رئیس قوه قضائیه با تاکید بر قاطعیت در اعمال مجازاتها: - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«بی گمان ابراهیم (خود به تنهایی) امتی مطیع خداوند وپاکدین بود و از مشرکان نبود .»، روایت شده است که وی آموزگار نیکی ها بود . [در تفسیر سخن خدای متعال]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر قاطعیت در اعمال مجازات‌ها:
تسریع در اجرای مجازات‌ها باید با رعایت دقیق مقررات شرعی و قانونی باشد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله لاریجانی با تاکید بر قاطعیت در اعمال مجازات‌ها گفت: تسریع در اجرای مجازات‌ها می‌بایستی با رعایت دقیق مقررات شرعی و قانونی باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌‌‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را مایه تجدید حیات اسلام و مسلمین دانست که امواج آن به مرزهای کشور محصور نماند و به سرعت فراگیر شد و تمامی کشورهای اسلامی را درنوردید و مایه امید و الگوی حق‌طلبان جهان گردید.
وی شخصیت امام خمینی‌(ره) را محصور در رهبری انقلاب اسلامی ایران ندانسته و افزود: رجوع به عالم معنویت در عین سیاست از نقاط قوت امام راحل(ره) بود که در عین رتق و فتق امور هیچگاه از یاد حق و رعایت حدود الهی غافل نبودند و از این باب تذکرات فراوانی به مسئولان وقت دادند و جمع بین ظاهر و باطن و کثرت و جمعیت، مسیر انسان‌های کامل است.
رئیس قوه قضائیه، نظام جمهوری اسلامی ایران را یادگار امام خمینی(ره) دانست و بر حفظ آن تاکید نموده و اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با گروهک‌های محارب که با تلاش مذبوحانه قصد اخلال در امنیت کشور و تزلزل در نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند، قاطعانه برخورد می‌کند و هیچگاه کوتاه نخواهد آمد.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اجرای برخی احکام صادره در مورد تعدادی از اعضای گروهک‌های محارب افزود: افرادی که احکام آنان به موقع اجرا در‌آمد کسانی بودند که سلاح به دست گرفته و وابسته به گروهک‌های محارب و تروریست‌ بوده و یا با مواد منفجره دستگیر شده بودند. در تمام مراحل رسیدگی قانون آئین دادرسی کیفری در مورد آنان دقیقا اجرا و رعایت گردید.
وی خطاب به کسانی که با ایجاد توهم مسامحه در برخورد با متهمین توقع تسریع در رسیدگی برخلاف قوانین را از دستگاه قضایی دارند، تاکید نمودند: برخی افراد علی‌رغم تذکرات قبلی، توقع بیشتر از اجرای قانون را از دستگاه قضایی دارند که این توقعات سیاسی برخلاف شرع و قانون است و ملاک دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی فقط قوانین موضوعه و شرع مقدس است.
رئیس قوه قضائیه بار دیگر ضمن سفارش قضات به رعایت انصاف و عدالت در عین قاطعیت و تاکید بر اجرای دقیق قوانین افزود: قضات نباید از برخی کم‌ لطفی‌ها رنجیده خاطر شوند و توهمات سیاسی نباید در رسیدگی‌های قضایی آنان تاثیری داشته باشد چون اگر بی‌گناهی بر اثر تعجیل در رسیدگی مجازات شود عندا... جوابی نخواهیم داشت.
در ادامه این جلسه ضمن بحث و بررسی پیرامون موضوعات مربوط به حقوق بشر، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت حقوق بشر و ابعاد مختلف جهانی آن ارایه نمود.

منبع ما :‏

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811110966


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/11 و ساعت 6:13 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا