گزارش کامل آزمایش نسخه پیشرفته موشک سجیل - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل ! محبوب ترین چیزی که بندگان، پس از اقرار به خدا و اولیایش ، به درگاهش پیش می آورند، خویشتنداری، تحمّل و شکیبایی است . [امام علی علیه السلام ـ به کمیل بن زیاد ـ]
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 18

 
 گزارش کامل آزمایش نسخه پیشرفته‌ موشک سجیل 

تل‌آویو: آزمایش موشک ایران یک جهش بزرگ است


گزارش کامل آزمایش نسخه پیشرفته‌ موشک سجیل



آزمایش موشک سجیل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا پیدا کرد و ده‌ها خبرگزاری، شبکه خبری، روزنامه و ... آن را از ابعاد مختلف تحلیل کردند.
کشورهای غربی سعی کردند بحث آزمایش موشکی ایرانی را به موضوع هسته‌ای و مذاکرات تهران و 1+5 گره بزنند.
گوردون براون نخست‌وزیر انگلیس جزو اولین کسانی بود که به این آزمایش واکنش نشان داد و ادعا کرد که این آزمایش برجسته کننده لزوم اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران است.
فرانسوی‌ها این آزمایش موشکی را حاوی یک سیگنال بد به جهان دانستند و سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که این آزمایش، می‌تواند مایه نگرانی جامعه بین‌المللی باشد. سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم ادعا کرد که این آزمایش موشکی حاوی هشدار است و بازسازی اعتماد جهانی را کمتر می‌کند.
منابع رژیم صهیونیستی با نگرانی از این آزمایش موشکی یاد کردند. یوزی روبین رئیس برنامه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با فاکس نیوز تأکید کرد: سجیل – 2 یک راکت دو مرحله‌ای است که می‌تواند تل‌آویو، نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و نقاطی فراتر از آن را هدف قرار دهد. البته ایرانی‌ها پیش از این هم این توانایی را داشتند، بنابراین این آزمایش به خودی خود تهدیدی برای جامعه بین‌المللی نیست، بلکه این آزمایش حاوی دو نکته است: اول اینکه نشان دهند نوعی جهش کوانتومی به سمت فناوری موشکی است. به گفته او توانایی موشکی ایران اکنون از کره شمالی نیز جلوتر افتاده است.


به گزارش فارس، روزنامه‌ها و رسانه‌های صهیونیستی به دنبال پرتاب موشک سجیل2 از سوی جمهوری اسلای ایران به بازتاب این خبر در سرزمین‌های اشغالی پرداختند.
روزنامه صهیونیستی "معاریو " طی گزارشی پرتاب موشک سجیل 2 از سوی ایران را تهدیدی جدی علیه رژیم صهیونیستی خواند و نوشت: تلویزیون ایران صبح دیروز از پرتاب موشک بالستیک سجیل 2 با برد بیش از 2000 کیلومتر خبر داد.
این رروزنامه تیتر اول خود را به پرتاب موشک سجیل2 اختصاص داد و نوشت: ایران موشکی را پرتاب کرد که تمام اسرائیل را تحت کنترل خود قرار می‌دهد.
در گزارش معاریو ادعا شده است: جامعه بین‌المللی فشار زیادی در مسئله انرژی هسته‌ای ایران بر این کشور وارد کرده و این موضوع به یک بحران در این کشور تبدیل شده است. لذا ایران برای سرپوش گذاشتن بر این امر مدام در تلاش برای ایجاد مشکل و رقابت با غرب است.
روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت " نیز با قرار دادن این خبر در صدر اخبار خود نوشت: ایران با این اقدامات توان نظامی خود در برابر غرب را نشان می‌دهد.
در ابتدای این گزارش آمده است: رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در گزارش خود از پرتاب این موشک تاکید کردند که موشک بالستیک ایران بردی بالغ بر 2000 کیلومتر دارد و می‌تواند کل منطقه اسرائیل را در بر گیرد.
البته این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که موشک ایرانی اصلا نشان از گسترش تکنولوژی ایران نیست.
یدیعوت آحارونوت نیز با اشاره به افزایش تنش بین ایران و کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای و قرار گرفتن در یک بن‌بست نوشت: مقامات ایران برای عرض اندام به غرب و نشان دادن توانایی خود اقدام به پرتاب موشک قاره‌پیمای سجیل 2 نمود.
روزنامه "هاآرتص " در گزارشی با عنوان "ایران به سمت خاور دور تغییر جهت داده است " نوشت: پرتاب این موشک و موشک‌های قبلی در واقع مقابله با تهدید اسرائیل، کشورهای اروپایی نزدیک به ایران و نیز پایگاه‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس است.
هاآرتص از سوی دیگر با اشاره به تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم بنزین ایران نوشت که این اقدام در راستای بازداشتن ایران از ادامه فعالیت های هسته‌ای است.
در گزارش دیگری که در هاآرتص به چاپ رسید نوشته شده که ایران در راستای آزمایش‌های موشکی خود این بار موشک دوربرد سجیل 2 را پرتاب کرد.
روزنامه "اسرائیل هیوم " نیز این خبر را پوشش داد. این روزنامه با اشاره به سخنان اخیر سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر اینکه در صورتیکه اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، تهران توانایی دارد تمام تاسیسات هسته‌ای اسرائیل را هدف قرار دهد، نوشت: پرتاب این موشک نشان داد که ایران توانایی حمله به تاسیسات هسته‌ای اسرائیل را دارد و این موشک تمام اسرائیل را پوشش می‌دهد.

http://bangdad.com/bangdad/pages/details.asp?id=78

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 88/9/27 و ساعت 8:59 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا