همه - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداى سبحان روزى درویشان را در مالهاى توانگران واجب داشته . پس درویشى گرسنه نماند جز که توانگرى از حق او خود را به نوایى رساند . و کردگار ، توانگران را بازخواست کند از این کار . [نهج البلاغه]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

برژینسکی:حمله به ایران غیر ممکن است

 

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در زمان کارتر تاکید کرد حل مسئله ایران و چالش هسته ای صرفا در گرو جابجایی قدرت در این کشور است.

به گزارش کیهان:زبیگنیو برژینسکی جنگ با ایران به خاطر برنامه هسته ای را همان قدر فاجعه خواند که دستیابی این کشور به بمب اتمی. وی در روزنامه زوددویچه سایتونگ چاپ آلمان نوشت: حمله نظامی به ایران یک فاجعه خواهد بود. حمله نظامی اسرائیل به ایران به احتمال بسیار زیاد با حمله متقابل مواجه شده و مراکز نظامی آمریکا در عراق و افغانستان جزو هدف های عملیات انتقام جویانه ایران خواهند بود.

علاوه بر این رفت و آمدهای تجاری در تنگه هرمز به خطر خواهد افتاد. افزایش شدید بهای نفت در جهان نیز یکی دیگر از پیامدهای حمله نظامی به ایران خواهد بود. پیامدهای حمله نظامی به ایران و گسترش دامنه آن به شدت دامن چین را نیز خواهد گرفت. زیرا ایران یکی از تامین کنندگان مهم انرژی چین است.

برژینسکی علاوه بر پیامدهای فوق الذکر، حمله اسرائیل به ایران را نیز موثر نمی داند و می نویسد «چنین حمله ای در بهترین حالت بیشتر از چند ساعت نمی تواند دوام داشته باشد. در حالی که هر حمله هوایی برای اینکه بتواند توانایی های هسته ای ایران را تضعیف کند، دست کم باید سه شبانه روز ادامه یابد و حداقل 1200هدف مورد اصابت قرار گیرند. برای اطمینان برخی از هدف ها حتی باید چندین بار مورد حمله قرار گیرند.» ضمن اینکه هر حمله ای به تشدید احساسات ناسیونالیستی در ایران و خصومت علیه آمریکا دامن زده و میل به انتقام گیری را افزایش خواهد داد.

این استراتژیست آمریکایی سپس عقل و تدبیر را در جستن راهی به مذاکره جدی با ایران برشمرد و نوشت: این بدان معناست که نباید برای مذاکرات از همان آغاز یک مهلت زمانی نسبتا محدود تعیین شود و همزمان از تهدید به توسل به خشونت نیز آن گونه که اکنون صورت می گیرد، خودداری شود. این مذاکرات باید به آنچنان قواعدی منجر شود که به جامعه جهانی اطمینان دهد ایران درصدد ساخت سلاح هسته ای نیست... اگر مذاکره با ایران به شکست بینجامد، چاره کار در زیر فشار قراردادن این کشور از طریق تشدید تحریم ها و انزوای بین المللی است.

او می نویسد «ایران باید چنان مهار شود که جرئت کاربرد زور را نداشته باشد. این به معنای آن است که چتر هسته ای آمریکا باید در منطقه گسترش پیدا کند. با همه اینها تا زمانی که جابجایی قدرت در ایران به وجود نیاید، ما نخواهیم توانست مشکل ایران را حل کنیم. هرچند این جابجایی قدرت لزوما به معنای کنار رفتن روحانیت و یا پیدایی دموکراسی نیست.»

 

منبع ما : http://jahannews.com/vdcaeun6y49n6u1.k5k4.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 2:11 عصر | نظرات دیگران()
شاکری:هاشمی پسرش را به انقلاب ترجیح ندهد

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با ابراز امیدواری برای اینکه رئیس مجمع تشخیص از فرزندش بخواهد به ایران برگردد، تاکید کرد که "آقای هاشمی فرزند خود را به انقلاب ترجیح ندهد."

به گزارش شبکه ایران، در حالی که مدتی از صدور حکم بازداشت مهدی هاشمی رفسنجانی و درخواست های مختلف برای بازگشت او به کشور می گذرد، اما تاکنون خبری از بازگشت پسر رئیس مجمع تشخیص نشده است.

بر همین اساس، برخی درخواست آقای هاشمی رفسنجانی از پسرش برای بازگشت به ایران را، گزینه مناسبی برای رفع شائبه "تبعیض" و پایان دادن به اعتراضات، می دانند.

مجتبی شاکری، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران، در گفت وگو با شبکه ایران در این رابطه گفت: باید جریان فتنه را به مسیر قانونی سوق داد، مسیری که جریان فتنه از آن گریز دارد.

وی تصریح کرد: مجموعه افرادی که در فتنه های اخیر متهم هستند باید در رسیدگی به اتهاماتشان مسیر قانونی را طی کنند البته ممکن است فشارهای بسیاری بر دستگاه قضایی باشد اما با شجاعتی که از این قوه سراغ داریم تحت تاثیر فشارها قرار نمی گیرد.

شاکری با اشاره به اینکه انتظار جامعه این است که کسی نتواند از داوری قانون فرار کند، گفت: برخی آقازاده ها نیز از این مسئله مبری نیستند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: در صورتیکه توصیه هایی برای بازگشت برخی آقازاده ها انجام نشود و روند رسیدگی به پرونده این افراد طولانی تر شود به ضرر شخصیتها تمام شده و بار اصلی بر دوش آنها خواهد بود. بنابراین حداقل اقدامی که می توان در این زمینه انجام داد این است که پدر از فرزند خود بخواهد که به ایران برگردد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پرونده مهدی هاشمی در حال طی کردن مراحل قانونی است حداقل انتظار ما از آقای هاشمی این است که ایشان نیز داوری قانون را قبول کند.

شاکری با ابراز امیدواری برای اینکه رئیس مجمع تشخیص از فرزندش بخواهد که به ایران برگردد، تاکید کرد که "آقای هاشمی فرزند خود را به انقلاب ترجیح ندهد."

گفتنی است، مهدی هاشمی که حدود 9 ماه پیش ایران را ترک کرده، در واکنش به اقدام قوه قضائیه در انتشار خبر "صدور حکم جلب" برای او، بیانیه‌ای صادر کرد و خبر صدور این حکم را "غوغاسالاری" نامید!

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49747


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 2:9 عصر | نظرات دیگران()
دانشگاه آزاد بر ادامه قانون‌شکنی اصرار نکند؛
تأکید عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم اجرای اساسنامه جدید توسط دانشگاه آزاد

خبرگزاری فارس: عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از هیئت مؤسس دانشگاه آزاد به دلیل مغایر دانستن اساسنامه جدید این دانشگاه با شرع و قانون، گفت: این دانشگاه باید اساسنامه جدید را اجرا کند.


حسین کچوئیان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص اعلام نظر هیئت موسس دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه اساسنامه جدید دانشگاه آزاد(مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی) شرعی و قانونی نیست، اظهار داشت: ظاهرا مسئولان دانشگاه آزاد موقعیت خود را اشتباه گرفته‌ و در مقام شورای نگهبان و نهادهای فوق قانونی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه آزاد نه تنها در موقعیتی نیستند که به شورایعالی انقلاب فرهنگی مطلبی را بگویند، بلکه آنها یکی از واحدهای ذیل وزارت علوم هستند و شورایعالی انقلاب فرهنگی جایگاهش خیلی بالاتر از اینهاست، افزود: هیئت مؤسس دانشگاه آزاد از یک موضع فراتر از قانون و 2 مرجع شورایعالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم قرار گرفته و حکم صادر می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اینکه حکمی قانونی یا شرعی نیست به مجموعه‌ها و سازمان‌هایی که ذیل دستگاه‌های مختلف حکومتی هستند مربوط نمی‌شود.

کچوئیان در ادامه تاکید کرد: نه تنها شورایعالی انقلاب فرهنگی بلکه اگر وزارت علوم نیز برای هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی حکمی صادر کند، آن مجموعه باید آن را اجرا کند؛ دانشگاه آزاد هم فرقی نمی‌کند چرا که یکی از دانشگاه‌های تحت پوشش آموزش عالی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد در موقعیتی نیست که برای شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سئوال که اقدام این شورا در خصوص موضع‌گیری دانشگاه آزاد چیست؟ تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نیست اقدامی انجام دهد؛ مسئولان دانشگاه آزاد باید اساسنامه و قانون را اجرا کنند.

کچوئیان در پایان تاکید کرد: متاسفیم که دانشگاه آزاد که از ابتدای تاسیس آن دائما قوانین را زیر پا گذاشته، همچنان مصر بر ادامه این روند است.

به گزارش فارس، روز گذشته دانشگاه آزاد اعلام کرد که اجلاس هیات امنا و هیات موسس این دانشگاه به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با حضور اعضای هیات‌های مذکور در محل دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور جداگانه تشکیل شد.

بر اساس خبر ارسالی از سوی دانشگاه آزاد، در این جلسه موضوع اساسنامه جدید دانشگاه آزاد که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است مطرح شد و اعضای هیئت مؤسس، این اساسنامه را مغایر با شرع و قانون اساسی دانستند.

 

منبع ما : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902180574


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 2:5 عصر | نظرات دیگران()

عکس های یادگاری شیخ اصلاحات با بانوان بدحجاب

روزنامه رسالت نوشت:
مهدی کروبی نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری که در مدت یک سال اخیر نتوانسته است عمق شکست پرمعنای خود را که حتی از آرای باطله نیز عقب افتاده بود درک و هضم نماید به رفتار و گفتار عجیب و غریبی متوسل شده است. شیخ اصلاحات اخیرا به سراغ خانواده برخی محرکان اغتشاشات سال گذشته رفته و در شرایطی نامطلوب با آنها عکس یادگاری می گیرد و آن را در سایت های متعلق به خود نیز منتشر می کند.

در این تصاویر مهدی کروبی در میان زنان و دختران با پوشش هایی نامناسب که برخی از آنها حتی از رعایت حداقل های شریعت اجتناب داشته اند قرار گرفته است.

 

منبع ما : http://jahannews.com/vdcciiqsm2bqsi8.ala2.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 2:4 عصر | نظرات دیگران()
مهمان‌پرست در گفت‌‌و‌گو با فارس تأکید کرد؛
ایران محل مبادله سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه قابلیت توافق و تفاهم در زمینه مقدار و زمان مبادله سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران به وجود آمده، تصریح کرد: محل مبادله مورد بحث بوده که ما کماکان معتقدیم محل مبادله باید در خاک ایران باشد.


رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص موضوع مبادله سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران، اظهار داشت: بعد از اینکه موضوع مبادله سوخت با گروه وین (آمریکا، فرانسه، روسیه و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) مطرح شد، آنها سعی کردند رویکردی تبلیغاتی را داشته باشند که نشانگر عدم جدیت کافی آنها بود.
وی افزود: آنها عنوان کردند که با این روش می‌خواهند در دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای یک سال تاخیر ایجاد کنند که این برخورد آنها نشانگر عدم صداقت و جدیت کافی در انجام مبادله بود. پس از آن ما به آنها اعلام کردیم برای اینکه جدیت خود را در انجام مبادله ثابت کنید، باید تضمین عینی ایجاد کنید و سه موضوع یعنی مقدار سوخت قابل مبادله، همزمانی مبادله یا فاصله زمانی بین آن و محل مبادله مورد بحث و تبادل نظر بین طرفین قرار گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در این فاصله فرمول‌ها و پیشنهادات جدیدی توسط برخی کشورها از جمله برزیل و ترکیه مطرح شد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌آمد برخی از این فرمول‌ها قابلیت عملیاتی شدن را دارد.
مهمان‌پرست با ذکر این نکته که قابلیت توافق و تفاهم در بحث مقدار و موضوع زمان مبادله به وجود آمده است، تصریح کرد: محل مبادله مورد بحث بوده که ما کماکان معتقدیم محل مبادله باید در خاک ایران باشد.
وی در عین حال گفت: در مورد جزئیات فنی طرح، راجع به هر 3 موضوع بر این اعتقادیم که اگر جلسات کارشناسی برگزار شود‌، می‌توانیم به توافق نهایی برسیم.
مهمان‌پرست درباره اظهارات متکی که از آغاز گفت‌و‌گوهای جدید بین ایران و اعضای اتحادیه اروپا درباره مبادله سوخت سخن گفته، خاطرنشان کرد: جلساتی که با کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا برگزار می‌کنیم از جمله جلساتی که با اعضای شورای امنیت در نیویورک برگزار شد، به منظور تشریح وضعیت مبادله سوخت و شرایط آن است.

* تشریح آخرین مواضع ایران و موضوع مبادله سوخت هدف سفر متکی به ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه سفر منوچهر متکی وزیر امور خارجه به ترکیه را در راستای تشریح آخرین مواضع جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای و همچنین بحث مبادله سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران عنوان کرد.

* موضوع کاکاوند و ریس ارتباطی به هم ندارند

مهمان‌پرست درباره آزادی مجید کاکاوند تبعه ایرانی بازداشت شده در فرانسه و برخی اخبار که آزادی کاکاوند را به آزادی کلوتید ریس ربط داده‌اند، این دو موضوع را موضوعات قضایی مستقل از یکدیگر دانست و مرتبط با هم ندانست.
وی با اشاره به اتباع ایرانی بازداشت شده در خارج از کشور، گفت: به اعتقاد ما تلاش کشورها باید در این راستا باشد که نسبت به ادعای بی‌گناهی افراد و رسیدگی عادلانه اقدام کنند.
سخنگوی وزارت خارجه از محرز شدن بی‌گناهی کاکاوند بعد از مدتی و آزادی آن، استقبال کرد.
به گزارش فارس، به اعتقاد برخی کارشناسان فرانسوی، مخالفت دادگاه پاریس با استرداد کاکاوند به آمریکا و رأی به آزادی وی روزنه امیدی خواهد بود تا ریس بتواند از بازداشت در سفارت فرانسه رهایی یافته و به کشورش بازگردد.

انتهای پیام/خ

منبع ما : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902180564


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 2:3 عصر | نظرات دیگران()


وقتی متهم محاکمه می کند!

دبیرکل سابق حزب مشارکت در حالی به تهدید روی آورده که این حزب بارها از جرم بزرگ کاندیداهای اصلاح‌طلبان یعنی زیر سؤال بردن انتخابات بارها حمایت کرده است.

 

درحالی که پروانه فعالیت احزاب مشارکت و مجاهدین انقلاب از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب لغو شده است، محمدرضا خاتمی دبیر‌کل سابق حزب مشارکت، خطاب به آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران به خاطر روشنگری‌های وی، نامه توهین آمیزی را نگاشت.
به گزارش «جوان»، این عضو حزب تعلیق شده مشارکت با انتقاد از خطیب جمعه تهران که این حزب و سازمان مجاهدین را برانداز خوانده، وی را متهم به بی‌عدالتی و بی‌تقوایی کرده و گفته است: «شما امام جمعه موقت تهران هستید. مهمترین صفت این مقام، عدل و پارسایی است و شما با این بیانات خود این دو صفت را از دست داده‌اید که آرزو می‌کنیم حداقل از قبل داشته باشید.»
وی همچنین در بخش دیگری از نامه خود خطیب جمعه تهران را بدون در نظر گرفتن جایگاه حزب تعلیق شده خود تهدید به محاکمه کرده و با برجسته ساختن روحیات دیکتاتوری حزبی این تشکل، تصریح کرده است: «امیدواریم شما به اندازه کافی مدرک و سند برای پاسخگویی در آینده‌ای نه چندان دور در محکمه همین دنیا که باید حاضر شوید داشته باشید.»
گفتنی است نگارش این نامه تهدیدآمیز و اهانت بار در‌حالی صورت می‌گیرد که آیت‌الله خاتمی نه در تریبون نماز جمعه که در یک سخنرانی به این مسأله اشاره داشته و از دیگر سو، ایشان به استناد حکم کمیسیون ماده 10 احزاب به اظهار‌نظر پرداخته است.حال آنچه که در این میان قابل توجه است آن است که رضا خاتمی که تا مدت هات سکوت پیشه کرده بود چرا و در این ایام و درحالی که این حزب تعلیقی دبیرکل دارد به اظهارنظر پرداخته است؟
از دیگر سو، دبیرکل سابق حزب مشارکت در حالی به تهدید روی آورده که این حزب بارها از جرم بزرگ کاندیداهای اصلاح‌طلبان یعنی زیر سؤال بردن انتخابات بارها حمایت کرده و نظام جمهوری اسلامی را متهم به بسیاری از توهمات خود ساخت.
سند تاملات راهبردی این حزب بی‌شک ‌ یکی از اسنادی است که درآن به‌ وضوح تلاش‌هایی برای براندازی نرم دیده می‌شود. در این میان تنها کافی است به فراز‌هایی از این سند توجه داشت تا عمق تلاش‌های گروه‌هایی که در ظاهر خود را مقید به قانون اساسی،آرمان‌های امام(ره) و اصول قانون اساسی می‌دانند،آشکار شود. تحریف شعار اساسی انقلاب یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به «استقلال،آزادی و مردم‌سالاری» که در این سند به آن اشاره شده گرچه در یکی از بخش‌های این سند مورد توجه و تاکید قرار گرفته اما مکمل آن تلاش برای تغییر ماهیت نظام است که در این جمله تبلور یافته است: «توجه به تحول و اصلاح در ساختار حقیقی و عمل سیاسی- اجتماعی معطوف به جامعه مدنی،هماره باید در دستور کار جبهه(مشارکت) باشد.»
در این سند همچنین بخش‌های دیگری وجود دارد که ‌تلاش برای براندازی را عریان‌تر می‌سازد.
کافی است به این جملات دقت کنیم: «نیروهای طرفدارمردم سالاری در کوتاه مدت با ساختار حقیقی مواجهند و باید گذار به مردمسالاری بیشتر را درچارچوب آن برنامه‌ریزی کنند. اما در میان مدت ظرفیت ساختار حقوقی نیز قابل توجه و تکیه است. در بلند مدت نیز می‌توان به مردم سالاری تمام عیار اندیشید.»
بی‌تردید این جملات بیانگر آن است که این حزب در ابتدا تلاش خود را برای مقابله با ساختار حقیقی نظام تعریف کرده و سپس تلاش داشته است که به سوی تغییر اساسی آن در قالب مردم سالاری تمام عیار یعنی مردم‌سالاری بدون قید دینی حرکت کند.
این اقدام بی گمان در بخش دیگری از این سند قابل رصد است؛ آنجا که تصریح شده است: «گذار به مردم‌سالاری بیشتر هم در ارتباط با «کل نظام» قابل طرح است و هم در ارتباط با قوای مختلف آن.»
گرچه در این سند عبارات دیگری در ایراد اتهام به نظام همچون «وجود اقتدار‌گرایی در دست بالای نظام» ، «وجود سلطانیسم در حاکمیت» و....مطرح شده است که نشان‌دهنده تاکید بر تغییر ساختار نظام می‌باشد اما تحرکات این حزب تعلیق شده به همراه سازمان مجاهدین طی سالیان گذشته نیز مدعایی است بر تلاش آنان.
اصلاح قانون مطبوعات، لوایح دوگانه، تحصن در مجلس ششم، غائله کوی دانشگاه تهران، غائله خرم‌آباد، کنفرانس برلین، روزنامه‌های زنجیره‌ای، اهانت به مقدسات، انتخابات نهم ریاست جمهوری، انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن بی‌تردید تنها بخشی از ساختار‌شکنی‌های این حزب تعلیق شده و دو‌قلوی سازمانی آن می‌باشد.
در آخر اینکه تهدید به برگزاری محاکمه خطیب جمعه تهران بیش از پیش از تلاش‌های پنهانی می‌تواند حکایت داشته باشد که سر آن را باید در اظهاراتی دانست که برخی ضد انقلابیون لندن‌نشین برای تحریک اغتشاشگران بارها گفته بودند که به‌زودی دادگاه بسیاری از افراد نظام را برپا خواهیم کرد. به‌راستی چه رازی در این مشترکات نهفته است؟‌



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 293238

 

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=293238


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 2:2 عصر | نظرات دیگران()

پس لرزه های خودکشی با اسب تروا!

 

اظهارات متناقض عطاءالله مهاجرانی مبنی بر اینکه «جنبش سبز خواستار تغییر و در عین حال حفظ ولایت فقیه است» باعث هجو وی در رسانه های ضدانقلاب شد.

 

 

روزنامه کیهان نوشت:مهاجرانی که به همراه محسن کدیور و به واسطه سایت هایی نظیر جرس و بی بی سی نقش پررنگی در اغتشاشات خیابانی و فتنه پس از انتخابات سال گذشته داشت، برای روز 22بهمن نیز پروژه اسب تروا و به پایان رساندن کار جمهوری اسلامی را پیشنهاد کرد که اگر چه با هیجان استقبال شد اما فرجام کمیک و افتضاحی پیدا کرد به نحوی که محافل گوناگون ضدانقلاب او را مورد طعن و لعن قرار دادند.

زوج سیاسی مهاجرانی و کدیور پس از شوک 22 بهمن، مجبور به عقب نشینی تاکتیکی و تظاهر به دفاع فقیه و توأم با مخالفت! با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه شدند. این مواضع آشفته اعتراض محافل بلاتکلیف ضدانقلاب را باعث شد چنان که سایت دنباله به نقل از وبلاگ گامرون نوشت: وزیر فرهنگ خاتمی بیش از حد از مغزش کار کشیده و به همین دلیل در بخش مغز و اعصاب بیمارستان سنت ماری لندن بستری شد.

در این طنز توام با دلخوری آمده است: دکتر رون ویلیامز پزشک معالج مهاجرانی درباره علل بروز این بیماری گفت: «عملکرد مغز آدمی همانند یک دستگاه است. فرض کنید شما یک دستگاهی با یک توان مشخص را در اختیار دارید، حال اگر بخواهید بیش از توان مشخص از آن دستگاه بار بکشید قطعاً دستگاه متحمل فشار و در نهایت دچار خرابی خواهد شد. وضع مزاجی آقای مهاجرانی نیز چنین است، ایشان بیش از اندازه مقرر از مغز خودشان کار کشیده اند که در نتیجه این موضوع باعث ایجاد فشار مضاعف و بروز بیماری شده است.»

آقای ویلیامز افزود: «طرح ها و تزهایی که آقای مهاجرانی می دهند بسیار بزرگتر از توان ایشان است و بنده پیشنهاد می کنم که ایشان یکی دو سالی از این عرصه کنار بکشند تا وضع مزاجی شان کاملاً بهبود یابد و در صورتی که توصیه های پزشکی را جدی نگیرند هیچ بعید نیست که در کنفرانس بعدی با خطر جدی تری مواجه شوند.»

به هم ریختگی وضعیت روحی محافل ضدانقلاب به ویژه پس از شوک بزرگ 22 بهمن به حدی است که سایت روزنت به قلم محمدرضا یزدان پناه (همکار سابق روزنامه های زنجیره ای و از جمله روزنامه کارگزاران) نوشت: از 22بهمن به این سو باید بیشتر مراقب باشیم. دشمن کمین کرده و بهانه دادن به دست او در حکم خودکشی است. تظاهرات شاهرگ حیاتی ما بود و نباید این برگ برنده مثل قیچی دو لبه دست خود ما را ببرد.

مگر 22 بهمن را فراموش کردیم که شبش برخی هامان به ناچاری گفتند: «برنامه ریزی برای تظاهرات سبز در چنین روزی از اساس اشتباه بود.» چرا؟ مگر 22بهمن قرار نبود روز فتح الفتوح ما باشد؟ مگر 22بهمن از هر سو که براندازش می کردیم، پتانسیل های بیشتری- خیلی بیشتری از 13 آبان و روز قدس و عاشورا و غیره- نداشت؟ پس چرا بعضی هامان روز 23بهمن که شد انگشت واحسرتا بر لب گزیدند؟

شاید پاسخ مسئله در این باشد که ما از ابتدا برآورد صحیحی از تحولات نداشتیم و 2 نکته را فراموش کردیم؛ اول تغییر تدریجی فاز اجتماعی از حضور در کف خیابان و دیگر توانایی حکومت برای مهندسی فضا. حکومتی که ما می شناسیم استاد این کارهاست. من نگرانم که نکند در سالگرد انتخابات هم انگشت حسرت به دهان بگیریم.

 

منبع ما : http://jahannews.com/vdciprazrt1azr2.cbct.html


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 2:0 عصر | نظرات دیگران()


حکم دانشگاه آزاد به جای شورای نگهبان!

هیأت موسس دانشگاه آزاد درآخرین جلسه خود، مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، خلاف شرع و قانون خواند!

 

نفیسه انتظام-پس از آنکه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درپی جلسات و مباحث تخصصی حدوداً 40ماهه، اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی را تصویب کرد هیأت موسس این دانشگاه درآخرین جلسه خود، مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، خلاف شرع و قانون خواند!
به گزارش «جوان» بعد از گذشت قریب به 26 سال از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، ‌‌‌اساسنامه ‌این دانشگاه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تجدید‌نظر قرار گرفت. ‌‌‌اصلاح اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی که از سال 1385 و حدود 40 ماه پیش در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته بود، ‌‌‌پس از نهایی شدن، روز ‌شنبه 28 فروردین ماه از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد. ‌‌‌

هیأت مؤسس یا شورای نگهبان؟
درحالی که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که توسط عالی‌ترین مقام اجرایی کشور ـ رئیس‌جمهور ـ رسماً ابلاغ شده و علی‌القاعده می‌بایست از سوی دانشگاه آزاد اجرایی شود، هیأت مؤسس این دانشگاه مصوبه مذکور را خلاف شرع و قانون اساسی عنوان کرد. مشخص کردن خلاف شرع و قانون اساسی بودن مصوبات مجلس، شأنی است که قانون اساسی صرفاً برای شورای نگهبان درنظر گرفته است. مضافاً اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اصولاً نیازی به تأیید شورای نگهبان هم ندارد.
‌‌‌هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد در دو نشست جداگانه اعلام کردند: ‌‌‌مقرر شده است اساسنامه اخیرالتصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وجود اشکالات شرعی، ‌‌‌قانونی و اجرایی و مغایرت آن با مفاد وقفنامه و اداره امور موقوفات دانشگاه و همچنین مغایرت‌های موجود در اساسنامه با قانون اساسی، ‌‌‌قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، ‌‌‌اساسنامه الگو و آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‌‌‌با بهره‌گیری از راهکارهای قانونی برای رفع اشکالات مذکور، ‌‌‌اقدام مقتضی به عمل آید. ‌‌

نظر امام(ره) و رهبری درباره مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی
شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، یک نهاد عالی است که توسط حضرت امام (ره) پایه‌گذاری شده و علاوه بر شخصیت‌های حقیقی بارز حوزوی و دانشگاهی، مسئولان حقوقی ارشد کشور از جمله سران سه قوه درآن عضویت دارند.
به دنبال استفسار مورخ 29/11/63 رئیس‌جمهور وقت درباره اعتبار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‌‌‌حضرت امام (ره) در تاریخ 6/12/63 پاسخ فرمودند: ‌‌‌«ضوابط و قواعدی را که شورای محترم عالی انقلاب فرهنگی وضع می‌نمایند باید ترتیب آثار داده شود». ‌‌‌مقام معظم رهبری نیز با تأکید‌‌‌ بر لازم‌الاجرا و مصداق قانون بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‌‌‌حمایت خود را از مصوبات این نهاد تصمیم‌گیرنده در حوزه دانش و پژوهش و فرهنگ کشور اعلام کردند. ‌‌‌

دلایل تجدیدنظر شورا در اساسنامه دانشگاه آزاد
منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص علل این بازنگری به «جوان» گفت: ‌‌‌اساسنامه قبلی دانشگاه آزاد کمبودهای بسیار جدی داشت. ‌‌‌برخی مکانیزم‌های تصمیم‌گیری در آن در حلقه‌های ‌بسیار بسته‌ای قرار گرفته بود که امکان نظارت عالیه نظام بر دانشگاه را بسیار کم می‌کرد.
‌‌‌علاوه براین، ‌‌‌در اساسنامه سنتی قبلی، قدرت مدیریتی بسیار متمرکز بود. ‌‌‌در حالی که در اساسنامه جدید به هیأت‌های امنای استان‌ها بها داده شده، ‌‌‌باید توجه داشت که ‌اساتید هر دانشگاه برای آن دانشگاه نظراتی دارند که باید در برنامه‌ریزی‌های کیفی هیأت‌های امنا و ‌شوراها لحاظ شود. ‌‌‌آن هم برای دانشگاه بزرگی مثل دانشگاه آزاد که گاهی یک واحد شهرستان و یا حتی روستایی‌اش بیش از یک دانشگاه بزرگ کشور دانشجو دارد. ‌‌‌بنابراین حفظ کیفیت علمی این دانشگاه بسیار مهم است. ‌‌‌همچنین مدیریت متمرکز در کل کشور بر دانشگاه آزاد باعث افت کیفی این دانشگاه می‌شود. ‌‌‌در نتیجه در مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ‌این موضوع مد نظر قرار گرفت و تعدیل شد. ‌‌‌

مصوبات شورا لازم‌الاجرا است
اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی پس از گذراندن مراحل قانونی رأی‌گیری و رفع اشکال در 25 ماده توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا، ‌‌‌‌ابلاغ ‌شده است. ‌‌‌این مصوبه که سیاست‌های کلی دانشگاه را مشخص می‌کند در حال حاضر در فاز اجرا قرار دارد و براساس قانون، ‌‌‌امکان توقف در اجرای آن میسر نیست. کبگانیان در این باره می‌گوید: ‌‌«کارها در ارتباط با دانشگاه آزاد رو به جلو است. ‌‌‌یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر عقب‌گرد را نمی‌پذیرد.» ‌‌‌
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه می‌دهد: ‌‌‌«ما اعتقاد نداریم که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل نقد نیستند، ‌‌‌ولی کسی نمی‌تواند جلوی اجرای آنها را بگیرد. ‌‌‌یعنی در حین اجرا نقد هم باید باشد. ‌‌‌نقد هم باید باشد. اما یک مصوبه تا زمانی که تصویب شود در دفتر حقوقی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و توسط ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شود، پیچ و خم‌های زیادی را طی می‌کند و معمولاً عاری از اشکال است. نقدی هم باشد شورای عالی انقلاب فرهنگی حاضر به شنیدن آنها است ولی هیچ کدام از اینها به معنای این نیست که مصوبه‌ای اجرا نشود.» ‌‌‌
به گفته کبگانیان این مصوبه از 28 فروردین سال جاری نه تنها لازم‌الاجرا است، ‌‌‌بلکه گام‌های بعدی‌اش نیز به سرعت طی و به زودی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ‌اعلام می‌شود. ‌‌‌کبگانیان خاطر نشان کرد: «‌‌‌این گام‌ها براساس تکالیفی است که اساسنامه جدید برای شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین کرده و باید اجرا شود. ‌‌‌به عبارتی نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در نظارت پررنگ‌تر شده است.» ‌‌‌وی تصریح کرد: «شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف است 5 نفر از اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد را در اولین فرصت انتخاب و معرفی کند. ‌‌‌این وظیفه سنگینی است که شورا در اولین فرصت به این موضوع خواهد پرداخت.» ‌‌

هیأت مؤسس دانشگاه آزاد مرجع ممیز نیست
از سوی دیگر با توجه به اینکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌‌‌نقد مصوبه این شورا بعد از ابلاغ برای اجرای آن تناقضی را ایجاد می‌کند که اینگونه توسط کبگانیان توضیح داده شد: ‌‌‌« در طول روند تصویب اساسنامه جدید، ‌‌‌اشکال شرعی از طرف ریاست دانشگاه آزاد در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشد. ‌‌‌البته آقای جاسبی انتقادات و نظراتی هم داشت که تعداد زیادی از آنها پس از بحث و بررسی پذیرفته شد. ‌‌‌بخشی از این نظرات هم توسط اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد قبول واقع نمی‌شد. ‌‌‌اما تا جایی که من به خاطر دارم در ‌اشکالاتی که ایشان مطرح می‌کردند اشاره‌ای به اشکالات شرعی نشد. ‌‌‌علاوه بر این با توجه به اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از حقوقدان‌های شورای نگهبان و رؤسای سه قوه حضور دارند، فکر نمی‌کنم ‌‌‌اعضای هیأت مؤسس دانشگاه در مقام ‌شرعی یا غیر شرعی شناختن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند و این هیأت نهایتاً می‌توانند در امور اختصاصی دانشگاه تصمیم‌گیری کنند.»



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 293244

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=293244


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 1:59 عصر | نظرات دیگران()
مردم از این بی‌حجابی‌ها جان‌شان به لبشان رسیده

شبکه ایران: خداوند در قران کریم با اشاره صریح با این مطلب می‌فرماید:‌ قل للمومنین یغضوا من ابصارهم... و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن ....
حفظ نگاه توسط زنان و مردان مومن یک مبارزه منفی با زنان جلوه‌گر است و چون چنین زنانی را مورد بی‌توجهی قرار دهند یک اثر تربیتی دارد آنها متوجه خواهند شد که تنها با این وضع مورد توجه بیمار دلانی قرار خواهند گرفت که خود فاقد ارزش انسانی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در این باره می‌گوید: متأسفانه در بیشتر کلان شهرهای کشور وضعیت بدحجابی گسترش داشته به‌گونه‌ای که گروه‌های مذهبی در حالت انفعال قرار گرفته و توسط مفسدان شهوانی کاملا به عقب رانده شده‌اند.
این خطیب مشهور می‌افزاید: ما به خاطر بی‌حجابی‌ها و فسادهای ناشی از آن با حکومت شاه در افتادیم و اگر بنا بود دوباره این اوضاع را داشته باشیم این همه شهید نمی‌دادیم.
وی اضافه می‌کند: حالا که دین دارد به خطر می‌افتد باید بایستیم تا این وضع اصلاح شود.

امر به معروف وظیفه همه است
برخی گمان می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر از وظایف سخنرانان و وعاظ است در حالی که تمامی اقشار جامعه می‌توانند با مدیریت اعمال و برخورد خود، آسیب‌های اجتماعی منکرات را کم کنند.
از وظایف فردی ماست که در برخورد با مخلان جامعه به اقتضای شرایط آن عکس‌العمل نشان دهیم.
به تصور گروهی, ایفای مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند موجبات کاهش عمر و یا نقصان درآمد فرد را فراهم سازد اما امیرالمؤمنین درباره این موضوع فرموده است: امر به معروف و نهی از منکر, مرگ انسان را نزدیک ‌نمی‌کند و رزق او را کاهش نمی‌دهد.
از پیامبر(ص) پرسیدند: برترین مردم کیست؟ پیامبر(ص) فرمودند: آنکه از خدا بیشتر بترسد و بیشتر صله ارحام را به جای آورد و بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کند.
قرآن خطاب به مسلمانان می‌فرماید: شما بهترین امتی هستید که بر مردم ظاهر شده‌اید به شرط آنکه امر به معروف و نهی از منکر کنید. امر به معروف کاری است که خدا انجام می‌دهد چنانکه امر به منکر کار شیطان است.
قرآن می‌فرماید: تمامی مردان و زنان با ایمان نسبت به یکدیگر حق ولایت دارند تا یکدیگر را به "معروف" سفارش کنند و از منکر بازدارند.
البته همواره در قرآن امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است تا بفهماند کارها را از راه مثبت پیگیری کنید و تنها در جامعه انتقاد کننده نباشید.
پیامبراکرم(ص)فرموده‌اند: آمران به معروف جانشینان خدا در زمین هستند.
حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: همه کارهای خیر و حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف مثل رطوبت دهان است نسبت به آب دریا.
حضرت علی(ع)همچنین می‌فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر برای عموم مردم یک مصلحت است (تا انگیزه آنها را به کارهای خیر زیاد کند) و نهی از منکر برای افراد نابخرد که گرایش به انحراف در آنها زیاد است وسیله کنترلی قوی‌ای است. حضرت امام محمدباقر(ع)در مقام شکایت می‌فرمایند: بهترین دوست آن است که هنگام خلاف مانع تو شود و بدترین دوست آن است که به تو تذکر ندهد.
حضرت امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: بهترین دوست من کسی است که عیب‌های مرا به من هدیه کند.
ایشان همچنین فرموده‌اند: کسی که بتواند جلوی مفاسد را بگیرد ولی نگیرد گویا دوست دارد که خداوند متعال معصیت شود چنین کسی اعلام دشمنی با خدا کرده است.
رسول خدا(ص)فرموده‌اند: گروهی هستند که نه پیامبرند و نه شهید ولی مردم به مقام آنها به خاطر امر بمعروف بدست آورده‌اند غبطه می‌خورند.

توقع همسایگی با پیامبر در بهشت با بی‌خیالی در مقابل منکرات منطقی نیست
در بخشی از خطبه‌ تاریخی‌ حضرت‌ سیدالشهدا(ع) در منا آمده است: شما با هیبت‌ پادشاهان‌ و یا بزرگواری‌ اشراف‌ راه‌ می‌روید. مگر نه‌ این‌ است‌ که‌ همه‌ اینها را به‌ سبب‌ این‌ که‌ مردم‌ از شما انتظار دارند که‌ به‌ وظیفه‌ الهی‌ قیام‌ کنید.
پس‌ شما در حق‌پیشوایان‌ استخفاف‌ کردید، شما حق‌ افراد ناتوان‌ را تباه‌ و حق‌ خودتان‌ را به‌ خیال‌ خودتان‌مطالبه‌ کردید، شما نه‌ در راه‌ خدا مالی‌ صرف‌ کردید و نه‌ جان‌ خود را در راه‌ کسی ‌که‌ شما را آفریده‌ به‌ مخاطره‌ انداختید و نه‌ در راه‌ خدا با خویشاوندان‌ خود دشمنی‌ کردید.
شما از خدا بهشت‌ و همسایگی‌ پیامبران‌ و در امان‌ بودن‌ از عذاب‌ توقع‌ دارید.
ای‌ کسانی‌ که‌ ازخدا توقع‌ بی‌جا دارید! من‌ ترسیدم‌ عذابی‌ از عذاب‌های‌ خدا بر شما نازل‌ شود، زیرا به‌ خاطر کرامت‌ خدا به‌ مقامی‌ رسیدید که‌ از دیگران‌ برتر شدید و مورد احترام‌ قرار گرفتید و شما به‌ خاطر خدا در میان‌ بندگانش‌ مورد احترام‌ قرار گرفتید.
در ادامه خطبه آمده است: در حالی‌ که‌ شما می‌بینید که‌ پیمان‌های‌ خدا گسسته‌ شده‌ و شما اصلاً از این‌ حادثه ‌وحشت‌ نمی‌کنید، ولی‌ برای‌ گسستن‌ پیمان‌های‌ بعضی‌ از پدرانتان‌ ناراحت‌ می‌شوید.

مردم از این بی‌حجابی‌ها جان‌شان به لبشان رسیده
آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه‌ تهران، در خطبه‌ی نماز جمعه‌ی این هفته تهران با انتقاد شدید از وجود مظاهر بدحجابی در جامعه، تاکید کرد که ملت مسلمان ایران با قدرت و قاطعیت در برابر جلوه‌های بدحجابی و بی‌حجابی خواهد ایستاد.
وی گفت:« از ‌20 سال پیش این جنگ نرم در حوزه‌ی فرهنگی شروع شد و پیوسته تا امروز ادامه داشته است. هدف نهایی جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگی همان هدف جنگ نرم در حوزه سیاسی است. البته در شکل دیگری که خود را با ابتذال در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه فیلم، هنر، تئاتر، ورزش در حوزه برخی از روزنامه‌ها و مجلات نشان می‌دهد و در هر جا که بتواند سعی می‌کند راه پیدا کند که یکی از این حوزه‌های گسترش فساد بدحجابی است، که در برخی از جاها برخی دارند کشف حجاب را تجربه می‌کنند.»
خاتمی گفت:« خطابم به خانم‌هایی است که رعایت حجاب و عفاف را نمی‌کنند. از آنها می‌پرسم که آیا شما نمی‌خواهید در جامعه امن زندگی کنید؟ بدحجابی امنیتی روانی، اخلاقی و اجتماعی جامعه را به هم می‌زند و دودش توی چشم شما هم می‌رود. هر دینی که دارید، مسلمان و یا غیر مسلمان و می‌خواهید در یک جامعه امن زندگی کنید، باید این مساله را رعایت کنید. بی‌حجابی فقط ضرر به دین نمی‌رساند، بلکه به خود شما نیز ضرر می‌رساند.»
وی خار نشان کرد: حداقل خواست مردم از مسوولین این است که این قانون را اجرا کنید و تعلل نکنید. مردم از این بی‌حجابی‌ها جان‌شان به لبشان رسیده است. مسوولان محترم بدانند مردم حزب اللهی که من می‌بینم، به هیچ وجه تعلل در اجرای این قانون را نمی‌پذیرند.

عاقلانه برای لذت دیگران عذاب الهی بخرید
دزدان عفاف، از دیوار کوتاه بدحجابی و بی‌حجابی، راحت‌تر به حریم کرامت زنان و دختران دستبرد می­زنند. اما زنان با حجاب، به خاطر آنکه در سنگر حفاظتی عفاف و پوشش­اند، از اینگونه تعرض­ها و وسوسه­های شیطانی مصون‌ترند. خوشا آنان که نگهبان مزرعه نجابت و باغ حیا و عفافند و با پوشش صحیح و کامل، محیط را هم برای خودشان ایمن و سالم می­سازند، هم وسیله هوسبازی و به گناه افتادن دیگران نمی­شوند.
آنانکه زیبایی­های خود را در معرض دید و تماشای عموم می­گذارند، بیماردلان و هوسبازان را به وسوسه گناه و شعله فساد می­اندازند و در آلودگی آنان شریکند. خودشان نیز از دستبرد اهل طمع مصون نمی­مانند.
آنان که از بی‌حجابی و برهنگی و خودنمایی لذت می­برند، شاید فراموش کرده­اند که دستگاههای دقیق خدا، این صحنه‌ها را ضبط می­کند و فردای قیامت مورد سوال قرار خواهد داد.
برای لذت دیگران، عذاب الهی را برای خود خریدن، عاقلانه نیست. عاقل آن است که اندیشه کند پایان را.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49721


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 1:58 عصر | نظرات دیگران()
200 بمب اتمی امریکا در اروپا

"هانس کریستنسن" هماهنگ کننده فعالیتهای خلع سلاح سازمان غیردولتی گرینپیس GREENPEACE در گفتگوبا شبکه تلویزیونی " تله سور" گفت : امریکا هم اکنون حدود 200 بمب اتمی در اروپا نگهداری می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، کریستنسن که بیش از 20 سال درخصوص فعالیت قدرتهای هسته ای مطالعاتی را انجام داده و با "موسسه تحقیقات صلح استکهلم" و سایر موسسات و مجامع دفاعی و تحقیقاتی همکاری دارد ، درباره این موضوع که بیشتر شهروندان اروپایی اطلاعی درخصوص محل وجود چنین تسلیحاتی ندارند،‌ گفت،‌ اطلاع شهروندان درباره این موضوع کمکی به تامین امنیت آنها نمی کند بلکه اگر پایگاههایی که این تسلیحات را در خود جای داده اند،از شرایط لازم برای نگهداری برخوردار نباشند، ضروری است که سریعا تسلیحات را از آنجا خارج کرد.

کریستنسن که از اعضای اتحاد اطلاعات نظامی گرینپیس نیز به حساب می آید ، در مجموع وجود بمب های اتمی در خاک اروپا را خطری بزرگ برای شهروندان اروپایی خواند و با بیان اینکه ، احتمال وقوع حملات تروریستی نیز وجود دارد افزود،‌ اگر سازمان ناتو با یک قدرت هسته ای وارد جنگ شود،‌ زرادخانه های هسته ای به اولین اهداف نظامی مبدل خواهند شد.

این کارشناس دانمارکی خاطر نشان کرد،‌ وجود دویست بمب اتمی در 120 مخفی گاه محافظت شده ضد هوایی واقع در شش پایگاه مختلف در پنج کشور اروپایی ، به نوبه خود با خطرات زیاد و حوادث مختلف تروریستی مواجه اند.

کریستنسن وجود اروپایی عاری از اینگونه تسلیحات را ازجمله اقدامات موثر برای کاهش وقوع اینگونه حوادث دانست و توضیح داد که در وهله نخست ضروری است تسلیحات هسته ای امریکا از خاک اروپا برچیده شوند که پس از آن تسلیحات هسته ای غیر استراتژیکی که روسیه در مرزهای خود با کشورهای ناتو نگهداری می کند، کنار گذاشته خواهند شد.

وی تاکید کرد : امریکا و روسیه باید به شکل قابل ملاحظه ای زرادخانه های هسته ای خود را کاهش دهند.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49713


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 1:57 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا