جندالله از سوی سیا حمایت می شود - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 خرداد 1

جندالله از سوی سیا حمایت می شود / جندالله پول و سلاح از امریکا و اسراییل در قبال انجام حملات بیشتر در ایران دریافت کرده است

روزنامه آلمانی " یونگه ولت" در شماره روز پنجشنبه خود با اشاره به حملات گروهک تروریستی جندالله در منطقه "پیشین" استان سیستان و بلوچستان ایران نوشت: این گروه توسط سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به "سیا" حمایت می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه به مطلب روزنامه انگلیسی زبان "دعوت اسلامی" چاپ ترکیه در 4 آگوست (13مرداد) سال جاری اشاره کرده و نوشته است: گروه جندالله در این روزنامه به آموزش نیرو های خود توسط مجاهدین (منافقین) خلق اعتراف کرده است.
"این در حالی است که مجاهدین (منافقین) به رغم قرار داشتن در فهرست گروه های تروریستی دولت آمریکا از زمان حمله این کشور به عراق تحت حفاظت سیا قرار دارد تا از ان به عنوان یک ابزار استفاده شود."
این روزنامه افزود، با توجه به اعتراف گروهک جندالله مبنی بر حمایت از سوی منافقین، سیا نمی تواند از این گروه دور نگه داشته شود.
"یونگه ولت" در ادامه به دستور محرمانه سال 2007 رییس جمهوری وقت آمریکا به سیا برای تغییر رژیم در ایران پرداخته و آورده است: به نوشته روزنامه دیلی تلگراف انگلیس یکی از این اقدامات سیا حمایت نظامی و مالی از گروه جندالله بود.
حتی به گفته شبکه تلویزیونی"ای.بی.سی" آمریکا به نقل از مقامات این کشور، واشنگتن تلاش کرده بود تا در سال 2008 مانع تحویل تعدادی از اعضای گروه جندالله از جمله برادر ریگی به ایران شود.
روزنامه آلمانی ادامه داد: "عبدالحمید ریگی" در دادگاه خود اعلام کرد که جندالله پول و سلاح از امریکا و اسراییل در قبال انجام حملات بیشتر در ایران دریافت کرده است.
به نوشته این روزنامه به نقل از "ساندی تلگراف" انگلیس، یک مقام عالیرتبه سابق سیا در واشنگتن نیز تایید کرده است که این پول مستقیما از یک صندوق محرمانه سیا به گروه جندالله پرداخت می شود.
روزنامه آلمانی در ادامه به نقل از "فرد آورتن" مامور سابق قسمت مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا نوشت: آخرین حملات گروه جندالله در سال 2007 هم خط با کوشش های امریکا جهت ایجاد اختلافات قومی با هدف بی ثبات کردن این کشور بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 88/7/30 و ساعت 6:19 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا