رشوه به دولت،بهترین راه حل مشکلات! - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، منشأ هرگونه خیری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

رشوه به دولت،بهترین راه حل مشکلات!

 

نتایج یک نظرسنجی در روسیه نشان می‌دهد که 55 درصد مردم روسیه پرداخت رشوه به مقامات دولتی را بهترین روش برای حل مشکلات می‌دانند و حتی 10 درصد آنها نیز به پرداخت رشوه اعتراف می‌کنند.
 
به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج جدیدترین نظرسنجی در روسیه نشان می‌دهد: مردم این کشور بر این باورند که پرداخت رشوه به مقامات دولتی در این کشور بهترین روش برای حل مشکلات است.

در این نظرسنجی که توسط موسسه "لوادا" انجام شده، 55 درصد پاسخ‌دهندگان اعلام داشته‌اند که رشوه توسط هر کسی که در روسیه به پست و مقامی می‌رسد امری پذیرفتنی است.

رویترز در ادامه آورده است: "دیمیتری مدودف" رییس‌جمهور روسیه که به اواسط ریاست جمهوری خود رسیده است، تعهد و التزام خود را برای مبارزه با ارتشاء در ادارات و سازمان‌های دولتی مطیع قانون اعلام داشته است اما نتایج نظرسنجی لوادا بیانگر موضوع دیگریست.

نتایج این نظرسنجی که در آن 1600 شهروند روسی شرکت کرده بودند، نشان می‌دهد که روسها حتی برای اینکه خدمات پزشکی بهتری دریافت کنند، رشوه پرداخت می‌کنند و این مساله حتی به خرید گواهینامه رانندگی، رشوه به افسر راهنمایی و رانندگی برای نپرداختن جریمه و اعزام نشدن فرزند به خدمت سربازی و یا رفتن فرزندشان به یک مدرسه بهتر هم رسیده است.

در این نظرسنجی حتی ده درصد از شرکت‌کنندگان به پرداخت رشوه اعتراف و حتی برخی از آنها اعلام کرده‌اند که این رشوه را برای برگزاری یک مراسم تدفین شایسته برای عزیزان و نزدیکان خود نیز پرداخت کرده‌اند.

رویترز در ادامه آورده است: تنها 10 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده بودند که فقط "متقلبان و مجرمان" به پرداخت رشوه به مقامات روی می‌آورند و 30 درصد نیز اعلام داشته‌اند که "پول درون پاکت" در حقیقت به طور معمول برای مردمی است که راه دیگری برای حل مشکلات خود نمی‌بینند.

پیش از این یک افسر پلیس روسیه با انتشار فیلمی ویدیوئی در اینترنت و افشای فساد در پلیس روسیه، طوفانی سیاسی را در روسیه به راه انداخته بود.

سرگرد "الکسی دیموفسکی" یکی از بازرسان ارشد مقابله با مواد مخدر در پلیس روسیه، روسای فاسد پلیس را به صدور دستور بازداشت افراد بی‌گناه متهم و اعلام کرده بود: زندگی با دستمزد ماهانه 290 دلار برای یک پلیس، بدون رشوه‌گرفتن امکان‌پذیر نیست.

وی در این فیلم از "ولادیمیر پوتین" نخست‌وزیر روسیه خواستار صدور دستور بررسی ملی در خصوص فساد مقامات پلیس شده بود.
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/26 و ساعت 1:57 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا