سردار شعبانی: ریگی آموزشهای تروریستی را در سفر به کشور انگلستان - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهرى تو را از شهر دیگر بهتر نیست . بهترین شهرها آن بود که در آنت آسایش زندگى است . [نهج البلاغه]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
نشست واکاوی شخصیت شهید شوشتری و بررسی مسائل سیستان -1
سردار شعبانی: ریگی آموزش‌های تروریستی را در سفر به کشور انگلستان دیده است

خبرگزاری فارس: فرمانده اسبق انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: عبدالمالک ریگی طی دو سفر به انگلستان آموزش‌های لازم تروریستی را دیده و همواره یک کارشناس انگلیسی به او مشاوره می‌دهد.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمد شعبانی از همرزمان شهید شوشتری شب گذشته در نشست تخصصی واکاوی شخصیت این شهید عزیز و بررسی مسائل سیستان و بلوچستان که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به معضلات و مشکلات مردم محروم و مستضعف منطقه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر چه پس از انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات خوب و گام‌های موثری برای رفع مشکلات منطقه برداشته شده است، اما عمق ظلم و ستم‌های رژیم پهلوی در این منطقه آنقدر زیاد بوده که این خدمات خیلی به چشم نمی‌آید.
شعبانی با بیان اینکه یک جوان بلوچ باید با منافع ملی کشور الحاق پیدا کند، به ماجراجویی‌های کشورهای قدرتمند در طول سالیان گذشته در این منطقه اشاره کرد و افزود: همچنین گروه‌های سیاسی فعال قبل از انقلاب نیز در این منطقه فعالیت‌های مختلفی داشته‌اند و مواد مخدر به اتباع خارجی، تفکر وهابیت و از همه مهم‌تر ظهور و بروز گروهک ضاله ریگی موسوم به جندالله نیز و مشکلات مردم منطقه افزوده است.
وی افزود: عبدالمالک ریگی علیرغم سن کم طی 2 سفر به کشور انگلستان آموزش‌های لازم تروریستی را دیده و امروز نیز همواره یک کارشناس انگلیسی به او مشاوره می‌دهد.
سردار شعبانی به سابقه شرارت عبدالمالک ریگی در میادین مختلف سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این فرد 2 بار نیز سابقه چاقوکشی در شهر را داشته و همین خصوصیات او باعث شده تا امروز مد نظر جریانات مخالف نظام در آن سوی مرزها قرار گیرد.
وی ربودن 8 سرباز وظیفه، گروگان گرفتن مرزبانان ایرانی، حادثه تاسوکی در محور جاده زابل در اسفند 84 که منج به شهادت 23 نفر شد، جنایت داروین، ‌حوادث خیابان بزرگمهر زاهدان، انفجار اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران، حادثه خونین کورین،‌حادثه فراوان، بمب‌گذاری مسجد علی‌ابن ابیطالب زاهدان و به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و سران عشایر در 26 مهر ماه را از جمله اقدامات گروهک تروریستی ریگی عنوان کرد.
سردار شعبانی با بیان اینکه ما در این 30 سال به اقدامات خوبی در امنیت سخت‌افزاری رسیده‌ایم، اظهار داشت: سردار شوشتری قصد داشت یک امنیت نرم را در منطقه ایجاد کرده و این راهبرد را با بکارگیری خود مردم بومی کند.
وی شهادت سردار شوشتری را هزینه اجرای این راهبرد امنیت پایدار مردمی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
این مقام مسئول در ناجا با اشاره به ترویج برخی افکار افراطی وهابی‌گری و سلفی‌گری در منطقه اظهار داشت: با افزایش فعالیت طالبان و القاعده در منطقه، 2 کشور پاکستان و افغانستان به مراکزی برای ترویج این افکار تند و افراطی تبدیل شده‌اند اما ما معتقدیم که بین اهل سنت و وهابیت فرق است و ما همواره حساب مردم و عشایر را از اشرار منطقه جدا می‌دانیم.
سردار شعبانی با بیان اینکه سردار شوشتری با قصد تجدید نظر در ساختار امنیتی منطقه و مسئولیت قرارگاه قدس را برعهده گرفته بود؛‌گفت به همین خاطر ایشان جلسات متعددی با سران عشایر و طوایف مختلف منطقه برقرار کرده و راهبرد امنیت جدیدی را طراحی کرد که مرکز ثقل این راهبرد سپردن تدریجی مسئولیت به عشایر و مردمی بود که شایستگی و تعهد لازم را داشته‌اند.
این همرزم شهید شوشتری با تاکید بر تعامل خوب این شهید عزیز با طوایف مختلف سیستان گفت: با عملیاتی شدن طرح راهبرد امنیتی جدید جریانات معاند که منافع خود را در خطر دیدند مشغول به کار شدند و سعی در ایجاد فاصله بین مردم و عشایر کردند که یکی از مهمترین اقدامات آنها انفجار مسجد شیعیان در زاهدان بود که دقیقا با هدف اختلاف بین شیعه و سنی صورت گرفت اما با هوشیاری شیعیان و علیرغم به شهادت رسیدن 23 نفر از آنها دست به کاری برخلاف وحدت نزدند.
سردار شعبانی با بیان اینکه پیمان نانوشته‌ای بین این اقدامات تروریستی و برخی جریانات داخل کشور وجود دارد، افزود: مصالح نظام در این است که یک راهبرد جدید امنیتی بدون ریزش داخلی به وجود آید و به همین دلیل بود که سردار شوشتری با برخی سران طوایف ارتباط برقرار کرد و مشکلات آنها را بررسی و گام‌های اول را با موفقیت برداشت.
وی ادامه داد: این اقدامات به منزله پایان سیطره حاکمیت‌های قومیتی و مذهبی در منطقه بود و عبدالمالک ریگی می‌دید که اگر بخواهد برای مثال از محور پیشین وارد شود با خود عشایر بومی و مردم منطقه روبرو خواهد شد.
سردار شعبانی ابراز داشت: این همسویی و تلاش‌های معاندین نشانگر عمق حساسیت آنها به راهبرد جدید سپاه در منطقه بود و لذا برای خاموش کردن این تفکر دست به کار شدند.
وی وجود دو کشور بی ثبات افغانستان و پاکستان را یکی از مهمترین مشکلات منطقه سیستان و بلوچستان دانست و افزود: وزیر خارجه پاکستان در حالی از وجود عبدالمالک ریگی در کشور افغانستان خبر می‌داد که طبق اطلاعات ما این شخص در خاک پاکستان فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه سردار شوشتری در ایجاد امنیت نرم به دنبال به کارگیری مردم و سپردن مسئولیت به آنها بود خاطرنشان کرد: بنابر این باید این راهبرد را با مطالعات تکمیلی و به کارگیری تجارب گذشته ادامه دهیم. وی کمرنگ شدن جنبه‌های نظامی راهبرد وتوجه به توزیع همه جانبه متوازن، کاهش تدریجی نیروهای نظامی، و سپردن مسئولیت به مردم منطقه،‌افزایش حضور اطلاعاتی و کنترل‌های نامحسوس،‌رعایت ملاحظات مذهبی اهل سنت، دست‌گذاشتن بر روی مشترکات دینی و پرهیز از اختلافات مذهبی را از جمله اقدامات موثر در ادامه دادن راهبرد امنیت پایدار مردمی در منطقه دانست.
سردار شعبانی با بیان اینکه متاسفانه چهره مردم بلوچ توسط دشمنان خدشه دار شده است، گفت: استراتژی شهید شوشتری به کارگیری محبت به جای گلوله بود.
وی افزود: یک جوان بلوچ باید به نظام جمهوری اسلامی احساس تعلق کند اما متاسفانه هجمه وسیع تبلیغات خلاف این موضوع را برای مردم تبلیغ می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز 16 شاخصه مهم که موجب بروز تهدیدات و خطرات در منطقه بوده است را شناسایی کردیم و در حال اندیشیدن راهبردهای مناسب برای مقابله با این تهدیدات هستیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809180155


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/9/18 و ساعت 5:54 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا