فرزندمبارک:اگر شرف داری، به کشورت بازگرد - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخصِ آزرمگینِ بردبارِ عفیفِ خودْ نگهدار را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 28
فرزندمبارک:اگر شرف داری، به کشورت بازگرد
وی در پاسخ به مخالفت عذرخواهی سفیر الجزایر گفت: «من از سفیر الجزایر می‌خواهم تا به کشورش بازگردد و به او می‌گویم اگر کمی شرف داشتی به کشورت برمی‌گشتی و ما تمایل نداریم که تو در قاهره باشی».
جمال مبارک فرزند حسنی مبارک با اتخاذ موضعی جدید، تهدید کرد که از آن چه برای هواداران مصری در خرطوم پایتخت سودان اتفاق افتاد، به راحتی نمی‌توان گذشت. چهارشنبه‌ی گذشته تیم ملی فوتبال الجزایر با پیروزی یک بر صفر در برابر مصر به جام‌جهانی فوتبال راه یافت.

به گزارش پرس.تی.وی – بیروت، جمال مبارک در گفت‌وگو با تلویزیون مصر تصریح کرد: «آن کسی که فکر می‌کند این حادثه به این راحتی‌ها می‌گذرد، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و باید نتایج خشم مصری را تحمل کند».

صحبت‌های جمال مبارک در حالی مطرح شد که برادر بزرگتر او علاء مبارک دست به حمله‌ی لفظی شدیدی علیه کشور الجزایر زد و خواهان خروج عبدالقادر حجار سفیر الجزایر از مصر شد. علاء مبارک در دومین گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها پس از غیبتی طولانی خواهان اتخاذ موضعی واحد در برابر تجاوزات و تهمت‌های الجزایر شد و بر ضرورت آن تاکید کرد.

همچنین علاء مبارک از روش تلویزیون الجزیره‌ی ورزشیU در کار بر ضد مصری‌ها انتقاد کرد و قصد این شبکه‌ی تلویزیونی را ناسالم دانست.

لازم به ذکر است که پس از پوشش خبری و انتقادات شبکه‌ی الجزیره از مصر نسبت به تحرک این کشور در جنگ غزه روابط میان قطر و مصر تیره گردید.

علاء مبارک در پاسخ به انتقادات روزنامه‌های الجزایر نسبت به صحبت‌هایش گفت: «این انقادات الجزایری‌ها برایم بی‌معنی است و من در اینجا به عنوان پسر رئیس جمهور حرف نمی‌زنم و فقط به عنوان یک شهروند مصری در این باره اظهارنظر می‌کنم و افکار عمومی مصر در حال جوشش است و این به دلیل تحریکات الجزایری است».

وی در پاسخ به مخالفت عذرخواهی سفیر الجزایر گفت: «من از سفیر الجزایر می‌خواهم تا به کشورش بازگردد و به او می‌گویم اگر کمی شرف داشتی به کشورت برمی‌گشتی و ما تمایل نداریم که تو در قاهره باشی».

این در حالیست که تظاهرات دانشجویی کماکان برای اخراج سفیر الجزایر در مصر ادامه دارد و منابع مصری و الجزایری گفته‌اند که سفیر الجزایر با مشکل گوشه‌نشینی و عزلتی مواجه شده که به وضع سفیر اسرائیل در قاهره شبیه است.

سفیر الجزایر همچنین فاش کرد که شهروندان متعصب مصری با تلفن همراه وی تماس گرفته و به او فحش داده و تهدید به مرگش کرده‌اند. حجار گفت: «این تماس‌ها پایانی ندارد و هر روز در حال افزایش است».

این در حالیست که یک وکیل مصری علیه سفیر الجزایر شکایت کرده و خواهان پرداخت 100 ملیون دلار به خاطر خسارت به اموال مصریان در الجزایر شده است.
همچنین ده‌ها وکیل طوماری را امضا کرده‌اند و از ابوالغیط وزیر خارجه‌ی مصر خواسته‌اند که در صورت عدم عذرخواهی رسمی دولت الجزایر از مردم مصر، روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کند.

روز چهارشنبه‌ی گذشته در بازی پلی‌اف بین تیم‌های الجزایر و مصر، این الجزایر بود که موفق شد با نتیجه‌ی یک بر صفر به پیروزی برسد و پس از 24 سال جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کند. این در حالیست که مسابقه‌ی دو تیم در قاهره با حواشی زیادی همراه بود و هواداران مصری با پرتاب سنگ به اتوبوس الجزایری‌ها باعث زخمی شدن سه بازیکن تیم ملی این کشور شدند.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 8:49 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا