تصویب نرخهای جدید حمل و نقل - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، جوان توبه کار را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

بیش از 1000 فروشنده عضو سیستم ایران مارکت سنتر محصولات خود را در این سایت عرضه میکنند و خریداران میتوانند ضمن مقایسه محصولات در محیطی رقابتی، خریدی بهتر و ارزانتر داشته باشند. فروشندگانی که کیفیت و پشتیبانی محصولات خود را رعایت نکنند، از سایت حذف میشوند.بر روی بنر زیر کلیک کنید .

mihaniran.ir


تصویب نرخ‌های جدید حمل و نقل

با مصرف حاملهای انرژی یارانه‌دار آلاینده‌های سمی وارد هوا می‌شد که هزینه‌های آن از منافع بیشتر باشد.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه همایش سرمایه‌گذاری خارجی در کیش از برگزاری جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها در بخش حمل و نقل در شب گذشته خبر داد.
به گزارش فارس اعزامی شمس‌الدین حسینی در حاشیه همایش سرمایه‌گذاری خارجی در جزیره کیش در مورد گران شدن قیمت بلیت هواپیما گفت: آنچه مسلم است در برخی از بخش‌ها به دنبال اصلاح قیمت انرژی،اصلاح قیمت خدمات حمل و نقل صورت می‌گیرد که در جلسه شب گذشته ستاد حمل و نقل سوخت واقع در ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای انواع حمل و نقل و میزان اصلاح قیمت‌ها تصمیم‌گیری و تصویب شد که از طریق ستاد مدیریت حمل و نقل اعلام و اعمال خواهد شد.
وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه برای هر ایرانی یارانه نقدی و یارانه نان در مجموع 44 هزار و 500 تومان واریز شده است، گفت: درآمد سرانه هر ایرانی با این واریز یارانه بیش از خط فقر اعلام شده در جهان است زیرا درآمد روزانه هر نفر کمتر از یک دلار خط فقر محسوب می‌شود که با این حساب برای هر ایرانی روزانه بیش از 1.5 دلار با هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.
وی تصریح کرد: با واریز یارانه ‌های نقدی درآمد سرانه هر ایرانی 44 دلار افزایش یافته است.
وزیر اقتصاد در مورد هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: منافع هدفمندی یارانه‌های در فعالیت اقتصادی فعالان جامعه و به طور مشخص در خانواده‌ها با صرفه‌جویی فراوان همراه شده است کما اینکه با افزایش بهره‌وری افزایش خواهد یافت.
وی افزود: دولت به جای مصرف بی‌رویه منابع گاز در منازل با اصلاح قیمت این حامل انرژی، آن را تبدیل به ثروت برای جامعه و نیز تبدیل به خوراک برای کارخانه‌های پتروشیمی و صنعتی خواهد کرد.
حسینی در پاسخ به سؤالی در مورد مدیریت سهام عدالت گفت: طبق ماده 34 در مورد سهام عدالت به تناسب آزادسازی اقساط پرداخت شده این سهام،مدیریت آن واگذار می‌شود.
وی گفت: پرداخت سهام عدالت به 6 دهک جامعه به صورت 50 درصد تخفیف و 50 درصد اقساطی از محل سود آینده این سهام واگذار شده است.
وی همچنین با بیان اینکه هزینه 6 دهک جامعه از محل هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافته، گفت: با پرداخت یارانه نقدی، قدرت خرید مردم جبران شده که بخشی از این قدرت خرید می‌تواند در جهت توسعه گردشگری به کار گرفته شود.
حسینی در مورد افزایش تولید سرانه ملی گفت: با آزادسازی یارانه نهفته در تولید سرانه ملی و شفاف شدن قیمت‌ها میزان این شاخص کلان افزایش خواهد یافت.
حسینی گفت: درآمد سرانه ایرانی‌ها بر اساس قدرت خرید در گذشته و نیز بر اساس ارز جهان روا فاصله داشت که علت آن پنهان بودن یارانه انرژی بوده است، زیرا با یک دلار میزان خرید انرژی در ایران بیش از سایر کشورها بود که ناشی از یارانه‌ای بودن قیمت انرژی است.
وزیر اقتصاد تأکید کرد: قدرت خرید پنهان ایرانیان با شفاف شدن قیمت حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد.
سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در هدفمندی یارانه‌ها 90 درصد خانوارهای ایرانی ثبت نام کرده و بیش از 80درصد آنها با افتتاح حساب از یارانه نقدی به میزان 40 هزار و 500 تومان و یارانه نان 4 هزار تومان و در مجموع 44 هزار و 500 تومان در ماه برخوردار شده‌اند.
وزیر اقتصاد در مورد افزایش درآمد سرانه ایرانیان گفت: گرچه خط فقر در دنیا یک دلار درآمد در روز محاسبه می‌شود اما در ایران با پرداخت یارانه نقدی درآمد همه ایرانیان به بیش از 1.5 دلار در روز ارتقاء یافته البته اکثر خانواده‌های ایرانی علاوه بر این یارانه درآمدهای دیگری نیز دارند.
وزیر اقتصاد در مورد بورس نفت گفت:‌ با بررسی به عمل آمده منافع حاصل از خرید و فروش نفت در دنیا نصیب کشورهای مصرف‌کننده می‌شد و بورس‌های بزرگ نفت در آن کشورها قرار داشت اما با راه‌اندازی بورس کالا در ایران در حال حاضر معاملات محصولات پتروشیمی در شعبه بورس کالایی در کیش انجام می‌شود.
وزیر اقتصاد افزود: بورس نفت در آینده نزدیک در کیش راه‌اندازی می‌شود که ابتدا معاملات نفت کوره و سپس برخی دیگر از انواع فرآورده‌های نفتی در آن داد و ستد می‌شود.
وزیر اقتصاد در مورد مناطق آزاد گفت: دولت به این مناطق به عنوان دریچه ورود سرمایه به کشور نگاه می‌کند و دنبال دریچه‌ای برای ورود کالا مصرفی نیست. اگر مناطق آزاد با 10 سال قبل مقایسه شود حجم پروژه‌های روی زمین و پروژه زیرزمین در مناطق آزاد قابل مقایسه نیست.
حسینی با اشاره به بحران اقتصاد جهانی گفت: با راه‌اندازی بورس نفت سرمایه ایرانیان خارج از کشور به ایران از جمله مناطق آزاد سرازیر خواهد شد و در حالی که اقتصادهای جهان با رکود مواجه هستند اما برگشت سرمایه ایرانیان از خارج کشور به داخل ایران باعث رونق شده است.
حسینی همچنین افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در سال جاری حداقل به یک میلیارد دلار رسیده، البته بخشی از سرمایه‌گذاری جذب شده گرچه به صورت رسمی و قانونی بوده است اما با ملاحظات سرمایه‌گذاران به شکل‌های دیگری بوده است.
وی تأکید کرد: دولت ایران هیچ تبعیضی بین سرمایه‌گذاران داخل و خارج قائل نیست و سرمایه‌گذاران خارجی را عین شهروندان ایرانی می‌داند و زیر پای آنها فرش قرمز پهن می‌کند گرچه برخی کشورها خوششان نمیآید که سرمایه‌گذار خارجی در ایران حضور داشته باشد.
وزیر اقتصاد بازارهای مالی ایران را یکی از امن‌ترین فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: شاخص کل بازار بورس تهران رشد 47 درصدی داشته و سرمایه‌گذاران خارجی در این بازار حضور پیدا کرده‌اند که یکی از نمونه‌های آن 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بورس تهران بوده است.
حسینی حجم بازار سرمایه ایران را قابل توجه دانست و گفت: حجم این بازار از 65 هزار میلیارد تومان به 87 هزار میلیارد تومان رسیده است.
حسینی خطاب به سرمایه‌گذاری خارجی گفت: بر اساس قانون جدید سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در ایران نیروگاه بسازد و برق بفروشد و در سایر پروژه‌های زیربنایی و حتی تکمیل پروژه‌های عمرانی دولت همانند بخش خصوصی ایران مشارکت داشته باشد.
وی همچنین یکی از برکات هدفمندی یارانه‌ها را علاوه بر صرفه‌جویی مصرف سوخت، کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی دانست و گفت: با مصرف حاملهای انرژی یارانه‌دار آلاینده‌های سمی وارد هوا می‌شد که هزینه‌های آن از منافع بیشتر باشد.
انتهای پیام/م

  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 333446

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=333446

 

 

 

 

mihaniran.ir

از طریق لینک های زیر می توانید از فروشگاه های بزرگ ایران مارکت سنتر خرید پستی کنید !!!

در این فروشگاه ها ازفیلم و سریال ،موسیقی  ،بازی کامپیوتری

،نرم افزار مالی و اداری و لوازم خودرو و موبایل ، نرم افزار اموزش زبان

  و هر چیزی که دلتون بخواد پیدا میشه !

می تونید از طریق لینک ها  یا سایت هایی مثل


 http://dsliran.ir/


http://filmoserial.ir/

http://mihaniran.ir/


http://iraneemruz.ir/

 وارد شوید و به راحتی اب خوردن سفارش اینترنتی بدید و در خونه تحویل بگیرید و تازه بعد تحویل گرفتن پولشو پرداخت کنید !!!(اینم برای اونایی که در خرید اینترنتی وسواس دارند!)

mihaniran.ir



 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/9/30 و ساعت 1:40 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا