سرگیجه های بیبیسی - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شناخت خداوند برترین دانش است . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 خرداد 1


سرگیجه های بی‌بی‌سی

چند ساعت از دستگیری عبدالمالک ریگی گذشته بود که بی بی سی فارسی اقدام به پخش فیلمی‌مشکوک از وقایع اخیر کرد.

سینا تکاور- در حالی که اکثر رسانه‌های خارجی سرخط مهم‌ترین خبرهای خود را به دستگیری عبدالمالک ریگی شرور سابقه‌دار مرزهای شرقی ایران اختصاص داده‌اند، برخی از رسانه‌های معاند نظام از جمله بی بی سی فارسی با پخش چند فیلم سعی در به حاشیه راندن این دستاورد بزرگ اطلاعاتی دارند. 
به گزارش جوان، تنها چند ساعت از دستگیری عبدالمالک ریگی گذشته بود که شبکه خبری بی بی سی فارسی اقدام به پخش فیلمی‌مشکوک از وقایع اخیر کرد که بازتاب زیادی در میان اعضای فرقه سبز داشت. در این فیلم‌ها که گفته می‌شود به وقایع کوی دانشگاه در خردادماه سال جاری اختصاص دارد و وضوح چندانی در آن دیده نمی‌شود، صداهای مختلفی از حمله و شکستن شیشه‌ها در آن به گوش می‌رسد اما این تنها برگ رسانه‌های بیگانه برای کمرنگ کردن دستاورد بزرگ دستگیری عبدالمالک ریگی نبود، چراکه روز پس از پخش این فیلم از سوی شبکه بی بی سی،  دیگر رسانه‌های فرقه سبز فیلمی‌ از فائزه هاشمی‌ منتشر کردند که در آن برخی افراد به ظاهر حزب اللهی در حال حمله به وی هستند. تصاویری که با رنگ و لعاب‌های خاص رسانه‌ای و توضیحات مبسوط در این خصوص در معرض دید کاربران و بینندگان قرار گرفت.  این واقعه در حالی از جانب رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد که هیچ رسانه مستقل و غیرمستقلی در جهان وجود نداشت که خبر دستگیری این تروریست را در عناوین مهم خبرهای خود بازتاب ندهد. بازتاب‌هایی که اگرچه با شیطنت‌های فراوان در خصوص انعکاس این خبر و دروغ پردازی در قبال شخصیت عبدالمالک همراه بود اما هیچ کدام از این سلیقه‌ها مانعی برای کم شدن از اهمیت پوشش خبری این دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی ایران نبود.  نگاهی به لاپوشانی خبر دستگیری عبدالمالک توسط رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران بیانگر این حقیقت است که آنها نه تنها به دنبال انحراف اذهان عمومی از این خبر بودند بلکه با پخش برخی تصاویر که در صحت و سقم آن بحث‌های زیادی وجود دارد، تلاش مجددی را برای تحریک حامیان فرقه سبز در ایجاد بلوا و آشوب آغاز کردند.
 هدایت فرقه سبز به مسیر ریگی
اما آنچه که از رفتار متناقض این رسانه‌ها مشهود است می‌توان این نکته را به خوبی دریافت که گردانندگان این رسانه‌ها و عوامل پشت پرده آنها پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و قطعی شدن فروپاشی این گروهک تروریستی با پخش این دو فیلم تلاش‌های خود برای هدایت فرقه سبز به کج راهه جندالله را آغاز کرده‌اند و در حقیقت می‌توان گفت که در حال جایگزینی این فرقه با گروهک در حال انحلال هستند. از سوی دیگر عوامل بیگانه که شکست بزرگ و سنگینی را در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن تجربه کرده‌اند و صدای شکستن استخوان‌های نفاق را در زیر پای ملت به خوبی شنیدند، تلاش کردند که با پخش این دو فیلم مشکوک به اصطلاح خود «انرژی تازه‌ای را در رگ‌های جنبش تزریق کنند» و از این طریق از مرگ سیاسی این جریان جلوگیری کنند و حداقل تا یافتن راهی جدید این مرگ را به تعویق بیندازند.
 فیلم‌هایی مانند اسناد دروغین کروبی
با تماشای این فیلم‌ها سؤال بزرگی که ذهن هر بیننده منصفی را به خود مشغول می‌کند این است: «چرا این تصاویر تاکنون منتشر و پخش نشده است؟» این سؤال در حالی مطرح می‌شود که پیش از این رهبران فرقه سبز به هر نخ و تار مویی چنگ می‌زدند تا شاید بتوانند کمی ادعاهای خویش را به اثبات برسانند. ادعاهایی که کروبی با ارائه اسناد دروغین خود در خصوص تجاوز جنسی بنیانگذار آن بود. بدون شک اگر چنین فیلمی از وقایع کوی دانشگاه وجود داشت حتی برای ثانیه‌ای در انتشار از سوی رسانه‌های معاند تعلل نمی‌شد. رسانه‌هایی که در طول این 8ماه تمامی تلاش‌های خود را برای به آشوب کشیدن و شعله ورتر کردن آتش این آشوب‌ها به کار بستند و اندکی از آن فروگذار نکردند. از سوی دیگر با توجه به موضوعاتی که در خصوص خانم فائزه هاشمی و تلاش وی برای ادامه تحرکات اغتشاشگرانه مطرح است، وی می‌توانست در طول این 8 ماه از این فیلم به عنوان سندی برای کاستن از حجم موضوعات مطروحه در خصوص خود استفاده کند. اما هیچ کدام از اینها روی نداد تا همگان بازهم خاطره اسناد دروغین کروبی در خصوص تجاوز جنسی را در ذهن خود زنده کنند. بنابراین می‌توان انتشار این قبیل فیلم‌ها از طریق رسانه‌های خارج نشین را اینگونه تفسیر کرد که آنها هیچ گاه دست از دشمنی خود علیه ملت ایران برنخواهند داشت و با پیروزی ملت در جبهه‌های مختلف جبهه‌های جدیدی را برای پیشبرد اهداف خود علیه مردم خواهند گشود. روزنامه جوان با پیگیری و بررسی دقیق این موضوع در آینده اسناد بیشتری در خصوص ساختگی بودن این فیلم‌ها و ادعاهای دروغین رسانه‌های خارجی منتشر خواهد کرد.

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=112815


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/12/7 و ساعت 11:9 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا