تشکل های مختلف دانشجویی ؛ مرگ بر آمریکا - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دنیا را به کسی که دوست داردو کسی که دوست ندارد، می دهد؛ امّا دین را جز به کسی که دوست دارد، نمی دهد . پس خداوند به هرکه دین داده، دوستش داشته است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 28
تشکل های مختلف دانشجویی ؛ مرگ بر آمریکا

دبیر دفتر تحکیم وحدت، توقف در 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی امریکا را اشتباهی بزرگ و تاریخی دانست و گفت:‌ دانشجویان ما همچنان به شعار" نه شرقی ، نه غربی"‌ حضرت امام (ره) پایبندند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مهدی عباسی مهر گفت 13 آبان برآمده از باورهای ملت ایران و آزادگان و مستضعفان است.

وی گفت: تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریکا این روز را جهانی کرد و گفتمان ضد ظلم امام (ره) را به همه جهان تسرّی داد.

عباسی مهر افزود مبارزه با ظلم منحصر به یک زمان خاص نیست و امروز اگر ملت ایران و دیگر مستضعفان جهان مشاهده کنند که حکومتی به منافع آنها چشم سوء دوخته است ، لانه های جاسوسی آنها را نیز فتح می کند.

عباسی مهر به دخالت های مکرر انگلیس در مسائل داخلی ایران و دیگر کشورها اشاره کرد وگفت: نگاه دانشجویان منحصر به آمریکا و انگلیس نیست و همچنان پایبند شعار " نه شرقی ، نه غربی " هستیم.

وی افزود : تصوّر اینکه دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی آمریکا، اقدامی هیجان زده و سطحی انجام داده اند، اشتباه بزرگی است چرا که این اقدام بر اساس باورهای آنها و در حرکتی انقلابی انجام شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان گفت مذاکره با امریکا نه تنها هیچ فایده ای برای ملت ایران ندارد بلکه ضرر هم دارد

علی آرانی نژاد افزود : با بازخوانی وقایعی همچون تسخیر لانه جاسوسی ، کشتار دانش آموزان و تبعید امام (ره)، چیستی و چرایی انقلاب بیش از پیش برای همگان روشن می شود .

وی گفت: با اسناد به دست آمده از تسخیر لانه جاسوسی علت برخی از فرازو نشیب هایی که در جریان انقلاب به وجود آمد ، آشکار شد.

آرانی نژاد افزود: از جمله اینکه ماهیت چهره های سازشکار و کسانی که در دستگاه اداره دولت و عرصه سیاسی حضور داشتند، مشخص شد. وی اضافه کرد: این رخداد، مشخص شدن مواضع نیروها و گروه های داخل نظام و سقوط دولت موقت را در پی داشت.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان گفت:ابهت پوشالی امریکا در جریان تسخیر لانه جاسوسی شکسته شد.

وی گفت: این واقعه به طور طبیعی واکنش به 25 سال توهین امریکا به ملت ایران و دست نشانده آن یعنی شاه بود.

آرانی نژاد تسخیر لانه جاسوسی را حرکتی پیشگیرانه برای مقابله با توطئه گری های امریکا در برابر انقلاب اسلامی دانست و افزود: اکنون سالها از این واقعه می گذرد و همچنان تاثیرات خود را بر روابط ایران و امریکا داراست و تصویر آن در بایگانی ذهن افکار عمومی غرب باقی مانده است.وی اضافه کرد: گروه هایی که از این واقعه ضربه خوردند در این سال ها تلاش کردند حقایق را به گونه ای دیگر نشان دهند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: بحث استکبار ستیزی موضوعی صرفا سیاسی و برگرفته از دیدگاه های جناحی و شخصی نیست.

احسان یاوری افزود: استکبار ستیزی از باورهای دینی ما نشات گرفته است و ریشه در اعتقادات عمیق ما دارد.

وی گفت بحث استکبار ستیزی ، ژستی سیاسی نیست که بعضی ها تعبیر می کنند ، موضوعی اصیل اسلامی است که امروز در برخی از دولتهای غربی به ویژه امریکا متجلی شده و امریکا به عنوان نماد استکبار و نمادی از دشمان دین خداست . وی گفت: از این جهت است که ما با غیرت تمام و برای همیشه به عنوان شعاری دائمی ، شعار مرگ بر امریکا را سر می دهیم .

دبیراتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه موضع دانشجویان درباره رابطه با آمریکا مانند 30 سال قبل است ، گفت: در پی تسخیر سفارت های ایجاد شده آمریکا در قلوب مردم جهان هستیم و رئیس جمهور ما نیز در همین راه قدم برداشته است.

محمد افکانه با بیان اینکه انقلابی که درایران شکل گرفت انقلابی فکری بود، گفت: هدف از این انقلاب تعویض یک رئیس جمهور یا نخست وزیر نبود.افکانه افزود صحبت های امام (ره) درباره حوادث پس از انقلاب و عقب نگه داشته شدن مردم از انقلاب در زمان قبل از آن ، نقش آمریکا را در تحولات آن زمان روشن می کند.

افکانه افزود: دانشجو با توجه به رسالت تبعیت از ولایت ، به نقش پیشرو بودن خود عمل و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کرد.


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/8/12 و ساعت 4:4 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا