والاستریت ژورنال : احمدینژاد اوباما را منزوی کرد - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه از سخن چین پیروی کند، دوست را ازدست می دهد . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10
روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش داد:
نشست تهران رسوایی کامل برای دیپلماسی دولت امریکا/ احمدی‌نژاد اوباما را منزوی کرد

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال نوشت: نشست تهران به مثابه یک افتضاح برای اوباما بود که پس از 16 ماه، احمدی‌نژاد توانست با ابتکار خود، او را منزوی کند.

به گزارش رجانیوز، "چه افتضاحی!" این اولین جمله ای است که بعد از اینکه احمدی نژاد دست های دو رهبر برزیل و ترکیه را بالا برد، در ذهن تداعی می شود زیرابعد از 16 ماه فشار روانی و دیپلماسی، اوباما شکست خورده است. این یک کودتای سیاسی بود برای شکست خواسته غربی‌ها در خصوص توقف برنامه هسته ای ایران و افتضاح کاملی برای استراتژی دیپلماسی زمین‌خورده دولت اوباما بود.

احمدی‌نژاد توانست با شروط خود و جلب توجه کشورهای دیگر و ارایه پیشنهادات مؤثر خود، کاری را که آمریکا می خواست، انجام دهد، به راحتی در جریان یک ائتلاف با دو قدرت سرنوشت‌ساز بی‌نتیجه بگذارد و برای خود یک پیروزی سیاسی ثبت کند. امریکا می‌خواست ضمن منزوی کردن ایران، از شورای امنیت برای تحریم این کشور، قطعنامه بگیرد.

"امروزه دیپلماسی فاتح میدان است" این سخن را رئیس جمهور برزیل با کنایه به دولت اوباما بیان کرد و به دولت اوباما نشان داد که در سیاست خارجی کاملاً در مقابل وی قرار دارد.

به هر حال، علی رغم اینکه امریکا و دولت های همراهی کننده اروپایی آن خواستند احمدی‌نژاد را منزوی کنند ولی احمدی نژاد کاری کرد که اوباما تک و تنها بماند و کاملاً در موضع انفعال قرار بگیرد، به طوری که منزوی شدن امریکا در این زمینه کاملاً مشهود است.

روسیه و چین نیز به خوبی این هماهنگی را از خود نشان دادند، به طوری که حتی با ضعیف‌ترین تحریم علیه ایران نیز مخالفت کرده و این نشان داد که آنها نیز مناسبات جهانی را به خوبی می شناسند. بعد از 16 ماه از روی کار آمدن اوباما، امروز ایران نه تنها در زمینه برنامه هسته ای خود پیشرفت های زیادی کرده است بلکه توانسته است دولت اوباما را به شدت در انزوای دیپلماسی قرار دهد که حتی در دوران جورج بوش هم این امر بی سابقه بوده است.

این روزنامه در پایان می نویسد که اسرائیل باید سعی در ایجاد جلب توجه بهتر در روابط دیپلماسی خود با ترکیه و برزیل داشته باشد، به‌ویژه باید به فکر یک رئیس جمهور امریکایی باشد که بتواند روابط دیپلماسی بهتری برقرار کرده و جهانیان را بهتر توجیه کند.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50491


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 89/2/29 و ساعت 6:39 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا