سلامتیران:تعدادواقعی مبتلایان انفلوآنزایA - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای من! کدام یک از مردم نزد تو محبوبتر است؟ فرمود : دانشمندی که دانشمند دیگری را می جوید . [موسی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 28
سلامتیران:تعدادواقعی مبتلایان انفلوآنزایA
 
  
وزیر بهداشت با اعلام اینکه واکسن آنفلوانزای A تا 10 روز دیگر وارد کشور می‌شود، گفت: تعداد واقعی مبتلایان به آنفلوانزای A بالای میلیون نفر است و وزارت بهداشت فقط آمار موارد آزمایش شده را اعلام می‌کند.

سلامتیران به نقل از فارس، مرضیه وحید دستجردی، امروز در نشست خبری آنفلوانزای نوع A در وزارت بهداشت که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، افزود: آماری که در کشور به عنوان آمار مبتلایان واقعی به آنفلوانزای A اعلام می‌شود، حدسی است پیش بینی ما این است که طی دو سال آینده بین 30 تا 50 درصد جمعیت کشور و مردم دنیا به این بیماری مبتلا شوند، حتی در موادی تا 80 درصد جمعیت کشورها نیز نیز این تخمین بوده است.

وزیر بهداشت گفت: بر اساس آ‌خرین آمار ثبت شده تاکنون 3 هزار و 672 نفر در کشور مبتلا شده و 140 نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند، که از این تعداد 28 نفر هفته گذشته فوت شدند و 12 نفر نیز فوت شدگان هفته‌های قبل بودند که آزمایش ‌آنها هفته گذشته تأیید شد.

وزیر بهداشت گفت: ‌با توجه به سرد شدن هوا و ورود حجاج با موج بعدی آنفلوانزای A مواجه می‌شویم و باید با آموزش همگانی و همکاری همه دستگاه‌ها و رسانه ها و افزایش تجهیزات و امکانات برای این بیماری که حداقل تا دو سال آینده در کشور ما ماندگار است آ‌ماده باشیم.

وی افزود: تمام حجاج در فرودگاه‌ها هم در عربستان و هم در کشور معاینه و غربالگری می‌شود، افراد سالم که به خانه می‌روند، افراد مشکوک آزمایش می‌شوند و افراد بد حال در کشور به بیمارستان منتقل خواهند شد.

وزیر بهداشت گفت:‌ پیش بینی ما این است که برای هر پرواز 12 هزار و 500 نفر به استقبال حجاج بروند.خواهش ما این است که مردم به استقبال حجاج نروند و حجاج نیز بعد از یک هفته مهمانی بدهند.

وی افزود: میزان مرگ و میر بیماری آنفلوانزای A در کشور ما نسبت به حتی کشورهای پیشرفته نیز زیاد نیست، در کشور 70 میلیونی ما تاکنون 140 مرگ داشته‌ایم اما در کشور آمریکا با 300 میلیون جمعیت تاکنون 4 هزار مرگ بر اثر این بیماری را اعلام شده است.
http://parcham.ir/vdcf.edmiw6deegiaw.html
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/4 و ساعت 6:25 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا