پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم باید خدا به هنگام نعمت شما را ترسان بیند ، چنانکه از کیفر هراسان . آن را که گشایشى در مالش پدید گردید و گشایش را چون دامى پنهان ندید ، خود را از کارى بیمناک در امان پنداشت ، و آن که تنگدست شد و تنگدستى را آزمایشى به حساب نیاورد پاداشى را که امید آن مى‏رفت ، ضایع گذاشت . [نهج البلاغه]
امروز: جمعه 103 فروردین 10
دیوان محاسبات:پرونده یک میلیارد دلار دفن شد
پاسخ
به پرونده یک میلیارد دلاری اظهار داشت: چرا در این زمینه رسانه‌ها نبش
قبر می‌کنند، پاسخ همان آن است که قبلا به طور رسمی داده شده است.
علی‌اصغر عربیانی دادستان
دیوان محاسبات کشور در مورد آخرین وضعیت پرونده یک میلیاردی دلاری دولت در
این دیوان گفت: این پرونده مرده‌ای است که دفن شده است و کفن آن نیز
پوسیده است ، نبش قبر نکنید.

عربیانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرونده یک میلیارد دلاری اظهار
داشت: چرا در این زمینه رسانه‌ها نبش قبر می‌کنند، پاسخ همان آن است که
قبلا به طور رسمی داده شده است.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا اخیرا برخی از نمایندگان
مجلس و رییس دیوان محاسبات از مفتوح بودن این پرونده خبر دادند، گفت:‌حتما
این سخنان مربوط به پرونده دیگری بوده است، چرا که پرونده‌های متعددی در
دادسرای دیوان محاسبات و هیات‌های مستشاری دیوان در حال رسیدگی است؛ اما
گزارش موسوم به یک میلیارد دلار مربوط به اختلاس در واریز مازاد درآمد نفت
به حساب ذخیره ارزی در سال 85 که علیه بانک مرکزی مطرح و در حال رسیدگی
بود در شهریور ماه به صورت قطع از مدار رسیدگی خارج شد و نتیجه آن هم رسما
اعلام گردید.

وی افزود: این پرونده مرده‌ای است که دفن شده است و کفن آن هم پوسیده است و نباید آن را نبش قبر کرد.

دادستان دیوان محاسبات در خصوص این که گفته می‌شود که پرونده در دادسرا
مختومه نمی‌شود و در هیات مستشاری در حال رسیدگی است، اظهار داشت: چنین
مطلبی صحت ندارد و این سخنان از سر بی‌اطلاعی است.

وی ادامه داد: اگر دادسرا با احراز تخلف دادخواست صادر کند، آن‌گاه در
هیات مستشاری رسیدگی می‌شود. اما وقتی تخلفی وجود نداشته است چه توجیه
قانونی و عقلی برای صدور دادخواست وجود دارد.

دادستان دیوان محاسبات هم‌چنین گفت: در تاریخ 99 ساله‌ی دیوان و دادسرا
هزاران گزارش به لحاظ عدم تخلف در دادسرا مختومه شده است و خاصیت مراجع
رسیدگی شبه قضایی نیز همین است.

عربیانی با اشاره به این‌که عدم ارائه به موقع اسناد از سوی بانک مرکزی به
حساب رسان منشاء تهیه این گزارش شده بود واین باعث ایجاد این همه هزینه
برای نظام شد به مدیران دولتی توصیه کرد که با همکاری کامل در تحویل به
موقع اسناد به حسابرسان دقت نمایند تا این گونه موارد پیش نیاید.

وی همچنین خطاب به اصحاب رسانه نیز گفت: خواهش می کنم از تشکیک در رسیدگی
های مراجع قانونی و قضایی و ایجاد شائبه در رسیدگی ها فنی و حقوقی
بپرهیزید و مراجع قانونی را در مسیر اجرای عدالت یاری نمایید.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=77481

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/25 و ساعت 5:39 عصر | نظرات دیگران()
بنی‌صدر هم توهین به امام را صحنه‌سازی خواند

ابوالحسن
بنی صدر پاره کردن عکس امام خمینی (ره) را صحنه‌سازی خواند و گفت: عوامل
داخلی جناح تندرو حکومت این اقدام را با هدف‌های ویژه‌ای صورت داده اند.

بنی صدر در گفت‌وگو با رادیو فرانسه ضمن حمایت از سران فتنه افزوده:
هدف آنها این است که جنبش را بشکنند، نیروی محرکه آن را که دانشجویان به
شمار می‌آیند در موضع دفاعی قرار دهند و حمله و سرکوب آنها را در نظر مردم
ایران و دنیای خارج موجه جلوه دهند.

پیش از این مهدی کروبی نیز مدعی شده بود که فیلم توهین به امام(ره) مونتاژ است.
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/25 و ساعت 5:35 عصر | نظرات دیگران()
نمادهای کابالیسم روی داشبورد خودروها

نمادهای فرقه «کابالا» به صورت کالای مصرفی وارد برخی خودورهای شخصی شده است.

به گزارش جوان آنلاین ،اخیرا بوگیرهای
خودرو به شکل «x» در سطح بازار توزیع شده و در داخل برخی خودروها نیز
مشاهده شده که نماد فرقه انحرافی صهیونی- ماسونی می باشد.

این فرقه که به صورت زیر زمینی و کاملاً
خصوصی در داخل ایران به فعالیت مشغول هستند در برنامه هایی برای جوانان از
انواع شیوه ها چون موسیقی،رقص،می خوارگی، و شیوه های غیر اخلاقی جنسی برای
جذب وحفظ اعضای گروه خود بهره می برند.

در همین زمینه نظارت جدی دستگاه های مسئول در خصوص چگونگی توزیع و فروش این بوگیرها لازم و ضروری بنظر می رسد.

کابالا در ایران

اخیراً در شهرهای بزرگی چون تهران
واصفهان، گروههایی با اندیشه های مشابه به یک فرقه انحرافی یهودی وصهیونی
ظهور کرده اند که با اغفال جوانان وبا استفاده از شیوه های مدرنی در پی
انحراف جوانان از آیین وکیش وفرهنگ ملی واسلامی شان هستند. این گروهها
باتعالیم عجیب ودر عین حال کاملاً مدرن در پی شکل دهی به یک فرقه جدید و
به نوعی دینی نه متعلق به هزاران سال قبل که دینی متعلق به هزاره سوم
هستند.

به ادعای برخی از اعضای این گروه این
افراد در پی طرح ریزی شیوه ای نو برای دین داری هستند ولی نه به سبک فعلی
ودر قالب ادیانی چون اسلام،مسیحیت که مطابق و به روز شده با اتفاقات
واوضاع واحوال روز اجتماع وجهان.
عموماً این گروهها به صورت زیر زمینی و کاملاً خصوصی مشغول فعالیت هستند و
در برنامه هایی مفرح برای جوانان از انواع شیوه ها چون موسیقی،ترقص،می
خوارگی، و شیوه های غیر اخلاقی جنسی برای جذب وحفظ اعضای گروه بهره می
برند.

اما در پیگیری های بعمل آمده مشخص شد که
این گروه بیشتر متاثر از افکار وآرای گروهی به نام کابالیست ها هستند که
ظاهراً دارای ریشه هایی یهودی هستند، با این تفاوت که در ایران با رنگ
وبویی ملی در پی تشکیل این گروهها هستند.

این هشداری جدی به مسئولین است تا در این
وانفسای دنیای جدید با این گروهها که عموماً التقاطی وانحرافی هستند
برخورد کنند ومانع از انحراف جوانان به سمت این فرقه های نوظهور مدرن
شوند.چه این فرقه ها رنگ وبو شکل وشیوه ای جوان پسند و نو را به همراه خود
دارند واین باعث سهولت فریفته شدن جوانان خواهد شد.
به همین منظور وبرای اشنایی با آرا و افکار این گروهها و در گردآوری
اطلاعات به معرفی این گروه پرداخته میشود تا در صورت برخورد با این افراد
مشخصات وویژگی های انان قابل شناسایی باشد:

کابالا: یا کبالا یا قبالا( Kabbalah )
به معنای «دریافت» و به معنی واقعی کلمه «رسم رسیده» است. کابالا تفسیر
رمزگونه‌ای از کتاب‌های مقدس عبری است.

کابالا نامی است که بر تصوف یهودی اطلاق
می‌شود و تلفظ اروپایی قبّالاه عبری است به معنی قدیمی و کهن. این واژه به
شکل قباله برای فارسی زبانان و عرب‌ها است. بیشتر یهودیان ارتودوکس به
آئین کابالا (کابالیسم) اعتقاد دارند. بر اعتقاد هواداران و معتقدین به
آئین کابالا، فهمیدن و درک رموز مخفی درآئین کابالا، باعث میشود تا انسان
بصورت روحانی‌واری به خدا نزدیکتر شود و بدین ترتیب بشریت، قدرت والایی از
رموز مخفی خدا که برای دیگر انسانها پوشیده است، را پی می‌برد.

تاریخچه اصطلاح نام «کابالیسم» به
درستی مشخص نیست و مورد اختلاف است. برخی سلیمان ابن جبرئیل و برخی
کابالیست اسپانیولی قرن سیزدهم، بهیا بن آشر را اولین اشخاصی می‌دانند که
آئین مخفی و سری عهد عتیق را «کابالا» نامیدند. با این وجود مدارک و منابع
بسیار قدیمی که برخی ازآنها به قرن دوم میلادی بازمی‌گردند، وجود دارند که
حاکی از نام‌هایی بجز «کابالا» بر آئین فوق هستند. با این وجود همکنون
اصطلاح «کابالا» وصف کننده تمرین آئین و دانش محرمانه یهود است.


از مصر باستان تا کابالا

بنی‌اسرائیل زمانی که موسی(ع) هنوز در
قید حیات بود شروع به ساختن شبه بت‌هایی از آنچه در مصر دیده بودند کردند
و به عبادت آنها پرداختند و پس از مرگ موسی(ع) دیگر ترسی از برگشتن از دین
و انحرافات نداشتند. مسلماً این موضوع را نمی‌توان به همه یهودیان تعمیم
داد، لذا بعضی از آنان بت‌پرستی مصر باستان را پذیرا شدند. در واقع آنان
عقاید «کاهنان مصر» (جادوگران فرعون) را که بنیاد عقاید اجتماعی آن زمان
را تشکیل می‌داد ادامه دادند و ایمان خود را کنار گذاردند. عقایدی که یهود
از مصر باستان با آن آشنا گردید «کابالا» نام داشت. ساختار کابالا درست
مانند نظام کاهنان مصر، سری و درونی بود و اساس آن را جادوگری تشکیل
می‌داد.

جالب‌توجه است که توضیح کابالا
دربارة آفرینش با آنچه در تورات موجود است، کاملاً متفاوت می‌باشد و
تفسیری مادی‌گرا و مبتنی بر عقاید مصر باستان بوده و به وجود ابدی ماده
عقیده دارد. «مورات از جن» فراماسون ترک در این باره می‌گوید:

پیداست که کابالا سال‌ها قبل از تورات به
وجود آمد. مهم‌ترین بخش تورات نظریه‌ای دربارة پیدایش جهان است. این تئوری
با داستان آفرینش مذاهب توحیدی بسیار متفاوت می‌باشد. بر اساس کابالا در
آغاز آفرینش چیزهایی به نام «سفیراث» و به معنای «دایره» یا «مدار» با
ویژگی‌های مادی و غیرمادی به وجود آمدند. تعداد آنها 20 تا بود. ده تای
اول نمایانگر منظومة شمسی بودند و بقیه نمایانگر انبوه ستارگان فضا این
مشخصه کابالا نشان می‌دهد که به اصول اعتقادی نجومی مربوط است… . بنابراین
کابالا از مذهب یهود بسیار فاصله دارد و بیشتر با مذاهب مرموز و کهن شرق
مرتبط است.

یهودیان با پذیرش عقایدی سری و مادی‌گرای
مربوط به مصر باستان که بر جادوگری استوار بودند، از احکام تورات چشم‌پوشی
نمودند. ایشان شعائر و آداب سحرآمیز دیگر بت‌پرستان را پذیرا شدند و در
نتیجه کابالا به تعالیمی پنهانی در یهودیت مبدل شد، اما با تورات مغایر
بود. «نستا، اچ، وبستر» نویسنده انگلیسی کتاب جوامع مخفی و جنبش‌های
ویرانگر می‌نویسد:

جادوگری را که ما می‌شناسیم کنعانیان قبل
از اشغال فلسطین توسط بنی اسرائیل اجرا می‌کردند. مصر، هندوستان و یونان
نیز طالع‌بینان و غیب‌گویان خود را داشتند. یهودیان با وجود لعن و
نفرین‌هایی که در قانون موسی(ع) علیه جادوگری وجود دارد با نادیده گرفتن
هشدارها، گرفتار این بیماری مسری شدند و با تدبیر خود سنت مقدسی را که به
ارث برده بودند با عقاید جادوگری که از دیگر اقوام وام گرفتند، مجروح
ساختند همزمان جنبة فکری کابالای یهودی از فلسفة مجوسیان ایران،
نئوافلاطونیان و نئوفیثاغورثیان گرفته شد. پس مباحث ضد کابالاها که
می‌گویند آنچه ما امروز از کابالا می‌دانیم صددرصد یهودی نیست توجیه پذیر
است.

در قرآن آیه‌ای وجود دارد که به این
موضوع اشاره می‌کند. خداوند می‌گوید بنی‌اسرائیل تشریفات و آیین‌های
جادوگری و شیطانی را از منابعی خارج از مذهب خویش گرفتند؛
یهود از کار و امداد جادوگری که شیاطین در عصر سلیمان برای مردم
می‌خواندند و یاد می‌دادند پیروی می‌کردند [و آنها را برای پیشبرد مقاصد
خود به کار می‌گرفتند] سلیمان هرگز به سحر و کفر آلوده نشد، لیکن شیاطین
کفر می‌ورزیدند و مردم را سحر و جادوگری تعلیم می‌دادند و [نیز یهود] از
آنچه بر دو فرشته بابل به نام‌های «هاروت» و «ماروت» نازل شد، پیروی
می‌کردند. [آن دو فرشته از طریق باطل کردن سحر، ناچار شیوة کار ساحران را
به مردم یاد می‌دادند.] و به هیچ کس چیزی یاد نمی‌دادند مگر اینکه قبلاً
به او می‌گفتند: «ما وسیلة آزمایش شما هستیم، کافر نشوید و از این تعلیمات
استفادة ناصواب نکنید.» ولی مردم از آن دو فرشته چیزهایی از جادوگری می
آموختند که می‌توانستند میان زن و شوهر جدایی بیفکنند. آنها [علی رغم
نصایح فرشتگان] همان درس‌هایی را می‌آموختند که به جای سود برای آنها ضرر
داشت ولی جز به اذن و خواست خداوند نمی‌توانستند به آدم‌ها ضرری بزنند و
آنها خود می‌دانستند که هر کس خریدار متاع جادو باشد در آخرت بهره‌ای از
بهشت نصیب او نخواهد شد و بسیار بد بود بهایی که [آیندة] خود را بدان
می‌فروختند، اگر عقل خود را به کار می‌بستند.

این آیه اعلام می‌کند که برخی یهودیان،
با آنکه می‌دانستند با کار خود در آخرت مورد بازخواست قرار خواهند گرفت،
آداب جادوگری را آموختند و پذیرا شدند. بنابراین از قانون خداوند گمراه
گشتند و با فروش روح خود به بت‌پرستی گرفتار شدند (عقاید جادویی) و به
عبارت دیگر ایمان خود را رها کردند.

حقایق این آیه مهم‌ترین خصوصیات یک جدال
را در تاریخ یهود شرح می‌دهد. در این جدال از یک سو پیامبرانی که از سوی
خدا برای یهودیان فرستاده شده بودند و پیروان آنان قرار داشتند و از سوی
دیگر یهودیان مغرض که برخلاف فرمان خداوند عمل کردند، به تقلید از فرهنگ
شرک‌آمیز پرداختند و به جای پیروی از قانون خداوند از آداب فرهنگی آنان
پیروی نمودند.

اصول الحادی که به تورات افزوده شدقابل توجه است که در کتاب عهد قدیم
(کتاب مقدس یهودیان) به گناهان یهودیان منحرف اشاره شده است. در کتاب
غمیا، که نوعی کتاب تاریخی در میان عهد عتیق می‌باشد، یهودیان به گناهان
خویش اعتراف و چنین به توبه می‌نماید:

و بنی‌اسرائیل خویشتن را در جمیع غرباء
جدا نموده، ایستادند و به گناهان خود و تقصیرهای پدران خویش اعتراف کردند
و در جای خود ایستاده، یک ربع روز کتاب تورات «یهوه» ـ خدای خود ـ را
خواندند و ربع دیگر را اعتراف نموده و یهوه ـ خدای خود را عبادت نمودند و
شیوع و بانی و قدیئیل و شنیا و بنی و شربیا و بانی و کنانی بر زمینه
لاریان ایستادند و به آواز بلند نزد یهوه خدای خویش استغاثه نمودند.

و آنان [پدران ما] بر تو فتنه انگیخته و
تمرد نموده، شریعت تو را پشت سر خود انداختند و انبیای تو را که برای
ایشان شهادت می‌آورند، تا به سوی تا بازگشت نمایند، کشتند و اهانت عظیمی
به عمل آوردند. آنگاه تو ایشان را به دست دشمنانشان تسلیم نمودی تا ایشان
را به تنگ آورند و در حین تنگی خویش نزد تو استغاثه نمودندو ایشان را از
آسمان اجابت نمودی و بر حسب رحمت‌های عظیم خود نجات دهندگان به ایشان دادی
که ایشان را از دست دشمنانشان رهانیدند. اما چون استراحت یافتند، بار دیگر
به حضرت تو شرارت ورزیدند و ایشان را به دست دشمنانشان واگذاشتی که بر
ایشان تسلط یافتند و چون باز نزد تو استغاثه نمودند ایشان را از آسمان
اجابت نمودی و بر حسب رحمت‌های عظیمت بارهای بسیار ایشان را رهایی دادی و
برای ایشان شهادت فرستادی تا ایشان را به شریعت خود برگردانی اما ایشان
متکبرانه رفتار نموده اوامر تو را اطاعت نکردند و به احکام تو که هر که
آنها را به جا آورد از آنها زنده می‌ماند، خطا ورزیدند که و دوش‌های خود
را معاند و گردن‌های خویش را سخت نموده اطاعت نکردند.

… اما بر حسب رحمت‌های عظیم خود تمام
ایشان را فانی نساختی و ترک نمودی زیرا خدای کریم و رحیم هستی. و الان ای
خدای ما، ای خدای عظیم، جبار و مهیب که عهد و زحمت را نگاه می‌داری، زنهار
تمامی این مصیبتی که بر ما و بر پادشاهان و سروران و کاهنان و انبیا و
پدران ما و بر تمامی قوم تو از ایام پادشاهان آشور تا امروز مستولی شده
است در نظر تو قلیل ننماید. و تو در تمامی این چیزهایی که بر ما وارد شده
است عادل هستی زیرا تو به راستی عمل نمودی اما ما شرارت ورزیده‌ایم. و
پادشاهان و سروران و کاهنان و پدران ما به شریعت تو عمل ننمودند و به
اوامر و شهادت تو که به ایشان امر فرمودی گوش ندادند. و در مملکت خودشان و
در احسان عظیمی که به ایشان نمودی و در زمین وسیع و برومند که پیش روی
ایشان نهاده تو را عبادت ننمودند و از اعمال شنیع خویش بازگشت نکردند.

این عبارات میل بعضی از یهودیان را
به بازگشت به ایمان به خدا شرح می‌دهد اما در طول تاریخ یهود به تدریج بخش
دیگری قدرت یافت و توانست بر یهودیان چیره شود و بعدها خود مذهب را کاملاً
دگرگون ساخت. به همین دلیل در تورات و در دیگر کتب عهد قدیم، علاوه بر
آنچه در بالا ذکر شد، عناصری وجود دارد که از تعالیم بدعت‌آمیز بت‌پرستان
نشأت گرفته‌اند. به عنوان نمونه؛

ـ در کتاب اول تورات گفته شده «خدا جهان
را در شش روز از هیچ آفرید.» این درست و از وحی اولیه به دست آمده است.
اما سپس می‌گوید: «خدا در روز هفتم به استراحت پرداخت.» این بخش ادعایی
کاملاً ساختگی است و با عقیده الحادی که صفات انسانی را به خداوند نسبت
می‌دهد منطبق می‌باشد. خداوند در آیه‌ای از قرآن می‌گوید:
و ما آسمان‌ها و زمین و آنچه را که بین آنهاست، در مدت شش روز آفریدیم و این کار بر ما سخت و خستگی‌آور نبود.
ـ در دیگر بخش‌های تورات نیز نوشته‌هایی وجود دارد که با احترام شایسته
مقام خداوند سازگاری ندارد، به ویژه بخش‌هایی که ضعف‌های انسان به دروغ به
خداوند نسبت داده شده‌اند و خداوند مسلماً فراتر از اینهاست. این نوع قائل
شدن جنبة انسانی برای خداوند شبیه عمل کافران است که ضعف‌های بشری را به
خداوند موهوم خود نسبت می‌دادند.
یکی از این ادعاهای کفرآمیز آن است که ادعا می‌کند یعقوب(ع) ـ جد
بنی‌اسرائیل ـ با خداوند کشتی گرفت و پیروز گشت. روشن است که این داستان
برای بخشیدن برتری قومی به بنی‌اسرائیل و به تقلید از احساسات نژادپرستانه
شایع در میان کافران ساخته شده است.

ـ در کتاب عهد قدیم گرایش به معرفی خدا
به عنوان خدای یک قوم خاص وجود دارد که تنها خدای بنی‌اسرائیل است، با
اینکه خداوند، رب و پروردگار جهان و همة انسان‌ها می‌باشد. اندیشه مذهب
قومی در کتاب عهد قدیم با گرایشات الحادی که در آن هر قبیله خدای خود را
عبادت می‌کند، مطابقت می‌نماید.

ـ در بعضی کتب عهد قدیم، به عنوان نمونه
کتاب یوشع بن نون(ع)، یهودیان به انجام اعمال خشونت‌آمیز و موحش علیه
غیریهودیان امر شده‌اند. فرمان به قتل‌عام مردم بدون توجه به زنان و
کودکان یا سالخوردگان داده شده است. این نوع وحشی‌گری بی‌رحمانه کاملاً
برخلاف عدالت خداوند است و یادآور بربریت فرهنگ‌های ملحدی که خدای
اسطوره‌ای جنگ را می‌پرستیدند، می‌باشد. چرا این عقاید به تورات رسوخ
کرده‌اند؟ حتماً باید منبعی برای آنها وجود داشته باشد. حتماً یهودیانی
بوده‌اند که نسبتی بیگانه از تورات را پذیرفته‌اند، محترم شمرده‌اند و
احکام ناب را با اضافه کردن آنچه در گذشته به آن برخوردند، تغییر داده‌اند.
در حقیقت مبدأ این تغییر، کابالاست که به کمک بعضی یهودیان ادامه یافت.
کابالا شکلی به خود گرفت که باعث شد عقاید مصریان باستان و دیگر بت‌پرستان
به یهودیت نفوذ نماید و در آن گسترش یابد. کابالیست‌ها ادعا می‌کنند
کابالا تنها به توضیح بیشتر رازهای نهفته در تورات می‌پردازد. اما در واقع
چنانکه «تئودور ریناچ» مورخ یهودی کابالا می‌گوید، «کابالا سمی است که به
رگ‌های یهودیت وارد می‌شود و آن را کاملاً در بر می‌گیرد.»
بنابراین کشف آثار ایدئولوژی‌های مادی‌گرای مصریان باستان در کابالا غیرممکن نیست.


کابالا، تعالیمی مخالف اصول آفرینش خداوند در قرآن بیان می‌کند که تورات
کتابی الهی است و برای روشنگری انسان‌ها نازل شده است:ما تورات را که در
آن هدایت و نور بود، [بر موسی] نازل فرمودیم.

بنابراین تورات نیز چون قرآن دربردارنده
علوم و فرامین مرتبط با موضوعاتی چون وجود خداوند، یگانگی او، خصوصیات او،
آفرینش بشر و سایر موجودات، هدف از آفرینش انسان و قوانین اخلاقی خداوند
برای بشر می‌باشد. اما تورات اصلی، امروز موجود نیست. آنچه امروز در
اختیار داریم نسخة تغییر یافته تورات می‌باشد که به دست بشر تحریف شده است.

قابل توجه است که تورات واقعی و قرآن
اصول مشترکی دارند؛ در هر دو خداوند به عنوان خالق جهان شناخته شده، مطلق
است و از آغاز وجود داشته است. هر چه غیر از خدا مخلوق اوست که توسط او از
هیچ به وجود آمده است. او کل جهان، اجرام آسمانی، ماده بی‌جان، بشر و همه
موجودات زنده را خلق کرده و شکل داده است.
با توجه به این حقایق در کابالا به تفاسیر کاملاً متفاوتی برمی‌خوریم.
تعالیم آن دربارة خدا کاملاً مخالف «حقیقت آفرینش» است. محقق آمریکایی
«لنس اس. اوینز» در یکی از کتب خود دربارة کابالا دیدگاه خویش را دربارة
ریشة احتمالی این تعالیم چنین بیان می‌کند:

تعالیم کابالا مفاهیم مختلفی دربارة خدا ارائه می‌دهد که بسیاری از آنها از دیدگاه «ارتودوکس» منحرف شناخته شده‌اند.
اصلی‌ترین انگارة دین یهود این است که «خدای ما یکی است.» اما کابالا
ادعا می‌کند در حالیکه خدا در درجة اعلی و به صورت یگانه‌ای توصیف‌ناپذیر
ـ که در کابالاEinsof به معنای «لایتناهی» نامیده می‌شود ـ وجود دارد،
یکتاییش لزوماً در تعداد زیادی صورت الهی تجلی یافته: تعدد خدایان
کابالیست‌ها این را «سیفراث»(sefrroth ) به معنای چهره‌های خدا
می‌نامند، چگونگی نزول خداوند از مقام یکتای لایتناهی به تعدد خدایان،
معمایی است که کابالیست‌ها بسیار در آن تعمق کرده‌اند. بدیهی است که این
تصویر چند چهره از خدا راه را برای مشرک خواندن کابالیست‌ها باز می‌کند؛
اتهامی که آنها را به تندی و نه کاملاً با موفقیت رد کرده‌اند.

در خداشناسی کابالیست‌ها نه تنها دیدگاه
تکثر خدایان وجود دارد بلکه خداوند صورت دوگانه مذکر و مؤنث به خود
گرفته:”Hokhmah“، “Binah”: پدر و مادر آسمانی که اولین شکل‌های خدایی
بودند. کابالیست‌ها برای توضیح چگونگی آمیزش این دو و ایجاد آفرینش بعدی،
صراحتاً از استعاره‌های جنسی استفاده می‌کنند.
از خصایص جالب این خداشناسی سری این است که بر مبنای آن بشر خلق شده بلکه
خود به گونه‌ای موجودی خدایی است. اوینز این اسطوره را چنین تشریح
می‌نماید:

کابالا تصویر پیچیده خدا را به گونة
دیگری نیز نشان می‌دهد: موجود یگانه‌ای شبیه انسان، به گفتة یک کابالیست
خداوند اولین انسان ازلی و نمونة اولیة آن بود. انسان خصوصیات درونی، ابدی
و الهی و ساختاری مشترکی با خدا دارد. یک رمز شکاف کابالیست این برابری
آدم با خدا را تأیید می‌کند و می‌گوید:
در زبان عربی ارزش عددی اسامی آدم و یهوه به صورت یکسان ?? است. بنابراین
بر اساس تغییر کابالا یهوه مساوی است با آدم؛ یعنی آدم خدا بود. به این
ترتیب اعلام می‌شود که همة انسان‌ها در بالاترین درجة درک مانند خدا
بوده‌اند.

چنین خداشناسی، گونه‌ای از اسطوره‌های
الحادی را در بر دارد و اساس انحطاط یهود است. کابالیست‌های یهودی مرزهای
عقل سلیم را چنان نقض کرده‌اند که حتی می‌کوشند بشر را خدا بخوانند. به
علاوه بر اساس این، الهیات بشریت نه تنها خدایی است بلکه فقط و فقط
یهودیان را شامل می‌شود و دیگر اقوام انسان به شمار نمی‌روند. در نتیجة
این اندیشة فاسد در یهودیت که اساساً بر مبنای اطاعت و فرمانبرداری از خدا
بنا شده بود، گسترش یافت و هدفش اقناع خودبینی و غرور یهودی بود. کابالا
علی رغم این طبیعت خود که با تورات متناقض بود، در یهودیت راه یافت و شروع
به فاسد کردن آن نمود.

یک نکته جالب توجه دیگر دربارة تعالیم
منحرف کابالا، شباهت آن به انگاره‌های کفرآمیز مصر باستان است. چنانکه در
صفحات قبل بحث نمودیم، مصریان باستان معتقد بودند ماده همیشه وجود داشته.
به عبارت دیگر این اندیشه را که ماده از هیچ به وجود آمده مردود
می‌دانستند. کابالا نیز از همین عقیده دربارة انسان دفاع می‌کند و مدعی
است انسان‌ها خلق نشده‌اند و عهده‌دار تنظیم و ادارة وجود خود می‌باشند.
به عبارت امروزی، مصریان باستان مادی‌گرا بودند، کابالا را می‌توان
«اومانیسم سکولار» نامید جالب توجه است که این دو مفهوم: ماده‌گرایی و
اومانیسم سکولار، از ایدئولوژی‌هایی می‌باشند که دو قرن است بر جهان
حکمرانی می‌کنند.
باید پرسید چه نیروهایی وجود دارند که مفاهیم مصر باستان و کابالا را از میان تاریخ کهن به زمان حاضر منتقل کرده‌اند؟


از شوالیه‌های مصر تا ماسون‌ها
با اشاره به شوالیه‌های معبد دانستیم که این نظام عجیب صلیبیان تحت تأثیر
یک نهاد سرّی در اورشلیم قرار داشت که در نتیجة آن مسیحیت را رها نمود و
به اجرای آداب جادوگری پرداخت. گفتیم که بسیاری از محققان به این نتیجه
رسیده‌اند که این سر به کابالا مربوط می‌شود. به عنوان مثال «الیمنس
لیوای» نویسندة فرانسوی کتاب تاریخ جادوگری، شواهد تفضیلی در این کتاب
ارائه می‌دهد و اثبات می‌کند، شوالیه‌های معبد اولین گام را در پذیرش
تعالیم کابالا برداشتند؛ به عبارت دیگر آنها این تعالیم را به صورت
مخفیانه آموختند. بنابراین اصولی ریشه‌دار مصر باستان به کمک کابالا به
شوالیه‌های معبد منتقل شد.
«آمبرتوایکو» رمان‌نویس معروف ایتالیایی این حقایق را در چهارچوب یکی از
رمان‌های خود نمودار می‌سازد. او در داستان خود از زبان شخصیت اصلی چنین
بیان می‌کند که شوالیه‌های معبد تحت تأثیر کابالا قرار داشتند و
کابالیست‌ها صاحب رمزی بودند که در فراعنه مصر باستان قابل ردیابی است. به
نوشتة ایکو، بعضی یهودیان سربسته رموز خاص را آموختند و سپس آنها را در
پنج کتاب عهد عتیق (اسناد پنج‌گانه) جا دادند. اما تنها کابالیست‌ها این
رمز را که پنهانی انتقال یافته درک می‌کنند. کتاب زهر که کتاب اصلی کابالا
می‌باشد با اسرار این پنج کتاب ارتباط دارد. ایکو بعد از بیان اینکه
کابالیست‌ها قادرند راز مصر باستان را در اندازه‌گیری‌های هندسی معبد
سلیمان نیز بخوانند، می‌نویسند شوالیه‌های معبد آن‌را از خاخام‌های
کابالیست اورشلیم آموختند:
فقط گروه اندکی از خاخام‌ها که در فلسطین باقی ماندند از سرّ آگاه بودند… و بعدها شوالیه‌های معبد آن را از آنان آموختند.
شوالیه‌های معبد با پذیرش مفاهیم کابالا طبیعتاً با بنیاد مسیحی حاکم بر
اروپا سر ناسازگاری یافتند. این ناسازگاری با نیروی مهم دیگری مشترک بود؛
یهودیان. بعد از بازداشت شوالیه‌های معبد به دستور مشترک پادشاه فرانسه و
پاپ ، نظام ساختاری زیرزمینی به خود گرفت اما تأثیرش به صورت افراطی‌تر
همچنان ادامه یافت.
چنانچه قبلاً گفتیم شمار قابل توجهی از این افراد گریختند و به پادشاه
اسکاتلند ـ تنها پادشاهی که مرجعیت پاپ را قبول نداشت ـ پناه بردند. آنها
در اسکاتلند به «لژ وال بیلدرز» نفوذ کردند و در اندک زمانی بر آن تسلط
یافتند، لژ سنن نظام معبد را به خود گرفت و به این ترتیب بذر فراماسونری
در اسکاتلند کاشته شد. هنوز هم تا به امروز «لژ کهن اسکاتلند» شاخه اصلی
فراماسونری به شمار می‌رود.
رد پای شوالیه‌های معبد و بعضی یهودیان مرتبط با آنها در مراحل گوناگون
تاریخ اروپا قابل ردیابی است. در اینجا بدون پرداختن به جزئیات تنها
سرفصل‌ها را بررسی می‌کنیم. موارد در کتاب نظم نوین ماسونی بررسی شده‌اند.
یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های شوالیه‌های معبد در منطقه پراونیس فرانسه
قرار داشت. طی بازداشت‌ها، بسیاری در آنجا مخفی شدند. از خصوصیات مهم دیگر
این منطقه این است که مرموزترین مرکز کابالیسم اروپا می‌باشد. پراوینس
جایی بود که سنت شفاهی کابالا به کتاب تبدیل شد و ثبت گردید.
به عقیدة بعضی مورخان شورش روستایی انگلستان به کمک یک سازمان مخفی
شعله‌ور شد. محققانی که تاریخ فراماسونری را مطالعه می‌کنند. همگی بر این
باورند که این سازمان مخفی نظام معبد بوده است. جنبش ذکر شده بزرگ‌تر از
یک قیام داخلی و حماسه‌ای سازمان یافته علیه کلیسای کاتولیک بود.
نیم قرن پس از این شورش، یک کشیش در بوهیما(جنوب اطریش)بنام«جان هاس Huss
) شورشی را در مخالفت با کلیسای کاتولیک آغاز کرد. در پشت پرده این شورش
نیز شوالیه‌های معبد قرار داشتند. «اویگدور بن آیزاک کارا»(Avigdor Ben
Isaac Kara )، از مهم‌ترین نام‌هایی بود که هاس در توسعه دکترین خویش تحت تأثیر آن
قرار داشت. کارا، خاخام انجمن یهودی شهر پراگ و یک کابالیست بود.

نمونه‌هایی از این قبیل، حکایت از اتحاد
میان شوالیه‌های معبد و کابالیست‌ها جهت تغییر نظام اجتماعی اروپا می‌کند.
این تغییر موجب دگرگونی فرهنگ مسیحی پایه‌ای اروپا و جایگزینی آن با
فرهنگی مبتنی بر مفاهیم الحادی مانند کابالا گردید. و بعد از دگرگونی
فرهنگی دگرگونی سیاسی به میان آمد؛ مثلاً انقلاب فرانسه و ایتالیا و… .
اخیراً نیز موجی جدیددر جهان آغاز شده است: چهره‌های نامدار سینما، موسیقی و هنر جدید غرب به فرقه
کابالا می‌پیوندند. سرشناس‌ترین این افراد مدونا است که این روزها خبر
عضویت او در فرقه کابالا در صدر اخبار فرهنگی جهان جای گرفته است. درواقع،
پیوستن مدونا به کابالا خبر کم‌اهمیتی نیست زیرا مدونا نه یک خواننده بلکه
یک نماد فرهنگی است. مدونای ?? ساله «گیس‌سفید» و نماد موسیقی پاپ است؛
الگویی است نه تنها برای بسیاری از خوانندگان جوان بلکه برای میلیون‌ها
جوان در غرب و سایر نقاط جهان.
مدونا کابالیست شده است. نه تنها او بلکه بسیاری دیگر از مشاهیر سینما و
موسیقی جدید غرب، از پیر و جوان، به عضویت فرقه کابالا درمی‌آیند.

به این ترتیب، نسل جوان غرب، و
به یُمن رسانه‌های جهانشمولی چون ماهواره و اینترنت نسل جوان سراسر جهان،
برای اوّلین بار با نام رازآمیز «کابالا» آشنا می‌شود و بسیاری از آن‌ها
از الگوهای محبوب خود پیروی می‌کنند. به عبارت دیگر، به زودی این موج
جهانگیر خواهد شد: باید در آینده‌ای نه چندان دور ظهور گروه‌های کابالیست
را در میان جوانان تهران و سایر شهرهای ایران نیز شاهد باشیم همان‌گونه که
در سال‌های قبل ظهور گروه‌های «شیطان‌پرست» (ساتانیست) را شاهد بودیم.

مهمترین منابع و کتب کابالیستی که به
عنوان ستون فقرات و پایه اصلی «آئین کابالا» درآمدند، شامل مجموعه کتب
عبری بهیر (به معنای «کتاب روشنایی») و هیچالوت (به معنای «کاخ‌ها»)
میشوند که به قرن اول میلادی بازمیگردند. نهایتا در قرن سیزدهم میلادی
کتاب زوهار نوشته شد که تفکر و شکل کنونی «آئین کابالا» را تشکیل داد.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41413

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/25 و ساعت 5:33 عصر | نظرات دیگران()
شعار مرگ بر ضدولایت فقیه در واکنش به نطق حمایتی نماینده اقلیت از موسوی

نطق
نماینده عضو فراکسیون مجلس در حمایت از هاشمی، موسوی و خاتمی با شعار "مرگ
بر ضد ولایت فقیه" نمایندگان به ویژه نمایندگان حامی دولت روبه رو شد.

به گزارش ایرنا نصرت الله ترابی نماینده
مردم شهرکرد در نطق میان دستور امروز مجلس حملات به هاشمی را بی معنا
دانست و گفت : همه می پرسند آیا انقلاب سابقه خود را فراموش کرده است؟ که
این سخنان با مخالف شدید و فریاد "دو-دو" نمایندگان روبه رو شد.

ترابی در ادامه این نطق رنگ سبز سیادت
میرحسین موسوی را ذاتی دانست که در این هنگام نمایندگان مجلس همگی یکصدا
شعار"مرگ بر ضد ولایت فقیه " را سر دادند.

وی شعری از زهرا رهنورد را در ادامه نطق خود مطرح کرد که واکنش نمایندگان را به همراه داشت.

نطق میان دستور محمدرضا تابش دبیرکل
فراکسیون خط امام (ره) در این خصوص بود که برای جوانان تریبونی وجود ندارد
نباید برای آن ها زندان درست کنیم که در این لحظه هم نمایندگان بار دیگر
مخالفت خود را با سخنان تابش ابراز داشتند.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41432

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/25 و ساعت 5:31 عصر | نظرات دیگران()
تمدن: فیلم چهره به چهره از اهانت جریان فتنه به تمثال امام موجود است

استاندار
تهران با بیان اینکه 370 ساعت فیلم از شرارت‌های جریان فتنه موجود است،
تاکید کرد: فیلم چهره به چهره افراد جریان فتنه از زمانی که عکس امام
خمینی (ره) را به دست دارند تا زمانی که آن اهانت را مرتکب شدند، وجود
دارد.

به گزارش رجانیوز، " مرتضی تمدن" که در
جمع رابطین حوزه‌های این حزب سخن می گفت، اظهار داشت: تعجب از افرادی است
که اصل این ضایعه را زیر سوال برده و صدا و سیما را در پخش آن محکوم می
کنند.

استاندار تهران یادآور شد: پس از
انتخابات به آقای کروبی گفتیم که حساب خود را از این افراد جدا کن حتی پس
از اهانت به حضرت امام خمینی(ره) به وی گفتیم، فیلم این ضایعه موجود است
این فیلم را به شما می دهیم اما پس از شناسایی این افراد بیا و از ملت
عذرخواهی کن که وی نپذیرفت حتی فیلم را نگاه کند.

تمدن گفت: کف گیر جریان فتنه به ته دیگ
خورده و در 16 آذر که هیچگونه تعهدات امنیتی وجود نداشت، در اوج حضورشان
جمعیت این جریان به تعداد هزار و 500 نفر رسید.

وی افزود: جریان فتنه تمام قدرت خود را
در روز دانشجو با انتشار بیانیه و فراخوان حداکثری و تدارکات مختلف به
صحنه آورد و سعی کرد اراذل و اوباش بیرون از دانشگاه را به دانشجویان متصل
کند که موفق نشدند.

تمدن تصریح کرد: هیچ لباس شخصی وارد دانشگاه نشد و مدیریت نظام نگذاشت از دماغ فردی خون بیاید تا این جریان رسوا شود.

استاندار تهران اظهار داشت : جریان فتنه
از این پس می خواهد فعالیت های خود را به شکل زیر زمینی از جمله خشونت و
ترورهای کور بپردازد زیر ستون فقرات این جریان نفاق است و مدیریت و رهبری
این جنبش را منافقین انجام می دهند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41321


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/24 و ساعت 11:8 صبح | نظرات دیگران()
پس از فارین پالسی، این بار نوبت به تایم رسید
"آشوب‌طلبان در ایران" در کنار "دزدان دریایی سومالی" نامزد دریافت عنوان شخصیت سال مجله تایم

مجله
تایم به عنوان یکی از اصلی ترین ابزار دیپلماسی عمومی دولت امریکا، در
اقدامی هماهنگ با دیگر رسانه‌های آمریکایی "آشوب طلبان در ایران" را به
عنوان یکی از ده کاندید خود برای انتخاب چهره سال این نشریه معرفی کرده
است .

به گزارش رجانیوز، مجله تایمز
در اقدامی هماهنگ با دیگر رسانه های آمریکایی، با هدف روحیه بخشی به
اغتشاشگران در داخل کشور، "آشوب طلبان در ایران" را به عنوان یکی از 10
کاندیدای خود برای کسب عنوان چهره برتر سال 2009 این مجله معرفی کرده است.

بنابر ادعای این نشریه امریکایی، طبق آخرین نظرات "آشوب طلبان در ایران" پیش از اوباما و استیو جاب، در رتبه نخست قرار
دارند. این درحالی است که دزدان دریایی سومالی نیز در این فهرست در جایگاه
دهم قرار دارند!
بنابراین و با زمینه سازی نشریه تایمز، احتمال انتخاب " آشوب طلبان در ایران" به عنوان چهره سال این مجله بسیار محتمل خواهد بود.

این انتخاب در حالی صورت می گیرد که با
توجه به ریزش بدنه اجتماعی جریان آشوب طلب، پس از روز دانشجو و هتک حرمت
به امام راحل، حامیان غربی این جریان تلاش وی‍‍ژه ای را برای روحیه بخشی
به همراهان داخلی خود آغاز کرده اند به نحوی که باراک اوباما رئیس جمهوری
امریکا در مراسم ساختگی اهدای جایزه صلح نوبل، با حمایت از آشوب طلبان در
ایران، گفت" من به عزت خاموش اصلاح طلبان در خیابان های ایران گواهی می
دهم!"

در همین حال، چندی پیش، مجله فارین پالسی، ارگان شورای روابط خارجی امریکا نیز نام زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی را در جمع 100 متفکر برتر جهان قرار داد.
اما انتخاب این عنوان که با سوابق علمی و فرهنگی رهنورد سازگاری نداشت،
سردبیر این نشریه را بر آن داشت تا در مصاحبه ای با رد هرگونه مبنای علمی
برای این انتخاب، علت قرار دادن نام همسر موسوی در میان 100 متفکر جهان
را، حمایت از "آشوب طلبان در ایران" عنوان کند.

اما این مجله نیز اذعان کرده
است که علت انتخاب "آشوب طلبان در ایران" به عنوان یکی از 10 کاندیدای
برنده عنوان "چهره سال 2009 " ، جرات و شجاعت آنها را در مبارزه علیه
جمهوری اسلامی بوده است. در عین حال، این مجله شفاف نبودن و آشکار نکردن
مواضع میرحسین موسوی به عنوان هدایت کننده "آشوب طلبان در ایران" را از نقاط ضعف وی شمرده است.

گفتنی است در سال‌های گذشته و
در حالی که محمود احمدی نژاد به عنوان نامزد کسب این عنوان بیشترین آرا را
به خود اختصاص داد، این نشریه از اعلام نام وی به عنوان " شخصیت سال"
خودداری کرد.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=41285

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/24 و ساعت 11:7 صبح | نظرات دیگران()
اختصاصی: یک روز پس از سخنان تاریخی رهبر انقلاب
تلاش حامیان موسوی برای تجدید قوا در دانشگاه های امیرکبیر و تهران ناکام ماند+عکس

روند رو به کاهش محبوبیت حامیان موسوی در دانشگاه ها یک روز پس از سخنرانی تاریخی رهبر
معظم انقلاب اسلامی در جمع مبلغین محرم، ابعاد تازه ای به خود گرفت و با
حضور چشمیگیر دانشجویان انقلابی در دانشگاه امیرکبیر و عدم همراهی
دانشجویان این دانشگاه با حامیان موسوی، موجب انزوای هر چه بیشتر این
جریان افراطی در دانشگاه امیرکبیر شد..

به گزارش رجانیوز، در حالی که حضور
چشمگیر دانشجویان انقلابی در روزهای 16 و 17 آبان در دانشگاه‌ تهران و
سایر دانشگاه‌های تاثیر گذارکشور، طرفداران موسوی را که به صورت ویژه‌ای
روی این دو روز متمرکز شده بودند، ناکام گذاشت و در شرایطی که موج نفرت
عمومی از اقدامات ساختارشکنانه این طیف نسبت به هتک حرمت حضرت
امام (ره) در حال افزایش است، دانشجویان حامی موسوی در دانشگاه تهران و
امیرکبیر تلاش کردند تا با برپایی تجمعاتی، حامیان خود را از انفعال موجود
خارج کنند، اما این برنامه نیز امروز دوشنبه به دلیل حضور چند برابری و
پرشور دانشجویان انقلابی، و عدم همراهی دانشجویان با جریان افراطی در
دانشگاه امیر کبیر به صحنه ای برای یاس و ناامیدی دانشجویان حامی موسوی در
این دانشگاه تبدیل شد.

گزارش خبرنگار رجانیوز از دانشگاه
امیرکبیر حاکی از آن است که حوال ساعت 12 ظهر امروز دوشنبه، تعداد نزدیک
به صد نفر از دانشجویان افراطی این دانشگاه که این روزها به دلیل فرار یکی
از سردسته های خود با لباس زنانه در معرض انتقاد شدید افکار عمومی
دانشجویان قرار گرفته بودند، با حضور در صحن اصلی دانشگاه و با شعارهای "
یا حسین، میرحسین" تجمع غیر قانونی خود را آغاز کردند، این تعداد که در
تلاش بودند، با دعوت از دیگر دانشجویان به جمعیت خود بیافزایند، پس از
دقایقی با سیل جمعیت دانشجویان انقلابی که پس از اقامه نماز ظهر از مسجد
دانشگاه خارج می شدند مواجه شدند، و در حالی که با مشاهده جمعیت اندک
نزدیک به صد نفری خود در مقاابل جمعیت 500 نفری این دانشجویان منفعل شده
بودند به سمت درب حافظ این دانشگاه حرکت کردند که این حرکت نیز با شعارهای
انقلابی دانشجویان دیگر و عدم همراهی دانشجویان دانشگاه مواجه شد.

این بی توجهی دانشجویان امیرکبیری به
اقدام افراطیون هم دانشگاهیشان به حدی بود که این جماعت که اکنون به 200
نفر رسیده بودند، با سر دادن شعار "دانشجوی با غیرت حمایت حمایت" از دیگر
دانشجویان خواهش کردند تا به آنها بپیوندند.

برخی از هدایت کنندگان این جمع نیز با
انتقاد شدید از عدم همراهی دانشجویان دانشگاه با توهین به آنها اعلام
کردند که لیاقت اقدامات آزادیخواهانه آنها را ندارند!

با این حال این دانشجویان با حرکت به سمت
دانشکده پلیمر تجمع خود را ادامه دادند که باز هم با حضور گسترده
دانشجویان انقلابی مواجه شدند به نحوی که هنگامی که این جمع اندک شعار "
یا حسین " را سر دادند، دانشجویان انقلابی با سر دادن شعار " کربلا" پاسخ
حامیان موسوی را دادند.

به این ترتیب پروژه تجدید قوای،
دانشجویان افراطی دانشگاه امیرکبیر به دلیل حضور دانشجویان انقلابی
دانشگاه امیرکبیر و عدم همراهی دانشجویان دانشگاه با این طیف افراطی به
بهانه ای برای انزوای هر چه بیشتر این طیف افراطی در دانشگاه امیر کبیر
تبدیل شد، هر چند رسوایی فرار لیدر این دانشجویان با لباس زنانه نیز بر
این انزوا بی تاثیر نبوده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز در یک
اقدام بی سابقه در تاریخ دانشگاه امیرکبیر 1000 نفر از دانشجویان انقلابی
این دانشگاه، در یک راهپیمایی اعتراضی در صحن دانشگاه، نسبت به هتک حرمت
امام راحل در روز دانشجو اعتراض کردند.

لشکر کشی اتوبوسی انجمن دانشگاه تهران برای تکمیل ظرفیت سالن چمران

در همین حال انجمن اسلامی دانشگاه تهران
که نقش وی‍ژه ای در هدایت آشوب های روزهای 16 و 17 آذر در این دانشگاه
داشت، نیز با دعوت از نزدیک به 12 فعال اصلاح طلب سعی کرد تا در برنامه ای
که در تالار شهید چمران دانشکده فنی برگزار می کند، به نوعی دست به یک
تجدید قوا در سطح این دانشگاه بزند.

به گزارش خبرنگار رجانیوز از دانشگاه
تهران، در حالی که گزارش هایی از مشاهده تعدادی اتوبوس در خیابان پور سینا
و ضلع شمالی دانشگاه تهران برای انتقال داشجویان شرکت کننده در مراسم
انجمن اسلامی حکایت می کرد، مسئولان برنامه از پر شدن سالن چمران جلوگیری
کردند، تا سالن چمران که در برنامه های مشابه مملو از جمعیت "ایستاده"
دانشجویان بود، امروز شاهد تعدادی دانشجو باشد که در اطراف این سالن به
راحتی"نشسته اند"، در عوض دانشجویانی که به سالن راه نیافته بودند، مجبور
شدند در راهروهاای این دانشکده پیگیر سخنان سخنرانان پر تعداد برنامه
انجمن اسلامی دانشگاه تهران باشند تا جمعیت استقبال کننده از برنامه انجمن
اسلامی بیش از حد معمول به نظر برسد. این در حالی بود که در این جلسه،
جلایی پور، نجفقلی حبیبی، رهامی، زیباکلام، کولایی و تعدادی دیگر از
فعالان اصلاح طلب به سخنرانی پرداختند. اما در همین حال زمزمه هایی از
برگزاری تجمع توسط انجمن دانشگاه تهران نیز به گوش می رسید و این در حالی
بود که خبری از صدور مجوز این تجمع منتشر نشده بود.

در عین حال، برنامه ای نیز با سخنرانی
مهدی کوچک زاده در این دانشگاه برقرار بود که مخاطب آن دانشجویان انقلابی
دانشگاه بودند، این در حالیست که تحصن سه روزه داشنجویان معترض به هتک
حرمت به حضرت امام(ره) نیز در مسجد این دانشگاه در حالی برگزاری است.

با این حال پروژه تجدید نیروی حامیان
موسوی در دانشگاه های تهران و امیرکبیر آنهم یک روز پس از سخنان تاریخی
رهبر انقلاب، بدلیل عدم همراهی بدنه دانشجویان و حضور پر رنگ دانشجویان
انقلابی بار دیگر با شکست مواجه شد، تا بیش از پیش بی ریشگی این جریان در دانشگاه ها نیز مشخص شود.

http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=41306

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/24 و ساعت 11:7 صبح | نظرات دیگران()
حضور دیپلمات‌های برجسته اروپایی ـ آمریکایی؛
ایران برنده نهایی بازی شبیه‌سازی شده در دانشگاه هاروارد
واشنگتن
از تل‌آویو ضمانت خواسته است که بدون اجازه آمریکا حمله نکند؛ اما گلد ـ
در نقش نتانیاهو ـ خودداری می‌کرد و در آن موقع، برنز ـ اوباما ـ تهدید
کرد که حمله نظامی اسرائیل به ایران را آشکارا محکوم کند... «برنز» که
معاون «کاندولیزا رایس» بود، نقش باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را بازی
می‌کرد. «دوره گلد»، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد نیز نقش
«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل را بازی می‌کرد و ریاست کارهای تل
آویو را بر عهده داشت.

سرویس بین‌الملل ـ یک
روزنامه روسی در مقاله‌ای که روز جمعه به چاپ رساند، نوشت: دیپلمات‌های
مشهور آمریکا و اروپا تلاش کردند که توسعه احتمالی اوضاع بحرانی با ایران
را پیش‌بینی کنند. نتیجه آن نیز چنین بود: آمریکا نمی‌تواند موفق به تصویب
تحریم‌های سختگیرانه علیه ایران شود. روسیه و چین در پاسخ به فشار آمریکا،
همکاری خود با ایران را بیشتر می‌کنند؛ اما نه تنها روابط آمریکا با مسکو
و پکن وخیم می‌شود، بلکه وظیفه اصلی آمریکا بازداشتن اسرائیل از انجام
عملیات نظامی علیه ایران خواهد بود.

به گزارش «تابناک» و به نقل از روزنامه روسی «نیزاویسیمایا گازیتا»،
«آندره تریخوف»، روزنامه‌نگار روسی با بیان موضوع بالا در ادامه مقاله خود
نوشت: «گراهام الیسون»، متخصص آمریکایی دانشگاه ‌هاروارد، برای انجام این
بازی شبیه‌سازی شده، «نیکلاس برنز»، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا و
«ویلیام فالون»، رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا را دعوت کرد.
برنز
که معاون کاندولیزا رایس بود، نقش باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا «دوره
گلد»، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد نیز نقش بنیامین نتانیاهو،
نخست‌وزیر اسرائیل را بازی می‌کرد و ریاست اقدامات تل آویو را بر عهده
داشت.

«گری سیک»، پروفسور دانشگاه کلمبیا هم نقش رئیس‌جمهور ایران را داشت.
همچنین دانشمندان آمریکایی و اروپایی که پیشتر مقام‌های دولتی داشتند، نقش
مقامات مسکو، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را
بازی می‌کردند.

او می‌افزاید: روز پنجشنبه، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» اطلاع داد که
این شبیه‌سازی هفته گذشته انجام شده است. شرکت کنندگان وعده داده بودند که
همه چیز محرمانه باقی بماند، اما موفق به جلوگیری از درز خبر نشدند. برنز
- در نقش اوباما ـ تلاش داشت هر آنچه ممکن است، انجام دهد تا از مناقشه
نظامی با ایران جلوگیری کند.
گلد - در نقش نتانیاهو ـ به نوبه خود،
در جلب حمایت دیگر شرکت کنندگان برای وارد ساختن ضربه به بخش نفت و گاز
ایران می‌کوشید. تل آویو که نمی‌توانست باور کند، آمریکا می‌تواند مانع
دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود، از عربستان سعودی، کویت، عمان و
امارات کمک می‌خواست که این کشورها نیز از افزایش توان ایران شیعی کمتر از
اسرائیل در هراس نیستند.

وی ادامه می‌دهد: «دیوید ایگناتیوس»، خبرنگار واشنگتن پست که در نقش
نماینده رسانه‌ها در بازی شرکت داشت، در وبلاگ خود نوشت که مطالبه کنگره
آمریکا برای تحریم یکجانبه کمپانی‌هایی که در بخش انرژی ایران فعال هستند،
تیم برنز ـ اوباما ـ را وارد بن‌بست ساخت. برخی از کمپانی‌های کلیدی از
روسیه و چین بودند که حمایتشان برای تحریم در شورای امنیت مورد نیاز است.
روس‌ها و چینی‌ها اینقدر آزرده شدند که دور از چشم آمریکا مذاکره با ایران
را آغاز کردند.

«تریخوف» افزود: سیک که نقش رئیس تیم ایران را بازی می‌کرد، به گفته
«ایگناتیوس» بیان داشت: ما گمان می‌کردیم، کارت‌های بدی دستمان است، اما
آخر سر همه با ما مذاکره کردند. در این بازی تا دسامبر 2010 که پایان فرضی
قلمداد شده بود، ایران توان غنی‌سازی اورانیوم در درصدهای پایین را دو
برابر ساخت و در برنامه هسته‌ای نظامی پیشرفت کرد. شرکت کنندگان در این
بازی، فاصله چندانی تا مناقشه مسلحانه نداشتند. واشنگتن از تل آویو ضمانت
خواسته است که بدون اجازه آمریکا حمله نکند، اما گلد ـ نتانیاهو ـ خودداری
می‌کرد و در آن موقع، برنز ـ اوباما ـ تهدید کرد که حمله نظامی اسرائیل به
ایران را آشکارا محکوم کند.

این روزنامه‌نگار روس ادامه داد: برنز ـ اوباما ـ در تفسیر نتیجه بازی،
پیش‌بینی کرد که سال آینده سال دشواری برای دیپلمات‌ها خواهد بود و افزود:
شاید آمریکا کمک روسیه و چین را به دست نیاورد. در میان مقامات ایران
درباره مذاکره کردن و نکردن، اختلاف جدی خواهد شد، اروپا ضعیف خواهد بود و
آمریکا احتمالاً مجبور به بازداری اسرائیل خواهد شد.

تریخوف در پایان نوشت: «ایگناتیوس» به نوبه خود، نتیجه‌گیری مشخصی را
ارایه می‌دهد؛ بر پایه پروتکل من از نتایج (شبیه سازی)، تیم ایران برنده
شد و تیم آمریکا باخت.

گفتنی است، روش شبیه‌سازی در روابط بین‌الملل از روش‌های مدرن در
پیش‌بینی رفتار بازیگران گوناگون در یک مناقشه یا روند مذاکره است، به
گونه‌ای که افراد حقیقی، هر یک نقش یک فرد حقوقی با مسئولیت مشخص را بازی
می‌کنند و می‌‌کوشند با توجه به شرایط، نشان دهند که اگر یک مقام مسئول در
موقعیتی خاص قرار بگیرد، ممکن است، چه واکنش‌هایی از خود نشان دهد.

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76849


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/23 و ساعت 8:49 عصر | نظرات دیگران()
دادستان تهران خبر داد:
دستگیری یکی از متهمین اهانت به امام(ره)
این
متهم در زندان است و قرار شده است این پرونده‌ها به سرعت تکمیل شود و به
دادگاه برود/به مامورین و ضابطین اعلام کرده‌ایم که به سرعت اطلاعات را
تکمیل کنند تا این افراد به دادگاه معرفی شوند.
دادستان تهران از دستگیری یکی از متهمین اهانت به تمثال حضرت امام(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم معارفه عباس
ذاقلی به عنوان سرپرست دادسرای ناحیه 22 ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در
جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی برسخنان اخیر رییس قوه قضاییه که
اعلام کرده بود دادستانی پرونده‌ای در مورد اهانت به امام راحل تشکیل شده
،تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: پس از اینکه این اهانت
انجام شد مردم واکنش نشان دادند و از دستگاه قضایی انتظار برخورد با
عاملین را داشتند و ما نیز از مامورین این پرونده‌ها خواستیم که تمام
کسانی که دراین حوزه‌ها بودند شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه یکی از متهمین در همان روز دستگیر شد ادامه داد: این
متهم در زندان است و قرار شده است این پرونده‌ها به سرعت تکمیل شود و به
دادگاه برود.

دادستان تهران با بیان اینکه به لحاظ حفظ مقررات از ذکر نام متهمین
خودداری می‌کنیم گفت: مردم مطمئن باشند دادستانی در مورد کسانی که به امام
و مسوولین ارشد اهانت کنند هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و این حق مردم است
که در این ارتباط از دستگاه قضایی مطالبه داشته باشند و انشاء‌الله دستگاه
قضایی بتواند با سرعت و قاطعیت این افراد را به سزای اعمال خود خواهد
رساند و در این نوع جرایم دادستانی هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اعلام شده است از 454 متهمی که در
شعبه رسیدگی به جرایم اقتصادی پرونده آنها رسیدگی شده است 143 نفر در
زندان هستند آیا بنا ندارید اسامی آنها را اعلام کنید؟ گفت: طبق قانون
محکومینی که محکومیت آنها قطعی شده است بلامانع است و در چارچوب اطلاع
رسانی رییس مجتمع می‌تواند اسامی محکومین قطعی که هیچگونه تجدید نظری در
پرونده آنها وجود ندارد اقدام کند.

جعفری دولت آبادی در مورد اینکه شما از طرف رییس جدید مجتمع قول اعلام این
اسامی را می‌دهید گفت : بنده نمی‌توانم از طرف آقای داقلی قول دهم ولی
اعلام می‌کنم که اطلاع رسانی جزء سیاستهای جدید حوزه دادستانی است.

دادستان کل تهران در پاسخ به این سوال که آیا در مورد اتهام اهانت به مقام
معظم رهبری کسی بازداشت شده است یا خیر گفت: متهمینی که دستگیرشدند در هر
دو گروه وجود دارند (اهانت به رهبری و اهانت به امام) و به مامورین و
ضابطین اعلام کرده‌ایم که به سرعت اطلاعات را تکمیل کنند تا این افراد به
دادگاه معرفی شوند تعداد دقیق آنها را بعد از صدور کیفرخواست اعلام
می‌کنیم در مورد چند نفر مطمئن هستیم و اتهام آنها برای ما ثابت شده و به
جرم خود اعتراف کرده‌اند.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=77066

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/23 و ساعت 8:48 عصر | نظرات دیگران()
محسن رضایی:
آقایان کروبی و میرحسین فرصت را از دست ندهند

هم
اکنون که ندای پرهیز از تفرقه و حفظ آرامش و امنیت از سوی رهبر انقلاب
اسلامی برای بار دیگر بلند شده است باید با لبیک گفتن به ایشان قدرت ملت
خود را به رخ دشمن بکشیم و.../ عقلا و نخبگان نباید فرصت‌ها را از دست
بدهند، از سکوت و تماشاچی بودن بیرون بیایند، میدان را از افراطگرایان
بگیرند و دشمنان ملت ایران را ناامید سازند/ امروز صبح پیرمردی به من می
گفت که شما به آقای موسوی و کروبی بگویید فرصت را از دست ندهند.

«تابناک»ـ محسن رضایی در پی سخنان روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی متن این بیانیه بدین شرح است:

ملت بزرگ ایران، نخبگان سرافراز و دلسوزان انقلاب اسلامی

نا
آرامی‌های پس از انتخابات زیان‌های جدی و هزینه‌های بزرگی بر ملت ایران و
نظام جمهوری اسلامی وارد کرده است. ندانم کاری‌ها و ضعف مدیریت و قانون
شکنی موجب شد که حوادث تلخ و ناراحت کننده ای بوجود آید.

امروز ادامه این نا آرامی‌ها به مرز خطرناکی رسیده است. اهانت به عکس
امام به هر شکلی و توسط هر کسی که باشد نشان می‌دهد که ادامه این نا
آرامی‌ها از مدیریت و رهبری خودی‌ها خارج شده و معلوم نیست که در آینده چه
حوادثی از دل آن بیرون آید.

البته از قبل هم معلوم بود که چنین سرنوشتی در ادامه این اعتراضات
خواهد بود. فعالان سیاسی ایران نشان داده اند جز در قالب ابزار و امکانات
دولتی توان اداره اعتراضات خودجوش مردمی را ندارند، نمی توانند آنها را
مدیریت و رهبری کنند و دشمنان ملت ایران که از ابزار و امکانات بیشتری
برخوردارند سوار موج اعتراضات می‌شوند.

دشمنان ملت ایران ممکن است فکر کنند که در اثر تفرقه‌ها و اختلافات
داخلی موجود ملت ایران ضعیف شده است و بخواهند که فشارهای جدیدی را به
ایران وارد کنند. اخباری که از اردوگاه آنان می‌رسد حکایت از چنین خیال
خامی دارد، هرچند که ملت ایران از تحریم جدید و حمله اسرائیل باکی ندارد
ولی بهتر است که دشمنان برای خود و ما دردسری درست نکنند.

هم اکنون که ندای پرهیز از تفرقه و حفظ آرامش و امنیت از سوی رهبر
انقلاب اسلامی برای بار دیگر بلند شده است باید با لبیک گفتن به ایشان
قدرت ملت خود را به رخ آنها بکشیم و ثابت کنیم که ما یکپارچه و منسجم
هستیم.

عقلا و نخبگان نباید فرصت‌ها را از دست بدهند، از سکوت و تماشاچی بودن
بیرون بیایند، میدان را از افراط گرایان بگیرند و دشمنان ملت ایران را
ناامید سازند.

این اقدام می‌تواند با صدور اطلاعیه‌ها و یا شرکت گسترده همه اقشار در
نماز جمعه این هفته و با دادن شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و نشان
دادن اقتدار ملی و لبیک گویی به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی صورت گیرد.

این کار، دشمنان ملت ایران را به مسیر عقلانیت و رفتارهای مناسب
می‌کشاند، از دادن علائم غلط و امیدوارکننده به آنها جلوگیری می‌کند و از
طرف دیگر افراط گرایان به حاشیه رانده شده و عقلانیت فضای کشور را پر
خواهد کرد.

یکی دیگر از ابتکارات، می‌تواند اعلان وفاداری از سوی همه فعالان سیاسی
ایران از آقای موسوی، خاتمی و کروبی گرفته تا ناطق نوری،‌ هاشمی و مهدوی
کنی و تا سران سه قوه به صورت دسته جمعی به آرمان‌های امام و مقام معظم
رهبری باشد که این هم می‌تواند در نماز جمعه این هفته و یا به هر شکلی که
خود این آقایان قبول دارند صورت گیرد.

امروز صبح پیرمردی به من می‌گفت که شما به آقای موسوی و کروبی بگویید فرصت را از دست ندهند.

البته تأکید بر وحدت و پرهیز از تفرقه به معنای آن نیست که عدالت و
پیگیری حقوق ملت، نظام و اشخاص زیر پا گذاشته شود. در فرصت‌های آینده وقت
کافی برای پیگیری حقوق اشخاص وجود دارد ولی همیشه وحدت و انسجام بستر
عدالت بوده است.


بدون وحدت نمی‌توانیم عدالت را تحقق ببخشیم، البته نباید بعداً به
بهانه وحدت از عدالت گذشت ولی تا آن موقع فرصت‌های زیادی وجود دارد. کسانی
که برای رسیدن به عدالت وحدت را زیر پا گذاشتند پشیمان شدند، وحدت و عدالت
از هم جدا شدنی نیستند.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=77111

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/23 و ساعت 8:48 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا