اوباما از پاسخ به سخنان احمدینژاد طفره رفت - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رهسپار در جستجوی دانش، مانند مجاهد در راه خداست . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 28
اوباما از پاسخ به سخنان احمدی‌نژاد طفره رفت

اوباما در جریان یک مصاحبه تلویزیونی در واکنش به اشاره مجری آمریکایی به سخنان اخیر احمدی‌نژاد که وی را بی‌تجربه و رفتارهای اخیر وی را همانند گاوچران‌های آمریکایی دانسته بود، با پرخاش به مجری آمریکایی، از پاسخ به اظهارات رییس‌جمهور ایران طفره رفت.

به گزارش شبکه ایران، مقامات ایالات متحده در واکنش به اعلام پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان و پاسخ رییس‌جمهور به تهدیدات اخیر باراک اوباما علیه ملت ایران، از ارائه پاسخی منطقی به اظهارات احمدی‌نژاد بازماندند.

همزمان با واکنش "فیلیپ کراولی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان را نشانگر "مقاصد پلید ایران" دانسته و تلاش ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را بی‌نیاز از سانتریفیوژهای سریع‌تر نسل سوم عنوان کرده بود، باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا نیز ناچار شد در واکنشی انفعالی به سخنان احمدی‌نژاد، به جای پاسخی منطقی به این اظهارات اعلام کند که این سخنان احمدی‌نژاد را جدی نمی‌گیرد.

اوباما در مصاحبه با برنامه "صبح بخیر آمریکا" که از شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز پخش می‌شد، در پی اشاره مجری این برنامه تلویزیونی به سخنان رییس‌جمهور ایران در خصوص بی‌تجربگی اوباما و توصیف اوباما به یک گاوچران آمریکایی، از کوره در رفت و با پرخاش به مجری، وی را به تلاش برای تحریک خود متهم کرد.

رییس جمهور آمریکا در واکنش به این مجری آمریکایی تصریح کرد: شما چند دقیقه قبل به سارا پالین اشاره کردید و حالا هم به سخنان احمدی‌نژاد اشاره می‌کنید. آیا قصد شما از بردن نام این افراد این است که مرا عصبانی کنید؟ شما از کسی سخن می‌گویید که به ایراد این گونه سخنان مشهور است؛ سخنانی که در عین حال غیرسازنده و توهین‌آمیز هستند. من این سخنان را جدی نمی‌گیرم.

اوباما در ادامه ادعا کرد: مهم برای ما این موضوع است که اگر ما در اعمال فشار بین‌المللی ثابت‌قدم و پیگیر باشیم، حکومت ایران که حکومت بی خردی نیست و اوضاع جهان را به دقت زیر نظر دارد، به مرور زمان تحلیل‌های بهتری از این موضوع پیدا خواهد کرد "دنبال کردن برنامه ساخت سلاح اتمی برایش مفید نیست."

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیرش با رییس‌جمهور روسیه و با ادعای ابراز موافقت دیمیتری مدودف با اعمال تحریم‌های سختگیرانه‌تر علیه ایران اظهار داشت که چنین چیزی یک سال پیش قابل تصور نبود.

این ادعای اوباما در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های آمریکایی پس از دیدار اوباما و مدودف، از تشریح خط قرمزهای روسیه در برابر آمریکا در موضوع تحریم ایران توسط مدودف خبر دادند. بر همین اساس، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی تصریح کرد که مدودف در دیدار با اوباما، خط قرمزهای روسیه در موضوع تحریم ایران را برای اوباما تشریح کرده است.

نماینده روسیه و همچنین نماینده چین در سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار نمایندگان کشورهای موسوم به 1+5 در خصوص ایران، از بی‌نتیجه بودن این نشست خبر داده بودند.

رییس‌جمهور کشورمان روز گذشته و در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای، از طراحی نخستین نمونه از سانتریفیوژهای هسته‌ای نسل سوم خبر داده بود که حدود پنج یا شش برابر ماشین‌های نسل اول کارایی دارد.

 

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=47821


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/1/22 و ساعت 2:7 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا