موضع آیت الله سیستانی - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأى راست دولت را همراه است با آن روى آرد و با رفتن آن برود . [نهج البلاغه]
امروز: سه شنبه 103 خرداد 1
موضع آیت الله سیستانی/
شرکت همه مردم عراق در انتخابات ضروری است/ ویژگی های مهم نامزدهای اصلح
مرجع عالی دینی عراق با تاکید بر ضرورت مشارکت همه قشرهای مردم این کشور در انتخابات پارلمانی آتی و بیان ویژگی های نامزدهای اصلح ، در عین حال خاطر نشان کرد از هیچ جریان و گروهی حمایت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله سیستانی، جمعی از شهروندان عراقی در تماس با دفتر مرجع عالی دینی عراق اعلام کردند : با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی آتی، سئوالاتی در جامعه عراق درباره فایده مشارکت در این انتخابات با توجه به اینکه اولین انتخابات پارلمانی، انتظارات مردم را بر آورده نکرد و بسیاری از نمایندگان پارلمان و مسئولان دولتی در سطح مسئولیت محوله به آنها نبودند، چیست؟ و همچنین سئوالاتی درباره موضع مرجعیت عالی دینی درباره فهرستهای شرکت کننده در انتخابات مطرح شده است، خواهشمند می کنیم در این زمینه توضیح دهید و ما را راهنمایی کنید؟

دفتر مرجع عالی دینی عراق اعلام کرد :

1- انتخابات پارلمانی از اهمیت فراوانی به ویژه دراین شرایط دشواری که عراق عزیز با آن روبرو است، برخوردار است، انتخابات عراق تنها راه برای تحقق آرزوهای همه از طریق بهبود عملکرد قوای مجریه و مقننه است.

بر این اساس، حضرت آیت الله سیستانی مشارکت همه شهروندان اعم از زنان و مردان علاقه مند به آینده این کشور و ساخت آن بر اساس اصول عدالت و برابری میان همه مردم در حقوق و تکالیف را یک ضرورت می دانند و تاکید می کنند خودداری از مشارکت به هر علت، فرصت را برای دیگران فراهم می کند تا به اهداف نامشروعشان دست یابند که در آن زمان پشیمانی به بار خواهد آورد.

2- مرجعیت عالی دینی در عین حال که تاکید می کند از هیچ جریان شرکت کننده در انتخابات حمایت نمی کند در عین حال بر ضرورت اینکه مردم، به نامزدهایی رای دهند که به منافع حال و آینده عراق پایبند و قادر به تحقق آرزوهای ملت بزرگ عراق در پیشرفت و ثبات هستند و از ویژگی های صلاحیت، امانتداری و پایبندی به اصول و ارزشهای والای ملت عراق برخوردار هستند.http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1036275


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/11/28 و ساعت 11:36 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا