رئیس مرکز آمار ایران - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم، کسی است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6
رئیس مرکز آمار ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس:
1،6 میلیون خانوار در روز اول از نحوه خوشه‌بندی خود مطلع شدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران گفت: در نخستین روز اطلاع‌رسانی از خوشه‌بندی افراد در طرح هدفمندی یارانه‌ها یک میلیون و 300 هزار نفر از طریق پیامک و 350 هزار نفر از طریق سایت از نحوه خوشه‌بندی خود مطلع شدند.


محمد مدد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: در نخستین روز اطلاع‌رسانی از نحوه خوشه‌بندی خانوارها در قالب آمار جمع‌آوری شده اطلاعات اقتصادی خانوار برای پرداخت یارانه نقدی هجوم خانوارها به سایت مرکز آمار ایران با مشکل مواجه شد و گرچه 3 روز اول از 3 تا 6 بهمن مختص خانواده‌های یک تا دو نفره بود، اما سایر خانوارها نیز به سایت مراجعه کردند.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: در روز نخست خانوارها از 4 طریق سایت اینترنتی مرکز آمار ایران به نشانیwww.amar.org. ir ،پیامک شماره 300.000 و نیز از طریق تلفن گویا در 16 استان کشور و همچنین از طریق دفاتر پستی متوجه خوشه‌بندی خود در خوشه‌های سه‌گانه شدند.
مدد افزود: در نخستین روز از این اتفاق یک میلیون و 300هزار نفر از طریق پیامک و 350 هزار نفر از طریق سایت مراجعه کردند و این اطلاع‌رسانی در مورد خوشه‌بندی تا 22بهمن ادامه دارد.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: شماره تلفن گویا 8587-021 برای 16 استان آذربایجان غربی، کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، همدان و خوزستان اعلام شد که در برقراری ارتباط مشکلاتی پدید آمد، اما اشکالات به وجود آمده از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حل و فصل شد و توصیه می‌کنم سایر هموطنان از استان‌های دیگر از این تلفن استفاده نکنند.
مدد افزود: همچنین هموطنانی که دسترسی به اینترنت ندارند، می‌توانند از طریق دفاتر پست در شهرها و دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری ICT روستایی اقدام کنند که هزینه خدمات پست در روستاها رایگان خواهد بود.
مدد افزود: کسانی که نسبت به طبقه‌بندی خود در خوشه اعلام شده اعتراض دارند، می‌توانند با ارائه مدارک در اردیبهشت 89 نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.
رئیس مرکز آمار ایران درباره واکنش هموطنان نسبت به عدم اطلاع‌رسانی در زمینه خوشه‌بندی گفت: تمام اطلاعات در این زمینه از طریق صدا و سیما و مطبوعات به مردم ارائه شد و تلاش بر این بود از طریق استان‌ها نیز اطلاع‌رسانی انجام شود، اما این نکته را قبول داریم که اطلاع‌رسانی به مقدار کافی انجام نشده، زیرا از زمانی که عنوان شد تا زمانی که سایت مرکز آمار باز شد، تنها یک هفته فرصت بود که در این زمان ما از همه وسائل ارتباطی در حد توان استفاده کردیم.
وی در پاسخ به اعتراض اکثر شهروندان که خوشه‌بندی آنها رقم 3 یعنی دهک‌های بالای درآمدی اعلام شده در حالی که اظهار می‌داشتند، جزء کارمندان و در سطح متوسط به پایین هستند، گفت: بالاخره 70 درصد جامعه در خوشه 3 قرار ندارند و احتمالا آن 30 درصد که در خوشه بالا قرار گرفته‌اند، به شما مراجعه کرده و اعتراض دارند البته حق اعتراض محفوظ است و در اردیبهشت ماه می‌توانند با ارائه مدارک نسبت به آن اقدام کنند.
مدد افزود: فعلا از روز شنبه سوم تا سه شنبه 6 بهمن مختص خانواده‌های یک و دو نفره است که در این مدت 4.5 میلیون خانوار باید از خوشه‌بندی خود اطلاع پیدا کنند و تاکنون در روز اول بیش از یک میلیون و 650 هزار خانوار اطلاع پیدا کرده‌اند.
وی افزود: اطلاع‌رسانی در زمینه خوشه‌بندی از طریق پیامک 300.000 محدودیتی ندارد و همه خانوارها می‌توانند با ارسال شماره ملی سرپرست خانوار نسبت به خوشه‌بندی خود آگاهی پیدا کنند.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: تا 22 بهمن اطلاع‌رسانی در مورد خوشه‌بندی افراد ادامه دارد و ازدحام روز اول به دلیل این بود که خانوارهای غیر از یک و دونفره نیز به سایت مراجعه می‌کردند که باعث شلوغی سایت می‌شد.
مدد افزود: از طریق پست علاوه بر اینکه هموطنان روستایی می‌توانند استفاده کنند در شهرها نیز می‌توانند با دادن کد رهگیری و شماره ملی سرپرست خانوار نسبت به خوشه‌بندی خود مطلع شوند.

منبع ما
http://www.farsnews.com/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/4 و ساعت 12:15 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا