پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
استمرار غفلت، بینایی را کور می کند . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31
تجلیل سایت جهانی تکواندو از محمدباقر معتمد
ساعت خبر: 12:36 - تاریخ خبر: 03/09/1388

سایت فدراسیون جهانی تکواندو امروز " سه شنبه " در تازه ترین گزارش خود به تجلیل از محمد باقری تنها طلایی تکواندو کشورمان در مسابقات جهانی 2009 پرداخت.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این سایت در مطلبی با عنوان معتمد طلایه دار نسل جدید تکواندو ایران نوشت ، این تکواندوکار 24ساله که استعداد فوق العاده ای در این رشته رزمی دارد،‌در مسابقات جهانی 2009 دانمارک موفق شد بعد از 4 سال تکواندو ایران را صاحب نشان طلا سازد و با عملکرد خیره کننده اش نگاه کارشناسان و تحلیل گران حاضر در این رقابتها را به خود معطوف کند.

سایت فدراسیون جهانی تکواندو با اشاره به اینکه محمد باقر معتمد تکواندو کاری است که تمامی ویژگی های یک قهرمان از جمله امادگی جسمانی ، هوش ، پشتکار ، چابکی ، سرعت ، قدرت و استقامت را یکجا با خود دارد ،نوشت:‌ او اولین بار در حالی که تنها 15 سال سن داشت به عضویت تیم ملی بزرگسالان تکواندو کشورش درآمد و در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن 2002 حضور یافت و توانست به نشان بزنز دست یابد.

معتمد در خصوص نایب قهرمان تیم ملی تکواندو ایران در پیکارهای جهانی 2009 می گوید: هرچند 7 نفر از اعضای تیم ملی 8 نفره مان را جوانانی تشکیل می دادند که برای نخستین بار رقابتهای ها را تجربه می کردند ، اما کره جنوبی تنها به لطف داوران موفق شدند قهرمانی جهان را از دست ما خارج کنند.

وی همچنین در خصوص سطح فنی مسابقات جهانی گفت: امسال شاهد پیشرفت کشورهای زیادی در ورزش تکواندو بودیم بطوریکه یک تکواندو کار برای دستیابی به مدال طلا نمی توانست هیچ حرفی را دست کم بگیرد.

تکواندو کار طلایی ایران در پایان ابراز امیدواری کرد، بتواند موفقیت در پیکارهای جهانی دانمارک در المپیک 2012 لندن تکرار کند.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=206646
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 1:21 عصر | نظرات دیگران()
ماجرای رویارویی غیر علنی دو سرمایه‌دار مشهور؛
رقابت‌ بر سر تصاحب بازار موبایل ایران
ناشناخته بودن برای سرمایه‌دار ایرانی یک تهدید نیست یک فرصت است. دوست دارد در پرده بماند. به همین دلیل آشکار هرگاه سرمایه‌داران ایرانی به رقابت با هم بر می‌خیزند هرگز به صورت علنی با هم برخورد نمی‌کنند.‌جدیدترین رقابت ناپیدای سرمایه‌داران ایرانی به رویارویی برای تصاحب بازار فروش موبایل از ایران تبدیل شده است.
تهران‌امروز: سرمایه‌داران ایرانی، برخلاف اکثریت سرمایه‌داران دنیا تمایل ندارند خود را معرفی کنند. این اولین خصلت‌شان نیست ولی بارزترین آنهاست.

ناشناخته بودن برای سرمایه‌دار ایرانی یک تهدید نیست یک فرصت است. دوست دارد در پرده بماند و ناشناخته بودن را رمز موفقیت خود می‌داند. به همین دلیل آشکار هرگاه سرمایه‌داران ایرانی به رقابت با هم بر می‌خیزند هرگز به صورت علنی با هم برخورد نمی‌کنند و علیه یکدیگر در رسانه‌ها حرف نمی‌زنند، بلکه به‌طور غیرمستقیم برای رقیب «چپق چاق می‌کنند.» جدیدترین رقابت ناپیدای سرمایه‌داران ایرانی به رویارویی برای تصاحب بازار فروش موبایل در ایران تبدیل شده است. در یک سر این دعوای پنهان، خانواده «علاء‌الدین» قرار دارند که رئیس‌شان حاج‌رضا علاء‌الدین است و سر دیگر آن، خانواده انصاری است که مدیریتش را علی انصاری برعهده دارد.

هر یک از این خانواده‌ها در پایین‌ترین برآوردها سرمایه‌های کلانی اعم از دارایی‌های منقول و غیرمنقول دارند، اما چرا این دو خانواده به‌طور غیرعلنی روبه‌رو هم می‌ایستند و ماجرا از کجا آب می‌خورد. ماجرا از آنجا شروع شد که خانواده انصاری که صاحب و مالک بازار مبل ایران هم هستند پاساژی را کمی پایین‌تر از پاساژ معروف علاء‌الدین درتقاطع جمهوری و حافظ راه‌اندازی کردند و نامش را «بازار موبایل ایران» گذاشتند. همین نام خودکفایت می‌کرد که علاء‌الدین احساس خطر کند ولی وقتی انصاری با حجم تبلیغات گسترده و ارائه خدمات جدید در نحوه مدیریت پاساژ به میدان آمد رسما دو طرف روبه‌روی هم قرار گرفتند.

علاء‌الدین، برج دو نبش خیابان جمهوری و حافظ با هزاروصد مغازه، از سال 78 آرام‌آرام شروع به کار کرد و بورس لوازم الکترونیک اعم از دوربین، کامپیوتر و لوازم صوتی و تصویری شد ولی با ورود اولین سیم‌کارت‌های تلفن همراه و نیاز شدید بازار به گوشی موبایل، علاء‌الدین تبدیل به بورس اصلی موبایل شد. حجم بسیار بالای واردات گوشی و افزایش بی‌رویه استفاده و تعویض تلفن همراه در بین مصرف‌کنندگان باعث شد تا قسمت عظیمی از نقدینگی به بازار این کالای نوپا و فراگیر وارد شود.
سود سرشار خرید و فروش انواع تلفن همراه باعث شد که مغازه‌دارها برای تغییر کاربری سند سرقفلی اقدام کرده و تبدیل به فروشندگان موبایل و لوازم جانبی شوند.

در کنار این، تعمیرات انواع گوشی و خدمات جانبی آن سبب شد که علاء‌الدین تبدیل به محل خرید، فروش، تعمیر و ارائه انواع خدمات موبایل ایران شود. به‌طوری که اکنون بیش از 21 هزار نفر یعنی کمی بیشتر از بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه – ایران‌خودرو – از قبل پاساژ علاء‌الدین به‌طور مستقیم و غیرمستقیم روزی می‌خورند.

برای اولین بار یک پاساژ «هاب» منطقه شد و نامش از مرزها نیز گذشت و توانست انحصار فروش، توزیع و خدمات یک کالا را به دست گیرد.

انحصار در فروش به افزایش بی‌رویه قیمت مغازه‌ها و حتی کرایه میزهای داخل مغازه‌ها انجامید که گاه یک میز فروش به تنهایی بیش از 2/5 میلیون تومان در ماه اجاره داده شد. اما آنچه علاء‌الدین را از دیگر پاساژها متفاوت کرد نحوه مدیریت مالک اصلی این مجموعه است. حاج‌رضا علاء الدین پسر بزرگ خانواده شش نفره که روزگاری پدرش در جلوی همین ملک، مغازه داشت به نوعی این مجموعه را مدیریت کرد که هیچ مغازه‌داری بدون اجازه او حق خرید و فروش ندارد. او خود خریدار و فروشنده اصلی است. مالکی که به هیچ‌کس «مالکیت» واگذار نکرده و همه سرقفلی‌نشین او هستند. به همین دلیل او نسبت به فراز و فرود بازار تحت مدیریتش حساس است زیرا کسادی بازار حق سرقفلی او و سود ناشی از جابه‌جایی‌های مالکیت‌اش را به شدت کاهش می‌دهد. به همین جهت حضور یک رقیب جدی برای پاساژ، رقابت با خانواده علاء‌الدین محسوب می‌شود. حاج علی انصاری این کار را کرده است. او 200 متر پایین‌تر از پاساژ علاء‌الدین مجموعه شیک و مدرنی را افتتاح کرده که با 180 مغازه در پنج طبقه خواهان جذب کاربران حوزه گوشی تلفن همراه است. اگر چه تنها بخش اندکی از همین تعداد قرار است موبایل بفروشند و مابقی به فروش کامپیوتر و لوازم صوتی و تصویری بپردازند ولی ایجاد یک رستوران شیک و مدرن و راه‌اندازی یک شهربازی در این مجموعه و پارکینگ‌های اختصاصی فراوان موقعیتی را ایجاد کرده که مشتری در فضا و شرایط بهتری به دنبال کالای مورد نظر خود بپردازد.

خانواده انصاری – هفت برادران – چند صباحی است که در راه‌اندازی پاساژهای اختصاصی وارد شده‌اند و همه آنها را با نام «ایران» همراه می‌کنند. نام خاصی که به دلیل نبود قانونی مشخص برای به‌کارگیری اسامی خاص، روی پاساژهای ساخته شده توسط برادران انصاری خودنمایی می‌کند، اول بازار مبل ایران، حالا بازار موبایل ایران و فردا بازار... ایران. ایجاد اعتبار از راه نام ایران در داخل و خارج از کشور روشی است که براداران انصاری با حجم تبلیغات گسترده از پس آن به خوبی بر می‌آیند. سیاستی که با استفاده از آن در حال گسترش حوزه نفوذ خود هستند اگر چه اکنون آنها در قالب پاساژی به رقابت با بزرگان بازار موبایل و لوازم صوتی پرداخته‌اند ولی این خانواده رویای گوناگونی در سر دارد و از ورود به بانکداری تا پاساژسازی و از مبل تا آهن و فولاد در عقبه اقتصادی آنها یافت می‌شود. بانک تات که هشتمین بانک خصوصی ایران به شمار می‌آید با حمایت، هدایت و مدیریت این خانواده ریشه گرفته و نامش – تات- نیز نه مخفف نام‌ها که از قبیله‌ای در اطراف بوئین‌زهرا که انصاری بدانجا نسب می‌برد، ریشه یافته است.

ضرب‌المثلی است در میان فعالان بازار مسکن که «زمین مرد است و اگر می‌خواهی بلند شوی به زمین تکیه کن» کاری که انصاری انجام داد و با ساخت مجتمع تجاری بهاران 1 و 2 آرام‌آرام در قامت یک سرمایه‌دار بلند شد. او برای ساخت‌وساز خود هیچ محدودیتی قائل نبود. به‌طوری که حتی در مقطعی تصمیم گرفت حرم امام‌زاده زید را بخرد و جلوی آن را پاساژ بسازد و اگر پیگیری یکی از رسانه‌ها و اوقاف نبود کار تمام شده بود. او با خرید گسترده زمین‌های یافت‌آباد و ساخت‌ پاساژی با عنوان بازار مبل ایران عملا وارد دوره جدیدی شد. دوره‌ای که همزمان با ورود او به عرصه اجتماعی و دوستی گسترده با رجال سیاسی توام شد. امیررضا واعظی‌آشتیانی قائم مقام فعلی سازمان تربیت‌بدنی و عضو سابق شورای شهر رأس این دوستی‌ها قرار داشت. حمایت او از احمدی‌نژاد هم از این کانال تقویت شده است، برخلاف انصاری که پول او را به آشنایی با سیاستمداران کشاند علاء‌الدین اما هنوز تمایلی به حضور علنی در کنار سیاستمداران ندارد. او بیشتر مایل است که امور خیریه‌اش نیز از طریق علمای قم بدون سروصدا پیگیری شود. ولی با این حال رقبای خود را به شدت زیر نظر دارد و نسبت به تمام اتفاقات بازار واکنش‌ نشان می‌دهد. برخلاف انصاری که از ابزارهای مدرن برای مدیریت و هدایت بازار بهره می‌گیرد علاء‌الدین سنت‌های بازار ایرانی را احیا کرده و از آن استفاده می‌کند. او آنقدر که به خوشنامی بازاریان حساسیت نشان می‌دهد به مدرن بودن آن اهمیت نمی‌دهد در حالی‌که انصاری شیک بودن و تظاهرات مدرن داشتن را از خصوصیات پاساژهای خود به شمار می‌آورد.

صحبت از دو پاساژ است پاساژهایی که به شکل فرهنگ درآمده‌اند، نمود و نمونه‌ای از بازارهای جدید و نوع تازه‌ای از رقابت، رقابت برای تصاحب بازار چند صدمیلیاردی گوشی تلفن همراه و برتر نشاندن «برند» ساختمان‌های «علاءالدین» یا «ایران».

هر یک با خصوصیاتی متفاوت اما جدی برای در سایه قراردادن رقیب، رقیبی سخت که یکی ریشه در سیاست دوانده و یکی در ناکجا آباد و هر دو چشم انتظار فردا و صف‌های خرید و فروش محصولی که 98 درصد واردات آن قاچاقی وارد کشور می‌شود. برای تصاحب بازار مرکزی این کالا دو خانواده با دو پاساژ به هم نگاه می‌کنند تا بتوانند با چیدمان عوامل خود به غایت مورد نظر اقتصادی دست یابند. اما چه کسی بالاخره نبض بازار موبایل کشور را در دست خواهد گرفت؟

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 9:29 صبح | نظرات دیگران()
دور جدید پروژه ایران هراسی در منطقه؛
عقده گشایی به سبک اردنی‌ها با دستاویز غلبه بر فوتبال ایران
آگاهان سیاسی در منطقه، تلاش‌ رسانه‌های اردن برای تشدید ایران هراسی را به دنبال نیازهای شدید مادی این کشور می‌دانند که مجبور است، همواره دست‌ نیاز خود را به سوی کشورهایی همچون عربستان و امارات دراز کند...تلویزیون اردن در 24 ساعت گذشته، با توجه به باخت تیم ملی ایران در برابر تیم ملی این کشور، سعی در تحقیر کردن ایرانیان با بهره‌گیری از برخی شعارهای مذهبی و پان‌عربیستی داشته و...
وقتی که همزمان با پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال اردن بر ایران فریادهای الله اکبر گوینده تلویزیون اردن بالا رفت  و پس از آن شبکه اول تلویزیون اردن، با پخش تصاویر مانور موشکی و پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، این پرسش را مطرح کرد که آیا ایران، تنها برای دفاع از مقاصد صلح‌آمیز هسته‌ای خود، جنگ‌افزارهای نیروهای مسلح خویش را گسترش می‌دهد؟ اراده اردن در تشدید ارائه تصویر منفی از ایران آشکار تر شد.

 به گزارش «تابناک»، تلویزیون اردن که با نمایش‌های فیلم‌های آرشیوی مانورهای گوناگون موشکی و پدافندی نیروهای مسلح ایران، سعی در القای رشد روزافزون نظامیگری ایران در منطقه داشت، گفت: ایران مدعی شده است که این مانور در چهارچوب دفاع از این کشور برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، در این باره، مفسر تلویزیون اردن، افزایش سلاح‌های رزمی دوربرد ایران را خطری برای منطقه خواند که باید به گونه‌ای از سوی کشورهای منطقه و همسایه ایران کنترل شود. تلویزیون اردن که بیش از دیگر شبکه‌های عربی منطقه، به این مانور توجه کرده بود، سعی در این مسأله داشته است که توان دفاعی ایران را به مثابه یک فشار نظامی پرقدرت بر منطقه برای خاورمیانه اسلامی و عربی، نشان دهد.

از سوی دیگر، با توجه به رفت‌‌وآمدهای دیپلماتیک همسایگان ایران از جمله ترکیه، عراق، کویت و قطر و همچنین تلاش گسترده ایران در اعتمادسازی هر چه بیشتر در منطقه، شب گذشته، تلویزیون اردن در مأموریت ایران‌ هراسی خود، جمهوری اسلامی ایران را خطر بالقوه نظامی برای منطقه توصیف کرد، حال آن که سیاستمداران اردن به هیچ عنوان اسرائیل را با ذخایری از سلاح‌های کشتار جمعی، خطری برای جهان اسلام و عرب نمی‌دانند.

گفتنی است، آگاهان سیاسی در منطقه، به ویژه در کشورهای عراق، کویت، عمان و قطر بر این باورند که اردن، سیاست‌‌های خود را با برخی محافل تندرو عربستان که سیاست‌های ایران هراسی را با شبکه العربیه و جریانات تند وهابی و سلفی در منطقه پیگیری می‌کنند، گره زده است و در حالی که تنها شبکه العربیه، بازوی رسانه‌ای سعودی‌ها، به تداوم ایران ‌هراسی در منطقه ادامه می‌دهد، اردن نیز با پیوستن به صف این جریان، در جستجوی کرامات مادی دلارهای نفتی سعودی‌هاست.

در همین حال، شبکه «العربیه» با همکاری یک مؤسسه مصری که در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای عربی و اسلامی فعالیت می‌کند، تدارک پروژه ایران هراسی جدیدی را با بهره‌گیری از برخی از تئوریسین‌های وابسته به پول‌های نفتی سعودی در دست تهیه دارد.

بنا بر این گزارش، ایران ‌هراسی همواره از سوی روشنفکران جهان عرب در منطقه مورد سرزنش قرار گرفته و مبلغان این سیاست، مورد انتقاد شدید بسیاری از آگاهان سیاسی در جهان عرب بوده‌اند که نمونه آن را می‌توان در موضعگیری‌های «حسنین‌ هیکل»، رونامه‌نگار پرسابقه مصری دید.

آگاهان سیاسی در منطقه، تلاش‌های رسانه‌های اردن برای ایران هراسی را به دنبال نیازهای شدید مادی این کشور می‌دانند که مجبور است، همواره دست‌ نیاز خود را به سوی کشورهایی همچون عربستان و امارات دراز کند.

یادآور می‌شود، تلویزیون اردن در 24 ساعت گذشته، با توجه به باخت تیم ملی ایران در برابر تیم ملی این کشور، سعی در تحقیر کردن ایرانیان با بهره‌گیری از برخی شعارهای مذهبی و پان‌عربیستی داشته، و از این پیروزی که آنچنان نیز در تعیین سرنوشت تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا تعیین کننده نبوده است، به عنوان حربه‌ای برای عقده‌گشایی علیه ایران و تهییج مردم آن کشور بهره ببرد.
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=74281

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 9:28 صبح | نظرات دیگران()
سیستم GPS روی بدن رونالدو!

پزشکان باشگاه رئال مادرید مدتی است توسط اطلاعات به دست آمده توسط دستگاه GPS نصب شده روی بدن رونالدو وی را تحت نظر دارند.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانیا، کریستیانو رونالدو بازیکن 94 میلیون یورویی رئال مادرید 54 روز است که برای تیمش بازی نمی‌کند.

او به شدت توسط کادر پزشکی باشگاهش کنترل می‌شود.

این دستگاه با یک چسب مخصوص زیر گردن رونالدو و نزدیک رگ منتهی به دریچه‌های قلب متصل می‌شود.
از این سیستم خاص GPS دو نوع استرالیایی و آلمانی وجود دارد که نوع استرالیایی آن در اسپانیا برای بکام استفاده می‌شد و امسال نیز رونالدو به وسیله نوع پیشرفته و به روز آن تحت نظر پزشکان قرار دارد.

به وسیله این سیستم پزشکان رئال مادرید قادرند حتی در زمان بازی این بازیکن قند خون، ضربان قلب، تنش عصبی، فشار خون، ضریب تنفس، میزان تحرکت، مسافت طی شده و تندی قدم‌ها و چندین و چند فاکتور مهم دیگر را نیز مدنظر قرار داده و اندازه‌گیری کنند.

رونالدو در دیدار روز یکشنبه آینده برابر بارسلونا در ال دربی کلاسیکو نیز به وسیله این سیستم تحت نظر خواهد بود.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40234


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 9:25 صبح | نظرات دیگران()
دختران بیشتر از پسران به ازدواج دانشجویی تمایل دارند

مدیر فعالیت‌های متمرکز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: بر اساس آمارهایی که از سوی این مرکز تهیه شده است، دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر تمایل به ازدواج دانشجویی دارند.

"حسین جوادی" در این زمینهبه ایرنا گفت: آمارها نشان می‌دهد که در ازدواج‌های دانشجویی که تاکنون در کشور صورت گرفته است، 1/68 درصد زوجها‌ دانشجویان دختر بوده‌اند.

جوادی افزود: همچنین آمارها نشان می‌دهد که در ازدواج‌های دانشجویی، دانشجویان مرد 31/9 درصد این ازدواج‌ها را تشکیل داده‌اند.

وی، با اشاره به اینکه باید دانشجویان را به ازدواج‌های دانشجویی ترغیب و تشویق کنیم، تصریح کرد: در 43/18 درصد ازدواج‌های دانشجویی، هر دو طرف دانشجو بوده‌اند که باید در این زمینه کار فرهنگی شود تا دانشجویان مرد و زن ترغیب به انجام اینگونه ازدواج‌ها شوند.

مدیر فعالیت‌های متمرکز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: بر اساس آمارهایی که از ازدواج‌های دانشجویی بدست آمده است، 37/71 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند، در حالی که 6/17 درصد از دانشجویان در مقطع کاردانی بوده اند، 99/8 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 59/2 درصد در مقطع دکترا تن به ازدواج دانشجویی داده‌اند.

جوادی در ادامه گفت: در سال گذشته 44 هزار و 358 زوج دانشجو با یکدیگر ازدواج کردند که در این میان، 41 هزار و 600 زوج در برنامه‌هایی که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای آنها در نظر گرفته بود، شرکت کردند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام برای شرکت در سیزدهمین دوره ازدواج دانشجویی تمدید شده و 5 آذرماه 1388 خاتمه می‌یابد.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40242


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 9:23 صبح | نظرات دیگران()
اطلاعات جدید از یک حادثه مشکوک + تکمیلی
قتل دلخراش فرزند و عروس فرمانده جنگ‎های نامنظم دفاع مقدس

سیدمرتضی هاشمی فرزند کوچک شهید سید مجتبی هاشمی فرمانده جنگ‌های نامنظم دوران دفاع مقدس و همرزم شهید چمران ساعت 14 روز گذشته( یکشنبه) در منزل شخصی اش به قتل رسید.‏

به گزارش رجانیوز، پیکر بی جان سید مرتضی هاشمی و همسرش شب گذشته در حالی در منزل شخصی‌شان پیدا شد، که سر از بدن آنها جدا شده بود. با این حال هنوز از عاملان و انگیزه‌های این جنایت فجیع اطلاعی در دست نیست.

سیدمرتضی هاشمی فرزند شهید سید مجتبی هاشمی که به تازگی زندگی مشترکش را آغاز کرده بود، به همراه همسرش ساکن حوالی میدان نور در غرب تهران بودند.

مأموران آگاهی و قاضی کشیک با حضور در محل به بررسی صحنه و کشف احتمالی سرنخ‌هایی برای شناخت عاملان این قتل مشکوک و وحشیانه پرداختند.

سیدمرتضی هاشمی متولد سال 1360 فرزند کوچک سردار شهید سید مجتبی هاشمی بود که در مجموعه حراست سازمان تربیت بدنی مشغول به کار بوده است.

این در حالی است که برخی خبرگزاری ها، به اشتباه سید روح الله هاشمی فرزند ارشد شهید هاشمی، را قربانی این جنایت معرفی کرده بودند.

در 30 اردیبهشت سال جاری، گفت‌وگویی از سید روح الله هاشمی،که مدیریت مؤسسه فرهنگی شهید هاشمی را به عهده دارد، درخصوص پدر شهیدش در رجانیوز با عنوان "آن وقت تهمت می‏زدند؛ حالا از او حرفی نمی‏زنند"، منتشر شد.

تکمیلی

هنرمند بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده به فارس گفت: تصور بر آن بود خودروی مقتول که یک زانتیا بود توسط قاتل یا قاتلان به سرقت رفته باشد اما مشخص شد خودرو در نزد برادر مقتول بوده و به این ترتیب این فرضیه منتفی شد.

وی گفت: تا این لحظه فرضیه سرقت به عنوان انگیزه قتل جایگاهی در این پرونده ندارد.

بر اساس آخرین بررسی‌ها و شواهد موجود زمان وقوع قتل ساعت 11 تا 12 شب پنج‌شنبه گذشته تخمین زده شده است.

همچنین در همین رابطه سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از دستگیری یک مظنون به قتل در جنایت هولناک غرب تهران خبر داد.

فخرالدین جعفرزاده گفت: هم‌اکنون یک نفر مظنون در این پرونده بازداشت شده و تحقیقات برای روشن شدن زوایای این پرونده در حال انجام است.

وی افزود: برخی رسانه‌های بیگانه اعلام کرده اند یک نوزاد نیز در صحنه قتل حضور داشته که توسط قاتل یا قاتلان ربوده شده است اما این موضوع صحت ندارد چرا که این زوج تازه ازدواج کرده بودند و فرزندی نداشتند.

جعفرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: فرضیه سرقت در این پرونده مردود است و به نظر می‌رسد قتل با انگیزه انتقام‌گیری و یا مرتبط با مبادلات اقتصادی باشد.

شب گذشته جسد سید مرتضی هاشمی 30 ساله به همراه همسرش آتنا 26 ساله در حالی ‌که به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند در منزل مسکونی‌شان کشف شد.
http://rajanews.com/detail.asp?id=40202


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 9:22 صبح | نظرات دیگران()
تحصن‌دانشجویان در هوای سرد همچنان ادامه دارد

تحصن دانشجویان ایرانی در اعتراض به کشتار مسلمانان شمال یمن دوشنبه شب در هوای سرد تهران ادامه یافت.

این تحصن که از صبح روز دوشنبه در مقابل وزارت امور خارجه در مرکز پایتخت آغاز شده قرار است تا سه روز ادامه یابد.

سخنگوی دانشجویان در گفت و گو با ایرنا گفت:‌ ما جنگ بر ضد مسلمانان شیعه شمال یمن را یک جنگ طراحی شده توسط صهیونیست ها می دانیم.

" اسماعیل طهمورثی" افزود: صهیونیست ها جنگ های متعددی چون جنگ افغانستان ،عراق و جنگ غزه را سامان دادند ، چرا که نیاز به فرافکنی دارند تا شکست های خود را بپوشانند.

سخنگوی دانشجویان متحصن گفت:‌در جنگ علیه مسلمانان شیعه شمال یمن عربستان مجری طرح های استعماری صهیونیست ها شده و نقطه نظر مشترک وهابیون و صهیونست ها،‌ ایجاد تفرقه بین جهان اسلام و رودر رو قرار دادن مسلمانان ازجمله نهادهای مذهبی است.

وی دانشجویان متحصن را از دانشگاه های تهران ،‌ امیرکبیر،‌شریف ،‌علامه ،‌ امام صادق (ع) ،‌ علم وصنعت ،‌ پیام نور و طلاب حوزه علمیه قم عنوان کرد.

طهمورثی از دستگاه های قضایی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران خواست که بطور جدی مساله کشتار مسلمانان در یمن را پی گیری و مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

وی همچنین از رسانه ها خواست قبل از اینکه موضوع شیعیان الحوثی یمن به فاجعه تبدیل شود به آن توجه کنند و صدای مظلومیت آنان را به گوش جهانیان برسانند.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40271


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 9:18 صبح | نظرات دیگران()
با سلام خدمت تمامی بازدید کنندگان  گرامی ، این وبلاگ

 تا تاریخ 88/09/03   به روز نمی شود
مدیریت وبلاگ خبر روز  
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/8/27 و ساعت 11:22 عصر | نظرات دیگران()
تغییر نگاه سه نماینده منتقد با مشاهده خدمات دولت در کرمان
کرمان - قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از حضور و بازدید سه نماینده منتقد دولت از خدمات و اقدامات دولت نهم در مناطق جنوبی استان کرمان خبر داد.
به گزارش ایرنا، "احمد سعیدی" شامگاه سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: این اقدام به دنبال اعتراضات گروهی از افراد جریان به اصطلاح سبز در نشست اخیر صفار هرندی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه تهران صورت گرفت.
احمد سعیدی اظهار داشت: بر همین اساس، بنا به پیشنهاد صفار هرندی این افراد برای آشنایی بیشتر با اقدامات دولت نهم و شفاف سازی از اقدامات و خدمات رییس جمهوری عدالت محور به مناطق جنوبی استان کرمان سفر کردند.
وی افزود: در این سفر که در هفته جاری انجام شد، این سه نفر به عنوان نمایندگان دانشجویان معترض، از اقدامات و فعالیت های دولت نهم در شهرستان های جیرفت و عنبر آباد بازدید کردند.
سعیدی گفت: در پی بروز تشنج در نشست اخیر صفار هرندی وی از این افراد خواست برای اطمینان از اقدامات دولت نهم به این مناطق که از محرومیت محسوسی برخوردار بوده اند، سفر کنند تا اقدامات شایسته دولت در این مناطق که در جریان انتخابات دهم نیز به واسطه همین خدمات مردم بیشترین رای را در کشور به دکتر احمدی نژاد دادند، از نزدیک ببینند.
سعیدی افزود: نکته جالب این است که این افراد در سفر یک روزه خود از اقدامات دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد در این مناطق دور افتاده در دل کویر مات و مبهوت شدند.
وی اضافه کرد : این افراد در پایان بازدید خود از جیرفت و عنبر آباد، اعلام کردند که ما نقش سفارتی خود را به نحو احسن ایفا می کنیم و آنچه را که اتفاق افتاده و با چشم خود دیده ایم، برای دانشجویان تشریح می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: این افراد در پایان سفر یک روزه خود به مناطق جنوبی استان کرمان خواستار برنامه ریزی مسئولان برای حضور جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه های تهران در این مناطق و بازدید از فعالیت های دولت نهم شدند.
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: می توان گرفت این مسائلی که در دانشگاه ها ایجاد می شود، ناشی از نا آگاهی است.
وی تاکید کرد: اگر بسترسازی شود و استفاده از شاخص ها و چهره ها و برگزاری این اردوها از مناطق جنوبی کرمان صورت گیرد، این قبیل افراد با خدمات دولت نهم در این مناطق آشنا می شوند.ک/2
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=796857

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/8/27 و ساعت 6:6 عصر | نظرات دیگران()
رفیق دوست:در میرحسین موسوی هیچ نقطه قوتی وجود ندارد
محسن رفیق دوست در پاسخ به این سئوال که در میرحسین موسوی چه نقطه قوتی یافت می شود گفت: معتقدم که در میرحسین موسوی هیچ نقطه قوتی نمی توان پیدا کرد.
محسن رفیق دوست در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: تمام شخصیت و عملکرد میرحسین موسوی نقطه ضعف و کاستی است و نمی توان در او یک نقطه مثبت و تعالی پیدا کرد.
وی ادامه داد: اما در نقطه مقابل در محمود احمدی نژاد جسارت ؛ صراحت و انسانیت نقطه قوت و تعالی رییس جمهور محسوب می شود.
رفیق دوست گفت: محمود احمدی نژاد در بیان نقطه نظرات خودش به صراحت و صلابت عمل می کند و وامدار هیچ فرد و گروهی نیست.
رفیق دوست در خصوص رابطه مجلس و دولت نیز گفت: که مجلس باید با دولت هماهنگ باشد و در پیگیری حقوق ملت ثابت قدم عمل کند.
رفیق دوست در خاتمه خاطر نشان کرد:لجاجت مجلس با دولت کار صحیحی نیست اما مجلس می تواند با شفاف کردن نقاط ضعف در تقویت دولت نقش موثری را ایفا کند.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=795406
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در چهارشنبه 88/8/27 و ساعت 6:5 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا