چین با اعلام مخالفت خود با تحریم ایران، بر ادعای اخیر آمریکا مهر - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را شناختم ، از سست شدن عزیمتها ، و گشوده شدن بسته‏ها . [نهج البلاغه]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 28
یک روزنامه فرانسوی:
چین با اعلام مخالفت خود با تحریم ایران، بر ادعای اخیر آمریکا مهر ابطال زد

خبرگزاری فارس: یک روزنامه فرانسوی در گزارشی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین مبنی بر تلاش این کشور برای حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران را مهر ابطالی بر ادعای اخیر آمریکا در خصوص موافقت پکن با تشدید تحریم‌ها علیه ایران دانست.


به گزارش فارس، روزنامه فرانسوی "اومانیته " در گزارشی به قلم "دومینیک باری " درباره موضع چین نسبت به اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران نوشت: "سعید جلیلی " دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای این کشور روز پنجشنبه گذشته یعنی 48 ساعت پس از اعلام "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا مبنی بر موافقت پکن با شرکت در مذاکرات جدی در سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران، وارد پکن شد.
مقامات آمریکایی روز چهارشنبه گذشته در ادعایی اعلام کردند که اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان (1+5) موافقت خود را با آغاز گفت‌وگو درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کرده‌اند. آنها همچنین مدعی شدند پکن نیز با تشدید تحریم‌ها علیه ایران اعلام موافقت کرده و پذیرفته است درباره ماهیت و ویژگی‌های قطعنامه احتمالی که "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به تصویب آن در سازمان ملل تا پایان آوریل جاری امیدوار است، گفت‌وگو کند.
"سوزان رایس " نماینده آمریکا در سازمان ملل در این رابطه مدعی شد: «چین پذیرفته که بر سر میز مذاکره بنشیند و مذاکرات جدی را آغاز کند و این نخستین مرحله در راستای پیشروی به سوی اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران است.»
این روزنامه فرانسوی افزود: اگر چه چین با سه قطعنامه تحریم پیشین مصوب در شورای امنیت سازمان ملل موافقت کرده، اما در حال حاضر با تصویب قطعنامه چهارم و اعمال سری چهارم تحریم‌ها علیه ایران مخالف است و بر حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق ادامه مذاکرات مداومت و اصرار می‌ورزد.
اومانیته در ادامه نوشت: سخنان روز پنجشنبه گذشته "کین گانگ " سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واقع مهر ابطالی بر اعلام اخیر آمریکا [ادعای موافقت چین با اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران] بود. وی اعلام کرد که پکن به تلاش‌ها برای راه‌حلی مسالمت‌آمیز ادامه خواهد داد و با تمامی طرف‌های درگیر در این پرونده در ارتباط خواهد بود.
چین بارها از کشورهای غربی خواسته تا با مذاکره به حل موضوع هسته‌ای ایران پرداخته شود.
آمریکا و برخی کشورهای غربی مدعی هستند که ایران در پوشش برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای به دنبال دستیابی به تسلیحات اتمی است، البته این کشورها تاکنون مدرکی در این باره ارائه نکرده‌اند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بازرسی‌ها خود از تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ‌گونه انحرافی را گزارش نداده است.
این در حالی است که ایالات متحده آمریکا به تنهایی بیش از 9 هزار سلاح‌ اتمی در اختیار دارد و تنها کشوری است که از این سلاح علیه بشریت استفاده کرده است.

منبع ما : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8901140035


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/1/14 و ساعت 12:2 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا