آب و فاضلاب:ادعای شهرداری کذب محض است - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هفتاد گناه برای نادان آمرزیده می شود، پیش از آنکه یک گناه برای دانشمند آمرزیده شود . [امام صادق علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8
آب و فاضلاب:ادعای شهرداری کذب محض است

"ادعای شهرداری در خصوص نشست میدان منیریه به دلیل ترکیدگی لوله آب کذب محض است."

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت مدیر شرکت آب و فاضلاب منطقه 5 تهران ادعای شهرداری در خصوص نشست میدان منیریه به دلیل ترکیدگی لوله آب را رد کرد.

"حبیب‌الله براتی" با کذب خواندن دلایل شهرداری دلیل این نشست را "عدم هدایت مناسب آب‌های زیر زمینی توسط پیمانکاران متروی تهران دانست.

وی افزود: احداث سازه‌های مترو در این میدان باعث شده تا راه نفوذ آب‌های زیر زمینی به اعماق زمین بسته شود و این آب‌ها توسط چاه‌های زهکشی به بیرون از زمین و داخل جوی‌های میدان پمپا‍‍ژ شود.

وی با اشاره به پوشش سنگ فرش پیاده‌روهای خیابان ولیعصر(علیه السلام)‌ نیز که مدتی است توسط شهرداری تهران احداث شده است،،اظهار داشت: به دلیل اینکه سنگ فرش ‌ای این خیابان از نوع خشک چینی است، آب پمپاژ شده به راحتی از بین سنگ فرش‌ها عبور کرده و مقدمات نشست زمین را فراهم می‌کند.

براتی با بیان اینکه این نشست سال گذشته نیز اتفاق افتاده است، اظهار داشت: با توجه به بار ترافیکی سنگین این منطقه، عدم بکارگیری تجهیزات مناسب برای تخلیه و مهار آب‌های زیرزمینی از سوی پیمانکاران متروی تهران و ترمیم نکردن به موقع لایه‌های بیرونی، نشست زمین اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: وقتی زمین نشست می‌کند به طور طبیعی لوله‌های چدنی آب و حتی لوله‌های گاز می‌شکند که در میدان منیریه نیز این اتفاق باعث بروز انفجار و آتش سوزی شد.

براتی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب بارها نسبت به احتمال نشست مجدد این منطقه هشدار داده بود، تاکید کرد: بارها از متصدیان مترو خواستار ارائه اطلاعات در خصوص این مسائل شدیم و برای بررسی منطقه به صورت فنی اعلام آمادگی کردیم، اما متروی تهران بدون توجه به این امر تنها بانک صادرات این میدان را تخلیه کرده و همکاری لازم را با شرکت آب و فاضلاب انجام نداد.

وی گفت: عکس و فیلم تهیه شده حکایت از این دارد جریان آب از سطح به عمق بوده و این به مفهوم آن است آبهای زیر زمینی و مشکلات زهکش‌ها باعث ایجاد این حادثه بوده است .

وی اضافه کرد: هیچ سابقه نشت آب و یا افت فشار در حاشیه محل حادثه طی چند ماه گذشته وجود نداشته و سیستم ثبت مکانیزه تماس‌هاس امداد آب و فاضلاب که فاصله آن تا محل حادثه 1000 متر است موید این نکته است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب منطقه 5 تهران با رد ادعای شهرداری مبنی براینکه نشست میدان منیریه به دلیل فرسودگی لوله‌های آب و ترکیدگی تجهیزات انتقال آب بوده است، اظهار داشت: هر گونه خرابی لوله های آب ظرف 24 ساعت برطرف می‌شود و نزدیک این میدان هم تیم‌های عملیاتی حضور داشته‌اند اما هیج خبری مبنی بر ترکیدگی لوله از سوی مسئولین مترو اعلام نشده است.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50370


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/26 و ساعت 11:19 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا