پاییز 88 - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمانِ کسی برای خدا خالص نمی شود، تا آن که خداوند، نزدش از خودش، پدرش، مادرش ، فرزندانش، خانواده اش و هر آنچه از مردم دارد، محبوب تر باشد . [امام صادق علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 31
بهترین فوتبال آسیا چرا ناکام ماند؟
دست‌های خالی کفاشیان و هیئت همراه در شب انتخاب بهترین‌های آسیا

گروه ورزشی- مراسم انتخاب بهترین‌های سال فوتبال در کوالالامپور مالزی برگزار شد و ایران که سال گذشته عنوان بهترین فدراسیون را داشت، هیچ جایزه‌ای کسب نکرد تا کفاشیان و هیئت همراه دست خالی به کشور بازگردند.

حال باید از متولیان فوتبال کشور -به‌ویژه آقایان کفاشیان و تاج- پرسید، چرا فدراسیونی‌ که سال گذشته عنوان بهترین فدراسیون را در آسیا کسب کرده، امروز تماشاگر جایزه گرفتن نماینده‌های آسیا است و دست خالی از مالزی برمی‌گردد؟

نکته جالب اینجاست که رییس فدراسیون فوتبال پیش از آغاز مراسم با رسانه‌های ایران مصاحبه می‌کند و می‌گوید: «جزو تیم‌های درجه یک آسیا نیستیم که توقعمان بالا باشد.»

این مصاحبه در واکنش به شکست تیم ملی مقابل اردن انجام شد تا توجیهی باشد بر عملکرد ضعیف فدراسیون فوتبال و تیم ملی.

از کفاشیان که ادعا می‌کند ایران جزء تیم‌های درجه یک آسیا نیست، باید پرسید که چه کسی یا به عبارت درست‌تر‌ چه گروهی باعث و بانی نزول فوتبال ایران در قاره آسیا شده است؟ چه گروهی باعث شده‌اند فدراسیون برتر آسیا در سال 2008 به یک‌باره به ورطه سقوط بیفتد و از جمع تیم‌های درجه اول خارج شود و در فاصله یک‌سال در فستیوال انتخاب بهترین‌های سال 2009 " نقش تماشاگر" را بازی کند.

کفاشیان که ادعا می‌کند "فوتبال ایران درجه اول نیست که توقعمان بالا باشد" آن روزی را به خاطر بیاورد که مهدی مهدوی‌کیا جایزه جوان اول فوتبال آسیا را در رقابت با یک بازیکن کره‌ای ربود و یا عنوان زیباترین گل آسیا را از آن ایران کرد یا در سال 2003 با افتخار بازیکن برتر آسیا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران لابد خوب به خاطر دارد زمانی را که خداداد عزیزی بهترین بازیکن آسیا شد یا علی دایی این عنوان را کسب کرد.

وی که به‌واسطه عملکرد ضعیف مجموعه‌اش حالا فوتبال ایران را در زمره تیم‌های درجه اول نمی‌داند، حتما فراموش نکرده که پس از مهدوی‌کیا، علی کریمی بهترین بازیکن آسیا شد و در دو سال متوالی، این عنوان به ایران رسید.

فوتبال ایران امروز در جمع تیم‌های درجه اول آسیا قرار ندارد و علی کفاشیان در کمال شجاعت به این واقعیت اعتراف می‌کند اما ای کاش او در کنار این شجاعت، کمی هم شهامت به خرج می‌داد و می‌گفت که در زمان کدام فدراسیون، فوتبال ایران تا این اندازه نزول کرده است.

کفاشیان و تاج که یک سال عنوان بهترین فدراسیون آسیا را در دست داشتند و هر جا که لازم می‌شد، آن را بر سر منتقدان می‌زدند، امروز باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که بر سر فوتبال ایران چه آمده که در اردن تحقیر می‌شود و به فاصله 48 ساعت پس از این اتفاق، در کوالالامپور جایزه‌ای نمی‌گیرد.

بی‌صبرانه منتظر بازگشت هیئت ایرانی از کوالالامپور هستیم تا توضیحات آنها را درباره ناکامی‌های اخیر و شکست‌های پی در پی فوتبال ایران بشنویم. البته دیگر حوصله‌ای برای خنده‌های کفاشیان و جملات کلیشه‌ای تاج نیست. باید این واقعیت را پذیرفت که «از کوزه همان برون تراود که در اوست» و بر روح فردوسی درود فرستاد که گفت: «توانا بود، هر که دانا بود!»؛ تمام!

*********

نتایج نهایی مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا به شرح زیر است:

* عنوان بهترین تیم ملی فوتبال آسیا برای کره‌شمالی

تیم‌های ملی کره جنوبی، کره شمالی و استرالیا نامزدهای نهایی برای دریافت بهترین تیم در قاره کهن بودند که در نهایت کره شمالی عنوان بهترین را به خود اختصاص داد.

در بخش زنان نیز تیم‌های ملی فوتبال ژاپن، کره شمالی و کره جنوبی حضور داشتند که تیم ملی زنان ژاپن مقام اول را به دست آورد.

* کره‌شمالی بهترین فدراسیون فوتبال آسیا شد

با برگزاری مراسم انتخاب برترین‌های قاره کهن، فدراسیون فوتبال کره شمالی در سال 2009 عنوان برترین را از فدراسیون ایران که در سال 2008 کسب کرده بود پس گرفت.

در بخش فدراسیون‌ها، فدراسیون فوتبال ایران، ژاپن، کره‌شمالی، عراق و امارات 5 نامزد این بخش بودند که فدراسیون کره‌شمالی عنوان برترین را در سال 2009 به خود اختصاص داد. همچنین نشان افتخار بهترین فدراسیون در بخش زنان هم که فدراسیون‌های ژاپن، ویتنام، چین، کره جنوبی و کره شمالی حضور داشتند به فدراسیون زنان ژاپن رسید.

* هو جونگ مو از کره‌جنوبی بهترین مربی آسیا شد

هو جونگ مو از کره‌جنوبی به دلیل موفقیت این تیم در راهیابی به مسابقات جام جهانی 2010 به عنوان بهترین مربی سال آسیا انتخاب شد.

هو جونگ مو، سرمربی کره‌جنوبی، کیم جونگ هون، سرمربی کره‌شمالی و تاکشی اوکادا از ژاپن که هر سه مربی تیم‌هایشان را به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رساندند، نامزدهای دریافت عنوان برترین مربی قاره کهن بودند که سرانجام هو جونگ مو سرمربی تیم ملی کره جنوبی این عنوان را به دست آورد و جایزه ویژه را از مسئولان AFC گرفت.

* اندوی ژاپنی بالاتر از عقیلی مرد سال فوتبال آسیا شد

بازیکن تیم ملی ژاپن به عنوان بهترین بازیکن سال 2009 قاره آسیا انتخاب شد.

فیراس الخطیب از سوریه بازیکن تیم القادسیه کویت، هادی عقیلی از تیم سپاهان ایران، کنگو ناکامورا از ژاپن و بازیکن تیم کاوازاکی فرانتاله، سید محمد عدنان از بحرین و بازیکن تیم الخور قطر و یوشیتو اندو از ژاپن، بازیکن تیم گامبا اوزاکا 5 نامزد نهایی انتخاب بهترین بازیکن آسیا بودند که در پایان یوشیتو اندو این عنوان را به خود اختصاص داد و جایزه خود را از محمد بن همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرد.

در پایان این بخش همه بازیکنان جوایزی را دریافت کردند، اما جایزه نفر اول نسبت به سایرین ویژه بود و اهمیت زیادی داشت.

سال گذشته سرور جپاروف از ازبکستان این مقام را کسب کرده بود. در فهرست بهترین‌ها ژاپن، ایران و عربستان با داشتن چهار بازیکن در صدر هستند و کشورهای قطر، ازبکستان و چین با یک بازیکن در رده پایین‌تری قرار دارند.

* کیم مون وو بازیکن جوان سال آسیا شد

در بخش انتخاب بهترین بازیکن جوان آسیا در سال 2009 ستاره کره‌جنوبی این عنوان را به خود اختصاص داد.

در بخش مردان برای انتخاب بهترین بازیکن جوان قاره آسیا، کی سونگ یونگ و کیم مون وو از کره جنوبی که بهترین گلزن آسیا در بازی های جام جهانی جوانان بودند و احمد خلیل اماراتی نامزد بودند که در پایان کیم مون وو جایزه این بخش را دریافت کرد.

در بخش زنان هم تنها 2 بازیکن زن جوان به نام‌های مانا ایوابوچی از ژاپن و جی سو یون از کره جنوبی کاندید یودند که ستاره ژاپنی این افتخار را کسب کرد.

ایوابوچی برنده جایزه بهترین بازیکن زن سال 2008 امسال نامزد بهترین بازیکن زن سال فیفا هم هست.

* پوهانگ استیلرز بهترین باشگاه آسیا شد

در سال 2009 انتخاب بهترین تیم و بهترین باشگاه نیز در اولویت انتخابات مسئولان AFC قرار داشت که سرانجام پوهانگ استیلرز از کره جنوبی به دلیل عملکرد حرفه‌ای در مسابقات داخلی و خارجی به عنوان بهترین باشگاه آسیا انتخاب شد.

قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نام پوهانگ استیلرز کره جنوبی را در آخرین روزها به جمع نامزدان بهترین باشگاه سال آورد.

کویت اس سی قهرمانی ای اف سی کاپ و الاتحاد عربستان نایب قهرمان لیگ قهرمانان 2 نامزد دیگر این جایزه بودند که در پایان نماینده کره جنوبی این مقام را به دست آورد.

* نماینده لبنان برنده جایزه بهترین ناظر آسیا

در مراسم انتخاب برترین‌های سال 2009 آسیا و در بخش معرفی بهترین ناظر، این عنوان به مازن رمضان از لبنان رسید.

در مسابقات سال گذشته که تمرکز بر حرفه‌ای گری بیشتر از هر زمان دیگر بود طلال سویلمین از اردن، سانیل سناویرا از سریلانکا، مازن رمضان از لبنان و عبدول غفور حمید از مالدیو به عنوان نامزد بهترین ناظران مسابقات آسیایی انتخاب شدند که در پایان جایزه بهترین ناظر به مازن رمضان از لبنان اهدا شد.

در بخش زنان نیز امیلی لائو از هنگ کنگ، کانیا کئومانی از لائوس و تیسی لو تینگ از چین در انتظار نام نهایی برای ناظر زن سال آسیا حضور داشتند که کانیا کئومانی از لائوس این عنوان را کسب کرد


* ایرماتوف بار دیگر بهترین داور آسیا شد

ایرماتوف داور ازبکستانی مانند سال گذشته و برای دومین بار پیاپی عنوان بهترین داور قاره کهن در سال 2009 را به خود اختصاص داد.

یوئیچی نیشیمورا از ژاپن، متیو بریز از استرالیا و راوشان ایرماتوف از ازبکستان که در سال قبل بازی‌های حساسی را در آسیا سوت زدند نامزد بهترین داور بودند که در نهایت ایرماتوف عنوان بهترین را به دست آورد. در بخش کمک داورها متیو کریم از استرالیا، تورور ساگارا از ژاپن و بهادیر کوچکاروف از قرقیزستان در فهرست نهایی قرار داشتند که متیو کریم از استرالیا اول شد.

در بخش زنان هونگ ایون آ از کرجنوبی، ملکشام جاکوی از استرالیا و کامنوئنگ پانیپار از تایلند نامزدهای بهترین داور زن سال بودند که هونگ ایون آ از کره جنوبی به عنوان بهترین انتخاب شد. از بین نامزدها برای دریافت مقام اول کمک داور زن آسیا در بخش زنان ژانگ لینگلینگ از چین، ایرلای کین از استرالیا و هایسه یوشیزاوا از ژاپن، مقام اول به ژانگ لینگلینگ از چین رسید.

* بازی جوانمردانه آسیا به ژاپن رسید

با نظر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان بازی جوانمردانه در قاره کهن به ژاپن اهدا شد.

این جایزه اگر بیشتر از بقیه جوایز نباشد اهمیتی کمتر از آنها ندارد. رقبای مردانه این بخش ژاپن، عربستان و کره جنوبی حضور بودند که این عنوان به فدراسیون ژاپن اهدا شد. در قسمت زنان هم فدراسیون های ژاپن، کره جنوبی، و کره شمالی حضور داشتند که در پایان بازی جوانمردانه در بخش بانوان هم مانند بخش مردان به ژاپن رسید.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40318


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 8:45 عصر | نظرات دیگران()
مایکروسافت برای حذف گوگل "خبر" می‌خرد!

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که حاضر است برای خبرهای موسسات "نیوز کروپ" پول بپردازد اما به شرطی که این منابع در اختیار موتور جستجوی اینترنتی شرکت گوگل قرار نگیرد.

به گزارش شبکه ایران و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی "دیلی‌تلگراف" شرکت مایکروسافت حاضر شده است تا در ازای خبرهای امپراطوری رسانه‌ای "مرداک" پول پرداخت کند.

این شرکت اعلام کرده است که حاضر است برای خبرهای موسسات "نیوز کروپ" پول بپردازد اما به شرطی که این منابع در اختیار موتور جستجوی اینترنتی شرکت گوگل قرار نگیرد و در صورت توافق این دو شرکت از این پس به احتمال زیاد این عناوین تنها در موتور جستجوگر مایکروسافت یعنی "بینگ" قرار خواهد گرفت.

"رابرت مورداک" امپراطوری رسانه‌ای شرکت "نیوز کروپ" و صاحب موسسات خبری همچون "سان" و "وال‌استریت ژورنال" چندی پیش از گوگل خواسته بود تا در ازای مطالعه خبرها از سوی کاربران گوگل به این شرکت پول پرداخت کند .

اما در پی بی‌اعتنایی گوگل به پیشنهاد مرداک این شرکت تهدید کرد که سایت‌ خود را از منابع گوگل حذف خواهد کرد.

البته ممکن است این تجربه گوگل و مورداک برای گوگل بسیار گران تمام شود چون ممکن است سایر موسسات خبری نیز به این منبع درآمد جدید فکر کنند.

این درحالی است که گوگل برای فروش تبلیغات بیشتر اینترنتی به هدفمند کردن مخاطبان خود نیاز دارد.

روزنامه "فایننشال تایمز" که برای نخستین بار این خبر را منتشر کرد نیز اعلام کرده است که مایکروسافت همچنین درنظر دارد بادیگر ناشران اینترنتی نیز مذاکره کند تا روزنامه‌های آنها در پایگاه اینترنتی گوگل منتشر نشود.
http://rajanews.com/detail.asp?id=40302


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 8:45 عصر | نظرات دیگران()
رویترز هم‌زمان با رزمایش مدافعان ولایت 2 گزارش کرد
روایت انگلیسی از کمّ و کیف نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی ایران

رزمایش "مدافعان آسمان ولایت 2" که از روز یکشنبه آغاز شده، مورد توجه ویژه رسانه‌های غربی قرار گرفته و این رسانه‌ها از رزمایش ایران به‌عنوان نمایش قابلیت‌های بازدارندگی در مقابل فشارهای غرب علیه برنامه هسته‌ای این کشور یاد کردند.

به گزارش رجانیوز، در عین حال، خبرگزاری انگلیسی رویترز به همین بهانه، جزییاتی درباره توانایی نظامی ایران را منتشر کرد و نوشت: تعداد تجهیزاتی که در اینجا اعلام می شود، مجموع تجهیزات ارتش و سپاه پاسداران را در بر می گیرد، چون سپاه پاسداران خود دارای نیروهای زمینی، دریایی و هوایی است.

نیروهای مسلح:

ایران بیش از 523 هزار نیروی کادر دارد. سرلشگر عطا الله صالحی فرمانده کل ارتش ایران است.

ارتش:

ارتش ایران متشکل از حدود 350 هزار نفر است که 220 هزار نفر از آن‌ها نظامیان وظیفه هستند. سپاه پاسداران نیز 125 هزار نیرو دارد. ارتش ایران سال 2004 دارای 4 سپاه شامل 4 لشگر زرهی و 6 لشکر پیاده بود.

ایران یک هزار و 600 دستگاه تانک دارد که حدود 100 دستگاه آن، تانک های ذوالفقار ساخت داخل است. تعداد زیادی از تانک های ایران را تانک های فرسوده انگلیسی چیفتن و تانک های M60 ساخت امریکا تشکیل می دهند.

ایران همچنین تانک های T54، T55، T59، T62 و T72 را در اختیار دارد که همه آن‌ها از عراق به غرامت گرفته یا از کره شمالی و چین خریداری شده است.

بر اساس گزارش مؤسسه بین المللی مطالعات راهبردی درباره قابل استفاده بودن تعدادی از این تانک ها تردیدهایی وجود دارد.

ایران حدود 640 دستگاه نفربر زرهی دارد. ایران هشت هزار و 196 عراده توپ در اختیار دارد. از این تعداد، دو هزار و 10 عراده توپ معمولی و بیش از 310 عراده خود کششی هستند.

موشک ها:

ایران سال 2007 در رژه ای به‌مناسبت سالگرد جنگ سال 1980 تا 1988 با عراق، موشک "شهاب 3" را به نمایش گذاشت. ایران اعلام کرده است این موشک دو هزار کیلومتر برد دارد و شهاب 3 با این برد می تواند پایگاه های اسرائیل و امریکا را در منطقه هدف قرار دهد.

موشک دیگری که در این رژه نظامی نمایش داده شد، موشک "قدر یک" بود که برد آن، یک هزار و 800 کیلومتر است. تصور می شود این نخستین بار بود که این موشک در ملأ عام نشان داده می شد.

ایران نوامبر 2008 اعلام کرد یک فروند موشک سجیل را با برد نزدیک به دو هزار کیلومتر آزمایش کرده است. ایران سپتامبر امسال اعلام کرد نسخه های ارتقا یافته شهاب سه و سجیل را آزمایش کرده است. مقامات ایران در این‌باره که روسیه تاکنون سامانه دفاع موشکی و پیشرفته S-300 را تحویل نداده است، به‌طور فزاینده ای ابراز ناامیدی کرده اند. اسرائیل و امریکا نمی خواهند ایران این سامانه را در اختیار داشته باشد.

موشک های کروز S-300، PMU-1 که می توان آن‌ها را بر روی کامیون قرار داد، می توانند هواپیما و موشک های کروز را سرنگون کنند. مقامات ایران می گویند جمهوری اسلامی می تواند رأساً سامانه مشابهی تولید کند.

تلویزیون دولتی اعلام کرد یک سامانه جدید دفاع ضد موشکی در رزمایش این هفته آزمایش خواهد شد.

‏نیروی دریایی:

نیروی دریایی ایران 18 هزار نیرو دارد. مقر اصلی نیروی دریایی در بندر عباس قرار دارد.

نیروی دریایی ایران، 3 زیر دریایی کلاس کیلو، 3 فروند ناو محافظ و 2 فروند ناو جنگی تندرو دارد.

نیروی دریایی ایران تا سال 2001 در وضعیت بدی قرار داشت و به کشتی ها و سلاح های پیشرفته مجهز نبود. درباره آمادگی 3 فروند ناوچه فریگیت تردید وجود دارد و 2 فروند ناو جنگی تندرو کوروت با حدود 40 سال عمر نیز مجهز به سلاح پیشرفته نیستند.

ایران اواخر سال 2007، یک زیردریایی جدید ساخت داخل و یک ناو جنگی تندرو به نام جماران را به آب انداخت. هفته نامه جینز دیفنس اعلام کرد ایران در حال ساخت ناوچه های موشک انداز فریگیت استاین ناوها به تقلید از ناو 275 تنی کامان ساخته می شود که اواخر دهه 1970 از فرانسه خریداری شد.

نیروی هوایی:

حدود 30 هزار نیرو و 319 فروند هواپیما دارد. با این حال، احتمالاً تنها 60 درصد از هواپیماهای امریکایی و 80 درصد از هواپیماهای روسی ممکن است عملیاتی باشند. ایران هواپیمای F-14 و "میگ 29" نیز در اختیار دارد.

چند فروند هواپیمای روسی سوخوی بیست و چهار و بیست و پنج متعلق به عراق نیز توقیف شده است.

ایران همچنین هواپیمای ترابری و بالگرد دارد.

ایران سپتامبر 2007 اعلام کرد دو فروند جت جنگنده ساخت داخل را آزمایش کرده است.

تلویزیون دولتی اعلام کرد: صاعقه نسل جدیدی از جنگنده آذرخش است. ایران همچنین از تولید این هواپیما در سطح صنعتی خبر داده است.

http://rajanews.com/detail.asp?id=40273


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 8:44 عصر | نظرات دیگران()
افزایش تعداد عجایب جهان از هفت به سی و هفت

نویسنده ژاپنی این کتاب در اثر خود علاوه بر بسط این کتاب (27 عجایب دیگر) و تشریح عجایب هفتگانه و عجایب جدید به سی و هفت مورد عجیب دیگر نیز دست یافته و در کتابش به توضیح آنها می‌پردازد. 

 

کتاب "عجایب هفت و سی‌ و‌ هفتگانه" نوشته‌ ایگور ماژیکو با ترجمه پروانه فخام‌زاده به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش مهر، اهرام مصر، آرامگاه موسولوس در هالیکارناس، تندیس تنومند جزیره‌ رودس، فانوس دریایی اسکندریه، پرستشگاه آرتمیس در اِفِسوس، تندیس زئوس در اولمپ و باغ‌های معلق سمیرامیس، عجایب هفتگانه‌ جهان هستند.

با این حال و علیرغم تقدس عدد هفت در حافظه بشری و محدودیتهای ذهنی برای افزایش نیافتن تعداد این عجایب در سال 1969 انتشارات Nauka4 کتابی با عنوان "27 عجایب دیگر" منتشر کرد که در آن افسانه‌هایی از بیست ‌و هفت عجایب آسیا که مهد تمدن بشری بوده گنجانده شده بود.

نویسنده ژاپنی این کتاب در اثر خود علاوه بر بسط این کتاب (27 عجایب دیگر) و تشریح عجایب هفتگانه و عجایب جدید به سی و هفت مورد عجیب دیگر نیز دست یافته و در کتابش به توضیح آنها می‌پردازد.

کتاب "عجایب هفت و سی‌ و‌ هفتگانه" به تازگی مجوز نشرش را دریافت کرده و توسط انتشارات بازتاب‌نگار به زیر چاپ رفته است.
این کتاب تا یکماه آینده در شمارگان 1100 نسخه به بازار کتاب کشور عرضه می‌شود.

http://tabnak.com/nbody.php?id=15887


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 6:51 عصر | نظرات دیگران()

مدیر العبریه(العربیه): ایرانی ها بعد از بوش به حساب اوباما هم رسیدند! (خبر ویژه)

رئیس سعودی شبکه العربیه(العبریه) می گوید چالش هایی نظیر برنامه هسته ای ایران و مسئله فلسطین- اسرائیل به تدریج رئیس جمهور آمریکا را سیاستمداری ناتوان جلوه می دهد.
عبدالرحمن الراشد که به خاطر خوش خدمتی هایش به رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 33روزه با حزب الله، جایزه ویژه ای هم از اسرائیلی ها دریافت کرد، طی مقاله ای در الشرق الاوسط نوشت: مقامات ایرانی با صراحت در چارچوب مذاکرات با 1+5 اعلام کردند اورانیوم انبار شده شان را به خارج نخواهند فرستاد. ایرانی ها در دوره اوباما جرئت مخالفت آشکارتری را یافته اند.
وی می افزاید: ایرانی ها با وجود پذیرش حق آنان از سوی غرب برای غنی سازی اورانیوم، صراحتا اعلام می کنند که «اورانیوم خود را به هیچ کس تحویل نمی دهیم، بروید به جهنم». ایرانی ها معتقدند از روز اول پوزه آمریکا را به خاک مالیده و در گل و لای فرو برده اند. اما چشم های زیادی نظاره گر است. برداشت جهان در ابتدا این بود که اوباما مرد جدید کاخ سفید است اما چالش های ایران، فلسطین- اسرائیل و کره شمالی به تدریج از او سیاستمداری ناتوان جلوه می دهد.
مدیر العبریه اضافه کرد: به نظر می رسد اوباما در عمل به وعده افزایش شمار نیروهایش در افغانستان دچار تزلزل و تردید شده و امتیازات زیادی به ایرانی ها داده است به گونه ای که آنها هرگز راضی نمی شوند.
اکنون گفته می شود اوباما نه بازدارنده است و نه جنگجو و در مقابل، امتیازات بیشتری را خواهد داد. کاری که ایرانی ها با اوباما کردند، با سلف او بوش نکردند و جرئتش را نداشتند.
این مهره صهیونیست ها برای دلجویی از عناصر مرعوب آمریکا در منطقه ادعا کرد اوباما آنقدرها هم که ظاهرش نشان می دهد، ضعیف نیست(!)
تحلیل مدیر شبکه العبریه در حالی منتشر می شود که سایت گویانیوز هم در تحلیلی به قلم یکی از عناصر ضدانقلاب نوشت: در فیس بوک، یکی از دوستان به طنز نوشته بود در ایران اولین کبریت بی خطر به اسم اوباما به بازار آمد. در پی این طنز، حقیقتی تلخ نهفته است و آن خوش بینی و انتظارات ما از آقای اوباماست. این واقعیت است که شاید اوباما جزو یکی از بهترین رئیس جمهورهای آمریکاست اما رهبران آمریکا از سوی احزابی انتخاب می شوند که خود نماینده بنگاههای اقتصادی، صنعتی، اقتصادی و بانک ها هستند و رئیس جمهور نمی تواند بدون توجه به منافع این بنگاهها در آمریکا انتخاب شود یا تصمیمی خلاف منافع اساسی آنها بگیرد... آنها حتی آقای اوباما از سر لطف به ما کمک نمی کنند. طبیعی است که منافع آمریکا را بر ما ترجیح دهد. سران ما ]اپوزیسیون[ باید به آنها بفهمانند که مذاکرات صلح ]سازش[ خاورمیانه بدون ما همچنان دچار اخلال خواهد بود و آمریکا و غرب نباید به سران ایران اعتماد کنند.
منبع : روزنامه ی کیهان


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 5:47 عصر | نظرات دیگران()

گاردین خبر داد
شکست ارتش 700 هزار نفری یمن مقابل شیعیان صعده

روزنامه انگلیسی گاردین از شکست ارتش 700 هزار نفری یمن در مقابل نیروهای الحوثی در استان صعده خبر داد.
به گزارش روزنامه گاردین، ارتش یمن از سال 2004 تاکنون پنج بار تلاش کرده است که شیعیان صعده را شکست بدهد اما موفق به این کار نشده است.
این روزنامه انگلیسی با اشار به ششمین جنگ ارتش 700 هزار نفری یمن با الحوثی ها در ماه های اخیر خاطرنشان کرد: ارتش یمن طی جنگ سه ماهه خود که به جنگ ششم الحوثی ها مشهور شده است، هنوز موفقیت قابل توجهی به دست نیاورده است و به همین خاطر از ارتش عربستان درخواست کمک کرده است. گاردین پیش بینی کرده که نظامیان سعودی هم در نبرد علیه الحوثی ها با شکست مواجه خواهند شد، چرا که دولت عربستان با تصور جنگ کوتاه مدت و وارد کردن ضربات ناگهانی وارد این ورطه شده است.
از طرف دیگر شیعیان صعده با وارد آوردن خسارات سنگینی به تجهیزات نظامی عربستان، به سمت مهم ترین بندر یمن پیشروی کردند. به گزارش خبرگزاری ها، ارتش عربستان از نخستین ساعات روز یکشنبه با تجمع نیروهای خود، اقدام به پیشروی به سمت خاک یمن از سمت «جبل الرمیح» کردند که این حمله با حمایت هلی کوپترهای آپاچی، هواپیماهای جنگنده و موشکباران همراه بود که ده ها نقطه مورد هدف قرار گرفت، اما با وجود این حمله دفع شد و با مقاومت الحوثی ها، ارتش عربستان مجبور به عقب نشینی شد.
به گزارش «صعده انلاین»، در جریان عقب نشینی نیروهای سعودی، بیش از 50 خودروی زرهی هامر (ساخت آمریکا) منهدم و از کار افتاد.
همچنین در جریان عقب نشینی نیروهای عربستانی، تعدادی از ادوات و مهمات و خودروهای نظامی ساخت آمریکا به دست الحوثی ها افتاد.
این گزارش حاکی است، سربازان مهاجم عربستانی که به دست شیعیان صعده اسیر شده اند به جاهای امن منتقل شدند. الحوثی ها، همچنین از حرکت مردم مناطق مختلف یمن به سمت جبهه های درگیری با عربستان خبر دادند.
از سوی دیگر، منابع خبری از پیشروی الحوثی ها به سوی بندر «میدی»، مهم ترین بندر یمن خبر دادند و اعلام کردند: الحوثی ها در حمله سنگین خود، این بندر مهم یمن را به محاصره خود درآوردند. اما ارتش عربستان این ادعای الحوثی ها را رد کرد و گفت: ارتش عربستان حمله الحوثی ها را به بندر میدی در سواحل شمالی یمن را در هم شکسته است.
نیروی دریایی عربستان از ابتدای تهاجم به یمن تاکنون نوار ساحلی شمال این کشور را با ادعای جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات به الحوثی ها، در محاصره خود قرار داده است.
در حال حاضر درگیری های سنگینی بین الحوثی ها و نیروهای نظامی عربستان در اطراف این بندر مجاور دریای سرخ در جریان است.
در همین حال شیعیان صعده روز یکشنبه از کشته شدن حداقل سه سرباز عربستانی در نبردهای سنگین خبر دادند، اما منابع عربستانی در این باره سکوت اختیار کرده بودند ولی روز دوشنبه روزنامه شرق الاوسط وابسته به عربستان این خبر را تأیید کرد. شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور عربستان نیز روز یکشنبه در بازدید از نیروهای امنیتی این کشور در «منی» خاطرنشان کرد: پس از پایان مراسم حج، به الحوثی ها حمله خواهد کرد، اما در مقابل پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه این حملات چگونه خواهد بود سکوت اختیار و به این موضوع بسنده کرد که عربستان، اجازه نخواهد داد که مرزها و سیادت او را زیر سأال ببرد.
این در حالی است که عربستان از دو هفته قبل با بهانه قراردادن کشته شدن یک سرباز مرزی خود، تهاجم گسترده و وحشیانه ای را به خاک یمن آغاز کرده است و هر روز هزاران بمب بر روی روستاها و مناطق مسکونی محل سکونت شیعیان صعده فرو می ریزد.
به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین مقاومت الحوثی ها، در مقابل ارتش های یمن و عربستان، شگفتی صاحبنظران نظامی در منطقه را برانگیخته است.
پایگاه اینترنتی «صعده» وابسته به الحوثی ها، از حمله گسترده زمینی عربستان به خاک یمن از محورهای مختلف خبر داد.
براساس این گزارش، ارتش عربستان در این حمله، از انواع تانک ها، نفربرها، هواپیماهای جنگی و هلی کوپترهای آپاچی سود می برد.
همچنین 35 حمله هوایی در طول یکشنبه شب به شهر صعده و نواحی اطراف آن از جمله «ساقین» از سوی جنگنده های عربستانی صورت گرفت.
به نوشته روزنامه گاردین، دولت یمن، نبرد در این کشور را به ارتش جنگ ندیده عربستان سپرد که نتیجه آن از قبل مشخص است.
به نوشته این روزنامه، همچنین علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن و ملک عبدالله پادشاه عربستان، تلاش می کنند، الحوثی ها را به سازمان القاعده ربط دهند تا کمک های نظامی و مالی آمریکا را جلب کنند ولی الحوثی ها، تروریست نیستند.
به گفته کارشناسان با توجه به کوهستانی و تپه ماهور بودن منطقه نبرد الحوثی ها با نظامیان عربستان و سود بردن آنها از جنگ چریکی و استفاده به جا از مین های زمینی، طولی نخواهد کشید که ارتش آل سعود به طور کامل شکست خواهد خورد.
http://kayhannews.ir/


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 5:44 عصر | نظرات دیگران()
شفاف سازی درباره پاداش 150 میلیون تومانی

یک مقام آگاه در امور اداری وزارت امور خارجه درباره اخبار برخی از سایت ها مبنی بر پاداش 150 میلیون تومانی به یکی از مدیران بازنشسته توضیحاتی داد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، این مقام آگاه گفت: براساس قانون اصلاح قانون پرداخت پاداش پایان خدمت مصوب 16آذر 76 به کارکنان رسمی، ثابت و دارای عناوین مشابه وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت سال 1370 معادل یک ماه آخرین دریافتی حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها در ازای هر سال به عنوان پاداش پایان خدمت پرداخت می شود.

از این رو این مبلغ پاداش پایان خدمت تلقی گردیده و به همه کارکنان بازنشسته تعلق می گیرد و این امر اختصاص به همه کارکنان دارد.

این مقام افزود: 150 میلیون تومان را محاسبه اغراق آمیز و غیر دقیق از حقوق متعلقه براساس شرایط مندرج در قانون به تمامی کارکنان توصیف کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درباره انتصاب سفرا نیز فرآیند اداری خاص خود را دارد که پس از طی تمامی مراحل و نهایی شدن تعیین سفرا، اطلاع رسانی لازم بعمل خواهد آمد.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=206678
 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 5:43 عصر | نظرات دیگران()

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایرنا:
تضمین عینی این است که مبادله سوخت همزمان در ایران انجام شود
رییس سازمان انرژی اتمی در خصوص موضع ایران مبنی بر اینکه برای تامین سوخت مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران باید تضمین های عینی وجود داشته باشد، گفت: تضمین عینی مورد نظر جمهوری اسلامی این است که مبادله سوخت همزمان در ایران انجام شود.

دکتر "علی اکبر صالحی" در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در این زمینه با اشاره به اینکه بحث تضمین بسیار مفصل است، گفت: تضمینی که فعلا مطرح شده این است که مبادله سوخت همزمان در ایران صورت گیرد.

معاون رییس جمهور افزود: اگر شرایطی ایجاد شود که غرب به طور کلی از دادن سوخت 20 درصد استنکاف کند به این صورت که بخواهد شرایط متعددی خارج از قاعده بگذارد و با ما به صورت استثنایی برخورد کند ما نه آن شرایط تحمیلی را قبول می کنیم و نه قبول می کنیم که با ما استثنایی برخورد کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران توانایی تولید سوخت راکتور تهران را دارد، گفت: این بحث بالقوه است ما از نظر حقوق فعالیت های هسته ای، این حق را داریم که در حد 20 درصد غنی سازی کنیم و هم این توانایی را بصورت بالقوه داریم؛ البته ما ترجیح می دهیم که در شرایط فعلی سوخت راکتور تهران را از خارج از کشور تامین کنیم.
صالحی اظهار داشت: "در این ترجیح ما پیام های زیادی مستتر است که امیدواریم طرف مقابل این پیام ها را درک کند."

وی اظهار داشت: ما یک حق و حقوق بین المللی داریم به تعهدات پایبند هستیم و هیچگاه از حقوقمان صرفنظر نخواهیم کرد اگر بخواهند شرایطی فراتر از عرف بین الملل ایجاد کنند ما صرف نظر خواهیم کرد.

** مسوولان روسی هفته آینده به تهران می آیند
وی در ادامه در خصوص راه اندازی نیروگاه بوشهر توسط روس ها گفت: روس ها هم اکنون به شدت کار می کنند و نیروگاه بوشهر در جریان تست 250 آتمسفر است و هیچگاه روس ها این تعداد کارشناس در بوشهر نداشته اند؛ هم اکنون دو هزار و 400 کارشناس روس در نیروگاه بوشهر فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه مسئولین روسی هفته آینده به تهران می آیند گفت: ما با روسیه کارمان به طور خیلی خوبی جلو می رود، سو تفاهمی بود که غربی ها به آن دامن زدند؛ غربی ها نمی خواهند شرایط خوب سیاسی بین ما و روسیه پایدار باشد. در خصوص نیروگاه روسیه طبق تفاهماتی که داشتیم ، جلو می رویم.

صالحی با اشاره به اینکه دامنه فعالیت های ایران و روسیه وسیع است گفت: در خصوص نیروگاه بوشهر فعلا طبق تفاهم هایی که دو یا یک سه ماه پیش در وین با مسئول سازمان انرژی اتمی روسیه داشتیم کار جلو می رود.
وی اظهار داشت: فعالیت های روس ها بسیار خوب است و ما مشکلی نداریم.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=807897

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 5:43 عصر | نظرات دیگران()
عکس: شوخی رئیس‌جمهور برزیل پیش از دیدار با احمدی‌نژاد
رئیس جمهور برزیل، لوییس ایناسیو لولا دسیلوا، پیش از دیدار با محمود احمدی‌نژاد به عکاسان اشاره می‌کند که عکس بگیرند.



مبع:  خبر آنلاین
منبع ما :http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=74411

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 5:40 عصر | نظرات دیگران()
8 درمان خانگی برای آنفلوآنزا

برای بازشدن راه تنفسی بخور دهید، به مدت ??ثانیه از بینی تنفس کنید. متخصصان، افزودن قطره ای روغن نعناع و یا اکالیپتوس را توصیه می کنند. 

منبع: خراسان


از علائم آنفلوآنزا می تواند تب، سرفه، گلودرد، گرفتگی بینی، درد و احساس سرما باشد.

به گزارش «WebMD»، راه هایی برای کاهش این علائم وجود دارد. داروهای ضدویروسی تجویزشده می تواند از شدت علائم آنفلوآنزای فصلی و H1N1 بکاهد.

درمان های خانگی برای کاهش بیماری آنفلوآنزا وجود دارد که به این شرح است؛

? - مایعات بخورید؛ آنفلوآنزا می تواند باعث از دست رفتن آب بدن شود به خصوص اگر همراه با تب و اسهال و یا استفراغ باشد. بنابراین مایعات به خصوص آب میوه مصرف کنید و از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید زیرا کافئین ماده ای مدر به حساب می آید. چای گیاهی همراه با عسل، گلودرد را برطرف می کند. در صورتی که با حالت تهوع روبه رویید، مایعات را به تدریج بنوشید، قورت دادن حجم زیاد مایع می تواند باعث ایجاد حالت تهوع شود. چگونه می توان از این که مایعات کافی به بدن می رسد مطمئن شد؟ ادرار باید کم رنگ، زرد و تقریبا بی رنگ باشد.

? - سوپ بخورید؛ از گذشته، والدین برای برطرف کردن سرماخوردگی و آنفلوآنزا به فرزندان خود سوپ مرغ می دادند. اما آیا این روش موثر بوده است؟ بررسی انجام شده در سال ????نشان داد که سوپ مرغ علائم عفونت های مجرای فوقانی تنفسی را کاهش می دهد.

?- استراحت؛ اگر بدن برای ورزش کردن آمادگی ندارد، پس ورزش نکنید! اگر احساس می کنید که می خواهید در تخت خواب بمانید این کار را بکنید! هنگام بیماری حتی از مسئولیت های روزانه خود دست بکشید. به گفته کارشناسان استراحت کردن راه دیگری برای تقویت بدن در مقابله با عفونت هاست. از خواب شب نیز غفلت نکنید، چرخه خواب مناسب به عملکرد درست سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بنابراین هرشب ?ساعت بخوابید.

? - رطوبت؛ تنفس هوای مرطوب در تسکین بخشیدن به گرفتگی بینی و گلودرد موثر است. یک راه موثر گرفتن دوش با آب داغ است و یا این که پس از اتمام دوش گرفتن در حمام برای چند دقیقه بنشینید و بخار آب را استنشاق کنید. روش دیگر نیز استفاده از دستگاه مرطوب کننده است. توجه داشته باشید که مرطوب کننده باید به طور منظم تمیز شود و عاری از کپک و یا هر نوع آلودگی باشد.

? - بخوردادن: برای بازشدن راه تنفسی بخور دهید، به مدت ??ثانیه از بینی تنفس کنید. متخصصان، افزودن قطره ای روغن نعناع و یا اکالیپتوس را توصیه می کنند. این روش باید روزی چندبار تکرار شود. بیماران مبتلا به آسم نباید از این روش استفاده کنند.

? - کمپرس گرم؛ کمپرس دستمال گرم روی بینی و پیشانی راه موثری برای برطرف کردن سردرد و درد سینوزیت است.

7 - غرغره کردن؛ غرغره کردن با آب نمک خلط گلو را جدا و علاوه بر آن گرفتگی گوش را نیز برطرف می کند.
8 - تمیزکردن بینی با آب نمک؛ این کار در برطرف کردن گرفتگی بینی و کاهش خطر عفونت سینوزیت موثر است.

http://tabnak.com/nbody.php?id=15891


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/9/3 و ساعت 5:39 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا