آخرین دستورالعمل دانشگاه آزاد برای دور زدن شورای عالی انقلاب - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیرا گاه چشمها به صاحبانش دروغمی گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

آخرین دستورالعمل دانشگاه آزاد برای دور زدن شورای عالی انقلاب

 

تلاش برای ادامه روند قانون گریزی گذشته و حفظ دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک جزیره خصوصی مستثنا از نظارت عمومی ادامه دارد.

به گزارش جهان به دنبال چند سال بررسی و ارزیابی کارشناسی نسبت به وضعیت حقوقی پر از ابهام و اشکال دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب ضوابط نظارتی بر این دانشگاه، تیمی چند لایه از سوی برخی مدیران دانشگاه آزاد مامور شده اند تا به لطایف الحیل مانع از شکستن حلقه انحصار مدیریتی و توقف روند برخی سوءاستفاده های گسترده مالی، سیاسی و فرهنگی شوند. 

اخیرا هیئت مؤسس دانشگاه آزاد با اعلام موضع گیری نسبت به اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جدید دانشگاه آزاد را غیرشرعی و مغایر با قانون اساسی دانست.بر همین اساس فعالیت های خود را برای دور زدن مصوبه شورا به طور مشخص تقسیم بندی کردند.

یکی از این لایه ها با وجود آگاهی از این که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجرا است و سایر دستگاه ها حق دخالت در مصوبات این شورا را ندارند، تلاش کرد تا با ارائه شبه شکایت به دیوان عالی کشور، نقض مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را از دیوان عالی بگیرد. 

این تلاش به خاطر رویه غیرقانونی متوقف شد اما به تعبیر کیهان تیم یاد شده می کوشد تحرکات مشابهی را به واسطه چند نماینده آلوده و نمک گیر! پی بگیرد یا با کشاندن پای دادگستری به ماجرا، حداقل اجرای مصوبه شورا در راستای انتخابی و 4 ساله شدن مدیریت دانشگاه آزاد و شفافیت و نظام مندی عملکرد اجرایی و مالی آن را برای چند ماه به تاخیر اندازد.

ترفند دیگر قانوندان های قانون شکن تلاش برای وقف اموال عمومی دانشگاه آزاد بود تا با این بهانه «واقف» را نیز خود تعیین کنند و بدین وسیله اموال عمومی دانشگاه را به نوعی شبه خصوصی (اختصاصی سازی!) کنند. این در حالی است که دانشگاه آزاد مجموعه ای از اموال عمومی محسوب می شود و اگر وقف آن منجر به اختصاصی کردن این اموال و نوعی مصادره کاملا خصوصی! شود، ماهیتاً نقض غرض «وقف» و باطل است و با اموال عمومی نمی توان چنین برخورد کرد.

برخی مدیران دانشگاه آزاد اموال و دارایی این دانشگاه را که باید صرف امور علمی و آموزشی دانشگاه و در خدمت دانشجویان و اساتید آن هزینه شود، صرف بازی های انتخاباتی و فراتر از آن تبلیغ و تحریک علیه جمهوری اسلامی کرده اند. 

جهان در روزهای گذشته اسناد مربوط به عملکرد سیاسی و انتخاباتی دانشگاه آزاد را منتشر کرده بود. حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت که زیرنظر جاسبی و مهدی هاشمی فعالیت می کرد، نیر پیش از این بخشی از این غرض ورزی ها را در جریان دادگاه خود بازگو کرد.

با این حال دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اجرای بدون وقفه اساسنامه جدید دانشگاه آزاد خبر داد.به این ترتیب رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد که برای دانشجویان این دانشگاه و جریان های سیاسی دلسوز انقلاب  تبدیل به یک رویا شده بود با تصمیم شورای انقلاب فرهنگی محقق می شود. 

منبع ما : http://jahannews.com/vdcamen6a49n6m1.k5k4.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 89/2/24 و ساعت 11:4 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا