همه - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایی، برترین خصلت و دانش، برترین زیور و عطاست . [امام علی علیه السلام]
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 30

موسوی: شعار من هم مرگ بر ضد ولایت فقیه است

 

یک سال پیش همین روزها اتفاقات جالبی رخ داد که مرور آن در شرایط فعلی خالی از لطف نیست.

نگاهی به حاشیه‌های سفر میر حسین به استان مازندران: 

موسوی: شعار من هم مرگ بر ضد ولایت فقیه است
[88.02.15]
* موسوی بدو ورود به گلزار شهدای ساری رفت که با استقبال گروهی از مردم که شعار می‌داند، «صل علی محمد، بوی رجایی آمد»،« صل علی محمد بوی بهشتی آمد»،«صل علی محمد بوی صداقت آمد»،«دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی» مواجه شد.

* موسوی در پاسخ به گروهی از دانشجویان که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سر می‌دادند، گفت: مرگ بر ضد ولایت فقیه شعار من‌ است. 

*یکی از دانشجویان دفتر تحکیم وحدت طیف علامه از موسوی در این خصوص که جمهوری اسلامی دیکتاتوری است، موسوی پاسخ داد: از من نخواهید با نظر شما موافق باشم، زیرا قصد ندارم از قانون عبور کنم که این پاسخ موسوی منجر به تشویق اکثریت حاضر در سالن شد.

*موسوی هنگامی که در سخنرانی خود در خصوص مسائل اقتصادی اسم از پرتقال برد، دانشجویان به نشانه اعتراض به ورود پرتقال های اسرائیلی شعار «مرگ براسرائیل» را در دانشگاه سر دادند.

* موسوی برای سخنرانی در سالن جهان پهلوان حسینی ساری، برای اولین بار هنگام سخنرانی کت خود را از تنش در آورد، که موجب ابراز احساسات حاضرین شد.
لینک خبر


کروبی: نظارت بیگانگان در انتخابات محکوم است
[88.02.20] 

دبیر کل حزب اعتماد ملی تاکید کرد: ما خودمان در کشور انتخابات را برگزار می‌کنیم و غربی ها حق دخالت ندارند.
وی با بیان اینکه خارجی ها نباید در انتخابات ایران دخالت کنند، تاکید کرد: دخالت و نظارت بیگانگان در انتخابات ایران محکوم است.
لینک خبر


موسوی: راه من از نهضت آزادی جداست / آن‌ها ولایت فقیه را قبول ندارند
[88.02.01]

کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری دهم در خصوص نهضت آزادی گفت: به خاطر برخی نظریات آنها که نهضت آزادی در خصوص ولایت فقیه دارند از همان اول راه من با آنها جدا بوده و اخباری که در خصوص دیدار من با نهضت آزادی و جبهه ملی مطرح شده است، واقعیت ندارد. 
لینک خبر
در این رابطه:
[89.02.02]
موسوی در دیدار با ملی‌-مذهبی‌ها: هدف اصلی جنبش سبز تحول جامعه است.

نکته‌ی جالب: دیدار اخیر میرحسین موسوی با ملی‌مذهبی‌ها، درست یک سال پس از تکذیب آن در ایام رقابت‌های انتخاباتی صورت گرفت. 


میرحسین موسوی: بسیجی واقعی، معتقد به ولایت فقیه است
[88.02.14] 

میرحسین موسوی درجمع دانشجویان دانشگاه مازندران: «خودم را بسیجی می‌دانم. بسیجی واقعی مدافع ناموس مردم است. بسیجی واقعی دید ملی دارد، ‌به ولایت فقیه معتقد است ، به قانون اساسی هم پایبند است و از رای مردم حراست می‌کند. من خاک پای هستم.» لینک خبر


کروبی: شورای نگهبان این دوره عملکرد بهتری داشت
[88.03.19]

مهدی کروبی با حضور در برنامه کارشناسی شبکه خبر سیما برای بینندگان این شبکه، در مورد برنامه‌های انتخاباتیش سخن گفت. وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش شرکت مردم در انتخابات افزود: در خصوص شورای نگهبان باید بگویم که در این دوره خوش‌بینی من نسبت به قبل بیشتر شده است. 
لینک خبر 


میر حسین موسوی: با کسانی که نظام را قبول ندارند همکاری نخواهم کرد
[88.02.28] 

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سئوالی در خصوص دیدگاهش نسبت به اصلاح طلبان و نیروهای خارج از حاکمیت گفت: آنهایی که بیرون از نظام هستند شهروند نظامند و من به عنوان شهروند ایرانی با آنها روبرو می شوم ولی با کسانی که نظام را قبول ندارند همکاری نخواهم کرد. 
لینک خبر



پوسترهای آن روزها... | دو: رابطه‌ی نزدیک با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
یک‌سال پیش، همین روزها... سایت قلم‌نیوز متعلق به ستاد انتخاباتی مهندس موسوی، پوسترهایی با عنوان «تصاویر منتشر نشده از سید» منتشر کرد.

یکی از نکات جالب و مهم این پوسترهای تبلیغاتی، تعدد تصاویری است که در آن، میرحسین موسوی در کنار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیده می‌شود.

این روزها دیدن دوباره بعضی از این تصاویر، خالی از لطف نیست: 
  

  


کروبی: حکم حکومتی را قبول دارم و از دستورات رهبری اطاعت خواهم کرد
[88.02.07]

مهدی کروبی تصریح کرد: بنده در صورت پیروزی با مجلس هشتم تعامل سازنده ای را خواهم داشت و تعاملی که به نفع منافع ملی کشور بوده و برای پیشرفت آن باشد را انجام خواهم داد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در پاسخ به سوالی در خصوص حکم حکومتی از جانب رهبری انقلاب نیز خاطر نشان کرد:بنده حکم حکومتی را قبول دارم و از دستورات رهبری اطاعت کرده و خواهم کرد و هیچگاه در این خصوص که حکم حکومتی را قبول ندارم حرفی نزده ام.

دبیر کل حزب اعتماد ملی یاد آور شد: با اینکه معتقدم می‌توان قانون اساسی را اصلاح کرد اما در حال حاضر به قانون اساسی احترام می گذارم و در صورت پیروزی قطعا قانون اساسی را اجرا خواهم کرد.
لینک خبر


مهندس موسوی: از راهبرد اصولگرایی اصلاح طلبانه رهبر معظم انقلاب دست بر نمی‌دارم
[88.02.20]

میرحسین موسوی رویکرد اصولگرایی با ویژگی اصلاح طلبی را یک استراتژی و راهبرد برای خود دانست و گفت: بنده از این شعاری که رهبر معظم انقلاب داده‌اند، دست بر نمی‌دارم. ما باید با اصلاح طلبی از سویی و اصولگرایی از دیگر سو همه گروهها را برای تفاهم قانع کنیم.

نخست وزیر کشور در دوران دفاع مقدس در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اراک، با استقبال از شعار "میزان حال فعلی افراد است" که در دست برخی از دانشجویان قرار داشت، گفت: این جمله کاملا صحیح است و بر این اساس ما باید ببینیم چه وعده‌هایی داده و اکنون کجا ایستاده‌ایم. 
لینک خبر
 
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 8:51 عصر | نظرات دیگران()

اختصاصی"جوان آنلاین"
مشارکتی ها به دنبال دیدار با سران فتنه

شاخه های استانی حزب مشارکت از احزاب منحله دوم خرداد به دنبال تنش آفرینی های جدی می باشند.

 

شاخه های استانی حزب مشارکت  از احزاب منحله دوم خرداد به دنبال تنش آفرینی های جدی می باشند
به گزارش«جوان آنلاین»،پس از انحلال این تشکل دوم خردادی برخی از دفاتر استانی این تشکل ،پیشنهادی را مبنی برنحوه مواجهه با این مساله و آغاز دور جدید تنش آفرینی ها به برخی از اعضای اصلی این تشکل ارائه کرده اند.
گفته می شود براساس این پیشنهاد جهت قرارشده است که عده ای از دفاتر استانی ضمن دیدار با سران فتنه درابتدا دلیل انحلال حزب خود را تنها به دلیل حمایت از کاندیدای خود در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرده و در ادامه با اعتراضات احتمالی نسبت به انجام این دیدار موج جدیدی از تنش ها را سامان دهند.
همچنین یکی دیگر از پیشنهاد های مطرح شده صدور بیانیه مبنی بر حمایت از سران فتنه در سالروز ارتحال حضرت امام(ره) بوده است.



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 294712

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=294712


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 8:49 عصر | نظرات دیگران()
هتک حرمت شهدای گمنام قطعه 44

حامیان جریان فتنه سبز با اهانت به شهدای گمنام عمق بغض و کینه خود از انقلاب را نشان دادند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، تعدادی از حامیان فتنه سبز شب و صبح دیروز با حضور در بهشت زهرا اقدام به هتک حرمت قبور مطهر شهدا کردند.

بنابر اخبار رسیده شعارهای جریان فتنه و اهانت هایی به شهدا و امام و انقلاب با رنگ سبز بر روی قبور شهدای گمنام قطعه 44 بهشت زهرا نوشته شده است.

شعارهای حمایتی از میرحسین و کروبی و نیز عمده شعارهای جریان سبز در دوران فتنه بر روی قبور شهدای گمنام نوشته شده است.

به نظر می آید تشییع و تدفین شهدای گمنام طی چند روز گذشته و ناتوانی جریان نفاق برای ابراز وجود عامل اساسی برای این هتک حرمت بوده است.

جریان شعارنویسی گسترده و اهانت های جریان سبز به انقلاب و امام پیش از این نیز در شهرهای مختلف دیده شده بود.

اهانت امروز ریشه در اهانت های سابق جریان فتنه سبز به تمثال مبارک شهدایی چون همت و باکری دارد.سال گذشته مخالفان شهدا که از نام شهید همت و باکری در کارناول ها و تجمعات خود استفاده کرده بودند با پاشیدن رنگ سبز اوج مخالفت خود با جریان شهدا و انقلاب نشان دادند.

عمل کرد وقیحانه در هتک حرمت مزار شهدای گمنام ظن های موجود در اهانت این جریان به قبر آیت الله خاتمی در اردکان را به یقین تبدیل کرد.

میرحسین موسوی که در ابتدای سال گذشته با تاکید بر ادامه راه امام و شهدا و اینکه "هنوز لباس بسیجیان را کنار نگذاشته ام" به صحنه انتخابات وارد شد پس از شکست در انتخابات رویه ای متضاد در پیش گرفت.

اما موسوی و رهنورد که پیش از این با خداجو خواندن اغتشاشگران روز عاشورا زاویه خود با انقلاب و همراهی شان با ضد انقلاب و منافقین را آشکار کردند چند روز پیش هر یک با صدور بیانیه ای به حمایت از معدومین و زیر سئوال بردن قوه قضاییه پرداختند.

میرحسین موسوی در پیام خود با مظلوم خواندن تروریست های اعدامی، خطاب به قوه قضائیه آورده است: وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت و مکنت بلغزد، مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت.

و امروز حامیان وی در اقدامی هماهنگ به هتک حرمت قبور شهدای گمنام پرداختند.

منبع ما :

http://rajanews.com/detail.asp?id=50445


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:11 صبح | نظرات دیگران()


ایران تلاش آمریکا را برای تحریم پیچیده کرد

کشورهای غربی با دیدی بسیار محتاطانه به بیانیه تهران می‌نگرند.

بیانیه‌ سه کشور درباره تبادل سوخت هسته‌ای با میانجیگری ترکیه که در نشست سه‌جانبه امروز با برزیل و ترکیه مطرح شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیس داشت.

روزنامه‌های انگلیس نیز خبر مربوط به بیانیه سه کشور در خصوص تبادل سوخت هسته‌ای در نشست سه‌جانبه امروز با ترکیه و برزیل را در صدر اخبار خود قرار دادند.

روزنامه "گاردین" در رابطه با بیانیه تبادل سوخت‌ هسته‌ای نوشت: ایران بیشتر حجم اورانیوم غنی‌شده خود را به عنوان بخشی از قراردادی که به موجب آن میله‌های سوختی مورد نیاز برای راکتور تحقیقاتی تهران را دریافت خواهد کرد، به ترکیه می‌فرستد.

این نشریه انگلیسی همچنین تأکید کرد: این قرارداد با هدف حل بحران بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران درست در زمانی مورد توافق قرار گرفت که موج جدیدی از تحریم‌ها در شورای امنیت سازمان ملل به زودی به بحث گذاشته می‌شود.

روزنامه "تایمز " نیز نوشت: ایران امروز با ترکیه و برزیل در رابطه با تبادل سوخت هسته‌ای به توافق رسید، اما کشورهای غربی با دیدی بسیار محتاطانه به بیانیه تهران می‌نگرند و بر این باورند که این اقدام برای ممانعت از تحریم‌های سازمان ملل صورت گرفته است.

روزنامه " فایننشال تایمز " نیز در گزارش خود درباره این بیانیه تأکید کرد: در اقدامی که می‌تواند تلاش آمریکا برای تصویب تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را پیچیده کند، ایران موافقت کرد تا ذخایر هسته‌ای خود را با سوخت هسته‌ای در ترکیه مبادله کند.



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 294664

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=294664


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:9 صبح | نظرات دیگران()
فرزین از دریافت یارانه نقدی انصراف داد

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی از دریافت یارانه نقدی انصراف داد و گفت: دولت می‌تواند بدون تاکید بر روش‌های اجباری در حذف افرادی که از بضاعت مالی لازم برخوردارند با استفاده از این روحیه انسان دوستانه مردم در هدفمندسازی یارانه‌ها گام موثری را بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد رضا فرزین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از منابع حمایت از اقشار آسیب پذیر و ظرفیت‌سازی‌های موجود در مناطق محروم کشور از طریق کمک‌های مردم خیر و نوع دوست ایران صورت می پذیرد گفت: این موضوع نشانگر آن است که دولت می‌تواند بدون تاکید بر روش‌های اجباری در حذف افرادی که از بضاعت مالی لازم برخوردارند با استفاده از این روحیه انسان دوستانه مردم در هدفمندسازی یارانه‌ها گام موثری را بردارد.

وی افزود: اینجانب نیز ضمن اینکه نسبت به تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی در مرحله اول اقدام نموده‌ام از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهم.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا گفته‌ وزیر رفاه و تامین اجتماعی در خصوص آغاز اجرای گام اول پرداخت نقدی در 3 استان کشور به معنای واریز این منابع به حساب مردم در این استان‌ها از روز سه‌شنبه به بعد می‌باشد گفت: همانطور که جناب آقای محصولی اعلام کردند اجرای این طرح آزمایشی در 3 استان تنها به منظور دریافت شماره حساب از خانوارهای متقاضی یارانه که نسبت به تکمیل فرم اقتصادی اقدام کرده‌اند می‌باشد تا چالش‌های اجرای این مرحله از طرح مشخص شود تا در مرحله بعدی که این طرح در کل کشور انجام خواهد شد، شاهد مشکلات اجرایی کمتری باشیم.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50418


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:8 صبح | نظرات دیگران()
تخلف دربند‌های بیانیه هسته‌ای موجب بازگشت سوخت به ایران خواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌و‌گو باشبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی با اشاره به ضمانت اجرایی کشور‌های دوست ترکیه و برزیل در انجام مبادله سوخت، گفت: مشاهده هرگونه تخلف در بند‌های بیانیه هسته‌ای تهران، موجب بازگشت سوخت ارسالی ازترکیه خواهد شد.

به گزارش فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی با اشاره به امضای بیانیه مبادله سوخت میان مقامات 3 کشور دوست ایران، ترکیه و برزیل گفت: با توجه به بند‌های توافقنامه، هرگونه رویکرد تقابلی در این قرارداد محکوم و جایگزین‌کردن تعامل هسته‌ای به جای اقدامات تخریبی تاکید شده است.

وی در باره نحوه اجرای این بیانیه گفت: ایران طی یک هفته، امضای این بیانیه را به طور رسمی به اطلاع مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد رساند و درصورت موافقت کشور‌های عضو آژانس برای انجام مبادله سوخت، مقامات ایرانی با امضای موافقتنامه‌ای درباره جزئیات این امر، بحث‌های کارشناسی با آنها را آغاز خواهند کرد.

مهمان‌پرست افزود: مبادله سوخت طی یک ماه آینده و در خاک ترکیه با نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ضمانت‌های اجرایی این بیانیه، تاکید کرد: ترکیه و برزیل به عنوان دو کشور دوست که نقش بسزایی در امضای این بیانیه داشته‌اند، انجام صحیح و عادلانه مبادله سوخت را تضمین کردند و همچنین اعلام رسمی این بیانیه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشور‌های عضو وین ناخودآگاه نوعی تضمین و ضمانت اجرایی ایجاد خواهد کرد.

مهمان‌پرست افزود: درصورت مشاهده تخلف در بند‌های این بیانیه، سوخت ارسالی ایران به ترکیه به کشور بازخواهد گشت.

وی تصریح کرد: جهان آمادگی ایران برای انجام مبادله سوخت را مشاهده کرده است و در صورتی که اقداماتی مغایر با بند‌های این قرارداد صورت گیرد به این معناست که چند کشور خاص مانع انجام روند مثبت تعاملی می‌شوند.

مهمان‌پرست اظهار امیدواری کرد که ایران به سرعت بتواند پاسخ مثبت گروه وین را دریافت کند.

در بیانیه ایران، ترکیه و برزیل که صبح امروز به امضای وزرای امور خارجه سه کشور رسید، تأکید شد: ایران با به امانت گذاشتن 1200 کیلو‌گرم اورانیوم کمتر غنی شده در خاک ترکیه موافقت می‌کند و این مواد در مالکیت ایران در ترکیه خواهد بود و ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امکان نظارت در آن را دارند.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50433


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:8 صبح | نظرات دیگران()
تجمع دختران دانشجو در اعتراض به بدحجابی

دانشجویان دختر دانشگاه‌های تهران چهارشنبه هفته جاری در اعتراض به بدحجابی در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع می‌کنند.

به گزارش فارس، دانشجویان دختر دانشگا‌ه‌های تهران در لبیک به رهبر انقلاب نسبت به رعایت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و در اعتراض به شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل عدم اجرای مصوبه سال 85 حجاب و عفاف و اتمام حجت با مسئولان ذیربط به منظور برقراری امنیت اجتماعی به ویژه در حوزه حجاب عمومی، تجمع ویژه‌ای را در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی واقع در خیابان فلسطین برگزار می‌کنند.

تجمع "وارثان عفاف و حجاب فاطمی " از ساعت 14 الی 16چهارشنبه 29 اردیبهشت برگزار می‌شود.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50433


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:7 صبح | نظرات دیگران()
اجرای طرح "مدیران سایه" در صنعت نفت

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت فعلا مطرح نیست از اجرای طرح "مدیران سایه" در این صنعت خبر داد و گفت: قرار است در طرح دیگری مدیران جوان ابتدا قائم مقام و سپس در آینده مدیرعامل شرکتهای مختلف شوند.

علیرضا میرمحمد صادقی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات پیش روی وزارت نفت مهاجرت متخصصان این صنعت نفت به خارج از کشور است، گفت: هم اکنون نیروهای شاغل در صنعت نفت ایران نیروهای بین المللی هستند که در همه جا برای آنها بازار کار وجود دارد.

معاون توسعه منابع انسانی وزیر نفت یکی از طرحهای وزارت نفت را برای جذب متخصصان صنعت را افزایش پایه حقوق آنها عنوان کرد و افزود: بر این اساس، قرار است پایه حقوق کارکنان صنعت نفت حدود 23 درصد افزایش یابد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت، توضیح داد: در صورت اجرای این قانون حقوق کارکنان تعدیل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت فعلا مطرح نیست، تصریح کرد: قانون گذار هم هنوز وزارت نفت را ملزم به اجرای این قانون نکرده است.

جانشین پروری مدیران با اجرای طرح مدیران "سایه" و "دوقلو"

به گزارش مهر، میرمحمد صادقی همچنین درباره راهکارهای وزارت نفت برای آموزش، تربیت و جانشین پروری مدیران جوان در مجموعه صنعت نفت، اظهار داشت: برای تربیت و آموزش نیروها و مدیران در صنعت نفت تاکنون دو طرح عمده در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت از اجرای طرح پرورش مدیران سایه در صنعت نفت خبر داد و افزود: در این طرح قرار است مدیران جوانی در کنار مدیران با تجربه و پیشکسوت مشغول به کار شوند و به تدریج تجربه و دانش مدیران قدیمی به مدیران جوان تر منتقل گردد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جانشین پروری مدیران به روش مدیران "دو قلو" ، تبیین کرد: بر این اساس ابتدا مدیر جوان به صورت قائم مقام مدیرعامل در یک مجموعه مشغول به کار می شود و در آینده قائم مقام به عنوان مدیرعامل مشغول به کار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول برای اجرای این طرح باید ابتدا نمودار سازمانی شرکتها اصلاح شود تا امکان اجرای این طرح فراهم شود.

به گزارش مهر، میرمحمد صادقی پیشتر با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار نفر مدیر در سطح صنعت نفت، گفته بود: متوسط سن مدیران صنعت نفت حدود 50 سال بوده و از این رو پیش بینی می کنیم در یک دوره 10 سال تعداد زیادی از این مدیران به طور طبیعی از چرخه مدیریتی صنعت نفت خارج شوند.

وی اعلام کرده بود: با توجه به خروج مدیران با سابقه و قدیمی صنعت نفت در شرایط فعلی یکی از مهمترین برنامه های وزارت نفت آموزش و جانشین پروری مدیران جوان خواهد بود.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50444


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:6 صبح | نظرات دیگران()
نامه سحابی به اپوزیسیون خارج نشین

رئیس گروهک ملی- مذهبی در نامه ای به گروهک های مقیم خارج کشور خواستار توقف روند رادیکالیزه کردن جریان مواجهه با جمهوری اسلامی شد.

به گزارش جهان، عزت سحابی از عناصر نزدیک به نهضت آزادی در نامه خود نسبت به شبیه سازی آشوب های سال گذشته با شرایط سال 57 هشدار داد و نوشت: انقلاب در ایران شدنی نیست. اما باعث می شود مراجع، روحانیون و چهره های اصولگرای منتقد دولت به ناچار به سمت جریان حاکم رانده شوند و در سوی دیگر به انسجام جنبش سبز آسیب می زند.

وی همچنین در گفت وگو با یکی از رسانه های ضدانقلاب خواستار کم کردن شیب انتقاد و اعتراض از سوی اپوزیسیون و دور کردن فکر پیروزی کوتاه مدت از ذهن خود شد.

وی تصریح کرد: ما یک بار انقلاب کردیم و خیر و برکتی ندیدیم و کشور ظرفیت دوبار انقلاب را ندارد.

وی که 80 سال سن دارد در عین حال خواستار فشار برای کنار زدن احمدی نژاد به عنوان عقب نشینی حاکمیت شد اما گفت: ما چند روز پیش با آقای موسوی ملاقات داشتیم ایشان هم می گفت نباید انتظار داشته باشیم مسائل در همین سال 89 حل شود(!). باید شیب اعتراض را کمتر کنیم.

سحابی همچنین گفت: ایران در بحث انرژی هسته ای باید از بحث غنی سازی عدول کند. غنی سازی را آژانس و اوباما هم تاکید کرده اند که حق ایران است. منتهی چون ایران در گذشته کارهایی کرده و مخفی کاری هایی]؟![ کرده، دنیا به ایران اعتماد ندارد!

این عضو گروهک ملی- مذهبی پیام تبریک نوروز در سال گذشته را نشانه حسن نیت اوباما توصیف کرد و با کتمان دشمنی های یک ساله اخیر وی علیه ملت ایران مدعی شد رفتار قرآنی این نیست که اگر کسی دستش را به طرف ما دراز کرد تا دست به ما بدهد، آن را رد کنیم، به او فحش بدهیم و بگوییم تو دروغگویی.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50448


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:6 صبح | نظرات دیگران()
عدالت در گرداب و گذار از فتنه منتشر شد

کتاب های عدالت در گرداب و گذار از فتنه به عنوان نخستین محصولات موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی، عدالت در گرداب (جریان شناسی تحلیلی حکومت علوی) بررسی جریان های اثرگذار حکومت علوی را بر عهده دارد. و قابلیت تطبیق بر جریانهای موجود در کشور را دارد که در دو بخش بدانها پرداخته است:

بخش یکم؛‌چالش های مردم
فصل اول: غربت ولایت؛ که بیانگر ناآگاهی مردم نسبت به مقام ولایت و کوتاهی آنان در فرمانبری از امیرمومنان(ع) است. در این فصل روشنگری‌های مالک، عدی بن‌حاتم و زید بن صوحان در بیان مقام مولا است. این فصل پیامد غربت ولایت را در توهم ناکارآمدی حکومت اسلامی، تردید و مخالفت و نیز بروز فتنه‌ها می‌داند.
فصل دوم: بی بصیرتی؛ این فصل با درنگی در مفهوم بصیرت به جریان‌های بی‌بصیرت، که شامل کندروها و تندروها می‌باشد، شروع می شود. نیز از کم بصیرتی خودی‌ها حکایت می‌کند، و چالش‌های بی‌بصیرتی را تحت عنوان بحران بی اعتمادی و عوام زدگی بررسیده است.
فصل سوم: تحجرگرایی؛ پس از نگاهی به مفهوم تحجر،‌ تاملی در جناح‌های تحجرگرا،‌ آنگاه بررسی مصادیق تحجرگرایی در بصره(جنگ جمل) درون سپاه مولا و نیز در شام(در سپاه معاویه) را کاویده است.

بخش دوم: چالش‌های نخبگان؛
فصل چهارم: اشرافی گری؛ تفحص در فرایند رفاه طلبی در امت پس از پیامبر(ص)، و پیامدهای آن در قالب اعتراض به مولا و خیانت، در این فصل می گنجد.
فصل پنجم: حسدورزان و کینه جویان
بررسی مصداقی عملکرد کسانی که به یکی از دلایل ذیل با عدالت خواهی مولا مخالفت کردند، برعهده این فصل است؛
1. رقابت های قومی
2. زخم های ذوالفقار(کسانی که نزدیکانشان در جنگ های صدر اسلام بدست مولا کشته شده بودند و کینه ایشان را به دل داشتند.)
3. عقده های شخصی
4. اصرار بر احکام الاهی
فصل ششم: معضل بدعت گذاران؛ این فصل بررسی بدعت های پیشینیان و نحوه مواجهه مولا با آنها ، در این فصل آمده است.
فصل هفتم: جریان نفاق؛ بیان مفهوم نفاق و اوصاف منافقان در قالب 1.دعوی اصلاح‌گری 2.ادعای زیرکی و سیاستمداری و 3. چند چهرگی، و اقسام نفاق در این فصل مندرج است.
فصل هشتم: منافقان خاکستری؛ بیان تفصیلی عملکرد کسانی چون شبث بن ربعی تمیمی، اشعث بن قیس و جریربن عبدالله بجلی که به ظاهر در سپاه مولا بودند ولی عملا در خدمت معاویه به سر می بردند،‌ در این فصل گنجیده است که از جمله بهترین فصول کتاب است.
فصل نهم: منافقان برانداز؛ بیان اهداف بنی‌امیه به عنوان منافقانی که در پی برانداختن اساس اسلام بودند از منظر پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) و شرح عملکرد آنان در جهت ریشه کنی اسلام از جمله مطالب این فصل است.
فصل دهم: جریان اعتزال؛ این فصل به بیان یکی از پنهان ترین جریانهای زمان مولاست که رهبری آن با ابو موسی اشعری است. کسی که با ردای زهد و دوری از دنیا عملا به مخالفت با مولای متقیان (ع) پرداخت. تشبیه ابوموسی در کلام نبی اکرم(ص) به سامری امت از دیگر مطالب این فصل است.

گذار از فتنه
گذار از فتنه شگردهای فتنه گران و راهکارهای مقابل با آنان از منظر امام سجاد(ع) است.
فصل اول: زمینه‌های فتنه؛ در این فصل، انحراف از هدایت الهی،سنگدلی، تزلزل و پیمان شکنی و نافرمانی پروردگار،‌ به عنوان زمینه های مهم بروز فتنه در جامعه اسلامی شمرده شده اند.
فصل دوم : زمانه فتنه؛ در زمانه فتنه، انسان‌های فتنه انگیز از غلطیدن در وادی هلاکت، حضور در مسیرهای پر آسیب و استقبال از عقوبت الاهی ـ به عنوان سه مشخصه بارزـ ابایی ندارند.
فصل سوم: شگردهای فتنه گران؛ فتنه گران برای پیشبرد کارهای خود ابزارهای مختلفی را به کار می برند که عمده آنها به فرموده امام سجاد(ع) به شرح ذیل اند:
1. نیت عداوت
2. قصد براندازی
3. آمیختن حق و باطل
4. انتخاب بهترین راه کارها
5. جاسوسی
6. جنگ نرم
7. استفاده از ضعف‌ها
8. زمینه سازی فتنه
9. جمع آوری اخبار
10. لبخند پر از کینه
11. حسادت عامل فتنه گری
12. تهدید و تندزبانی
13. عیب جویی
14. اتهام زنی و شایعه پراکنی
15. حفظ کینه پس از شکست
فصل چهارم؛ روش های مقابله با فتنه
امام سجاد برای مقابله با فتنه گران راهکارهایی را در دو بخش نظر و عمل عرضه می دارد که انتشارات مذکور این موارد را در بصیرت زایی و عملگرایی سنجیده، گنجانده است:
الف. بصیرت‌زایی
1. حق شناسی
2. راه شناسی
3. دشمن شناسی
4. خودشناسی
ب. عملگرایی سنجیده
1. توحید عملی
2. استقامت و صبر
3. زدودن سوءظن ها
4. فرصت سازی از تهدیدها
5. شکستن وحدت فتنه گران
این دو کتاب جزو نخستین محصولات موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی است که نویسندگانش برآمده از دانشجو – طلبه های حوزه علمیه قم هستند.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50447


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:5 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا