مرگ تدریجی 420 هزار ایرانی در اثر آنفولانزای A ؟ - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرخوری حجاب تیز فهمی است . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 خرداد 1
تحلیلی بر اظهارات تکان دهنده یک عضو کمیسیون بهداشت :
مرگ تدریجی 420 هزار ایرانی در اثر آنفولانزای A ؟
رنجبرزاده با اشاره به اینکه خواه ناخواه این بیماری پس از گذشت 2 سال 30 درصد جامعه را مبتلا خواهد کرد که چیزی در حدود یک سوم کل کشور می شود، گفت: تنها کاری که می توان کرد این است که توزیع انتشار این بیماری را یکنواخت کنیم تا بخشی از جامعه با درصد بالا به صورت یک باره مبتلا نشوند.
شفاف : "اکبررنجبرزاده" عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شفاف و در پاسخ به اینکه چرا مدارس کشورمان با وجود میزان بالای ابتلا درمیان دانش آموزان تعطیل نمی شوند،‌ گفت: تعطیلی مدارس مانع ازهمه گیری این نوع از آنفولانزا نمی شود.
وی با بیان اینکه با تعطیلی مدارس هم نمی توان به کنترل این بیماری مطمئن بود، اظهارداشت: تعطیلی مدارس را هیچ کارشناسی پیشنهاد نمی دهند.
رنجبرزاده با اشاره به اینکه خواه ناخواه این بیماری پس از گذشت 2 سال 30 درصد جامعه را مبتلا خواهد کرد که چیزی در حدود یک سوم کل کشور می شود، گفت: تنها کاری که می توان کرد این است که توزیع انتشار این بیماری را یکنواخت کنیم تا بخشی از جامعه با درصد بالا به صورت یک باره مبتلا نشوند.
وی شیوه مناسب را پیشگیری دانست و افزود: ما در تابستان پیش بینی کرده بودیم که تعداد مبتلایان در مهر و آبان ماه بالا خواهند رفت و افراد بیشتری در مدارس و حتی خانه ها گرفتار این بیماری خواهند شد.
این عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه دانش آموزان در صورت دیدن علایم این بیماری باید به منزل هدایت شوند، گفت: اما شیوع این بیماری در مدارس دلیلی بر تعطیلی آن نمی شود.
وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به این بیماری هرروز بیشتر می شود، عنوان داشتک قطعا ما در آذرماه و دی ماه شاهد رشد چشمگیر این بیماری خواهیم بود لذا باید آمادگی جامعه و وزارت بهداشت را برای رویارویی با آن بالا ببریم.
رنجبرزاده با اشاره به اینکه این بیماری غیرقابل کنترل است و امکان ابتلا در همه جا وجود دارد، گفت: 95 درصد از مبتلایان به این بیماری خوب می شوند و تنها درصد کمی از آنها ممکن است به دلیل بی توجهی و عدم مراجعه به موقع به پزشک مشکلات بیشتری برایشان پیش بیاید.
وی با بیان اینکه ظرف یکی دوماه آینده ممکن است واکسن این بیماری خریداری شود، افزود: باخبرشدیم که امروز نیز وزارت بهداشت 10 میلیارد تومان به بحث واکسن و درمان این بیماری اختصاص داده است.
اظهارات این عضو کمیسیون بهداشت در حالی است که ابتلای 30 درصد جامعه به معنای ابتلای حدود 21 میلیون ایرانی از جمعیت 70 میلیونی کشورمان است . اگر بنا باشد مطابق آنچه که گفته می شود 2 درصد از این جمعیت درمان نشوند و فوت کنند یعنی ظرف 2 سال آینده بیماری آنفولانزای نوع A حدود 420 هزار قربانی می گیرد .
با این حال هنوز خبری از خرید واکسن این بیماری و واکسینه کردن همه شهروندان نیست . اگر این موضوع صحت داشته باشد ، دولت باید برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ ملی با اختصاص بودجه مناسب از پول نفت خود ملت هر چه سریع تر برای خرید واکسن اقدام کند .
تا کنون در کشور ما فجایعی چون زلزله بم و رودبار و ... رخ داده که قربانیانی به مراتب کمتر و در حد چند درصد این میزان قربانی داشته اند . اما اکنون که می توان میزان قربانیان این بیماری را پیش بینی کرد باید هر چه سریع تر برای حفظ جان مردم تلاش کرد .

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/8/20 و ساعت 5:40 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا