قیمت پله های 7 گانه مصارف برق - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! آموزگاران را ببخشای ـ سه بار فرمود ـ و عمرشان را طولانی کن وکسب و کارشان را رونق بخش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی قیمت پله های هفت گانه مصارف برق را در گام نخست اجرای هدفمندی یارانه ها تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، مهندس "محمد بهزاد" روز دوشنبه (امروز) در جمع خبرنگاران از اجرایی شدن مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه ها در بخش برق خبر داد و گفت: قیمت های جدید برق مصرفی به صورت پلکانی (هفت پله) لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: دولت براساس وعده قبلی خود به مردم، تعرفه ها را به نحوی اصلاح کرده است که آن دسته از مشترکانی که مطابق با الگو مصرف می کنند، کمترین افزایش قیمت را داشته باشند و در صورتی که تنها 10 درصد در مصارف خود صرفه جویی کنند، افزون بر 30درصد میزان صورت حساب هایشان کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه قیمت برق مصرفی به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد و بر این اساس، هفت پله مصرف وجود خواهد داشت، افزود: پله نخست مصرف از صفر تا 100 کیلووات ساعت با قیمت 270 ریال به ازای هر کیلووات ساعت، پله دوم از 100 تا 200 کیلووات ساعت با قیمت 320 ریال، پله سوم از 200 تا 300 کیلووات ساعت با قیمت 720 ریال، پله چهارم از 300 تا 400 کیلووات ساعت با قیمت 1300 ریال، پله پنجم از 400 تا 500 کیلووات ساعت با قیمت 1500 ریال، پله ششم از 500 تا 600 کیلووات ساعت با قیمت 1900 ریال و پله هفتم که مازاد بر 600 کیلووات ساعت است، با قیمت 2100 ریال به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می شود.

معاون وزیر نیرو به مردم اطمینان داد که اگر معادل الگوی تعیین شده، مصرف داشته باشند قطعا می توانند سهم بیشتری از یارانه ها را پس انداز کنند.

بهزاد تصریح کرد: همانند وعده قبلی، قیمت برق مشترکانی که در حد الگو مصرف دارند بیش از 40 هزار ریال افزایش نخواهد یافت.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بخش برق کشور، 45 درصد از قیمت ها آزادسازی شده و همچنان 55 درصد یارانه های برق توسط دولت پرداخت می شود که به تدریج واقعی خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه صدور قبوض در کل کشور یکسان خواهد بود، گفت: همچنین نحوه محاسبه این قبوض به گونه ای است که حتی برای شخصی که از کمترین میزان سواد برخوردار باشد، محاسبه آن شفاف و ساده خواهد بود.

وی در خصوص متوسط نرخ مصوب تعرفه های برق در بخش های مختلف گفت: در مصارف خانگی عادی به ازای هر کیلووات ساعت مصرف 450 ریال و در مناطق گرمسیر 140 ریال نرخ مصوب تعرفه برق خانگی خواهد بود.

بهزاد در ادامه گفت: همچنین در مصارف عمومی که شامل دولتی، عمومی، آموزشی و بهداشتی و اماکن مذهبی و مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان می شود به ترتیب 1200ریال،250 و 582 ریال محاسبه شده است.

به گفته وی، متوسط نرخ مصوب تعرفه برق کشاوری کمترین میزان و با قیمت 140 ریال به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می شود و در بخش صنعت و معدن نیز محاسبه تعرفه در ازای هر کیلووات مصرف 400 ریال خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه مشترکان برق باید در دهک دهم میزان مصارف خود را مدیریت کنند، افزود: تا دهک ششم، اختلاف محاسبه برق 36 هزار ریال است و در دهک هفتم اگر 10 درصد صرفه جویی صورت گیرد، مابه التفاوت آن با دهک نخست 40 هزار ریال خواهد بود و در دهک هشتم و نهم به ترتیب 100 و 110 هزار ریال خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شش دهک اول، یعنی 60 درصد از مشترکان مابه التفاوت صورت حساب ها 35 هزار ریال افزایش می یابد.

بهزاد در خصوص نحوه محاسبه قبوض جدید برق نیز گفت: محاسبه صورت حساب های قبوض برق دفعتا محاسبه نمی شود و محاسبه ها بعد از 7 تا 11 روز از آخرین قرائت قبض خواهد بود به این ترتیب که صورت حسابی که روز 28 آذر ماه قرائت شده است 10 روز بعد (هشتم دی ماه) صورت حساب آن صادر می شود و در آن روز قبض صادر شده یک روز آن با نرخ جدید و 59 روز دیگه آن با نرخ قدیم محاسبه می شود و به عبارتی دیگر هر صورت حساب 2 ماه (28 بهمن ماه سال جاری) طول می کشد تا کل آن با نرخ جدید محاسبه شود.

به گفته وی، پیش بینی می شود در مرحله نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بخش برق 10 درصد صرفه جویی توسط مشترکان برق انجام گیرد.

وی در ادامه درخصوص برنامه های حمایتی دولت از صنعت برق، گفت: پیش بینی شده است که بازده نیروگاه های کشور ظرف پنج سال از 38 درصد به 45 درصد افزایش یابد و همچنین افت شبکه های برق از 17 درصد به 14 درصد کاهش یابد و در صورتی که منابع مالی فراهم شود، ظرف مدت زمان کوتاه تری این امر محقق خواهد شد.

وی درخصوص میزان ظرفیت نصب شده نیروگاه های کشور، گفت: در زمان حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاه های کشور افزون بر 59 هزار و 45 مگاوات است که تا پایان سال جاری به 60 هزار مگاوات خواهد رسید و تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت نصب شده به 85 هزار مگاوات خواهد رسید این در حالی است که از نظر ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران، نخستین کشور منطقه محسوب می شود و در جهان رتبه 17 را دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: همچنین مقرر شده است که ظرف پنج سال آینده 25 هزار و 500 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی اضافه خواهد شد.

بهزاد در پایان درخصوص میزان قیمت هر کیلووات برق صادراتی ایران به کشورهای همسایه، گفت: ایران هر کیلووات ساعت برق را هزار ریال معادل 9 تا 10 سنت به کشورهای همسایه می فروشد.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=73269

فروشگاه اینترنتی شما

از طریق لینک های زیر می توانید از فروشگاه های بزرگ ایران مارکت سنتر خرید پستی کنید !!!

در این فروشگاه ها ازفیلم و سریال ،موسیقی  ،بازی کامپیوتری

،نرم افزار مالی و اداری و لوازم خودرو و موبایل ، نرم افزار اموزش زبان

  و هر چیزی که دلتون بخواد پیدا میشه !

می تونید از طریق لینک ها  یا سایت هایی مثل


 http://dsliran.ir/


http://filmoserial.ir/

http://mihaniran.ir/


http://iraneemruz.ir/

 وارد شوید و به راحتی اب خوردن سفارش اینترنتی بدید و در خونه تحویل بگیرید و تازه بعد تحویل گرفتن پولشو پرداخت کنید !!!(اینم برای اونایی که در خرید اینترنتی وسواس دارند!)

mihaniran.ir


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/9/30 و ساعت 1:29 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا