زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله اش فراوان شود، از اشتباه ایمن نماند . [امام علی علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

مگر در «بیت‌المقدس»، ما از نظر تجهیزات نظامی چه برتری ویژه‌ای نسبت به پایان جنگ داشتیم که عده‌ای کمبود سلاح را بهانه کردند برای ختم جنگ؟
باید دید آقایان چه شرایطی را پیش آوردند که منجر به قصه جام زهر شد. قبل از بیان این شرایط نکته‌ای را باید به عرض برسانم: در جریان جنگ تحمیلی، عراقی‌هایی بودند که به نفع ما وارد مبارزه با صدام شدند، یعنی «سپاه بدر» و از سوی دیگر، ایرانی‌هایی بودند که به نفع صدام وارد جنگ با ما شدند، یعنی «منافقین».
تحرکات منافقین و سپاه بدر در فاصله قبول قطعنامه تا عملیات مرصاد، یک مقدار مشکوک است و از معامله‌ای پشت پرده خبر می‌دهد که ان‌شاءالله این هم در آینده روشن خواهد شد. اما چرا من معتقدم آقایان، فضا را برای امام(ره) وارونه جلوه دادند. خوب دقت کنید: چند روز بعد از پذیرش قطعنامه، منافقین ظرف 5 روز آنچه را که ما در مدت 5 سال گرفته بودیم، همه را از ما گرفتند و از طرف اندیمشک آمدند، فکه را گرفتند، مهران و دهلران را گرفتند، جاده اهواز- خرمشهر را گرفتند، در ایلام تا سه‌راهی حزب‌الله را گرفتند، نفت‌شهر را گرفتند، حاج عمران را گرفتند و... یعنی هرچه در طول 5 سال رشته بودیم، در عرض 5 روز پنبه کردند اما مگر قرار نبود ما تا 5 سال پیروزی نداشته باشیم و مگر مردم خسته نشده بودند و مگر اقتصادمان ضعیف نشده بود و مگر جبهه‌ها تهی از نیرو نشده بودند پس چرا از همین اهواز،‌جوانانی با ظاهر‌های مختلف و نه فقط بچه بسیجی‌ها آمدند جبهه؟ پس چرا همین که دوباره شهرهای ما اشغال شد، دوباره مردم جبهه‌ها را پر کردند؟ ... و چرا امام گفت: من اگر می‌دانستم مردم هنوز برای دفاع از اسلام آماده جان‌نثاری هستند، هرگز قطعنامه را نمی‌پذیرفتم؟ حضور ملت در جبهه‌ها آنچنان عالی بود که مردم ظرف چند روز دوباره عراق را به پشت مرز خودش برگرداندند.
بعد از قعطنامه، تقریبا عراق مثل اول جنگ،‌ نواحی مرزی ما را تصرف کرد. عجیب است؛ ما زمانی که به زعم حضرات هم امکانات داشتیم؛ هم پول و هم نیروی پای کار، 5 سال طول کشید تا دشمن را از این مرز بیرون کنیم اما در مرصاد که ما باز به زعم این آقایان هیچ کدام اینها را نداشتیم در عرض چند روز دشمن را فراری دادیم.
اینجا معلوم می‌شود که این آقایان همیشه خستگی، بریدگی و بحرانی بودن شرایط خود را به مردم نسبت می‌دهند.
جناب تاجیک! این روزها سالگرد عملیات کربلای5 است. این عملیات 19دی 65 شروع شد. تا چند روز ادامه داشت؟
نزدیک 35 روز.
چرا «کربلای 5» این همه برای بچه‌های جنگ، عزیز و دوست‌داشتنی است؟ من هنوز به یاد دارم که روی در و دیوار همین تهران که متاسفانه شهرداری همه‌اش را جمع کرد، به کرات نوشته بودند: «بسیجی!
کربلای 5 یادت نره؟»
ما در 8 سال جنگ تقریبا سالی یک عملیات بزرگ انجام می‌دادیم، از والفجر 4 تا خیبر، 4 ماه شد، از خیبر تا بدر شد یک سال، از بدر تا والفجر 8 شد یک سال و از والفجر 8 تا کربلای 4 هم شد یک سال اما از کربلای4 تا کربلای 5 شد 15 روز. بصره بعد از بغداد مهم‌ترین شهر عراق است بویژه از نظر اقتصادی. بصره، 4 بندر دارد: ام‌القصر، ابوالخصیب، فاو و بندر بصره. در اروندرود 3تا از بندر‌های بصره عملا از کار افتاده بود چون در خط مقدم ما بود و فقط مانده بود ام‌القصر. البته تجهیزات نظامی اهدایی دیگر کشورها به عراق عمدتاً از بندر عقبه اردن وارد عراق می‌شد. حالا اگر ما مناسبت زده هم نباشیم و فقط نخواهیم درباره کربلای5 صحبت کنیم من معتقدم عملیات والفجر 8 در تاریخ جنگ‌های بشر، نه کم‌نظیر که بی‌نظیر است.
این بی‌نظیر بودن والفجر 8، یک بخش‌اش به خاطر جغرافیای منطقه فاو و رودخانه اروند نیست؟
اصلا همه‌اش بحث جغرافیای منطقه است. آن طور که به ما گفته بودند اغلب فرماندهان عالیرتبه عراق در فاو خدمت می‌کردند، چرا که خیال‌شان راحت بود و یک مانع طبیعی به نام اروند جلوی ایران وجود داشت. اروندرود با تلاقی دجله و فرات در منطقه القرنه عراق شروع می‌شود. القرنه شهری است پایین جزایر مجنون. اروند از اینجا شروع می‌شود تا شمال خرمشهر ما و در خرمشهر، آب کارون هم به این رودخانه ریخته می‌شود و از دهانه خورعبدالله به خلیج فارس می‌ریزد. اروند 125 کیلومتر طول و تا 50 متر عمق دارد که البته در جاهای مختلف کم و زیاد می‌شود.
تقسیمات مرزی در اروندرود خط تالوگ است. خط تالوگ عمیق‌ترین بستر رودخانه است که قابل کشتیرانی باشد و فرقی نمی‌کند که این خط، طرف ساحل ما باشد یا طرف ،‌ساحل عراق. ما در رودخانه‌های مرزی 2 نوع تقسیم‌بندی داریم؛ یا خط وسط یا خط تالوگ. ویژگی منحصر به فرد والفجر 8 منوط به جغرافیای خاص رودخانه اروند است که سرعت عادی آب در آن 75کیلومتر است و در شبانه‌روز 2بار بشدت جزر و مد در اروند رخ می‌دهد. عرض این رودخانه از 250‌متر در همان القرنه شروع می‌شود و تا دهانه خور عبدالله به 2‌هزار متر هم می‌رسد.
2‌هزار متر؟!
بله، مثل «جاجرود» نیست که شما پاچه شلوارت را بالا بزنی و بروی آن‌طرف رودخانه قلیان بکشی. شوخی نیست. عرض این رودخانه 2کیلومتر است. حالا معجزاتی که در والفجر 8 اتفاق افتاد، بماند. یک نفر به نام «ستار ناصر»، معاون گردان 111 تیپ 44 عراق می‌گوید: یک روز من خواب بودم. دیدم سربازم آمد من را صدا زد که یاسیدی! بلند شو، یک هیأت عالیرتبه نظامی از مصر و یمن آمده‌اند. بلند شدیم، دیدم «محمدسعید فوضی» و «احمد یمانی»‌ آمده‌اند که از سرلشکر‌های عالیرتبه ارتش مصر و یمن هستند. همراه این 2 نفر «محمد جواد ذوالنوع»، فرمانده استخبارات ارتش عراق، «اسماعیل تابع‌النعینی» و «هشام صبافخری» که از فرماندهان مطرح عراق هستند، آمدند از این خط دیدن کنند. فوضی و یمانی زمانی که برای بازدید از این خط می‌آیند و اروند را می‌بینند و همچنین موانعی را که بعثی‌ها کار گذاشته بودند، به فرماندهان عراقی می‌گویند: ایران که سهل است اگر مدرن‌ترین ارتش‌های کلاسیک دنیا هم بیایند اروند،‌ قادر به عبور از آن نیستند. شما تخت استراحت کنید! بعد این مثال را می‌زنند که این خط شما به مراتب از «خط بالریو» اسرائیلی‌ها در صحرای سینا محکم‌تر است. در اروند یک مانع خود رودخانه بود که اصلا عراقی هم که نبودند رد شدن نیرو‌ها از اروند باز هم محال به نظر می‌رسید. مانع دوم نحوه استقرار عراقی‌ها بود؛ به گونه‌ای که بچه‌ها در صورت ورود به اروند، اگر درون آب می‌رفتند که خفه می‌شدند و اگر لحظه‌ای سرشان را بیرون می‌آوردند، عراقی‌ها می‌زدند. در چنین شرایطی بود که بچه‌ها از عرض اروند رد شدند و اگر نبود دستگیری خانم فاطمه زهرا (س)، ما یک متر عرض اروند را هم نمی‌توانستیم رد کنیم. آن هم در بهمن و فصل سرد سال. درباره والفجر 8 باید هزاران ساعت سخن گفت تا ذره‌ای از حق مطلب ادا شود. حالا برویم سراغ کربلای پنج که...
بحث اصلی ما کربلای5 است اما با این چیز‌هایی که از والفجر 8 گفتید،‌حیفم می‌آید که از اروند بدون یک خاطره رد شویم.
من قبلش این جمله را بگویم که بچه‌های این ملت از رودخانه اروند رد شدند و سربلند بیرون آمدند اما برخی از خواص ما در فتنه اخیر غرق شدند و در سیم‌خاردار بی‌بصیرتی گیر کردند و نتوانستند از موانع دنیا عبور کنند و اما خاطره، چه‌جوری‌اش را می‌خواهی؟
معمولی‌اش را بگو.
مرحله سوم عملیات بود. می‌خواستیم از طرف «سه‌راه سلیمان‌خاطر» حرکت کنیم و سر پل ام‌القصر را بگیریم که تا 500 متری پل می‌رسیدیم ولی عقب‌نشینی شد؛ داستان دارد. آتش از زمین و زمان روی سرمان می‌بارید. مثل باران بهاری آتش می‌بارید. در آن بحبوحه، مهم‌ترین کاری که به ذهن من رسید روحیه دادن به بچه‌ها بود. من در مسیر پل ام‌القصر دیدم یکی از بچه‌های مداح به نام «مهدی هدایتی» که بچه دولاب بود، خدا رحمتش کند، به من گفت: سعید! جوک بلدی؟ گفتم: آره. گفت: بگو. من هم یک جوک نسبتا بدی گفتم! حالا ما در حین دویدن بودیم و هر آن ممکن بود تیری، گلوله‌ای، چیزی به آدم بخورد. یادش به خیر! این صحنه را جزء به جزء در خاطر دارم. یکهو دیدم که این مهدی هدایتی ایستاد و شروع کرد به خندیدن و با دستش شکمش را گرفت که از خنده غش نکند. مهدی که ایستاد، من حدود چند متر از مهدی فاصله گرفتم. در همین حین 2 تا تیر گرینوف آمد در ستون و یکی خورد به ساق پای یکی از پدران شهدا به نام «حاج آقا کاشی‌پزها» و تیر بعدی هم خورد شقیقه مهدی و دقیقا افتاد روی حاج آقا کاشی‌پزها و خون شقیقه‌اش داشت مثل فواره می‌پاشید. من دیدم حاج آقا درد خودش را فراموش کرده و مدام دارد مهدی را صدا می‌زند. از این تیپ خاطره‌ها زیاد است. مثلا همین
«محمد طاهری» مداح در گردان ما بود. من یک شیپور داشتم، از این پلاستیکی‌ها. با این صدای خروس درمی‌آورم. محمد طاهری یک مسؤولی داشت به نام «یحیی لواسانی» که از آن فرمانده‌های مشتی بود. خیلی هم چاق و چله بود. من صبح زود توی پایگاه سوم موشکی عراق، یک جا قایم شدم و با این شیپور صدای خروس درآوردم. یحیی به محمد گفت: پاشو خروس، پیدایش کن، ناهار یک دلی از عزا دربیاوریم. محمد گفت: خروس اینجا چه کار می‌کند؟ یحیی گفت: نمی‌دانم ولی صدای خروس دارد می‌آید. حالا من قایم شده بودم پشت گونی. بعد که فهمیدند صدای خروس از طرف گونی است، یحیی از این طرف آمد، محمد از آن طرف، بعد که فهمیدند من سر کارشان گذاشتم، تا 2 ساعت دنبالم کردند!
و عملیات کربلای 5.
من خودم همان طور که شما گفتید بعد از جنگ زیاد در و دیوار می‌دیدم که این شعار را نوشته‌اند: «بسیجی! کربلای 5 را فراموش نکن» اما همه این شعارها زمان کرباسچی حذف شد. در همین تهران خیابان شهید تندگویان، قبلش یک «وزیر بسیجی» داشت. اینها بسیجی‌اش را حذف کردند. اینقدر اینها از بسیج می‌ترسند. مگر تندگویان، بسیجی نبود. تندگویان در اسارت، 11 سال تمام خورشید را ندید. این را مهندس یحیوی می‌گفت. اگر تندگویان، وزیر بسیجی نبود که مثل این وزرای فراری خاتمی، بند را آب می‌داد. بله، کربلای 5 هم اگر ماندگار شده محصول همت بچه‌های بسیج است. کربلای 5 یکی از مهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین عملیات‌های ما بود. در کربلای 5 ما در زمینی عملیات کردیم که 85 درصد صلح بود. یکی از ویژگی‌های کربلای 5 این است که دفعتا رخ داد. ما مثلا برای «والفجر 8» 6 ماه تمام فقط اطلاعات عملیات و بچه‌های غواص حدود 750بار رفتند آن طرف اروند، آمدند این طرف اروند و منطقه را شناسایی کردند. اما کربلای 5 مگر چند روز با کربلای 4 فاصله داشت؟ آیا فرصتی بود که دکل دیده‌بانی بزنیم؟ آیا وقتی برای باز کردن معبر بود؟ آیا خطوط دشمن شناسایی شد؟ آیا زمان بود که نقاط ضعف دشمن را شناسایی کنیم؟ و این عملیات از نظر سیاسی هم بسیار مهم بود و در مقطعی رخ داد که ما شاهد جنگ نفتکش‌ها بودیم. در کربلای 5، 85 درصد زمین را صلح کرده بودند. 270 ردیف موانع داشت. مثل سیم‌خاردارهای حلقوی، فرشی، مثل تله‌های انفجاری، مثل خورشیدهای طرح اسرائیلی.
با این حساب اصلا راه رفتن در زمین عملیات کربلای5 امر دور از ذهنی بود، چه برسد به جنگیدن با دشمن.
و در همین زمین بچه‌ها با رمز یا زهرا(س) بیشتر از 30 روز شبانه روز جنگیدند. در کربلای 5 هم سیم‌خاردارها مسلح به مین بود و بعثی‌ها آب دریاچه پرورش ماهی را تنظیم کرده بودند که تا زیر زانو باشد و نه غواص بتواند شنا کند، نه قایق بتواند در این آب مانور دهد و نه نفر توانایی عبور داشته باشد. شهید سعید سلیمانی به خود من گفت که امام وقتی نقشه را برایش برده بودند، انگشتان مبارکش را گذاشت روی شلمچه و گفت: باید در این منطقه عملیات شود. بعضی از فرماندهان اول مخالفت کردند بعد که پذیرفتند گمان‌شان این بود که امام حالا چند ماه فرصت‌ می‌دهد اما حضرت روح‌الله گفت ظرف یک هفته عملیات کنید. فرماندهان نظامی 15 روز از امام وقت می‌گیرند. کوتاه‌ترین عملیات ما در جنگ، کربلای 4 بود که 3دی 65 شروع و 5 دی تمام شد. 2 هفته بعد کربلای 5 آغاز شد. جالب اینجاست که ما «تیپ قمر بنی‌هاشم» و «لشکر 5 نصر» را به عنوان تله فرستادیم جلوتا بعثی‌ها مشغول اینها شوند و ما از نواحی دیگر جلو برویم.
برای کربلای 4، یک سال وقت برنامه‌ریزی بود اما 2 روزه شکست خورد ولی کربلای 5 با 2 هفته به پیروزی رسید. چرا؟
حضرت علی(ع) می‌فرماید: غرور مایه شکست است. من روی عملیات کربلای 4 خیلی کار کردم ولی مهم‌ترین دلیل شکست در این عملیات، مغرور شدن بچه‌ها بعد از والفجر 8 در بهمن سال 64 بود و امثال ما در دل‌مان می‌گفتیم ما که از اروند رد شدیم، پس حتما از پس عراق در کربلای 4 هم برخواهیم آمد. «وفیق السامرایی» می‌گوید: ما در طول جنگ برای اولین‌بار نیروهای‌مان را شبانه گسیل کردیم به نخلستان‌های حاشیه اروند. دشمن به این نتیجه رسیده بود که رزمنده برای عملیات به نخستین چیزی که نیاز دارد مهمات انفرادی است. مثلا کلاش به دست نیاز به تفنگ کلاشینکف دارد. تیربارچی نیاز به گرینوف دارد. آرپی‌چی‌زن نیاز به گلوله آرپی‌جی دارد. سنگین‌‌ترین سلاح‌های آفندی ما همین‌هاست. دوشکا و خمپاره بعدا می‌آید. توپ و تانک هم در مرحله بعدی است. عراقی‌ها آمدند کل خطوط کربلای 4 در حاشیه اروند را از سلاح انفرادی و سبک خالی کردند.
چگونه؟
از قبل آماده کرده بود خودش را و با جاسازی نیروها در اطراف اروند، با تانک، قایق می‌زد و حتی با تانک، نفر می‌زد. با گلوله مستقیم تانک، می‌زد به بچه‌ها. جنگ‌ تن با تانک در کربلای 4 رخ داد. لذا 8 گردان ما که توانستند از آب عبور کنند، خیلی زود گیر بعثی‌ها افتادند و قلع و قمع‌ شدند و عملیات شکست خورد. ما البته می‌دانستیم که عملیات لو رفته. من خودم ساعت 6 بعد از ظهر که هوا دیگر تاریک شده بود دیدم عراق منور خوشه‌ای زده است. من یکی از دوستانم «راسخ» را صدا کردم و گفتم: عملیات لو رفته. راسخ گفت:‌چرت و پرت نگو و الکی روحیه بچه‌ها را ضعیف نکن، بعد یک پس‌گردنی هم زد به ما. من منور‌های خوشه‌ای را نشانش دادم. منور‌های خوشه‌ای نمایانگر لو رفتن عملیات بود. با هلی‌کوپتر می‌ریختند و 25 دقیقه‌ای این منور‌ها می‌سوخت و شب را، درست مثل روز روشن می‌کرد و شما می‌توانستید یک سوزن را نخ بکنید. همان‌شب دستور دادند که با چراغ روشن به خط بروید و تمام ماشین‌ها با چراغ روشن رفتند خط و چه بهره‌برداری از این تاکتیک کردند،‌ خدا می‌داند.
حالا چرا با چراغ روشن؟
من نمی‌دانم.
چه کسی این دستور را داد؟
بگذریم؛ تاریخ روشن خواهد کرد. من نمی‌دانم چه اصراری بود عملیاتی که لو رفته بود حتماً انجام شود و چرا در خطی که لو رفته، دستور دادند با چراغ روشن حرکت شود. در کربلای 4 به‌خاطر همین اشتباهات، عقبه 8 گردانی که تا جاده الاماره- بصره جلو رفتند، بسته شد. خود فاو، 3‌تا جاده داشت: ام‌القصر، بصره و البهار، بچه‌ها تا جاده البهار ـ بصره جلو رفتند.
مگر برای کربلای 4 شناسایی صورت نگرفته بود؟
بله.
پس چرا متوجه نیرو‌های عراقی‌ای که داخل نخلستان‌ها بودند نشدیم؟
عراقی‌ها در میان نخلستان‌ها استتار کرده بودند و حتی عکس هوایی هم آنها را نشان نمی‌داد و مشکوک بود.
اما عملیات «والفجر مقدماتی» در فکه هم لو رفت ولی انجام شد. جناب تاجیک! شاید ناگزیر بودیم از انجام کربلای 4.
این ناچار بودن را من برای والفجر مقدماتی قبول دارم. درباره کربلای 4 اما اصلاً نمی‌پذیرم که ما ناگزیر بودیم. خیلی راحت می‌شد عملیات را به تعویق انداخت و کربلای 4 را در کربلای 5 حل کرد. در سال 61 رئیس‌جمهور فرانسه والری ژیسکاردستن، الکساندر کنت دومارانش وزیر اطلاعاتش را فرستاد بغداد تا با عدنان خیرالله درباره راه‌های اهدای یک بمب اتم به عراق مذاکره کنند و قرار بود در سال 61 با زدن یک بمب اتم به یکی از زمین‌های اطراف مرز غائله جنگ را به نفع خود تمام کنند. این دومارانش همان است که موجب ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی شد و جالب است بدانید همین فرد در عملیات دلتا در صحرای طبس قصد ربودن امام (ره) را هم داشت. نیروهای آمریکا‌یی در این عملیات معروف بودند به «پنجه عقاب» تحت فرماندهی چارلی بکویز. حالا از بحث منحرف نشویم. من در عملیات کربلای 5 و والفجر 8 به خاطر شدت حجم آتش برخورد گلوله با همدیگر را دیدم. بیت‌المقدس هم می‌گویند برخورد گلوله‌ها با یکدیگر بوده که من در بیت‌المقدس نبودم. در همین عملیات به حدی شرایط برای عراقی‌ها سخت شد که شایعه کردند شخص صدام آمده و دارد عملیات را رهبری می‌کند. که این به نظر من دروغ است، خود صدام وجود نمی کرد به خط کربلای 5 بیاید. فرمانده عراق در کربلای 5 شخصی به نام میخائیل رمضان بود. میخائیل رمضان کتابی دارد به نام «شبیه صدام» که در این کتاب زوایایی از زندگی صدام برملا می‌شود. میخائیل رمضان به قدری شبیه صدام بود که انگار خلاف ادب است یک پشگل را از وسط 2نیم کرده باشند. عراقی‌ها از کربلای 5 و همچنین والفجر 8 به عنوان کابوس یاد می‌کردند و هر کسی را می‌خواستند تنبیه کنند یا می‌فرستادند اروند یا شملچه. در کربلای 5 ما از نظر زمان محدودیت داشتیم و از نظر مکان بشدت در مخمصه بودیم.
اصولا هدف از عملیات کربلای 5 چه بود؟
رسیدن به شرق بصره و اگر شد شهر بصره یعنی ما تا کانال‌های زوجی برویم. می‌دانید که عراق تقریبا همه نیروهایش را گسیل داد به این منطقه تا از بصره با تمام قوا دفاع کند. از نظر عراق، بصره اهمیت استراتژیکی در حد خرمشهر برای ایران داشت. صدام یک بار قبل از بیت المقدس بلوف زد که اگر ایران خرمشهر را بتواند از ما بگیرد، من کلید بصره را دو دستی تقدیم ایران می‌کنم. پس بصره برای عراق شهری حیاتی بود که به 4 بندر منتهی می‌شود. ما در کربلای 5 تا 8 کیلومتری شهر بصره رفتیم. گردان ما تا کانال‌های زوجی رفت که البته آنجا کار گره خورد و ناچار شدیم عقب‌نشینی کنیم. من با همین چشم‌های خودم کارخانه پتروشیمی بصره را دیدم و در شب، چراغ‌های شهر بصره روشن بود. هدف حداکثری ما در کربلای 5 ورود به دروازه‌های شهر بصره بود که اگر برخی آقایان اجازه می‌دادند رسیدن به این مهم کاری بود که از عهده این بچه‌ها برمی‌آمد مثلا میان ما و لشکر سیدالشهدا اگر یک الحاقی صورت می‌گرفت اتفاقات شیرین‌تری هم در کربلای 5 می‌افتاد.
سرانجام کربلای 5 چه شد؟
عراقی‌ها چون از نبرد روی زمین با بچه‌های ما عاجز بودند جنگ را به ورطه نامردی کشیدند و از یک طرف به جنگ نفتکش‌ها دامن زدند و از طرف دیگر شهرهای ما را موشک‌باران کردند. البته بچه‌های ما در جنگ در این وادی هم کم نیاوردند و «کشتی بریجتون» را زدند.
ماجرای این کشتی بریجتون چیست؟
آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند خلیج فارس تحت سیطره ماست. امام ولی گفته بود که اجازه ندهید کشتی‌های آمریکایی از تنگه هرمز رد شوند و اگر آمدند بزنید اما برخی‌ها به حرف امام گوش نکردند و معتقد بودند که نظر امام از منظر نظامی، کارشناسانه نیست. تا اینکه چند سال پیش یکی از ژنرال‌های آمریکا‌یی در خاطرات خود گفته بود که ما بنا داشتیم اگر ایرانی‌ها همان روزهای اول حضور ما یکی از کشتی‌های ما را بزنند ما از تنگه هرمز عقب‌نشینی کنیم. در آن زمان آمریکایی‌ها اگر اشتباه نکنم حدود 1250 تا خبرنگار آوردند روی یکی از ناوهای مهم‌شان مستقر کردند. یک ناو از عقب، 2 تا ناو از 2طرف، این کشتی نفتکش از جلو، اینها را اسکورت می‌کردند. اینجا باز هم لطف خدا و کمک حضرت حق شامل حال ما می‌شود و مین‌هایی که بچه‌ها در مسیر حرکت این کشتی‌ کار گذاشته بودند موثر می‌شود و دماغه کشتی بریجتون به مین می‌خورد و منفجر می‌شود و نفتکش هم آتش می‌گیرد و همان خبرنگارانی که آمده بودند هیبت آمریکا را نشان دهند، ناخواسته ابهت ایران را مخابره کردند. در همین حوادث اخیر هم خبرنگاران زیاد می‌آمدند تا بلکه خبر فروپاشی نظام را مخابره کنند اما مجبور شدند از 9دی گزارش رد کنند.

منبع ما :

http://www.598.ir/view.aspx?Id=1083


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 4:0 عصر | نظرات دیگران()

 

 

 

 

 

 

 

 

777 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

سرور1 یا سرور2

 

شادی روح امام و شهدا صلوات

 

همراه تصاویر و فیلمی هایی از شیطان پرستی

 

2 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

چند لینک:

+ کلیپ  آسیب شناسی دهمین  انتخابات ریاست جمهوری کلیک کنید

+ آگهی ترحیم بعضی ها... ببینید

 

شادی روح امام و شهدا صلوات

جلسه قبل از انتخابات با هاشمی!

4،6 مگابایت

دانلود کلیپ تصویری

سرور1 یا سرور2

چند لینک:

+ اخراجی ها 5/2 ورژن جدید اینجا کلیک کنید

+ توضیحاتی در مورد کلیپ دیدار دکتر احمدی نژاد با آیت الله مجتهدی(متن سخنان هم آمده است)...اینجا کلیک کنید  

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 12:9 عصر | نظرات دیگران()
ثبت نام کارشناسی ارشد آزاد از امروز   05/11/1388

ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 89 دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 8 بامداد امروز دوشنبه 5 بهمن 88 از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی http://www.azmoon.org آغاز می شود.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهلت ثبت نام این آزمون تا ساعت 24 پنج شنبه 15بهمن 88ادامه خواهد داشت.

داوطلبان در این مدت می توانند با مراجعه به دفاتر پستی در سراسر کشور و تهیه دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت نام کنند.

متقاضیان دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد نیز می توانند با مراجعه به دفاتر پستی و تهیه کارت اعتباری ثبت نام کنند.

 

  نسخه چاپی

منبع ما : http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=212377

 

 

 

افزایش بهای نفت و طلا

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت .

 

واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، در بازار لندن بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با سی و نه سنت افزایش به هفتاد و دو دلار و شصت سنت رسید.

در بازار نیویورک نیز هر بشکه نفت خام سبک وست تگزاس اینترمدیت با پنج سنت افزایش به هفتاد و چهار دلار و بیست و پنج سنت رسید.

در بازارهای فلزات گرانبها نیز هر اونس طلا با شش دلار و چهل و پنج سنت افزایش به هزار و نود و نه دلار و ده سنت رسید.

 

  نسخه چاپی

 

منبع ما : http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=212388


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 12:4 عصر | نظرات دیگران()

بازداشت یکی از کارمندان مجلس

یکی از کارمندان مجلس به جرم مشکلات اخلاقی بازداشت شد.

به گزارش جهان ، این فرد که به توصیه یکی از کارمندان ارشد بخش اداری مجلس در حال سپری کردن خدمت سربازی خود در بخش انفورماتیک مجلس بود به دنبال شکایت های متعدد و احراز مشکلات اخلاقی از سوی نهادهای نظارتی شناسایی و بازداشت شد .

وی که برای فرار از خدمت سربازی تا چندی پیش در کانادا زندگی می کرد بنا به توصیه این مسئول به کشور بازگشت و در بخش حساس انفورماتیک مجلس به کار گماشته شد .

گفته می شود این فرد در خانه سازمانی مجلس هم ساکن بود.

 

همه در مناظره‌های تلویزیونی شرکت کنند

 

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات با اشاره به مناظره‌های تلویزیونی تاکید کرد:شخصیت‌های سیاسی چهره بودن را کنار بگذارند.
محمد جواد لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مناظره‌های تلویزیونی اظهار داشت: برگزاری مناظره‌ها را بسیار خوب می‌دانم و همه افراد باید در‌آنها شرکت کنند.
وی افزود: شخصیت‌های سیاسی چهره بودن را کنار بگذارند، زیرا اصل بحث ها مهم است و مهم نیست که از چه جناح‌هایی در مناظره حضور یابند، بلکه باید مردم مطالبی را از مباحث مطرح شده کسب کنند.
رئیس مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات در پاسخ به سوال دیگری در مورد سخن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه فقط رهبری قادر به حل مشکلات هستند، تاکید کرد: بدون تردید ایشان سخن درستی گفته است، بدین معنا که همه باید پشت سر رهبری بایستیم و به آمریکا یک “نه” بزرگ بگوییم و این مهم ترین کاری است که امروز می توانیم انجام دهیم.

منبع ما : http://www.jahannews.com/

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 11:59 صبح | نظرات دیگران()
بازخوانی نطق بازرگان در مجلس و موضع گیری خاتمی علیه وی/2
شباهت‌نظر بازرگان‌درباره ‌منشأ راهپیمایی‌‌مردمی با طرفداران‌توهم‌ساندیس!

سید حامد حجت: در بخش اول از نوشتار حاضر به شرح اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق در سال 1360 و حمایت مهدی بازرگان در نطق پیش از دستور خود که اعضای تروریست منافقین را "جوانان جانباز" و "نونهالان جگرگوشه" پرداخته شد و بیان شد که در پی این نطق جنجالی مردم، و مسئولان کشور موضع گیری کرده و راهپیمایی هایی را به راه انداختند، همچنین به سرمقاله های روزنامه کیهان که در سه روز مجزا در پاسخ به نطق بازرگان به قلم سید محمد خاتمی مدیر مسئول وقت کیهان و نماینده دور اول مجلس اشاره شد؛ پس از انتشار سرمقاله های کیهان،‌ مهدی بازرگان در نامه ای به روزنامه کیهان پاسخی را عرضه داشت که کیهان نیز با انتشار آن نامه بعلاوه متن کامل نطق بازرگان، توضیحی را نیز ضمیمه آن کرد و در روز 26 مهرماه 1360 آنرا به چاپ رسانید که مشروح این حوادث در زیر می آید:

سید محمد خاتمی در ادامه این سرمقاله به موضوع مرگ «سادات» و خیانت‌هایی که وی به جهان اسلام و فسطین اشغالی کرده می پردازد؛ نکاتی را که خاتمی در رابطه با عزت سادات و بعد از آن ذلت وی بیان می دارد حاوی نکات جالب توجهی است.

اینکه اگر سادات زودتر می مرد شاید همچون سلف خود «جمال عبدالناصر» موجب ناراحتی محرومان جهان می شد، وی در بخش پایانی این سرمقاله اینگونه می گوید که : "سادات، سابقه ی خوبی داشت ولی قضاوت درباره ی هر انسان را باید موکول به آخرین انتخال او نمود و یا کسی چه می داند شاید سادات از آغاز هم سرسپرده ی ابرقدرتان سلطه گر بود و همگامی و همراهیش با ناصر و مبارزات آزادیخواهانه و مردمی اش نیز به فرموده و فرمان اربابان برای کسب وجهه ظاهری در نظر مردم صورت می گرفت تا به هنگام مقتضی با تکیه بر همین سابقه ساختگی، بتواند فریبکارانه بر مردم مسلط شود و هنگامی که پایه های قدرتش استوار شد و رقیبان را از صحنه خارج کرد و سازمان پلیس او نفس مردم را در سینه ها حبس نمود، با مردم مصر چنان کند که فاروق هم نکرد...امروز حرکتی عظیم در سراسر دنیای اسلام پدید آمده است که کانون زوال ناپذیرش در ایران اسلامی است و کج اندیشان خوس سابقه و بدسابقه و بدخواهان تنگ نظر نیز باید فهمیده باشند که قدرت رویارویی با ایمان و اراده توده های بیدار و به پاخاسته را ندارند. عاقبت کار همه ختم به خیر باد! والسلام".

ناگفته نماند که نطق بازرگان در مجلس علاوه بر آنکه اعتراض سیاسیون و مسئولان و مجلسیان آن زمان را در بر داشت موجب برانگیختن مردم انقلابی ایران نیز شد به گونه ای که راهپیمایی هایی در محکویت نطق حمایت آمیز بازرگان از سرکرده گان منافق در تهران و برخی نقاط دیگر برگزار شد.

اما چند روز پس از انتشار سرمقاله های روزنامه کیهان در تاریخ های 16، 18 و 19 مهرماه 1360؛ مهدی بازرگان طی نامه ای به کیهان به این سرمقاله ها پاسخ داد، این نامه که در تاریخ 26 مهرماه همان سال در کیهان با چاپ رسید با توضیحی از سوی کیهان همراه بود. کیهان هم متن نطق پیش از دستور بازرگان و هم نامه ی واصله از سوی وی به کیهان و هم توضیحی بر نامه ی بازرگان را در آن روز به چاپ رسانید که بخش هایی از آن در زیر می آید.

بازرگان در نامه‌ی خود به شدت نسبت به هجمه هایی که به وی شده می نالد، وی در بخشی از نامه خود از نمایندگانی که بعد از نطق دور وی حلقه زده بودند و وی را شماتت می کردند سخن به میان می آورد، این در حالی است که به گفته کسانی که خود با افکار نهضت آزادی هماهنگی داشته و به عنوان اصلاح طلب مطرح بوده و هستند، مجلس اول شورای اسلامی را آزادترین مجلسی که پس از انقلاب اسلامی داشته ایم معرفی می کنند، مجلسی که همه احزاب و گروهها و تفکرها در آن نماینده ای داشتند.

به عنوان مثال مرتضی الویری که خود از جمله نمایندگان مجلس اول به شمار می آید در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد ملی در این باره می گوید: "نام مجلس اول با محتوای آن همخوانی داشت، مجلس اول در مواردی مانند نحوه برگزاری انتخابات، حضور نیروهای برآمده از انقلاب اول و مواجهه با حوادث کلیدی انقلاب، اول بود... نمایندگان گروه‌های ملی مذهبی، نهضت آزادی و جنبش مسلمانان مبارزحضور داشتند و حتی مجاهدین خلق و حزب توده هم اجازه پیدا کردند که کاندیداهای خود را معرفی کنند اما نتوانستند آرای مردم را جلب کنند."

بازرگان در نامه خود به کیهان اینگونه آغاز می کند: "جناب آقای محمد خاتمی! نماینده‌ی امام و سرپرست روزنامه ی کیهان؛ چهارشنبه 15 مهرماه، که در اثر هیاهو و حملات عده ای از همکاران محترممان در مجلس شورای اسلامی از حق قانونی و نوبتی 15 دقیقه نطق قبل از دستور محروم شده، نیمه کاره رها کردم و به صندلی خودم، که شرف جوار دارد، برگشتم و ناسزاها و ناروایی ها فروکش کرد، به طرف شما ختم شده،‌گفتم: آیا روزنامه ی کیهان حاضر است متن تمام کمال نطقم را چاپ کند، فرمودید: بلی! به شرط آن که خودم هم اظهار نظری بکنم. گفتم: چه بهتر! فردا عصر از سرعت عمل روزنامه ی کیهان به تحسین در آمده، دیدم مسابقه را قبل از آن که حریف حاضر شده و یا داور سوت بکشد، برده اید. نه یک مقاله بلکه سه مقاله از 16 تا 19 مهرماه «اظهار نظر» و «اظهار لطف» فرموده، خوانندگان را گیج کرده اید که بدانند اصلا بحث روی چیست و دعوا بر لحاف کیست؟...

حالا جناب آقای خاتمی! (و شورای محترم نویسندگان روزنامه و انجم اسلامی کیهان) آیا حاضرید وعده ای را که داده اید، ادا فرمایید؟ پیاده شده، قدری به پای حریف بی دست و پایتان راه بروید؟ اگر انصاف وجود داشته و قرار باشد در این سال قانون، قانون مطبوعات رعایت شود، قاعده امر خواهید فرمود، این نامه و متن کامل نطقم، که نسخه هایی از آن همان روز زیراکس و پخش شد و احتیاطا یک نسخه تقدیمتان می کنم. در اولین شماره جریده اسلامی و انقلابی کیهان درج گردد.

لااقل خوانندگان خودتان بدانند این جنجال که در کشور به پا کرده اند و به همت بعضی از آقایان نمایندگان شریف اعلام و در تاریخ ثبت شد که در ایران، آزادی عقیده و بیان، حتی در مجلس نمایندگان آن هم برای استفاده مودبانه و ملتمسانه، خاموش کردن جنگ خانگی وجود ندارد، در چه موضوع و به چه علت بوده است.

من در آن روز یک حرفی زدم، درست یا نادرست، به قول آن مرد مومن آل فرعون که درباره ی حضرت موسی به درباریان نصیحت کرده، می گفت: چرا می خواهند کسی را که می گوید ارباب من خدا است بکشید، بگذارید حرفش را بزند، اگر دروغ می گوید زیان آن را خودش خواهد چشید، اما اگر راست می گوید، وای به حال شما، از بلاهایی که خبر می دهد!

من بیچاره که بعد از شش هفت ماه انتظار کشیدن نطق قبل از دستور و قرض کردن وقت از آقای صباغیان، به قول شما سکوت را شکسته، به حرف آمدم. نه زور و اسلحه ای در دستم بود، نه افسوس و سحر کلام داشتم و ن قدرت دولتی و مقامی در اختیارم قرار داشت که به فرض سوءنیت و قصد خیانت کسی را وادار به خرابی و فساد کنم یا آتش و کشتاری به راه اندازم. پس این خشم و یورش ده بیست نفر نمایندگان و سکوت حاکی از رضای جناب آقای رئیس برای چه بود؟

مردم را هم که می فرمایید اکثریتشان با شما هستند و راه خود را یافته اند. با تمام کردن نطق که مچم بهتر باز می شد و رویم سیاه تر می شد! حرف هایم دامنه و بردی بیش از حدود امواج صوتی حنجره ام یا اف ام رادیوی دولتی نداشته، بدون آنکه سروصدایی در مملکت و در دنیا به راه بیفتد، به زودی باد هوا می شد! آیا حق نبود همانطور که خواهش کرده بودم تا آخر گوش می دادند و آیا حق نیست شما هم این متن را در روزنامه بگذراید تا همگی ثابت کنید مسلمان و پیرو قرآن،‌ مشمول مژده ی خدا و هدایت یافته ی صاحب عقل هستید که فرمود: فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولیک الذین هد سهم الله و اولیک هم اولوالالباب. من که جز ادب و احترام و دلسوزی برای همه کشته شدگان و برای انقلاب و ایران چیز بدی نگفته و بدی نخواسته بودم."

همچون امروز که سران فتنه حضور مردم در صحنه را حکومتی و همراه با ساندیس و سیب زمینی توصیف می کنند، بازرگان نیز اعتراضات مردمی و‌ روحانیون در جای جای کشور و در نماز جمعه و همچنین واکنش ائمه جمعه را حکومتی و حضور مردم را وانتی می خواند و ادامه می دهد: "اما قضیه به غوغای آن جلسه و خفقان این بنده ختم نشد. هنوز از کرسی خطابه پایین نیامده، سیم های روابط عمومی مجلس به کمیته اصنفاف بازار اتصال پیدا کرده، دو وانت جمعیت با پارچه های تعارف و تمنا، برای تظاهرات «طبیعی مردمی» به راه افتاد. تلویزیون نماز سر چهارراه و راه بندان را که با نطق های آتشین و شعارهای علیه افراد «ضد قرآن و ضد دین» به طرفة العین درست شده بود، پخش کرد. دو روز بعد در خطبه های نمازهای جمعه ی وحدت آفرین که باید ذکر خدا و استغفار باشد و دعوت به چنگ زدن دسته جمعی به ریسمان الهی برای خدمت و حق در جهت تهمت و تفرقه و تخاصم (که این همه امام منع کرده اند) فریادها بلند شد.

رسانه های گروهی و روزنامه های انحصاری (از جمله کیهان عزیز) از آسمان و ریسمان با پس و پیش کردن گفته های بنده در گذشته و با تحریف و ادعا، به خالی کردن عقده ها و پراکندن کینه ها پرداختند. گفتند و نوشتند و نوشتید که این بابا! اگر اهل نماز و مبارزه بوده است و به دعوت امام قبول خدمت و فداکاری کرده از کجا معلوم مثل سادات از اول مامور نمک خوابانده آمریکا برای روز مبادا نبوده است، آزادیخواهی او از غرب زدگی است، ضد امام و ضد انقلاب است، فلان موقع در روزنامه اش انحلال مجلس را خواسته «کی برود» گفته، تا روز انقلاب اصرار می کرده است شاه حتما سلطنت کند و یک کلمه از قانون اساسی جابه جا نشود و بعد از آن که مردم هزار هزار کشته شدند و شاه پا به رکاب فرار گذاشت، اعلامیه ی «شاه برود» را نوشت، روزنامه ی میزان هم آهنگی با دفتر هماهنگی رئیس جمهور مملکت داشته و چرا طرفدار آزادی قلم بوده، جسارت به دولت مردان کرده،‌ به مکتبی ها نیش زده، آن ها و مجاهدین را از فرزندان عزیز خوانده،‌نطق قبل از دستورش را به عوض دلسوزی به حال مردم و انقلاب و جمهوری چرا اختصاص به خوشحالی از ترور سادات نداشته است...

از این قبیل ایرادها که ارتباطی به آن نطق نداشت و تماما در جهت لجن مال کردن و کینه توزی و انهدام و اعدام بر مبنای تضاد و تخاصم مارکسیستی است. بسیار طبیعی است که مملکت باید از وجود این قبیل اشخاص پاکسازی شود تا کسی سودای مبارزه و خدمت در راه آزادی و استقلال و اسلام در سر نپروراند.

بهتر است به جوابگویی اتهامات و اظهار نظرهایتان برنیایم و به خوانندگان محترم کیهان احاله دهم. در آن چه مربوط به سوابقم می باشد -که البته و انشاءالله به قصد پاداش و جلب مشتری و مقام نبوده است- به کتاب ها و مقالات و عملیات و اعلامیه ها مراجعه نمایند؛ مثلا ببینید آیا در آن زمان و شرایط که نهضت آزادی به تاسی از رهبر ملی، مصدق می گفت: در رژیم مشروطه سلطنتی، پادشاه سلطنت می کند نه حکومت. معنای این حرف چه بود؟ و چرا به جرم آن، مرحوم طالقانی و سایر نهضتی ها به حبس های ده سال و کمتر محکوم شدند و کسان دیگری از ملیون و روحانیون جرات گفتن آن را نداشتند و آیا انقلابی ترین کلام نبود؟ هم چنین ملاحظه کنند که اعلامیه «شاه برود» 6 شهریور ماه 1357 نهضت آزادی بعد از کشتار فجیع میدان شهدا بود یا چهار ماه قبل از فرار شاه در دی ماه 1357. در آنچه هم که مربوط به نطق قبل از دستور و القای شبهات و اتهامات بعد از آن می شود، عین نطق را از اول تا آخر ملاحظه کرده، خواهند دید چه گفته ام و چه خواسته ام...والسلام علی من اتبع الهدی/ مهدی بازرگان"

کیهان به سرپرستی سید محمد خاتمی پس از انتشار این نامه به علاوه کل نطق بازرگان در مجلس، توضیحی را ارائه می دهد، در بخشی از این توضیح اینگونه آمده: "لحن تعبیرات آقای بازرگان را اگر اندکی تغییر دهید، خواهید دید که تفاوت چندانی میان سخنان ایشان و بسیاری از مقالات و گزارش هایی که در رادیوهای ضد انقلاب و رسانه های گروهی امپریالیستی می آید، وجود ندارد...آقای بازرگان از این که حتی در مجلس نمایندگان آزادی عقیده و بیان وجود ندارد سخت ابراز ناراحتی می کنند و راست هم هست، دیگر گروههای ملحد نمی توانند آزادنه علیه جمهوری اسلامی ایران به لجن پراکنی بپردازند...دیگر نمی شود آزادانه به نهادهای انقلابی تاخت و تاز نمود و آزادانه از اعدام رذل ترین سرسپردگان رژیم شاه؛ همچون «هویدا» برآشفت.

آقای بازرگان می گویند: «هنوز از کرسی خطابه پایین نیامده، سیم های روابط عمومی مجلس- به کمیته اصناف بازار اتصال پیدا کرده و دو وانت جمعیت...راه افتاد»...آقای بازرگان! برای بسیج مردمی که جهت تشییع پیکرهای پاک رجایی و باهنر ظرف سه ساعت و بدون هیچ تمهیدی خیابانها را انباشتند، سیم های روابط عمومی مجلس به کار نیافتاده و این همه مردم با دو وانت نیامده بودند...آقای بازرگان! وقتی مردم، جهت نشان دادن انزجار خود از جبهه ی ملی (که هیچ گاه نهضت آزادی مشخصا در برابر این جبهه که حکم قرآنی را غیر انسانی خوانده بود، موضع نگرفت گرچه دخالت در راهپیمایی را نفی کرد) خیابانها را به طرفة العینی پر کردند، سیم های روابط عمومی مجلس به کار نیافتاده و دو وانت،‌ مردم را نیاوردند و نیز برای به زیر کشیدن آقای بنی صدر و هم مسلکان و مدافعان وی، مردم بدون آنکه نیازی به سیم های روابط عمومی مجلس و دو وانت باشد به صحنه آمدند... و اما از انحصاری بودن رسانه های گروهی چه بگویم؟ که وقتی همین روزنامه ی کیهان فتح شده انقلاب است و نمی تواند و نباید به هیچ گروه و جریانی وابسته باشد و فقط بودن در خدمت اسلام و خط اصیل رهبری اسلامی که مدار انقلاب است، شایسته آن است بله، وقتی همین روزنامه،‌ روزگاری بی مهابا کار ارگان «نهضت آزادی» را می کرد، حتی نیم کلمه از انحصاری بودن آن نگفتید که سهل است بلکه آن را نمونه یک روزنامه آزاد! دانستید ولی امروز...می بخشید که قلم گستاخ است! آخر چندماهی است که صندلی صاحب قلم «شرف جوار» دارد بازهم نظر به احترامی که برای شخص آقای بازرگان قائل هستم به هیچ وجه علاقه مند به باز کردن بیشتر مطالب ایشان؛ به خصوص در قسمت های آخر سخنرانی شان نیستم. والسلام من اتبع الهدی."

شرایط آن روز بی شباهت به این روزهای کشور نیست، چه اینکه در آن روزگار بازرگان عواملی را که به طرز فجیعی مردم به خاک و خون می کشیدند را "جوانان جانباز" می نامید و امروز نیز موسوی هتاکان روز عاشورا را "مردم خداجو" می نامد، آن روز خاتمی که امروز حامی همین مردم خداجو شده، جوانان جانباز بازرگان را از عوامل آمریکایی عنوان می کرد، اما امروز آمریکایی نامیدن توهین کنندگان به ارزش‌ها، از جمله پاره کنندگان تصویر مبارک حضرت امام خمینی(ره) و حرمت شکنی روز عاشورا را بر نمی تابند، و گویا این تکرار تاریخ قصد ندارد به پایان برسد.


قیمت اینترنت پرسرعت مخابرات اعلام شد

متقاضیان دریافت ADSL - اینترنت پرسرعت - با ارائه کارت شناسایی و فیش خط تلفن مورد نظر توسط مرکز مخابراتی مربوطه احراز هویت شده و با پر کردن یک فرم، درخواست خود را ثبت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، قیمت اینترنت که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در قالب STM1 به شرکت‌های مخابراتی استانی و شرکت‌های دارای مجوز PAP تحویل می‌شود، صرفا جهت استفاده برای ارائه خدمات ADSL به میزان 20 درصد کاهش می‌یابد. یعنی قیمت فروش اینترنت با ظرفیت یک STM1 که در حال حاضر 486 میلیون ریال است به 375 میلیون و 100 هزار ریال کاهش خواهد یافت.

بر همین اساس تعرفه واگذاری اینترنت پرسرعت با استفاده از ADSL بر اساس پهنای باند و ضریب اشتراک حداکثر 10 به صورت پهنای باند 64 کیلو بیت بر ثانیه 59200 ریال، 128 کیلو بیت بر ثانیه 99400 ریال، 256 کیلو بیت بر ثانیه 125600 ریال، 512 کیلو بیت بر ثانیه 204800 ریال، 1024 کیلو بیت بر ثانیه 38320 ریال و 2048 کیلو بیت بر ثانیه 745600 ریال تصویب شده است.

محمد خجسته‌نیا - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران - هم در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات ایسنا، درباره شرایط و ضوابط تصویب شده برای اجرای نصب ADSL برای مشترکان گفت: هزینه مودم و راه‌اندازی آن به عهده مشترک خواهد بود، بابت راه‌اندازی سرویس نیز نباید هزینه‌ای از مشترکان دریافت شود.

به گفته او همچنین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موظف هستند نسبت به نصب و راه‌اندازی تجهیزات در محل مشترک اقدام و پس از تحویل پهنای باند نسبت به تنظیم صورت جلسه اقدام کنند. علاوه بر این شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موظف هستند نرم‌افزار لازم برای اندازه‌گیری لحظه‌ای پهنای باند را برروی پایانه کاربر نصب و راهنمایی لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات توصیه کرد که به‌منظور گسترش ارائه این خدمات در سطح کشور شرکت مخابرات ایران با مشارکت شرکت‌های PAP رعایت منافع طرفین خدمات مذکور را ارائه کند و درصورت عدم مشارکت، شرکت‌های PAP می‌توانند سرویس مربوط را حداکثر تا سقف 20 درصد بالاتر از این تعرفه‌های مصوب ارائه کنند. همچنین شرکت‌های ندا باید کلیه قراردادهای خود را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ مصوبه براساس تعرفه‌های مصوب فوق اصلاح کنند.

او یادآور شد: صاحبان مشاغل خاص چون اعضای هیات علمی،‌ دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا،‌ خبرنگاران و دیگر فعالان که نیازمند تحقیق هستند می توانند از پهنای باندی بیش از 128 که به کاربران خانگی داده می شود استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر به دلیل حجم کم امکانات خریداری شده، ‌محدودیت ارائه سرویس داریم، اما طبق برنامه 600 هزار پورت که از سوی شرکت مخابرات استان تهران ارائه خواهد شد، نیمه اول سال آینده و شاید تا تابستان راه‌اندازی و در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

خجسته‌نیا با بیان این‌که ارائه سرویس در مناطقی که برروی فیبر نوری نیست و برروی شبکه مسی قرار دارد، در اولویت است، درباره زمان تحویل ADSL به متقاضیان مناطق مختلف تهران اظهار کرد: بعد از ثبت‌نام به طور معمول بین 24 تا حداکثر 48 ساعت، ADSL درخواستی وصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا پایان هفته‌ آینده 60 هزار پورت در تمام مناطق شهر تهران برای واگذاری به درخواست کنندگان آماده است، در شرایطی که محدودیت ارائه سرویس ADSL در ابتدای کار از سوی شرکت مخابرات استان تهران وجود دارد اما مطمئنیم با وجود شرکت‌های PAP و نیز ارائه اینترنت پرسرعت بی‌سیم می‌توان به خواست‌های متقاضیان پاسخ داد.

همچنین روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد کلیه مشتریان درصورت داشتن هرگونه شکایت در خصوص تعرفه‌های خارج از چارچوب مصوب و یا عدم رعایت کیفیت خدمات مراتب را به این سازمان و مناطق هفت گانه گزارش کنند.


عدم برخورد جدی دادستان،یک سایت را جری‌تر کرد

شبکه ایران: یکی از گردانندگان ارشد سایتآینده در یادداشتی ضمن انکار نقش میرحسین موسوی که با طرح "ادعای بدون سند تقلب" پایه گذار اغتشاشات اخیر شد، مدعی شد که رهبر معظم انقلاب عامل اصلی اعتراضات پس از انتخابات بوده است.

این فرد که علاوه بر حمایت های بی دریغ یکی از نزدیکان مسئولان نظام نیز پشتیبانی می شود، در یادداشت خود، همچنین ادعا کرد که "ریشه های اصلی اعتراضات پس از انتخابات را باید در احساس عدم بی‌طرفی نظام در رقابت دانست."

به ادعای این سایت، "این واقعیت را که اکثر قریب به اتفاق ایرانیان در انتخابات ریاست‌جمهوری تصویر بی‌طرفانه‌ای از موضع نظام در انتخابات نداشتند و عملاً احساس می‌کردند جریان اصلی حاکمیت تمایل محسوسی به پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات دارد، ‌قابل انکار نیست."

این گرداننده سایت آینده در ادامه، اظهارات نماینده یکی از کاندیداها را که در دیدار با مقام معظم رهبری مدعی شده بود تصور عمومی حاکی از گرایش رهبری به سوی احمدی نژاد است را به عنوان شاهد مدعای خود آورده است.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها هیچ گاه از کاندیدای خاصی حمایت نکرده است و آنچنان که در پاسخ به نماینده یکی از کاندیداها بیان کردند، در جریان انتخابات هایی که در زمان حضور او در مقام رهبری جمهوری اسلامی برگزار شده، تنها به بیان "ملاک های مسئولان انقلابی" پرداخته است و این موضوع را وظیفه خود می داند.

سایت آینده چندی پیش هم، "تحلیل رهبر معظم انقلاب را از حوادث پس از انتخابات "آدرس غلط دادن" خوانده بود.

اهانت‌های این سایت به مقام معظم رهبری در حالی است که گردانندگان آن پیش از این، بارها به مسئولان دولت بویژه رئیس جمهور اهانت کرده اند و حتی در پی این اهانت ها از مدتی پیش فیلتر شده است.

با این وجود، مدیران آن پا را از محدود سابق فراتر گذاشته و علاوه بر مسئولان ارشد نظام، به راحتی به رهبر معظم انقلاب هم اهانت می کنند.

با این حال دادستان تهران که چندی پیش از برخورد قانونی با رسانه های هتاک به مقامات مسئول کشور خبر داده بود، تاکنون در برابر اهانت های گردانندگان این سایت هیچ برخورد جدی صورت نگرفته است.

گفتنی است که سایت آینده در ماه های اخیر هم مطالب مختلفی در حمایت از فرقه سبز منتشر کرده است به گونه ای که برخی فعالان رسانه ای معتقدند گردانندگان این سایت در برپایی اغتشاشات نقش داشته اند.

منبع ما : http://rajanews.com
کلمات کلیدی :   قیمت+اینترنت +پرسرعت +مخابرات +تهران
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 11:27 صبح | نظرات دیگران()
استفاده از ماهواره از نگاه مقام معظم رهبری
استفتاء زیر نظر مقام معظم رهبری درباره استفاده از ماهواره است که از سایت معظم له برداشته شده است.
پایگاه خبری مذهبی تحلیلی رهوا :آیا خرید و نگهدارى و استفاده از دستگاه گیرنده برنامه‏هاى تلویزیونى از ماهواره جایز است؟ و اگر دستگاه گیرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟

 

دستگاه آنتن ماهواره‏اى از این جهت که صرفا وسیله‏اى براى دریافت برنامه‏هاى تلویزیونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خرید و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جایز است.

ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏هاى حرام را کاملا فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.

منبع ما :
http://rahva.ir/component/content/article/59-mnews/6839-anews.html
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/4 و ساعت 11:14 عصر | نظرات دیگران()

رئیس قوه قضاییه:

جریان آشکاری در جامعه قصد فتنه‌گری و ایجاد تفرقه دارند

 

به گزارش جهان، پس از انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال انتشار مجدد نشریه ای به مانند هفته نامه موهن همت و موج اندیشه وابسته به یک جریان التقاطی، رئیس قوه قضائیه امروز نسبت به تفرقه انگیزی برخی جریانات هشدار داد.

آیت ا... آملی لاریجانی برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی و رسیدگی قضایی بدون درنظر گرفتن گرایش‌های سیاسی را از سیاستهای اصولی دستگاه قضایی برشمرد و افزود: همانگونه که از ابتدای تصدی قوه قضاییه بر آن تأکید نموده‌ام، برخوردهای قضایی قاطع با متخلفان و مجرمانی که قصد فتنه‌انگیزی در جامعه را دارند از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است و تفاوتی هم در برخوردها وجود نخواهد داشت و ملاک اجرای قانون است.

آیت ا... آملی لاریجانی با تقبیح برخی مطالب مطبوعات که سعی در فتنه‌انگیزی و ایجاد شکاف در میان مسئولان نظام دارند بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید نموده و اظهار داشت: چگونه برخی افراد بدلیل وابستگی به جریانات خاص سیاسی می‌توانند با عناوین مجعول اقدام به چاپ و نشر اخبار کذب و تحلیل‌های تفرقه‌افکنانه نمایند و با برخورداری از حریم امن اقدام به شبهه‌‌افکنی در جامعه و ترویج واهی دسته‌بندی میان مسئولان نظام نمایند.

رئیس قوه قضاییه مسئولان طراز اول کشور را از سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و یادگاران امام راحل (ره) دانسته و اظهار داشتند: جریان آشکاری در جامعه قصد فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه در میان مردم و مسئولان کشور دارد و قصد دارند با ترویج برخی دسته‌بندیها آنان را در مقابل نظام و رهبری قرار دهند. فتنه‌انگیزان حتی به بزرگان حوزه‌های علمیه هم رحم نکرده و برخی از شخصیتهایی که نه تنها افتخار حوزه‌های علمیه و کشور ایران بلکه افتخار جهان اسلام هستند را مورد تعرض قرار داده‌اند.

آیت ا... آملی لاریجانی ضرورت وجود بصیرت در بررسی مسایل سیاسی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داده و شبهه‌‌افکنی‌های اخیر برخی مطبوعات را به نفع دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند و افزودند: سازمان بازرسی کل کشور لازم است نظارت خود را در این بخش تقویت نماید و نحوه صدور مجوز انتشارات مطبوعات را مورد بازرسی قرار داده و گزارش نماید و دادستان محترم تهران هم باید با تمام ظرفیت‌های خویش ، به مقابله با این تخلفات قانونی برخیزد.

 

در خواست از آیت الله هاشمی برای سرنگون کردن نظام!

 

علی نوری زاده ضد انقلاب فراری که چندی پیش به دنبال انتشار کلیپ رسوایی اخلاقی اش مشهور شده است! اخیراً توصیه هایی به مقامات نظام برای پیوستن به جنبش موسوم به سبز داشته است.

به گزارش جهان، نوری زاده ضمن دعوت از رئیس مجلس خبرگان برای پیوستن به جریان سکولار مورد نظر خود گفته است: من اعتقاد دارم آقای هاشمی هنوز این قدرت را دارد که بیاید یک ذره از شهامت آقای منتظری و یا آقای کروبی را خرج کند و بیاید حرف ها را آنطوری که باید بزند.

نوری زاده که با برنامه زنده رادیو صدای آمریکا گفتگو می کرد تصریح کرد: به هر حال در خلق این نظام وی نقش داشته و این بلا را ایشان به جان ملت ایران انداخته و خودش هم یک جوری باید خاتمه اش دهد!

منبع ما :

http://jahannews.com


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/4 و ساعت 6:6 عصر | نظرات دیگران()

اختصاصی "جوان آنلاین"
آن بیانیه تاکتیک بود،برای 22 بهمن برنامه داریم!

یکی از سران فتنه بیانیه اخیر خود را یک تاکتیک عنوان کرده و از برنامه های افراطی این جریان برای آینده خبرداد.

یکی از سران فتنه بیانیه اخیر خود را یک تاکتیک عنوان کرده و از برنامه های افراطی این جریان برای آینده خبرداد.
یک مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار «جوان آنلاین» با بیان این مطلب گفت : اخیراً یکی از مدیران استانی یک حزب اصلاح طلب در دیداری که با این فرد داشته است، به بیانیه وی شدیداً انتقاد و آن را نوعی عقب نشینی در مواضع گذشته ارزیابی کرده که این کاندیدای شکست خورده، درپاسخ به انتقاد وی اظهار داشته : این بیانیه یک تاکتیک بوده و برای 22 بهمن در حال برنامه ریزی هستیم.
این اظهارات چهره شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری در حالی است که وی با همکاری وهمراهی سایر سران فتنه در 7 ماه گذشته با اتخاذ مواضع ضد انقلابی و ساختار شکنانه و دعوت ازعده ای آشوبگر خسارات فراونی را به نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرده است و مردم انقلابی ایران در حماسه 9 دی صراحتاً از مسئولان دستگاه قضایی خواستند که سران فتنه را محاکمه کنند. ادامه مشی ساختار شکنانه  در حالی از سوی وی اتخاذ شده است که پیش از این برخی چهره های اصولگرا خوشبینانه به آخرین بیانیه او نگاه کردند و این بیانیه را پایانی بر رفتارهای افراطی او ارزیابی کردند و پس از آن حتی طرح وحدت را مطرح نمودند.
این مقام آگاه در پایان افزود:اکنون باید دید مسئولان دستگاه های قضایی و امنیتی که بارها نسبت به ادامه اقدامات ساختار شکنانه با آشوبگران و فتنه انگیزان هشدار داده اند،و از سوی دیگر مردم حجت را بر مسئولان در روز تاریخی 9 دی تمام کردند،برای مقابله با رفتارهای غیرقانونی که از قضا برای زیر سؤال بردن یکی دیگر از مناسبتهای انقلاب(22 بهمن) با شعارهای انحرافی است ، چه برنامه و تدبیری اندیشیده اند.

 

 

اختصاصی«جوان آنلاین»
جلسه 4 نفره میرحسین موسوی در دفتر مسیح مهاجری

میرحسین موسوی با حضور در دفتر مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی جلسه ای را با برخی از همفکران خود برگزار کرده است.

 

 

میرحسین موسوی با حضور در دفتر مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی جلسه ای را با برخی از همفکران خود برگزار کرده است.
به گزارش«جوان آنلاین»،میرحسین موسوی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حجه الاسلام مسیح مهاجری،با آقایان محمدرضا بهشتی و غلامرضا آقازاده جلسه ای 4 نفره برگزار کرده است.
از محتوای این جلسه هنوز اخباری بدست نیامده است.

 

منبع ما :

http://www.javanonline.ir

 

 

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/4 و ساعت 6:3 عصر | نظرات دیگران()
کنایه حداد عادل به فتنه‌گران درباره 22 بهمن

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به کنایه گفت، همان سودی که جریان فتنه از روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و روز عاشورا برد از 22 بهمن نیز خواهد برد.

به گزارش شبکه ایران، غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره تلاش جریان فتنه برای ایجاد ناآرامی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت که از 22 بهمن امسال چیزی عاید جریان فتنه نخواهد شد و این جریان همان سودی که از روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و روز عاشورا برد از 22 بهمن نیز خواهد برد.

رئیس مجلس هفتم در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که پرسید برخی جریان ها قصد دارند راهپیمایی 22 بهمن امسال را به حاشیه ببرند، توصیه شما به این جریانات سیاسی چیست، تصریح کرد: ماهیت این جریان ها برای همه مشخص است و جز اینکه مردم فاصله بیشتری با عوامل فتنه بگیرند و عده ای جمع شوند و خوش باشند، چیز دیگری عاید این جریان نمی شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت اضافه کرد: این تحرکات در مقابل اقیانوس ملت به جایی نخواهد رسید و مردم نگران حاشیه های مراسم 22 بهمن نباشند.

وی در پاسخ به این سئوال که دولت چه واکنشی باید در برابر این افراد داشته باشد، گفت: مسئله دولت نیست، مسئله این است که یک عده مقابل ملت ایستاده اند و تکلیف روشن است.

*دلارهای آمریکا به کمک فتنه گران آمد

درباره برنامه جریان فتنه برای ایجاد آشوب در روز 22 بهمن، اخبار مختلفی وجود دارد و حتی برخی خبرها از تخصیص و ارسال کمک مالی دولت آمریکا در حمایت از برنامه آشوبگران، افشا شده است.

در این باره، محمد جواد لاریجانی، از فعالان مطرح سیاسی، با اشاره به برنامه های آمریکا علیه کشورمان، خاطرنشان کرد: "هنوز 22 بهمن نیامده دلارهای آمریکا باعث تشکیل چندین سایت در کشورمان شد که هر کدام از این‌ها برای 22 بهمن برنامه دارند. دلار آمریکا ، راهنمایی CNN و حلقوم ایرانی در این‌جا مورد توجه است".

مجلس آمریکا پیش از این نیز، بودجه هایی 20 و 55 میلیون دلاری را علیه کشورمان و در حمایت از مخالفان داخلی و خارجی ایران به تصویب رسانده است که بنا بر اخبار فاش شده بخشی از آن در برنامه های مخالفان نظام در ایام دهه فجر هزینه خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، هفته گذشته در این باره دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به وحشت مخالفان نظام اسلامی، از این حضور خالص و گسترده مردمی با گرایشها و سلایق مختلف، در مناسبتهای گوناگون انقلاب به ویژه دهه فجر و 22 بهمن افزودند: دشمنان برای سرپوش گذاشتن بر این انسجام و وحدت تلاش دارند، با کمک عوامل خود، و در تبلیغات اینگونه وانمود کنند که انسجام و جهت گیری واحد مردم دچار انشقاق و چند دستگی شده است.

 

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=43473


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/4 و ساعت 5:17 عصر | نظرات دیگران()

 
 گزارش نشریه کانادایی از اشرافیگری کارگزاران دولت اصلاحات  

بنایی که سفیر به آن می بالد


گزارش نشریه کانادایی از اشرافیگری کارگزاران دولت اصلاحات



در سه سال و نیم گذشته، سیدمحمد حسین عادلی، سفیر ایران در کانادا و همسرش خدیجه عادلی ساعت های بسیار زیادی را صرف طراحی، تزیین و نظارت بر ساخت بنایی دیپلماتیک کرده اند: سفیرنشین مجلل ایران در کانادا.
هنگامی که عادلی ماموریت چهارساله خود را در سال 1995 آغاز کرد، سفیرنشین ایران چنان به هم ریخته و افتضاح بود که آدم خجالت می کشید به آنجا نقل مکان کند. عادلی به جای این کار تصمیم گرفت از طرف "دولت متبوع خود"، هزینه بازسازی را بپردازد و این ساختمان را قابل سکونت کند و آن را برای میزبانی مهمانان رسمی مناسب تر سازد و در عین حال فرهنگ ایران را در معرض دید کانادایی ها قرار دهد. طولی نکشید که معلوم شد هزینه بازسازی تقریبا به همان اندازه است که ساختمان را بکوبند و از نو بسازند. سفیر ایران می گوید: «تصمیم گرفتیم چند صدهزار دلاری بیشتر خرج کنیم و آن را نوسازی کنیم».
با این تصمیم، خانواده عادلی و معماران آنها (که برخی از اتاوا بودند و برخی هم از پیمانکاران ایرانی) با شور و حرارت تمام شروع به کار کردند. پیش از شروع کار، آقای عادلی، «بری هوبین» معمار اتاوایی را که یکی از معماران اصلی این پروژه بود به اصفهان، پایتخت معماری ایران، فرستاد تا حال و هوای آنچه ایرانیها می پسندند دستش بیاید.
خانم و آقای عادلی از اینکه تمام دوره ماموریت در اتاوا را صرف تکمیل این ساختمان کردند اما فقط یک سال است که به آنجا نقل مکان کرده اند و احتمالا شش ماه دیگر هم باید آنجا را ترک کنند پشیمان نیستند. خانم عادلی که در ایران استاد دانشگاه در رشته روانشناسی است می گوید: «این خانه فقط برای ما ساخته نشده، بلکه برای سفرایی است که بعد از ما می آیند».
و اما خود ساختمان چگونه است؟
وقتی که با اتومبیل وارد «خیابان اقاقیا» می شویم اولین چیزی که چشم را خیره می کند نواری از کاشی های ایرانی به رنگ سبز روشن و آبی در اطراف ساختمانی بسیار بزرگ است. دومین چیز چشمگیر، پنجره های فراوان این ساختمان است که عظمت هیبت انگیز آن را تا حدود زیادی تلطیف کرده است.
از در اصلی که وارد ساختمان می شویم، با کفپوشی کاملا صیقلی از سنگ گرانیت رو به رو می شویم که تمام بخش ورودی، راهرو و سالن بزرگ را می پوشاند. خانم و آقای عادلی بخشی از این سنگهای کمیاب را از ایران وارد کرده اند (که اگر می خواستند آنها را در کانادا بخرند بر ایشان چهار برابر گرانتر تمام می شد). دیوارهای سالن گرد است و تا طبقه دوم امتداد دارد. روی کف سالن نقشی شکل گرفته که عادلی آن را «گنبدنما» می نامد و به گفته او الهام گرفته از قصری در ایران است. سقفهای قوس دار که روی آنها با دست کار شده نیز الهام گرفته از یک گنبد ایرانی است. در سراسر لبه فوقانی این گنبد طرحی به چشم می خورد که به آن «آیینه کاری» می گویند: آینه های سه گوش کوچک که کنار هم چیده شده و نوار پرتلالوی را شکل می دهند.
همین طرح در اتاق نشیمن نیز که دست کم 12 متر طول دارد، تکرار شده است. در اینجا نیز سه دست مبلمان مجلل چیده شده که آنها نیز از ایران وارد شده است. تنها اثاث غیرایرانی یک میزونیمکت است که از بازار «بای وارد» خریداری شده و در انتهای اتاق قرار دارد. آقای عادلی یک کلید را می چرخاند و پرده ها به طور مکانیکی کنار می رود و ایوان و حیاط پشت ساختمان با استخرشنایی که در آن است پیدا می شود. این اتاق همچنین یک پرده نمایش بزرگ داردکه مانند دیگر اتاقهای خانه به تجهیزات صوتی و تصویری کاملی مجهز است و برای مراسم و کنفرانسهای فرهنگی و نظایر آن مناسب است. سیستم فیبرنوری هم که به شش دوربین امنیتی اطراف ملک متصل است تا این اتاق کشیده شده است.
پس از نگاه سریعی که به اتاق غذاخوری با آن میزبزرگ و 20 صندلی اطراف آن انداختیم، آقای عادلی تصمیم گرفت جالب ترین قسمت ساختمان را به دیدارکنندگان نشان دهد: اتاق محبوب خود او که می شد در آن صدای چکیدن آب را شنید.
همین که وارد اتاق شدیم با یک حوض کاشی ستاره ای شکل پرهیبت مواجه شدیم. وسط حوض، آب از روی چراغی که نور آن مدام رنگ عوض می کرد (صورتی، آبی، سبز، سفید) فواره می شد. سراسر اتاق نیمکتهایی گذاشته شده بود که روی آنها با بافته های قرمزرنگ ایرانی فرش شده بود. یک قلیان تزئینی در گوشه ای قرار داشت، موسیقی ایرانی از مرکز پخش موزیک به گوش می رسید و نور در آیینه کاریهای بالای حوض انعکاس می یافت. پیرامون اتاق، تقریبا تا نزدیکی سقف، روی دیوارها طرحهای قرنیه و مقعری به چشم می خورد که در ایران به «مقرنس» معروف است.
آقای عادلی می گوید: «اینجا اتاق ایرانی است؛ جایی که آدم می تواند در حال و هوای فرهنگ ایرانی غوطه ور شود. در اینجا آدم می تواند آرامش و صمیمیت را حس بکند».
در قسمت چپ ساختمان، یک مهمانسرا قرار دارد و در قسمت راست محل زندگی خصوصی خانواده عادلی است. این قسمت از بقیه ساختمان جدا است اما با یک در که چندان از دفتر کار سفیر در خانه فاصله ندارد به ساختمان اصلی متصل می شود. البته آقای عادلی که تخصص اصلی وی اقتصاد است، بیشتر ساعات کاری را در دفترش در خود سفارتخانه می گذراند.
خانم و آقای عادلی دوست ندارند عکاسها از قسمت سکونت خصوصی آنها عکس بردارند. دلیل جدا کردن این قسمت از بقیه ساختمان، این است که سفیر و خانواده اش بتوانند از یک حریم شخصی برخوردار باشند. خانم و اقای عادلی در این قسمت چهار اتاق خواب ساخته اند. یکی برای خودشان و سه تا هم برای هرکدام از بچه هایشان (ناصر 18 ساله که در دانشگاه اتاوا در رشته مهندسی برق تحصیل می کند؛ نسیم 16 ساله و علی 14 ساله).
از یک پلکان مارپیچ که بالا برویم، اتاق بسیار بزرگی (بازهم با طول بیش از 12 متر) قرار دارد که اتاق نشیمن، ناهارخوری و استراحت خانواده عالی است که میز 8 نفره ای نیز در آنق رار دارد. در راهرویی که به سوی اتاق خوابها می رود یک ردیف پنجره های شیه دار رو به سالن بزرگ قرار دارد.
آقای عادلی به این ساختمان می بالد اما دوست ندارد بگوید که چند می ارزد. او می گوید: «نمی خواهم بگویم این خانه خانه ای است که فلان قدر میلیون دلار می ارزد. مردم خانه ها را فقط براساس مقدار پولی که برای آنها خرج شده قضاوت می کنند. من نهایت سعی خود را کرده ام تا آنجا که مقدورم بوده صرفه جویی کنم و در این راه هم خیلی موفق بوده ام. اگر بگویم این خانه فلان قدر می ارزد، به معنای آن نیست که دیگران هم می توانند با این اندازه پول چنین خانه ای داشته باشند».
عادلی می گوید هنر آنها این بوده که معماری و نقشه ایرانی را که بسیار غنی است به گونه ای به کار گیرند که با حال و هوای محله «راک کلیف پارک» نیز جور در بیاید. تحسین همسایه ها (البته بدون اشاره به سیل توریستهایی که دسته دسته برای دیدن خانه های منطقه «راک کلیف» به این محله کشیده می شوند) نیز موید توفیق خانم و آقای عادلی در این کار است.




منبع | نویسنده : صدای شیعه

Print  پرینت صفحه

 

 

 کارت هوشمند ساندیس 

یادداشت طنز


کارت هوشمند ساندیس



به گزارش خبرنگار ما و به نقل از یک منبع موثق، دولت کودتا سعی دارد طی ماه جاری، کارت هوشمند ساندیس را در بین کارکنان دولت و دهک پایین(و مقداری بالاتر) به صورت گسترده ای جهت مشروعیت بخشی به خود توزیع کند.

این منبع موثق گفت: دولت سعی دارد برای کشاندن مردم به خیابان ها از ترفندهای گوناگونی استفاده کند. قرار است، این کارت های هوشمند ساندیس از ساعت 8 صبح روزهای مهم، مانند 22بهمن؛ شارژ شده تا مردم بتوانند از خدمات این کارت ها استفاده لازم را ببرند. مدت شارژ نیز تا پایان راهپیمایی بوده که البته امکان تمدید زمان ساندیس خوری برای پذیرایی از هموطنان همیشه در صحنه امکان پذیر می باشد!

وی در ادامه افزود: قرار است ماشین های مخصوص ساندیس پخش کنی که مجهز به عابرساندیس می باشند! به صورت گسترده از کشورهای دوست و همسایمان، نظیر چین و روسیه وارد شوند تا خدمت گذاری به مردم شریف به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد. 


این منبع که نخواست نامش فاش نشود به خبرنگار ما گفت: برای مهیج تر شدن برنامه ی پخش ساندیس، قرار شده است که جوایزی مانند وام مسکن و ازدواج در انتهای راهپیمایی به صورت قرعه کشی در اختیار هموطنان ساندیس جو قرار بگیرد.


منبع فوق تلویحا اشاره ای به پخش کیک، ساندویچ، رانی و… داشت که تاکید کرد هنوز بودجه ای برای اینکار درنظر گرفته نشده و بستگی به جواب نظرسنجی ها و بازخورد اخبار دارد.

این منبع در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که پرسید “چرا دولت سعی به پخش کارت هوشمند دارد؟” گفت: اولا امسال سال اصلاح الگوی مصرف بوده و بنا بر این لازم است شعار این کار را در هرکاری سرلوحه ی خود قرار دهیم؛ دوما اینکه در روز نهم دی ماه، متاسفانه به خیل عظیمی از ملت ایران، ساندیس نرسید که این خود باعث شرمندگی است و مقدار زیادی از ساندیس ها حیف و میل شد، و سوما اینکه عده ای م.ب!(منظور ایشان مرفه بی درد است) تلاش داشتند از این آب گل آلود ساندیس های فراوانی به دست آورند و بعدها تشکیل یک باند مافیایی در کار ساندیس دهند که این کار ما تلاش انها را خنثی می نماید.

در پایان این منبع موثق ذکر کرد که کارت های فوق قابلیت های متعددی داشته که در طول برنامه پنچم و ششم و در راستای تحقق چشم انداز به کار گرفته می شوند. ضمنا قرار است قبل از 22بهمن یک مانوری جهت صحت و درستی کارت ها به اجرا گذاشته شود. این منبع در مورد گم شدن کارت و صدور المثنی چیزی نگفت و موارد دیگر را به نشست خبری موکول کرد.

گفتنی است دولت کودتا، در روز نهم دی ماه، با پخش گسترده ی کیک و ساندیس توانست به لطف اتوبوس های شرکت واحد، جمعیتی چندهزار نفری را به خیابان ها بکشاند که نهایتا مجبور شد با تصاویر ساختگی و آرشیوی، تظاهرات روز نهم دی ماه را یک حماسه ی ملی جلوه دهد!



منبع | نویسنده : وبلاگ صبح

Print  پرینت صفحه

منبع ما : http://www.bangdad.com

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 88/11/4 و ساعت 5:8 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا