مدیر مسئول روزنامه رسالت عنوان کرد: ما در برابر انقلابیونی قرار داریم که پشیمان و فرسوده اند و رو در روی ما طی 8 ماه در حالی که گاهی لبخند و گاهی اخم برچهره داشتند، خنجری را در پشت خود آماده برای فروکردن در سینه ما نگه داشته اند.
به گزارش شبکه ایران، محمد کاظم انبارلویی، مدیرمسئول روزنامه رسالت، در یادداشتی که امروز در این روزنامه منتشر شده است، حرکت بعدی فتنه گران را تلخ کردن شیرینی حضور مردم در روز22 بهمن دانست.
انبارلویی در ابتدای این یادداشت، ضمن بررسی تصمیات اتاق فرمان آشوب های اخیر در کشورهای خارجی، نوشت: "کسانی که در اتاق فرمان آشوب و اغتشاش در لندن و واشنگتن و تل آویو نشسته اند، روی پیاده نظامی حساب بازکرده اند که به دستور «بدو» ، «بایست» خوب گوش می کنند. در صف مقدم این پیاده نظام منافقین ، سلطنت طلبها و گروه های الحادی قرار دارند".
وی، علت فعال شدن این گروهک های تروریستی و منحرف را اقدامات دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نپذیرفتن نتایج انتخابات دانست و در اینباره نوشت: "دو تن از نامزدهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری، چه قبل و چه بعد از انتخابات، داخل پروژه نبرد نرم دشمن عمل کردند و بستر لازم برای ظهور تبهکاری های اتاق فرمان آشوب را فراهم کردند".
مدیر مسئول رسالت، معارضه با نظام در مراسم و مناسبت های مختلف را طرحی از سوی "حسین بشیریه" دانست و ضمن بررسی این طرح، نوشت: "براساس دکترین حسین بشیریه؛ معارضه با نظام در هر مراسم، مناسک و در هر مناسبت است. آنها قدرت نرم دشمن را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و بالاخره روز عاشورا به رخ ملت کشیدند. رکوردی که در روز عاشورا از شرارت به جای گذاشتند، تاب مردم را به سرآورد و مردم در رفراندوم 9 دی ماه یک پاسخ 40 میلیونی به اصحاب فتنه و فرماندهان آنها در اتاق فرمان آشوب داد".
وی در ادامه به تلاش های مستمر رسانه های استکباری برای ایجاد تنش در روز 22 بهمن اشاره کرد.
این فعال سیاسی در ادامه یادداشت خود، به سید محمد خاتمی در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب اشاره کرد و سخنان وی را در تضاد با رفتارش دانست.
انبارلویی در واکنش به این صحبت خاتمی که "ساختارشکنی و خشونت را تائید نمی کنیم"، نوشت: "هر کس که به این گزاره می اندیشد یک احساس همدری با آقای خاتمی می کند و فکر می کند ایشان در این بیان صادق است. اما تصریحات وی در این دیدار عکس آن را نشان می دهد. این گزاره نشان می دهد خاتمی اعتراف می کند ساختار شکنی در آشوبهای8
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به بخش دیگری از سخنان خاتمی مبنی بر اینکه "چقدر خوب بود همه عزیزانی که امروز در زندان هستند در جمع ما بودند و همه باهم در راهپیمایی22 بهمن شرکت می کردیم"، به انتقاد از "عزیز خواندن محاربین" پرداخت و نوشت: "اگر آقای خاتمی قبول دارد طی 8 ماهه گذشته خشونتی در کار بوده و ساختارشکنی (بخوانید محاربه با نظام)، بنابراین باید قبول کند کسانی که در آشوبهای اخیر دستگیر شده اند دستی در خشونت و ساختارشکنی داشته اند. مگر همین ها نبودند که در راهپیمایی روز قدس و 13 آبان، آن اغتشاشات را پدید آوردند، مگر همین ها نبودند که در روز عاشورا و 16 آذر اهانت به اصل نظام را در دستور کار داشتند. این آرزوی آقای خاتمی و «عزیزان» خطاب کردن به آنها چه معنی می دهد؟".
انبارلویی به اعدام دو تن از محاربین علیه نظام هم اشاره کرد و بیان داشت: "دو تن از همین «عزیزان» به تازگی به جرم محاربه اعدام شدند و تعدادی هم در نوبت مجازات قانونی هستند، چرا خاتمی باید رسما از آنها دفاع کند. شاید گفته شود منظور آقای خاتمی محاربان نیستند . اما ایشان در سخن خود تصریح کرده «همه عزیزانی که امروز در زندان هستند»؛ کلمه «همه» عمق ارادت ایشان را به ساختار شکنان و طرفداران خشونت طی ماههای اخیر نشان می دهد".
وی سخنان خاتمی را مصداق دو پهلوگویی و حتی چند پهلوگویی دانست که هر پهلوی آن جریان مجمع روحانیون مبارز را به یکی از اضلاع کفر، نفاق و الحاد که دشمنان اصلی و دیرینه نظام هستند، نزدیک می کند و نوعی همدردی و همنوایی با آنان محسوب می شود.
مدیرمسئول رسالت در ادامه ی یادداشت خود، مردم و مسئولین نظام را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواست در سالروز پیروزی انقلاب خیلی هوشیار باشند تا شرارت های 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا، در 22 بهمن تکرار نشود.
وی با بیان اینکه "ما در برابر انقلابیونی قرار داریم که پشیمان و فرسوده اند و رو در روی ما طی 8 ماه در حالی که گاهی لبخند و گاهی اخم برچهره داشتند، خنجری را در پشت خود آماده برای فروکردن در سینه ما نگه داشته اند"، روز 22 بهمن را روز نبرد نرم با پیاده نظام دشمن خواند که ممکن است آنها به نبرد سخت روی آورند.
در نظام مبتنی بر عدالت این روند قابل توجیه نیست
محمدمهدی تهرانی: اگر چه یارانهها چند سالی است در ایران به یک موضوع فراگیر تبدیل شده، اما نقطه نظرات و قضاوت هایی که پیرامون آن در سطح جهان وجود داشته، مربوط به امروز و دیروز نیست.
به گزارش رجانیوز، "محمد چپرا" نظریه پرداز شناخته شده اقتصاد اسلامی از جمله افرادی است که به طور مشروح به مسائل مرتبط با اقتصاد اسلامی و مشخصا یارانه ها پرداخته و وضعیت کنونی یارانه ها در نظام های رایج جهانی را به چالش کشیده است. او معتقد است الگوی مبتنی بر اسلام با توزیع یارانه ها به شیوه رایج در تعارض است و برای رسیدن به الگوی اسلامی باید در روندهایی از این دست تجدید نظر کرد.
"محمد چپرا" میزان بهره مندی فقرا و ثروتمندان از یارانه ها را مورد توجه قرار می دهد. او از "نظام سوسیالیستی شوروی" و "الگوی دولت رفاه" در زمره نظام های شکست خورده یاد می کند و می نویسد:«یارانه های عمومی، بیشتر به نفع ثروتمندان و صاحبان امتیازات است تا به نفع خریدهای محدود نیازمندان... چون این یارانه ها در مقایسه با طبقات دیگر، بیشتر به حال ثروتمدان مفید است، برای کشاورزانی که کمترین قیمت ها را برای محصولات خود دریافت می کنند، مانند جریمه است و همین امر باعث مرگ انگیزه ها برای تلاش کارآمد و تولید بیشتر می شود.»
"چپرا" به مطالعات مختلف در کشورهای جهان اشاره می کند و ادامه می دهد:«یارانه های عمومی برای ثروتمندان فایده بیشتری از فقیران دارد؛ زیرا نسبت مصرف ثروتمندان از کالا و خدماتی که یارانه های دولتی دریافت می کنند، نسبت بزرگی است. "ویت" و "نیوبولد" توزیع یارانه های دولت را برای نان، کره، شیر، پنیر، آرد و چای و آنچه دولت کارگری بریتانیا بی درنگ پس از پیروزی در انتخابات 1974 میلادی به اجرا گذاشت، بررسی کرده، به این نتیجه رسیدند که یارانه های غذایی بیش از آنکه به افراد کم درآمد برسد، به کسانی می رسد که در رفاه کامل هستند.»
وی
این نظریه پرداز اقتصاد اسلامی در ادامه به شرح راهبردهای مبتنی بر الگوی دینی می پردازد و تصریح می کند که برای حصول الگوی اقتصاد اسلامی باید این وضعیت نابرابر تغییر کند. "چیرا" می نویسد:«با وجود اینکه در دولت اسلامی، رفاه فقیران باید نخستین ارزش باشد، برخی یارانه های حکومت اسلامی(یا به طور مستقیم یا از طریق موسسات عمومی، و یارانه های آشکار یا نهان) را نمی توان به طور قانع کننده ای تایید کرد. این یارانه ها به طور معمول بر اساس ملاحظات مربوط به عدالت یا ملاحظات اقتصادی توجیه می شود؛ ولی شروط اهداف شرعیت یا اصول هزینه های عمومی را که پیش از این با استناد به دو ملاحظه مذکور بیان شده، تامین نمی کند.»
وی
وی
"محمد عمر چپرا" در ادامه از ضرورت حمایت های خاص از اقشار کم درآمد و دهک های پایینی جامعه سخن به میان می آورد:«از آنجا که تفکیک از طریق قیمت ها از نظر اجرایی کاری دشوار است و به دلیل اینکه باید هر فرد قیمت حقیقی را بپردازد، بهترین روش کمک به فقیران از طریق افزایش بسیار کمک هزینه تحصیلی، مساعدت ها و پرداخت های مکمل درآمدی است که از اعتباراتی که به وسیله حکومت یا موسسه های خدمات اجتماعی برای این هدف تخصیص داده شده و از اموال زکات و دیگر کمک های داوطلبانه یا الزامی پرداخت می شود.»
وی
"چپرا" همچنین تصریح می کند:«افزایش درآمد به فقیران فرصت می دهد، ترجیحات خود را تعیین کند و قیمت حقیقی کمک می کند تا اسراف در بهره برداری از کالاها و خدمات که به دلیل یارانه عمومی واقع می شود، به حداقل برسد.»
در واقع این نظریه پرداز اقتصاد اسلامی معتقد است در الگوی اقتصاد اسلامی دولت می بایست از اقشار با درآمد کمتر حمایت کند و این حمایت در قالب نظام یارانه ای رایج ممکن نیست. او بر این باور است که می توان با پرداخت های مستقیم مکمل یا برخی مساعدت ها اقشار فرودست جامعه را کمک کرد. چیرا این راهبرد را در راستای الگوی اقتصاد اسلامی ارزیابی می کند.
گفتنی است "محمد عمر چپرا" دکترای اقتصاد دانشگاه مینیسوتای آمریکا تا کنون در گردهمایی ها، سمینارها و موسسات اقتصادی مهم همچون صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان دولت های صادر کننده نفت، اتحادیه عربی و شورای همکاری دولت های خلیج فارس در بحث و مناقشه های علمی مشارکت داشته است. دکتر چیرا در زمینه اقتصاد اسلامی کتب متعددی دارد. آنچه آمد برگرفته از کتاب اسلام و چالش اقتصادی او بود که در ایران ترجمه شده و توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
منبع ما: http://rajanews.com