ایران می تواند شوک بزرگی به اقتصاد جهان وارد کند - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت می گردد تا سلامت بماند و می پرسد تا بفهمد . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف مؤمن ـ]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
نهاد نظامی آمریکایی:
ایران می تواند شوک بزرگی به اقتصاد جهان وارد کند
ایران همواره تاکید کرده است که نیروی دریایی اش قادر است در شرایط خاص این تنگه را مسدود نماید، اما اعتراف روشن دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده، هر گونه تردید در این باره را از بین برده است و این نشانه دیگری از توانایی نیروهای نظامی ایران است..
سرویس بین الملل ـ در حالی که برخی کارشناسان مسائل امنیتی و استراتژیک جهان همواره یکی از ابزار های مقابله به مثل ایران در جنگ احتمالی با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را بستن تنگه هرمز از سوی ایران می دانند، با این حال عده ای دیگر از کارشناسان، توانایی ایران برای انجام چنین کاری را مورد تردید قرار داده اند، اما اخیرا «دفتر اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده»(ONI) اعلام کرده است که بر اساس ارزیابی آنان، ایران و نیروی دریایی این کشور قادر است که چنین کاری را انجام دهد.

به گزارش "تابناک" این گزارش می افزاید: تنگه هرمز که یکی از شاهراه های حیاتی انتقال انرژی از خاورمیانه به اقصی نقاط جهان است از لحاظ استراتژیک در منطقه تحت کنترل ایران قرار دارد و ایران این توانایی را دارد که با بستن این تنگه، اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

در این گزارش همچنین آمده است اگر چه توانایی ایران برای بستن این شاهراه حیاتی به صورت کوتاه مدت امکان پذیر است، اما همین اقدام می تواند اقتصاد جهانی را دگرگون کند.

گفتنی است که ایران همواره تاکید کرده است که نیروی دریایی اش قادر است در شرایط خاص این تنگه را مسدود نماید،  اما اعتراف روشن دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده، هر گونه تردید در این باره را از بین برده است و این نشانه دیگری از توانایی نیرو های نظامی ایران است.

 با این وجود ایران همواره متعهد بوده است که در شرایط عادی از این مزیت فوق العاده به عنوان ابزاری سیاسی و یا نظامی استفاده نکند که تاکنون هم چنین بوده است، اما در شرایط جنگی داشتن توانایی مسدود کردن شاهراه نفت جهان به عنوان برگی برنده، وزن ایران را در معادلات منطقه ای بالا خواهد برد.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=76077
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/9/16 و ساعت 8:24 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا