلسات خود را در یک مکان نامتعارف بر گزار می کند.
به گزارش«جوان آنلاین»،شاخه استانی یکی از تشکل های دوم خرداد که در جلسات خود بارها بر برنامه ریزی برای 22 خرداد سالروزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده اند،اخیرا جلسات خود را در قهوه خانه برگزار می کنند.
گفته می شود درقهوه خانه مزبور،ارتباط گیری با برخی عناصر مساله دار گزارش شده است.



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 294714

 

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=294714


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 8:58 عصر | نظرات دیگران()

ولی نعمتان عنوان فراخوان تولیدات تصویری است که روایت مردمی از جنگ فقر وغنا را منعکس می کند. این فراخوان که یادواره ی مجاهدان محرومیت زدایی می باشد در قالب های : عکس، پوستر، فتورمان، فیلم داستانی کوتاه، مستند، کلیپ، انیمیشن ، کاریکاتوروفیلم نامه اثر می پذیرد. ضمنا مهلت ارسال آثار تا 29 تیر ماه 1389 و نیز زمان برگزاری گردهمایی  5 مرداد 1389 می باشد . برای اطلاع از جزئیات با شماره تلفن های88938821-021 تماس حاصل فرمایید.

ساخته شده سایت ولی نعمتان

حاج والی

2،1 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیرمستقیم

رحیم پور ازغدی

2،1 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیرمستقیم

علیرضا عصار

1،7 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

مستقیم یا غیرمستقیم

 

شادی روح امام و شهدا صلوات

 

منبع ما : http://mobarezclip.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 8:56 عصر | نظرات دیگران()

پناهیان:حذف عده‌ای ازصحنه سیاسی

 

وی با بیان اینکه حرف ولی فقیه فصل الخطاب است، این تنها کف قضیه است، گفت: فتنه گران در فتنه پس از انتخابات، حتی قانون های عادی را که انعطاف پذیری هم نمی خواست رعایت نکردند، و به نوعی می خواستند از چراغ قرمزها رد شوند
ایلنا: حجت الاسلام پناهیان گفت:عده‌ای باید از صحنه سیاسی کشور حذف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان دوشنبه شب در نشستی با عنوان نشست بصیرت که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: دو نوع خوب بودن وجود دارد، یکی خوب بودن در برنامه‌های ثابت و دیگری خوب بودن در برنامه‌های سیاری است که گاهی پیش می آید، ا ین امر انعطاف انسان را می طلبد، برای مثال زمانی که شما پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید، این خوب بودنی عادی است، اما زمانی که شما، عجله دارید و مدت نسبتا طولانی را پشت چراغ قرمز ایستاده اید، در موقعی که چراغ برای شما سبز شده است و حق شماست که بروید، مأمور راهنمایی و رانندگی به شما فرمان توقف می دهد، که اجرای این امر انعطاف پذیری شما را می خواهد.

وی با بیان اینکه ولایت یعنی روشن ترین میزان انعطاف پذیری، گفت: اگر انسان در مقابل دستورات ویژه ولایت از خود انعطاف نشان ندهد، هیچ کدام از اعمالش قبول نیست.

پناهیان اضافه کرد: فردی را در نظر بگیرید که خیلی به قرآن احترام می گذارد، اما زمانی که امام علی(ع) در جنگ فرمان می دهد که قرآن بر سر نیزه‌ها را بزنید، چرا که من قرآن ناطق‌ام، که اجرای این امر هم توسط آن فرد انعطاف پذیر بودن او را می خواهد.

وی با اشاره به اینکه دینداری بدون امتحان انعطاف پذیری آسان است، گفت: اینکه کسی با یک سری برنامه های ثابت به جامعه خدمت کند، دست گرمی بیش نیست، اما مهم آن جاست که در مواقع ویژه دستورات ویژه ولایت را که انعطاف پذیری را می خواهد، اجرایی کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد:جمهوری اسلامی درست نشده است که تنها در شرایط عادی خدمت به مردم داشته باشد، بلکه اصل این است که در مقابل دستورات ولایت که اصلی‌ترین کمال در جمهوری اسلامی است، انعطاف پذیر باشد.

وی با بیان اینکه حرف ولی فقیه فصل الخطاب است، این تنها کف قضیه است، گفت: فتنه گران در فتنه پس از انتخابات، حتی قانون های عادی را که انعطاف پذیری هم نمی خواست رعایت نکردند، و به نوعی می خواستند از چراغ قرمزها رد شوند.

پناهیان ائامه داد: اگر کسی ولایت مدار باشد، ملاک را با اشخاص نمی سنجد، که همین امر هم نقطه کمال مملکت شیعی است.انعطاف پذیری سخت است، اما برای مسئولان سیاسی سخت تر است، وی افزود: خدا می گوید درست عمل کردن بندگان به درد من نمی خورد، چرا که گاهی باید حتی خلاف شرایط عادی عمل کرد که همین امر هم نقطه کمال است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما هنوز به ولایت مداری نرسیده ایم، گفت: فرض کنید که مملکت به جایی می‌رسید که شورای نگهبان هم به نتیجه انتخابات شک می‌کرد، و طبق قانون باید انتخابات دوباره برگزار می‌شد، که در چنین زمانی هم دشمنان منتظر چنین موقعیتی بودند، تا بتوانند به کشور حمله کنند، در همین زمان ولایت فقیه وارد می‌شدند و می‌فرمودند، بنابر مصلحت مهم‌تر کشور، انتخابات تجدید نشود، آنجا انعطاف پذیری می‌خواست، و باید آن دستور ولایت عملی می‌شد.

وی تصریح کرد: در فتنه اخیر حتی شرایط و دستورات ویژه هم نبود، چرا که آقایان فتنه‌گر حتی خلاف قانون‌های عادی رفتار کردند و به نوعی از چراغ قرمز رد شدند.

پناهیان تاکید کرد: انتظار ما از سیاسیون درست عمل کردن و خدمت به مردم نیست، بلکه ما می خواهیم که در مواقع ضروری انعطاف پذیر باشند.

وی گفت: این که مملکت در راه سعادت است و هرجایی که اشکال باشد باید رهبری وارد شوند، این نگاهی حاشیه ای است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه درست عمل کردن بعنی ولایت مداری و انعطاف پذیر بودن در مقابل آن است گفت: کمال در مملکت نه درست عمل کردن که ولایت مدار بودن است، که متأسفانه بعضی ها حتی درست هم عمل نکردند.آقایان خارج از انصاف حداقلی و عقل و منطق رفتار کردند.

وی با بیان اینکه تا به امروز هنوز امتحان‌های ولایت مداری شکل نگرفته است، و فتنه گران حتی خلاف قوانین عادی را رفتار کردند گفت: هرکس ادعای خوبی را با قصد و غرض بیان کند و بدان معتقد نباشد، خدا رسوایش می‌کند، هرکس معتقد به امام راحل نباشد و مدام از او دم بزند و از طرفی مدام با دشمنان امام راحل هم هدف باشد، خدا رسوایش می کند.

پناهیان گفت: امروزه دفاع از ولایت کار سختی نیست، چرا که دشمنان ولایت خلاف قانون رفتار کرده‌اند و ما به استناد قانون می‌توانیم از ولایت دفاع کنیم، ولی گاهی مصلحت‌هایی پیش می‌آید که دستور ویژه‌ای از طرف ولایت داده می‌شود که مصلحت آن از اجرای قانون بیشتر است، و اجرای آن انعطاف پذیری و بصیرت می خواهد.

وی با تأکید مجدد بر این که تا به حال امتحان ولایت مداری نداشته ایم، گفت: تا به حال که امتحان ولایت مداری نداشته ایم، این همه ریزش داشته ایم، و باید گفت که خدا رحم کند روزی که امتحان ولایت مداری پیش بیاید که انعطاف داشتن در آن زمان بسیار سخت خواهد بود، امتحان ولایت مداری اگر پیش بیاید، بسیاری از انسان‌ها در آن می‌مانند، چرا که بسیاری از قانون استفاده می‌کنند و در مقابل دستور ولایت می ایستند و می‌گویند ولایت در این مورد اشتباه کرده است و مگر او معصوم است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: فتنه گران اگر امسال پرچم امام حسین را آتش زدند، سال بعد پرچم دست می‌گیرند و زیر آن سینه میزنند.

وی با بیان این که اگر می خواهیم که فتنه نداشته باشیم، باید مدام، گذشته انقلاب را مرور کنیم، اظهار داشت: اگر گذشته انقلاب را مرور کنیم، می بینیم که آدمی که امروزه مشکل پیدا کرده، قبل ها هم مشکل داشته است.

پناهیان افزود: نتیجه می گیریم که کسانی که می توانند در آینده فتنه کنند، را باید امروز افشاء کرد؛ کسی که در نامه‌اش به امام خمینی(ره) ادبیات درستی به کار نبرد و احترام ایشان را رعایت نکرد، چگونه می تواند امروزه ولایت مدار و تابع مقام معظم رهبری باشد؟

وی تاکید کرد: ما نباید منتظر باشیم تا دیگران به ما حمله کنند و هر وقت هم خسته شدند، بگویند آتش بس، مانند اسرائیل که هر وقت می خواهد حمله می کند وهر وقت خسته می شود آتش بس اعلام می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: کاری که امام نگذاشت صدام در مقابل ما انجام دهد، چرا که صدام در بسیاری مواقع می‌گفت که آتش بس و امام هم قبول نمی‌کرد.

وی با طرح این سوال که آیا وقت آن نرسیده است که بعد از 30سال از انقلاب اسلامی، عده ای به دلیل عدم التزام به قانون از صحنه سیاسی کشور حذف شوند؟ گفت: ما چرا باید نهضت آزادی را در انتخابات شرکت دهیم تا دیگران به ما بگویند که شما انتخابات آزاد دارید؟ آن ها که همیشه بهانه داشته اند و باز هم خواهند داشت.

پناهیان خطاب به حاضران گفت: هشیار باشید که این حرف رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که عده‌ای صلاحیت‌شان را برای حضور در صحنه سیاسی کشور از دست داده‌اند، روی زمین بیافتد.
وی افزود: شما باید آن ها را بشناسید، و بدانید که اینان حتی اگر پشت سر هرکسی هم باشند او را آلوده می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چه دلیلی دارد که این ها دوباره در صحنه سیاسی کشور حضور پیدا کنند؟ادامه داد: کسی که از پادشاهان عربی، برای فعالیت‌های حزبی خود پول طلب می‌کند، صلاحیت حضور در صحنه سیاسی کشور را ندارد.

وی با بیان این که ما در آینده به اندازه کافی مشکل داریم، گفت: عده‌ای باید از صحنه سیاسی کشور حذف و بازنشسته شوند و وظیفه ماست که این اصطلاح بازنشستگان سیاسی، یعنی کسانی که صلاحیت حضور مجدد درصحنه سیاسی کشور را ندارند، را ایجاد کنیم.


پناهیان با بیان این که اگر لازم باشد، نام آن ها را هم بیان می‌کنیم، گفت: کسانی اگر می‌خواهند، در آینده مهره‌بازی کنند، ما هم مهره‌های جدیدی را می‌آوریم.

وی با بیان اینکه راهبردی‌ترین راه نجات مملکت نشان دادن هیبت و عظمت ولایت در دل دشمنان است، افزود: وقتی که حضرت مهدی (عج) ظهور کند، خداوند رعب ایشان را در دل دشمنان می‌اندازد و کمکش می‌کند تا به این طریق بسیاری از قدرت‌ها به فرمان ایشان باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ما هم باید هیبت و عظمت ولایت را نشان دهیم، چرا که وقتی دشمن بترسد، مزاحم ما نمی‌شود.

وی با بیان این که باید کسانی را که در صحنه سیاسی و اجرایی کشور، امید را به دل دشمن می‌اندازند، حذف کرد، گفت: دشمن به تعداد افراد سیاسی که مترود شده‌اند، به نفوذ در کشورمان امید پیدا می‌کند.

پناهیان افزود: اگر امروز تحریم‌ها برای کشور ما هزینه دارد، تمام جرمش متوجه کسانی است که در داخل کشور امید را به اردوگاه دشمن می رسانند.

وی تاکید کرد: اگر در انقلاب اسلامی ایران، کسانی مانند نهضت آزادی در کشور حاکم نمی شدند، شاید جنگ رخ نمی داد. دشمن زمانی حمله می کند که امید پیدا کند ،دشمن ما مانند سگی است که اگر فرار کنی به دنبالت می‌آید و اگر بایستی کاری با تو ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز اگر هر قطعنامه ای در زمینه های اقتصادی و ... توسط غرب برای کشور ما صادر شود، جرم آن گردن کسانی است که به دشمن امید می‌دهند. کسانی که به اردوگاه دشمن امید می‌دهند، باید از صحنه سیاسی کشور حذف شوند، تا امید دشمن از بین برود، چرا که اگر امید از دل دشمن بیرون رفت، در دلش ذلت می آید و دیگر جرأت نمی کند با ما کاری داشته باشد و مزاحم مان شود.

وی با بیان این که چرا باید معاندان، دشمنان و کافران به ما حمله کنند، تا ما اذیت شویم؟، اظهار داشت: دشمن باید از ما بترسد و این ترس هم زمانی در دل آن ها پیش می‌آید که ما بتوانیم ولایت مداری مردم را نشان دهیم و اگر این کار را کردیم، رعب را در دل آن‌ها ایجاد می‌کنیم و آن گاه دیگر هیچ گاه دشمن مزاحم‌مان نمی‌شود و ما راحت هستیم. ترسیدن دشمن از ما به این معنی نیست که چماق دست بگیریم، بلکه ترس در دل دشمن زمانی ایجاد می شود، که ما اصرار بر ولایت مداری داشته باشیم.

پناهیان با تأکید مجدد بر این که باید امید را از دل دشمنان از بین برد، گفت: در مورد فتنه گران بی آبروی اخیر که صحبت کردن لازم نیست، بلکه باید از امروز علیه اصولگرایانی که در فتنه اخیر، آداب ولایت مداری را درست رعایت نکردند، حرف زد و کار داشت، و باید آن‌ها را افشاء کرد.

وی افزود: ما باید بدانیم که چه کسی در پشت پرده به مقام معظم رهبری پیشنهاد حکمیت داد، و همان‌ها باید یک بار جمله غلط کردم را بگویند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: آموزش و پرورش باید بعد از 30سال، کلاس های معارف ولایت مداری را در مدارس ایجاد کند.

وی در پایان گفت: متأسفانه با وجودی که حقانیت ولایت مطلقه فقیه، آن قدر مشخص و روشن است، اما آموزش ولایت فقیه درمیان بچه های حزب اللهی محصور مانده است.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 8:52 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا