انگلیس: در انتخابات عراق هم تقلب شده! - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دل ها درباره دوستی ها بپرسید، که گواهانی رشوه ناپذیرند . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 خرداد 1
انگلیس: در انتخابات عراق هم تقلب شده!

مقامات انگلیسی به تأسی از پروژه اجرا کرده علیه جمهوری اسلامی، القای تقلب در انتخابات عراق را پیگیری می کنند. القای تقلب در انتخابات عراق پس از آن آغاز شد که ارزیابی های اولیه از پیش افتادن ائتلاف قانون (فهرست مورد حمایت نوری مالکی نخست وزیر اسلامگرا) و ائتلاف ملی ( به رهبری عمار حکیم) در مناطق شیعه نشین و عقب افتادن فهرست سکولارها (ائتلاف العراقیه به رهبری ایاد علاوی که از سوی رژیم سعودی و دولت های آمریکا و انگلیس هدایت می شود) حکایت می کند.

در چنین شرایطی استراو استیونسون نماینده انگلیس و رئیس کمیسیون روابط با عراق در پارلمان اروپا مدعی شد: برخی شخصیت های برجسته عضو کمیسیون عالی انتخابات عراق در نتایج انتخابات به نفع ایران دستکاری کرده اند. آنها سعی دارند به نفع نوری مالکی نخست وزیر فعلی دستکاری کنند و آرای مردم عراق را بدزدند. این اقدام با تامین مالی و هدایت تهران انجام می شود.

به گزارش فرانس پرس از بروکسل، وی همچنین گفته است: این مسئله کاملاً روشن که تلاش گسترده ای برای دستکاری و تقلب صورت می گیرد. به نظر می رسد تلاش گسترده برای ممانعت از پیروزی ایاد علاوی و فهرست متعلق به سکولارها در جریان است. من تاکید می کنم آنها که تلاش می کنند دست به تقلب بزنند، به عنوان دزد و منافق رسوا خواهند شد.

گفتنی است براساس اعلام نتایج اولیه انتخابات، در استان نجف فهرست ائتلاف نوری مالکی با 55 هزار رأی درصد قرار دارد، ائتلاف تحت هدایت عمار حکیم 48 هزار رأی را حائز شده و لیست العراقیه (سکولارها) تنها 9 هزار رأی را کسب کرده است. در استان بابل هم فهرست های مذکور به ترتیب 68، 54 و 30 هزار رای را حائز شده اند. مجموعاً 28 نفر از این دو استان به پارلمان عراق راه پیدا می کنند.

تقلای رژیم انگلیس برای متشنج کردن اوضاع در عراق و ایجاد بی ثباتی در حالی است که شبکه بی بی سی انگلیس با اشاره به ادعای ائتلاف سکولارها در زمینه عدم سلامت انتخابات، تاکید کرد: در شرایطی که هیچ یک از تشکلهای انتخاباتی اکثریت کافی را برای تشکیل دولت کسب نکرده اند، تشکیل دولت ائتلافی گریزناپذیر است و محتمل ترین پیش بینی این است که ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر کنونی با ائتلاف ملی ( به رهبری ابراهیم جعفری نخست وزیر پیشین و عمار حکیم) همراه با اتحاد کردستانی که اکثریت آرای کردستان عراق را به دست آورده، در ائتلافی برای تشکیل دولت گردهم آیند. چنین ائتلافی ترکیبی خواهد بود از چهار تشکل اصلی شیعه و دو حزب اصلی کرد و بدین ترتیب به شیعیان و سنی های غیراسلامگرا که در ائتلاف عراقیه گردآمده اند جایی میان دولتمردان داده نخواهد شد و این درست خلاف خواسته محافل سیاسی درغرب خواهد بود که عراق را در دست سکولارها امن تر و کم تنش تر و مهمتر از آن، دورتر از ایران می دانند، به نظر می رسد که ائتلاف عراقیه هم به پشتوانه چنین زمینه ای، تنها راه چاره کنار گذاشته نشدن از اداره عراق را اعمال فشار از طریق پافشاری بر عدم سلامت انتخابات و تهدید به خروج از صحنه سیاسی دیده است که می تواند عراق را در تنش های تازه ای فرو برد.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=46405


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 88/12/22 و ساعت 10:22 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا