اژه ای :موضوع سعیده پور آقایی صددرصد ساختگی بود - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیز نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، منفورتر ازبخل و بدخویی نیست که این یک، همان گونه که سرکه عسل را تباه می کند، ایمان را تباه می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
اژه ای :موضوع سعیده پور آقایی صددرصد ساختگی بود

دادستان کل کشور تاکید کرد:موضوع خانم سعیده پورآقایی صد درصد ساختگی بود.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در نشست خبری محسنی اژه ای خبرنگاری از وی پرسید بعد از اظهارات شما در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره ادعای واهی آقای کروبی، وی گفته بهتر است شما به کلیات بپردازید و نه جزئیات و اینکه شما یکی از شاهدان ماجرا را تحویل گرفته ولی مشخص نیست که چه بر سر وی آورده‌اید.

محسنی اژه ای در پاسخ گفت: یکی از ایراداتی که به من گرفته می شود این است که چرا اینقدر مسایل را جزئی مطرح می کنم.

وی اضافه کرد:من درباره قضیه خانم پور آقایی به آقای کروبی هم عرض کردم که قضیه وی صد درصد ساختگی است و در این مورد تاکید هم کردم.

اژه ای خطاب به کروبی گفت : این موضوع را که ساخت ؟ چه کسی آن را علم کرد ؟ چه کسی منزل وی رفت ؟ برای او مجلس ختم ترتیب داد و در مجلس ختم او شرکت کرد؟چه کسی گفت این موضوع واقعیت دارد و در سایتش آورد ؟

وی اضافه کرد :ما ادعای صد درصد ساختگی بودن این موضوع را قبل از پیدا شدن این خانم و درجلسه دومی که با آقای کروبی داشتیم اعلام کردیم .

وی افزود : آقای کروبی هم گفت که فهمیدم بخشی از ماجرا صحت ندارد اما وقتی خواستیم اعلام کند گفت وقتی به همه اش رسیدگی شد اعلام می کند.

اژه‌ای درحالی که تصویر خبری را که در این باره منتشر شده بود نشان می داد گفت : در سایتی این خبر با عنوان "افشای نام یکی دیگر از شهدایی که در قطعه 302 بهشت زهرا(س) دفن شده " آمده و در آن نوشته شده است: "سعیده پور آقایی قربانی جنایت لباس شخصی ها "" اطلاعات جدیدی درباره یک شهید گمنام جنبش سبز " " از دو روز قبل به موج ازادی خبری رسید که پس از بررسی از صحت ان مطمئن شدیم ".

وی افزود : این سایت مدعی دستگیری، تجاوز و قتل فجیع دختری به نام سعیده پورآقایی می‌شود و حتی این دختر را دارای 4 دایی که همگی شهید شده‌اند معرفی می‌کند این درحالی است که عنوان دیگری هم به این دختر داده و اعلام می‌شود که "دختر دیگری همچون ترانه موسوی" قربانی بسیجیان شده‌ است.

دادستان کل کشور گفت : در این خبر افرادی مدعی شدند که جنازه این دختر یعنی سعیده پورآقایی سوزانده و مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا دفن شده است .

وی افزود :در تحقیقات ما مشخص شد که 4 دایی که برای این دختر مورد ادعا واقع شده است هیچکدام دایی این فرد نیستند بلکه سعیده پورآقایی تنها دختر خانواده نیست و عضو یک خانواده شهید نبوده و زنده نیز هست .

دادستان کل کشور ادامه داد: شخصی با این خانواده تماس می‌گیرد و می‌گوید دختر شما دستگیر و کشته شده است لذا مراسم ختمی برای این دختر از سوی همان افراد گرفته می شود و خانواده وی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند. این درحالی است که خانواده سعیده پورآقایی بارها اعلام کرده بودند که دختر ما چندین بار از خانه فرار کرده است.

اژه‌ای اضافه کرد:‌ حتی اعلام می‌شود که ما در مراسم ختم سعیده پورآقایی شرکت خواهیم کرد لذا میرحسین موسوی در جلسه ختم شرکت می‌کند؛ بنده سئوال می‌کنم این مسائل را چه کسی ساخته است؟

وی درباره شاهدی که کروبی درباره آن سخن گفته بود نیز گفت :در واقع سی دی مربوط به ادعاهای این فرد تحویل ما و معلوم شد بخشی از اظهارات مطرح شده ساختگی و غیرطبیعی است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه البته کروبی هم ما را به عنوان نیمه کارشناس قبول دارد افزود: بنده سی دی اظهارات این فرد را مشاهده کردم و یقین داشتم بخشی از اظهارات مطرح شده ساختگی و غیرطبیعی است از این رو به کمیته سه نفره قوه قضائیه اعلام کردم که لازم است با این فرد صحبت کند و البته سازندگان این سی دی هم حضور داشته باشند تا ابهامات برطرف شود.

وی اضافه کرد: البته در این بین بعید هم نبود که اگر زودتر به این فرد دسترسی پیدا نکنیم هیچوقت نتوانیم به وی برسیم لذا با استفاده از اقدامات اطلاعاتی، تحقیقاتی کردیم ولی صبح یک روز بعد به بنده اطلاع دادند که دفتر کروبی روی سایت خود مطلبی گذاشته و مدعی شده است که فردی که ادعا شده بود مورد تجاوز قرار گرفته ناپدید شده است.

اژه ای تصریح کرد : با ادامه اقدامات اطلاعاتی به این نتیجه رسیدیم که آن فردی که این مطالب را به کروبی پمپاژ کرده بود به صورت پنهانی با فردی که کروبی ادعای تجاوز به وی را دارد در ارتباط است.

دادستان کل کشور گفت: از کروبی می‌پرسم چه کسی پنهانی با این فرد در ارتباط است، چه کسی این مطلب را روی سایت خود گذاشته است؟

وی افزود: پس از مدتی فردی را که با فرد مورد ادعای کروبی بصورت پنهانی در ارتباط بود دستگیر کردیم و مشخص شد که فرد مورد ادعای کروبی اصلا در تظاهرات‌ شرکت نکرده و به هیچ وجه حتی دستگیر هم نشده است. ولی در کل باید گفت که از ماهیت این موضوع تا زمانی که فرد مورد ادعای کروبی در دسترس نباشد چیزی مشخص نیست.

اژه‌ای در پاسخ به بخش دوم سئوال این خبرنگار درباره اینکه شکایت نمایندگان مجلس از موسوی در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت : نمایندگان مجلس در دو نوبت از موسوی شکایت کرده‌اند که نوبت اول، شکایت به دست بنده رسید ولی نوبت دوم هنوز نرسیده است لذا ما همان موارد را به اضافه مواردی که استادان دانشگاه اعتراض داشتند و البته موارد خود دادستانی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال کردیم. دادستان کل کشور گفت : جایگاه ها و عنوان های یک فرد ، پدر یا سایر بستگان به هیچ وجه نباید مانع رسیدگی به اتهام ان فرد شود.

محسنی اژه ای در بخش دیگری از نشست خبری و در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اتهامات مطرح شده علیه مهدی هاشمی و اینکه ایا دادستانی قصد دارد وی را به دادگاه احضار کند تصریح کرد : اگر پسر اقای هاشمی متخلف و اتهاماتی متوجه وی است دادستانی تهران باید او را احضار و به پرونده اش رسیدگی کند.

وی از دادستان تهران خواست اگر اتهاماتی در این زمینه مطرح است هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کند و به انچه در این باره رسیده است اعلام کند و اگر اتهاماتی متوجه وی است و ثابت نیز شده است نه مثل بقیه مردم ، بلکه شدیدتر مجازات شود .

وی اضافه کرد : همچنین اگر چنین اتهاماتی نیست، حرف تمام شود ، چرا باید در موردی مانند مهدی هاشمی سالهای سال در اذهان مردم مطرح شود که وی مجرم است و رسیدگی نمی شود.

دادستان کل کشور از افرادی که در نهاد های قضایی و یا امنیتی هستند خواست اگر مدرکی در این زمینه دارند به دادستانی تهران ارائه دهند تا دادستانی تهران نیز با رسیدگی به ان، یک بار برای همیشه این مسئله را فیصله دهد.

وی در پاسخ به سئوال این خبرنگار درباره اخرین اطلاعات از پرونده پزشک کهریزک نیز گفت : دیروز موضوع را پیگیری کردم که گفتند هنوز نتیجه پرونده واقعا مشخص نشده است.

اژه ای توضیح داد که برخی موضوعات و پرونده ها نیاز به نظر کارشناس متخصص دارد و تا کارشناس نظر خود را اعلام نکند قاضی نمی تواند کاری انجام دهد.

وی افزود :در این مورد مرگی مشکوک اتفاق افتاده است که قاضی باید منتظر بماند تا پزشک قانونی یا در صورت لزوم ، هیئت پزشکی ، نتیجه کالبد شکافی و یا دیگر ازمایش های لازم را اعلام کند .

دادستان کل کشور تصریح کرد : باید مشخص شود که ایا مرگ بوده یا قتل و اگر قتل بوده از چه طریقی انجام شده است وبه چه صورتی ؟ و اگر مرگ بوده است علت و سبب ان چیست ؟

وی درباره متخلفان کهریزک نیز گفت : در این زمینه افرادی بازداشت شده اند که از انها تحقیق شده است ، عده ای با قرار ازاد شده اند ، افرادی در بازداشت به سر می برند و پرونده اماده ارسال به دادگاه شده است .

وی علت طولانی شدن این پرونده را نظر پزشکی و تعدادکسانی که شکایت کرده اند یا روزهای بعد برای شکایت مراجعه کرده اند اعلام کرد و افزود: برخی ادعاهایی مطرح کرده اند که باید به پزشکی قانونی ارجاع داده می شد .

اژه ای گفت : تا حدود زیادی زمینه لازم فراهم و کیفرخواست تهیه و اماده ارسال به دادگاه شده است.

خبرنگاری از دادستان کل کشور پرسید : درحالی که جسد پزشک کهریزک دفن شده است چگونه درباره ازمایش های پزشکی و کالبد شکافی سخن می گویید که اژه ای در پاسخ به وی گفت : جسد این پزشک کالبد شکافی و نمونه برداری شده است .

وی افزود:نمونه های ان موجود است و الزامی برای باقی ماندن جسد نبوده است ، آزمایش های لازم روی جسد صورت گرفته و پس از ان، پزشک اجازه دفن صادر کرده است .

دادستان کل کشور درباره پرونده کوی سبحان و کوی دانشگاه نیز گفت : این پرونده ها هنوز برای ارسال به دادگاه اماده نیستند و تکمیل ان کمی بیشتر طول می کشد.

وی اضافه کرد : در این زمینه افراد قابل توجهی احضار و عده ای دستگیر شده اند و از افرادی به عنوان مطلع یا شاکی تحقیق شده است

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=207852
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/17 و ساعت 4:3 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا