ایندیپندنت: آیت الله خمینی به تنهایی مسیر تاریخ را تغییر داد - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فضیلتها چهارگونه اند : یکی از آنها حکمت است که قوام آن اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 18
سیری در وبلاگ های دانشجویی
ایندیپندنت: آیت الله خمینی به تنهایی مسیر تاریخ را تغییر داد
روزنامه ایندیپندنت: کمتر دیده شده که تغییر مسیر تاریخ به عهده‏ یک مرد آن هم دست تنها گذاشته شود و این ماموریتى بود که به عهده‏ آیت ‏الله خمینى گذاشته شد.
سرویس دانشگاه برنا/انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آلمان 

امام موسى کاظم علیه السلام فرمود: «رجل من اهل قم یدعوا الناس الى الحق، یجتمع معه قوم کزبرالحدید، لا یزلهم الریاح العواصف، و لا یملون من الحرب، و لا یجبنون، و على‏الله یتوکلون، و العاقبة للمتقین»
مردى از اهل قم، مردم را به حق دعوت مى‏کند. گروهى از مردم با او گرد مى‏آیند که همانند تکه‏هاى آهن مستحکم‏اند. بادهاى سخت آن‏ها را نمى‏لرزاند، و از جنگ و مبارزه به ستوه نمى‏آیند، و از دشمن نمى‏هراسند، و بر خدا توکل مى‏کنند، و عاقبت‏با متقین (آنان) است.»


آیة‏الله العظمى شهید سید محمد باقر صدر: «ذوبوا فى الخمینى کما هو ذاب فى الاسلام; ذوب شوید در خمینى، همان گونه که او در اسلام ذوب شده است.»

علامه‏ امینى، صاحب کتاب الغدیر: «الخمینى ذخیرة الله للشیعة» خمینى ذخیره‏ خداوند براى شیعه است.

شهید آیة الله دستغیب: «من اطاع الخمینى فقد اطاع الله» کسى که از خمینى اطاعت کند از خداوند اطاعت کرده است.

دکتر ابراهیم سلیمان: پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله فرمود: حتى اگر شعله‏ اسلام در دورترین نقطه‏ى جهان خاموش شود، یک مسلمان ایرانى دوباره آن را شعله‏ور خواهد ساخت.

آیت الله خامنه‏اى، ولى امر مسلمین: امام آن روح الله بود که با عصا و ید بیضاى موسى و بیان و فرقان مصطفوى به نجات مظلومان کمر بست، تخت فرعون‏هاى زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت. 

سخت‏ترین
آیة‏الله العظمى شهید سید محمد باقر صدر: «ذوبوا فى الخمینى کما هو ذاب فى الاسلام; ذوب شوید در خمینى، همان گونه که او در اسلام ذوب شده است.»
حوادث در اقیانوس وجود او (امام) تلاطم ایجاد نمى‏کرد; او امیر بر هواهاى خود بود. 

امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، على‏وار زیستن و تا نزدیکى مرزهاى عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

رابین وودز ورث، نویسنده‏ مسیحى کتاب امام و انقلاب اسلامى: خمینى مسیح معاصر ما بود. 

از نظر من در وجود امام خمینى تمام آن قداستى که اسلام بر آن بشارت داده تجلى یافته و به راستى آن چه بر او مى‏تابد شعاعى از نور مطلق است. 

امام خمینى یک طوفان بود. با این همه در نهاد این طوفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. او بسیار شدید و آمرانه بود، و در عین حال بسیار آرام بخش، او پاسخ‏گو، و پرتاثیر بود. در درون او یک حقیقت‏ساکن و غیرقابل حرکت وجود داشت. ولى همین بى‏حرکتى باعث‏حرکت کل یک کشور شد، عظمت و کمال. او یک انسان معمولى نبود، در واقع تمام کسانى را که قبلا ملاقات کرده بودم از عرفا و زهاد تا راهب‏هاى بودایى، حکماى هند و دیگران، هیچ کدام داراى چنین حضور برق‏آسا و انرژى بخش نبودند. 

گاه خداوند در یک صورت زیبا متجلى مى‏شود، گاه در یک صداى رسا، و گاهى دیگر در یک بیان بلیغ و توسط عارفى کامل هم‏چون امام خمینى.

آموندار روبن پونته، خبرنگار با سابقه‏ آرژانتین: این که یک مرد افسانه‏اى از ایران ظهور مى‏کند جاى تعجب نیست، چون حضرت محمد صلى الله علیه و آله پیامبر اسلام، پیش بینى کرده بود که ایران سرزمین احیاگران بزرگ اسلام خواهد بود.

شیخ عبدالله زین الدین، روحانى مبارز حجاز: بى شک حضرت امام (قدس سره) یکى از نادرترین شخصیت‏هاى جهان اسلام بود که پس از ظهور پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در جزیرة‏العرب، اسلام را از انحصار سلاطین خود فروخته خارج کرد.

شیخ احمد زبیر در رحلت امام مى‏گوید: نه تنها مسلمانان بلکه جهان یک کلیم توانا
رابین وودز ورث، نویسنده‏ مسیحى: در درون او یک حقیقت‏ساکن و غیرقابل حرکت وجود داشت. ولى همین بى‏حرکتى باعث‏حرکت کل یک کشور شد، عظمت و کمال. او یک انسان معمولى نبود، در واقع تمام کسانى را که قبلا ملاقات کرده بودم از عرفا و زهاد تا راهب‏هاى بودایى، حکماى هند و دیگران، هیچ کدام داراى چنین حضور برق‏آسا و انرژى بخش نبودند.
(موسى) و یک متفکر بزرگ را از دست داده است .

نخست وزیر پاکستان: رهبرانى مانند امام یک بار در قرن‏ها زاده مى‏شوند.

پروفسور امین کاریچ، وزیر فرهنگ و هنر و تعلیم و تربیت ‏بوسنى هرزگوین: امام خمینى بزرگ‏ترین رهبر مذهبى در قرن بیستم و در تمام جهان اسلام است.

کاتولیک‏هاى بوسنى هرزگوین: امام خمینى مانند یک مرد مقدس است و خیلى تیزبین و زیرک است.

پروفسور ساویت‏بیک، رییس دانشگاه ملى علوم و صنایع قرقیزستان: تعالیم او (امام خمینى) رباینده‏ دل‏هاست.

وی هم چنین مى‏گوید: امام خمینى هویت الهى انسان عصر حاضر را به آنان باز مى‏گرداند.

محمد حسین هیکل، نویسنده و محقق مصرى: او مردى بزرگ بود که از دوران دیگرى آمده بود.

رادیو بى ‏بى ‏سى: در واقع انقلاب اسلامى واژه‏اى تازه است که با آیت الله‏خمینى مفهوم پیدا کرد.

هفته نامه ‏ آبزرور، چاپ لندن: امام خمینى مردى هم‏پاى پیامبران کهن است که دنیا را به پیروى از اصول دینى دعوت کرد. پیام وى براى مردم جهان خلوص عقیده و پیروى از سادگى در مقابل پیچیدگى و آلودگى‏هاى غرب بود، و این رمز موفقیت وى و احساس افتخار پیروان اوست.

فاطمه تسکین، یک دختر هندى: امام در این زمان محافظ دین و شریعت، سپه سالار لشکر حضرت حجت و پرچم‏دار حقیقى اسلام بود.

پروفسور امین کاریچ، وزیر فرهنگ و هنر و تعلیم و تربیت‏بوسنى هرزگوین: ظهور شخصیت امام خمینى به ما نشان داد که شرق‏شناسى‏هاى غرب، علوم نادرستى هستند.

خانم پروفسور المیرا عضو هیات تحقیقات زنان آذربایجان: هرجا که تمایلى به حق باشد، نام امام خمینى در آن جا نیز هست و تفکر ایشان الگوى حق‏طلبى در سراسر جهان است.

روزنامه‏ ایل جورنو، چاپ ایتالیا: حقیقت انقلاب اسلامى و تفکر آیت ‏الله خمینى بسیار عمیق است و جهان غرب تاکنون از درک آن عاجز مانده است.

آیت ‏الله شهید مرتضى مطهرى: نام او، یاد او، شنیدن سخنان او، روح گرم و پرخروش او، اراده و عزم آهنین او، استقامت او، شجاعت او، روشن بینى او، ایمان جوشان او که زبان زد خاص و عام است. یعنى جان جانان، قهرمان قهرمانان، نور چشم و عزیز روح ملت ایران، استاد عالى‏قدر و بزرگوار، حضرت آیت الله العظمى خمینى (دام ظله‏العالى) حسنه‏اى است که خداوند به قرن و روزگار ما عنایت فرموده
هفته نامه ‏ آبزرور، چاپ لندن: امام خمینى مردى هم‏پاى پیامبران کهن است که دنیا را به پیروى از اصول دینى دعوت کرد.
و مصداق بارز و روشن «ان لله فی کل خلف عدولا ینفون عنه تحریف المبطلین‏» است... در نهضت ما تمام قشرها و طبقات مختلف ملت، امروز در روحانیت تجسم پیدا کرده است، و روحانیت در آن شخص بسیار بسیار بزرگ تاریخ که یاد و نامش قلب را به لرزه درمى آورد؛ یعنى استاد بزرگوار آیت الله العظمى آقاى خمینى.

روزنامه ایندى پندنت: کمتر دیده شده که تغییر مسیر تاریخ به عهده‏ یک مرد آن هم دست تنها گذاشته شود و این ماموریتى بود که به عهده‏ آیت ‏الله خمینى گذاشته شد.

ال پاییس، چاپ اسپانیا: امام خمینى شخصیتى همیشه پیروز بود.

ابراهیم بابا نگیه‏دار، رییس جمهور نیجریه: امام خمینى سمبل صلح و رهبرى بزرگ براى اسلام بودند.

رادیولندن: آیت ‏الله خمینى انقلابى را رهبرى کرد که جهان را لرزاند.

رادیو نروژ: آیت ‏الله امام خمینى رهبر و شخصیتى بود که طى ده سال بارها امریکا را تحقیر کرد و آبروى آن کشور را برد.

خبرگزارى فرانسه: امام خمینى یکى از معدود رهبران انقلابى بود که خداوند به او این موهبت را اعطا کرد تا نظراتش را در تاریخ بنگارد.

بخش فارسى رادیو امریکا: تصمیم آیت الله خمینى در هر مورد، نهایى و سخن آخرین بود. آینده هر چه باشد در یک نکته تردید نیست، و آن این که اثرات امام خمینى در ایران و در امور جهانى تا سال‏ها هم چنان احساس خواهد شد.

روزنامه‏ داگبلات، چاپ نروژ: امام خمینى شخصیتى بود استوار و در سختى‏ها به آرامى تصمیم مى‏گرفت. سخنان وى قانون و قانون وى قرآن بود.

عباس مدنى، رهبر نجات اسلامى الجزایر: چراغى که امام خمینى برافروخت، دل‏هاى ما را روشن کرد.

اسقف کاپوچى: امام، پدر مستضعفان جهان بود و از دست دادن ایشان غم بزرگى براى تمام محرومان دنیاست.


استاد جمعه على خان، معاون وزیر فرهنگ
بخش فارسى رادیو امریکا: تصمیم آیت الله خمینى در هر مورد، نهایى و سخن آخرین بود. آینده هر چه باشد در یک نکته تردید نیست، و آن این که اثرات امام خمینى در ایران و در امور جهانى تا سال‏ها هم چنان احساس خواهد شد.
قرقیزستان: امام خمینى ستاره‏ى درخشان فرهنگ دینى است.

آیت ‏الله العظمى میلانى: چنین نیست که هر مجتهدى که لیاقت تقلید داشته باشد، به همان‏گونه لیاقت رهبرى داشته باشد. لیاقت رهبرى را تنها فقیه سیاست‏مدار داراست که به زمان خویش آگاه بوده و در راه خدا از ملامت‏گران نترسد و اکنون با این مشخصات کسى جز «آیت الله خمینى‏» نیست.


روزنامه  ملى گازته، چاپ ترکیه: امام خمینى مظهر عزت اسلام بود.

سلطان صلاح الدین اویس، عضو پارلمان و رییس مجلس اتحاد المسلمین سراسر هند: خدمات رهبر فقید و انقلابى ایران در راه اجرا و تحکیم اسلام در قرن حاضر را تاریخ با حروف طلایى ثبت‏ خواهد کرد.

تراب زمزمى، نویسنده‏ تونسى: امام خمینى روزنه‏ امید صدها میلیون مسلمان و میلیاردها انسان تحت ‏ستم در سراسر جهان بود.

محمد طاهر صدیقى، وکیل دادگاه عالى هندنو: امام خمینى یگانه شخصیت‏ سیاسى، علمى، مذهبى و نظامى تاریخ  هزار ساله‏ اخیر بود که به اثبات رساند، یک رهبر مذهبى واقعى مى‏تواند داراى همه‏ صفات رهبریت قرن حاضر باشد.

شیخ سعید شعبان رهبر جنبش توحید اسلامى لبنان: خداوند امام خمینى را از مزایاى بى‏مانندى برخوردار کرد و او را در عصر کفر و جاهلیت ‏به جهان اسلام اهدا نمود تا اسلام را تجدید حیات بخشد.

رهبر مسلمانان غنا: امام خمینى تا ابد هست و انفاس قدسیه‏اى در سراسر جهان طنین‏انداز می کند.

رییس جمهور اوگاندا: آیت الله خمینى رهبر روحانى بزرگى بود که نه تنها مسلمانان ایران، بلکه تمام جهان از ایشان الهام گرفته‏اند.

سرهنگ قزافى رهبر لیبى: امام خمینى از بزرگ‏ترین انبیاى انقلاب و دشمن سرسخت امپریالیسم، صهیونیسم و استکبار جهانى بود. بى شک نام ایشان در تاریخ اسلام براى همیشه ثبت‏ خواهد ماند.

مولانا بخارى رهبر مسلمانان هند: امام خمینى تاریخ ساز و معمار سده‏ اخیر بود.

محمد العاصى، امام جمعه‏ى واشنگتن دى سى: حضرت امام تمام معادلات سیاسى جهان را در هم ریخت...
روزنامه‏ هندلس پلات آلمان غربى: امام خمینى یک زمین‏ لرزه‏ سیاسى ایجاد کرد که دنیا را متزلزل ساخت.
او پدر استقلال براى تمام مردم مسلمان و مستضعف جهان بود.

رییس جمهورى تانزانیا: ایشان (امام خمینى) معمار و مشخصه‏ انقلابى بود که در عصر حاضر پیروزى مستضعفان بر مستکبران را به منصه‏ ظهور رساند.

حزب الله لبنان : امام خمینى گوهر یگانه‏اى بود که در ظلمت تاریخ معاصر درخشید.

خانم عابده حسین عضو مجلس ملى پاکستان: امام خمینى در طول حیات خود، ایمان و تقوا را زنده کرد و با اقدامات خود علیه دشمنان اسلام به جهان سوم نیرو و توان بخشید.

رهبر نهضت اخوت اسلامى پاکستان: امام خمینى پرچم‏دار بزرگ اتحاد مسلمین بود. او به مستضعفین و مسلمین توان مبارزه علیه سلطه گران بخشید و روح جدیدى به جهان تحت‏ستم داد.

ولید جنبلاط، رهبر دروزى‏هاى لبنان: جهان بشریت رهبر عظیمى را از دست داد که در طول حیات پرمبارزه‏اش، کهن‏ترین دژهاى استعمار را درهم شکست.

روزنامه‏  هندلس پلات آلمان غربى: امام خمینى یک زمین‏ لرزه‏ سیاسى ایجاد کرد که دنیا را متزلزل ساخت.

مجله‏  هفتگى پروفیل چاپ وین: هر رهبرى که انقلابى  عمل‏کند و گفته‏هاى آیت ‏الله خمینى را نصب‏العین خویش قرار دهد، قادر به تغییر سیستم غربى، به یک جامعه‏ اسلامى خواهد بود.

آیت‏الله شاه آبادى، استاد عرفان امام: روح الله واقعا روح الله بود.

حضرت آیت الله اراکى رحمه الله: یکى از نزدیکان امام مى‏گوید: وقتى آیت‏الله العظمى اراکى به ملاقات امام در جماران رفت، ‏با دیدن امام خمینى گفت:«السلام علیک یابن رسول الله، السلام علیک یابن رسول الله، السلام علیک یابن رسول الله‏» امام زیر بغل او را گرفتند و در کنار خود نشاندند. آقاى اراکى رو به امام کرد و گفت: «انا عبد من عبیدک، انا عبد من عبیدک، شما مجدد مذهبى‏» امام هم فرمودند: شما بقیة السلف هستید. شما یادگار گذشتگان ما هستید.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/13 و ساعت 11:25 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا