بازنگری در خوشهبندی خانوارها پس از 22 بهمن - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم باید خدا به هنگام نعمت شما را ترسان بیند ، چنانکه از کیفر هراسان . آن را که گشایشى در مالش پدید گردید و گشایش را چون دامى پنهان ندید ، خود را از کارى بیمناک در امان پنداشت ، و آن که تنگدست شد و تنگدستى را آزمایشى به حساب نیاورد پاداشى را که امید آن مى‏رفت ، ضایع گذاشت . [نهج البلاغه]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1
 
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی در گفت وگو با فارس خبر داد:
بازنگری در خوشه‌بندی خانوارها پس از 22 بهمن

خبرگزاری فارس: معاون وزیر اقتصاد و سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی از بازنگری در خوشه بندی خانوارها برای پرداخت یارانه نقدی پس از 22 بهمن ماه و تکمیل اطلاعات خبر داد.


محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص انتقاداتی که طی روزهای اخیر درباره خوشه بندی دهکهای درآمدی مطرح شده است، اظهار داشت: نظر رسمی کارگروه درباره خوشه‌بندی مردم این است که قانون همه اقشار را متناسب با سطح درآمد مخاطب قرار داده و این جهت‌گیری در کارگروه نیز دنبال می‌شود،بدین معنا که به همه افراد در هر خوشه‌ای یارانه‌ تعلق خواهد گرفت.
وی بر این اساس از بازنگری در خوشه بندی اقتصادی خانوارها خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از اطلاعات جدید و بررسیهای صورت گرفته پس از نهایی شدن اطلاعات، طبق زمان‌بندی مرکز آمار در 22 بهمن خوشه‌ها بازنگری می‌شوند.
فررزین ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که با مرکز آمار در تکمیل اطلاعات خود همکاری کرده و اطمینان داشته باشند که حق هیچ ایرانی ضایع نخواهد شد.
وی تاکید کرد: قرار گرفتن در خوشه سوم به معنی عدم بهره‌مندی از توزیع یارانه‌های نقدی نیست.
فرزین در پاسخ به این سوال که به گفته وزیر اقتصاد تعدادی از خوشه‌ سومی‌ها یارانه‌ می‌گیرند، آیا خانوارهای خوشه سوم طبقه‌بندی می‌شوند، گفت: بازتوزیع درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها به خوشه‌بندی محدود نمی‌شود، بنابراین پس از تکمیل اطلاعات در 22 بهمن که آخرین زمان برای تکمیل اطلاعات از سوی مرکز آمار اعلام شده است در خوشه‌بندی همه مردم بازنگری خواهد شد.
وی افزود: قرار گرفتن در خوشه سوم مترادف با عدم بهره‌مندی از یارانه‌های نقدی نیست و اگر مردم اعتراضی دارند و مدارک خود را ارائه کنند، ممکن است کسی که هم اکنون در خوشه سه قرار دارد به خوشه یک منتقل شود.
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: همه اقشار متناسب با سطح درآمد تحت پوشش قرار خواهند گرفت، قانون ما را مکلف کرده و طبق قانون عمل خواهیم کرد.
سخنگوی کارگروه طرح تحول در پاسخ به این سوال که با توجه به بهره‌مندی همه اقشار از بازتوزیع میزان بهره‌مندی از یارانه‌ها متفاوت خواهد بود،گفت: کارگروه هنوز در خصوص نحوه بازتوزیع یارانه نقدی بین خوشه‌ها هیچ مصوبه‌ای نداشته است، بنابراین درباره چگونگی بازتوزیع بعدا تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
فرزین درباره اظهارات میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری و اعلام پرداخت یارانه 25 تا 30 هزار تومانی برای دهک‌های پایین گفت: در تماس تلفنی که با آقای میر تاج‌الدینی داشتم، ایشان عنوان کردند در سخنرانی خود ارقام مذکور را به عنوان مثال اعلام کرده‌اند اما در رسانه ها به عنوان خبر اعلام شده است.
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی همچنین در خصوص مباحث مطرح در جلسه دیروز و امروز کارگروه طرح تحول که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در این نشستها دو موضوع یعنی "تعرفه‌های انرژی " در سال اینده و بسته سیاستی حمل و نقل برون شهری و درون شهری بررسی شد.
وی خاطرنشان کرد: در مورد تعرفه‌های انرژی سناریوهای مختلفی طرح شده ولی هنوز به نتیجه و جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: روز گذشته آقای مدد رئیس مرکز آمار گزارشی از وضعیت ثبت نام مردم و وضعیت قرار گرفتن افراد در خوشه‌ها ارائه کردند، در جلسه امروز نیز فقط به بررسی بسته سیاستی حمل و نقل برون شهری، درون شهری پرداختیم که مصوب شد و ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت با همکاری دستگاه های مرتبط از فردا نسبت به اجرایی کردن این بسته اقدام می‌کنند.
فرزین افزود: در این بسته پروژه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی دیده شده که باید شروع کنیم و اطلاع‌رسانی لازم درباره خود بسته را نیز ستاد مدیریت سوخت انجام خواهد داد.
سخنگوی کارگروه طرح تحول افزود: بسته سیاستی حمل و نقل برون شهری و درون شهری با همکاری وزارت راه و کشور اجرایی می شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811060672


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 1:33 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا