فارین پالیسی: انتخاب رهنورد ریشه علمی نداشت - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از مصاحبت با فاسقان، بدکاران و آنان که آشکارا مرتکب معصیت می شوند، بپرهیز . [امام علی علیه السلام]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
فارین پالیسی: انتخاب رهنورد ریشه علمی نداشت

نشریه فارین پالسی، وابسته به محفل شورای روابط خارجی امریکا که یکی از اصلی ترین نشریات سیاست خارجی امریکا به شمار رفته و ماموریت زمینه سازی رسانه ای سیاست خارجی امریکا در سطح بین الملل را در پوشش مقالات علمی به عهده دارد، در شماره اخیر خود با انتشار فهرست صد نفره ای با عنوان صد متفکر سال 2009، زهرا رهنورد را در فهرست، این صد نفر قرار داد. هر چند که پیش از این نیز میرحسین موسوی در مناظره صوری خود با مهدی کروبی، از رهنورد به عنوان " روشنفکرترین زن ایرانی" نام برده بود، اما این انتخاب با تعجب بسیاری از رسانه‌ها و شخصیت‌های دانشگاهی، همراه بود چنانکه بسیاری از افراد با توجه به سابقه بسیار عادی علمی رهنورد معرفی او به عنوان یکی از صد متفکر سال 2009 را یک پروژه سیاسی و هدفمند عنوان کردند.

به گزارش رجانیوز، پس از انتشار این نظرات پیرامون انتخاب بحث برانگیز این نشریه، دبیر اجرایی فارین پالسی نیز در گفتگو با رادیوفردا، (وابسته به سازمان جاسوسی امریکا) این انتخاب را نه به دلیل سوابق علمی بلکه به خاطر حضور موثر وی در کمپین انتخاباتی میرحسین موسوی عنوان کرد.

سوزان گلاسر در این گفتگو با اشاره به هدف این نشریه از انتشارفهرست صد نفره گفته است: "به این دلیل فهرست صد نفره‌ی متفکرین سال ???? را منتشر کردیم، تا بحث و گفت و گو در پی داشته باشد و به نظر می‌آید که اینطور هم شد. ما معتقدیم آنچه که امسال در ایران و در پی انتخابات رخ داد، توجه دنیا را کاملا به خود جلب کرده است. این رخداد حقیقتا یکی از مهم‌ترین اتفاقات خبری سال اخیر بوده است."

وی در ادامه نیز به دلیل انتخاب زهرا رهنورد اشاره کرده و می‌گوید: " از خیلی جهات ما فکر کردیم که خود کمپین انتخاباتی یکی از دلایلی بود که جنبش را در ایران به وجود آورد. اما یک جنبش منشا می‌خواهد و ما منشا این جنبش را در حرکت‌های انتخاباتی موسوی و کمپینش دیدیم. به همین دلیل ما زهرا رهنورد را به خاطر فعالیت‌هایش در این کمپین، در لیست صد نفره قرار دادیم. اما این به این معنی نیست که رهنورد تنها متفکر ایرانی در این جنبش است. این انتخاب برای این بود که بحث و تبادل نظر به بار بیاورد و مردم درباره این اتفاق در ایران، که از مهم‌ترین اتفاقات سال هست، بیشتر فکر کنند."

این اعتراف سردبیر اجرایی فارین پالسی در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز بارها نشانه‌هایی از حمایت‌های سرویس های مختلف امنیتی و سیاست خارجی دولت های غربی از جریانات پس از انتخابات، رسانه ای شده بود، اما اعتراف فارین پالسی از آن رو اهمیت پیدا می کند، که وابستگی این جریان رسانه ای به طراحان اصلی سیاست خارجی امریکا موضوعی غیر قابل کتمان است.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=40918


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 8:20 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا