زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خواری نادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1
مهلت دوباره برای جامانده‏های طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها


رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد: برای افرادی که کد رهگیری خود را در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها گم کرده اند، مهلت دیگری تعیین می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر عادل آذر تاکید کرد: بیستم اردیبهشت تا دهم خرداد صرفاً برای دریافت اطلاعات اقتصادی افراد یا خانوارهای جامانده از سال87 است.

وی از خانوارهایی که کد رهگیری آنان مفقود شده است خواست به هیچ وجه در این مرحله به پایگاه اینترنتی مرکز آمار یا این مرکز مراجعه نکنند.

عادل آذر گفت: برای افراد یا خانواده هایی که کد رهگیری خود را گم یا فراموش کرده اند پس از مرحله جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای جا مانده، مهلت دیگری تعیین می شود.

رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد: علاوه بر کسانی که کد رهگیری آنان مفقود شده است، همه افرادی هم که در سال 87 فرم اطلاعات اقتصادی را پر و ارائه کردند و اکنون افراد خانواده یا اطلاعات آنها تغییر کرده است در مهلت دیگری که برای اصلاح اطلاعات اقتصادی تعیین و اعلام می شود مراجعه کنند

وی افزود: برخی خانوارها هنگامی که با کد رهگیری قصد ورود به پایگاه را دارند، اجازه ورود به پایگاه را پیدا نمی کنند یا پیام هایی نظیر "اطلاعات شما موجود نیست" دریافت می کنند که این افراد نیز باید در مهلتی که برای اصلاح در نظر گرفته شده است مراجعه کنند.

وی درباره زمان دریافت پیش نویس فرم اطلاعات اقتصادی خانوارها که قرار است به صورت رایگان در اختیار خانوارهای جا مانده قرار گیرد تا پس از درج اطلاعات در آن و بررسی صحت و دقت ، آن را وارد پایگاه اینترنتی مرکز آمار کنند، گفت: این فرم ها از چند طریق از جمله با ورود به پایگاه اینترنتی مرکز آمار و دریافت چاپ و همچنین مراجعه حضوری به پایگاه های مرکز آمار در استان ها و شهرستان ها و نیز دفاتر پستی و مخابراتی قابل دریافت است که قبل از بیستم اردیبهشت اطلاع رسانی و امکان دریافت آن فراهم می شود.

بنابر این گزارش رئیس مرکز آمار ایران پیش از این چند بار با اشاره به آغاز دور جدید جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای جامانده از دور قبل، نحوه مراجعه و جدول زمانبندی درج اطلاعات اقتصادی خانوارها را در پایگاه اینترنتی این مرکز اعلام کرده است.

عادل آذر افزود: دریافت اطلاعات اقتصادی خانوارها صرفا از طریق رایانه امکان پذیر است و خانوارهای جامانده ، از بیستم اردیبهشت تا دهم خرداد فرصت دارند بر اساس جدول زمانی تعیین شده و با توجه به آخرین رقم سمت راست شماره ملی سرپرست خانوار ، به پایگاه اینترنتی طرح جمع اوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور به نشانی yaraneh.amar.org.ir مراجعه و پس از درج اطلاعات خود در فرم مخصوص، آن را به این مرکز ارسال کنند.

رئیس مرکز آمار ایران گفت : برای خانوارهای جامانده ای که رقم سمت راست کد ملی سرپرست خانوار انان به شماره های 8 و 9 ختم می شود روزهای بیستم تا 22 اردیبهشت (سه روز) در نظر گرفته شده است.

وی افزود : خانوارهایی که آخرین رقم سمت راست کد ملی سرپرست خانوار به شماره های 6 و 7 ختم می شود باید روزهای 23 تا 25 اردیبهشت به پایگاه اینترنتی مراجعه کنند.

عادل آذرگفت : برای خانوارهایی که شماره ملی سرپرست خانوار جامانده به 4 یا 5 ختم شود، روزهای 26 تا 28 اردیبهشت در نظر گرفته شده است و انهایی که اخرین رقم سمت راست کد ملی انان شماره های 2 و 3 است باید روزهای 29 تا 31 اردیبهشت به پایگاه اینترنتی اعلام شده مراجعه کنند.

رئیس مرکز آمار ایران در ادامه افزود : خانوارهایی که آخرین رقم سمت راست شماره ملی سرپرست خانوار ارقام صفر و یک است، برای درج اطلاعات اقتصادی خود در فرم یارانه ای، روزهای اول تا سوم خرداد به پایگاه اینترنتی این مرکز مراجعه کنند.

عادل آذر گفت: کسانی که در این مدت های تعیین شده نتوانند وارد شوند و اطلاعات اقتصادی خانوار خود را وارد کنند نباید در نوبت دیگر خانوارهای جامانده وارد شوند و باید در مهلت مجدد اقدام کنند

وی افزود: از چهارم تا دهم خرداد ماه نیز فرصت مجددی برای خانوارهای جامانده ای که به هر علت نتوانستند بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده اطلاعات اقتصادی خود را ارائه کنند، در نظر گرفته شده است.

عادل آذر به خانوارهای جامانده ای که تمایل به ارائه اطلاعات اقتصادی خود دارند توصیه کرد پیش از درج اطلاعات در پایگاه جمع اوری اطلاعات اقتصادی خانوار کشور از فرمی که در این پایگاه در نظر گرفته شده است کپی یا پرینت بگیرند و به عنوان پیش نویس از آن استفاده کنند و پس از اطمینان از دقت اطلاعات، آن را خود یا با همکاری افراد مطمئن وارد پایگاه اینترنتی مرکز امار کنند.

رئیس مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه در این مرحله، دریافت اطلاعات اقتصادی خانوارها صرفا از راه اینترنت امکان پذیر است، گفت : خانوارهای جامانده می توانند از منزل، محل کار، کافی نت ها و دفاتر خدمات مخابراتی و پستی که حتی در روستاهای دور افتاده کشور دایر است وارد پایگاه اینترنتی طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار شوند و پس از وارد کردن اطلاعات ، آن را به صورت اینترنتی ارسال کنند.

وی گفت: همچنین کسانی که کد رهگیری خود را گم کرده اند یا این کد اشکال دارد نباید در این دوره مراجعه کنند چون برای آنها نیز مهلت ویژه ای در نظر گرفته می شود.

عادل آذر تاکید کرد: شهروندانی که نام آنها به عنوان سرپرست یا عضو خانوار هنگام جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها در سال 87 به مرکز آمار ایران ارائه شده است دیگر نیاز نیست در این مرحله مراجعه کنند.

وی افزود : نرم افزار ورود اطلاعات اقتصادی خانوارها به گونه ای تعریف شده است که اگر نام فردی در آن موجود باشد اجازه ثبت نام مجدد را به ان فرد نمی دهد.

رئیس مرکز آمار ایران یادآورد شد برای افراد یا خانوارهایی که پیش از این نام نویسی کرده اند اما به دلایلی مانند ازدواج و تولد و نیز تغییرات درآمدی اطلاعات آنها تغییر کرده است ، زمان دیگری در نظر گرفته شده و این افراد در این مرحله نباید به پایگاه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار کشور مراجعه کنند.

وی گفت : ستادهای استانی برای پاسخگویی به پرسش های شهروندان در این باره شماره تلفن های ویژه ای را تعیین و اعلام می کنند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50165

فروشگاه اینترنتی شما

از طریق لینک های زیر می توانید از فروشگاه های بزرگ ایران مارکت سنتر خرید پستی کنید !!!

در این فروشگاه ها ازفیلم و سریال ،موسیقی  ،بازی کامپیوتری

،نرم افزار مالی و اداری و لوازم خودرو و موبایل ، نرم افزار اموزش زبان

  و هر چیزی که دلتون بخواد پیدا میشه !

می تونید از طریق لینک ها  یا سایت هایی مثل


 http://dsliran.ir/


http://filmoserial.ir/

http://mihaniran.ir/


http://iraneemruz.ir/

 وارد شوید و به راحتی اب خوردن سفارش اینترنتی بدید و در خونه تحویل بگیرید و تازه بعد تحویل گرفتن پولشو پرداخت کنید !!!(اینم برای اونایی که در خرید اینترنتی وسواس دارند!)




 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 7:37 عصر | نظرات دیگران()
حاشیه های پس از بازی استقلال و پرسپولیس
هواداران تیم فوتبال استقلال پس از شکست در شصت و هشتمین شهرآورد تهران ضمن اعتراض به عملکرد سرمربی و مدیرعامل این تیم خواستار برکناری آنها شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه چند دقیقه از پایان دیدار سنتی دو تیم پرسپولیس و استقلال می‎گذرد، هنوز حدود 6-5 هزار نفر از تماشاگران آبی‎پوشان در ورزشگاه مانده و با شعارهای اعتراض آمیز خود استعفا یا برکناری سرمربی و مدیرعامل استقلال خواستار هستند.

* تیم سپاهان و امیر قلعه نویی که هدایت این تیم را بر عهده دارد به شدت از سوی تماشاگران حاضر در استادیوم ورزشگاه آزادی و به خصوص هواداران استقلال تشویق شدند.

* علی دایی که به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس را در دیدار مقابل استقلال همراهی کرد بعد از پایان بازی به شدت از سوی تماشاگران این تیم تشویق شد.

* بسیاری از هواداران استقلال که از شکست تیمشان ناراحت بودند بعد از بازی گریه کردند. بسیاری از آنها هم با شعار علیه صمد مرفاوی و واعظ آشتیانی خواستار برکناری آنها شدند.

* بعد از پایان دیدار تیم‎های پرسپولیس و استقلال، علیرضا حقیقی دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس با یکی از ماموران حراست مجموعه ورزشی آزادی درگیر شد. شدت این درگیری به گونه ای بود که احتمال دعوت وی به کمیته انضباطی وجود دارد.

* فرهاد مجیدی کاپیتان تیم فوتبال استقلال یکی از معترضین به قضاوت سعید مظفری زاده داور این دیدار بود.

* صمد مرفاوی از مصاحبه پایانی بازی و رودر رو با علی دایی امتناع کرد. در این مصاحبه فقط سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس حاضر شد.

همچنین خبرگزاری فارس گزارش داد: در پایان دربی 68 هواداران دو تیم پرسپولیس و استقلال در محوطه ورزشگاه آزادی با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند.

هواداران پرسپولیس که پس از این پیروزی با جشن و پایکوبی قصد ترک ورزشگاه راداشتند در محوطه داخلی ورزشگاه با هواداران استقلال روبرو شدند که این رویارویی به درگیری فیزیکی ختم شد. تعدادی از هواداران استقلال که از این شکست ناراحت شده بودند به سمت هواداران پرسپولیس حمله کرده و درگیری جدی شد. تعدادی از درگیر شوندگان چاقو در دست داشتند.

همین موضوع باعث شد که ماموران حراست و یگان ویژه که مسئولیت امنیت کنار زمین را داشتند به یکباره به بیرون آمده و از شدت درگیری‌ها جلوگیری کنند.

در این درگیری چند هوادار دستگیر شد.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 12:37 صبح | نظرات دیگران()
 دفن تاریخی ادعای تقلب بدست سیدحسن خمینی / عکس


به گزارش شبکه ایران، رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت دهم امروز به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) رفتند تا در سالروز ورود ایشان به کشور در سال 1357 و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کنند.


گرچه اکثر رسانه ها تنها به انتشار خبری معمولی از انجام این مراسم اکتفا کردند.


هرچند این رسانه ها از کنار استقبال حجت‌الاسلام سید حسن خمینی از هیئت دولت و همراهی او با رئیس جمهور منتخب مردم، به مثابه یک رویداد عادی گذشتند اما این رویداد از جهاتی قابل توجه بود.


این اهمیت از آنجا نشات می‌گیرد که حجت الاسلام خمینی پس از مشخص شدن نتایج انتخابات دهم و حوادثی که از سوی نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات انجام شد، سکوتی را اختیار کرد که انتقاداتی را از سوی برخی سیاسیون و شخصیت های مطرح متوجه وی کرد.


او حتی با شرکت نکردن در مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، خود را در معرض انتقادات گسترده تری قرار داد.


از سویی دیگر سکوت وی نسبت به اتفاقات پس از انتخابات و عدم موضع گیری در این خصوص و همچنین دیدار با برخی از افرادی که در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت و سپس آزاد شده بودند، این فرضیه را قوت بخشید که او هم نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض دارد.


*دفن تاریخی ادعای تقلب بوسیله سیدحسین خمینی


اما استقبال امروز سید حسن خمینی از دکتر احمدی نژاد، که پس از دیدار صمیمانه روز گذشته نوه حضرت امام با کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم و رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری دهم، صورت گرفت، فعالان سیاسی را به این باور رساند که او نیز ادعای بدون سند تقلب را از اساس رد کرده است.


البته پیش از این هم، میرحسین موسوی و مهدی کروبی که از سوی آقای باهنر، نایب رئیس مجلس، "سران فتنه" نامیده شده اند، از ادعای تقلب پا پس کشیده بودند.


محمد خاتمی هم که سعی کرده است با برخی "نامه های پنهانی" راه خود را از رویکرد تند دیگر سران اصلاحات جدا کند، از آنجاییکه هیچ سندی را برای ارائه ندیده، در ماه های اخیر هرگز این ادعا را مطرح نکرده است.


به همین دلیل، برخی از فعالان سیاسی از رفتار امروز حجت الاسلام سیدحسن خمینی با عبارت "دفن تاریخی ادعای تقلب" بوسیله سیدحسن خمینی، یاد کردند.


رفتاری که سایت رسمی آقای موسوی را به تکاپو انداخت تا شاید با طرح شایعه ای جالب با مفهوم ترک این مراسم از سوی حجت الاسالام خمینی، خللی در این مسیر ایجاد کند.


البته ادعای این سایت همان زمانی که دوربین های حاضر در حرم امام(ره) تصاویر مراسم را ثبت می کردند، همانند ادعای تقلب، اعتبار خود را از دست داد.




 




 

http://www.faranews.ir/post-2217.aspx


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 12:23 صبح | نظرات دیگران()
گزارش خبری فارس//
واکنش غرب به سخنان احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: کشورهای غربی امروز به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهوری ایران واکنش نشان داده و اغلب نیز از اظهارات وی استقبال کردند.


به گزارش فارس، کشورهای غربی در واکنش به سخنان روز گذشته "محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهور ایران به ویژه در رابطه با مسئله مطرح شده در خصوص غنی‌سازی اورانیوم و موضوع پذیرش پیشنهاد ارسال اورانیوم به خارج از ایران به منظور دریافت سوخت هسته‌ای رآکتور تحقیقاتی تهران، ضمن استقبال از این اظهارات، اغلب نیز آن را مثبت ارزیابی کردند.
در همین رابطه، دولت انگلیس ضمن استقبال محتاطانه از اظهارات روز گذشته "محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهور ایران درباره غنی‌سازی اورانیوم اعلام کرد: چنانچه ایران آماده است پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در خصوص ارسال بخشی از اورانیوم غنی‌سازی‌شده خود به خارج از این کشور برای انجام فرآوری‌های لازم روی آن بپذیرد، این نشانه‌ای مثبت از جانب ایران خواهد بود.
دولت انگلیس همچنین تاکید کرد: مذاکرات همچنان مسئله‌ای مهم است.
وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنانچه ایران مایل است تا پیشنهاد مطرح‌شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیرد، این نشانه مثبتی از تمایل آنها برای تعامل با جامعه بین‌المللی در خصوص موضوع هسته‌ای این کشور است.
در این بیانیه، وزارت خارجه انگلیس اشاره کرد: به هرحال این موضوع، نیاز برای برگزاری گفت‌وگوهای بیشتر با 6 کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، آمریکا و روسیه را تغییر نمی‌دهد.
در ادامه این بیانیه‌ آمده است: موضوع مذاکرات همچنان به عنوان مسئله مهم در چهارچوب پرداختن به نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای تهران به طور جدی باقی خواهد ماند.
این گزارش افزود: "محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهور ایران دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که ایران آمادگی دارد تا بر اساس این طرح پیشنهادی آژانس، اورانیوم غنی‌شده خود را در ازای دریافت سوخت هسته‌ای به خارج از کشور ارسال کند.
احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب با اشاره به اشکالات فنی موجود در مبادله سوخت 20 درصدی گفت: اخیرا دوباره پیغام‌هایی از سوی این کشورها داده شده که گفتند بیاید بنشینید صحبت کنیم و حتی سوخت شما در ایران بماند و ما سوخت مورد نیاز شما را درست می‌کنیم و با شما مبادله می‌کنیم هر چند اگر ما سوختمان را بدهیم واقعا مشکلی ندارد که بعضی‌ها بی خودی سر و صدا کردند.
رئیس جمهور ایران افزود: بعضی‌ها در کشورمان گفتند که سوخت را از ما می‌گیرند و دیگر به ما سوخت نمی‌دهند ولی باید دید اگر سوخت را از ما بگیرند و به ما سوخت ندهند حرف چه کسی در دنیا اثبات می‌شود و آن وقت معلوم می‌شود که حرف آژانس و امضا کنندگان این قرار داد بی اعتبار است و این موجب می‌شود که کارهایمان را خودمان انجام دهیم.
احمدی‌نژاد گفت: بنده مطمئن شدم که این کشورها می‌خواهند این تقابل را به تعامل تبدیل کنند و این چیز خوبی است و ما از اول با آنها دعوا نداشتیم و آنها دعوا درست کردند در حالی که ما کار خودمان را داشتیم انجام می‌دادیم.
"سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز اعلام کرد که اگر ایران تصمیم بگیرد طرح پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص غنی سازی بیشتر اورانیوم ایران در خارج از این کشور به منظور تولید سوخت مورد نیاز رآکتور اتمی تهران را بپذیرد، روسیه از این اقدام ایران استقبال خواهد کرد.
لاوروف در این خصوص به خبرنگاران گفت: اگر ایران حاضر به بازگشت به طرح توافقی پیشنهادی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تولید سوخت مورد نیاز رآکتور اتمی تهران در خارج از این کشور باشد، روسیه تنها از چنین اقدامی استقبال خواهد کرد.
واشنگتن نیز پس شنیدن اظهارات رئیس‌جمهور ایران ساکت ننشست و دولت آمریکا در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهوری ایران درباره غنی‌سازی اورانیوم و با نادیده گرفتن همکاری‌های کامل و همیشگی تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران باید تمایل خود را برای تبادل سوخت هسته‌ای به آژانس اعلام کند.
"فیلیپ کرولی " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: نشستی برگزار خواهد شد تا بتوانیم این مسئله را حل کنیم که آیا این یک پیشنهاد جدی است و از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح خواهد شد یا خیر.
وی افزود: چنانچه ایران جدی است، می‌تواند به آژانس اطلاع دهد که آمادگی پذیرش این پیشنهاد مطرح شده را دارد.
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در شرایطی مطرح می‌شود که ایران همواره در پیگیری برنامه هسته‌ای خود، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را طرف خود دانسته و همیشه نیز همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای با آژانس در خصوص برنامه‌ هسته‌ای تهران داشته است و بعضا فراتر از توافقات با آژانس نیز همکاری کرده است.
ایران چندی پیش طی نامه‌ای محرمانه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وجود دومین سایت غنی‌سازی اورانیوم خود را در "فردو " اعلام کرد. در صورتی که بر اساس قوانین آژانس، هر کشور باید تنها حدودا 6 ماه قبل از تزریق گاز در سانتریفیوژ‌ها، وجود سایت غنی‌سازی خود را به آژانس اعلام کند، جمهوری اسلامی ایران در راستای اثبات حسن نیت خود حدود 18 ماه قبل اقدام به این کار کرده است. به دنبال این اقدام نیز آژانس تعدادی از بازرسان خود را برای بازدید از این تاسیسات هسته‌ای به ایران اعزام کرده بود که در گزارش‌های ارائه شده در این خصوص همواره بر عدم انحراف برنامه‌ هسته‌ای ایران از توافقات با آژانس تاکید شده است.
"محمد البرادعی "، مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که دو ماه پیش جای خود را به "یوکیو آمانو " ژاپنی داد، در آخرین گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران بر نبود انحراف در برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران تاکید و بر همکاری کامل جمهوری اسلامی با بازرسان آژانس اذعان کرده است.
محمد البرادعی در این گزارش تاکید کرد: آژانس نتایج انجام راستی‌آزمایی اطلاعات طراحی در تأسیسات "فردو " را مورد ارزیابی قرار داد و به این جمع‌بندی رسید که با آنچه ایران اظهار داشته بود، مطابقت دارد.
"منوچهر متکی " وزیر امور خارجه ایران نیز چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در بحرین گفته بود که جمهوری اسلامی ایران آماده مبادله 400 کیلوگرم از اورانیوم غنی‌شده خود با سوخت هسته‌ای در کیش است، اما غرب اصرار دارد که ایران به طور یکجا تمامی اورانیوم خود را به روسیه و فرانسه ارسال کند.
"فیلیپ کرولی " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در رابطه با 3 آمریکایی دستگیر شده در ایران اعلام کرد: واشنگتن از تمایل ایران برای حل موضوع مربوط به 3 زندانی آمریکایی که در ایران بازداشت‌ شده‌اند و به جرم جاسوسی متهم هستند، استقبال می‌کند.
"محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهور ایران دیروز سه‌شنبه در اظهارات خود در تلویزیون دولتی ایران با اشاره به امکان تبادل زندانیان آمریکایی در ایران و زندانیان ایرانی در آمریکا گفت: یک گفت و گوهایی می‌شود که اگر بشود یک مبادله‌ای انجام دهیم. ما دوست نداریم کسی در زندان باشد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد: چنانچه این سخنان از این امر حکایت دارد که ایران آماده است تا موضوع این 3 آمریکایی و دیگرانی که تحت بازداشت ایران هستند حل شود، ما از این اقدام استقبال خواهیم کرد.
"مایکل همر " سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز مدعی شد: آنها (ایرانی‌ها) شهروندان ما را برای هیچ گرفته‌اند... این خیلی بد است...هم‌اکنون گفت‌وگوهایی برگزار می‌شود که بررسی کنیم آیا ممکن است تبادل را انجام دهیم یا خیر.
محمود احمدی‌نژاد در سخنان دیروز خود اعلام کرد: اینها (زندانیان آمریکایی) به صورت غیر قانونی به مرز ما تجاوز کرده‌اند و بعد هم نشانه‌هایی پیدا شد که این اقدامشان با اطلاع بوده است.
مایکل همر در ادامه گفت: ما به وضوح گفته‌ایم که مایلیم تا پرونده تمام شهروندان آمریکایی دستگیر شده یا مفقودشده‌مان حل‌وفصل شود. اگر اظهارات احمدی‌نژاد از این امر حکایت دارد که آنها (ایرانی‌ها) آمادگی دارند تا به این پرونده‌ها رسیدگی کنند، ما از این اقدام استقبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: همانطور که آشکارا اعلام کرده‌ایم اگر ایران در رابطه با شهروندان خود که تحت بازداشت آمریکا هستند سئوالی دارند، ما آماده‌ایم که پاسخگو باشیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811141491

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 12:5 صبح | نظرات دیگران()
مشروح چهارمین جلسه دادگاه متهمان حوادث روز عاشورا
موسسه‌ای به نام امام ما را به بیراهه برد‌/ کاندیدای شکست خورده سبب تحریک ما شد/ صدای آمریکا فریبم داد

چهارمین جلسه رسیدگی به متهمان روز عاشورا صبح چهارشنبه از طرف شعبه 15 دادگاه انقلاب در سالن اجتماعات امام خمینی و با ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش رجانیوز بهنقل ازفارس‌، چهارمین جلسه رسیدگی به متهمان روز عاشورا صبح چهارشنبه از طرف شعبه 15 دادگاه انقلاب در سالن اجتماعات امام خمینی و با ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی ضمن عرض تهیت به مقام معظم رهبری به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر دورود فرستاد و اظهار داشت که چهارمین متهمین روز عاشورا در اجرای ماده 188 آئین دادسرای به صورت علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب آغاز می‌شود.
وی افزود: درصورتی که متهمین و یا دیگر حاضرین در جلسه اخلالی در نظم جلسه بوجود بیاورند قاضی می‌تواند آنها را به 1 یا 5 روز توقیف کند.

قاضی صلواتی همچنین گفت که متهمین نمی‌توانند خلاف ادب، نزاکت، وجدان و قانون سخنی بگویند.
قاضی صلواتی با بیان اینکه متهمین نمی‌توانند از ذکر نام افرادی که در جلسه حضور ندارند، نام ببرند گفت‌، افزود: خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها نباید از متهمین نام و یا عنوانی که معرف فردی متهم باشد را منتشر کنند و در صورت اینکار در حکم افترا محسوب می‌شود.

* متهم پرونده اول:فضا طوری بود که برخی موسوی را پیش از انتخابات رئیس‌جمهور می‌خواندند

در ابتدا نماینده مدعی‌العموم در بخشی از کیفرخواست این متهم اینچنین عنوان کرد؛ متهم متولد سال 1368 و دانشجوی رشته کامپیوتر و با نام مستعار امین می‌باشد که اتهاماتی همچون محاربه و افساد فی‌الارض، اجتماع و تبانی علیه امنیتی کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مسئولان نظام را در پرونده دارد.
این متهم یکی از فعالان روز عاشورا بوده و با توجه به اینکه وی فعالیت سیاسی دانشجویی هم داشته حکایت از آگاهی متهم نسبت به اقدامات انجام شده دارد.
در نماز جمعه‌ای که آقای هاشمی رفسنجانی خواندند و آشوب‌های پس از آن و البته آشوب‌های روزهای دیگر نیز حضور داشته به نحوی که تصاویر وی در این آشوب‌ها هم اکنون موجود است. علیرغم ریزش‌هایی که در تجمعات اخیر نسبت به تجمعات و اغتشاشات اولیه ایجاد شده بود متهم نه تنها از ادامه اقدامات خود منصرف نشده بلکه مصمم‌تر از قبل هم به این اقدامات دست زده ‌است.

عملکرد متهم اجابت خواسته‌های ضد انقلاب بوده هر چند که وی معترف به اقدامات خود است ولی اگر کمترین تردیدی در این اقدامات داشت، این چنین وارد اغتشاشات نمی‌شد.
در بخش دیگری از سخنان نماینده مدعی‌العموم آمده حضور متهم در سنگ‌پراکنی‌های روز عاشورا محرز بوده لذا محاربه هم عبارت است از استفاده از اسباب برای ایجاد وحشت و سلب امنیت عمومی.
در ادامه جلسه متهم پرونده اول در بیان دفاعیات خود نسبت به اتهامات وارده گفت: بنده با طیف غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت، طیف علامه مرتبط بودم و در اغتشاشات روزهای متعددی از جمله اغتشاشات روز به اصطلاح چهلم کشته‌شدگان پس از انتخابات حضور داشتم.

وی افزود: پیش از حضور در این تجمعات غیرقانونی در جریان خبرهای اغتشاشات بودم ولی برای اولین بار بود که از نزدیک شعارهای ساختارشکنانه این عده را می‌شنیدم. البته روز نماز جمعه‌ای که آقای هاشمی آن را می‌خواند به همراه پدر و برادرم نیز حضور داشته ولی پس از مدتی در این روز دیدم که مسیر جمعیت نسبت به نمازگزاران تغییر یافته لذا با برادر کوچکم با معترضین همراه شدم البته در همین حین فیلم و عکس نیز از اعتراضات و اغتشاشات تهیه می‌کردم ولی در عین حال پس از اینکه مامورین نیروی انتظامی در صحنه حاضر شدند محل را ترک کرده و به جمع نمازگزاران پیوستم ولی مجددا در پس از آرام شدن اوضاع به جمع شعار دهندگان پیوستم.

وی با اشاره به حضور خود در تجمع و اغتشاشات روز قدس نیز تاکید کرد: روز قدس برای مشاهده اوضاع به میدان انقلاب آمده و دیدم عده‌ای در حمایت از آقای صانعی شعار می‌دهند البته همان عده شعار "نه غزه نه لبنان " را سر می‌دادند.

این متهم پرونده اول ادامه داد: روز عاشورا هم خبر داشتم که در هر مراسمی قرار است که تجمع باشد، لذا با دوستان در میدان ولیعصر قرار گذاشتم به همراه جمعیتی که در یکی از کوچه‌ها جمع شده بودند، به سمت چهار راه ولیعصر حرکت کرده البته در این حین فیلم هم می‌گرفتم و زمانی که اوضاع متشنج شد بنده هم جزو آن کسانی بودم که به سمت ماموران سنگ‌پراکنی کردم ولی این در حالی است که وقتی اوضاع به هم ریخت به یکی از خانه‌های اطراف رفته و زمانی که فضا آرام شد، تصمیم گرفتم به منزل بازگردم ولی در همین حین چند نفر را مشاهده کردم که مجروح شده‌اند لذا به همراه تعدادی آنها را به بیمارستان منتقل کردیم.

متهم پرونده اول در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمین اغتشاشات روز عاشورا در ادامه بیان دفاعیات خود، خاطرنشان کرد: پس از انتقال مجروحان به بیمارستان تصمیم گرفتم که مجددا به صحنه اغتشاشات بازگردم تا از نزدیک اوضاع را مشاهده کنم. ولی اتفاقات روز عاشورا بیشتر شبیه جنگ خیابانی بود تا اعتراض. لذا در عین ناباوری فقط اقدام به تهیه فیلم می‌کردم. و این فیلم‌ها را تنها به خانواده و برخی دوستان نشان دادم البته برای چند نفر هم این فیلم‌ها را ارسال کردم.
وی با اشاره به گرایش خود به جناح اصلاحات اظهار داشت: از همان اوایل دانشجویی به سمت اصلاح‌طلبان گرایش داشتم البته این گرایش خانوادگی است لذا تصمیم گرفتم که برای ادامه فعالیت به سمت احزاب بروم. از این رو در دانشگاه میزگردی را با حضور نمایندگان کاندیداها تشکیل دادم که از میان نمایندگان کاندیداها فقط نمایندگان موسوی و کروبی در میزگرد شرکت کردند. که در این بین نماینده موسوی، تاجزاده بود و نماینده کروبی هم سخنگوی حزب اعتماد ملی یعنی گرامی‌مقدم در میزگرد شرکت کرد.

متهم پرونده اول در ادامه با اشاره به فعالیت رسانه‌ها پیش از انتخابات تصریح کرد: 15 ماه قبل از انتخابات احزاب اصلاح‌طلب به شدت فعال شده و سایت‌هایی که دو هفته یک بار هم به روز نمی‌شد، هر روز خبر تولید کرده و در خروجی قرار می‌دادند. از این رو این بمباران خبری روی ما تاثیر گذاشت.
وی افزود: البته بنده در ستاد نسیم 88 میرحسین موسوی نیز فعالیت داشتم که این فعالیت هم شامل جمع‌آوری امضا و شرکت در مراسمات بود. ولی در کل بمباران‌های خبری مرا با خود برد. چرا که به ما تلقین می‌شد که مقام معظم رهبری در مورد انتخابات در اشتباه هستند و حق را فدای مصلحت می‌کنند. از طرفی اینچنین به ما تلقین می‌شد که صدا و سیما دروغ می‌گوید لذا امروز هم اغلب جامعه به سمت ماهواره گرایش پیدا کرده و این ماهواره و شبکه‌های ضد انقلاب فارسی زبان در کشور بدترین چیز است.

وی در ادامه بیان دفاعیات خود تاکید کرد:‌ در زندان در جوی آرام و سالم توانستم فکر کرده و البته گوش دادن به شایعات را کنار گذاشته و به نتیجه رسیدم. ولی این را هم باید در کل بگویم که سانسور روزنامه‌ها باعث می‌شد که ما به سمت سایت‌ها و منابع غیررسمی برویم از این رو جو ایجاد شده به ما اجازه فکر کردن در مورد اقدامات خود را نمی‌داد.

متهم پرونده اول در ادامه با اشاره به فعالیت خود در ستاد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در ستادی فعالیت داشتم که با بمباران خبری می‌گفتند که میرحسین موسوی پیروز انتخابات است، البته در ستاد استان سمنان میرحسین موسوی هم حضور داشتم و در آنجا نظرسنجی‌هایی به نقل از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و دیگر نظرسنجی‌ها برای ما ارسال می‌شد که همه آن نظرسنجی‌ها میرحسین موسوی را پیروز انتخابات اعلام می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به جو ایجاد شده در خصوص پیروزی میرحسین در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این جو به نحوی پیش رفته بود که در جلسه پرسش و پاسخ موسوی با دانشجویان، دانشجویی پشت تریبون رفته و وی را رئیس‌جمهور موسوی خطاب کرد و پس از بیان این جمله،‌ جلسه به هم ریخت و همه در خوشحالی بیان این جمله کف و سوت می‌زدند از این رو همه باید بدانند که چه جوی در آن زمان حاکم شده بود و ما با این توهم در انتخابات شرکت کردیم.

متهم پرونده اول دادگاه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران روز عاشورا با اشاره به حوادث پس از انتخابات تاکید کرد: پس از انتخابات وقتی دیدیم میرحسین موسوی 30 درصد از مجموع آرا را کسب کرده و همه آن نظرسنجی‌هایی که آرای وی را بالای 50 درصد اعلام کرده بودند،‌ دروغ بوده است لذا این فکر به ذهن‌مان آمد که در انتخابات تقلب شده است. البته بیانیه‌ها و مصاحبه‌ها نیز اذهان همه را به همین امر سوق می‌داد.

وی افزود: این جو به نحوی شده بود که برخی خواص هم حتی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور شرکت نکردند البته جو دیگری هم وجود داشت و آن اینکه می‌گفتند در ایران کودتای سیاسی صورت گرفته و به ما این موضع را القا کرده و از ما می‌خواستند که شما باید حق خودتان را بگیرید.

این متهم پرونده اول ادامه داد: ما به کسانی اعتماد کردیم که منافق نبودند بلکه مسئولان سابق همین نظام بودند البته هیچ کدام از دوستان من هم نمی‌دانستند که آیا در انتخابات تقلب شده یا نه، لذا به کسانی اعتماد کردیم ولی امروز آن‌ها پشت ما را خالی کرده و ما اینجا در دادگاه هستیم.

وی با اشاره به اتهام اقدام علیه نظام نیز گفت: تا این حد عقل دارم که نظام اسلامی حداقل چیزی که برایم فراهم کرده، امنیت است لذا چه دلیلی دارد علیه نظام اقدام کرده باشم.

متهم پرونده اول در ادامه جلسه با طرح ادعایی عجیب گفت: با انگیزه خدمت به مملکت در خیابان‌ها حاضر می‌شدم و با استفاده از سایت سازمان مجاهدین که درون نظام فعال است، می‌توانم ادعاهایم را اثبات کنم. البته برای مقابله با باند فسادی که به من القا شده بود و با مرکزیت دولت این باند فعالیت می‌کرد، سنگ به دست می‌گرفتم.

وی در ادامه گفت: بنده چند بیانیه هم از مجموع بیانیه‌های ساختارشکنانه دفتر تحکیم وحدت طیف علامه را نیز امضا کردم ولی در کل پس از پرتاب سنگ‌هایی که به کسی هم نمی‌خورد به دلیل تخلیه احساسات، حتی احساس راحتی هم می‌کردم.

در ادامه جلسه وکیل مدافع این متهم در طی سخنانی در دفاع از موکل خود، اظهار داشت: برای تحقق جرم سه رکن وجود دارد و در بزه افساد فی‌الارض اعلام شده در مورد موکلم این سه رکن وجود ندارد. لذا آیا موکلم که دانشجو است، با توجه به مطالب ارائه شده انگیزه ایجاد رعب و هراس و سلب امنیت مردم را داشته‌ است.
وی افزود: جوانی که به وی القای تقلب در انتخابات را کرده‌اند هیچ گاه قصد ایجاد رعب و وحشت را نداشته و صرفا به قصد اعتراض وارد تجمعات غیرقانونی شده و هیچ دشمنی با نظام هم ندارد.

وکیل مدافع پرونده متهم اول در ادامه تصریح کرد:‌ با توجه به سن و سال موکلم که تحت تاثیر شرایط به وجود آمده قرار گرفته استدعا دارم با در نظر گرفتن شرایط مذکور با عطوفت همراه با عفو در مورد وی رفتار شود.
در ادامه جلسه متهم مجددا در بیان آخرین دفاعیات خود این چنین گفت: ‌بنده اشتباهاتی کرده و این اشتباهات را قبول دارم چرا که در مورد منابع خبری خود تحقیق جامعی نکردم به طور مثال موسسه‌ای که به نام امام پس از اهانت به ایشان بیانیه داد و ما را به بیراهه برد‌، شما هم می‌توانید ببینید چه کسانی در این موسسه هستند.

من فکر می‌کردم رهبری در مورد انتخابات اشتباه می‌کند ولی امروز می‌فهمم و می‌دانم که ما اشتباه کردیم لذا از ایشان عذرخواهی می‌کنم.
در ادامه جلسه نماینده مدعی‌العموم طی سخنانی در خصوص اتهامات وارده نسبت به این متهم تاکید کرد:‌هر حکومتی حق دارد از خود دفاع کند و اگر ما بخواهیم این متهم را به عنوان معترض بنامیم بله می‌توان وی را در همان هفته‌های اول معترض نامید ولی تا چه زمانی حکومت می‌تواند یک نفر را معترض بنامد.

وی افزود: امروز دیگر کسانی که به خیابان‌ها می‌آیند معترض نیستند بلکه معاند هستند و نباید با اصطلاحات حقوق بشری غرب فریب خورد لذا قابل قبول نیست که این متهم را معترض بنامیم.
نماینده دادستان اضافه کرد: متهم خود می‌گوید که ما با فراخوان ضد انقلاب وارد صحنه شدیم، همان رسانه‌هایی که شما را دعوت به آزادی کردند ببینید که امروز با فلسطین و برخی کشورهای دیگر چه طور برخورد می‌کنند.

متهم پرونده دوم:کاندیدای شکست خورده انتخابات سبب تحریک جوانان شد

در ادامه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اغتشاش‌گران روز عاشورا به پرونده متهم دوم نیز رسیدگی شد و بنا به درخواست نماینده دادستان فیلم ارتکاب جرم این متهم در دادگاه پخش شد.
متهم پرونده دوم که به گفته دادستان به اجتماع و تبانی برای اتخاذ جرم علیه امنیت ملی، تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی و شرکت در اغتشاشات روز عاشورا به دعوت رسانه‌های بیگانه متهم است به دستور قاضی صلواتی برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: جناب آقای قاضی در انتخابات اخیر 80 الی 90 درصد مردم هیجانی شده بودند و این در همه مردم محسوس بود من هم در حوادث بعد از انتخابات هیجانی شده بودند.

وی با بیان اینکه از طریق BBC از اجتماع و اغتشاش در روز عاشورا مطلع شده بوده است، گفت: ساعت 11:15 از خانه بیرون آمده و در زیر پل کالج اقدام به شعار دادن کردم اما حقیقت این است زمانی که زیر پل کالج رسیدم و دیدم که عده‌ای در حال حمله به ماموران امنیتی هستند سعی کردم وضعیت را آرام کنم و به سمت نیروهای امنیتی رفتم و خطاب به اغتشاشگران گفتم که ماموران را نزنید.
این متهم پرونده دوم ادامه داد: در این حادثه زخمی شدم و سرم دچار خونریزی شد در حالی که به سمت پارک دانشجو در حال حرکت بودم یکی از کلاه‌های ماموران امنیتی را که زمین افتاده بود برداشته و روی سرم گذاشتم و به سمت خیابان رودکی رفتم و در بین راه یک پارچه سبز پیدا کرده و دور گردنم انداختم.

این متهم تصریح کرد: آقای قاضی باور کنید زمانی که اغتشاشات را در روز عاشورا دیدم برایم قابل تصور نبود که وضعیت اینگونه بشود اما نتوانستم خودم را کنترل کنم و در حقیقت جو زده شدم.
وی که حوادث روز عاشورا را همچون شب چهارشنبه سوری توصیف می‌کرد، خاطر نشان کرد: ای کاش دستم قطع می‌شد و اقدام علیه ارزش‌های خودم نمی‌کرد. ای کاش به جای آنکه سطل آشغال را آتش می‌زدم خودم را آتش می‌زدم.

وی گفت: در آن مکانی که من اقدام هنجارشکنانه انجام داده بودم ده‌ها سال بود که شربت نذری برای امام حسین پخش می‌کردم که این برای من غیرقابل قبول است و من امروز شرمنده امام‌حسین هستم.
این متهم پرونده دوم با بیان اینکه کاندیدای مورد حمایت وی و برخی نخبگان به وی ستم کرده‌اند، اظهار داشت: آقای قاضی در همه جای دنیا رسم بر این است که صندوق‌های رأی نتیجه انتخابات را مشخص می‌کند اما برخی کاندیدا به این صندوق‌ها اعتماد نکردند تا ما نیز به فضای جامعه بدبین شویم.

وی افزود: من می‌خواستم بدانم که معترضین چقدر هستند و برای همین در خیابان حاضر شده‌ام.
این متهم در پاسخ به این سئوال قاضی صلواتی که تصاویر حاکی از حمله شما به ماموران امنیتی دارد اما شما ادعا می‌کنید که در حال کمک به ماموران امنیتی بوده‌‌اید، گفت: آقای قاضی من قسم می‌خورم که اهل دست بلند کردم نیستم، اهل خشونت نیستم و فقط به این مامور امنیتی کمک کردم لطفا این را نفرمایید.

قاضی صلواتی خطاب به این متهم گفت: شما چهارشنبه‌سوری را با روز عاشورا قیاس می‌کنید آیا تفاوت این دو روز را نمی‌دانید که متهم گفت، آقای قاضی من قصد اهانت نداشتم. فقط می‌خواستم شرایط را برای شما توصیف کنم.

وکیل مدافع متهم پرونده دوم برای دفاع از موکل خود در جایگاه قرار گرفت و ضمن تشکر از قاضی و نماینده دادستان اظهار داشت: آقای قاضی موکل من که مواردی که نماینده دادستان به آن اشاره کرده است اعتراف کرده اما باید قبول کنیم که وی تحت تاثیر شرایط قرار گرفته است و بدون قصد قبلی این اعمال را انجام داده است.

وی افزود: موکل من هیچ فعالیت حزبی بر علیه نظام نداشته و با هیچ گروه ضد انقلاب همکاری نکرده است بر همین اساس از شما می‌خواهم تا مراعات ماده 22، 25 و 728 قانون مجازات اسلامی را در خصوص موکلم مراعات کنیم.
متهم پرونده دوم بنا به در خواست قاضی صلواتی برای ایراد آخرین دفاعیات خود گفت:‌ آقای قاضی در ابتدای جلسه گفتید که بالاتر از قاضی تنها خداست و به خاطر خدا به من لطف کنید. من هیچی جزء اینکه بگویم اشتباه کردم را ندارم که بگویم.

وی خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی کاندیدای شکست خورده اطرافیان و طرفداران آنها و حتی کسانی که راهشان را ادامه می‌دهند ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند و البته باید بگویم که من اشتباه کردم.

*متهم پرونده سوم: صدای آمریکا فریبم داد

در ادامه رسیدگی به پرونده تعدادی از متهمان به اغتشاشات روز عاشورا به پرونده متهم سوم نیز رسیدگی شد و فراهانی نماینده دادستان به درخواست قاضی صلواتی کیفر خواست این متهم را قرائت کرد و گفت: مقابله با اسلامیت نظام و اصل ولایت فقیه اقدام علیه نظام از طریق شرکت در اجتماعات غیرقانونی و همچنین اهانت به مقام معظم رهبری و استفاده از تجهیزات ماهواره از جمله اتهامات متهم پرونده سوم است.

متهم پرونده سوم که به درخواست قاضی برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفته بود در دفاعیات خود، اظهار داشت: آقای قاضی در انتخابات اخیر به این دلیل که نمی‌دانستند کدام جریان در مناظره درست می‌گوید شرکت نکردم.
وی با اشاره به حضور در اغتشاشات بعد از انتخابات تصریح کرد: در اجتماعات و اغتشاشات اخیر شرکت کرده‌ام اما بعد از اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که در تجمعات غیرقانونی شرکت نکنید از ادامه حضور در اغتشاشات و تجمعات صرف نظر کرده‌ام.

متهم پرونده سوم با بیان اینکه در اغتشاشات 13 آبان حضور نداشته است، یادآور شد: آقای قاضی، احساس می‌کردم که عده‌ای مردم را می‌زنند و این از طریق صدای آمریکا به من القا شده بود بر همین اساس تصمیم گرفتم تا در روز عاشورا در تجمعات شرکت کنم.
وی افزود: خانم باردار من سعی می‌کرد که جلوی من را بگیرد اما من وی را هول دادم و به سمت خیابان حرکت کردم.

این متهم پرونده سوم خاطر نشان کرد: زمانی که به میدان امام‌حسین رسیدم از آن تجمعی که صدای آمریکا گفته بود خبری نبود بر همین اساس به سمت میدان سپاه رفتم، 30 نفر در آنجا حضور داشتند که به نظر 20 نفر آنها مثل من تحت تاثیر قرار گرفته بودند. من علیه نظام شعار ندادم و فقط علیه مقامات نظام شعار می‌دادم. به جان همسرم قسم نمی‌دانم که چه شد علیه اصل ولایت فقیه شعار دادم.

این متهم پرونده سوم افزود: زمانی که به خانه آمده‌ام و تصویر خودم را در تلویزیون دیدم ناراحت شدم و به خودم گفتم که من مشکلی با دین نداشتم چرا در اغتشاشاتی که علیه دین شعار دادم شرکت کرده‌ام.
وی ادامه داد: بعد از اغتشاشات روز عاشورا مو و ریش خود را کوتاه کردم تا شناخته نشوم و به سمت ساری متواری شدم و چندین شب در شهرهای آمل، قائم‌شهر و آستارا ماندم و در نهایت به تهران آمدم.

متهم پرونده سوم گفت: زمانی که به منزل خودم آمدم احساس می‌کردم که دیگر ماموران امنیتی با من کاری ندارند اما آنها به مقابله درب ما آمدند تا من را دستگیر کنند در همین زمان به سرعت متواری شدم و با یکی از دوستان خود تماس گرفته و درخواست کمک کردم، این دوستم به من گفت به کرمان بروم و با یکی از اعضای کموله ،شنا شوم تا وی من را نجات دهد.
وی ادامه داد: به دلیل وابستگی شدیدی که با همسرم داشتم با وی تماس گرفتم تا به منزل دوستم بیاید که من او را ببینم. اما در این حین دستگیر شدم.

متهم پرونده سوم با بیان اینکه قبل از دستگیری ذهنیت منفی از دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی در ذهن وی متبادل شده بود، خاطر نشان کرد: بعد از دستگیری برخورد خوب نیروهای امنیتی با من موجب تغییر این ذهنیت شد به طوری که حتی من با بازجوهایم در یک مکان غذا می‌خوریم.
وی در خصوص انگیزه‌اش از شرکت در اغتشاشات روز عاشورا گفت: آقای قاضی من احساس می‌کردم که در منزل نشسته‌ام اما زن و بچه مردم در خیابان‌ها کتک می‌خورند اما زمانی که در اغتشاشات شرکت کرده‌ام باورم شد که این احساس من درست نبوده است.

متهم پرونده سوم در پاسخ به این سئوال قاضی که آیا شما از حضور فرقه ضاله بهایی است، منافقین و سلطنت‌طلبان در اغتشاشات باخبر بودید یا نه، گفت: آقای قاضی صدای آمریکا می‌گفت که مردم در تجمعات شرکت می‌کنند و من حرف‌هایی آنها را باور می‌کنم.
وی همچنین در خصوص شعارهایی خود نیز گفت: به خاطر قد بلندی که داشتم تجمع‌کنندگان شعارها را به من می‌دادند تا من آن شعارها فریاد بزنم و دیگران تکرار کنند.

وکیل مدافع متهم پرونده سوم بنا به درخواست قاضی صلواتی به جهت دفاع از موکل خود در جایگاه حاضر شد و گفت: هدف قانون‌گذار این بوده است که متهم و یا مجرم تربیت و اصلاح شود.
وی افزود: موکل من هیچ فعلی که مشمول محاربه باشد را انجام نداده و با ماموران امنیتی درگیر نشده است.
وی خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی با عنایت به توبه شرعی موکلم، جوان و متاهل بودن وی از شما نمی‌خواهم که ماده 25 قانون اساسی را در خصوص موکلم اعمال کنید.

متهم پرونده سوم در آخرین دفاعیات خود گفت:‌ من امروز شرمنده هستم به این خاطر که عروسک خیمه‌شبازی صدا و آمریکا بوده‌ام بر همین اساس از مقام معظم رهبری و ملت ایران عذر می‌خواهم و از شما می‌‌خواهم فرصتی دوباره برای بازگشت من به جامعه بدهید.

نماینده دادستان نیز در پایان گفت: این متهم عالمانه و عامدانه در اغتشاشات وجود داشته و به این مسئله اذعان دارد و اعتراف می‌کند که به دعوت رسانه‌های بیگانه در خیابان‌ها حاضر شده‌اند و این یک تبانی نانوشته است که ماده 610 در خصوص وی محرز است.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 11:34 عصر | نظرات دیگران()
پیش‌بینی انبارلویی از حرکت بعدی فتنه‌گران

مدیر مسئول روزنامه رسالت عنوان کرد: ما در برابر انقلابیونی قرار داریم که پشیمان و فرسوده اند و رو در روی ما طی 8 ماه در حالی که گاهی لبخند و گاهی اخم برچهره داشتند، خنجری را در پشت خود آماده برای فروکردن در سینه ما نگه داشته اند.

به گزارش شبکه ایران، محمد کاظم انبارلویی، مدیرمسئول روزنامه رسالت، در یادداشتی که امروز در این روزنامه منتشر شده است، حرکت بعدی فتنه گران را تلخ کردن شیرینی حضور مردم در روز22 بهمن دانست.

انبارلویی در ابتدای این یادداشت، ضمن بررسی تصمیات اتاق فرمان آشوب های اخیر در کشورهای خارجی، نوشت: "کسانی که در اتاق فرمان آشوب و اغتشاش در لندن و واشنگتن و تل آویو نشسته اند، روی پیاده نظامی حساب بازکرده اند که به دستور «بدو» ، «بایست» خوب گوش می کنند. در صف مقدم این پیاده نظام منافقین ، سلطنت طلبها و گروه های الحادی قرار دارند".

وی، علت فعال شدن این گروهک های تروریستی و منحرف را اقدامات دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نپذیرفتن نتایج انتخابات دانست و در اینباره نوشت: "دو تن از نامزدهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری، چه قبل و چه بعد از انتخابات، داخل پروژه نبرد نرم دشمن عمل کردند و بستر لازم برای ظهور تبهکاری های اتاق فرمان آشوب را فراهم کردند".

مدیر مسئول رسالت، معارضه با نظام در مراسم و مناسبت های مختلف را طرحی از سوی "حسین بشیریه" دانست و ضمن بررسی این طرح، نوشت: "براساس دکترین حسین بشیریه؛ معارضه با نظام در هر مراسم، مناسک و در هر مناسبت است. آنها قدرت نرم دشمن را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و بالاخره روز عاشورا به رخ ملت کشیدند. رکوردی که در روز عاشورا از شرارت به جای گذاشتند، تاب مردم را به سرآورد و مردم در رفراندوم 9 دی ماه یک پاسخ 40 میلیونی به اصحاب فتنه و فرماندهان آنها در اتاق فرمان آشوب داد".

وی در ادامه به تلاش های مستمر رسانه های استکباری برای ایجاد تنش در روز 22 بهمن اشاره کرد.

این فعال سیاسی در ادامه یادداشت خود، به سید محمد خاتمی در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب اشاره کرد و سخنان وی را در تضاد با رفتارش دانست.

انبارلویی در واکنش به این صحبت خاتمی که "ساختارشکنی و خشونت را تائید نمی کنیم"، نوشت: "هر کس که به این گزاره می اندیشد یک احساس همدری با آقای خاتمی می کند و فکر می کند ایشان در این بیان صادق است. اما تصریحات وی در این دیدار عکس آن را نشان می دهد. این گزاره نشان می دهد خاتمی اعتراف می کند ساختار شکنی در آشوبهای8 ماه اخیر وجود دارد و این ساختار شکنی توام با خشونت است اما در این دیدار هیچ نشانه ای که آقای خاتمی در برابر ساختار شکنان و طرفداران خشونت سینه سپر کند و از نظام و انقلاب به عنوان یادگار امام، جانانه دفاع کند دیده نمی شود".

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به بخش دیگری از سخنان خاتمی مبنی بر اینکه "چقدر خوب بود همه عزیزانی که امروز در زندان هستند در جمع ما بودند و همه باهم در راهپیمایی22 بهمن شرکت می کردیم"، به انتقاد از "عزیز خواندن محاربین" پرداخت و نوشت: "اگر آقای خاتمی قبول دارد طی 8 ماهه گذشته خشونتی در کار بوده و ساختارشکنی (بخوانید محاربه با نظام)، بنابراین باید قبول کند کسانی که در آشوبهای اخیر دستگیر شده اند دستی در خشونت و ساختارشکنی داشته اند. مگر همین ها نبودند که در راهپیمایی روز قدس و 13 آبان، آن اغتشاشات را پدید آوردند، مگر همین ها نبودند که در روز عاشورا و 16 آذر اهانت به اصل نظام را در دستور کار داشتند. این آرزوی آقای خاتمی و «عزیزان» خطاب کردن به آنها چه معنی می دهد؟".

انبارلویی به اعدام دو تن از محاربین علیه نظام هم اشاره کرد و بیان داشت: "دو تن از همین «عزیزان» به تازگی به جرم محاربه اعدام شدند و تعدادی هم در نوبت مجازات قانونی هستند، چرا خاتمی باید رسما از آنها دفاع کند. شاید گفته شود منظور آقای خاتمی محاربان نیستند . اما ایشان در سخن خود تصریح کرده «همه عزیزانی که امروز در زندان هستند»؛ کلمه «همه» عمق ارادت ایشان را به ساختار شکنان و طرفداران خشونت طی ماههای اخیر نشان می دهد".

وی سخنان خاتمی را مصداق دو پهلوگویی و حتی چند پهلوگویی دانست که هر پهلوی آن جریان مجمع روحانیون مبارز را به یکی از اضلاع کفر، نفاق و الحاد که دشمنان اصلی و دیرینه نظام هستند، نزدیک می کند و نوعی همدردی و همنوایی با آنان محسوب می شود.

مدیرمسئول رسالت در ادامه ی یادداشت خود، مردم و مسئولین نظام را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواست در سالروز پیروزی انقلاب خیلی هوشیار باشند تا شرارت های 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا، در 22 بهمن تکرار نشود.

وی با بیان اینکه "ما در برابر انقلابیونی قرار داریم که پشیمان و فرسوده اند و رو در روی ما طی 8 ماه در حالی که گاهی لبخند و گاهی اخم برچهره داشتند، خنجری را در پشت خود آماده برای فروکردن در سینه ما نگه داشته اند"، روز 22 بهمن را روز نبرد نرم با پیاده نظام دشمن خواند که ممکن است آنها به نبرد سخت روی آورند.

 

بررسی دیدگاه‌های «محمد چپرا» در باب یارانه‌ها:
یارانه‌های کنونی در حکم جریمه کردن فقراست
در نظام مبتنی بر عدالت این روند قابل توجیه نیست

محمدمهدی تهرانی: اگر چه یارانه‎ها چند سالی است در ایران به یک موضوع فراگیر تبدیل شده، اما نقطه نظرات و قضاوت هایی که پیرامون آن در سطح جهان وجود داشته، مربوط به امروز و دیروز نیست.

به گزارش رجانیوز، "محمد چپرا" نظریه پرداز شناخته شده اقتصاد اسلامی از جمله افرادی است که به طور مشروح به مسائل مرتبط با اقتصاد اسلامی و مشخصا یارانه ها پرداخته و وضعیت کنونی یارانه ها در نظام های رایج جهانی را به چالش کشیده است. او معتقد است الگوی مبتنی بر اسلام با توزیع یارانه ها به شیوه رایج در تعارض است و برای رسیدن به الگوی اسلامی باید در روندهایی از این دست تجدید نظر کرد.

"محمد چپرا" میزان بهره مندی فقرا و ثروتمندان از یارانه ها را مورد توجه قرار می دهد. او از "نظام سوسیالیستی شوروی" و "الگوی دولت رفاه" در زمره نظام های شکست خورده یاد می کند و می نویسد:«یارانه های عمومی، بیشتر به نفع ثروتمندان و صاحبان امتیازات است تا به نفع خریدهای محدود نیازمندان... چون این یارانه ها در مقایسه با طبقات دیگر، بیشتر به حال ثروتمدان مفید است، برای کشاورزانی که کمترین قیمت ها را برای محصولات خود دریافت می کنند، مانند جریمه است و همین امر باعث مرگ انگیزه ها برای تلاش کارآمد و تولید بیشتر می شود.»

"چپرا" به مطالعات مختلف در کشورهای جهان اشاره می کند و ادامه می دهد:«یارانه های عمومی برای ثروتمندان فایده بیشتری از فقیران دارد؛ زیرا نسبت مصرف ثروتمندان از کالا و خدماتی که یارانه های دولتی دریافت می کنند، نسبت بزرگی است. "ویت" و "نیوبولد" توزیع یارانه های دولت را برای نان، کره، شیر، پنیر، آرد و چای و آنچه دولت کارگری بریتانیا بی درنگ پس از پیروزی در انتخابات 1974 میلادی به اجرا گذاشت، بررسی کرده، به این نتیجه رسیدند که یارانه های غذایی بیش از آنکه به افراد کم درآمد برسد، به کسانی می رسد که در رفاه کامل هستند.»

وی همچنین توزیع یارانه ها به صورت رایج را بانی نابودی بی رحمانه منابع می داند:«وجود یارانه های بزرگ باعث نابودی بی رحمانه منابع نادر شد. میزان این نابودی را می توان از تصریح میخائیل گورباچف در یکی از سخنرانی های مطبوعاتی تصور کرد: چه بسا انسان بچه هایی را می بیند که به جای بازی با توپ با قرص نان بازی می کنند!»

این نظریه پرداز اقتصاد اسلامی در ادامه به شرح راهبردهای مبتنی بر الگوی دینی می پردازد و تصریح می کند که برای حصول الگوی اقتصاد اسلامی باید این وضعیت نابرابر تغییر کند. "چیرا" می نویسد:«با وجود اینکه در دولت اسلامی، رفاه فقیران باید نخستین ارزش باشد، برخی یارانه های حکومت اسلامی(یا به طور مستقیم یا از طریق موسسات عمومی، و یارانه های آشکار یا نهان) را نمی توان به طور قانع کننده ای تایید کرد. این یارانه ها به طور معمول بر اساس ملاحظات مربوط به عدالت یا ملاحظات اقتصادی توجیه می شود؛ ولی شروط اهداف شرعیت یا اصول هزینه های عمومی را که پیش از این با استناد به دو ملاحظه مذکور بیان شده، تامین نمی کند.»

وی هدف اصلی توزیع یارانه ها را حمایت از اقشار محروم می داند و معتقد است روند توزیع کنونی دقیقا برعکس این هدف غایی عمل می کند:«وقتی عدالت هدف باشد، توزیع مجدد درآمد برای آنکه نیازمندان حقیقی از آن بهره مند شوند، ضرورت می یابد؛ ولی این امر اتفاق نمی فتد. کاهش قیمت ها به کمتر ازهزینه ها، به بهره مند ساختن ثروتمندان بیش از فقیران گرایش دارد؛ زیرا ثروتمندان بیشتر مصرف می کنند و دستیابی آنها به کالاهای یارانه ای آسان تر است.»

وی تصریح می کند:«در نظامی که به عدالت اجتماعی – اقتصادی ملتزم است، این مطلب را نمی توان توجیه کرد.» و ادامه می دهد:«فقط کسانی که نمی توانند قیمت حقیقی را بپردازند، باید یاری شوند.»

"محمد عمر چپرا" در ادامه از ضرورت حمایت های خاص از اقشار کم درآمد و دهک های پایینی جامعه سخن به میان می آورد:«از آنجا که تفکیک از طریق قیمت ها از نظر اجرایی کاری دشوار است و به دلیل اینکه باید هر فرد قیمت حقیقی را بپردازد، بهترین روش کمک به فقیران از طریق افزایش بسیار کمک هزینه تحصیلی، مساعدت ها و پرداخت های مکمل درآمدی است که از اعتباراتی که به وسیله حکومت یا موسسه های خدمات اجتماعی برای این هدف تخصیص داده شده و از اموال زکات و دیگر کمک های داوطلبانه یا الزامی پرداخت می شود.»

ویبر این باور است که با این روش دولت می تواند با پرداخت فقط جزئی از کل مبلغی که برای یارانه عمومی هزینه می شود، کمک قوی تری را به نیازمندان ارائه کند.

"چپرا" همچنین تصریح می کند:«افزایش درآمد به فقیران فرصت می دهد، ترجیحات خود را تعیین کند و قیمت حقیقی کمک می کند تا اسراف در بهره برداری از کالاها و خدمات که به دلیل یارانه عمومی واقع می شود، به حداقل برسد.»

در واقع این نظریه پرداز اقتصاد اسلامی معتقد است در الگوی اقتصاد اسلامی دولت می بایست از اقشار با درآمد کمتر حمایت کند و این حمایت در قالب نظام یارانه ای رایج ممکن نیست. او بر این باور است که می توان با پرداخت های مستقیم مکمل یا برخی مساعدت ها اقشار فرودست جامعه را کمک کرد. چیرا این راهبرد را در راستای الگوی اقتصاد اسلامی ارزیابی می کند.

گفتنی است "محمد عمر چپرا" دکترای اقتصاد دانشگاه مینیسوتای آمریکا تا کنون در گردهمایی ها، سمینارها و موسسات اقتصادی مهم همچون صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان دولت های صادر کننده نفت، اتحادیه عربی و شورای همکاری دولت های خلیج فارس در بحث و مناقشه های علمی مشارکت داشته است. دکتر چیرا در زمینه اقتصاد اسلامی کتب متعددی دارد. آنچه آمد برگرفته از کتاب اسلام و چالش اقتصادی او بود که در ایران ترجمه شده و توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

منبع ما: http://rajanews.com


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 11:33 عصر | نظرات دیگران()
خاتمی پذیرفت که دروغ گفته است

شبکه ایران: رئیس بنیاد باران با چنان صراحتی انتشار اخباری درباره نامه هایش به رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعلام برائت از اقدامات افراطی اخیر را تکذیب کرد که حتی برخی مخالفان او هم که در ماه های اخیر رفتارهای متفاوتی را از ران اصلاحات دیده اند، دچار تردید شدند.

اما به دنبال انتشار خبری تامل برانگیز، تمام تکذیب های صریح محمد خاتمی، به یک باره اعتبار خود را حتی نزد نزدیکان رئیس بنیاد بارن از دست داد.

بر پایه خبری که سایت فراکسیون اصلاح طلبان مجلس منتشر کرده، برخلاف ادعای آقای خاتمی، او به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته است.

پارلمان‌نیوز با اشاره به اینکه نامه مورد اشاره در ماه آذر از سوی خاتمی نوشته شده، آورده است: خاتمی اوایل ماه مبارک رمضان این نامه را در 9 صفحه به صورت محرمانه خطاب به رهبر معظم انقلاب نگاشته است.

این نامه توسط یکی از نزدیکان به دست معظم له رسیده و ایشان نیز این نامه که تحلیل جامعی از حوادث روز و بعد از انتخابات و ریشه‌های آن بوده است را مطالعه نموده‌اند.

به نوشته این سایت حامی سرن اصلاحات، آقای خاتمی تاکید کرده است که این نامه به صورت محرمانه و نه عمومی برای رهبر معظم انقلاب ارسال شده است و صحیح و اخلاقی نیست که جزئیات و مفاد این نامه از جانب او منتشر شود.

هرچند سایت پارلمان نیوز مدعی شده است که محتوای نامه مذکور با آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر شده، متفاوت است اما برخی منابع خبری مطلع اعلام کردند که آقای خاتمی در این نامه ضمن اعتراض به تندروی های میرحسین موسوی، از اقدامات افراطی اخیر هم اعلام برائت کرده است.

رئیس بنیاد باران در حالی خبر ارسال یکی از نامه هاش را به رهبر انقلاب تایید کرده است که در اوایل دی ماه، این موضوع را بشدت تکذیب و منابع منتشر کننده این خبر را به "دروغگویی" متهم کرده بود.

آقای خاتمی که روز دوم دی ماه در دیدار با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران سخن می گفت، اظهار داشت: در روزهای اخیرمطالبی را به من نسبت می‌دهند که در نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می دهند که فلان موضع رادر قبال آن گرفته‌اند، نمی دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند.آدم باید پناه ببرد به خدا از این دروغ و جعل و بدتر اینکه به نام نظام انجام شود.

رئیس بنیاد باران که در برخی از سخنرانی هایش از آنچه "دروغگویی" خوانده، انتقاد کرده است، در مواضع بعدی خود هم چندین بار دیگر منابع منتشر کننده خبر مذکور را به دروغگویی متهم کرد.

او چند روز پیش نیز، در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در واکنش به خبری که خود تایید کرده است، گفت : "بعضی‌ها ولایت دارند که دروغ بگویند فلانی نامه نوشته؛ در نامه فلان چیز آمده ؛اصلا نه کسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته بعد همان ها می‌خواهند با جوسازی فضا را به گونه ای جلوه دهند که که افرادی که این افتخار را داشتند که مورد توجه مردم بوده‌اند با هم اختلاف دارند و بگویند که این‌ها با هم اختلاف دارند که اصلا این طور نیست."

سخنان متناقض آقای خاتمی در شرایطی بیان می شود که برخی فعالان سیاسی، معتقدند در مقایسه گفتار رئیس بنیاد باران و دیگر سران اصلاحات با عمل و رفتار آنان، تناقضات مختلفی قابل ذکر است که پایبندی به راه و خط امام خمینی(ره) یکی از نمونه های بارز آنست.

رئیس بنیاد باران پیش از این هم، دیدار خود را با جورج سوروس، پدر انقلاب مخملی، تکذیب کرده بود اما پس از تایید این موضوع از سوی خود سوروس، آقای خاتمی واکنشی جز سکوت انجام نداد.

با این اوصاف، بعید نیست که محمد خاتمی در روزهای آتی هم، دومین نامه ارسالی خود به رهبر معظم انقلاب را تایید کند. نامه ای که در آن از افراطی گری های فرقه سبز و برخی سران و فعالان اصلاح طلب، اعلام برائت شده است.

 
تسهیلات حامیان منافقین برای سایت‌های سبز!

حامیان خارجی گروهک تروریستی منافقین، تسهیلات و امکاناتی را برای سایت ها و وبلاگ های سبز فراهم کرده و خواستار انتقال این سایت ها و وبلاگ ها به سرورهای خود شده اند.

به گزارش بولتن، سازمان مطبوعات و نشریات ایتالیا که پیشتر در حمایت از گروهک منافقین جلسات و همایش هایی ر ا برگزار کرده و حتی اقدام به تامین بودجه و وکیل ها بین المللی برای این سازمان تروریستی کرده بود، خواستار میزبانی پایگاه‌های اینترنتی مخالف نظام، همسو با منافقین و اغتشاشگران در ایران شد.

بنا بر اظهار مسئولان ایتالیایی، این پیشنهاد از سوی برخی سیاسیون و مرتبطان داخل ایران با خارجی ها بوده است.

این نهاد مطبوعاتی حامی منافقین همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت خبرنگاران و رسانه‌های حامی سبزها در ایران، به روزنامه ها، رادیوها و تلویزیون های ایتالیا پیشنهاد کرد مسئولیت حمایت هر یک از وبلاگ هایی که در ایران فیلتر یا توقیف شده‌اند را بعهده گرفته و فضایی را به یک یا چند ایرانی برای انتشار اطلاعاتی از این کشور اختصاص دهند.

 

 منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=44112


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 11:32 عصر | نظرات دیگران()
تجمع خبرنگاران و اعتراض به دست‌اندرکاران اختتامیه جشنواره فیلم فجر

خبرگزاری فارس: در پی برخورد دست‌اندرکاران اجرایی مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر، گروهی از خبرنگاران در اعتراض به دست‌اندرکاران اجرایی این مراسم تجمع کردند.


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، دلیل این تجمع، عدم اختصاص کارت حضور در جایگاه ویژه و تعویض کارت‌ها با بلیت‌هایی بود که در دست مردم و افراد متفرقه‌‌ای قرار داشت که صندلی‌های سالن مراسم پایانی جشنواره را اشغال کرده‌اند.
خبرنگارانی که به داخل سالن انتظار برج میلاد راه یافته‌اند در کنار گروهی از خبرنگاران که از داخل سالن اختتامیه به نشانه اعتراض به بیرون آمده‌اند، جملگی در بحش کافی نت و ارسال اخبار جشنواره تجمع کرده‌اند و حاضر به پوشش خبری اختتامیه نیستند.
به نظر می‌رسد کنترل مراسم اختتامیه جشنواره از دست دست‌اندرکاران روابط عمومی جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر خارج شده است.
ساعتی پیش گروه زیادی از خبرنگاران و گروه‌های تصویربرداری رسانه‌ها نتوانستند به راحتی در سالن اصلی برج میلاد حاضر شوند و درگیری‌هایی هم بین مسئولان حراست برج میلاد و خبرنگاران که برای ورود به سالن در کنار مردم عادی قرار گرفته‌اند، به وجود آمد.
همچنین روابط عمومی جشنواره به خبرنگاران اعلام کرده مراسم اختتامیه را از بیرون سالن برگزاری و از طریق LCD تماشا کنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811141797


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 10:22 عصر | نظرات دیگران()
آیت‌الله نوری همدانی:
حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی قاطع به فتنه‌انگیزان است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن پاسخ دندان‌شکنی به حرکات فتنه‌انگیزان و جریان‌های فتنه است.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 10:18 عصر | نظرات دیگران()
 


گرمایش زمین باعث رشد بیشتر درختان می شود
ساعت خبر: 21:22 - تاریخ خبر: 88/11/14  
تهران. واحد مرکزی خبر. علمی 88/11/14
بنا به یافته های یک تحقیق که این هفته در سالنامه فرهنگستان ملی علوم امریکا منتشر شد گرم شدن زمین باعث رشد سریعتر درخت ها می شود و فصل های مساعد برای رشد درختان را طولانی تر می کند.
محققان مرکز تحقیقات محیط زیست اسمیتسونین در ایالت مریلند با جمع آوری داده های درختان از پنجاه و پنج جنگل مختلف در شرق امریکا، شامل صد سال داده های هواشناسی و هفده سال داده های مربوط به انتشار گاز کربونیک، متوجه شدند که رشد اخیر درختان به علت گرم شدن زمین از حد انتظار بیشتر بوده است.
بنا به نتایج این تحقیق، افزایش دما و طولانی شدن فصل رشد درختان و همچنین انتشار گاز دی اکسید کربن تاثیرات قابل توجهی بر روی فیزیولوژی درختان دارد. در نتیجه گرم شدن آب و هوا تاثیر زیادی بر روی افزایش رشد درختان دارد.
هوای گرم متابولیسم درختان را تسریع می بخشد در حالی که افزایش میزان گاز دی اکسید کربن در جو به علت بروز پدیده ای به نام "حاصل خیزی کربنی" به رشد درختان کمک می کند. این پدیده باعث تسریع فتوسنتز و تولید انبوه گیاهی می شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، محققان اعلام کردند تحقیقات گسترده تری باید برای تثبیت نتایج به دست آمده و تبعات افزایش رشد درختان انجام گیرد.
حفظ جنگل ها راحت ترین و اقتصادی ترین راه مبارزه با گرم شدن کره زمین است و می تواند هزینه های انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال دو هزار و سی به نصف برساند.
شایان ذکر است که هزینه ها و تلاش هایی که در طول دهه های اخیر در جهان برای حفظ جنگل ها صرف شده است تا کنون تاثیر قابل توجهی نداشته است.
درختان دی اکسید کربن را جذب می کنند و این یکی از راههای مقابله با گرم شدن زمین است. گیاهان با روزنه هایی که بر روی برگهایشان وجود دارد از گاز دی اکسید کربن برای عمل فتوسنتز و رشد خود استفاده می کنند.
تاثیر افزایش میزان ازن در لایه های پایینی جو بر توانایی اکو سیستمهای گیاهی
در جذب کربن بسیار مهم است.
افزایش میزان ازن در اینده به صورت غیر مستقیم باعث گرم شدن زمین و به صورت مستقیم باعث اثر گلخانه ای می شود.
 
http://www.iribnews.ir/VmkNews.aspx?ID=V637562


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 10:4 عصر | نظرات دیگران()
   1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا