فراکسیون اقلیت به چه کسی رای میدهد؟ - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] از کفاره گناهان بزرگ ، فریاد خواه را به فریاد رسیدن است ، و غمگین را آسایش بخشیدن . [نهج البلاغه]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

فراکسیون اقلیت به چه کسی رای می‌دهد؟

 

سخنگوی فراکسیون اقلیت می‌گوید در مجلس فعلی رئیسی مقتدرتر از آقای لاریجانی نیست و فراکسیون اقلیت در انتخابات هیات رئیسه مجلس به او رای خواهد داد.
داریوش قنبری در گفت‌وگو با فرارو درباره نظر فراکسیون اقلیت نسبت به انتخابات هیات رئیسه گفت: «ما در فراکسیون اقلیت تیمی را مامور بررسی عملکرد هیات رئیسه با توجه با آنچه که در آئین نامه مجلس آمده، کردیم تا ببینیم عملکرد هیات ریئسه چگونه بوده تا نهایتا به نتیجه‌ای در این باره برسیم. ارزیابی‌ها صورت گرفت و این کمیته نظرات خود را در هفته جاری به اعضای فراکسیون اعلام کرد که ما این نظرات را در رای گیری اعمال می‌کنیم.»

وی افزود: «البته همه نتیجه گیری‌های ما قرار نیست فعلا خبری شود. در رابطه با رئیس مجلس نظر فراکسیون مثبت است و ما به آقای لاریجانی رای می‌دهیم. در ارتباط با نواب رئیس هم فراکسیون با نظر مثبت برخورد می‌کند ولی درباره سایر اعضای هیات رئیسه ما هنوز ارزیابی‌مان تکمیل نشده است.»

این نماینده عضو فراکسیون اقلیت درباره نحوه بررسی انجام گرفته اظهار کرد: «این ارزیابی‌ها با توجه به واقعیات موجود که خیلی هم آرمانی نیست صورت گرفته است. ولی با توجه به آئین نامه داخلی مجلس باید آرمانی به مسئیله نگاه می‌کردیم. منتها براساس واقعیات این ارزیابی ها صورت می‌گیرد و این مسایل هم در تصمیم ما دخالت دارد.»

نماینده مردم ایلام با انتقاد از برخی از نمایندگان گفت: «مجلس به خوبی به وظایفش عمل نکرده و کاستی‌های بسیار زیادی دارد. امانمی‌شود کاستی‌های مجلس را به پای رئیس مجلس یا تعدادی از اعضای هیات رئیسه گذاشت. مجلس یک کلیتی است که باید خودش از شان و جایگاه خودش دفاع کند. به نظر من رئیس مجلس چند گامی از بقیه نمایندگان در زمینه روابط مجلس و دولت جلوتر است.»

قنبری اضافه کرد: «زمانی که بدنه مجلس ضعیف است و بسیاری از نمایندگان به وظایف نمایندگی‌شان آشنا نیستند، در چنین وضعیتی دیگر نباید انتظار چندانی از هیات رئیسه داشت. بهرحال در وهله اول این خود نمایندگان هستند که باید از شان و جایگاه خودشان دفاع کنند. با شناختی که بنده از این مجلس دارم رئیسی مقتدرتر از آقای لاریجانی وجود ندارد.»

وی با بیان اینکه نباید بار مجلس را به دوش رئیس یا چند نماینده در هیات رئیسه بیاندازیم، گفت: «اگر بدنه مجلس با آقای لاریجانی همراهی بیشتری می‌کرد شان مجلس بسیار بیشتر از چیزی بود که الان شاهدش هستیم. من ایشان را بالاتر و برتر از خیلی ازنمایندگان دیگر در استفاده از ابرزار های نظارتی می‌دانم. در خیلی از موارد ایشان همراهی لازم را انجام داده اند تا مجلس بیشتر از جایگاه خودش دفاع کند ولی این نمایندگان هستند که باید از این موقعیت استفاده کنند که متاسفانه این گونه نبود.»

سخنگوی فراکسیون اقلیت درباره دلایل عدم همراهی بدنه با هیات رئیسه تاکید کرد: «بخشی از این دلایلی که منجر شد تا نمایندگان نتوانند به وظایفشان عمل کنند مربوط به ناآگاهی نمایندگان بود. ما شاهدیم آگاهی سیاسی و آگاهی تخصصی نمایندگان بسیار کم است. از طرف دیگر چون مجلس ما حزبی نیست باعث این ضعف می‌شود. از جمله موارد دیگری هم که می‌شود به آن اشاره کرد این است که برخی از نمایندگان از حوزه وظایف خود خارج شده و وارد حوزه اجرا شده‌اند که این موضوع منجر به ضعف مجلس شده و باعث می‌شود آنها نتوانند آن طور که باید روابطشان را با دولت تنظیم کنند.»

وی در مورد احتمال تغییر در ترکیب هیات رئیسه گفت: «احتمالش بسیار کم است که رئیس مجلس تغییر کند. پیش بینی ما این است؛ در سطح رئیس و نواب رئیس تغییری خاصی نخواهد بود اما احتمال دارد در میان سایر اعضای هیات رئیسه تغییری رخ دهد.»

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/30 و ساعت 11:50 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا