مشروح چهارمین جلسه دادگاه متهمان حوادث روز عاشورا - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجو، سربلندی دنیا ورستگاری آخرت دارد. [امام علی علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8
مشروح چهارمین جلسه دادگاه متهمان حوادث روز عاشورا
موسسه‌ای به نام امام ما را به بیراهه برد‌/ کاندیدای شکست خورده سبب تحریک ما شد/ صدای آمریکا فریبم داد

چهارمین جلسه رسیدگی به متهمان روز عاشورا صبح چهارشنبه از طرف شعبه 15 دادگاه انقلاب در سالن اجتماعات امام خمینی و با ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش رجانیوز بهنقل ازفارس‌، چهارمین جلسه رسیدگی به متهمان روز عاشورا صبح چهارشنبه از طرف شعبه 15 دادگاه انقلاب در سالن اجتماعات امام خمینی و با ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

در ابتدای این جلسه قاضی صلواتی ضمن عرض تهیت به مقام معظم رهبری به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر دورود فرستاد و اظهار داشت که چهارمین متهمین روز عاشورا در اجرای ماده 188 آئین دادسرای به صورت علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب آغاز می‌شود.
وی افزود: درصورتی که متهمین و یا دیگر حاضرین در جلسه اخلالی در نظم جلسه بوجود بیاورند قاضی می‌تواند آنها را به 1 یا 5 روز توقیف کند.

قاضی صلواتی همچنین گفت که متهمین نمی‌توانند خلاف ادب، نزاکت، وجدان و قانون سخنی بگویند.
قاضی صلواتی با بیان اینکه متهمین نمی‌توانند از ذکر نام افرادی که در جلسه حضور ندارند، نام ببرند گفت‌، افزود: خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها نباید از متهمین نام و یا عنوانی که معرف فردی متهم باشد را منتشر کنند و در صورت اینکار در حکم افترا محسوب می‌شود.

* متهم پرونده اول:فضا طوری بود که برخی موسوی را پیش از انتخابات رئیس‌جمهور می‌خواندند

در ابتدا نماینده مدعی‌العموم در بخشی از کیفرخواست این متهم اینچنین عنوان کرد؛ متهم متولد سال 1368 و دانشجوی رشته کامپیوتر و با نام مستعار امین می‌باشد که اتهاماتی همچون محاربه و افساد فی‌الارض، اجتماع و تبانی علیه امنیتی کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مسئولان نظام را در پرونده دارد.
این متهم یکی از فعالان روز عاشورا بوده و با توجه به اینکه وی فعالیت سیاسی دانشجویی هم داشته حکایت از آگاهی متهم نسبت به اقدامات انجام شده دارد.
در نماز جمعه‌ای که آقای هاشمی رفسنجانی خواندند و آشوب‌های پس از آن و البته آشوب‌های روزهای دیگر نیز حضور داشته به نحوی که تصاویر وی در این آشوب‌ها هم اکنون موجود است. علیرغم ریزش‌هایی که در تجمعات اخیر نسبت به تجمعات و اغتشاشات اولیه ایجاد شده بود متهم نه تنها از ادامه اقدامات خود منصرف نشده بلکه مصمم‌تر از قبل هم به این اقدامات دست زده ‌است.

عملکرد متهم اجابت خواسته‌های ضد انقلاب بوده هر چند که وی معترف به اقدامات خود است ولی اگر کمترین تردیدی در این اقدامات داشت، این چنین وارد اغتشاشات نمی‌شد.
در بخش دیگری از سخنان نماینده مدعی‌العموم آمده حضور متهم در سنگ‌پراکنی‌های روز عاشورا محرز بوده لذا محاربه هم عبارت است از استفاده از اسباب برای ایجاد وحشت و سلب امنیت عمومی.
در ادامه جلسه متهم پرونده اول در بیان دفاعیات خود نسبت به اتهامات وارده گفت: بنده با طیف غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت، طیف علامه مرتبط بودم و در اغتشاشات روزهای متعددی از جمله اغتشاشات روز به اصطلاح چهلم کشته‌شدگان پس از انتخابات حضور داشتم.

وی افزود: پیش از حضور در این تجمعات غیرقانونی در جریان خبرهای اغتشاشات بودم ولی برای اولین بار بود که از نزدیک شعارهای ساختارشکنانه این عده را می‌شنیدم. البته روز نماز جمعه‌ای که آقای هاشمی آن را می‌خواند به همراه پدر و برادرم نیز حضور داشته ولی پس از مدتی در این روز دیدم که مسیر جمعیت نسبت به نمازگزاران تغییر یافته لذا با برادر کوچکم با معترضین همراه شدم البته در همین حین فیلم و عکس نیز از اعتراضات و اغتشاشات تهیه می‌کردم ولی در عین حال پس از اینکه مامورین نیروی انتظامی در صحنه حاضر شدند محل را ترک کرده و به جمع نمازگزاران پیوستم ولی مجددا در پس از آرام شدن اوضاع به جمع شعار دهندگان پیوستم.

وی با اشاره به حضور خود در تجمع و اغتشاشات روز قدس نیز تاکید کرد: روز قدس برای مشاهده اوضاع به میدان انقلاب آمده و دیدم عده‌ای در حمایت از آقای صانعی شعار می‌دهند البته همان عده شعار "نه غزه نه لبنان " را سر می‌دادند.

این متهم پرونده اول ادامه داد: روز عاشورا هم خبر داشتم که در هر مراسمی قرار است که تجمع باشد، لذا با دوستان در میدان ولیعصر قرار گذاشتم به همراه جمعیتی که در یکی از کوچه‌ها جمع شده بودند، به سمت چهار راه ولیعصر حرکت کرده البته در این حین فیلم هم می‌گرفتم و زمانی که اوضاع متشنج شد بنده هم جزو آن کسانی بودم که به سمت ماموران سنگ‌پراکنی کردم ولی این در حالی است که وقتی اوضاع به هم ریخت به یکی از خانه‌های اطراف رفته و زمانی که فضا آرام شد، تصمیم گرفتم به منزل بازگردم ولی در همین حین چند نفر را مشاهده کردم که مجروح شده‌اند لذا به همراه تعدادی آنها را به بیمارستان منتقل کردیم.

متهم پرونده اول در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمین اغتشاشات روز عاشورا در ادامه بیان دفاعیات خود، خاطرنشان کرد: پس از انتقال مجروحان به بیمارستان تصمیم گرفتم که مجددا به صحنه اغتشاشات بازگردم تا از نزدیک اوضاع را مشاهده کنم. ولی اتفاقات روز عاشورا بیشتر شبیه جنگ خیابانی بود تا اعتراض. لذا در عین ناباوری فقط اقدام به تهیه فیلم می‌کردم. و این فیلم‌ها را تنها به خانواده و برخی دوستان نشان دادم البته برای چند نفر هم این فیلم‌ها را ارسال کردم.
وی با اشاره به گرایش خود به جناح اصلاحات اظهار داشت: از همان اوایل دانشجویی به سمت اصلاح‌طلبان گرایش داشتم البته این گرایش خانوادگی است لذا تصمیم گرفتم که برای ادامه فعالیت به سمت احزاب بروم. از این رو در دانشگاه میزگردی را با حضور نمایندگان کاندیداها تشکیل دادم که از میان نمایندگان کاندیداها فقط نمایندگان موسوی و کروبی در میزگرد شرکت کردند. که در این بین نماینده موسوی، تاجزاده بود و نماینده کروبی هم سخنگوی حزب اعتماد ملی یعنی گرامی‌مقدم در میزگرد شرکت کرد.

متهم پرونده اول در ادامه با اشاره به فعالیت رسانه‌ها پیش از انتخابات تصریح کرد: 15 ماه قبل از انتخابات احزاب اصلاح‌طلب به شدت فعال شده و سایت‌هایی که دو هفته یک بار هم به روز نمی‌شد، هر روز خبر تولید کرده و در خروجی قرار می‌دادند. از این رو این بمباران خبری روی ما تاثیر گذاشت.
وی افزود: البته بنده در ستاد نسیم 88 میرحسین موسوی نیز فعالیت داشتم که این فعالیت هم شامل جمع‌آوری امضا و شرکت در مراسمات بود. ولی در کل بمباران‌های خبری مرا با خود برد. چرا که به ما تلقین می‌شد که مقام معظم رهبری در مورد انتخابات در اشتباه هستند و حق را فدای مصلحت می‌کنند. از طرفی اینچنین به ما تلقین می‌شد که صدا و سیما دروغ می‌گوید لذا امروز هم اغلب جامعه به سمت ماهواره گرایش پیدا کرده و این ماهواره و شبکه‌های ضد انقلاب فارسی زبان در کشور بدترین چیز است.

وی در ادامه بیان دفاعیات خود تاکید کرد:‌ در زندان در جوی آرام و سالم توانستم فکر کرده و البته گوش دادن به شایعات را کنار گذاشته و به نتیجه رسیدم. ولی این را هم باید در کل بگویم که سانسور روزنامه‌ها باعث می‌شد که ما به سمت سایت‌ها و منابع غیررسمی برویم از این رو جو ایجاد شده به ما اجازه فکر کردن در مورد اقدامات خود را نمی‌داد.

متهم پرونده اول در ادامه با اشاره به فعالیت خود در ستاد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در ستادی فعالیت داشتم که با بمباران خبری می‌گفتند که میرحسین موسوی پیروز انتخابات است، البته در ستاد استان سمنان میرحسین موسوی هم حضور داشتم و در آنجا نظرسنجی‌هایی به نقل از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و دیگر نظرسنجی‌ها برای ما ارسال می‌شد که همه آن نظرسنجی‌ها میرحسین موسوی را پیروز انتخابات اعلام می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به جو ایجاد شده در خصوص پیروزی میرحسین در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این جو به نحوی پیش رفته بود که در جلسه پرسش و پاسخ موسوی با دانشجویان، دانشجویی پشت تریبون رفته و وی را رئیس‌جمهور موسوی خطاب کرد و پس از بیان این جمله،‌ جلسه به هم ریخت و همه در خوشحالی بیان این جمله کف و سوت می‌زدند از این رو همه باید بدانند که چه جوی در آن زمان حاکم شده بود و ما با این توهم در انتخابات شرکت کردیم.

متهم پرونده اول دادگاه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران روز عاشورا با اشاره به حوادث پس از انتخابات تاکید کرد: پس از انتخابات وقتی دیدیم میرحسین موسوی 30 درصد از مجموع آرا را کسب کرده و همه آن نظرسنجی‌هایی که آرای وی را بالای 50 درصد اعلام کرده بودند،‌ دروغ بوده است لذا این فکر به ذهن‌مان آمد که در انتخابات تقلب شده است. البته بیانیه‌ها و مصاحبه‌ها نیز اذهان همه را به همین امر سوق می‌داد.

وی افزود: این جو به نحوی شده بود که برخی خواص هم حتی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور شرکت نکردند البته جو دیگری هم وجود داشت و آن اینکه می‌گفتند در ایران کودتای سیاسی صورت گرفته و به ما این موضع را القا کرده و از ما می‌خواستند که شما باید حق خودتان را بگیرید.

این متهم پرونده اول ادامه داد: ما به کسانی اعتماد کردیم که منافق نبودند بلکه مسئولان سابق همین نظام بودند البته هیچ کدام از دوستان من هم نمی‌دانستند که آیا در انتخابات تقلب شده یا نه، لذا به کسانی اعتماد کردیم ولی امروز آن‌ها پشت ما را خالی کرده و ما اینجا در دادگاه هستیم.

وی با اشاره به اتهام اقدام علیه نظام نیز گفت: تا این حد عقل دارم که نظام اسلامی حداقل چیزی که برایم فراهم کرده، امنیت است لذا چه دلیلی دارد علیه نظام اقدام کرده باشم.

متهم پرونده اول در ادامه جلسه با طرح ادعایی عجیب گفت: با انگیزه خدمت به مملکت در خیابان‌ها حاضر می‌شدم و با استفاده از سایت سازمان مجاهدین که درون نظام فعال است، می‌توانم ادعاهایم را اثبات کنم. البته برای مقابله با باند فسادی که به من القا شده بود و با مرکزیت دولت این باند فعالیت می‌کرد، سنگ به دست می‌گرفتم.

وی در ادامه گفت: بنده چند بیانیه هم از مجموع بیانیه‌های ساختارشکنانه دفتر تحکیم وحدت طیف علامه را نیز امضا کردم ولی در کل پس از پرتاب سنگ‌هایی که به کسی هم نمی‌خورد به دلیل تخلیه احساسات، حتی احساس راحتی هم می‌کردم.

در ادامه جلسه وکیل مدافع این متهم در طی سخنانی در دفاع از موکل خود، اظهار داشت: برای تحقق جرم سه رکن وجود دارد و در بزه افساد فی‌الارض اعلام شده در مورد موکلم این سه رکن وجود ندارد. لذا آیا موکلم که دانشجو است، با توجه به مطالب ارائه شده انگیزه ایجاد رعب و هراس و سلب امنیت مردم را داشته‌ است.
وی افزود: جوانی که به وی القای تقلب در انتخابات را کرده‌اند هیچ گاه قصد ایجاد رعب و وحشت را نداشته و صرفا به قصد اعتراض وارد تجمعات غیرقانونی شده و هیچ دشمنی با نظام هم ندارد.

وکیل مدافع پرونده متهم اول در ادامه تصریح کرد:‌ با توجه به سن و سال موکلم که تحت تاثیر شرایط به وجود آمده قرار گرفته استدعا دارم با در نظر گرفتن شرایط مذکور با عطوفت همراه با عفو در مورد وی رفتار شود.
در ادامه جلسه متهم مجددا در بیان آخرین دفاعیات خود این چنین گفت: ‌بنده اشتباهاتی کرده و این اشتباهات را قبول دارم چرا که در مورد منابع خبری خود تحقیق جامعی نکردم به طور مثال موسسه‌ای که به نام امام پس از اهانت به ایشان بیانیه داد و ما را به بیراهه برد‌، شما هم می‌توانید ببینید چه کسانی در این موسسه هستند.

من فکر می‌کردم رهبری در مورد انتخابات اشتباه می‌کند ولی امروز می‌فهمم و می‌دانم که ما اشتباه کردیم لذا از ایشان عذرخواهی می‌کنم.
در ادامه جلسه نماینده مدعی‌العموم طی سخنانی در خصوص اتهامات وارده نسبت به این متهم تاکید کرد:‌هر حکومتی حق دارد از خود دفاع کند و اگر ما بخواهیم این متهم را به عنوان معترض بنامیم بله می‌توان وی را در همان هفته‌های اول معترض نامید ولی تا چه زمانی حکومت می‌تواند یک نفر را معترض بنامد.

وی افزود: امروز دیگر کسانی که به خیابان‌ها می‌آیند معترض نیستند بلکه معاند هستند و نباید با اصطلاحات حقوق بشری غرب فریب خورد لذا قابل قبول نیست که این متهم را معترض بنامیم.
نماینده دادستان اضافه کرد: متهم خود می‌گوید که ما با فراخوان ضد انقلاب وارد صحنه شدیم، همان رسانه‌هایی که شما را دعوت به آزادی کردند ببینید که امروز با فلسطین و برخی کشورهای دیگر چه طور برخورد می‌کنند.

متهم پرونده دوم:کاندیدای شکست خورده انتخابات سبب تحریک جوانان شد

در ادامه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اغتشاش‌گران روز عاشورا به پرونده متهم دوم نیز رسیدگی شد و بنا به درخواست نماینده دادستان فیلم ارتکاب جرم این متهم در دادگاه پخش شد.
متهم پرونده دوم که به گفته دادستان به اجتماع و تبانی برای اتخاذ جرم علیه امنیت ملی، تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی و شرکت در اغتشاشات روز عاشورا به دعوت رسانه‌های بیگانه متهم است به دستور قاضی صلواتی برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: جناب آقای قاضی در انتخابات اخیر 80 الی 90 درصد مردم هیجانی شده بودند و این در همه مردم محسوس بود من هم در حوادث بعد از انتخابات هیجانی شده بودند.

وی با بیان اینکه از طریق BBC از اجتماع و اغتشاش در روز عاشورا مطلع شده بوده است، گفت: ساعت 11:15 از خانه بیرون آمده و در زیر پل کالج اقدام به شعار دادن کردم اما حقیقت این است زمانی که زیر پل کالج رسیدم و دیدم که عده‌ای در حال حمله به ماموران امنیتی هستند سعی کردم وضعیت را آرام کنم و به سمت نیروهای امنیتی رفتم و خطاب به اغتشاشگران گفتم که ماموران را نزنید.
این متهم پرونده دوم ادامه داد: در این حادثه زخمی شدم و سرم دچار خونریزی شد در حالی که به سمت پارک دانشجو در حال حرکت بودم یکی از کلاه‌های ماموران امنیتی را که زمین افتاده بود برداشته و روی سرم گذاشتم و به سمت خیابان رودکی رفتم و در بین راه یک پارچه سبز پیدا کرده و دور گردنم انداختم.

این متهم تصریح کرد: آقای قاضی باور کنید زمانی که اغتشاشات را در روز عاشورا دیدم برایم قابل تصور نبود که وضعیت اینگونه بشود اما نتوانستم خودم را کنترل کنم و در حقیقت جو زده شدم.
وی که حوادث روز عاشورا را همچون شب چهارشنبه سوری توصیف می‌کرد، خاطر نشان کرد: ای کاش دستم قطع می‌شد و اقدام علیه ارزش‌های خودم نمی‌کرد. ای کاش به جای آنکه سطل آشغال را آتش می‌زدم خودم را آتش می‌زدم.

وی گفت: در آن مکانی که من اقدام هنجارشکنانه انجام داده بودم ده‌ها سال بود که شربت نذری برای امام حسین پخش می‌کردم که این برای من غیرقابل قبول است و من امروز شرمنده امام‌حسین هستم.
این متهم پرونده دوم با بیان اینکه کاندیدای مورد حمایت وی و برخی نخبگان به وی ستم کرده‌اند، اظهار داشت: آقای قاضی در همه جای دنیا رسم بر این است که صندوق‌های رأی نتیجه انتخابات را مشخص می‌کند اما برخی کاندیدا به این صندوق‌ها اعتماد نکردند تا ما نیز به فضای جامعه بدبین شویم.

وی افزود: من می‌خواستم بدانم که معترضین چقدر هستند و برای همین در خیابان حاضر شده‌ام.
این متهم در پاسخ به این سئوال قاضی صلواتی که تصاویر حاکی از حمله شما به ماموران امنیتی دارد اما شما ادعا می‌کنید که در حال کمک به ماموران امنیتی بوده‌‌اید، گفت: آقای قاضی من قسم می‌خورم که اهل دست بلند کردم نیستم، اهل خشونت نیستم و فقط به این مامور امنیتی کمک کردم لطفا این را نفرمایید.

قاضی صلواتی خطاب به این متهم گفت: شما چهارشنبه‌سوری را با روز عاشورا قیاس می‌کنید آیا تفاوت این دو روز را نمی‌دانید که متهم گفت، آقای قاضی من قصد اهانت نداشتم. فقط می‌خواستم شرایط را برای شما توصیف کنم.

وکیل مدافع متهم پرونده دوم برای دفاع از موکل خود در جایگاه قرار گرفت و ضمن تشکر از قاضی و نماینده دادستان اظهار داشت: آقای قاضی موکل من که مواردی که نماینده دادستان به آن اشاره کرده است اعتراف کرده اما باید قبول کنیم که وی تحت تاثیر شرایط قرار گرفته است و بدون قصد قبلی این اعمال را انجام داده است.

وی افزود: موکل من هیچ فعالیت حزبی بر علیه نظام نداشته و با هیچ گروه ضد انقلاب همکاری نکرده است بر همین اساس از شما می‌خواهم تا مراعات ماده 22، 25 و 728 قانون مجازات اسلامی را در خصوص موکلم مراعات کنیم.
متهم پرونده دوم بنا به در خواست قاضی صلواتی برای ایراد آخرین دفاعیات خود گفت:‌ آقای قاضی در ابتدای جلسه گفتید که بالاتر از قاضی تنها خداست و به خاطر خدا به من لطف کنید. من هیچی جزء اینکه بگویم اشتباه کردم را ندارم که بگویم.

وی خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی کاندیدای شکست خورده اطرافیان و طرفداران آنها و حتی کسانی که راهشان را ادامه می‌دهند ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند و البته باید بگویم که من اشتباه کردم.

*متهم پرونده سوم: صدای آمریکا فریبم داد

در ادامه رسیدگی به پرونده تعدادی از متهمان به اغتشاشات روز عاشورا به پرونده متهم سوم نیز رسیدگی شد و فراهانی نماینده دادستان به درخواست قاضی صلواتی کیفر خواست این متهم را قرائت کرد و گفت: مقابله با اسلامیت نظام و اصل ولایت فقیه اقدام علیه نظام از طریق شرکت در اجتماعات غیرقانونی و همچنین اهانت به مقام معظم رهبری و استفاده از تجهیزات ماهواره از جمله اتهامات متهم پرونده سوم است.

متهم پرونده سوم که به درخواست قاضی برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفته بود در دفاعیات خود، اظهار داشت: آقای قاضی در انتخابات اخیر به این دلیل که نمی‌دانستند کدام جریان در مناظره درست می‌گوید شرکت نکردم.
وی با اشاره به حضور در اغتشاشات بعد از انتخابات تصریح کرد: در اجتماعات و اغتشاشات اخیر شرکت کرده‌ام اما بعد از اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که در تجمعات غیرقانونی شرکت نکنید از ادامه حضور در اغتشاشات و تجمعات صرف نظر کرده‌ام.

متهم پرونده سوم با بیان اینکه در اغتشاشات 13 آبان حضور نداشته است، یادآور شد: آقای قاضی، احساس می‌کردم که عده‌ای مردم را می‌زنند و این از طریق صدای آمریکا به من القا شده بود بر همین اساس تصمیم گرفتم تا در روز عاشورا در تجمعات شرکت کنم.
وی افزود: خانم باردار من سعی می‌کرد که جلوی من را بگیرد اما من وی را هول دادم و به سمت خیابان حرکت کردم.

این متهم پرونده سوم خاطر نشان کرد: زمانی که به میدان امام‌حسین رسیدم از آن تجمعی که صدای آمریکا گفته بود خبری نبود بر همین اساس به سمت میدان سپاه رفتم، 30 نفر در آنجا حضور داشتند که به نظر 20 نفر آنها مثل من تحت تاثیر قرار گرفته بودند. من علیه نظام شعار ندادم و فقط علیه مقامات نظام شعار می‌دادم. به جان همسرم قسم نمی‌دانم که چه شد علیه اصل ولایت فقیه شعار دادم.

این متهم پرونده سوم افزود: زمانی که به خانه آمده‌ام و تصویر خودم را در تلویزیون دیدم ناراحت شدم و به خودم گفتم که من مشکلی با دین نداشتم چرا در اغتشاشاتی که علیه دین شعار دادم شرکت کرده‌ام.
وی ادامه داد: بعد از اغتشاشات روز عاشورا مو و ریش خود را کوتاه کردم تا شناخته نشوم و به سمت ساری متواری شدم و چندین شب در شهرهای آمل، قائم‌شهر و آستارا ماندم و در نهایت به تهران آمدم.

متهم پرونده سوم گفت: زمانی که به منزل خودم آمدم احساس می‌کردم که دیگر ماموران امنیتی با من کاری ندارند اما آنها به مقابله درب ما آمدند تا من را دستگیر کنند در همین زمان به سرعت متواری شدم و با یکی از دوستان خود تماس گرفته و درخواست کمک کردم، این دوستم به من گفت به کرمان بروم و با یکی از اعضای کموله ،شنا شوم تا وی من را نجات دهد.
وی ادامه داد: به دلیل وابستگی شدیدی که با همسرم داشتم با وی تماس گرفتم تا به منزل دوستم بیاید که من او را ببینم. اما در این حین دستگیر شدم.

متهم پرونده سوم با بیان اینکه قبل از دستگیری ذهنیت منفی از دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی در ذهن وی متبادل شده بود، خاطر نشان کرد: بعد از دستگیری برخورد خوب نیروهای امنیتی با من موجب تغییر این ذهنیت شد به طوری که حتی من با بازجوهایم در یک مکان غذا می‌خوریم.
وی در خصوص انگیزه‌اش از شرکت در اغتشاشات روز عاشورا گفت: آقای قاضی من احساس می‌کردم که در منزل نشسته‌ام اما زن و بچه مردم در خیابان‌ها کتک می‌خورند اما زمانی که در اغتشاشات شرکت کرده‌ام باورم شد که این احساس من درست نبوده است.

متهم پرونده سوم در پاسخ به این سئوال قاضی که آیا شما از حضور فرقه ضاله بهایی است، منافقین و سلطنت‌طلبان در اغتشاشات باخبر بودید یا نه، گفت: آقای قاضی صدای آمریکا می‌گفت که مردم در تجمعات شرکت می‌کنند و من حرف‌هایی آنها را باور می‌کنم.
وی همچنین در خصوص شعارهایی خود نیز گفت: به خاطر قد بلندی که داشتم تجمع‌کنندگان شعارها را به من می‌دادند تا من آن شعارها فریاد بزنم و دیگران تکرار کنند.

وکیل مدافع متهم پرونده سوم بنا به درخواست قاضی صلواتی به جهت دفاع از موکل خود در جایگاه حاضر شد و گفت: هدف قانون‌گذار این بوده است که متهم و یا مجرم تربیت و اصلاح شود.
وی افزود: موکل من هیچ فعلی که مشمول محاربه باشد را انجام نداده و با ماموران امنیتی درگیر نشده است.
وی خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی با عنایت به توبه شرعی موکلم، جوان و متاهل بودن وی از شما نمی‌خواهم که ماده 25 قانون اساسی را در خصوص موکلم اعمال کنید.

متهم پرونده سوم در آخرین دفاعیات خود گفت:‌ من امروز شرمنده هستم به این خاطر که عروسک خیمه‌شبازی صدا و آمریکا بوده‌ام بر همین اساس از مقام معظم رهبری و ملت ایران عذر می‌خواهم و از شما می‌‌خواهم فرصتی دوباره برای بازگشت من به جامعه بدهید.

نماینده دادستان نیز در پایان گفت: این متهم عالمانه و عامدانه در اغتشاشات وجود داشته و به این مسئله اذعان دارد و اعتراف می‌کند که به دعوت رسانه‌های بیگانه در خیابان‌ها حاضر شده‌اند و این یک تبانی نانوشته است که ماده 610 در خصوص وی محرز است.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 11:34 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا