هاشمی رفسنجانی در پاسخ به دانشجویان: - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا نشدن حاجت ، آسانتر ، تا آن را از نا اهل خواستن . [نهج البلاغه]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به دانشجویان:
مهدی خیالش ازپرونده‌ها راحت‌است/اگر دادگاهی‌احضارش کند حاضر می‌شود

حضور درجمع فعالان دانشجویی خراسان سبب شد تا هاشمی رفسنجانی که پس از انتخابات ترجیح داده بود تا در مورد برخی از مسائل روز موضع گیری ویژه ای نداشته باشد، به سخن بیاید و در مورد مسائلی همچون سکوت، چینش سیاسی نیروها در ایران پس از انتخابات، نماز جمعه تیرماه و همچنین ابهامات فعالیت های سیاسی فرزندش، با دانشجویان گفتگو کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است، "در تمام این دوران، نوعی از افراط در برابر او شکل گرفته است." وی با رد دخالت مهدی هاشمی در کار ستادهای انتخاباتی، درباره فعالیت های سیاسی او نیز گفته است: "مهدی هاشمی در انتخابات صرفاً تجربیاتش پیرامون صیانت از آرا را مطرح کرده است و دخالتی در کار ستادها یا تظاهرات نداشته و اگر دادگاهی او را احضار کند، حضور می‌یابد."

به گزارش رجانیوز به نقل از دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فعالان دانشجوی دانشگاه‌های فردوسی، رضوی و آزاد اسلامی مشهد با تبریک عید سعید غدیر در پاسخ به سؤالات متعدد دانشجویان در خصوص راه کار برون رفت از وضعیت فعلی با بیان اینکه جامعه ما از طرف دشمنان تحت فشار است، اظهار داشت: باید با ایجاد وحدت در کشور از فاصله گرفتن جریان فکرساز جامعه از نظام جلوگیری شود.

رئیس مجلس خبرگان با قرائت آیه‌‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه «جامعه امن جامعه‌ای است که مؤمن باشد و آلوده به ظلم نباشد» خاطرنشان کرد: این دو خواسته هدف اصلی انقلاب است و اگر جامعه‌ای مؤمن باشد و ظلم در کشور حاکم نباشد پیشرفته، توسعه یافته و امن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا در خصوص مسائل اخیر سکوت اختیار کرده است، بیان داشت: من مواضعم را بارها اعلام کرده‌ام که با افراط و تفریط مخالفم و راه اعتدال را در نظر دارم و در تمام این دوران هم نوعی افراط در برابر من شکل گرفته است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که اعتدال بر جامعه حاکم باشد بسیاری از مسائلی قابل حل است و همیشه جریان افراطی در جناح چپ و راست وجود داشته‌اند و اکنون تندروهایی که از دو طرف می‌بینیم مربوط به رادیکال‌هاست.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه من اکنون ساکت نیستم، ابراز داشت:‌شرایط کشور به گونه‌ای است که تحمل اظهارنظرها و انتقادات سازنده را ندارند و برخی عکس‌العمل‌ها نیز در برابر اظهارنظرها مفسده بر انگیزه است.

وی ادامه داد: من مواضعم را صریحاً در نماز جمعه تیر ماه اعلام کرده‌ام و راه‌کارهایم همان پیشنهادهای ارائه شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خطبه‌های ایراد شده، گفت: من در آن خطبه‌ها بر نقش مردم در جامعه اسلامی تأکید کردم زیرا این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ هم اگر گروه‌های داوطلب و بسیجی نمی‌آمدند پیروزی ما امکان‌پذیر نبود.

وی تصریح کرد: من در خطبه‌ها گفتم تردیدها باید از بین برود ولی برخی گفتند، چرا لفظ تردید را به کار بردید در حالیکه سخنان ناظر بر برخی مسائل مطرح شده پس از انتخابات بود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه باید همه طرف‌ها در چارچوب قانون عمل کنند، ایجاد فضای آزاد را موجب قانع شدن اکثریت جامعه و رفع ابهامات دانست.

وی آزادی رسانه‌ها در چارچوب قانون را ضروری خواند و افزود: ما باید با استدلال و منطق جامعه را هدایت نماییم و فضای گفتگو به گونه‌ای جدی گرفته شود که صاحب‌نظران با حضور در رسانه‌ ملی به مناظره و بیان نظرات خود بپردازند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان دانشجوی مبنی بر اینکه در دوران مسئولیت وی، رسانه‌ها آنچنان از آزادی برخودار نبوده‌اند با رد این موضوع گفت: در آن دوران مطبوعات مانند امروز گسترش نیافته بود ولی روزنامه‌های منتقد از جمله روزنامه سلام هر آنچه را که می‌خواستند در مورد دولت می‌نوشتند و دولت هم هیچ تعرضی به آنها نداشت و اگر هم رسانه‌ای بستر شده خارج از خواست دولت بوده است و در دولت‌ آقای خاتمی هم تعدادی از رسانه‌ها به همین صورت بسته شدند.

وی در پایان پاسخ به سؤالی در خصوص عدم بازگشت مهدی هاشمی به کشور عنوان داشت: مهدی خیالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و هم‌اکنون برای رسیدگی به وضع دانشگاه‌های آزاد اسلامی خارج از کشور در حال گذراندن رساله دکترای خود در خارج از کشور است و در انتخابات نیز صرفاً تجربیاتش پیرامون صیانت از آرا را مطرح کرده است و دخالتی در کار ستادها یا تظاهرات نداشتند و اگر دادگاهی او را احضار کند، حضور می‌یابد.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=40860

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 1:10 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا