لاریجانی نباید به‏جای همه نمایندگان اظهار‏نظر‏کند - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستی اش خدایی نباشد، از او بپرهیز، که دوستی اش پلید است و مصاحبت با او شوم . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 خرداد 1
لاریجانی نباید به‏جای همه نمایندگان اظهار‏نظر‏کند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه ها، گفت : علی لاریجانی هم یک نماینده است و به لحاظ قانونی این حق را ندارد که به جای همه نمایندگان اظهار نظر کند.

محمد جواد ابطحیدر گفت و گو با ایرنا افزود: رییس مجلس به عنوان یک نماینده و نه به عنوان کل نمایندگان مجلس حق اظهار نظر دارد، در بسیاری موارد هیات رییسه در خصوص مطلبی نظری داشته اما نظر نمایندگان با هیات رییسه متفاوت بوده است.

نماینده خمینی شهر در مجلس با انتقاد از سخنان علی لاریجانی مبنی براینکه 20 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها برای سال اول اجرا کافی است، گفت :‌نظر نمایندگان در بسیاری موارد با نظر هیات رییسه مجلس متفاوت است.

وی از تدوین طرحی دو فوریتی برای اصلاح قانون بودجه سال 1389 و تامین نظر دولت در اجرای هدفمند کردن یارانه ها خبر داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در این طرح افزایش درآمد دولت از 20 هزار میلیارد تومان در سال اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها پیش بینی شده است.

ابطحی ادامه داد : اگرچه بنده امیدوار نیستم برخی ها اجازه مطرح شدن این طرح در مجلس را بدهند،حتی اگر این طرح در صحن علنی نیز مطرح شود با برخی اظهارات موجود ممکن است، رای لازم را کسب نکند.

وی تاکید کرد: آقای لاریجانی در اظهارات اخیر خود شاید تلاش دارد، فضایی در مجلس ایجاد کند تا جلوی این طرح دوفوریتی را بگیرد.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد: لاریجانی با درایت در موضع خود تجدید نظر کند و طرح دوفوریتی اصلاح قانون بودجه سال 1389 در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

ابطحی یادآور شد: سال گذشته برخی طرح ها مانند قطع رابطه کامل جمهوری اسلامی ایران با دولت انگلیس برخلاف آیین نامه در مجلس مسکوت گذاشته شد.

وی با بیان اینکه موضوع هدفمند کردن یارانه ها مسثنی از دیگر طرح ها نیست، اظهار اشت :‌نمایندگان حق دارند از حقوق خود استفاده و طرحی دوفوریتی را تدوین کنند.

وی همچنین گفت: نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی و تصویب لایحه بودجه 89 تلاش کردند، همکاران خود را قانع کنند تصویب 40 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها در سال اول اجرا با خسارات کمتری روبرو شود، اما نمایندگان اقناع نشدند.

این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم تاکید کرد: رییس جمهوری در این جلسه غیر علنی یادآور شد تصویب 20 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال اول نه تنها مشکل اقتصادی کشور را حل نمی کند بلکه بر مشکلات قشر آسیب پذیر جامعه می افزاید.

ابطحی با انتقاد از عملکرد برخی از نمایندگان مجلس افزود: برخی از اقتصاددانان مجلس که مخالف نظر دولت در اجرای هدفمند کردن یارانه ها هستند، همان می باشند که در مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت ها را مطرح و درواقع فرمول های اقتصادی خود را بیان کردند.

وی یادآور شد: آنها باید بپذیرند که بدنه کارشناسی دولت از بدنه کارشناسی مجلس قوی تر است.

این نماینده مجلس یادآور شد:برخی جریان های سیاسی منتظر فرصت هستند تا با اجرای قانون هندفمند کردن یارانه ها فریاد و اعتراض اجتماعی و موجی علیه دولت ایجاد کنند.

ابطحی تصریح کرد: با خاموش شدن فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری مردم با بصیرت ایران می دانند اشکال ها از کجا است؛ ملت با صبر و بردباری و با تعامل با دولت از این گردنه نیز عبور می کند. همه اقتصاددانان معتقد به ضرورت اجرای این قانون در کشور هستند.

منبع ما : ‏http://rajanews.com/detail.asp?id=47049


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/1/8 و ساعت 3:16 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا