تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه تهران - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با درد خود بساز چندانکه با تو بسازد . [نهج البلاغه]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
 گزارش کامل 16 آذر 88  

تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه تهران


گزارش کامل 16 آذر 88



- تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه تهران در محوطه این دانشگاه آغاز شد.
- این تجمع با حضور هزاران تن از دانشجویان برگزار شد و از مقابل دانشکده فنی به سمت مسجد این دانشگاه به حرکت درآمده‌اند.
- این تجمع با شعارهایی چون "منافق حیا کن دانشگاه رو رها کن "، "مرگ بر ضد ولایت فقیه " ،"الله اکبر خامنه‌ای رهبر "،"حیدریم، حیدریم "، "علمدار ولایت، دانشجویان فدایت " و "الله اکبر "‌ همراه بود.
- اعضای 4 تشکل بزرگ دانشجویی دانشگاه تهران نیز در این تجمع داشتند.
- در این راهپیمایی، پوستری که در آن عکس های موسوی ، رهنورد، مریم رجوی، مسعود رجوی، پرز، شیرین عبادی و ربع پهلوی، در کنار هم چیده شده بود، با شعار مرگ بر منافق دانشجویان به آتش کشیده شد. این دانشجویان اعلام کردند، حاضرند برای ساعت ها و روزهای متمادی در صحن دانشگاه حاضر شوند، تا منافقین مجال ایجاد فتنه در دانشگاه را نداشه باشند.
- حدود 50 نفر از طرفداران موسوی نیز در حاشیه این تجمع با شعار "یا حسین میرحسین " برای ایجاد اغتشاش در دانشگاه به تکاپو افتادند.
- به گزارش رجا : دانشجویان طیف های مختلف از طیف علامه، مارکسیست ها، لیبرال ها،جریانات دموکراسی خواه و جریانات قومی که در سالیان اخیر همواره اختلافات و درگیریهای بسیار جدی در بین آنها وجود داشت، در یک اقدام عجیب قابل توجه، بصورت هماهنگ و متحد، اقدام به تجمع و سردادن شعار در دانشگاه تهران کردند. در میان این دانشجویان، تعداد زیادی از دانشجویان افراطی دانشگاه های علامه، امیرکبیر و شریف نیز دیده می شد.
- گزارش‌ها حاکی است پس از تجمع دانشجویان ولایتمدار دانشگاه تهران در مقابل درب دانشکده فنی، تعدادی از هواداران موسوی به داخل این دانشکده رفته و با شکستن شیشه‌های دانشکده فنی به برخی از دانشجویان حمله کردند.
- در این مراسم که حدود ساعت 14 خاتمه یافت، رحیم پور ازغدی و صفار هرندی سخنرانی کردند.
طرفداران موسوی که تعداد آنها نزدیک به 200 نفر رسیده بود و قصد داشتند با حضور در مقابل دانشکده فنی مانع برگزاری سخنرانی رحیم پور ازغدی و صفار هرندی در تالار شهید چمران این دانشکده بمانسبت روز دانشجو شوند .
- ترافیک در خیابان انقلاب از چهارراه ولی عصر تا میدان انقلاب سنگین گزارش شده، به گونه‌ای که پلیس در مواردی با هدایت اتومبیل‌ها به خط ویژه اتوبوس تلاش در تسهیل بار ترافیک دارد.
- همچنین در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز دو گروه از دانشجویان به شعار علیه یکدیگر مبادرت کرده و در چند مورد نیز برخوردهایی میان دانشجویان با یکدیگر رخ داده است. در همین درگیری‌های پراکنده، برخی شیشه‌های دانشکده فنی نیز شکسته شده است.
- دانشجویان همچنین شعار می دادند : " یا حسین، کربلا"، " خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" انگلیس حیا کن دانشگاه را رها کن" ، " انگلیس حیا کن کروبی را رها کن"، " آزادی اندیشه با بادکنک(سبز) نمی شه".
- ایرنا گزارش داد: عده ای از اغتشاشگران که قصد سوء استفاده از آیین ویژه بزرگداشت روز دانشجو را داشتند با تجمع در خیابان های اطراف دانشگاه تهران با نیروهای انتظامی درگیر شدند.

- عده ای از افراد سبزپوش که به گونه ای کاملا سازماندهی شده در خیابان های اطراف دانشگاه ها خصوصا دانشگاه تهران، امیرکبیر و شریف حضور یافته اند قصد دارند تا با دخالت در این برنامه های دانشجویی، بهانه ای برای ایجاد نا آرامی در خیابان ها ایجاد کنند به نحوی که تعداد دویست نفر از اراذل و اوباش با حضور در خیابان دانشگاه( خیابان مقابل سردر دانشگاه تهران) پس از حمله به نیروی انتظامی اقدام به ایجاد آتش سوزی، سوزاندن دو موتور سیکلت پلیس و شکستن شیشه های فروشگاه های کتاب فروشی این خیابان کردند.
- همچنین گروهی از اراذل و اوباش نیز با تجمع مقابل درب دانشگاه امیرکبیر، سعی در ورود غیر قانونی به این دانشگاه را داشتند که با مقاوت نیروهای حراست این دانشگاه موجه شده اند.
- این تعداد سپس با حضور در خیابان ولیعصر با شکستن درب دانشگاه هنر تلاش کردند تا از این طریق وارد دانشگاه امیرکبیر شوند.

- سبزها عکس امام را پاره کردند  و به دانشجویان فحاشی کردند .
-  اغتشاش گران مخازن زباله خیابان های اطراف دانشگاه را سوزاندند .
- تلاش هواداران موسوی برای ناامن کردن دانشگاه شهید بهشتی در روز ‏16‏ آذر با بی اعتنایی دانشجویان همراه بود

- اقلیت در علم وصنعت و امیرکبیر هم راه به جایی نبرد
- حامیان میر حسین موسوی و عوامل فتنه که با لباس های سبز رنگ در جلوی درب اصلی دانشگاه علم و صنعت تجمع کرده اندو شعارهای مرگ بر دیکتاتور،نترسید نترسید ما همه با هم هستیم، الله اکبر یا حسین، میر حسین می دادند‏.‏
این در حالی است که جمعی از دانشجویان که تعدادشان به حدود ‏500 نفر می رسید در مقابل حامیان موسوی و عوامل فتنه ایستادند و شعارهای مرگ بر آمریکا،مرگ بر منافق،الله اکبر خامنه ای رهبرسر می دادند‏.‏
جمعی از حامیان موسوی در حین شعاردادن های دانشجویان تلاش می کردند با زدن قاشق ها به نرده های درب دانشگاه و کف و سوت زدن مانع رسیدن صدای شعارهای دانشجویان شوند که این اقدام آنان موفقیت آمیز نبود، پس از شعارهای دانشجویان بسیاری از حامیان میر حسین موسوی متفرق شدند‏.‏

- سبزهای شریف؛ فقط 50نفر
اخبار رسیده از دانشگاه صنعتی شریف حاکی از آن است که جمعی از حامیان موسوی که تعداد آنان به ‏50‏ نفر می رسد ،همزمان با روز ‏16‏آذر، مقابل درب اصلی دانشگاه صنعتی شریف تجمع کردند‏.‏
این دانشجویان که لباس های سبز رنگ به تن دارند، شعارهای مرگ بر دیکتاتور، الله اکبر ، یا حسین میرحسین سر می دهند و تلاش می کنند که دیگر دانشجویان را با خود همراه کنند‏.‏
حامیان میر حسین تلاش می کنند که با سر دادن شعارهای ضد دولتی مردم بیرون از دانشگاه را نیز با خود همراه کنند‏.‏ این در حالی است که قرار است دانشجویان دانشگاه شریف در مقابل این حرکت حامیان موسوی بعد از نماز ظهر و عصر تجمعی اعتراض آمیز داشته باشند‏.‏

- تحریک مردم برای آشوب، گام بعدی طرفداران جنبش سبز

اقلیت جنبش سبز دانشگاه تهران، پس از اینکه از همراه کردن دانشجویان با خود ناامید شدند و نتوانستند صحنه دانشگاه را به آشوب بکشانند، به سمت در های ورودی دانشگاه تهران حرکت کرده و با قرار گرفتن پشت درها و سر دادن شعار :ایرانی با غیرت حمایت حمایت" قصد تحریک مردم و همراه کردن آنان با خود را دارند.

- با شعار یاحسین، میرحسین؛ ورودی دانشگاه هنر را شکستند

همچنین تعدادی از عوامل فتنه که از صبح در مقابل دانشگاه هنر واقع در خیابان ولیعصر تجمع کرده بودند، با شکستن درب ورودی وارد این دانشکده شدند‏.‏
درپی شکسته شدن درب ورودی دانشگاه هنر، نیروهای پلیس مانع از ورود نیروهای آشوب طلب به این دانشکده شدند.
آشوب طلبان در خیابان دانشگاه دو موتور سیکت پلیس را به آتش کشیدند،

- از طرف دیگر انجمن اسلامی دانشجویان با توزیع بیانیه موسوی به مناسبت 16 آذر و همچنین بیانیه ای در محکوم کردن بسیج دانشجویی سعی در تحریک دانشجویان دارد.

- دانشجویان برای نماز به مسجد رفتند، سبزها برای هواخوری به دانشکده ادبیات .

- تابناک سایت وابسته به محسن رضایی در اقدامی تعجب آور و برخلاف گفته های خبرگزاری ها و شرکت کنندگان مدعی شده در خیابان انقلاب در چند مورد تیر هوایی شلیک شده !!

- گفتنی است آخرین گزارش ها حکایت از پابان تجمعات و بازگشت آرامش به دانشگاه را دارد.

 



منبع | نویسنده : اختصاصی بانگداد
http://bangdad.com/bangdad/mainsite/details.asp?id=23
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/17 و ساعت 12:34 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا