همه - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که برخی از آنچه را خداوند روزی اش ساخته، به او وام نمی دهد [یعنی انفاق نمی کند ]، محبّت پروردگارش را به کمال می رساند ؟ [حضرت مسیح علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30
"جماران" با اژدر وارد رزمایش ارتش می‌شود

ناوشکن "جماران" امروز وارد عرصه درگیری ها در رزمایش بزرگ ولایت 89 می شود و با پرتاب اژدر، گوشه ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد.

این اژدرها قدرت رهگیری بسیار بالایی دارد و پس از شلیک، هدف را صد در صد منهدم می کند.

ناوشکن جدید و تمام ایرانی جماران، از توانمندی های ویژه ای، از جمله سامانه های پیشرفته مخابراتی هوایی، سطحی، زیرسطحی و سامانه جامع ردنگار و سامانه های راداری برخوردار است.

این ناوشکن، 30 بهمن امسال با حضور رهبر معظم انقلاب به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست و ماموریت خود را در آب های جنوب ایران آغاز کرد.

همچنین در ادامه مرحله تاکتیکی رزمایش ولایت 89، امروز درگیری های نمایشی و فرضی بین دو گروه آبی و نارنجی انجام خواهد شد.

امروز همچنین زیردریایی های سبک تاکتیکی، عملیات قوس به عمق و عملیات های تاکتیکی را انجام می دهند و زیردریایی ها نیز با اجرای عملیات غواصی، تکاورها را به مراحل مورد نظر خود می رسانند.

عملیات نفوذ به ساحل توسط غواص ها یکی دیگر از اهداف رزمایش امروز است که در این عملیات زیردریایی ها عملیات غوص کردن و حرکت به سمت اهداف مورد نظر و دریافت تجهیزات از محل های مورد نظر و هلی کوپترها را انجام خواهند داد.

همچنین پرتاب چف از طرف ناوچه ها برای اژدرهای شلیک شده از طرف دشمن از دیگر برنامه های امروز است که در آن با پرتاب چف ، عملیات انحراف اژدر پرتاب شده انجام خواهد شد و ناوچه ها می توانند به سلامت از دست اژدرها فرار کنند.

رزمایش بزرگ ولایت 89 به مدت 8 روز و در شش مرحله برگزار می شود.

این رزمایش بزرگ، در منطقه ای به وسعت بیش از 250 هزار کیلومتر در سواحل جنوب شرق ایران از تنگه هرمز تا دریای عمان و از آب های آزاد سواحل هند و پاکستان تا شمال اقیانوس هند، برگزار می شود.

در این رزمایش هشت روزه، یگان های شناوری سطحی در انواع کلاس ها، زیرسطحی های مختلف جمهوری اسلامی ایران، یگان های پروازی، یگان های عملیات ویژه و تفنگداران دریایی حضور دارند.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هوانیروز ارتش و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان های عملیاتی در این رزمایش را پشتیبانی می کنند .

وسعت رزمایش بزرگ ولایت 250 هزار کیلومتر مربع است و در این رزمایش، تاکتیک های نو و متناسب با تهدیدها تمرین می شود.

استفاده از سلاح ها، تجهیزات و فناوری های نوین نظامی و هماهنگی نزدیک میان نیروها، از ویژگی های این رزمایش است و نیروی دریایی ارتش در این رزمایش نشان خواهد داد حضورش در آب های آزاد، بسیار جدی و پیشرفته است.

انواع اژدرها و موشک ها در این رزمایش پرتاب و انواع تاکتیک های سطحی، زیرسطحی، هوایی و زمینی به کارگیری خواهد شد.

در این رزمایش بزرگ، فقط بخشی از اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده می شود.

اقیانوس هند، سومین اقیانوس جهان با 73 میلیون کیلومتر مربع وسعت، و یکی از مهم ترین شاهراه ها و گلوگاه های حیاتی دنیا، برای جابه جایی کالا و نفت است.

این اقیانوس سه قاره مهم اقیانوسیه، اسیا و افریقا را به یکدیگر متصل می کند و چهل کشور در کنار این اقیانوس قرار دارند.

از 8 گلوگاه مهم دنیا، 4 گلوگاه به نام های تنگه هرمز، تنگه مالاکا، باب المندب و کانال سوئز در اقیانوس هند قرار دارند و به همین علت کشورهای فرامنطقه ای تنها درپی حضور گسترده خود در این اقیانوس مهم و حفظ منافع نامشروع خود هستند.

ایران حدود 900 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان و اقیانوس هند دارد و شمال این اقیانوس و تنگه استراتژیک هرمز، در مرزهای آبی ایران قرار دارد.

حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است که در اقیانوس هند حضور جدی داشته باشد تا بتواند امنیت اقتصادی و تجاری خود را حفظ کند، همان گونه که در خلیج عدن حضور دارد.

جمهوری اسلامی ایران، حدود سه هزار کیلومتر مرز دریایی دارد که 800 کیومتر این مرز دریایی با دریای خزر ، 1000 کیلومتر با خلیج فارس و 900 کیلومتر با دریای عمان و شمال اقیانوس هند است.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49816


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 1:46 عصر | نظرات دیگران()
دستورالعمل شماره 160 جین!

جوان- سینا تکاور- محمدرضا خاتمی به آیت الله سید احمد خاتمی نامه می‌نویسد و به وی وعده برگزاری دادگاهی در همین دنیا برای رسیدگی به اظهارات این روحانی برجسته و انقلابی را می‌دهد. ازجانب دیگر علیرضا نوری‌زاده یکی از ضد انقلابیون فراری از پرونده‌سازی برای بیش از 2 هزار نفر از فعالان نظام خبر می‌دهد و مدعی است این پرونده‌ها در دادگاه رسیدگی به جرائم علیه بشریت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت! این دو خط موازی که هر دو به یک نقطه می‌رسند، بیانگر یک حقیقت است؛ حقیقتی که به انقلاب‌های رنگی ختم می‌شود و در دستور العمل شماره 160 مبارزات بدون خشونت جین شارپ در خصوص برگزاری «محکمه‌های نمایشی» نمود پیدا می‌کند.

برگزاری محکمه‌های نمایشی یکی از دستورالعمل‌های 198 گانه جین که با هدف بالا بردن روحیه سربازان انقلاب رنگی و القای پیروزی‌های کاذب به آنها برگزار می‌شود تا از این طریق در کنار اهداف از پیش تعیین شده، در مخالفان و مقابلان انقلاب رنگی ایجاد رعب و وحشت کنند تا شاید دست از افشاگری علیه آنها بردارند. اما محمدرضا خاتمی و نوری‌زاده تنها دنباله‌رو‌های این خط نیستند چراکه پیش از این، میرحسین موسوی در دیدار با مهدی کروبی تلویحا مدافعان نظام را به برگزاری دادگاه‌های نمایشی تهدید کرده و اینگونه گفته بود که مردم سال‌ها پس از واقعه مسجد گوهر‌شاد، عوامل تیراندازی را پیدا و محاکمه کردند. از این‌رو می‌توان تهدید به برگزاری محکمه‌های نمایشی که از آموزه‌های جین شارپ برای انقلاب‌های رنگی است را به عنوان دستورالعمل تازه این جریان برای احیای فرقه سبز نام برد.

شناسایی حربه‌ای برای تهدید

اما این روند پرونده‌سازی، موضوع جدیدی در طول وقایع اخیر نیست، چرا که در اوج اغتشاشات سال گذشته هم شاهد انتشار برخی تصاویر مخدوش از چهره‌های مختلف مردم بودیم که توسط سرکرده‌های کودتای مخملی، به عنوان عوامل برخورد با مردم معرفی شده و از حامیان خود خواسته بودند که آنها را شناسایی و برای برگزاری دادگاه و مجازات ستاد مرکزی هدایت فتنه سبز معرفی شوند و البته پس از مدتی به علت عدم شناسایی این افراد برای آنکه در مقابل افکار عمومی تحقیر نشوند، با انتشار یک نام جعلی از شناسایی این افراد خبر می‌دادند. این موضوع در حالی بود که جریان جامعه به طور کامل بر خلاف خواسته‌های جریان فتنه حرکت می‌کرد و در اقدامی خودجوش اقدام به شناسایی عوامل فتنه و معرفی آنها به دستگاه‌های ذی‌صلاح می‌کردند.

امیدهای واهی به ادامه فتنه

اما به راستی پس از شکست بزرگ جریان فتنه در 22 بهمن و همچنین عدم استقبال از این جریان در مراسماتی نظیر روز کارگر و روز معلم، علت دنبال کردن دستورالعمل انقلاب رنگی توسط اپوزیسیون داخل و خارج چیست؟ قدر مسلم ریزش بزرگ در این جریان که در طول یک سال گذشته روی داده است بیانگر حقیقتی تلخ در اردوگاه اپوزیسیون یعنی از دست دادن پایگاه‌های اجتماعی این فرقه است.از این رو تهدید به محاکمه و همچنین اعلام جمع آوری و تشکیل پرونده بر علیه مسئولان نظام تلاش می‌کنند که با ایجاد امید، حداقل نیروهای خود را از پستوهای سکوت توام با ترس خود ساخته، بیرون بکشند تا در آستانه سالگرد این فتنه بتوانند حداقل نمایش ممکن را در مقابل نیروهای انقلابی انجام دهند.نمایشی که با اجرای آن بتوانند باردیگر ضمن نبش قبر این فتنه، اندکی از آبروی رفته خود را احیا و از نظام باجگیری کنند.

اپوزیسیون داخلی، خط شکن اپوزیسیون خارجی

اما همزمانی نامه محمدرضا خاتمی به آیت‌الله سید‌احمد خاتمی و سخنان علیرضا نوری زاده در خصوص تشکیل پرونده علیه مسئولان نظام و تهدیدات این دو در خصوص برگزاری دادگاه و همچنین سخنان میرحسین موسوی که پیش از این تلویحا از برگزاری چنین دادگاه‌هایی خبر داده بود، بیانگر این حقیقت است که اپوزیسیون داخلی با خط شکنی در این خصوص، راه را برای ورود ضد انقلاب‌های خارج نشین باز کرده است تا آنها نیز بتوانند با این شگرد تبلیغاتی در مقابل نظام عرض اندام کنند.

ثبات نظام و دفاع عقیدتی از انقلاب

بدون شک آن چیز که در این بین قطعی به نظر می‌رسد عدم واهمه مدافعان و دلسوزان نظام از اینگونه تهدیدات پوشالی و پوچ است چراکه از منظر آنها دفاع از نظام، اسلام و انقلاب یک دفاع عقیدتی است که با پوست و خون آنها آمیخته شده است.از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران با تجربه موفقی که در پشت سر گذاشتن فتنه سال گذشته به دست آورده است، ثبات بیش از پیش یافته و قطعا این خیال بافی‌های دشمنان داخلی و خارجی نه تنها در عمر آنها بلکه در تمام عمر نوادگانشان نیز به واقعیت تبدیل نخواهد شد. همچنین اینگونه ادعاها به خصوص از سوی برخی افراد داخلی نشان می‌دهد که آنها هنوز از دفاع جانانه مردم از انقلاب و نظام درس عبرت نگرفته و در خواب غفلت بسر می‌برند. چرا که اگر بنابر، برگزاری دادگاهی باشد بدون شک مدعیان در این خصوص که مرتکب تخلفات زیادی شده اند باید از حضور و محاکمه در دادگاه و محکومیت بهراسند. آنها هنوز نمی‌دانند که ایجاد انقلاب رنگی در جمهوری اسلامی ایران غیر ممکن است و نباید به آموزه‌های جین شارپ دل خوش کنند.چراکه وقایع سال گذشته و حضور مردم در صحنه به خوبی نشان داد که جین شارپ معلم خوبی برای مخملیون ایرانی نبوده است.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49833


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/19 و ساعت 1:28 عصر | نظرات دیگران()
بعد از حقیقت نیوز و بلایی که سرشون آمد و ماجرای شریعتمداری نوبتی هم باشه نوبت روزنامه جوانه ، احتمالا باید شاهد به دادگاه کشیده شدن اکثر عزیزان در خبر گزاری های مستقل باشیم  . صاحبان سایت ها بماند احتمالا تمام این کار ها برای این است که یک رجانیوز ، یک حقیقت نیوز دیگر سر بلند نکند .بیایید ما را هم بگیرید ما هم با افتخار خبر های این آقایون را زده ایم .
 
  امروز جای طلبکار و بدهکار عوض شده. انگار نه انگار که این آقایون گفته بودند تقلب شده تجاوز شده و لا مدرک  .
 
 شاید  اقدام بعدی آقای موسوی  شکایت از مردم باشه . این در حالیه که مردم ایران هر چه قدر هم از اقدامات آقای موسوی و طرفدارانشون شکایت می کنند حتی یک احضاریه هم براشون نمیاد. چه برسد به دادگاه  .آیا این ها مستحق تر نیستند از آن ها . قضاوت رو به تاریخ بسپارید .تاریخ بهترین قاضی است  . (مدیریت  وبلاگ خبر روز )
 
 


واکنش فعالین سیاسی - دانشجویی به دادگاه روزنامه جوان

فردی که محرک و عامل اصلی اغتشاشات و دامن زدن به مسائل بعد از انتخابات است چطور می‌تواند از روزنامه جوان شکایت کند.

 

رسالت روزنامه جوان بیان حقایق بوده است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شکایت موسوی از مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: وظیفه و رسالت روزنامه جوان بیان حقایق و روشنگری مردم درباره سران فتنه بوده است.
محمد کرمی‌راد در گفتگو با  فارس با اشاره به شکایت میرحسین موسوی از مدیر مسئول روزنامه جوان، اظهار داشت: فردی که خود از سران فتنه بوده و در معرض اتهامات بسیاری قرار دارد نمی‌تواند علیه یک روزنامه انقلابی که اقدام به افشاگری علیه جریان نفاق کرده است، شکایت کند.


وی با تأکید بر اینکه این نامزد انتخابات خود در راس فتنه‌ بعد از انتخابات بوده و در موضع اتهام قرار دارد، تصریح‌کرد: فردی که محرک و عامل اصلی اغتشاشات و دامن زدن به مسائل بعد از انتخابات است چطور می‌تواند از روزنامه وزین جوان که وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد، شکایت کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر همین اساس وظیفه و رسالت روزنامه را بیان حقایق دانست و متذکر شد: جای بسی تأسف است اگر دستگاه قضایی بخواهد نسبت به این موضوع با روزنامه جوان برخورد داشته باشد چرا که این روزنامه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری اقدام به روشنگری مردم کرده است.
وی با اشاره به اینکه درخواست بیش از 140 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستگیری، مؤاخذه و محاکمه سران فتنه بود، گفت: شکایت از روزنامه‌هایی که وظیفه اطلاع‌رسانی و روشنگری مردم را بر عهده دارند، هیچ معنایی ندارد.
کرمی‌راد در خاتمه به خواسته مردم در نهم دی‌ماه و 22 بهمن که محاکمه سران فتنه توسط قوه قضائیه بود اشاره و خاطرنشان‌کرد: دستگاه قضایی باید با افرادی که امنیت سیاسی و اجتماعی مردم را به مخاطره انداخته‌اند، برخورد کند. 

دادگاه روزنامه جوان نمایانگر اوج مظلومیت انقلاب اسلامی است

نمایندگان مردم به مانند عموم جامعه انتظار محاکمه عوامل اغتشاشات را دارند.  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم به مانند عموم جامعه انتظار محاکمه عوامل اغتشاشات را دارند و از این حیث از مدیران مسئول روزنامه‌های دلسوز نیز اعلام حمایت می‌کنند.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه دادگاه‌های شکایت موسوی از روزنامه‌های ارزشی از جمله کیهان و جوان نمایان‌گر عدالت جامعه اسلامی است که حتی برای فتنه‌گران نیز این حق را قائل است که به ذم خود از حقشان دفاع کنند، اظهار داشت: این دادگاه نمایانگر اوج مظلومیت و عدالت انقلاب اسلامی است که حتی به دشمنان خود که سال گذشته امنیت و آرامش را بر مردم حرام کردند نیز حق طرح شکوائیه می‌دهد.
وی در ادامه افزود: البته نمایندگان مجلس نیز شکایت‌های مختلفی از سران فتنه به قوه قضائیه ارسال کرده‌اند که امید است دستگاه قضا به این شکایت‌ها هم به مانند شکایت سران فتنه رسیدگی کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نامه نمایندگان در حمایت از مدیر مسئول کیهان، تاکید کرد: نمایندگان مردم به مانند عموم جامعه انتظار محاکمه سران فتنه را دارند و از این حیث از مدیران مسئول روزنامه‌های دلسوز نیز اعلام حمایت می‌کنند.
وی همچنین افزود: دادگاه شکایت سران فتنه از روزنامه‌های ارزشی مجالی را برای مدیران مسئول این روزنامه‌ها فراهم می‌کند تا در راستای روشن‌تر شدن افکار عمومی جامعه مستندات خود را از خیانت‌های این افراد بیان کنند و به گوش مردم برسانند.
الهیان به هزینه‌های جبران ناپذیر معنوی که سران فتنه در سال گذشته بر پیکره مردم وارد کردند اشاره کرد و گفت: هزینه‌هایی که فتنه‌گران در سال گذشته بر مردم وارد کردند باید در دادگاه رسیدگی شود و مردم منتظرند تا سران فتنه را در دادگاه ببینند. 

در دادگاه جوان جای شاکی و متشاکی عوض شده است

شکایت فله‌ای فتنه‌گران از نیروهای رسانه‌ای انقلاب برای انحراف افکار عمومی است.  رامین محمدی گفت: شکایت فله‌ای فتنه‌گران از نیروهای رسانه‌ای انقلاب، برای انحراف افکار عمومی و ممانعت از ادامه افشاگری‌های این روزنامه‌نگاران در قبال توطئه‌های جریان فتنه صورت می‌گیرد.

رامین محمدی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با فارس، با اشاره به برگزاری دادگاه شکایت میرحسین موسوی از سید نظام‌الدین موسوی مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: درست است که حضور افرادی مانند سید نظام‌الدین موسوی در دادگاه، مدل عدالت حکومت شیعی را نشان می‌دهد، اما واضح است که اینگونه شکایت‌های فله‌ای توسط فتنه‌گران از روزنامه‌نگاران انقلابی کشور، اقدامی برنامه‌ریزی شده توسط این جریان برای انحراف افکار عمومی و عوض شدن جایگاه شاکی و متشاکی است.
محمدی افزود: قوه قضائیه بهتر بود به جای رسیدگی فوری به شکایت سران فتنه از نیروهای انقلاب، کمی در دادگاهی کردن فتنه‌گران و برخی آقازاده‌ها که اتهامات بسیاری علیه آنان در خصوص حوادث پس از انتخابات مطرح است، تعجیل می‌کرد تا مردم انقلابی و متعهد کشورمان بیش از پیش به اقتدار این قوه امیدوار شوند.
وی ادامه داد: در حکومت اسلامی همه در مقابل قانون برابرند و از این منظر می‌توان به مسئله نگاه کرد و در واقع این دادگاه تریبونی برای مشخص شدن حق و ناحق بودن افراد است.
دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به پخش دادگاه شکایت شیرین عبادی از حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان از طریق صدا و سیما گفت: پخش این دادگاه باعث مشخص شدن حقیقت برای مردم و آگاه شدن آحاد جامعه نسبت به چهره واقعی شیرین عبادی بود.
محمدی با بیان اینکه قوه قضائیه در حکومت اسلامی بایستی عدالت را به درستی اجرایی شود، خاطرنشان کرد: کسانی در دست‌اندازی به بیت‌المال نقش فعال دارند باید از جانب دستگاه قضا فرا خوانده شده و مورد بازخواست قرار گیرند.
وی افزود: اگر زمانی که عقیل‌ها آن آهن گذاخته‌ را تجربه کردند اگر این آهن دست افراد را از بیت‌المال کوتاه می‌کرد دیگر امروز بحث آقازاده‌ها را نداشتیم تا این افراد هر طور که بخواهند با قانون برخورد کنند.
این فعال دانشجویی با ابراز انتقاد نسبت به نبود قاطعیت در گذشته دستگاه قضایی گفت: اگر در همان ابتدا با آقازاده‌ها برخورد می‌شد اکنون این افراد در نظام رخنه نمی‌کردند و قطع دست‌هایشان نیز اینقدر هزینه‌بردار نبود.
محمدی همچنین تعلل در قوه قضائیه برای برخورد با آقازاده‌ها را باعث کمک به فعالیت آنها عنوان کرد و گفت:‌ این تعلل، توجیه قابل قبولی ندارد، البته ممکن است دستگاه قضایی بحث شرایط کنونی کشور را مطرح کند اما با توجه به شرایط کنونی کشور و خواست و مطالبه مردم و مقام معظم رهبری حجت بر این دستگاه تمام است.
وی با اشاره به حماسه ملت ایران در 22 بهمن و 9 دی گفت: با این حماسه مردم، حجت برای قوه قضائیه در خصوص برخورد با اغتشاشگران و مفسدان اقتصادی تمام شده‌ است و بایستی محافظه‌کاری‌ها را کنار گذاشت.
این فعال دانشجویی در خصوص پیگرد قانونی اغتشاشگران و مفسدان اقتصادی نیز گفت: اگر این اقدام اجرایی شود قاطعیت دستگاه قضایی برای مردم مشخص می‌شود و در غیر این صورت مردم اعتمادشان را نسبت به دستگاه قضایی از دست می‌دهند.
محمدی با اشاره به برگزاری دادگاه متهمان حوادث بعد از انتخابات گفت: در این دادگاه بسیاری از متهمان مطرح می‌کردند که نقش اصلی سمپاتی را آقایان موسوی و کروبی انجام داده‌اند اما متاسفانه با اینکه عده‌ای بر این موضوع علم دارند اما به دیدار نوروزی چنین افرادی می‌روند.
 

در دادگاه روزنامه جوان جای متهم و شاکی عوض شده است

مردم خواستار محاکمه عوامل اغتشاش در دادگاه اسلامی هستند.  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در دادگاه رسیدگی به شکایت موسوی از روزنامه جوان جای متهم و شاکی عوض شده است و مردم خواستار محاکمه عوامل اغتشاش در دادگاه اسلامی هستند.

محمد کریم عابدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس ، با اشاره به طرح شکایت موسوی از مدیر مسئول روزنامه جوان، اظهار داشت: ما هم‌چنان منتظر محاکمه عاملان فجایع، قانون‌شکنی‌ها و حوادث تلخ پس از انتخابات هستیم.
وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای بیایند و امنیت سیاسی و اجتماعی مردم را به مخاطره بیاندازند و وحدت ملی را خدشه‌دار کنند، نباید اقدام آنان از سوی دستگاه قضایی کشور بی‌پاسخ گذاشته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه سران فتنه در سال گذشته اندک اعتبار خود را نیز از دست دادند و مردم در 9 دی بر این موضوع مهرتایید زدند، گفت: کودتای مخملی سال 88 که از سوی لابی‌های صهیونیستی و استکبار برنامه‌ریزی می‌شد خود بزرگترین نشانه بر انحراف سران فتنه بود که این مهم نباید از سوی قوه قضائیه با اهمال برخورد شود.
عابدی افزود: مردم همچنان انتظار محاکمه این افراد را در دادگاه صالحه انقلاب می‌کشند. این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری دادگاه شکایت موسوی از روزنامه‌ جوان، تصریح کرد: در این دادگاه شاهد هستیم که جای متهم و شاکی عوض شده و روزنامه‌ای که در راستای فرمایشات امام‌(ره) مبنی بر اینکه "حفظ نظام از اوجب واجبات است " اقدام به افشاگری علیه این جریان نفاق کرده حال باید در جایگاه متهم از انجام وظیفه خود دفاع کند.
عابدی همچنین به آشکار بودن مجرمیت سران فتنه در حوادث انتخابات و مسئول بودن آنها در قبال کشته‌ها و شهدای جریان آشوب‌های پس از انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: این شکایت‌ها و فعالیت‌هایی که از آن به عنوان فرار به جلو یاد می‌شود مثل آن فرد که در حال غرق شدن است و به هر علف خشکی چنگ می‌زند را در ذهن تداعی می‌کند.
نماینده مردم فردوس و طبس و سرایان در پایان تاکید کرد: مردم انتظار دارند هرچه زودتر عوامل اغتشاش در دادگاه اسلامی محاکمه شوند. 
 


شکایت موسوی از مدیرمسئول روزنامه جوان از طنزهای روزگار است

در قوه قضائیه جای شاکی و وزن‌ پرونده‌ها به درستی مشخص نیست .  دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به برگزاری دادگاه شکایت میرحسین موسوی از مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: شکایت یکی از سران اصلی فتنه از مدیرمسئول روزنامه جوان که جزو نیروهای متعهد رسانه‌ای است، از طنزهای روزگار است.

مهدی طوسی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با  فارس، با یادآوری اینکه پس از حماسه بزرگ 22 بهمن و 9 دی که روز‌های پرافتخار جدیدی در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رقم زد، مطالباتی از مسئولان و سران قوا علی‌الخصوص آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه از سوی مردم مطرح شد، اظهار داشت: در میان شعارها و خواسته‌های مردم شاهد این بودیم که آحاد ملت به برخورد با سران فتنه و کسانی که غریب به 9 ماه آسایش، امنیت و اعتقادات مردم را خدشه‌دار کردند، مطرح شد.
وی با اشاره به دادگاه شکایت میرحسین موسوی از سیدنظام‌الدین موسوی مدیر مسئول روزنامه جوان که قرار است فردا یکشنبه برگزار شود، افزود: متأسفانه امروز با وجود چنین شرایطی با خبر می‌شویم بعد از گذشته تنها چند ماه از شکست جدی گروه‌های تروریستی و سیاست‌باز که به دنبال کسب قدرت در ایران و نابودی نظام بودند، قوه قضائیه در اقدامی تعجب‌آور دادگاهی را برگزار می‌کند که در آن به جای پیگیری مطالبه مردم برای دادگاهی کردن سران فتنه و حامیانشان، ماجرا بالعکس شده و به شکایت فتنه‌گران از نیروهای رسانه‌ای انقلاب که اقدامات فتنه‌گران را افشا می‌کردند، رسیدگی می‌شود.
طوسی با بیان اینکه دردآورتر از نکته ذکر شده این است که شاکیان این افراد کسانی هستند که مردم از آنها شکایت دارند، خاطرنشان کرد: این مسئله نشان از یک وادادگی، تساحل و تسامح با افرادی دارند که کینه‌توزی آنها در طی این سالها بر هیچ کس پوشیده نیست و این وادادگی تا جایی پیش رفت که مردم تصور کنند که قوه قضائیه سنگ کسان دیگری را به سینه می‌زند.
این فعال دانشجویی در ادامه تصریح کرد: در قوه قضائیه جای شاکی و وزن‌ پرونده‌ها به درستی مشخص نیست و کسانی که علیه امنیت ملی اقدام کردند، امروز در جایگاهی قرار گرفتند که از پاسداران حریم کشور شکایت می‌کنند و قوه قضائیه نیز به جای پیگیری شکایت مردم، شکایت این عده را در دستور کار قرار می‌دهند.
طوسی با تأکید بر اینکه مطالبه مردم در مبارزه با سران فتنه و مفسدان اقتصادی همواره به آینده موکول می‌شود، خاطرنشان کرد: این عملکرد به دور از شعارهایی است که آیت‌الله لاریجانی مطرح کرد به همین دلیل بهتر است قوه قضائیه با یک وزن‌کشی سیاسی و قضائی آنهم در کفه عدالت به دنبال محاکمه کسانی بروند که به میلیون‌ها ایرانی اهانت کرده‌اند و بعد شکایت این افراد از مدافعان ملت را دنبال کند. 

  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 293376

 

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=293376


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 9:10 عصر | نظرات دیگران()

راز نماد شیطانی «بوگیر X» +عکس

 

متاسفانه چند وقتی است که شاهد گسترش و اشاعه نماد‌های شیطانی و صهیونیستی در میهن عزیزمانمان هستیم، نوع و گستردگی این نمادها و افزایش ضریب نفوذ آنها همزمان با گسترش پدیده شیطان پرستی و عرفانهای نو ظهور دیگر، خبر از فتنه‌ای بزرگ می‌دهد که موازین و چهار چوب دینی و اعتقادی ما را هدف گرفته است.
 
جوان: یکی از این نشانه‌ها حرف X سفید رنگ در زمینه سیاه است که شما حتما آن را تحت عنوان بوگیر در زیر آینه خودروها مشاهده فرموده اید.

در ابتدای رواج این نماد شیطانی، شفاف سازی‌های اندک و بعضا به لحاظ اپستمولوژیستی نادرست از سوی برخی از جراید صورت گرفت و حقیر نیز تذکر لسانی در برخی از سخنرانی هایم در جمع دانشگاهیان را کافی قلمداد نمودم.

لیکن گسترش بیش از حد این نشانه و با توجه به اهمیت و مفهوم خاص آن در کشور امام زمان (عج) حقیر را به نوشتن این جستار واداشت:

پیش از ظهور، بروز و گسترش ادیان آسمانی و حتی همزمان با آنها بنا به مستندات قطعی و محکم دینی، تاریخی و حتی یافته‌های باستان شناسی متاسفانه انسانهایی ارتباط با اجنه به عنوان موجودی هوشمند را تجربه نمودند.

عموماً این افراد را جادوگران، کاهنان و روحانیون مذهبی تشکیل می‌دادند که البته گفتنی است این نوع ارتباط کماکان نیز وجود دارد. چنان که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است:
«قالوا سبحانک أنت ولینا من دونهم بل کانوا یعبدون الجن أکثرهم بهم مؤمنون».

ترجمه: منزهى تو اى پروردگار از این نسبتهاى ناروا، ما (ملائکه) به هیچوجه با این گروه ارتباط نداشته ایم، تنها تو ولى ما هستى آنها ما را پرستش نمی‌کردند، بلکه جن را مى پرستیدند و اکثرشان به جنیان ایمان داشتند. (آیه 41 سوره سبأ)

این مسأله در عموم تمدنهای بشری از جمله هند و چین، یونان، ایران، رم، مصر، مایاها و.. به وضوح قابل شهود و رد یابی است تا جایی که بسیاری از الهه‌ها و خدایان الحادی باستان در واقع شیاطینی از جنس جن بودند (ایشتر،ناگا، مردوک و...)

یکی از این تمدن‌ها مصر باستان است و همانگونه که در مقاله "اسطوره‌های ماسونی مصر باستان" اشاره نمودم دستگاه فراماسونری به شدت تحت تاثیر آموزه‌های پاگانیستی و الحادی این تمدن قرار دارد.

یهودیانی که در این سرزمین زندگی می‌کردند هنگام هجرت عظیمشان از مصر در زمان حضرت موسی(ع) تمام این سنت‌های کفر آمیز و جادو گونه را که "کابالا" نام داشت به تدریج وارد دین جدید خود نموده و به مرور زمان چنان تحریفی در یهودیت ایجاد نمودند که زبان از بیان آن شرم دارد.
این شبکه و جریان سرطانی به رشد مخفی و زیر زمینی خود ادامه داد تا جایی که امروز با استفاده از نهاد‌ها و سازمانهای خود ساخته اش مانند فراماسونری، ایلومیناتی، باشگاه رم و... سیطره کامل برجهان پیدا کرده است و البته حقیر اعتقاد راسخ دارم که نفس‌های آخرینش را می‌کشد.
گفتنی است در میان تمدنهای بشری کمتر تمدنی همچون مصر نماد گرا و سمبولیک است و فراماسونری از این حیث وامدار مصریان باستان است.

یکی از این نماد‌ها در مصر باستان دو خط متقاطع (شبیه به حرف X) است که درآموزه‌های شیطانی مصریان نماد خضوع، بندگی و پرستش شیطان، و ظهور اوست.

کاهنان مصر باستان همیشه هنگام ادای احترام دستان خود را به صورت ضربدری در مقابل سینه شان می‌گرفتند و یا در نگاره‌ها و مجسمه‌های پادشاهان مصری (فراعنه) عموما آنها را با همین حالت مشاهده می‌فرمایید که به معنای احضار شیطان و بندگی و پرستش اوست.

        

        
این نماد همراه با سایر آموزه‌های شیطانی کابالا(سنت شفاهی جادو و جن گیری ) نسل به نسل منتقل گشت تا اینکه در سال 1600 میلادی یک کابالیست و کیمیاگر آلمانی به نام JACOB BOMEH آنرا دوباره در اروپا باب نمود.

       

«بومه» که خود را کشیشی کاتولیگ معرفی می‌نمود!!! و در واقع از یهودیان آنوسی بود در سخنی عجیب اعلام داشت: من از تابش نور آفتاب در ظرف مفرغی حقیقتی را دریافتم که بسیار بسیار جذاب تر از ارتباط بین خدا و بشر و خوبی و بدی است. آری تابش نور آفتاب در داخل این ظرف فلزی حرفی شبیه X را به وجود آورده بود و «بومه» این اتفاق را گشوده شدن دروازه ورود ابلیس به دنیای مادی می‌دانست.

پس از بومه این علامت به صورت مخفیانه و به شکل یک کد ارتباطی سالیان دراز در بین صهیونیستها، کابالیستها، فراماسونها و شیطان پرستان استفاده می‌شد تا اینکه اخیرا به صورت گسترده و علنی و تحت عناوین مختلف(فیلم، بازی رایانه‌ای و...) از آن استفاده می‌شود و همانگونه که عرض نمودم این علامت نشان ظهور و احضار ابلیس و بندگی اوست. خود این مسئله (استفاده علنی از علامت X پس سالها مخفی کاری) خبر از طرحی شیطانی برای جهانیان دارد.
آری ظهور شیطان و حکمرانی او بر انسانها و پرستیده شدن او از سوی ایشان.

لذا بدین جهت است که دستگاه شیطانی صهیونیزم تصمیم به استفاده آشکار از این نماد گرفته که این خود به معنای تجسم شیطان و آماده کردن جهان و جهانیان برای بردگی و بندگی اوست.
و آنگونه که نیک می‌دانید این مسئله از نشانه‌های ظهور حضرت ولی عصر (عج) بوده و از ان دو برداشت می‌شود:

1- ظهور و تجسم شیطان به معنای رواج پرستش این ملعون رانده شده به صورت علنی (SATANISM) و گسترش اعمال شیطانی در بین انسانها (همجنس بازی، جنگ و کشتار مردم بی گناه، سنت قربانی کردن انسان به صورت وسیع- و...)

2- لزوم برقراری نظم نوین جهانی که در آن به صورت فیزیکی شاهد حاکمیت شیطان بر جهان باشیم! (گفتنی است فراماسونها و شیطان پرستان سال 2012 را سال برقراری نظم نوین جهانی اعلام نموده‌اند)

شاید برای خوانندگان محترم جالب به نظر برسد که چرا حرف ایکس نماد اصلی متغیر مجهول در ریاضیات گشته است.
عده‌ای بر این باورند که چون جن موجودی نا مرئی و مجهول است به همین جهت از حرف ایکس به جای متغیر مجهول استفاده شده است.

اما نتیجه تحقیقات حقیر در این زمینه چیز دیگری را نشان می‌دهد:
ریاضی دانان ایرانی به ویژه خوارزمی برای نشان دادن مجهول از کلمه «شی» مترادف «چیز» و به معنی ارزش عددی و متغیر مجهول استفاده می‌کردند.

برای نمونه برای نشان دادن رابطه جبری 2X+4X=12 (X=2) از عبارت جبری 2شی +4شی = 12 (شی = 2) استفاده می‌نمودند، پرتغالی‌ها هنگام ترجمه این متون از آن جهت که «شی» در زبان پرتغالی XI نوشته می‌شود به جای واژه شی از XI استفاده نمودند، فرانسوی‌ها نیز هنگام ترجمه این متون از پرتغالی به فرانسوی تنها به نوشتن حرف اول آن یعنی (X) اکتفا نمودند و اینگونه ایرانیان بنیانگذار این نماد در روابط جبری گشتند.
شاید هم هردو دلیل توامان درست باشد.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 9:1 عصر | نظرات دیگران()


در دادگاه روزنامه جوان جای متهم و شاکی عوض شده است

مردم خواستار محاکمه عوامل اغتشاش در دادگاه اسلامی هستند.

 

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در دادگاه رسیدگی به شکایت موسوی از روزنامه جوان جای متهم و شاکی عوض شده است و مردم خواستار محاکمه عوامل اغتشاش در دادگاه اسلامی هستند.
محمد کریم عابدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس ، با اشاره به طرح شکایت موسوی از مدیر مسئول روزنامه جوان، اظهار داشت: ما هم‌چنان منتظر محاکمه عاملان فجایع، قانون‌شکنی‌ها و حوادث تلخ پس از انتخابات هستیم.
وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای بیایند و امنیت سیاسی و اجتماعی مردم را به مخاطره بیاندازند و وحدت ملی را خدشه‌دار کنند، نباید اقدام آنان از سوی دستگاه قضایی کشور بی‌پاسخ گذاشته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه سران فتنه در سال گذشته اندک اعتبار خود را نیز از دست دادند و مردم در 9 دی بر این موضوع مهرتایید زدند، گفت: کودتای مخملی سال 88 که از سوی لابی‌های صهیونیستی و استکبار برنامه‌ریزی می‌شد خود بزرگترین نشانه بر انحراف سران فتنه بود که این مهم نباید از سوی قوه قضائیه با اهمال برخورد شود.
عابدی افزود: مردم همچنان انتظار محاکمه این افراد را در دادگاه صالحه انقلاب می‌کشند.
این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری دادگاه شکایت موسوی از روزنامه‌ جوان، تصریح کرد: در این دادگاه شاهد هستیم که جای متهم و شاکی عوض شده و روزنامه‌ای که در راستای فرمایشات امام‌(ره) مبنی بر اینکه "حفظ نظام از اوجب واجبات است " اقدام به افشاگری علیه این جریان نفاق کرده حال باید در جایگاه متهم از انجام وظیفه خود دفاع کند.
عابدی همچنین به آشکار بودن مجرمیت سران فتنه در حوادث انتخابات و مسئول بودن آنها در قبال کشته‌ها و شهدای جریان آشوب‌های پس از انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: این شکایت‌ها و فعالیت‌هایی که از آن به عنوان فرار به جلو یاد می‌شود مثل آن فرد که در حال غرق شدن است و به هر علف خشکی چنگ می‌زند را در ذهن تداعی می‌کند.
نماینده مردم فردوس و طبس و سرایان در پایان تاکید کرد: مردم انتظار دارند هرچه زودتر عوامل اغتشاش در دادگاه اسلامی محاکمه شوند.
 



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 293342

 

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=293342


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 8:52 عصر | نظرات دیگران()
دو کتاب کاریکاتور و مستند پژوهشی
جنبش سبز مخملی و شورش اشرافیت بر جمهوریت در نمایشگاه کتاب

دو کتاب کاریکاتور "جنبش سبز مخملی" و مستند پژوهشی "شورش اشرافیت بر جمهوریت" در تبیین طنزگونه و دیگری مستند و تحلیلی فتنه پس از انتخابات سال گذشته در نمایشگاه کتاب عرضه شده و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش رجانیوز، کتاب جنبش سبز مخملی حاوی کاریکاتورهایی از مازیار بیژنی است. در این کتاب آمده است:

«پرونده انتخابات دهم در حالی بسته شده که جناح شکست خورده در طول دوره دولت نهم از همه ی ظرفیت های نرم و سخت خود برای بازگشت دوباره به عرصه قدرت استفاده کرده بود.

این جناح شکست خورده که طیف وسیعی از احزاب و گروههای سیاسی داخل و خارج نظام را شامل می شد آن چنان ماکیاولیسم را در عرصه سیاست نهادینه کرده بود که حتی از جاسوسی برای کشورهای غربی در پرونده هسته ای نیز ابایی نداشت. در شرایط بحران اقتصاد جهانی و وضعیت شکننده اقتصاد کشور که حاصل مدیریت 16 ساله طیف مورد اشاره بود با وارد و خارج کردن پول به بازارهای مختلف یک روز موجب افزایش قیمت مسکن می شدند و روز دیگر بازار مواد غذایی را دستخوش تغییرات میکردند. اما همه این رفتارها در مقابل رفتارشان در حوزه رسانه قابل چشم پوشی بود.

سنگین‌ترین عملیات روانی و تخریب در طول چهار سال به کار گرفته شد و حاصل آن رقم غیر قابل باور سی و نه هزار مورد سیاه نمایی علیه دولت در حوزه رسانه بود.

با نزدیک شدن ایام انتخابات، هجمه های تبلیغاتی روندی صعودی به خود گرفت و صرف هزینه های سرسام آور تبلیغاتی که منشایی جز بیت المال و منابع لایزال نفتی مملکت نداشت در راستای اجرای دستورات جین شارپ تئوریسین انقلابهای مخملی قرار گرفت. استفاده از نماد رنگی یکی از آن دستورات بود که پیشی گرفتن آرای مهندس موسوی در تهران را سبب شد و موج سبزی به راه انداخت تا علاوه بر کارکرد انتخاباتی کارکردهای پسا انتخاباتی و توهمی نیز داشته باشد. و اینچنین بود که موسوی به بادکنکی تبدیل شد که آرام آرام بالا می رفت. اما چه سود که در شب مناظره، احمدی نژاد یکی از استوانه های نظام را به این بادکنک بست و بادکنک موسوی به قعر دره مقبولیت سقوط کرد.

اصلاح طلبانی که روزی برای بالا کشیدن خود پا بر روی همه ی استوانه های نظام می گذاشتند حق داشتند پس از مناظره به مرز انفجار برسند، چون تمام رشته های چهار ساله خود را پنبه می دیدند. وقتی سونامی احمدی نژاد به راه افتاد نه مناظره موسوی با "مفرد مذکر غایب" در حضور کروبی به جایی رسید و نه کاری از دست "ننه جون" کروبی برآمد و اگر چه تهران هنوز سبز پوش به نظر می رسید اما سراسر ایران معتقد بودند که رنگ سبز در کنار سفید و قرمز معنی دارد و نباید پرچم کشور را تکه تکه کرد.



اما پس از انتخابات بالاخره انفجار اتفاق افتاد و موج سبز به کار آمد تا دستورات جین شارپ همچنان راهنمای عمل کسانی قرار گیرد که به نام جمهوریت، جمهوریت نظام را نشانه رفته بودند غافل از اینکه هجمه به جمهوریت و بی اعتنایی به رای مردم علاوه بر ظلم به خود، ظلم به مردم نیز هست و "الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع ظلم".

غفلت کودتاچیان مخملی اما فقط از حق نبود بلکه آنان از باطل نیز غفلت کردند و در حالیکه که از دستورات اساسی براندازی نرم، "عدم خشونت" و "عدم آسیب رساندن به اموال عمومی" بود اینان پایتخت را فردای انتخابات در آتش انفجار خود سوزاندند و هیچ سطل زباله، اتوبوس، کیوسک تلفن و ایستگاه اتوبوسی در محدوده خیابان ولیعصر و فاطمی در امان نماند و دامنه این عدم "آسیب به اموال عمومی" در روزهای بعد به خودروهای سواری، موتورسیکلتها و مساجد نیز رسید و در نهایت دهها میلیارد تومان خسارت به تهران نتیجه این "عدم آسیب به اموال عمومی" بود.



در حوزه "عدم خشونت" نیز مانند حوزه قبل دستاوردها قابل توجه بود و آمار بیش از ده کشته و صدها زخمی در میان نیروهای امنیتی نشان دهنده عمق لطافت و عدم خشونت جنبش سبز است.


اینچنین بود که گرگ صفتان عالم پس از حماسه باشکوه حضور 85 درصدی مردم قصد زهر کردن آن در کام ملت را داشتند و " کارى که در داخل، ناشیانه از بعضى سر زد، اینها را به طمع انداخت، خیال کردند ایران هم گرجستان است (!) یک سرمایه‏دار صهیونیست آمریکائى چند سال قبل از این، طبق ادعاى خودش که در رسانه‏ها و در بعضى از مطبوعات نقل شد، گفت من ده میلیون دلار خرج کردم، در گرجستان انقلاب مخملى راه انداختم؛ حکومتى را بردم، حکومتى را آوردم. احمقها خیال کردند جمهورى اسلامى، ایران و این ملت عظیم هم مثل آنجاست."مقام معظم رهبری 29/3/88



مجموعه حاضر تلاشی است جهت به تصویر کشیدن فعالیت احمقانه عده ای برای اجرای 198 دستور انقلاب مخملی که از سوی پدر کودتاچیان مخملی در جهان یعنی جین شارپ صادر شده است.»

همچنین حسین قدیانی در مقدمه این کتاب که به تجلیل از مازیار بیژنی اختصاص دارد، می‌نویسد:

«سخت است مقاله نوشتن، بدون آنکه از کلمه‌ای، جمله‌ای، حتی حرفی استفاد کنی.

از این کار سخت، مازیار بیژنی به سهولت بر‌آمده است و بدون هیچ حرفی و کلمه‌ای مقالات بلند بالا می‌نویسد. نمکی که در قلم او هست، از کاریکاتورهایش، مقاله‌های تأثیرگذار ساخته، پس بر مخاطب خرده نباید گرفت که چرا وقتی چشم بر کارهای بیژنی می‌دوزد، انگار دارد مقاله می‌خواند. میاگین زمان توقف برای فهم یک کاریکاتور آن طور که نخبگان این رشته ادعا کرده‌اند، پنج ثانیه است. مخاطبان طرح‌های بیژنی اما این زمان را برای فهم آثار دقیق و عمیق او ناچیز می‌دانند. کاریکاتورهای او البته ثقیل و دیر فهم نیست و شاید در ثانیه‌ای مراد و منظور خود را به مخاطب نشان دهد اما سخن بر این است که به‌راحتی و بی‌تعمق نمی‌توان کاریکاتورهای او را تورق کرد.

آیا می‌توان کاریکاتور یک کاریکاتور را کشید؟ بیژنی در این کتاب زور خود را زده تا نشان دهد که کودتای مخملی در واقع کاریکاتوری از انقلاب اسلامی بوده است نامبرده در فصل اول مردان خاصی (!) را به تصویر کشیده که در حوادث پیش از انتخابات برای اثبات استقلال و آزادگی خود به بزرگانی چون جرج سوروس، جین‌شارپ و مایکل لدین آویزان شدند و دستور العمل‌های علمی آنها را نکته به نکته مو به مو به اجرا درآوردند. در بخش دوم نیز نشان داده که مردان نرم (!) قصد داشتند تا در چارچوب قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی را با یک کودتای چرب و نرم (!) براندازی و موجود ناقص الخلقه‌ای بنام جمهوری ایرانی را جایگزین آن کنند. سرانجام این نوزاد مبارک و میمون (!) در وضعیتی بحرانی برای جلوگیری از سقط جنین (!) طی یک عمل سزارین ضربتی و با مساعدت دست‌های داخلی و خارجی بیرون کشیده شد ولی با کمال تأسف و ناباوری مشاهده گردید که نوزاد بیچاره مدتهاست که در شکم مادر سقط شده است (!)

نثار روحش سه سوت و یک کف مرتب اهدا کنید.»

همچنین کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» که به تازگی روانه بازار کتاب شده از نخستین کتاب‌هایی است که به موضوع انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن به‌صورت تحلیلی و مستند می‌پردازد. نویسنده و ناشر این کتاب حمیدرضا اسماعیلی است.

در این اثر که از 9 فصل تشکیل یافته، تلاش شده است ریشه‌های ایدئولوژیک، سیاسی و اجتماعی حوادث پس از انتخابات بررسی شود. فصل نخست این کتاب به بررسی ایدئولوژی منازعه‌جوی به کار رفته در جریان فتنه می‌پردازد. در این فصل به راهبرد‌های سیاسی جبهه دوم خرداد در طول دهه گذشته اشاره می‌شود و به تبیین ارتباط آن‌ها با تولید خشونت سیاسی در سطوح مختلف جامعه و حکومت می‌پردازد.

فصل دوم درباره شرایط حاکم بر جبهه دوم خرداد در پیش از انتخابات است و به فرایند دستیابی این جبهه به گزینه میرحسین موسوی نظر دارد. فصل سوم به راهبرد تبلیغاتی جبهه دوم خرداد و گفتمان انتخاباتی موسوی می‌پردازد. در فصل چهارم گفتمان سیاسی احمدی‌نژاد از انتخابات نهم تا دهم ریاست جمهوری بررسی شده است. فصل پنجم هم به تحلیل گفتمانی نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری می‌پردازد.

در فصل ششم به استناد 11 دلیل نشان داده شده است که جریان آشوب‌آفرین پس از انتخابات خود به سلامت انتخابات آگاه بوده است و با علم به سلامت انتخابات دست به اغتشاش زده است. لذا در فصل هفتم به اهداف اصلی مورد نظر جریان فتنه پرداخته شده است و به طور عمده از «انقلاب مخملی» مورد نظر «رادیکالیسم سبز» سخن گفته شده است.

فصل هشتم نیز به رفتار‌شناسی بازیگران خارجی حوادث پس از انتخابات می‌پردازد و از ائتلافی سه ضلعی میان بازیگران داخلی (تجدید‌نظر‌طلبان)، بازیگران خارجی و اپوزیسیون سخن می‌گوید.

در انتهای کتاب و در فصل نهم نیز به دلیل آن که جریان فتنه پس از انتخابات با هدایت‌ها و راهبری‌های رهبر معظم انقلاب شکست خورده است به بیان اقدامات و مواضع ایشان می‌پردازد.

همچنین مراکزی عرضه کننده کتاب در نمایشگاه کتاب به شرح زیر زیر است:

بوستان کتاب، سوره مهر، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کیهان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، انتشارات نور و سروش.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49782


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 8:47 عصر | نظرات دیگران()
مشارکت و مجاهدین انقلاب، از انحراف تا فرجام/3
سخنان آغاجری و کنفرانس برلین؛ دو روی یک سکه

امیرحسین ثابتی: در دو قسمت پیشین سلسله مطالب «مشارکت و مجاهدین انقلاب، از انحراف تا فرجام» به اصلاح قانون مطبوعات، لوایح دوقلو، تحصن، تقاضای نوشیدن جام زهر از رهبر انقلاب و ...پرداخته شد.

در بخش سوم، سخنان هاشم آغاجری در خانه معلم همدان، حمایت سازمان مجاهدین انقلاب از وی، اعلام عدم مشروعیت سازمان مجاهدین توسط جامعه مدرسین، حمایت های عناصر مرتد همچون حسین باقرزاده و سلمان رشدی از آغاجری، کنفرانس برلین، مواضع شرکت کنندگان در این کنفرانس، حمایت های حزب مشارکت از برگزاری کنفکرانس برلین و موضع گیری علما دراین رابطه را از نظر می گذرانیم:

29 خرداد 81، هاشم آغاجری عضو سازمان مجاهدین انقلاب، در خانه‌ معلم همدان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد درگذشت دکتر شریعتی به سخنرانی پرداخت و در سخنرانی‌اش با عنوان «پروتستانتیسم اسلامی» به دین اسلام، مذهب شیعه و روحانیت، اهانت کرد.

در واکنش به این سخنان اهانت‌آمیز، مراجع، فقها، علمای حوزه‌ علمیه‌ قم، امامان جمعه، گروه‌های مذهبی و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی متعددی سخنان وی را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع قوه‌ قضائیه با او شدند.

جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه‌ قم در واکنش به هتک مقدسات توسط آغاجری و همچنین حمایت بی‌چون و چرای سازمان مجاهدین از وی، بیانیه‌ای که به امضای مرحوم آیت‌ ا ... مشکینی رسیده بود را در 18 تیرماه 1381 منتشر نمود و طی آن این حزب را «نامشروع» اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «سازمان موسوم به مجاهدین انقلاب اسلامی برای بدبین کردن نسل جوان به اسلام و روحانیت و تفکیک دین از سیاست، که هدف دشمنان جهانی اسلام نیز هست، تلاش می‌کند ... سخنان موهن یکی از اعضای مرکزیت این سازمان در همدان (توهین او به عقاید دینی، مراجع تقلید و مردم متدین ایران) و حمایت بی‌دریغ آن سازمان از گفته‌های او، شاهدی بر این مدعاست ... جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را فاقد مشروعیت دینی می‌داند و متدینین را از همکاری با آنها برحذر می‌دارد»

همرمان به دنبال شکایت رئیس دادگستری استان همدان به منزله‌ مدعی‌العموم، پرونده‌ای در دادگستری استان همدان برای‌ هاشم آغاجری تشکیل شد و شعبه‌ 14 دادگاه عمومی همدان، وی را احضار نمود اما وی از حضور در دادگاه سرباز زد و برای دومین بار نیز در 1381.8.15 از حضور در دادگاه خودداری کرد. بدین ترتیب با توجه به عدم توجه آغاجری به احضاریه‌های دادگاه، وی دستگیر شد و طی جلسات متعددی با حضور وکیل مدافعش مورد تحقیق قرار گرفت. سرانجام دادگاه بدوی در 1381.8.15 وی را به اتهامات:
1- اهانت به دین حنیف اسلام و تشبیه آن به مسیحیت محرّف و منسوخ و ارتجاعی خواندن آن
2- اهانت به علمای اسلام و مرجعیت شیعه و مقلدان
3- اهانت به ائمه‌ طاهرین (علیهم السلام) و انکار مقام قدسی و الهی آنان
و 4- اختلال در نظم و آرامش شهروندان همدانی و ایجاد تشنج در سرتاسر کشور محکوم نمود.

به‌دنبال صدور حکم دادگاه برای عضو ارشد سازمان مجاهدین، حزب مشارکت در حمایت از آغاجری بیانیه‌ای صادر ‌کرد و در آن ضمن ستایش‌ هاشم آغاجری، در عباراتی محاکمه‌ این اهانت‌کننده به مقدسات را در جهت ایجاد رعب در دل اصلاح‌طلبان دانست! این حزب، قوه‌ قضائیه‌ جمهوری اسلامی را نیز به خاطر اجرای عدالت مورد حمله قرار ‌داد: «این حکم چیزی جز نقطه‌ سیاه دیگری در پرونده‌ قوه‌ی قضائیه نیست» 47

آغاجری چه گفت؟

آغاجری بدون در نظر گرفتن تفاوت های بنیادی مسیحیت قرون وسطی و اسلام ناب از پروتستانتیزم اسلامی سخن به میان آورد و روحانیت، مرجعیت، مردم و مقدسات را به باد تمسخر گرفت. او آموزه‌های دین را «سیاه و تاریک لقب داد» و مردم را به واسطه تقلید میمون صفت خواند و تصریح کرد: «برای اصلاحات باید دین را تغییر داد.» 48 آغاجری نهضت پروتستانتیزم را اینطور تئوریزه می‌کرد: «نهضت پروتستانتیزم می‌گفت ما مسیحیت را باید از دست روحانیت سنتی کلیسایی آزاد کنیم و دین را باید از دست پاپ نجات داد.» و از این مسیر حمله به روحانیت را در دستور کار داشت: «کی قبل از صفویه ما این سلسله مراتب را داشته‌ایم؟ ...نظام کلیسایی. از بالا شروع می‌شود، پاپ، اسقف‌ها، کاردینال‌ها، کشیش‌ها، کشیش محلی، کشیش فلان، بعد به تدریج در دوره ما تأثیر این فرهنگ و البته تحت تأثیر زمینه‌های اجتماعی و اقتدارگرایی در ایران، به سمت این سلسله مراتب طبقه‌ای با یک نظم سلسله مراتبی و یک نفر در رأس آن به نام آیت‌ا ... العظمی فی العالمین و السموات و الارضین و... تا آخر، این در رأس و بعد همین‌طور می‌آید پایین سلسله مراتب، آیت‌ا ...، حجت‌الاسلام، ثقة‌الاسلام، چی چی‌الاسلام (خنده تمسخر حضار) حالا در این چند سال اخیر که حوزه ما تبدیل به مسند دولتی هم شده، مسئله حساس شده، قبلا این عناوین دولتی نبوده.» 48

آغاجری درباره‌ مسئله‌ تقلید مردم از مراجع تقلید نیز گفت:«رابطه با مردم رابطه‌ معلم و متعلم است نه رابطه‌ مراد و مرید، نه رابطه‌ مقلِّد و مقلَّد که تقلید بکنید. مگر مردم میمون هستند که تقلید بکنند؟!» 49

وی در ادامه نیز جنبه‌ لاهوتی ائمه را به روحانیت نسبت می‌دهد و ولی صفاتی را برای امامان معصوم می‌شمارد که جز استهزا، هیچ تفسیر دیگری ندارد: «این طبقه [روحانی] ابتدا امامان معصوم را لاهوتی می‌کرد تا خودش هم به عنوان نایبان آن معصوم لاهوتی بشود ... نباید به عنوان موجودات فرا انسان نگاه کنیم، یک موجودات غیر‌بشری، غیر‌انسانی که اصلاً همه چیز آنها با ما فرق بکند. اصلاً قبل از خلقت یک چیز دیگر است، ناف بریده متولد می‌شوند، وقتی متولد می‌شوند، از شکم مادر که بیرون می‌آیند با دست می‌آیند زمین و پاهایشان روی هواست، در همان حال اذان می‌گویند. وقتی که راه می‌روند اصلاً سایه ندارند، برخلاف آدم‌های دیگر که سایه دارند، آنها سایه ندارند. دو چشم جلوی سر دارند و دو چشم پشت سرشان، چهارچشمی هستند. اول امام را یک موجود دست نیافتنی لاهوتی می‌کردند که البته او دیگر یک الگو نبود» 50

سخنان آغاجری به گونه ای بود که علی مطهری فرزند شهید مطهری در گفتگویی که روزنامه خراسان در 19/6/79 منتشر ساخت، اظهار داشت:«وقتی متن سخنرانی آقای آغاجری را خواندم، احساس کردم که به 22 سال پیش بازگشته ام و در حال مطالعه جزوه گروه فرقان هستم. به خود لرزیدم و از اینکه خون استاد مطهری در حال لوث شدن است، بیمناک شدم. حال چقدر قلب واقعیت است که درباره کسی که در راه مبارزه با این افکار انحرافی و خطرناک ناجوانمردانه و در حالی که امام و امت سخت به او نیازمند بودند، شهید شد، بگوییم او دارای همین افکار بود. به راستی اگر اعضای گروه فرقان که تز اصلی شان اسلام منهای روحانیت بود، امروز حضور داشتند، سخنی غیر از همین حرف ها می گفتند؟»

و حتی مهدی کروبی رییس مجلس ششم نیز به این سخنان واکنش نشان داد: «متاسفانه برخی حرف ها و کارهای کشور روی حساب نیست. برای ما یک عنوان حجت الاسلامی باقی مانده که یک آقای دانشگاهی آمده و می خواهد آن را از ما بگیرد و می گویند این عناوین از کلیسا آمده است!» 51

اما در نهایت سازمان مجاهدین انقلاب در 12 تیر 81 و طی بیانیه ای رسما از اظهارات گستاخانه آغاجری حمایت کرد: «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران افتخار می کند که اعضایی همچون دکتر هاشم آغاجری دارد»

اگرچه بعد از این ماجرا و آشکار شدن عمق سخنان ضد دینی و ساختارشکنانه آغاجری، محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین به نوعی سعی بر توجیه سخنان آغاجری را داشت اما حمایت های صریح ضد انقلاب، منافقین و سلمان رشدی از اظهارات آغاجری محل تردیدی برای افکار عمومی باقی نگذارده بود. آرمین ابتدا با بیان اینکه «من می دانم مشکل ایشان (آغاجری) چیست. مشکل وی لحن و ادبیاتش است. معمولاً با همین ادبیات صحبت می کند و منظور بدی ندارد!» 52 عقب نشینی را آغاز نمود اما حسین باقرزاده از عناصر مرتد گروهک تروریستی منافقین گفت: «سخنان آغاجری را که خواندم، حیفم آمد به او تبریک نگویم» 53 و حتی سلمان رشدی هم در حمایت از آغاجری به میدان آمد و اظهار داشت: «وقتی اکثریت میانه روی مسلمانان در برابر این گونه افراد اقدامی نمی کنند، رشدی هایی پیدا می شوند که مأموریت را انجام می دهند» 54

کنفرانس برلین:

در آخرین روزهای فروردین ماه 1379 که مصادف با دهه نخست ماه محرم بود، «بنیاد هاینریش بل» که زیر نظر حزب اسلام ستیز «سبزهای آلمان» اداره می شد، کنفرانسی را جهت بررسی فضای سیاسی جمهوری اسلامی ایران بعد از انتخابات مجلس ششم که کمتر از 2 ماه از برگزاری آن می گذشت برگزار نمود و طی آن از تعدادی از چهرهای شاخص و بعضا نیز تازه مطرح شده اصلاح طلبان دعوت به عمل آورد که عزت ا... سحابی، حمید رضا جلایی پور، حسن یوسفی اشکوری (روحانی خلع لباس شده)، علیرضا علوی تبار، اکبر گنجی، مهرانگیز کار، علی افشاری، علی کردوانی، چنگیز پهلوان، شهلا لاهیجی، جمیله کدیور، شهلا شرکت و محمود دولت آبادی از جمله آنان بودند.

برگزاری این کنفرانس مورد حمایت بسیاری از گروه‌های ضد‌‌انقلاب قرار گرفت تا جایی که گروهک سازمان سوسیالیست‌های ایران، از بنیاد‌ هاینریش بل به خاطر برگزاری کنفرانس برلین سپاسگزاری کرد و از امیداوری خویش جهت ادامه برگزاری چنین کنفرانس هایی که عملا به وحدت اپوزیسیون داخلی و خارجی می انجامد سخن گفت55 و حتی چهار گروهک تروریستی «فدائیان خلق، فراکسیون متحد جبهه‌ ملی ایران، حزب دموکراتیک مردم و جمهوری‌خواهان ملی» نیز با امضای بیانیه‌ مشترکی، سمینارهایی از این نوع را مفید ارزیابی کردند. 56

بهمن نیرومند از بانیان برگزاری این کنفرانس نیز بعدها در تحلیلهای خود پیرامون این کنفرانس گفت: «من فکر می کنم برای اولین بار این امکان پیدا شد که در گفتگوهایی که انجام گرفت بین نیروهای چپ و سکولار با اصلاح طلبان، رابطه جدیدی برقرار شد. کنفرانس برلین سرآغاز دید نوینی در اپوزیسیون خارج از کشور بود نسبت به آنچه در ایران می گذرد. اطلاع اپوزیسیون خارج از کشور نسبت به رویدادهایی که در آن سال های بعد از انتخابات دوم خرداد در ایران در جریان بود، بسیار بسیار ناچیز بود» 57

ولیکن آنچه که علیرغم گذشت بیش از 10 سال از این ماجرا هم چنان بدون پاسخ مانده است، سخنان ایراد شده از سوی تعدادی از افراد مذکور در این کنفرانس است که رسما با زیر سوال بردن بسیاری از مبانی دینی جمهوری اسلامی و هم چنین حمله به قانون اساسی و چارچوب های پذیرفته شده ی نظام، عملا ابهامی جهت علت برگزاری و شرکت خویش در این کنفرانس باقی نگذاردند و بعدها با گذشت زمان، بسیاری از حوادث دوره حاکمیت اصلاحات به روشنی نشان داد کنفرانس برلین تنها یکی از قطعات مجموعه ای بود که در راستای آن باید نظام اسلامی مورد هجمه قرار می گرفت تا در نهایت با مطرح شدن مبانی ترجمه ای و سکولار در پوشش دموکراسی و آزادیخواهی، پروسه استحاله جمهوری اسلامی با سرعت بیشتری رقم بخورد، که به همین علت مرور برخی از اظهارات شرکت کنندگان در این کنفرانس ضروری به نظر می رسد.

در بخشی از این کنفرانس 2 روزه، عزت ا... سحابی حکومت ایران را حکومتی دیکتاتوری توصیف کرد و گفت: «شما که علیه دیکتاتوری داخل ایران مبارزه می‌کنید، باید بدانید کسانی که اینجا هستند نیز همچون شما در حال مبارزه با دیکتاتوری در داخل هستند» 58 شهلا لاهیجی مدیر یکی از مؤسسات انتشاراتی در تهران و دیگر اصلاح‌طلب شرکت‌کننده در این کنفرانس نیز در موضعی ضد‌‌دینی اظهار داشت: «باید این باور در حاکمیت پدید آید که دوران کمربند‌های عفت گذشته است» 59

در ادامه این کنفرانس چنگیز پهلوان از اعضای کانون ضدانقلابی نویسندگان نیز سخنانی را ایراد نمود و طی آن جمهوری اسلامی را «کودکی عقب افتاده» توصیف کرد 60 و همه این اظهارات در حالی بود که برگزار کنندگان این کنفرانس در ابتدا از حاضران خواستند که برای ضدانقلابیون تروریستی که در ایران اعدام شده‌اند، یک دقیقه ایستاده و ادای احترام نمایند و اصلاح‌طلبان شرکت‌کننده در این برنامه نیز به پاخواسته و همراه با دیگر ضد‌‌انقلابیون خارج کشور در ادای احترام به منافقین اعدام شده در ایران همراهی نمودند و در نهایت در پایان این کنفرانس 2 روزه «فوکس»، عضو هیئت رئیسه‌ بنیاد‌هاینریش بل در حضور حاضران در این کنفرانس مدعی شد: «من به انتقادکنندگان به برگزاری این سمینار می‌گویم که هیچ‌کس از ما، از روش‌های سرکوبگرانه‌ جمهوری اسلامی ایران دفاع نمی‌کند» و در ادامه نیز از لزوم حمایت از اصلاح طلبان در ایران سخن گفت 61 و بعد از وی نیز «ولفگانگ ایشنیگر» معاون وزیر خارجه وقت آلمان، به جمع‌بندی کنفرانس پرداخت و با تاکید بر مقوله سکولاریزم در ایران گفت: «بحث سکولاریسم در ایران ابعاد ویژه‌ای دارد و بسیار حساسیت‌برانگیز است» 62

اما حمایت تمام عیار حزب مشارکت از حضور تعدادی از اعضای خود در این کنفرانس، موضوعی نبود که به راحتی بتوان از آن گذشت. با وجود محکومیت کنفرانس برلین از سوی بسیاری از گروه‌ها و شخصیت‌ها در طیف‌های مختلف، حزب مشارکت نه تنها از محکوم کردن این سمینار خودداری کرد بلکه در حمایت از افراطیون شرکت‌کننده، به‌ویژه اعضای ارشد حزب خود در این کنفرانس، در حرکتی فرار به جلو، طی بیانیه‌ای علیه صدا و سیما موضع گیری کرد و بدون اشاره به علت حضور اعضای سرشناس خود در این کنفرانس خفت بار، پخش کنفرانس برلین از شبکه اول سیما را توطئه خواند! و در بیانیه ای که در 13 اردیبهشت ماه 79 و در روزنامه کیهان منتشر شد، مدعی شد: «جبهه‌ مشارکت ایران اسلامی این اقدام را در مجموعه تحریکات وحدت‌شکنانه برای جلوگیری از تشکیل مجلس شورای اسلامی، مقابله با دولت جناب آقای خاتمی و رویارو قرار دادن گروه‌ها و گرایش‌های سیاسی و به زیر سؤال بردن اصلاحات مورد نظر جبهه‌ دوم خرداد ارزیابی می‌کند»

از سوی دیگر، فارغ از اظهارات ساختارشکنانه دیگر اصلاح طلبان در این کنفرانس از جمله اکبر گنجی، علیرضا علوی تبار، حسن یوسفی اشکوری، علی افشاری و ... آنچه که در این بین بسیار دردآور بود، اهانت های بی شرمانه تعدادی از ضد انقلاب شرکت کننده در این کنفرانس به مقدسات بود که پخش صحنه های کوتاهی از آن توسط صدا و سیما موجب فشار گسترده افکار عمومی نسبت به شرکت کنندگان در این مراسم گشت.

اهانت به تمثال امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و سردادن شعارهایی از سوی گروهک های ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران و حضور منفعلانه و تامل برانگیز اصلاح طلبان شرکت کننده در این مراسم و از همه ناگوارتر حمایت های حزب مشارکت و طیف تجدیدنظر طلب از کلیت و برگزاری این کنفرانس، سوالی بود که هیچ گاه افکار عمومی ملت ایران توانست خود را نسبت به آن قانع سازد. و در همین راستا بود که رهبر معظم انقلاب و بسیاری از مراجع تقلید و روحانیون از جمله آیات عظام جوادی آملی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، مشکینی، مصباح یزدی، امامی کاشانی، معرفت و ... اقدام ساختارشکنان در این رابطه را محکوم و تقبیح نمودند.

ادامه دارد ...


47. خبرگزاری ایسنا، 1381.8.19
48. روزنامه رسالت 5/6/81
48. همان
49. روح‌الله حسینیان، ماجراهای‌ هاشم آغاجری، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1381، ص 55
50. همان، ص 75
51. روزنامه کیهان 3/4/81
52. همان
53. روزنامه کیهان 8 تیر 81
54. روزنامه رسالت 9 آذر 81 به نقل از نیویورک تایمز
55. روزنامه‌ی کیهان، 1379.1.28
56. همان
57. سلمان علوی نیک، آسیب شناسی حزب مشارکت، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 504
58. همان
59. همان، ص 505
60. همان، ص 506
61. همان، ص 503
62. همان، ص 506

مطالب مرتبط:

دوقلوهای ناکام

لوایح ناکام، تحصن بی فرجام و جام زهر شکسته

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49780 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 8:45 عصر | نظرات دیگران()
پلمپ غرفه یک ناشر به دلیل جعل مجوز

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب از پلمپ غرفه یک ناشر به دلیل جعل مجوز نشر خبر داد.

محمود سالاری در گفتگو با مهر، با اعلام این خبر گفت: شب گذشته غرفه یک ناشر به خاطر جعل مجوز نشر تعطیل شد.

وی در توضیح بیشتر افزود: مسئول آن با ارائه مجوز جعلی غرفه را از ما تحویل گرفته بود که این تخلف برای ما محرز شد و با او برخورد قانونی صورت گرفت.

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه بدون اعلام نام این ناشر و بنگاه نشر او، دلیل این کار را حفظ منافع ناشر اصلی و جلوگیری از متضرر شدن او عنوان کرد.

سالاری در پاسخ به ای سوال که "آیا تاکنون کتاب‌هایی که ضوابط نمایشگاهی را رعایت نکرده‌اند، جمع‌آوری شده‌اند یا خیر؟" گفت: کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه کتاب‌های ممنوعه را اعلام و اقدام به جمع‌‌آوری آنها می‌کند. با این حال مورد خاصی مشاهده نکرده‌ام که بخواهم به آن اشاره کنم.

این مقام مسئول در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران درباره میزان رعایت ضوابط نمایشگاه از سوی ناشران داخلی افزود: خوشبختانه ناشران تا این لحظه همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و با هیچ یک از ناشران مشکل حادی نداشته‌ایم و غرفه‌ای را هم که تعطیل کردیم، به خاطر محرز بودن تخلف غیرکتابی از سوی او بود.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 25 اردیبهشت در مصلای امام خمینی یتهران (ره) دایر خواهد بود.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49774


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 8:42 عصر | نظرات دیگران()
موشک‌های دوربرد روی هواناوهای نیروی دریایی ارتش

موشک‌های دوربرد نور روی برخی از انواع هواناوهای نیروی دریایی ارتش نصب شده است.

به گزارش فارس، نیروی دریایی ارتش هم اکنون از چند نوع هواناو (هاورکرافت) استفاده می‌کند که انواع هواناوهای یونس از جمله آن است. با توجه به سرعت حرکت و قابلیت‌های این هواناوها برای جابجایی نیروها و انتقال آنها در منطقه و همچنین امکان تردد آنها در آب و خاک، هم اکنون استفاده‌های فراوانی از این تجهیزات در نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود.

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در آذرماه سال 88 از نوسازی و بهسازی چهار فروند هواناو BS7 (بی اس سون ) و SRL6 خبر داده و گفته بود که مرمت، ساخت و بهینه سازی هواناو صرفاً در اختیار تعداد بسیار محدودی از کشورها قرار دارد و بهسازی و تعمیر این چهار فروند هواناو مرحله ای نوین در توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

در مرحله سوم از رزمایش ولایت 89 ارتش جمهوری اسلامی ایران، هواناوهای نیروی دریایی کماندوهای یگان‌ ویژه و واکنش سریع را به سرعت به آب‌های سرزمینی و منطقه‌ای منتقل کردند. این هواناوها مجهز به موشکهای سطح به سطح و دوربرد نور بودند که برای مقابله با یگانهای سطحی مهاجم، بسیار کاربرد دارد.

موشکهای نور پیش از این بر روی انواع شناورهای ارتش نصب شده و پرتاب موفق آن از ناوشکن جماران نیز اعلام شده بود.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=49795


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 8:41 عصر | نظرات دیگران()
 ما هم نیت خیرخواهانه داشته ایم و سرباز جمهوری اسلامی هستیم و اشتباه کرده ایم 

سعید شریعتی


ما هم نیت خیرخواهانه داشته ایم و سرباز جمهوری اسلامی هستیم و اشتباه کرده ایم



سعید شریعتی پیرامون حوادث بعد از انتخابات در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تبریک سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری وروز معلم اظهار داشت: با افتخار عرض می کنم که ایشان استاد اخلاق بودند و تفکر و جان خود را برای ارتقاء سطح اندیشه جامعه فدا کرد.

وی افزود: اما درباره موضوع اصلی باید بگویم با سیاسیون نمی توانیم حرف نویی بزنیم و فقط یک روضه داریم که آن را می خوانیم و می گوییم.

شریعتی کتاب پیرامون انقلاب اسلامی از آثار شهید مطهری را به دانشجویان معرفی کرد و گفت: در این کتاب می توانید تفاوت اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی را بیابید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مطهری یکی از قربانیان اسلام انقلابی است و گروه فرقان طراح و مجری ترور از مدعیان پر و پا قرص اسلام انقلابی بودند و برداشت آنها از نظریه نظریه پردازان انقلاب اسلامی یک رویکرد خشن بود که اجازه ترور مخالف را به آنها می داد.

شریعتی درباره حوادث پس از انتخابات گفت: حوادث بعد از انتخابات فوران نفرت را در جامعه رو کرد، که این فوران باعث وارد آمدن ضرباتی به سرمایه های مختلف کشور شد. این نفرت حاصل اختلاف ارتباطی بین نیروهای درون انقلابی و کم ظرفیت بودن فضای اخلاق بود و عواملی در این فوران نفرت جان خود را از دست داده و بی گناهانی مورد تحقیر و اهانت قرار گرفتند و باید هر چه سریعتر جلوی گسترش این فوران نفرت را بگیریم و صلح و آشتی را بین نیروهای سیاسی ایجاد کنیم. ما طرفداران جمهوری اسلامی معتقدیم که این جمهوری با یک حکومت متاثر از این است که نیروی سیاسی خود را در این زمینه تعریف می کند.

وی ادامه داد: سه وجهی تعریفی حضرت امام در حکومت دینی را باید مد نظر داشت و اگر این سه وجه فراهم نباشد، نمی توانیم مدعی باشیم که نظریات ایشان را به طور کامل پذیرفته ایم. مهم ترین رکن مد نظر
” او علت همراهی موسوی با تظاهرات خیابانی را این طور توجیه کرد: مهندس موسوی می گوید ممکن بود به خاطر حضور من مردم در خیابان کمتر آسیب ببینند. “امام ولی نعمت دانستن مردم و تهویض حاکمیت خود از جانب خدا بر مردم است و امام می فرمایند؛ میزان رای ملت است که منطبق بر دیدگاه مردم سالاری دیدگاه امام است.

شریعتی این طور ادامه داد: انتخابات روز دادن کارنامه است و مقایسه دموکراسی با یک صندوق رای یک اشتباه است. رکن دیگر نظریه ی امام تئوری ولایت فقیه است که یک نظریه ی فقهی ریشه دار در فقه شیعه است و مبنا قرار دادن این نظریه به عنوان نظریه حکومتی نتیجه ی تلاش امام و شاگردان ایشان است.

وی در ادامه به مشکلات دولت میر حسین موسوی در زمان جنگ اشاره کرد و توضیح داد: مشکلات دولت مهندس موسوی در مورد اصلاح قانون کار و قیمت گذاری کالا باعث ارائه لوایحی از دولت به مجلس شد که از نظر فقهای شورای نگهبان مخالف شرع شناخته شد چراکه فقه شیعه و مالکیت خصوصی افراد اهمیت می دهد و اجازه دخل در مالکیت خصوصی را نمی دهد.

عضو مستعفی حزب منحله مشارکت تصریح کرد: بحران بین دولت مهندس میرحسین موسوی و مجلس از یک سو و شورای نگهبان از سوی دیگر باعث مداخله امام شد که نمونه ای از ولایت مطلقه ی فقیه بود.چرا که امام ولایت مطلقه ی فقیه را تعریف کرد و فقه را ذیل حکومت دینی دانست.

شریعتی در ادامه گفت: متاسفانه نیروهای انقلاب به شاخه هایی تقسیم شدند که هر کدام یکی از ارکان را پیش گرفته و به نفع خود تعبیر می کند و ریشه منازعات امروز عدم هماهنگی بین ارکان مد نظر امام و سیاسیون است.

در ادامه این مراسم جلسه به صورت پرسش و پاسخ دانشجویان و شریعتی ادامه یافت.

نوبت به پرسش و پاسخ هر کدام از تشکل های دانشجویی رسید نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی پس از حضور در جایگاه و طرح چند سئوال نتیجه گرفت که سعید شریعتی حدود 20سال فعالیت سیاسی دارد و خطاب به سعید شریعتی گفت: خوشحال شدم که بعد از 20سال فعالیت سیاسی به راه راست هدایت شدید و فهمیدید که ولایت مطلقه فقیه است.

شریعتی در پاسخ به این سخن گفت: من در سال 83 مقاله ای درباره ولایت فقیه در روزنامه نوروز نوشته ام و آن را قبول دارم.

نماینده انجمن اسلامی در ادامه گفت: چرا قبل از دستگیری اعترافاتی که در دادگاه کردید را نمی گفتید؟ چه کسی مقصر فوران نفرت در انتخابات است؟ مقصر خون
” مشکلات دولت مهندس موسوی در مورد اصلاح قانون کار و قیمت گذاری کالا باعث ارائه لوایحی از دولت به مجلس شد که از نظر فقهای شورای نگهبان مخالف شرع شناخته شد چراکه فقه شیعه و مالکیت خصوصی افراد اهمیت می دهد و اجازه دخل در مالکیت خصوصی را نمی دهد. “های ریخته شده در خیابان چه کسی است؟ اگر محکوم به زندان هستید در یک جمع دانشجویی چه می کنید؟

شریعتی این طور پاسخ داد: من انقدر باهوش هستم که سوالات پر از اعتراض یا متلک دوستمان را بفهمم، او یک نوع همدلی و همدردی با من دارد اما با ذهنی پر از اعتراض، و من به او حق می دهم من در دادگاه سوم شهریور به هیچ اشتباهی اعتراف ندارم و به محض اینکه حکم علنی من صادر شود دفاعیاتم را صادر خواهم کرد.

وی در ادامه افزود: در دعوت مردم به خیابان ما و حزب و موسوی و ستادانتخاباتی توان دعوت مردم به خیابان را نداشتیم و من و مهندس موسوی به این مسئله شهادت می دهیم.ما بیست و سوم خرداد دستگیر شدیم و فردایش آزاد شدیم بنده در جلسه بیست و سوم خرداد مخالف همراهی حزب با تظاهرات مردم بودم و فقط بین دو دستگیری اخباری را که به واسطه افراد مختلف می شنیدم درباره بازداشتگاه کهریزک منتشر کردم.

شریعتی این طور ادامه داد: سیاست در خیابان حل نمی شود. کاری که برعهده من سیاست مدار است، نباید به عهده ندا آقا سلطان که حتی رای هم نداده بیافتد، چرا که من وظیفه دارم مردم را از خیابان جمع کنم.

شریعتی درباره درج عنوان عضو مستوفی در پوستر این مراسم گفت: من خودم را عضو مستوفی می دانم چرا که از حزبم به خاطر این سخنانم پوزش می طلبم و به زودی دلایل استعفایم را منتشر می کنم.

در ادامه نماینده بسیج دانشجویی روی جایگاه آمد تا سئوالات خود را بپرسد. وی در آغاز این طور گفت: ما در مرام خود نمی دانیم که به مهمان بگوییم اینجا چه می خواهی؟ اما آیا اگر مهندس موسوی نمی گفت، باز هم به خیابان می آمدند؟

شریعتی پاسخ داد: فوران نفرت باعث شده بود که این جریانات از آقای موسوی عبور کند در بخشهای این جریان می گفتند،" موسوی هاشمی سازش کنی خائنی" اما من می گویم که سبزها به دو دسته تقسیم شده بودند"انقلابی های سبز و سبزهای انقلابی" من جز انقلابی های سبز هستم وظیفه ما بود که تعبیر سیاسی کنیم و به هر تعبیر ممکن کاری کنیم که مردم به خیابان نریزند و جمعشان کنیم.

او علت همراهی موسوی با تظاهرات خیابانی را این طور توجیه کرد:
مهندس موسوی می گوید ممکن بود به خاطر حضور من مردم در خیابان کمتر آسیب ببینند.

شریعتی افزود: من همه ی جریانات سیاسی را مقصر می دانم چرا که کارهای آنها باعث کش دار شدن تظاهرات شد.

وی درباره وضعیت جبهه اصلاحات و مهندس موسوی در ایام انتخابات این طور گفت: موسوی در مناظره اش
” وی درباره وضعیت جبهه اصلاحات و مهندس موسوی در ایام انتخابات این طور گفت: موسوی در مناظره اش با احمدی نژاد به دام احمدی نژاد افتاد. “با احمدی نژاد به دام احمدی نژاد افتاد.

وی در ادامه مدعی شد: نخستین کسانی که پیام های تبریک بعد از انتخابات را صادر کردند از جبهه اصلاحات نبودند و من معتقدم درباره حوادث پس از انتخابات ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی و بقیه کشته شدگان دین خاصی در این انتخابات نداشتند. من با آمدن ندا آقاسلطان مخالف بودم و از خدا طلب استغفار می کنم که خون ندا آقا سلطان بر زمین ریخته شد.

در این حین یکی از حضار گفت: ندا نمرده است، قاتل نداس+ت که مرده است. شریعتی در پاسخ به او گفت: این شعارها برای مادر ندا، ندا نمی شود.


سپس نوبت نماینده جامعه اسلامی دانشجویان رسید. وی با جمله ای از شهید بهشتی این طور آغاز کرد: آن روز که جمهوری اسلامی نباشد، ما هم نیستیم چون همه ما آن روز شهید شده ایم. آقای شریعتی شما در دوره های مختلف، دوره اصلاحات مجری انتخابات بودید و با ساز و کار این انتخابات آشنا هستید درباره ادعای تقلب چه می گویید؟

شریعتی گفت: من با مجموعه استدلال های تقلب در انتخابات مخالفم. چرا که ادعای تقلب فیصله دهنده دعوا نیست و برای ادعای حقوقی یک شرط لازم و یک شرط کافی نیاز است و من فقط گمانه هایی را دیده ام که هیچ مستندی نبود که کافی باشد.

شریعتی در پاسخ به سوال دوم نماینده جامعه اسلامی دانشجویان درباره حمایت شبکه های خارجی به خصوص BBC و VOA اینطور گفت: من بعد از تایید انتخابات به عنوان یک فعال سیاسی با هیچ رسانه خارجی مصاحبه نکردم و نباید با شنیده ها تصمیم گیری سیاسی کرد.

در این مراسم، دانشجویان در حین و پس از مراسم نسبت به تناقض بین سخنان شریعتی در دادگاه و در دانشگاه معترض بودند. وی در گفت و گو با یکی از دانشجویان درباره اعترافنامه دادگاه خود، گفت: من در این نامه به رهبری نوشتم که این نقد ها به ما وارد است و ما هم نیت خیرخواهانه داشته ایم و سرباز جمهوری اسلامی هستیم و اشتباه کرده ایم ....من، میر حسین موسوی و تمامی افراد حزبم، نیتمان سوء نبوده است.

دانشجویی درباره علت درخواست میر حسین موسوی و مهدی کروبی برای مجوز تظاهرات، خواستار توضیح شد. سعید شریعتی در پاسخ به وی گفت: این ها از دولت قانونی ایران درخواست مجوز برای راهپیمایی کرده اند و امیدوارم که اگر مجوز به آن ها داده نشد، فراخوان ندهند.



منبع | نویسنده : بانگداد به نقل از برنا   -  www.bangdad.com

Print  پرینت صفحه

 

منبع ما :‏ http://bangdad.com/bangdad/pages/details.asp?id=600


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در شنبه 89/2/18 و ساعت 2:14 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا