زمستان 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرستاده تو میزان خرد تو را رساند و نامه‏ات رساتر چیزى است که از سوى تو سخن راند . [نهج البلاغه]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30
حاشیه های دومین روز جشنواره فیلم فجر

دومین روز برگزاری جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر با حاشیه هایی چون برگزار نشدن دو نشست پرسش و پاسخ و تاخیر در اجرای نمایش یک فیلم همراه بود.

به گزارش ایرنا، دومین روز از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی به پایان رسید، که دومین روز برگزاری این جشنواره همچون روز نخست آن، با حواشی همراه بود.
**
همانطور که در روز نخست برگزاری جشنواره فیلم فجر، تنها فیلم "به رنگ ارغوان" ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" با استقبال تقریبی منتقدان و خبرنگاران رسانه ها روبه رو شد، در دومین روز جشواره نیز فیلم "طلا و مس" ساخته "همایون اسعدیان" با تشویق تماشاچیان همراه بود و به نظر می رسد که این دو فیلم از دید منتقدان و علاقه مندان به سینما رقابت تنگاتنگی تا روز دوم نمایش فیلم ها برای کسب سیمرغ دارند.
**
دومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز شاهد برگزار نشدن چند نشست پرسش و پاسخ مسوولان فیلم ها با خبرنگاران بود. در این میان، تنها کارگردان و تهیه کننده و بازیگران فیلم "خواب های دنباله دار" به کارگردانی "پوران درخشنده" به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند، اگرچه نشست فیلم "طلا و مس" به دلیل آنچه که کارگردان این فیلم، "همایون اسعدیان" آن را مصلحت دانسته، برگزار نشد و "داریوش فرهنگ" کارگردان فیلم "یک گزارش واقعی" نیز به برج میلاد نیامد.
**
از میان فیلم های نشان داده شده در روز دوم، فیلم "یک گزارش واقعی" ساخته "داریوش فرهنگ" مورد انتقاد شدید منتقدان و خبرنگاران قرار گرفت. این مسأله را می توان از تشویق نشدن این فیلم در پایان نمایش و انتقاداتی که خبرنگاران نسبت به این فیلم داشتند، فهمید. این در حالی است که این فیلم دارای بازیگران خوبی چون "جمشید مشایخی" و کامبیز دیرباز" و خود "داریوش فرهنگ" بود که بازی این بازیگران نیز نتوانست لبخند رضایت بر لبان منتقدان بنشاند.
**
یکی از نکات جالب توجهی که در روز دوم جشنواره نیز همچون روز نخست آن تکرار شد، تاخیر در نمایش برخی فیلم ها بود. در وز نخست جشنواره، فیلم "به رنگ ارغوان" که نخستین فیلم به نمایش در آمده جشنواره بیست و هشتم بود، با تاخیر نیم ساعته در نمایش رو به رو شد و فیلم "یک گزارش واقعی" در روز دوم نمایش ها با تاخیر 65 دقیقه ای در نمایش رو به رو شد، به نحوی که برخی گمان کردند که این فیلم در روز دوم نمایش داده نمی شود.
**
در روز دوم نمایش فیلم های جشنواره بر اساس برنامه و البته با تاخیر فیلم‌های «خواب‌های دنباله‌دار»، «طلا و مس»، «یک گزارش واقعی»، «خاطره»، «مقلد شیطان» و «آتشکار» روی پرده سالن اصلی برج میلاد رفت.
**
در روز دوم نمایش فیلم ها، برخی از کارگردانان، تهیه کنندگان، بازیگران برای تماشای فیلم های خود همراه با تماشاگران به سالن همایش های برج میلاد آمده بودند. در این میان، علیرضا خمسه، بابک حمیدیان، همایون اسعدیان، منوچهر محمدی، حبیب‌الله بهمنی، مهران احمدی، پوران درخشنده، بهروز شعیبی، پژمان بازغی، علیرضا سربخش، فرزاد حسنی، تورج زاهدی، پژمان لشگری‌پور و طهماسب صلح‌جو در میان حضار دیده می شدند.
**
تنها نشست خبری برگزار شده روز دوم جشنواره نیز با حاشیه هایی همراه بود. علیرضا خمسه بازیگر فیلم "خواب های دنباله دار" ساخته "پوران درخشنده" در این نشست به بیان چگونگی دریافت جایزه خود در جشنواره بیست و هفتم که پس از یکس ال تاخیر آن را دریافت کرد پرداخت و گفت: گویا پس از بدقولی سایپا در تحویل جایزه بنده، بالاخره چند روز پیش از طرف بنیاد فارابی معادل ریالی آن طی یک فقره چک به من داده شد، اما فردای آن روز ساعت 9 صبح زنگ زدند و گفتند لطفا چک را به بانک نبرید چون یک مهر کم دارد. اما من ساعت هفت صبح رفته بودم و بدون آن یک مهر چک را نقد کرده بودم. وقتی وجه جایزه را تحویل خانمم دادم، به من گفت: یخ کنی، بعد از یک سال؟! در طول این یک سال هم خانمم همیشه به من می‌گفت، اصلا به تو نمی‌آید که جایزه بگیری. گفتنی است که علیرضا خمسه سال گذشته پس از دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش دوم مرد در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، جایزه خود را به همسرش تقدیم کرده بود.
البته این نشست، حاشیه دیگری هم داشت. "زیبا هاشمی"، بازیگر نقش الناز در این فیلم، در پاسخ خبرنگاری که از وی پرسیده بود آیا در تجربه اولتان استرس نداشتید، گفت: چرا استرس؟ وقتی آدم یک فرشته مانند خانم درخشنده را در کنارش دارد، استرس معنایی ندارد.
هاشمی ادامه داد: خانم درخشنده از من یک هنرمند کامل ساختند و امروز من به یک بازیگر به تمام معنا تبدیل شده‌ام؛ که این جمله باعث خنده حضار شد.
زیبا هاشمی در پایان صحبت‌هایش در توجیه این تعریف از خود گفت: استرس داشتم، چون اولین باری است که در نشست خبری شرکت می‌کنم؛ که یک خبرنگار با صدای بلند گفت: «چرا استرس؟»
**
یکی از نکات جالب توجه در دومین روز جشنواره، تقاضای "نادر طریقت" کارگردان فیلم اولی "خاطره" از خبرنگاران ایرنا بود. او در جمع خبرنگاران ایرنا گفت: به نظر من نشست پرسش و پاسخ باید برای فیلم اولی و دومی های جشنواره که فیلم آنها در سانس چهارم پخش می شود، برگزار شود، نه برای فیلم های با کارگردان برتر، چراکه آنها حتی برای تماشای فیلم خود نمی آیند، ولی ما به همراه تمامی عوامل در جشنواره حضور داریم.
بیست وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر تا 15بهمن ماه در تهران و 10 استان کشور برگزار می شود.http://www.rajanews.com/detail.asp?id=43577


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 1:11 عصر | نظرات دیگران()
نحوه‌ ثبت‌نام و قیمت اینترنت پرسرعت مخابرات
به گزارش ایسنا، قیمت اینترنت که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در قالب STM1 به شرکت‌های مخابراتی استانی و شرکت‌های دارای مجوز PAP تحویل می‌شود، صرفا جهت استفاده برای ارائه خدمات ADSL به میزان 20 درصد کاهش می‌یابد. یعنی قیمت فروش اینترنت با ظرفیت یک STM1 که در حال حاضر 486 میلیون ریال است به 375 میلیون و 100 هزار ریال کاهش خواهد یافت.

بر همین اساس تعرفه واگذاری اینترنت پرسرعت با استفاده از ADSL بر اساس پهنای باند و ضریب اشتراک حداکثر 10 به صورت پهنای باند 64 کیلو بیت بر ثانیه 59200 ریال، 128 کیلو بیت بر ثانیه 99400 ریال، 256 کیلو بیت بر ثانیه 125600 ریال، 512 کیلو بیت بر ثانیه 204800 ریال، 1024 کیلو بیت بر ثانیه 38320 ریال و 2048 کیلو بیت بر ثانیه 745600 ریال تصویب شده است.

محمد خجسته‌نیا - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران - هم در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات ایسنا، درباره شرایط و ضوابط تصویب شده برای اجرای نصب ADSL برای مشترکان گفت: هزینه مودم و راه‌اندازی آن به عهده مشترک خواهد بود، بابت راه‌اندازی سرویس نیز نباید هزینه‌ای از مشترکان دریافت شود.

به گفته او همچنین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موظف هستند نسبت به نصب و راه‌اندازی تجهیزات در محل مشترک اقدام و پس از تحویل پهنای باند نسبت به تنظیم صورت جلسه اقدام کنند. علاوه بر این شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موظف هستند نرم‌افزار لازم برای اندازه‌گیری لحظه‌ای پهنای باند را برروی پایانه کاربر نصب و راهنمایی لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات توصیه کرد که به‌منظور گسترش ارائه این خدمات در سطح کشور شرکت مخابرات ایران با مشارکت شرکت‌های PAP رعایت منافع طرفین خدمات مذکور را ارائه کند و درصورت عدم مشارکت، شرکت‌های PAP می‌توانند سرویس مربوط را حداکثر تا سقف 20 درصد بالاتر از این تعرفه‌های مصوب ارائه کنند. همچنین شرکت‌های ندا باید کلیه قراردادهای خود را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ مصوبه براساس تعرفه‌های مصوب فوق اصلاح کنند.

او یادآور شد: صاحبان مشاغل خاص چون اعضای هیات علمی،‌ دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا،‌ خبرنگاران و دیگر فعالان که نیازمند تحقیق هستند می توانند از پهنای باندی بیش از 128 که به کاربران خانگی داده می شود استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر به دلیل حجم کم امکانات خریداری شده، ‌محدودیت ارائه سرویس داریم، اما طبق برنامه 600 هزار پورت که از سوی شرکت مخابرات استان تهران ارائه خواهد شد، نیمه اول سال آینده و شاید تا تابستان راه‌اندازی و در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

خجسته‌نیا با بیان این‌که ارائه سرویس در مناطقی که برروی فیبر نوری نیست و برروی شبکه مسی قرار دارد، در اولویت است، درباره زمان تحویل ADSL به متقاضیان مناطق مختلف تهران اظهار کرد: بعد از ثبت‌نام به طور معمول بین 24 تا حداکثر 48 ساعت، ADSL درخواستی وصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا پایان هفته‌ آینده 60 هزار پورت در تمام مناطق شهر تهران برای واگذاری به درخواست کنندگان آماده است، در شرایطی که محدودیت ارائه سرویس ADSL در ابتدای کار از سوی شرکت مخابرات استان تهران وجود دارد اما مطمئنیم با وجود شرکت‌های PAP و نیز ارائه اینترنت پرسرعت بی‌سیم می‌توان به خواست‌های متقاضیان پاسخ داد.

همچنین روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد کلیه مشتریان درصورت داشتن هرگونه شکایت در خصوص تعرفه‌های خارج از چارچوب مصوب و یا عدم رعایت کیفیت خدمات مراتب را به این سازمان و مناطق هفت گانه گزارش کنند.
 
گزارش ویژه - 250 نماینده از وقف اموال دانشگاه آزاد حمایت کردند!
پروژه جدید باند پارلمانی جاسبی
...وقف به معنای تبدیل اموال خصوصی به عمومی است و حال آنکه اموال دانشگاه آزاد جملگی از بیت المال مسلمین بوده و در حکم امال عمومی‌اند. از این رو وقف دانشگاه آزاد یعنی "عمومی کردن اموال عمومی"!! و سوال اساسی اینجاست که نمایندگان نمک گیر و سران نمک پاش این دانشگاه آیا تصور کرده اند که اموال دانشگاه آزاد "خصوصی" است که برای وقف آن به در و دیوار می زنند؟...
   دانشگاه آزاد که به گواهی اعترافات کودتاچیان بازداشت شده در به آشوب کشیدن خیابانهای پایتخت، به نفع اهداف سیا و موساد نقش مستقیم داشته و متاسفانه هنوز به اعترافات کودتاچیان علیه این دانشگاه رسیدگی نشده، در پرده ای دیگر از سناریوی "فشار به قانون" پای نمایندگان "نمک گیر" را به بازی علیه نهاد های قانونی باز کرد.
 
به گزارش صراط چندی پیش دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ضابطه مند کردن اقدامات و مدیریت این دانشگاه اعلام کرد که قرار است اموال این دانشگاه وقف شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با این مساله موافقت کرده است (!) که این موضوع از سوی دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صراحتا رد شد.

با این حال ؛ مسوولان دانشگاه آزاد در آستانه تصمیم گیری درباره نحوه مدیریت این دانشگاه در حاشیه جلسه علنی مجلس بیکار ننشستند و اقدام به جمع آوری امضا از نمایندگان تحت عنوان " نامه تشکر نمایندگان از رهبر انقلاب برای قبول وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی " کردند!

این اقدام واکنش برخی از نمایندگان را در پی داشت به گونه ای که " حمید رسایی" نماینده تهران به این اقدام تذکر داد که رییس وقت جلسه نیز این تذکر را پذیرفت و از نمایندگان خواست که امضای این نامه را به بعد از اعلام رسمی نظر دفتر رهبر انقلاب موکول کنند.

یکی از نمایندگان که خواست نامش ذکر نشود روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس به خبرنگار صراط اعلام کرد که به گفته معاون پارلمانی دانشگاه آزاد بیش از 250 نماینده این نامه را امضا کرده بودند.

استقبال نمایندگان "نمک گیر"  از این نامه دانشگاه آزاد به حدی بود که پس از تذکر نمایندگان مخالف و اظهارات رییس وقت جلسه علنی؛ نمایندگان حامی دانشگاه آزاد خود به جمع آوری امضا از همکارانشان ادامه دادند.
 
این در حالی است که متولی قانونی رسیدگی به هرگونه تغییری در دانشگاه آزاد "شورای عالی انقلاب فرهنگی" می باشد. یعنی همان شورای که رسما با وقف اموال این دانشگاه مخالفت نموده است!
 
لازم به یادآوری است پیش از این نیز بیش از 200 نماینده مجلس هفتم در بحبوحه برخورد دولت با این مجموعه به ظاهر دانشگاهی در حمایت از جاسبی نامه‌ای حمایت آمیز منتشر کردند.
 
اما خبرهای نه چندان خوشایندی حکایت از آن دارند که لابی دانشگاه آزاد که ارتباطات مستحکمی با بریتانیا داشته  و پیش از این یکی از اصلی ترین عوامل سازماندهی کودتا را (م-ه) در آستانه بازداشت به انگلستان فرستاده بود، هم اکنون در حال طراحی پروژه خطرناک دیگری برای دور زدن قانون می باشد.
 
به گزارش صراط اقدام اخیر مسئولان این دانشگاهِ از هفت دولت آزاد ! را باید در راستای اعمال فشار نخبگان نمک گیر بر نهادهای قانونی جهت تعطیل کردن رسیدگی به تخلفات آشکار این دانشگاه ارزیابی کرد.
 
اما نکته جالب توجه در حمایت مشکوک نمایندگان نمک گیر از وقف این دانشگاه آن است که ؛ وقف به معنی تبدیل اموال خصوصی به عمومی است و حال آنکه اموال دانشگاه آزاد جملگی از بیت المال مسلمین بوده و در حکم اموال عمومی‌اند. از این رو وقف دانشگاه آزاد یعنی "عمومی کردن اموال عمومی"!! و سوال اساسی اینجاست که نمایندگان نمک گیر و سران نمک پاش این دانشگاه آیا تصور کرده اند که اموال دانشگاه آزاد "خصوصی" است که برای وقف آن به در و دیوار می زنند؟ و اگر پذیرفته شود که این دانشگاه خصوصی است آیا اگر روزی روزگاری دادگاهی بخواهد - به فرض محال! - سران این دانشگاه را به جرم سوء استفاده از اموال عمومی به نفع کودتای آمریکایی سبز پای میز محاکمه کشاند، سران فتنه نخواهند گفت که در آن زمان دانشگاه آزاد خصوصی بوده است؟! 

گفتنی است معمولا نامه های نمایندگانی که از این دانشگاه درخواست هایی در زمینه های مختلف اعم از انتقال دانشجویان و تخفیف شهریه و پذیرش دانشجویان و ... دارند با موافقت جاسبی مواجه می شوند.
 
 
ناشی گری ایلنا برنامه اراذل و اوباش را لو داد
خبرگزاری ایلنا که به سران فتنه نزدیک است، در اقدامی ناشیانه از تلاش فتنه گران برای دست زدن به آشوب در پوشش چهارشنبه سوری پرده برداشت. این خبرگزاری به نقل از مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران آورده است «برای چهارشنبه سوری امسال، قطعا مشکل داریم» و افزوده است که وی در این باره توضیح بیشتری نداد. خبرگزاری ایلنا در تفسیر خود بر این خبر می نویسد «به نظر می رسد با توجه به موج نارضایتی موجود در جامعه که در ماه های پس از انتخابات از هر مناسبتی برای حضور در خیابان ها و اعتراض مسالمت آمیز خود استفاده کرده اند، مسئولان امسال بیش از همیشه نگران چهارشنبه سوری هستند»!
خبرگزاری ایلنا توضیح نداده است که اگر حضور آشوبگران در خیابان ها به قول این خبرگزاری «مسالمت آمیز» است، چرا باید برای مسئولان و مخصوصا مسئولان آتش نشانی نگران کننده باشد؟!
خبر ناشیانه ایلنا نشان می دهد که سران فتنه، اراذل و اوباش اجاره ای را برای سوءاستفاده از چهارشنبه سوری و آشوبگری سازمان دهی کرده اند و بخشی از این آشوبگری مانند موارد مشابه دیگر، آتش زدن اموال عمومی است که به نوشته ناشیانه ایلنا، می تواند باعث آمادگی سازمان آتش نشانی باشد.
 
منبع ما : http://www.seratnews.ir/

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 11:10 صبح | نظرات دیگران()
جاسوسی نوار ابزار گوگل از کاربران

وجود یک ایراد در نوار ابزار گوگل موجب شده این موتور جست‌وجو در تناقض با سیاست حریم خصوصی محصولش، در مورد وبگردی کاربران اطلاعات دریافت کند.

به گزارشایسنا، به گفته یک محقق ضدجاسوس‌افزار و حریم خصوصی، نوار ابزار گوگل در نسخه 6.3 و بالاتر، تحت برخی شرایط خاص، عادت‌های کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر 8 را که «ویژگی‌های افزوده شده» مانند Sidewiki و PageRank را فعال کرده‌اند، حتی پس از غیرفعال شدن نوار ابزار، مورد ردیابی قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، از آنجا که قرار نیست نوار ابزار گوگل هنگامی که افزونه آن غیرفعال است، اطلاعات کاربران را به این موتور جست‌وجو منتقل کند، این مساله مشکل‌ساز محسوب می‌شود.

گوگل با تایید این ایراد اعلام کرده تنها شمار اندکی از کاربران نوار ابزارش با این مشکل مواجهند و سخنگوی این شرکت وعده داده این ایراد از طریق یک به‌روزرسانی برطرف شود؛ نسخه 6.3 نوار ابزار گوگل در ماه سپتامبر 2009 منتشر شده است.

 

 

سوال شریعتمداری از مجید انصاری

حسین شریعتمداری با اشاره به سخنان اخیر مجید انصاری درباره علت عدم حضور اصلاح طلبان در راهپیمایی 9 دی، از وی پرسید " علت احساس ناامنی شما از حضور در میان مردم چیست؟".

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، طی یادداشتی که امروز در این روزنامه منتشر شد، به انتقاد از سخنان اخیر حجت الاسلام مجید انصاری در کنگره حزب مردم سالاری پرداخت.

وی با اشاره به سخنان انصاری مبنی بر اینکه "امروزه از جمله معروف امام یعنی حفظ نظام از اوجب واجبات است، استفاده ابزاری می شود"، عمل کردن افراد به سخنان امام را همانند نماز خواندن با استناد به آیات قرآن و روایات معصومین دانست و این ادعای عضو مجمع روحانیون مبارز را رد کرد.

مدیر مسئول کیهان در ادامه به اقدامات ضد دینی جریان ضد انقلاب نظیر هتک حرمت روز عاشورا و سر دادن شعارهایی نظیر "جمهوری ایرانی" اشاره و از همراهی انصاری با این جریان انتقاد کرد.

شریعتمداری این جمله آقای انصاری که"جمهوریت در متن اسلامیت است" را قابل قبول و حق خواند ولی این سوال که را طرح کرد که "چرا آقایان از این کلام حق، اراده باطل می‌کنند؟".

وی همچنین به موضع‌گیری انصاری و همراهانش علیه مبانی اسلام و نفی رای 25 میلیونی به رئیس جمهور منتخب مردم اشاره کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه یادداشت خود به همراهی انصاری و جناح اصلاح طلب با گروه‌های ضد انقلاب در ماه‌های اخیر اشاره کرد و خطاب به انصاری نوشت: "آیا جنابعالی و گروهتان در تمامی هفت ماه گذشته با آمریکا، اسرائیل، انگلیس، منافقین، بهایی‌ها، سلطنت طلب‌ها و کلان سرمایه داران علیه اسلام و انقلاب و امام و نظام ائتلاف نکرده بودید؟!".

شریعتمداری ادعای تقلب در انتخابات را بهانه‌ای از سوی انصاری و همراهانش برای توجیه اقدامات ساختارشکنانه فتنه‌گران، نظیر اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع)، نفی وجود مبارک حضرت صاحب الزمان(عج)، پاره کردن عکس امام(ره) و شعار به نفع اسرائیل و آمریکا خواند.

مدیر مسئول کیهان همچنین به عدم پیگیری ادعای تقلب از راه‌های قانونی توسط انصاری و اطرافیانش اشاره کرد و ادعای تقلب را "پیشنهاد از قبل دیکته شده" جرج سوروس صهیونیست، رابرت هلوی و جین شارپ خواند.

وی همچنین با اشاره به دیدار سید محمد خاتمی با جرج سوروس، خطاب به انصاری نوشت: "آیا شما از کلاس‌های آموزش فتنه که چند ماه قبل از انتخابات در دفتر دوبی خانم الیزابت چنی- دختر دیک چنی معاون وقت بوش- تشکیل شده بود بی اطلاع هستید؟!".

شریعتمداری با اشاره به اظهارات برخی افراد مبنی بر به رسمیت شناختن دولت، از مجید انصاری این سوال را پرسید که علت این همه آتش افروزی و هیاهو در هفت ماه اخیر چه بوده است؟

مدیر مسئول کیهان به سخنان انصاری مبنی بر اینکه "به این علت در راهپیمایی 9 دی شرکت نکردیم که به ما اهانت می شد" نیز اشاره کرد و با طرح این مطلب که "مردم در 9 دی بر حرمت سیدالشهداء علیه السلام، حفظ انقلاب و نظام، پیروی از امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب و انزجار از آمریکا و اسرائیل و انگلیس تأکید می ورزیدند"، از انصاری پرسید علت احساس ناامنی شما از حضور در میان مردم چیست؟

شریعتمداری در پایان یادداشت خود، انصاری را به مرور سابقه خود فراخواند و این سوال را از وی پرسید که "آقای انصاری! از کجا به کجا رسیده اید؟".


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 11:8 صبح | نظرات دیگران()
همکاری سبزها با اسراییل، برای آشوب در 22بهمن + تصاویر    

در هفته های اخیر ارتباط و تعامل خاصی بین برخی دانشجویان جنبش سبزی مقیم خارج و دانشجویان اسرائیلی شکل گرفته است.

بر اساس این گزارش سخنگوی انجمن دانشجویان ایرانی به تازگی از محل اقامت خود در هلند ضمن برقراری ارتباط با اتحادیه ملی دانشجویان اسرائیلی از حمایت های آنان قدردانی کرده است.

یدیعوت آحارنوت مدعی شده است که آغاز روابط میان دو گروه دانشجویی به دنبال ارائه درخواست یک دانشجوی دختر ایرانی به اتحادیه ملی دانشجویان اروپا که اسرائیل نیز عضوی از آن است، شکل گرفته و این اتحادیه سعی کرده از دانشجویانی که جانشان در خطر بوده است، حمایت کنند.

این گزارش می افزاید: به این ترتیب دانشجویان اسرائیلی ضمن برقراری ارتباط با دانشجویان ایرانی، ارتباطات روزانه خود را با آنها حفظ کردند.

مسئول روابط خارجی اتحادیه دانشجویان اسرائیل در این باره گفت: دانشجویان در ارتباطات خود چه از طریق ایمیل و تلفن بسیار دقت می کنند و از نام مستعار استفاده می کنند.

وی مدعی شد: تعدادی از دانشجویان برای به دست آوردن آزادی و دموکراسی کشته شدند و برخی هم به زندان رفته اند؛ مامعتقدیم که ارتباط با آنها می تواند تاریخ را تغییر دهد!

گفتنی است در آخرین مکالمه تلفنی که میان آنها صورت گرفته، توافق شده است که در روز 11 فوریه (22 بهمن) ضمن برگزاری تظاهرات این جریان را در نقاط مختلف جهان هدایت کنند.

یادآور می شود ماه گذشته نیز همایشی با حضور اعضای اتحادیه دانشجویان جوان سوسیالیست اروپا، فدراسیون جهانی جوانان لیبرال و حزب جوانان مردم اروپا برگزار شد که شرکت کنندگان در این همایش به نوع خود به تحلیل حوادث پس از انتخابات پرداختند.

دبیر شبکه به اصطلاح جوانان پیشروی ایرانی که اداره این برنامه را بر عهده داشت نیز از سخنرانان این جلسه بود.

رقاصی های "شاهین مشکین قلم" با صدای موسیقی و اذان و رپ خوانی های شاهین نجفی عضو گروه "کارفران بی نام " پایان بخش نشست جوانان پیشرو ایران! بود. 

به گزارش "خدمت"؛ پیش از این نیز در اقداماتی هماهنگ صهیونیست های افراطی در تجمعاتی به حمایت از سبزها پرداخته بودند که تصاویر زیر گویایی این مسئله است :

http://www.khademnews.com/fulltext_news.php?news_id=2784


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 8:51 صبح | نظرات دیگران()
عقب نشینی مهدی کروبی، موسوی و خاتمی را به آفساید برد

مهدی کروبی از موضعی که هفت ماه بر آن پافشاری کرد و به بهانه آن مواضعی تندی علیه جمهوری اسلامی و مسئولان عالی رتبه کشور گرفت، عقب نشینی کرد.

دبیر کل حزب اعتمادملی که گفته می شود حزبش در آستانه انحلال قرار دارد، امروز در حاشیه کنگره سراسری حزب مردم سالاری در گفت وگو با خبرنگاران، از "ادعای بدون سند تقلب" پا پس کشید و اعلام کرد که "رئیس جمهور را به رسمیت می‌شناسم."

موضع جدید آقای کروبی آنقدر ناگهانی و تامل برانگیز بود که در کمتر از دقایقی با پوشش همه رسانه های اینترنتی همراه شد.

گرچه شیخ اصلاحات از علت این "تغییر مسیر" ناگهانی سخنی نگفت اما بنابر اخبار مختلفی که در هفته های اخیر از جزئیات جلسات خصوصی سران اصلاحات، منتشر شده است، "استفاده ابزاری" شخصیت های مطرح این جریان از آقای کروبی، علت اصلی موضع جدید شیخ بوده است.

بارهایی که کروبی به دوش کشید

دبیر کل حزب اعتمادملی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم، گرچه کمتر از یک درصد آرا را کسب کرده بود اما به پیروی از آقای موسوی، مدعی تقلب شد و در ادامه حتی بخش زیادی از سنگینی طرح این ادعا را به دوش کشید.

علاوه بر این، طرح دیگر "ادعاهای بدون سند" و "هزینه زا"، همچون ادعای آزار جنسی بازداشت شده ها و سناریوی "هفتاد و دو کشته سازی" بر عهده آقای کروبی گذاشته شد.

صدور بیانیه علیه مسئولان ارشد نظام و ساختار جمهوری اسلامی هم، از دیگر برنامه هایی بود که به صلاحدید شخصیت های مطرح جریان اصلاحات، در دستور کار شیخ اصلاحات قرار گرفت.

با این حال اعتراض های آقای کروبی به جلسات خصوصی رهبران اصلاح طلب، هرگز باعث نشد که نقش او در پیشبرد اهداف فرقه سبز، جدی گرفته شود به طوری که تصمیمات اساسی، بدون اطلاع و حضور دبیر کل حزب اعتمادملی گرفته می شد.

به همین دلیل، آقای کروبی پس از اطلاع از برخی جلسات خصوصی دوم خردادی ها، نسبت به طرح بعضی مسائل و اهمیت ندادن به نقش او ابراز گلایه کرد.

او اخیرا گفت که "بعضی از این آقایان می خواهند سر سفره آماده بشینند، زمانی که باید حرف می زدند و عمل می کردند، پنهانی نامه نگاری کردند، خاتمی سر من کلاه گذاشت، آن از آن حرفش که یا من یا موسوی و این از حرف های امروزش که از ما عبور کرده است."

موضع جدید آقای کروبی در اذعان به دروغ بودن "ادعای تقلب"، پس از این رویدادها اتخاذ شده است.

پروژه اعتدال نمایی، طرحی که کروبی ناخواسته به آن پایان داد

البته گفته می شود که شیخ اصلاحات این سخنان را از آن جهت بیان کرده که به سناریوی جدید آقای موسوی و آقای خاتمی که به همراه برخی شخیصت های مطرح طراحی شده هم، پی برده است.

آنچنان که فعالان سیاسی عنوان می کنند، بر اساس این طرح قرار بوده که شیخ اصلاحات همچنان به تندروی در برابر جبهه نظام تشویق شود و به موازات آن، میرحسین و خاتمی با به نمایش گذاشتن برخی مواضع معتدل‌تر، نخبگان و مردم را به "افراطی نبودن" خود راضی کنند.

اتخاذ برخی مواضع معتدل، همچون کوتاه آمدن آقای موسوی از ادعای تقلب، در کنار بیانیه آخر شیخ اصلاحات که پر بود از توهین به نظام و مسئولان جمهوری اسلامی یکی از مراحل این طرح سیاسی بود که درصدد به نمایش گذاشتن نوعی از "اعتدال"موسوی و خاتمی در مقایسه با "افراطی گری" کروبی بود.

بر پایه طرح مذکور که برخی تحلیلگران سیاسی از آن به "پروژه اعتدال نمایی" یاد می کنند، قرار بود که برخی شخصیت های مطرح و طراحان این پروژه، نقش "میانجی" و "پایان دهنده مشکلات" را ایفا کنند و با مسئولان ارشد نظام به چانه زنی بپردازند تا مسیر "بازگشت بدون شرط" آقای موسوی و آقای خاتمی به صحنه سیاسی کشور را هموار کنند.

نامه محمد خاتمی و علی اکبر محتشمی پور، اعضای مجمع روحانیون، به مسئولان عالی رتبه نظام که در آن از افراطیون و فرقه سبز اعلام برائت شده و رویکرد برخی سران اصلاحات را نادرست دانسته اند، در راستای تحقق همین طرح ارزیابی شد.

با این حال اصرار این شخصیت ها بر فاش نشدن جزئیات نامه نگاری ها نشان داد که آنان درصدند، مسیر بازگشت خود را با اجرایی کردن پروژه مذکور و در جریان "تعاملات پشت پرده" هموار کنند.

اما با حرکت غیرمنتظره ای که امروز آقای کروبی در صفحه شطرنج سران اصلاحات انجام داده است، اکنون عنوان "در نطفه خفه شدن" برای این طرح سیاسی بکار برده می شود.

شیخ اصلاحات البته، آنچنان که از اعتراض اخیرش به خاتمی بر می آید، برای عقب نماندن از سران اصلاحات و تلاش برای بازگشت به صحنه سیاسی دست به چنین اقدامی زد.

راه نجات

بر این اساس، کروبی مسیر "بازگشت بدون شرط" سران اصلاحات را بار دیگر مسدود کرد به طوری که حتی عبارت "در آفساید قرار گرفتن" برای آنان بکار برده می شود.

اما در عین حال علاوه بر گزینه ای که مسئولان ارشد نظام در مقابل سران اصلاحات قرار داده اند، برخی سیاسیون معتقدند که همچنان می توان "پروژه اعتدال نمایی" را ادامه داد.

طبق نظر این عده از سیاسیون، سران اصلاحات برای به نمایش گذاشتن آنچه "اعتدال" خوانده شده، مجبورند تا به "عقب نشینی" دیگری در صفحه شطرنج دست بزنند و از بخش دیگری از ادعاهای خود دست بکشند.

این عقب نشینی می تواند، کوتاه آمدن از بخش دیگری از بیانیه هفدم آقای موسوی و یا دست کشیدن از حمایت اغتشاشگران و اعلام برائت تلویحی و یا حتی صریح از آنان باشد؛ موضوعی که همانند عقب نشینی آقای کروبی، در هر صورت با واکنش منفی فرقه سبز و مقامات و رسانه های غربی و صهیونیستی همراه خواهد بود چرا که منافع آنان را دچار خدشه خواهد کرد.

راه دیگری که پیش از این و از سوی مسئولان بلندپایه نظام و حامیان انقلاب اسلامی پیش روی سران اصلاحات گذاشته شد، این بوده است که سران اصلاحات باید پشیمانی خود را از رویدادهای اخیر به صورت "رسمی و آشکار" اعلام کنند.

علاوه بر این، از سوی مسوولین نظام تاکید شده است خسارت هایی که در ایام پس از انتخابات و در نتیجه مواضع و رفتار این افراد به مردم و نظام تحمیل شده است، لازم است تا از سوی خود آنان جبران شود و در نهایت، لازم است تا این افراد تبعیت عملی خود از قانون را با تسلیم در برابر محاکم احتمالی قضایی نشان دهند.

 
 
 
انتقاد شدید آیت‌الله یزدی از مواضع هاشمی رفسنجانی :
موضع‌گیری آقای هاشمی از دوپهلو هم گذشته است
آقای هاشمی شما خودت منصوب رهبری هستی

پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در آخرین فرمایشات خود در جمع اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راه حل روشن شدن ابهامات روزهای اخیر فضای سیاسی کشور را پرهیز از دوپهلو سخن گفتن خواص اعلام کردند، هاشمی رفسنجانی در سخنانی در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه به بیان مواضعی پرداخت که واکنش های تندی را به دنبال داشت. در تازه ترین واکنش نسبت به این سخنان، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از موضع گیری‌های دو پهلوی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قبال حوادث اخیر کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر بزرگترین افراد هم بخواهند در مقابل نظام ما بایستند نظام آنها را کنار خواهد زد.

به گزارش رجانیوز به نقل از رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار مدیران صدا و سیما در سخنانی با اشاره به موضع گیری های دو پهلوی هاشمی رفسنجانی در حوادث فتنه های اخیر گفت: آقای هاشمی در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه که من نمی خواهم در این جلسه درباره این حزب و وضعیت آنها صحبت کنم، سخنانی را مطرح کرده است که بر خود لازم می دانم نکاتی را در این خصوص بیان کنم.

وی تصریح کرد: آقای هاشمی در این دیدار با تکرار سخنان و مواضع خود در خطبه های نماز جمعه گفته است در شرایط امروز نیز برای برون رفت از وضعیت کنونی راه حل هایی به ذهن من می رسد که با توجه به تجربیاتم در خطبه های نماز جمعه نیز آن را مطرح کرده ام.

آیت الله یزدی خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای هاشمی مگر تجربیات شما با رهبری از هم جدا بود؟ یا شما دو تا با هم آمدید، با هم بودید و با هم دوران جنگ را گذراندید. تجربیات شما چه تفاوتی با تجربیات ایشان دارد؟

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از اظهار نظر هاشمی در خصوص تردید در انتخابات در نماز جمعه اظهار داشت: شما در این تریبون گفتید که ما هنوز در انتخابات تردید داریم، ولی مقام معظم رهبری گفت هیچ تردیدی در انتخابات نیست.

نائب رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز بحث ریاست احمدی نژاد یا موسوی نیست بحث براندازی نظام و اسلام است و این موضوع برای هیچ کسی مخفی نیست. دشمنان نیز صراحتا از آشوبگران حمایت کردند و هزینه های گزافی را برای این امر اختصاص دادند.

وی با اشاره به حمایت های آمریکا از آشوبگران تاکید کرد: اینها چقدر ساده و نادان هستند که می خواهند با چند دلار کشور ما را واژگون کنند. نظام اسلامی قوی‏تر از این است که با این مسائل سرنگون شود.

آیت الله یزدی تاکید کرد: مردم ما در نهم دی ماه حضور بی نظیری در تظاهرات داشتند و آقای هاشمی شما اگر امروز می خواهید صحبت بکنید باید جریان عاشورا را محکوم کنید و مرز خود را مشخص تر نمایید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقتدار نظام تصریح کرد: نظام ما به قدری مقتدر است که اگر بزرگترین افراد هم بخواهند در مقابل آن بایستند نظام آنها را کنار خواهد زد و اگر کسانی خیال می کنند می توانند انقلاب را تسلیم کنند، مطمئن باشند یا خودشان باید تسلیم نظام شوند و یا باید کنار بروند.

وی با بیان اینکه ما هنوز مردم را نشناخته ایم تاکید کرد: مردم حاضر نیستند برای این انقلاب که خون های زیادی ریخته شده و زحمات بسیار زیادی کشیده شده است آن را با امور جزیی از دست بدهند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: سئوال من از آقای هاشمی این است که تجربه شما در کجا به دست آمده؟ رهبری تکلیف را در نماز جمعه مشخص کردند، نماز جمعه شما راهگشاتر بود برای مردم یا نماز جمعه رهبری.

دبیر مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آقای هاشمی حزب اعتدال چقدر پایگاه و موقعیت در جامعه دارد که شما برای آنها می گویید راه برون رفت این است و در برابر حرف رهبری موضع گیری کردید.

آیت الله یزدی با اشاره به مواضع رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاکید وی مبنی بر اینکه مشکلات کنونی کشور با تدبیر رهبری و کمک افراد مختلف دو جناح قابل حل است خاطر نشان ساخت: من از شما می پرسم مقصود شما از دو جناح چیست، افراد معتدل از دید شما چه اشخاصی هستند، سه نفرشان را بیان کنید.

وی با بیان اینکه من از ذکر نام افراد معتدل مد نظر آقای هاشمی معذورم تصریح کرد: من حضورا به هاشمی گفتم شما چرا در امور دخالت می کنید خود قوه قضاییه به این مسائل رسیدگی می کند و ما نباید سلیقه شخصی خود را برای حل و فصل مسائل اعمال کنیم.

آیت الله یزدی تعبیر هاشمی در خصوص مقام معظم رهبری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: وی صحبتی کرده است و گفته است در شرایط کنونی این جانب ایشان(رهبری) را فرد اصلح برای حل مشکلات کشور می دانم که به نظر من تعبیر ایشان نسبت به رهبری، از دو پهلو و سه پهلو حرف زدن هم بدتر است.

وی خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آقای هاشمی رهبری انتخاب شده خبرگان است، ایشان رهبر هستند و همه مردم از دقت هایشان و تدابیری که ایشان برای حفظ نظام پیش گرفته است تقدیر می کنند، اما شما چرا اینگونه سخن می گویید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مگر چه مسائلی در کشور وجود دارد که باید دو نفر در کنار رهبری بیایند مسائل را حل و فصل بکنند.

آیت الله یزدی عنوان کرد: بنده شخصا از مقام معظم رهبری مسائل را جویا شدم ایشان گفتند نظام مقرراتی دارد و دارد به مقررات عمل می شود و جای نگرانی نیست، نظام کار خود را دارد انجام می دهد از این جریانات بدتر هم بوده اما خداوند نظام را حفظ کرده است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: کف های روی آب می رود و کسانی که گرفتار توهم شده اند و برای ادعاهای واهی خود هیچ دلیلی نداشتند نباید چنین موضع هایی بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: متاسفانه آقای هاشمی اسم رهبری را هم نمی برد و بنده تعبیر ایشان در این خصوص را نوعی جسارت و تردید در رهبری می دانم.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی شما خودت منصوب رهبری هستی و رسمیت کار شما در مجمع با نصب معظم له است و باید سمت رهبری را هم به کار ببرید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دیگر راهکارهای هاشمی برای برون رفت از شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: رییس مجمع تشخیص در دیدار با حزب اعتدال و توسعه تاکید می کند که در صورت حل مشکلات فعلی دشمنان و ضد انقلاب ها مایوس خواهند شد اما من می خواهم بگویم دشمنان انقلاب هیچ گاه دست از سر ما و امام و رهبری بر نخواهند داشت و تا حاکمیت اسلام وجود دارد توطئه و خصومت دشمنان نیز وجود خواهد داشت.

آیت الله یزدی تاکید کرد: من نمی دانم تا کی قرار است آقای هاشمی با روش های دو پهلو و سه پهلو حرف زدن در برابر تصریحات رهبری عمل کند.

وی تاکید کرد: چند بار باید رهبری آغوش باز کند و بگوید آقای هاشمی بیا به طرف انقلاب و همان همراهی سابق را داشته باشید. اما متاسفانه وی دوباره یک مطلبی را بیان می کند و به جای اینکه یک قدم به جلو بیاید در افکار عمومی یک قدم عقب تر می رود.

نائب رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: من متاسفم که شخصیتی با این سوابق این گونه اظهار نظر می کند ما دلمان نمی خواهد وضعیتی که برای آقای منتظری پیش آمد برای شما هم پیش بیاید، نظام با کسی تعارف و شوخی ندارد و این انقلاب نیز به سادگی به دست نیامده که به سادگی از دست برود.

وی گفت: وقتی امثال ایشان این گونه برخورد می کنند ما نمی دانیم تکلیفمان چیست.

وی همچنین با اشاره به جلسه هیات رییسه خبرگان رهبری تصریح کرد: در این جلسه برخی ها لبخند من و آقای هاشمی را بهانه کرده بودند و گفتند فلانی و فلانی با هم با لبخند نگاه کردند.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بنده یک زمانی در دیدار با یکی از شخصیت ها درباره امام (ره) تعبیری به کار بردم و گفتم اگر آقای خمینی قرار است جهنم هم برود ما جهنم ایشان را می رویم اما بهشت شما را نه.

وی ادامه داد: من به آقای هاشمی هم می گویم ما همراه رهبری هر کجا می رویم اما همراه شما نمی آییم و هیچ تعارف هم نداریم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین از اقدامات رسانه ملی در حوادث بعد از انتخابات قدردانی کرد و گفت: مناظراتی که هم اکنون در حال پخش از صدا و سیما است روی آن اختلاف نظراتی وجود دارد بنده نیز تا حدودی این مناظرات را مشاهده کرده ام.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از افراد در این گونه جلسات به جای مناظره توهین می کنند که این موضع به هیچ وجه پسندیده نیست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجادله با مناظره تفاوت دارد تاکید کرد: مجادله در اسلام نهی شده است اما مناظره و گفت وگو موجب پیشرفت در تفکر و عقیده و همچنین روشن شدن مسائل می شود..

منبع ما :

http://rajanews.com/detail.asp?id=43531

 

 

مهدی مهدوی‌کیا به استیل آذین پیوست

مهدی مهدوی‌کیا به تیم فوتبال استیل آذین تهران پیوست.

به گزارش ایسنا، مهدوی‌کیا بازیکن ایرانی شاغل در فوتبال آلمان پس از سال‌ها دوری از فوتبال باشگاهی ایران، طی توافقی با باشگاه استیل آذین به این باشگاه می‌پیوندد.


مهدوی‌کیا و سران باشگاه استیل آذین با هم توافق نهایی کردند و قرار است روز سه‌شنبه (فردا) در محل این باشگاه قرارداد همکاری رسما امضا شود و مهدوی‌کیا از این پس در فوتبال باشگاهی ایران و تیم فوتبال استیل آذین توپ خواهد زد.

منبع ما :

http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=43548

 

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 8:49 صبح | نظرات دیگران()

دوستان اگر دنبال خبر خاصی می گردند  و وقت اون رو ندارند که در سایت ها دنبالش بگردند

در اخرین پست در قسمت نظرات درخواست خود را مطرح کنند و ادرس ایمیل خود را اعلام کنند . مطمئن باشید سعی خود را پیدا کردن خبر و قرار دادن اون در وبلاگ خواهیم کرد .

با تشکر :

 مدیریت  خبر روز


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 1:12 صبح | نظرات دیگران()

پدر زلزله‌شناسی ایران:
تهران باید تخلیه شود

پدر زلزله‌شناسی ایران با تاکید بر احتمال وقوع زمین لرزه در تهران و تبدیل این حادثه به بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ گفت: به عقیده من، برای کاهش خسارات و تلفات انسانی این فاجعه باید با اتخاذ سیاست‌های عاقلانه و منطقی و به دور از احساس تهران را تخلیه کرد.

به گزارش مهر، بهرام عکاشه با اشاره به وقوع زلزله در هاییتی و بررسی ابعاد این حادثه در مقیاس تهران گفت: هیچ راهی نداریم جز اینکه مکان دیگری را به عنوان پایتخت جدید انتخاب کنیم. موضوع انتقال پایتخت برای اولین بار در سال 1364 و همزمان با دویستمین سال پایتختی تهران مطرح شد و پس از جنگ تحمیلی در سال 1368 بار دیگر این طرح به طور جدی‌تر مطرح شد. طرحی که با تصمیم دولتمردان وقت مبنی بر ارجحیت ساماندهی تهران کنار گذاشته شد. این موضوع در سال‌های نخستین دهه 70 نیز مطرح شد که پیگیری آن بی‌نتیجه ماند.عکاشه با عنوان این مطلب که انتقال پایتخت از تهران باید در طولانی مدت صورت بگیرد و با این امید که در این مدت اتفاقی نیفتد، گفت: باید به تدریج صنایع، دانشگاه‌ها، سفارتخانه‌ها و... از تهران خارج شود.رییس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد تهران شمال ادامه داد: انتقال پایتخت تنها برای ایران موضوعیت ندارد، بلکه در حدود 10 کشور دیگر این کار انجام شده و نتیجه هم داده است.رییس پیشین مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: معتقدم دولتمردان بایستی خیلی جدی به فکر موضوع انتقال پایتخت از تهران به نقطه‌ای دیگر باشند، چون اگر اتفاقی رخ دهد تهران برای سال‌های متمادی تعطیل خواهد شد.

منبع ما :

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=193676


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 1:7 صبح | نظرات دیگران()

 

عقب نشینی وزرای خارجه اروپا پس از تاکید رییس‌جمهور بر تولید داخلی سوخت 20درصد

10 روز پس از آنکه پاسخ سرد چین به نشست 1+5 در نیویورک، هرگونه تصمیم جدید درخصوص اعمال دور جدید تحریم ها علیه ایران را منتفی کرد، نوبت به وزرای خارجه اتحادیه اروپا رسید تا درخصوص کارآیی تحریم ها علیه ایران ابراز تردید کنند.

به گزارش ایرنا، وزرای خارجه اتحادیه اروپا با فاصله گرفتن از ادبیات تهدید ایران به اعمال تحریم های جدید یادآور شدند که هرنوع محدودیت های جدید فقط می تواند از طریق شورای امنیت سازمان ملل صورت گیرد.

این اظهارنظرها که در واقع به معنی کند شدن تیغ ادبیات تهدیدآمیز در قبال جمهوری اسلامی است، یک روز پس از آن بیان شد که رییس جمهوری اسلامی ایران از انتشار اخبار خوشی در زمینه تولید سوخت 20 درصد در دهه فجر خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری"دپ آ"، وزیرخارجه سوئد روز دوشنبه در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ابزار تحریم خیلی تیز است و برای همین هم باید با احتیاط بسیار زیاد مورد استفاده قرار گیرد.

کارل بیلد افزود: ما می خواهیم که ایران به میز مذاکرات بازگردد. اگر تحریم هایی وجود دارند که این امکان را تقویت می کنند، من آماده ام تا آن را مد نظر بگیرم.

"اورماس پائت" وزیر خارجه استونی نیز در این باره گفت: در باره ایران تحریم فقط زمانی کارساز است که تمام اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل در باره اعمال آن توافق نظر داشته باشند.

وی افزود: اتحادیه اروپا آماده است، ولی برای اینکه تحریم ها واقعا کارساز باشند، باید تمام بازیکنان بزرگ دنیا پشت این تصمیم وحدت نظر داشته باشند.

به نوشته این خبرگزاری، اتحادیه اروپا چندین تحریم علیه ایران اعمال کرده ولی موفق به توقف این برنامه نشده است واین موجب طرح سوالاتی از سوی بعضی دولت ها در باره کارساز بودن اقدامات تنبیهی بیشتر شده است.

عقب نشینی وزرای اروپایی از تهدید ایران به تحریم های جدید پس از سخنان روز یکشنبه رییس جمهوری در حالی است که حدود یک ماه قبل و در آستانه پایان سال 2009 میلادی نیز حجم وسیعی از تبلیغات رسانه ای و اظهارنظر مقام های غربی بر تهدید ایران به رو به اتمام بودن ضرب الاجل ژانویه متمرکز شده بود اما پس از آنکه دکتر احمدی نژاد در جریان سفر استانی خود به فارس، هرگونه ضرب الاجلی را رد کرد، وزیر امورخارجه و رسانه های امریکایی در یک عقب نشینی آشکار اعلام کردند که امریکا و 1+5 هیچ گونه ضرب الاجلی برای ایران معین نکرده اند.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=43551


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/11/6 و ساعت 12:46 صبح | نظرات دیگران()
جنجال عبارت مقدس بر روی اسلحه
سلاح‌های جدید برای جنگ‌های صلیبی+عکس
پارسانیوز NewsParsa شرکت (Trijicon) که سلاح نیروهای امریکایی حاضر در عراق و افغانستان را تأمین می‌کند، عباراتی از تورات را بر محل نشانه‌گیری این سلاح‌ها حک می‌کند.
به گزارش پارسانیوز NewsParsa پایگاه خبری الجوار به نقل از شبکه abc امریکا، این درحالی است که این عمل از سوی دولت امریکا غیر قانونی اعلام شده،

تا سربازان1 امریکائی جنگ خود را یک جنگ مذهبی فرض نکنند.
 
 

abc در گزارش خود یادآور می شود که بر روی برخی از این سلاحها عبارت JN 8:12 (Gv 8: 12) نقش بسته است که به یکی از سفرهای انجیل یوحنا اشاره دارد.
 
دراین بخش از انجیل آمده است: کسی که از من تبعیت کند تاریکی را نخواهد دید بلکه نور زندگانی را مشاهده خواهد کرد.

عبارت 2 COR 4:6 نیز بر روی این سلاحها حک شده است که بخشی از رساله قدیس پائولو باز می گردد.
 
وی در این فراز جمال الهی یا هاله نورانی مسیح را توصیف می کند.

لازم به ذکر است اعضای کنگره امریکا مواضع مختلفی را در قبال اقدام این شرکت اتخاذ کرده اند. برخی به دلیل القای صلیبی بودن جنگهای عراق وافغانستان با این اقدام به مخالفت برخواستند.

از طرفی مسؤولان شرکت مزبور علاقه رئیس متوفای این شرکت به کتاب مقدس را انگیزه اصلی این عمل عنوان می کنند.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 4:2 عصر | نظرات دیگران()

قسمت اول

گفت گویی با سعید تاجیک نویسنده، جنگ دوست‌داشتنی:
ما درشلمچه بودیم آقازاده‌ها در تورنتو!

مهم‌ترین اثر بسیج این است که اجازه نداد صدام پدر بعضی‌ها باشد. اگر بسیج نبود، این هتاکان به خواهر صدام باید می‌گفتند «عمه»! امام حسین (ع) گفت: «اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید» و من می‌گویم: اگر آزاده نیستید، لااقل شرف داشته باشید. آن «نامه سرگشاده» که قبل از انتخابات نوشته شد، حکم دودزا را داشت و فضا را غبارآلود کرد و فضا که پر از دود شد، دشمن هم استفاده کرد. سعید عسگر و پدرش در همین شهرری جزو نفرات اول ستاد موسوی بودند. این عجیب نیست؟

 

حسین قدیانی: کسی که اسم کتابش درباره جبهه، «جنگ دوست‌داشتنی» باشد، زنگ موبایلش هم «مارش عملیات» می‌شود. کسی که روی خاکریز و در زیر بارانی از گلوله، می‌رقصد و «یا صدام پیت حلبی» می‌خواند، زندگی‌اش ساده و بسیجی‌وار می‌شود. کسی که در «کربلای5» برای بالا بردن روحیه رزمندگان، لطیفه‌های آنچنانی تعریف می‌کند، لطف خدا هم شامل‌اش می‌شود. کسی که با شوخی‌های مثال‌زدنی‌اش در شب عملیات «والفجر8»، لبخند را بر لب بسیجی‌ها می‌نشاند، امداد غیبی هم به مددش می‌آید و از «اروند»، این رودخانه وحشی رد می‌شود. اگر «همت

جناب تاجیک! شما و دیگر رزمندگان در جبهه مردانه جنگیدید؟
نه پس، زنانه جنگ کردیم!
ولی به نظر می‌رسد تمام خاک ما در جبهه حفظ نشده!
من مرزمان را با عراق، وجب به وجب چک کردم؛ ذره‌ای از خاک ما دست دشمن نیفتاد.
باور نمی‌کنم.
چرا؟
شما یک جاهایی را حفظ نکردید. احتمالا بخشی از «سه‌راهی شهادت»‌دست دشمن ماند والا در این حوادث اخیر، دشمن از کدام روزنه و منفذ، نیروهای خود را تا «سه‌راه جمهوری» آورد؟! مگر تا بیخ گوش‌مان نیامدند؟
ذره‌ذره این خاک را ما حفظ کردیم؛ به قیمت جان بیش از 300 هزار شهید. این روزنه را کسان دیگری باز کردند. بهتر بود این سؤال را از مسؤولان و از سیاسی‌ها می‌پرسیدی.
آنها می‌گویند ما بی‌گناهیم. آنها که دروغ نمی‌گویند، پس لابد تقصیر شماست.
تقصیر ما هم نیست. من حالا به شما توضیح می‌دهم چه کسانی مقصرند. اتفاقا خوب شد مصاحبه را اینطوری شروع کردی. بگو ببینم سر «امام حسین(ع)» را چه کسی برید؟
فکر می‌کنم «شمر».
اما همین شمر ملعون زمان حضرت علی(ع) و در جریان جنگ‌های زمان حضرت، جانباز شد و اگر امروز بود، همین «بنیاد شهید» برایش 200 درصد جانبازی رد می‌کرد. پس سر سیدالشهدا را جانباز حضرت علی(ع) از تن جدا کرد. این نام‌های بزرگ و اسامی پرطمطراق و پرسابقه وقتی در تعارض با هم قرار می‌گیرند، قدرت تحلیل از آدمی گرفته می‌شود. من البته کاملا متوجه هستم که شما قصدتان از طرح این پرسش چه بود ولی بسیاری هستند که نه در وادی ژورنالیسم که در عالم رئالیسم هم ما را مقصر می‌دانند و فکر می‌کنند ما درباره جنگ دروغ گفتیم. البته درباره جنگ هم مثل «درباره الی» دروغ‌هایی گفته شد، منتها نه از زبان بسیجی‌ها. دروغگو ترسوست و انسان ترسو هیچ‌وقت به خیبر و بدر و کربلای5 نمی‌آید.
مهم‌ترین دلیل صداقت بسیجی‌ها، شجاعت‌شان است. بسیج از همان اول کار باصداقت جلو آمد و خیانتی در کار نبود. خیانت را کسانی کردند که بعد از جنگ، بچه‌های بسیج را فراموش کردند. همیشه گوشت قربانی، بسیج بوده و از نظر عده‌ای بسیج، تنها به این درد می‌خورد که در برابر دشمن کشته شود و همین که صلح و آرامش برقرار شد باید بسیج را منزوی کرد تا جنگ‌ بعدی، تا فتنه بعدی. این اوج نامردی و بی‌انصافی است و قصور را خواصی مرتکب شدند که با بی‌بصیرتی پای دشمن را به این مرز و بوم باز کردند. در صدر اسلام هم خواص دنیاپرست، مصلحت اسلام را قربانی عافیت خود کردند و برای دشمن بیرونی فرش قرمز پهن کردند. بله، من هم قبول دارم در حوادث اخیر پای دشمن به گلیم جمهوری اسلامی باز شد، اما این نفوذ از خاک نبود. از خاکریز سه‌راهی شهادت نبود. ما که خاک‌مان را حفظ کردیم، آنچه که حفظ نشد خاکریز بصیرت بود. بیانیه‌های این حضرات، دشمن را به اینجا کشاند. ما خاک‌مان را حفظ کردیم، این آقایان زبان‌شان را حفظ نکردند و با دروغ بزرگ تقلب، کار بدین‌جا کشیده‌ شد. بسیج با خون سرخ خود، در برابر دشمن یک چراغ قرمز ابدی روشن کرد ولی دروغ تقلب، این چراغ را چند روزی «سبز» کرد و دشمن را چهارراه به چهارراه جلو آورد.دشمن در این جنگ که چندان هم نرم نبود و بعضا به سلاح گرم هم مجهز بود از 2 مساله سوء‌استفاده کرد: فتنه‌گران دروغ‌گویی که بی‌تعارف قصد براندازی داشتند و هدفشان پایین کشاندن ولایت فقیه از صدر حکومت بود و دوم از سکوت و کج‌فهمی خواص بدون بصیرت. بصیرت، آن طور که حضرت «آقا» در شهر «چالوس» عنوان کردند مثل یک «قطب‌نماست» که نمی‌گذارد شما در تشخیص راه دچار اشتباه شوید. من حالا می‌خواهم برگردم به دوران جنگ. در عملیات «والفجر 4» ما حتی قطب‌نما هم نداشتیم ولی چون بعضی از بچه‌های بسیج «ستاره‌شناسی» بلد بودند، با کمک ستاره‌ها راه را پیدا کردیم. الان برای خواص ما قطب‌نما؛ هست اما با این وجود راه را گم کرده‌اند ولی بچه‌های بسیج حتی بدون قطب‌نما هم گم نشدند و سر از خیمه دشمن درنیاوردند. پس بصیرت را بسیج داشت که بدون قطب‌نما، راه را عوضی نرفت. بسیجی، سرباز است و گوش به فرمان مولای خود داد. اینکه امروز چنین شد، محصول بی‌بصیرتی است. ما خاک را حتی بدون قطب‌نما حفظ کردیم. دشمن از روزنه دیگری وارد شد و این فجایع را به بار آورد. البته بسیج، چشم به لبان ولایت دوخته. ما فعلا صبر می‌کنیم و تنها اسلحه‌مان بصیرت است اما مطمئن باشید اگرجهاد لازم شد، ما فریب 200‌درصد جانبازی شمر را نخواهیم خورد و نمی‌باریم مگر آنکه سیل به راه اندازیم. ما همان بسیجیانی هستیم که در «والفجر8» از یک امر محال، ممکن ساختیم و از عرض اروند رد شدیم. اینها که عرض و طولی ندارند. ما از اروندی رد شدیم که در شبانه‌روز، 2بار جزر و مد داشت. اینها که کله‌گنده‌هایشان یا اعتراف کردند یا فرار کردند یا هم شدند مثل این مردان باحجاب. من از نسل بسیجیان والفجر4 هستم. در این عملیات، پای نیرو‌های اطلاعات عملیات به زمین نرسید. این عملیات از این حیث یک استثناست. والفجر4 در «شمال‌غرب مریوان» بود.
دشت پنجوین، ارتفاعات کانی‌مانگا.
بله! سلسله ارتفاعات ساندویچی کانی‌مانگا. آن زمان هنوز «پیتزا» نبود!
«همت» بود دیگر؟
بود. اتفاقا یکی از عکس‌های معروف حاجی مال همین والفجر4 است.
که با لباس پلنگی از روی جایگاه دارد به دوربین نگاه می‌کند.
بارک‌الله! این عکس در «پادگان گرمک» گرفته شد و با خود ارتفاعات کانی‌مانگا فاصله زیادی دارد.
چرا در «والفجر4» گفتید پای بچه‌های اطلاعات به زمین نرسید؟
بچه‌های اطلاعات به کمین عراق خوردند و بر‌گشتند.
چرا؟
دشت پر بود از نیرو‌های عراقی. بعثی‌ها گله‌به‌گله نیرو گذاشته بودند و بچه‌ها مجبور شدند بدون شناسایی زمین به خط بزنند. 24‌ساعت اول این عملیات، بسیار نفسگیر بود و خیلی از بچه‌ها شهید و مجروح شده بودند. فردای این روز کل بچه‌هایی که خواستند عقب برگردند تقریبا 360 نفر شده بودیم؛ که بالا می‌رفتیم عراقی‌ها بودند، پایین می‌آمدیم عراقی‌ها بودند. چپ می‌رفتیم، راست می‌آمدیم، نامرد‌ها همه‌جا بودند و ما آن وسط محاصره شده بودیم. تنها معجزه و دست یاری خدا به دادمان رسید و آن روز من آیه «وجعلنا من بین ایدیهم سداً و من خلفهم سدا فاخشینا هم فهم لا یبصرون» را به چشم خود دیدم و هنوز هم مانده‌ام که ما چگونه توانستیم از کنار آن همه عراقی عبور کنیم و به «دشت شیلر» برسیم. ما از دشت شیلر رفتیم طرف «رود قزلچه» و از آنجا به نیرو‌های خودی رسیدیم. آن شب در کنار مدد الهی، اگر بچه‌ها «ستاره‌شناسی» بلد نبودند، همه‌مان اسیر شده بودیم و بچه‌ها با کمک ستاره‌های قطبی راه را پیدا کردند. یعنی هم اطراف‌مان در همه جهات پر بود از نیرو‌های عراقی و هم چون شب بود و راه پرپیچ و خم،‌گم شده بودیم اما ما بدون قطب‌نما راه را پیدا کردیم.
یک سؤال می‌پرسم، راستش را بگو. با دیدن روزگار بعد از جنگ و مثلا همین حوادث، پشیمان نشدی؟
نه.
شعار نده.
چرا شعار ندهم. من برای این انقلاب از جان خودم گذشتم، اینکه حالا یک شعار است! شعاری بد است که پشتش نه شور باشد نه شعور، مثل «توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد» مهم‌ترین اثر بسیج این است که اجازه نداد صدام پدر بعضی‌ها باشد. اگر بسیج نبود، این هتاکان به خواهر صدام باید می‌گفتند «عمه»! امام حسین (ع) گفت: «اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید» و من می‌گویم: اگر آزاده نیستید، لااقل شرف داشته باشید.
«روزگار جنگ» تلخ‌تر بود یا الان که به نوعی «جنگ روزگار» است؟
ما در جنگ چیزی جز زیبایی ندیدیم. «جنگ دوست‌داشتنی» را که خوانده‌ای؟
بله خب.
کجایش تلخ بود؟
اما جنگ الان تلخ است.
نسل شما سال 60 را به یاد ندارد.
باز هم کم بودن سن و سال ما را چماق کنید!
بحث این حرف‌ها نیست. زمان بنی‌صدر ملعون در همین خیابان انقلاب، 74‌تا از بهترین بچه‌های ما را با تیغ موکت‌بری سر بریدند. باورتان می‌شود؟
یک چیز‌هایی از «جنگ خیابانی» شنیده بودم.
آن زمان هم جالب است؛ خودشان ملت را می‌کشتند، بعد با خیمه‌شب‌بازی، یکی را مثل همین «ندا» بزرگ می‌کردند.
ولی شما به راحتی می‌گویی «بنی‌صدر ملعون»، اما اینجا به سران فتنه، ما یک چیزی هم بدهکار شده‌ایم!
من منکر پیچیدگی‌های فتنه امروز نیستم.
پس نگویید سال 60 نبودید! نگویید زمان جنگ نبودید! برای شما کشتن بعثی‌ها کاری نداشت ولی امروز عده‌ای با ما همان کار بعثی‌ها را کردند اما وقتی علیه‌شان یک مطلب می‌نویسی، متهم می‌شوی به تندروی. به اینکه داری بین مسؤولان جدایی می‌اندازی. ما اینجا روی هر فتنه‌گری دست می‌گذاریم یا استوانه نظام است یا متوازی‌الاضلاع یا ذوزنقه!
من که قبول دارم. اصلا یکی از جاهایی که بچه‌های بسیج، بیشترین تلفات را دادند «بلوار کاوه» و «مجتمع سبحان» بود ولی جالب است که در نامه‌ها و بیانیه‌های سران فتنه، برعکس این، ادعا می‌شود. بله، این مظلوم‌نمایی‌هاست. در حوادث اخیر کسانی که خدای‌شان آمریکا بود، «الله اکبر» می‌گفتند. جنس این الله اکبر با الله اکبر ملت در 22 بهمن 57 فرق می‌کرد. این تفاوت را عده‌ای نمی‌فهمند. اصلا با فتوای چه کسی سر مبارک سیدالشهدا، را از تن جدا کردند؟ «شریح قاضی» و در زیر برگه حکم ارتداد امام حسین(ع)، امضای 63 آیت‌الله، 63 حوزوی و 63 « الهی و قلبی محجوب» دیده می‌شود. بله، اینها مردم را گیج می‌کند. برخی از کسانی که در برابر ابی‌عبدالله ایستادند، تنها به خاطر یک مشت گندم بود. برخی یک خورجین! الان دشمن برخی از فتنه‌گران ما را مگر با چند دلار خریده؟
البته از حق نگذریم؛ برخی واقعاً خالصانه آمریکا را دوست دارند!
در رابطه با غبارآلودگی فضای جامعه من یک مثال بزنم: عراق برای نخستین‌بار در جنگ، یک شب تک کرد و دیگر نتوانست همچین غلطی بکند. در کربلای 5 بود. من را به شدت موج گرفته بود و کمرم به شدت آسیب دیده بود. آمده بودم عقب. اغلب فرماندهان ما هم یا شهید شده بودند یا مجروح. ما 3، 4 نفر بودیم که مانده بودیم. «مجید کسرایی» فرمانده گردان ما شده بود. مجید به من گفت: برای چی آمدی عقب؟ گفتم: درب و داغان شده‌ام. گفت: آمدیم و عراق امشب تک کرد، «قاسم» در خط حناست. گفتم: چرت و پرت نگو، الان شب است و عراق در این 5 سال تا به حال جرات نکرده شب تک کند. گفت: حالا ما احتمال می‌دهیم. ساعت نزدیک یک بود، یک دفعه دیدیم صدای بیسیم بلند شد که آقا، منور بزنید. منور بزنید. گفتیم چی شده؟ گفتند: عراق، «دودزا» زده است. عراق اول دودزا زد، بعد نیروهایش را کشید جلو و 12 نفر از بچه‌های «گردان حمزه» را اسیر کرد و دقیقا آمدند در خط ما و رخنه کردند در صفوف ما.
این مال «شهرک دوئیجی» است؟
نه، درست جلوی « سه راهی شهادت» است؛ حالا من نمی‌دانم در «شهرک دوئیجی» هم دودزا زد یا نه. آن طرف را خبر ندارم ولی در این جبهه، یعنی محور لشکر حضرت رسول(ص)، دودزا زد و عراقی‌ها از زیر دود خودشان را به خاکریز ما چسباندند که ما سریع 180 تا موشک گذاشتیم توی تویوتا بردیم جلو، تا این تک را دفع کنیم و همین کار را هم کردیم و زدیم پدر صاحب بچه را درآوردیم، به حول و قوه الهی.
می‌خواهید بگویید همیشه قبل از حمله دشمن، اول فضا را پر از دود و گرد و غبار می‌کنند؟
همین‌طور است.
در حوادث اخیر، چه کسی «دودزا» را زد؟
آن «نامه سرگشاده» که قبل از انتخابات نوشته شد، حکم دودزا را داشت و فضا را غبارآلود کرد و فضا که پر از دود شد، دشمن هم استفاده کرد.
اما اینجا برخلاف کربلای 5، دودزا، نه از طرف دشمن که از طرف جبهه خودی زده شد.
و سر همین فضای «سه راهی جمهوری» از «سه راهی شهادت» غبارآلودتر شد!
گفتید که دودزای کربلای5، منجر به اسارت عده‌ای از بچه‌ها شد.
اینجا هم این دودزا برخی‌ها را اسیر کرد. مگر عده‌ای از خواص ما را به طرف فتنه‌گران نکشاندند؟! متاسفانه این نخبگان ما بصیرت نداشتند و در این فضای مه‌آلود، به «چراغ مه‌شکن» مجهز نبودند.
اما حالا می‌گویند بیایید با هم آشتی کنیم!
بسیج در طول این 7 ماه نزدیک 15 شهید رسمی داد و تعدادی هم با همین تفکر بسیج که البته عضو رسمی نبودند به شهادت رسیدند. ما با چه کسی باید آشتی کنیم؟ با کسی که دودزا زد؟ یا با کسانی که بعد از دود آلودشدن فضا خواستند کودتای مخملین راه بیندازند و عمود خیمه انقلاب یعنی ولایت را پایین بکشند؟ مگر دعوای ما سر لحاف بود که حالا آشتی کنیم؟ مگر سر ارث و میراث با هم دعوا کرده بودیم که حالا فتیله را پایین بکشیم؟
عده‌ای می‌گویند این حضرات پشیمان شده‌اند.
نه‌پشیمان شده‌اند، نه توبه کرده‌اند. این نامه‌ها و بیانیه‌های اخیر هم برای این است که بعد از 9 دی ملت را دیدند و ترسیدند و الا چرا همان روزی که دودزا زدند پشیمان نشدند؟ چرا 30 خرداد پشیمان نشدند؟ چرا روز عاشورا پشیمان نشدند؟ حالا که یخ‌شان نگرفته، حرف از ندامت می‌زنند؟
کاش نادم بودند؛ با کمال وقاحت شرط و پیش‌شرط هم می‌گذارند! انگار نظام باید از اینها معذرت‌خواهی کند که کودتای رنگی‌شان موفق نشد! و باید به اینها فرصت بدهد تا دفعه بعد از تجارب این دفعه استفاده کنند و انقلاب را بسپارند دست آمریکا.
فتنه اخیر خیلی پیچیده است. سعید حجاریان را چه کسی ترور کرد؟
سعید عسگر.
سعید عسگر و پدرش در همین شهرری جزو نفرات اول ستاد موسوی بودند. این عجیب نیست؟
چقدر گفتند و نوشتند که ترور حجاریان، کار لباس شخصی‌ها، یعنی بسیج بود.
اینها استاد باز کردن کوچه خاکی هستند. الان طرح وحدت و آشتی ملی، یک بهانه است تا همه فراموش کنند جزو چه کسانی جرقه فتنه را زدند. بعد از 9 دی، خب معلوم بود که سران فتنه باید محاکمه شوند اما این حضرات جلوی اقیانوس خروشان ملت، یک رودخانه فرعی زدند و با این مناظره‌ها ما دوباره برگشتیم به 7 ماه پیش. اینها دوباره می‌خواهند دودزا بزنند و باز فضا را پر از گرد و غبار کنند تا همه چیز برای فتنه بعدی، یعنی «حکمیت» فراهم شود. ما برای این جمهوری اسلامی بیش از 300 هزار نفر، فقط در جنگ شهید دادیم. پای درخت انقلاب با خون این شهیدان آبیاری شده و مگر در این 7 ماه با دودزایی که زدند و با فتنه‌ای که به راه انداختند، نخواستند ریشه انقلاب را بزنند؟! مسامحه با سران فتنه، یعنی پایمال کردن خون تک‌تک این 300 هزار شهید. شما می‌دانید در جنگ ‌دوم جهانی چقدر کشته شدند؟
آمار رسمی سازمان ملل، 45 میلیون نفر است، اما خیلی بیشتر از این حرف‌هاست.
خود مورخان غربی و اروپایی که انصاف بیشتری دارند می‌گویند 85میلیون نفر در جریان جنگ دوم جهانی کشته شده‌اند این مال اروپای متمدن و مهد آزادی و سرزمین حقوق بشر و زمین صلح است. جنگ دوم جهانی کلاً چقدر طول کشید؟
4 سال.
جنگ ایران و عراق اما 8 سال طول کشید و از جنگ دوم جهانی هم، جهانی‌تر و بین‌المللی‌تر بود. براساس اسناد و مدارک موجود بنا بر یک تعریف سنتی از جنگ، 34 کشور و بنابر یک تعریف مدرن و کلاسیک از جنگ،
42 کشور و بنابر تعریف سیاسی و ژورنالیستی از جنگ، 66 کشور دنیا، مستقیم و غیرمستقیم، در طول این 8 سال، پای کار عراق بودند. شما خاطرات
«و فیق السامرایی» را بخوانید. چه کشورهایی به عراق گاز خردل دادند؛ هلند، دانمارک، آلمان و آمریکا. 8 سال جنگ تحمیلی، جنگ ما با عراق نبود، جنگ جهان کفر بود با جمهوری اسلامی. بویژه بعد از «بیت‌المقدس» که به فتح خرمشهر منجر شد، کشورهای استکباری هم آمدند پشت صدام. جالب اینکه جنگ دوم جهانی فقط در اروپا بود و یک بخشی از آسیای میانه و مثلاً در آمریکا، یک تیر هم شلیک نشد اما ایران شد سرپل این جنگ! و جالب‌تر اینکه جنگ جهانی دوم تنها 4 سال طول کشید و باز جالب است که ما در این جنگ کلا 300 هزار شهید دادیم و یک وجب هم از خاک‌مان عقب ننشستیم. بنا به گفته «سردار کوثری» ما از 34 کشور دنیا در همین جنگ تحمیلی، اسیر گرفتیم. از 34 کشور. جنگ دوم جهانی از چند کشور اسیر داشت؟ ما در جزایر مجنون از کشورهای جنوب شرق آسیا اسیر گرفتیم، باورتان می‌شود؟ من حالا حرفم این است که با چه حقی می‌خواهید پا روی خون این شهدا بگذارید و قضیه را ماست مالی کنید. اینها در فتنه اخیر، آن عَلَمی را می‌خواستند زمین بیندازند که شهدای ما به قیمت جان‌شان و در عاشورایی‌ترین جنگ بعد از عاشورا، آن را برافراشته نگه داشتند و این بیرق، این پرچم، «ولایت فقیه» بود. آشتی با سران فتنه، یعنی لگد مال کردن جنگی که نماد عزت، شرف و همه افتخار ماست. شما شعارهای فتنه‌گران و سران فتنه را نگاه کنید. مهم‌ترین هدف‌شان، زدن ولایت بود و بعد بسیج. غیر از این است؟ اتفاقاً منظورشان از کوبیدن بسیج، بیش از آنکه من و شما باشیم، همان همت و باکری بود. مگر همت و باکری جان‌شان را فدای ولایت نکردند؟ و مگر ماموریت اینها چیزی جز کوبیدن این اصل مترقی بود؟ آشتی سران فتنه یعنی پاره کردن وصیتنامه شهدا. یعنی لگدمال کردن این گل‌های پرپر. امروز در کشورهای اروپایی، پیرمردهای زپرتی جنگ دوم جهانی را روی سر می‌گذارند، ما به چه حقی می‌خواهیم از آرمان بچه‌های جبهه کوتاه بیاییم؟ الان عرق گیر یک سرباز جنگ دوم جهانی را در موزه می‌گذارند ولی ما چه کار کرده‌ایم؟ من حالا گذشته از این مباحث، دارم حرف می‌زنم. در «عملیات رمضان» ، هرچی تانک عراقی‌ها را بچه بسیجی‌ها زدند، مفت فروختند به تجار عرب،‌آنها هم تانک‌ها را آب کردند، شد قاشق چنگال خانه من و شما! عراق دوبار تا روستای «دب حردان» اهواز آمد؛ یک بار اول جنگ، یک بار آخر جنگ اول جنگ، خب ما آماده نبودیم، عراق یک دفعه 5 استان ما را درگیر جنگ کرد و در خوزستان تا دب حردان آمد ملت آمدند و عراقی‌ها را مجبور به فرار کردند. در همین دب حردان که 5 کیلومتری اهواز است یک بار هم عراقی‌ها آخر جنگ آمدند. سال 67 و زمانی که دفاع متحرک شماره 2 عراق فعال شده بود. از دب حردان تا خرمشهر 115 کیلومتر است. ما در این فاصله یک خاکریز چند جداره داشتیم به عرض 400 متر و به طول 115 کیلومتر. همین آقایی که با نامه‌اش دودزا زد آمد همه را شخم زد و صاف کرد و شما از این خاکریز الان فقط یک کیلومترش را می‌بینید که من البته بعید می‌دانم این خاکریز، همان خاکریز اصلی باشد. آن وقت در کشورهای اروپایی، هر نمادی که از جنگ دوم جهانی باقی مانده را با عناوینی چون «گل سرخ» و «سرباز قهرمان» و «خاک مقدس» و... حفظ کرده‌اند. امام بعد از فتح خرمشهر گفت تا آنجا که مقدور است به خرمشهر دست نزنید تا به عنوان یک نماد باقی بماند و برای ساکنان خرمشهر هم یک شهر جدید و زیبا در کنار خرمشهر قدیمی بسازید. شبیه کاری که در «هویزه» شد اما شما الان در خرمشهر که می‌روید انگار نه انگار روزگاری در این شهر، عملیات بزرگی مثل «بیت‌المقدس» رخ داد. در عملیات رمضان بچه ها 365 تا تانک عراقی زدند ولی الان همه این تانک‌ها را آب کرده‌اند. الان اگر بچه‌های جنگ حرفی می‌زنند، عده‌ای سوءاستفاده نکنند. ما رزمنده‌ها گذشته از فتنه اخیر از بعضی حضرات، مطالبات جدی داریم. چرا به بهانه بیان ناگفته‌های جنگ، حقایق را وارونه جلوه می‌دهید؟ چرا میان خود جنگ زرگری درست می‌کنید تا بلکه از قداست جنگ کاسته شود؟ اینها اواخر جنگ چند دروغ گفتند، همین سران فتنه و همین‌هایی که مدام دم از مسامحه با فتنه‌گران می‌زنند. اولین دروغ این بود که گفتند ملت خسته شده‌اند و جبهه‌ها خالی از نیرو شده و رزمنده‌ها انگیزه‌ای برای دفاع از خود ندارند. دروغ دوم این بود که به امام گفتند ما تا 5 سال آینده به هیچ عنوان پیروزی نخواهیم داشت و اگر فلان مقدار سلاح و بهمان تعداد مهمات داشته باشیم شاید در سال71 به یک پیروزی موقت دست پیدا کنیم. بعد هم جناب نخست‌وزیر از وضع اقتصادی گله کرد که کفگیر ما به ته دیگ خورده. در حالی که به نسبت اول جنگ، وضع اقتصادی‌مان اگر بهتر نبود، بدتر هم نبود. 3 دروغی که این 3 نفر بیان کردند در حالی بود که هم ملت انگیزه داشت، هم با دست خالی باز قادر به ادامه جنگ و رسیدن به فتوحات بعدی بود و هم اینکه عمده پول جنگ را مردم، خودشان از جیب می‌دادند و میرحسین هیچ منتی نباید سر جنگ بگذارد که بله، ما پول جنگ را می‌دادیم. پول جنگ را تازه عروسی می‌داد که طلاهایش را خرج راه رزمندگان کرد. هزینه جنگ را مادری می‌داد که فرش‌های خانه‌اش را فروخت و پولش را داد به ستاد کمک رسانی به جبهه‌ها. وقتی در کربلای 5، شنی تانک عراقی‌ها روی بدن بچه‌های ما می‌رفت، آقایان،‌ نگران فرزندشان بودند که در «تورنتو» داشت درس می‌خواند و خیلی عجیب است که این خاطرات را منتشر هم کرده‌اند! بچه‌های مردم در شلمچه شهید می‌شوند، نگران اینها نیست، نگران آقازاده خودش در کاناداست! بله، آن روزها نیز این آقایان با نوشتن نامه به امام(ره) و نامناسب نشان دادن شرایط، «دودزا» زدند و در فضایی غبارآلود، جام زهر را به کام امام‌خمینی دادند.
ادامه در پست بعدی

منبع ما : http://www.598.ir/view.aspx?Id=1083


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/11/5 و ساعت 4:1 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا