جواب جالب متکی به خبرنگار رویترز - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دانشمندی، بیمناک است . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

جواب جالب متکی به خبرنگار رویترز

 

وزیر امور خارجه کشورمان طی یک نشست خبری در تاجیکستان، به سوالات خبرنگاران درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران پاسخ گفت.
 
به گزارش خبرنگار اعزامی روزنامه ایران به تاجیکستان، منوچهر متکی در پایان اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایران مبنی بر اینکه در صورت تصویب قطعنامه مورد نظر آمریکا در شورای امنیت علیه ایران، واکنش متناسب و منطقی ایران نسبت به این اقدام چه خواهد بود؟ گفت: آقایان داسیلوا و اردوغان قبل از آمدن به تهران، با سران کشورهای مختلف از جمله اعضای شورای امنیت تماس داشتند و بعد از رفتن از تهران هم دوباره با این کشورها تماس برقرار کردند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: ارزیابی آنان این است که هیچ شانسی برای قطعنامه جدید علیه ایران وجود ندارد و ارزیابی و برداشت ما نیز همین است. بنابراین ما ارزیابی خود در مورد این موضوع را به بعد موکول می‌کنیم.

متکی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در این خصوص که آیا توافق ایران، برزیل و ترکیه، با کارشکنی کشورهای غربی پایان می‌پذیرد؟ تصریح کرد: بیانیه امضا شده منطق روشنی دارد و ضمن اینکه افق‌های روشنی را برای همکاری ایجاد کرده و تقریباً راه تقابل را در این موضوع، براساس بند 4 خود محدود کرده است.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم این توافقنامه با استقبال خوبی در محیط بین‌الملل روبرو شده است و ما با نگاه خوشبینانه و مثبت کارمان را پیش می‌بریم.

خبرنگار رویترز نیز از وزیر امور خارجه کشورمان پرسید نظرتان در این خصوص که با وجود بیانیه ایران، اعضای دائم شورای امنیت در حال تکمیل پیش‌نویس قطعنامه‌ جدید علیه ایران هستند، چیست؟ و متکی اینگونه پاسخ داد: یکی دو عضو از اعضای شورای امنیت در آشپزخانه‌هایشان دنبال طبخ غذای جدیدی بودند که در آینده به سایر اعضا ارائه دهند، اما این غذا را وقتی ارائه کردند که دیگران غذای خود را خورده بودند.
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/30 و ساعت 11:47 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا