از «روز حسین» تا سیتزنشیپ کانادا و دلسوزی تئاتری پاسخهای حسین شر - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر می خواهید دوستان و برگزیدگان خدا باشید، به آن که به شما بدی می کند، نیکی کنید و از آن که به شما ستم می کند، درگذرید و بر آن که از شما روی می گرداند، سلام کنید . [عیسی علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 آذر 11
از «روز حسین» تا سیتزن‌شیپ کانادا و دلسوزی تئاتری

گروه هنری- نمایش «روز حسین» مجوز اجرا نمی گیرد؛ این آخرین خبر از مجموع وسیع اخبار، گزارش ها و مصاحبه هایی است که در ماههای اخیر درباره این نمایش منتشر شده؛ نمایشی که با تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری سیمای مهر هستی (متعلق به مجموعه ای از نزدیکان شهردار تهران) از دو ماه پیش تمرینهایش را آغاز کرد اما این در حالی بود که نه تنها مجوز اکران نگرفته بود بلکه حتی تا با گذشت یک ماه از آغاز تمرین، حتی متن نهایی و کامل نمایشنامه نیز برای بررسی به اداره کل نظارت و ارزشیابی هنرهای نمایشی تحویل نشده بود. اصرار این کارگردان برای بازبینی کارگاهی به جای تصویب متن، نیز در پازل دیگر اقدامات و سخنان این کارگردان معنای خاص خود را پیدا می کند.

اما با انتشار جزئیات بیشتری از این نمایش و روشن شدن مضمون و نمادهای سیاسی موجود در داستان این تئاتر، این ماجرا جالب تر شد.

در این نمایش شخصیت «امیر حسین» با بازی علی عمرانی به نحوی طراحی شده که تداعی کننده شخصیت میرحسین موسوی در دوران پس از انتخابات باشد. وی وقتی هر از چندی در بیمارستان به هوش می آید این شعار را تکرار می کند که «نصر من الله و فتح قریب». این نمایش اگرچه عنوان تئاتر عاشورائی را با خود یدک می‌کشد اما بخش عمده ای از آن در زمان حال می گذرد. ادبیات اهانت آمیز نسبت به عاشورا و عرفی سازی مفاهیم مقدس عاشورا از دیگر ابعاد این نمایش است.

از سوی دیگر به بهانه وحدت شیعه و سنی و اینکه قرار است این نمایش در دیگر کشورهای مسلمان نیز برگزار شود، نگاه مثبتی به برخی از چهره های منفور تاریخ اسلام ترویج شده بود. مثلا در جایی از نمایشنامه آمده است: «معاویه با تدبیر زندگی کرد و با تقدیر مرد». این درحالیست که سبک کارگردانی رحمانیان به نحوی است در طول اجرا و تمرین به اقتضای بازیگران داستان تغییر می کند و به این ترتیب نباید تغییر این عبارات در متن نمایشنامه ای که با موضوع محرم و برای مخاطب ایرانی اجرا می شود کار سختی باشد.

از سیتزن شیپ کانادا تا دلسوزی تئاتری

اما عدم اطلاع رسانه ها و حتی اداره نمایش! از جزئیات این نمایش در کنار حضور فعال رسانه ای آن عجیب می نمود. خصوصا که کارگردان این تئاتر در حالی در ماههای گذشته حضور رسانه ای پررنگی داشته و در باب وضعیت تئاتر کشور و سومدیریت آن و وضعیت بازیگران، سخنان و دلسوزی های! مکرری داشته که وی و همسرش مجوز شهروندی و اقامت در کانادا را تا پایان امسال گرفته اند! وی در نشست بازیگری خانه تئاتر اعلام کرده بود که در شرایط موجود تئاتر بازیگران مورد سوء استفاده قرار گرفته و این موضوع جایی برای خلاقیت او باقی نمی گذارد. این نشست با سخنان دیگر اعضای تئاتر روز حسین یعنی علی عمرانی بازیگر نقش اول و حبیب رضایی دستیار کارگردان این انتقادات را طرح کرده بود.

این سناریوی رسانه ای در ماه های گذشته با پوشش مثبت و تفصیلی در قالب مصاحبه های مکرر، نشست خبری و گزارش میدانی از سوی رسانه های راست و چپ مانند مهر، ایسنا، ایلنا، اعتماد، فارس، خبر و وطن امروز، از نمایشی بود که بیش از هفتاد نفر را برای تمرین به کار گرفت.

این مسئله بیش از همه به آنجا برمی‎گشت که وی با استفاده ابزاری از عاشورا و نام حضرت ام البنین(سلام الله علیها)، اغراض سیاسی خود را در اجرای این نمایش پی گیری کرده و با در ابهام گذاشتن متن «نمایش روز حسین»، «نمایش رسانه ای» خود را به سرانجام برساند.

نمی‎گذارید نقد کنیم که آشوب خیابانی می شود!

اما گویا سکوت کریمانه مسئولان نسبت به این پرگویی هرروزه کارگردان نمایش، منجر به آن نشد که وی حتی روزها پس از تعطیلی تمرین نمایش اش نیز دست از این یقه درانی رسانه ای برندارد و در آخرین اظهار نظر، از موضعی طلبکارانه و حق به جانب، گواینکه بر آستان حقیقت برنشسته! علت آشوبهای خیابانی را همین فضای بسته دانسته و بیش از پیش علاقه خود به سواستفاده سیاسی از توقیف یک نمایش را عیان کرد.

وی در آخرین مصاحبه اش اعتقاد دارد وقتی به رسانه‌ها اجازه نقد داده نمی‌شود، مردم برای نقد به خیابان می‌آیند که منجر به آشوب می‌شود. این کارگردان درحالیکه با ژست اپوزیسیون، مسوولان فرهنگی کشور را نصیحت می‎کرد، پیشنهاد داد: «بهتر است با باز کردن فضای نقد در رسانه و مطبوعات از جمله رسانه تئاتر و سینما، جلوی آشوب در خیابان ها را بگیریم.»

این کارگردان در پاسخ به این سئوال که به نظر هم‌صنفان او فضای تئاتر در چند ماه اخیر کمی باز تر شده، افزود: «برای بیان مسایلی در حد شوخی و متلک ممکن است بازتر شده باشد، اما دغدغه من طرح شوخی و متلک در تئاتر نیست و مسایل عمیق‌تری را همیشه مطرح می‌کنم. من در «روز حسین» با دو وجه و نگاه مقوله مذهب را بررسی کرده‌ام و ظاهرا این برای مسئولان خوشایند نبوده است.»

وی در حالی به تعطیلی ناگهانی تمرین نمایش اش و عدم صدور مجوز اجرا اعتراض کرده که حتی به صورت غیرقانونی دست به اجرای خصوصی این نمایش برای جمعی از هنرمندان زد. وی که به دلیل تحویل ندادن متن کامل نمایشنامه و نداشتن مجوز برای تمرین، مجبور به ترک تالار وحدت شده و به تماشاخانه ایرانشهر رفته بود.

او که در گفتگویی اعلام کرده بود «این نمایش را به هر قیمت روی صحنه می برم» تحت عنوان "اجرا برای میهمانان اعضای گروه" اقدام به اجرای این نمایش کرد تا جمع بیشتری را با خود همراه کند.

اما وی در ادامه مصاحبه اخیرش گفته: «مدیران نمایشی در شرایط کنونی که ترس از تغییر و از دست دادن میزشان دارند، به خاطر خوش‌خدمتی کردن بیش از همیشه و قوانین تعیین شده در شورای نظارت بر تئاتر، اعمال سختگیری می‌کنند.» این درحالیست که اتفاقا این نمایش از سوی اسفندیار رحیم مشایی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی دولت مورد بازدید و تفقد قرار گرفت اما از سوی پایین دست ترین مقام مسئول یعنی رییس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌ کل هنرهای نمایشی توقیف شده است.

«روز حسین» که با هزینه های بسیار بالا و با حضور بیش از 70 نفر از بازیگران و عوامل توسط محمد رحمانیان کارگردانی می شد، تا مدتی با تهیه کنندگی موسسه سیمای مهر هستی وابسته به اطرافیان محمدباقر قالیباف اداره می شد که پیشتر تهیه کنندگی فیلم «درباره الی» را برعهده داشت.

کارگردان پرکار به چه کارهایی علاقه دارد؟

اما خود کارگردان نیز سابقه کارهای پر حرف و حدیث دیگری را نیز در سالهای گذشته برعهده داشته است. وی نویسنده نمایشنامه پرحاشیه «عشقه» در سال 85 و کار توقیف شده و رکیک «مانیفست چو» در سال 87 بوده است. وی همچنین نویسنده فیلمنامه «کتاب قانون» ساخته مازیار میری است که واکنش های منفی در میان اقشار مذهبی جامعه برانگیخت. او که طرح فیلمنامه «مارمولک2» را مینویسد، از اعضای موثر خانه هنرمندان و خانه تئاتر است و اتفاقا در «روز حسین» نیز از کمک این گروه بهره می‏گیرد. در این نمایش یک تیم اجرایی و هنری با حضور موثر کسانی مانند همسرش مهتاب نصیرپور و خانم اسکندر فر (مسئول موسسه کارنامه) بهره می برد.

به هر حال اکنون که این پروژه سیاسی با شکست مواجه شده و زمان مناسب اجرا یعنی دهه اول محرم نیز از دست رفته، این سوال پیش نمی آید که آیا آخر این «نمایش» آقای کارگردان یک پروژه سیاسی برای طرح اعتراض سیاسی و سپس پرواز به خارج از کشور نبوده است؟

 

 

پاسخ‌های حسین شریعتمداری به شبهاتی مطرح در زمینه تطهیر فتنه‌گران؛
همه‌چیز از مناظره و بردن نام هاشمی شروع شد؟! کدام افراطی‌گری؟

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان با اشاره به برخی شبهات مطرح شده از سوی علی مطهری در برنامه پنج‌شنبه شب سیما که مشابه این شبهات از سوی افراد دیگر نیز به‌صورت مکرر بیان شده است، به این موارد پاسخ داد.

به گزارش رجانیوز، "سرآغاز همه حوادث پس از انتخابات، از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی و نام بردن از هاشمی رفسنجانی در آن بود"، "هر دو طرف در جریان این حوادث اقدام به افراطی‌گری کردند"، "هر دو طرف خشونت به خرج دادند"، و "چه اشکالی دارد که کسانی برخی از نظرات ولی فقیه را قبول نداشته باشند اما طرفدار نظام و امام و اسلام باشند"، مهم‌ترین شبهاتی است که در این یادداشت به آن‌ها پاسخ داده شده است.

آنچه در این یادداشت نقد می شود اگرچه بخش هایی از اظهارات آقای دکترعلی مطهری در میزگرد تلویزیونی پنج شنبه شب گذشته را نیز شامل می شود ولی روی سخن با ایشان نیست- و یا بهتر است گفته شود فقط با ایشان نیست- بلکه نگاه اصلی این یادداشت به کسانی است که از روی غفلت و ساده اندیشی و یا به دلیل برخی از آلودگی های مالی و سیاسی و تعصب های کور حزبی و جناحی اصرار دارند ستون پنجم شکست خورده و رسوا شده دشمنان بیرونی را بار دیگر و در پوشش فریبکارانه «آشتی ملی»! به صحنه باز گردانند و این دمل چرکین را برای فتنه انگیزی و انتشار عفونت در فرصتی دیگر باقی بگذارند و البته، کسانی که برای آگاه سازی برخی از فریب خوردگان تلاش می کنند، حساب جداگانه ای دارند و سعی آنان انشاءالله که مشکور است.

دراین وجیزه به چند نمونه از اصلی ترین ادعاهای جماعت یاد شده که این روزها به «شاه» بیت و ترجیع بند گفتمان آنان تبدیل شده است اشاره ای گذرا داریم.

1- می گویند ماجرا از مناظره تلویزیونی آقایان احمدی نژاد و موسوی شروع شد و ادعا می کنند اگر احمدی نژاد در آن مناظره نامی از آقای هاشمی رفسنجانی به میان نمی آورد، کار به اینجا نمی کشید! خب! بر فرض که بپذیریم آقای احمدی نژاد در آن مناظره به خطا رفته است و نباید نامی از آقای رفسنجانی به میان می آورد. ولی ادعای مضحک تقلب در انتخابات، دعوت از هواداران برای غائله آفرینی و آشوب در خیابان ها، آتش زدن اموال عمومی، حمله به مقر بسیج و پاسگاه پلیس، شعار به نفع اسرائیل، حمایت از آمریکا، پاره کردن عکس حضرت امام(ره) و نهایتاً اهانت به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام چه ربطی به مناظره یاد شده دارد؟! این درحالی است که سران فتنه در تمامی موارد یاد شده از آشوبگران و غائله آفرینان آشکارا حمایت کرده و حتی اهانت کنندگان به حضرت امام حسین علیه السلام را با کمال وقاحت «مردم خداجوی»! نامیده اند! آیا چنانچه علیه آقای هاشمی رفسنجانی حرفی زده شود، پاسخ آن، حمایت از اسرائیل و آمریکا و اهانت به امام(ره) و انقلاب و امام حسین(ع) است؟!

2- تمامی شواهد و قرائن و اسناد غیرقابل انکار موجود که کیهان به مناسبت های مختلف بارها به آن پرداخته است، کمترین تردیدی باقی نمی گذارد که سران فتنه در تمامی مراحل از فرمول دیکته شده آمریکا و اسرائیل برای فتنه انگیزی پیروی کرده اند و با جرأت باید گفت هیچ مرحله ای از مراحل چندگانه حرکت سران فتنه را نمی توان آدرس داد که قبل از انجام آن از سوی مقامات و یا رسانه های رسمی آمریکایی و اسرائیلی و انگلیسی به سران فتنه دیکته نشده باشد. بهترین گواه برای اثبات این ادعا پیش بینی مرحله به مرحله حرکت فتنه انگیزان از سوی کیهان است. مراحلی مانند ادعای تقلب در انتخابات، گزینش یک نماد رنگین، دعوت به آشوب خیابانی، خودداری سران فتنه از تن دادن به روش های قانونی، نفی مبانی نظام و... تمامی این مراحل قبل از انجام آن از سوی کیهان پیش بینی شده بود. چرا و چگونه؟! پاسخ بسیار ساده و روشن است. برای این که مراحل یاد شده پیشاپیش و بی کم وکاست در فرمول «کودتای مخملی» جرج سوروس- کسی که آقای خاتمی دوبار مخفیانه با وی ملاقات داشته است- جین شارپ، مایکل لدین و سایر نظریه پردازان و استراتژیست های کودتای مخملی آمده است. آیا می توانید انکار کنید؟! معلوم است که نمی توانید، چرا که تمامی اسناد آن موجود است بنابراین درباره این ادعا که ماجرا از مناظره تلویزیونی آقایان احمدی نژاد و موسوی آغاز شده است فقط می توان گفت؛ ادعای مضحک و خنده داری است.

گفتنی است وقتی در گرماگرم فتنه، آقای خاتمی پیشنهاد رفراندوم را مطرح کرد، کیهان طی یادداشتی با عنوان «آقای خاتمی! پیشنهاد شما یا سفارش مایکل لدین» به سندی اشاره کرد که نشان می داد پیشنهاد آقای خاتمی از سوی مایکل لدین به ایشان دیکته شده است. البته آقای خاتمی به روی خود نیاورد- دقیقاً مانند ملاقات های خود با جرج سوروس صهیونیست که آن را تکذیب کرد!- اما چند روز بعد مایکل لدین در مصاحبه با واشنگتن تایمز کوشید نظر کیهان را نفی کند، ضمن آن که اشتراک نظر خود با خاتمی و این که پیشنهاد وی قبل از خاتمی مطرح شده است را انکار نکرد!! و باز هم به عنوان مثال، شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» دو روز قبل از روز قدس از سوی سایت وزارت خارجه اسرائیل برای روز قدس پیشنهاد شده بود و...

اسناد و شواهد موجود درباره پیروی مو به مو و بی کم و کاست سران فتنه از فرمول دیکته شده استراتژیست های آمریکایی و مخصوصا اسرائیلی، به اندازه ای فراوان است که پرداختن به تک تک آنها مصداق «مثنوی هفتاد من کاغذ» است.

3- می گویند در ماجرای اخیر هر دو سو مقصر بوده اند و افراط گرایی از هر دو طرف صورت گرفته است! و توضیح نمی دهند که این دو طرف موردنظر آقایان کدام «دوطرف» هستند؟

الف: آیا دو جناح سیاسی درون نظام در مقابل هم قرار گرفته بودند؟! بدیهی است که این گزینه قابل قبول نیست چرا که جناح سیاسی درون نظام به آموزه ها و مبانی نظام حمله نمی کند و علیه اصول و شاخصه های ساختاری نظام شعار نمی دهد و... آیا شعار «جمهوری ایرانی» به جای جمهوری اسلامی، نفی اسلامیت نظام نیست؟ آیا ادعای مضحک تقلب در انتخابات و پذیرش تلویحی سلامت انتخابات - بیانیه شماره 17 موسوی- نفی جمهوریت نظام و حضور بی نظیر 85 درصدی و رای 40 میلیونی مردم نیست؟! آیا شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه»! اعلام مقابله با جمهوری اسلامی ایران نیست؟ مگر شعار در حمایت از اسرائیل و آمریکا، پاره کردن تصویر مبارک حضرت امام(ره) و اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسین علیه السلام، اعلام جنگ با اسلام و خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیست؟! از این روی دو طرف مورد اشاره آقایان را فقط می توان اینگونه توضیح داد که در یک طرف، دشمنان اسلام و انقلاب و نظام اسلامی - البته با تعدادی اندک و کم شمار- ایستاده اند و در سوی دیگر توده های عظیم مردم وفادار به اسلام و امام و انقلاب و رهبری، آیا غیر از این است؟! معلوم است که نیست. بنابراین آقایانی که در جایگاه معلم اخلاق می نشینند و زبان به نصیحت می گشایند که هر دو طرف مقصر بوده اند و نسخه آشتی می پیچند، اولا؛ باید مشخص کنند که خودشان در کدام طرف ایستاده اند؟ در جبهه اسلام و انقلاب؟ در اردوگاه دشمنان اسلام و انقلاب؟ و یا این که «بی طرف»! هستند؟ در حالت سوم به یقین می دانند که «بی طرفی» در اسلام معنی ندارد و بی طرف ها چه بخواهند و چه نخواهند در مقابل اسلام و انقلاب ایستاده اند و ثانیا؛ باید توضیح بدهند که چگونه می خواهند میان اسلام و انقلاب با دشمنان آن وحدت ایجاد کنند؟!... و این قصه سر دراز دارد.

ب: در حماسه بی نظیر- تاکید می شود بی نظیر طی 30 سال گذشته- روز نهم دیماه که دشمنان تابلودار و دروغپرداز نظام نیز سرانجام چاره ای جز اعتراف به آن نداشتند، توده های چند ده میلیونی مردم را در کدام طرف ارزیابی می کنند؟ حامیان دولت؟ یا شیفتگان نظام اسلامی؟ مردم اگرچه آقای احمدی نژاد را با رأی 25 میلیونی خود به سایر نامزدها ترجیح داده بودند ولی آن روز به حمایت از امام حسین(ع)، امام، رهبری و نظام اسلامی به صحنه آمده بودند. چرا که می دانستند ماجرای این روزها، اختلاف دو جناح یا دو سلیقه سیاسی درون نظام نیست، بلکه گروهی اندک با حمایت بی پرده مالی، تدارکاتی و سیاسی و اطلاعاتی دشمنان بیرونی به مقابله با اسلام، امام حسین(ع)، امام و نظام اسلامی برخاسته اند و مردم برای ابراز وفاداری خود به این آموزه ها و مبانی الهی به صحنه آمده بودند. در تمامی طول تظاهرات چند ده میلیونی آن روز هیچ سخنی و شعاری به حمایت از دولت بر زبان ها و پلاکاردها نبود، مردم حتی یک عکس احمدی نژاد را هم با خود حمل نمی کردند. بنابراین باید از آقایان پرسید آیا غیر از این است که دو طرف مورد ادعای شما دو جناح سیاسی نیستند، بلکه در یک سو توده های میلیونی وفادار به اسلام و انقلاب و در سوی دیگر گروهی اندک و کم شمار قرار دارند که علیه این آموزه ها خروج کرده اند؟!

4- آقایان «میانجی»! می گویند هر دو طرف دست به خشونت زده اند!! و توضیح نمی دهند که اگر عده ای به تحریک سران فتنه و محافل بیگانه به خشونت گرایی، آشوب آفرینی، ضرب و شتم مردم، قمه کشی، حمله به پایگاه بسیج و نیروی انتظامی، آتش زدن اماکن عمومی و اموال ملت، تعرض به نوامیس مردم، قتل عابران و ... دست زدند وظیفه نیروهای انتظامی چیست؟ آیا باید دست روی دست بگذارند و در مقابل این آشوب آفرینی ها فقط ناظر بی طرف باشند؟! اگر چنین انتظاری دارید چه بخواهید و بدانید و چه نخواهید و ندانید، از آشوبگری و خشونت علیه مردم حمایت کرده اید. چرا در این میان، به آسایش و آرامش مردم و حفظ جان و مال و نوامیس آنها فکر نمی کنید؟! در کجای دنیا و با کدام عقل سلیم و نگاه دموکراتیک و مردم سالارانه به آشوبگران و برهم زنندگان آرامش و آسایش مردم اجازه غائله آفرینی می دهند؟! پیرزنی به کریم خان زند شکایت برد که حرامیان نیمه شب به خانه ام تاخته و اموالم را به غارت برده اند، کریم خان پرسید؛ چرا خفته بودی که حرامیان فرصت تاخت و تاز پیدا کنند و پیرزن پاسخ داد؛ پنداشتم که تو بیداری!

5- کدامیک از آشوب های خیابانی را سراغ دارید که اولا؛ قانونی بوده باشد و ثانیاً؛ فتنه انگیزان، آشوبگری و تعرض به جان و مال و نوامیس مردم را آغاز نکرده باشند؟! اگر نمونه ای دارید بفرمائید و اگر ندارید - که ندارید- شما نیز مانند توده های چند ده میلیونی مردم علیه آشوبگران خروش بردارید و چنانچه میانجی بی طرف! هستید، جانب بی طرفی حفظ کرده و سکوت کنید! اگرچه در این ماجرا، «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن».

6- ممکن است گفته شود که در مواردی نیز برخی از نیروهای حافظ نظم و آرامش در برخورد با آشوبگران زیاده روی کرده اند. که دراین باره باید گفت؛ اولا؛ از کجا معلوم این عده نفوذی نبوده و از جانب سران فتنه و مدیریت بیرونی فتنه گران ماموریت نداشته اند؟! وقتی کسانی که روزی نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس بوده اند در چنبره دشمنان بیرونی به انواع دروغپردازی، صحنه سازی، فتنه انگیزی، قتل، غارت و آشوب آلوده می شوند، احتمال وجود چند نفوذی دور از انتظار نیست و سابقه نیز داشته است. ثانیاً؛ در حالی که سران فتنه و عوامل اصلی آن علی رغم اثبات جرم و جنایت آزادانه پرسه می زنند، دستگاه قضایی، سخت ترین برخوردها را با تعدادی از متخلفان چه در نیروی انتظامی و چه در قوه قضائیه داشته است و دستور پی گیری نیز از سوی بالاترین مقام کشور صادر شده است. بنابراین بدیهی است که یک نمونه از این دست آنهم در مقیاسی بسیار کوچک و اندک که به شدت نیز پی گیری شده است نمی تواند توجیه کننده جنایت آشوبگران باشد. ثالثاً؛ و از همه مهم تر این که تخلف مورد اشاره بعد از آشوب و حمله آشوبگران به مال و جان و ناموس مردم صورت گرفته است بنابراین نمی توان از این تخلفات به عنوان یک سوی ماجرا یاد کرد. ظاهراً باید این نکته بدیهی نیز برای آقایان توضیح داده شود که هم رد شدن از چراغ قرمز جرم است و هم بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، اما، آیا می توان راننده عبورکننده از چراغ قرمز را با صادرکننده فرمان بمباران هیروشیما و ناکازاکی مقایسه کرد و هر دو را در یک سطح و مقیاس مجرم تلقی نمود؟! آقایان به کجا می روید؟!

7-می گویند چه اشکالی دارد که کسانی برخی از نظرات ولی فقیه را قبول نداشته باشند اما طرفدار نظام و امام و اسلام باشند!! که باید گفت؛ ولایت فقیه رکن اصیل و تیرک خیمه نظام اسلامی است، بنابراین کسانی که این رکن اصیل تصریح شده در اسلام و قانون اساسی را نادیده می گیرند اولا؛ نمی توانند طرفدار نظام باشند، چرا که نفی قانون اساسی با اعتقاد به نظام در تضاد است. ثانیاً؛ نمی توانند پیرو اسلام ناب محمدی(ص) باشند، زیرا، اسلام ناب از فقه آل محمد(ص) ریشه می گیرد، بنابراین چگونه می توان حکومتی را تصور کرد که نام اسلامی داشته باشد، اما، رهبری آن با ولی فقیه، یعنی فقیه عادل و آگاه به قوانین اسلامی نباشد؟ ثالثاً؛ ادعای پیروی این افراد از حضرت امام(ره) نیز دروغ محض است. آیا اصل ولایت فقیه که آقایان شعار مرگ بر آن را سر داده اند، از اصول بنیادین خط امام(ره) نیست؟ و آیا می توانند ادعا کنند که منظور حضرت امام(ره) از ولایت فقیه، تنها ولایت خود ایشان بوده است؟! بدیهی است که پاسخ منفی است، زیرا در این صورت باید بپذیرند حضرت امام(ره) به ادامه نظام جمهوری اسلامی اعتقاد نداشته اند؟! چرا که آن بزرگوار با تکیه بر مبانی عقلی و بدیهی اسلام نشان می دادند، جمهوری اسلامی بدون حضور ولی فقیه در آن، جمهوری اسلامی نیست بنابراین در صورتی که ادعا شود ایشان ولایت فقیه را منحصر به وجود مبارک خود می دانستند باید پذیرفت که آن امام به حق پیوسته، اعتقادی به ادامه نظام جمهوری اسلامی بعد از رحلت خویش نداشته اند!!

8- از سران فتنه که ماموریت بیرونی دارند و نیز از برخی آلودگان به چرب و شیرین دنیا و گرفتارشدگان در تعصب های کور گروهی و جناحی انتظار حق گویی و واقع بینی نمی رود، اما، از کسانی که می دانیم نیت خیر دارند و از آلودگی به دورند، انتظار می رود ساده اندیشی را کنار بگذارند و چشم ها از غبار بشویند تا اهداف اصلی فتنه گران را همانگونه که هست ببینند. آیا حمله آشکار سران فتنه به اسلام و انقلاب و امام و رهبری و از همه بی شرمانه تر، حمله به امام حسین(ع) را نمی بینند؟! آیا آمریکا و اسرائیل و سلطنت طلب ها و بهائیان و منافقین و همه دشمنان تابلودار اسلام را مشاهده نمی کنند که به حمایت از فتنه و سران فتنه برخاسته اند؟! جنگ احزاب است با سناریوی صفین، آن روز برخی این هشدار را درک نمی کردند که؛

«امروز پاره پاره قرآن به نیزه هاست
فردا سر حسین(ع) که قرآن پرپر است»

ولی مردم این روزها به بصیرت دریافته اند اگر فریب پاره های قرآن -بخوانید شال سبز و ادعای خط امام- بر نیزه ها را بخورند، فردا باید شاهد سر حسین(ع) بر همان نیزه ها باشند. اما؛ امروز توده های عظیم مردم چشم به رهبر دارند و دیدید و می بینند، همه جا از او به یک اشاره است و از مردم به سر دویدن. این بار، خیمه معاویه است که ویران می شود. خدا کند هیچ مسلمانی از این قافله غافل نماند.

 

http://rajanews.com/  منبع :


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/10/20 و ساعت 12:40 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا