همه - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نماز تقرب هر پرهیزگار است و حج جهاد هر ناتوان ، و براى هر چیز زکاتى است و زکاة تن روزه است ، و جهاد زن بودن شوى را به فرمان . [نهج البلاغه]
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19
کروبی هم به رضا پهلوی و بنی صدر پیوست!

پس از رضا پهلوی، بنی صدر وخانواده موسوی، کروبی هم با چند روز تاخیر از کشتار در حسینیه شیرازحمایت کرد.

به گزارش جهان مهدی کروبی با حضور در منزل علی ملیحی عضو تحریریه روزنامه توقیف شده اعتمادملی و از اعضای زندانی شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم با انتقاد از اعدام 5 تروریست گفت: معلوم نیست آقایان خود را درچه جایگاهی می بینند که به راحتی و بدون درنظرگرفتن عاقبت کار چنین حکم می دهند.البته وقتی جان آدمیزاد چنان ارزان شود که عده ای را به صرف یک اعتراض مدنی در خیابان به گلوله ببندند چنین رفتارهای خارج از رویه ای نیز رواج می یابد.

مهدی کروبی نیزضمن ابراز تاسف از چنین برخوردهایی در دستگاه قضائی گفت:«هیچگاه فکر نمی کردیم روزی به چنین موقعیتی برسیم و چنین رفتارهایی در این کشور عادی شود و با میراث امام و انقلاب چنین برخورد شود.»

کروبی بدون اشاره به فعالیت مسلحانه این 5 تروریست با بیان اینکه اعدام شده های اخیر به صرف اعتراض مدنی کشته شدند گفت: طبیعی است که ما از مرگ افراد و اعدام آنها متاثر می شویم و اصولا مخالف رواج یافتن چنین برخوردهایی هستیم. اعدام این افراد در شرایطی صورت گرفته است که هیچکس از چندوچون پرونده آنها باخبر نیست و جرم آنها به دلیل علنی نبودن دادگاه و عدم رعایت آیین دادرسی و قانون، برای هیچکس محرز نشده است.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50211


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 89/2/24 و ساعت 10:55 عصر | نظرات دیگران()
ابهام در صلاحیت قوه‌قضائیه به‌عنوان مرجع رسیدگی به دعاوی واگذاری‌ها
مسئول زیان وارده به بیت‌المال در معامله 1364 میلیارد تومانی کیست؟

حدود سه سال پس از آنکه محمد جابریان در تیرماه سال 86 بعد از رقابت 9 روزه با شرکت‌هایی مانند شستا، سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، بنیاد مستضعفان و شرکت های سرمایه‌گذاری امید، فولاد مبارکه، چادرملو و گل‌گهر قرار گرفت و علی‌رغم رشد قیمت هر سهم فولاد خوزستان از هزار و 92 به 2 هزار و 40 تومان موفق به پشت سرگذاشتن این رقبا شد تا توجه به رشد ارزش این بلوک از 732 میلیارد تومان به هزار و 364 میلیارد تومان نام خود را به عنوان بزرگترین معامله‌گر تاریخ بورس و اولین حضور جدی و واقعی بخش خصوصی در اجرای اصل 44 به ثبت برساند، وی طی یک دعوای حقوقی با سازمان خصوصی‌سازی برنده بیرون آمد و بر این اساس، سازمان خصوصی‌سازی باید ضمن بازگرداندن 172 میلیارد تومان به جابریان، عملاً این معامله را منتفی اعلام کند.

به گزارش رجانیوز، این در حالی است که گفته می‌شود شتابزدگی سازمان خصوصی در اعلام نام جابریان به‌عنوان صاحب سهم 30 درصدی فولاد خوزستان آن‌هم پیش از مهلت 30 روزه وی برای واریز یک‌پنجم وجه معامله یعنی 272 میلیارد تومان و در حالی که وی تنها 172 میلیارد تومان واریز کرده بوده، در برنده بیرون آمدن جابریان از این دعوای حقوقی بی‌تأثیر نیست.

اما آنچه که از این بی‌دقتی مهم‌تر به‌نظر می‌رسید طی نشدن سیر قانونی رسیدگی به این اعتراض در هیئت داوری به‌عنوان مرجع صالحه رسیدگی به آن و بررسی شکایت در یک شعبه دادگاه است.

در این زمینه محمد کاظم انبارلویی که مقالات افشاگرانه وی در حوزه انرژی به‌ویژه در دوره دولت اصلاحات، روشنگری‌های ارزشمندی را به‌دنبال داشت، در نوشته جدیدی به روند رسیدگی نادرست در این واگذاری پرداخته و سؤالات کلیدی مطرح کرده است.

وی می‌نویسد:

خبرگزاری فارس در گفتگو با مدیر عامل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: «با اعلام برداشت 172 میلیارد تومان بابت معامله بلوک 30 درصدی فولاد خوزستان از سوی مدیر مالی سازمان خصوصی سازی، حساب سازمان خصوصی سازی رفع مسدودیت شد و غائله بزرگترین و پرچالش ترین واگذاری شرکت های اصل44 خاتمه یافت.»

بنابر اطلاع رسانی انجام شده یک دعوای 172 میلیارد تومانی در واگذاری 30 درصد سهام شرکت دولتی فولاد خوزستان با حکم دادگاه فیصله یافته است. موضوع دعوای فوق یکی از مسائل مبتلابه واگذاری هایی است که در آن مرز بین قانون و قانون شکنی مخدوش می شود.

مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان در مورد خصوصی سازی تاکیداتی داشتند که گویا مسئولان و متولیان امورتوجه چندانی به آن نداشته و ندارند. غائله چه بود که خاتمه یافت؟ صورت مسئله چه بود؟ صورت مسئله این بود که یک بزرگوار محترم فعال در صنعت فولاد، سهام 30 درصدی شرکت دولتی فولاد خوزستان را به قیمت 1364 میلیارد تومان از طریق بورس خریداری می کند. وی طبق شرایط قرارداد موظف بوده، 20 درصد آن را نقد و مابقی را طی پنج سال در وجه دولت طی اقساط تادیه کند. خریدار بدون آنکه 20 درصد نقد را تادیه کند، با تادیه 172 میلیارد تومان، هم ادعای تسهیم 30 درصد سود شرکت را می کند و هم مدعی حضور در هیئت مدیره شرکت می شود که به خواسته خود نمی رسد. تاملات مالی معاملاتی این رویداد به شرح زیر است:

1- 20 درصد نقد معامله 1364 میلیارد تومانی می شود 272 میلیارد تومان؛ به عبارت دیگر خریدار قانوناً وقتی صاحب سهم 30 درصدی شرکت شناخته می شود که اولا 272 میلیارد تومان نقد بپردازد و ثانیا تعهد پرداخت مابقی را طی پنج سال بدهد. به عبارت ساده تر، تا وقتی که وجه نقد معامله واریز نشده، خریدار نمی تواند مالک سهم و سهام 30 درصدی باشد. وقتی صاحب سهم نیست، نه می تواند در هیئت مدیره حضور پیدا کند و نه می تواند سود شرکت را مطالبه کند.

2- صورت مسئله اختلاف در این معامله 1364 میلیارد تومانی، این بود. قانونگذار مرجع صاحب صلاحیت در حل این اختلاف را در ماده 20 قانون برنامه سوم، تعیین کرده که در ماده 9 قانون برنامه چهارم هم تنفیذ گردیده است. این مرجع هیئت داوری است.

3- هیئت داوری موصوف، مرجع قانونی رسیدگی، اظهارنظر و اتخاذ تصمیم در مورد شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از هر یک از تصمیمات در امر واگذاری است.

4- بنابراین، مرجع صالحه رسیدگی به اصلاحات و دعاوی مربوط به واگذاری ها، قوه قضائیه نیست بلکه نقش هیئت داوری ماده 20 قانون برنامه سوم تنفیذی در قانون برنامه چهارم را صالح به رسیدگی می داند. این هیئت هفت نفرند نه یک نفر قاضی.

5- هیئت داوری مرکب از پنج نفر متخصص امور اقتصادی و مالی، بازرگانی و فنی و حقوقی به پیشنهاد مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر دادگستری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و تصویب هیئت وزیران برای مدت شش سال است(1) که به همراه رئیس اتاق تعاون و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی، اعضای هفت نفره هیئت داوری را تشکیل می دهند.

6- تصمیم و آرای اکثریت هیئت داوری لازم الاجرا و دارای اعتبار قانونی است.(2) این آراء پس از ده روز از تاریخ ابلاغ به طرفین قطعی و لازم الاجرا است.

7- چنانچه در مدت 10 روز مذکور، برای تاخیر یکی از طرفین نسبت به رای صادره اعتراضی داشته باشد، اعتراض به دادگاهی که صلاحیت رسیدگی به اصل دعوا را داشته باشد، قابل ارجاع خواهد بود.

8- این دادگاه صالحه هر شعبه ای نیست، بلکه شعبه خاصی است که توسط رئیس قوه قضائیه تعیین خواهد شد و تنها با رعایت شرایط فوق است که رأی صادره، قطعی و لازم الاجرا است.

9- اکنون باید دید آیا در انجام معامله، وصول و ایصال مبلغ مورد معامله و حتی در بروز اختلاف و طرح دعوا مراحل قانونی پیش گفته طی شده است یا نه.

10- اصل برگشت 172 میلیارد تومان از صاحب خصوصی سازی به خریدار منصرف از معامله، مبین آن است که 20 درصد معامله که شرط اصلی بوده، رعایت نشده و طرف معامله 100 میلیارد تومان کمتر از20 درصد را تادیه کرده است.

11- اکنون آنچه واضح می نماید این است که خریداری حداقل به تعهدات 20 درصدی خود معادل 100 میلیارد تومان در وقت مقرر (سال86) عمل نکرده و اکنون پس از سه سال، در سال 89 آنچه را که داده است، پس گرفته و سهام دو هزار تومانی آن زمان را معامله نکرده که اکنون به 300 تومان کاهش یافته است.

ضرر و زیان این 1700 تومان بابت هر سهم وارده به بیت المال را در آن معامله 1364 میلیارد تومانی متوجه چه کسی باید بدانیم؟!

آیا اگر سه سال پیش، خریدار20 درصد معامله را که شرط انجام معامله بوده، نقدا می پرداخت، اصلا موردی برای فسخ معامله یا طرح دعوا بود؟ اگر خریدار 20 درصد معامله را که می شود 272 میلیارد تومان، نقدا پرداخت کرده بود که دادگاه باید به رد واسترداد 272 میلیارد تومان رای می داد. چرا 172 میلیارد تومان حکم به رفع مسدودیت و برداشت داده شد. اصلا پس تکلیف 100 میلیارد تومان مابقی چه می شود؟

اگر100 میلیارد تومان را فروشنده نقدا گرفته، چرا دادگاه او را ملزم به رد و استرداد نکرده؟ اگر خریدار100 میلیارد تومان را نقدا نپرداخته که خلاف شرایط قرارداد عمل کرده است، پس چرا با این تخلف از دادگاه مربوطه، حاکم بیرون آمده است؟

به نظر می رسد پاسخ به این پرسش ها برای تنویر افکار عمومی ضروری است.

پی‌نوشت‌ها:

1- ماده21 قانون برنامه سوم توسعه
2- ماده22 قانون برنامه سوم توسعه
3- ماده23 قانون برنامه سوم توسعه

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50111


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در جمعه 89/2/24 و ساعت 10:55 عصر | نظرات دیگران()
مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا - هند/
ایران برای بیستمین بار با اقتدار قهرمان آسیا شد

خبرگزاری فارس: تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نشان نقره و یک مدال برنز و 53 امتیاز برای بیستمین بار بر بام قاره کهن ایستاد.


به گزارش خبرگزاری فارس، امروز در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا احسان لشکری در وزن 84 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، سیدمحمدرضا آذرشکیب در وزن 120 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و حسن رحیمی و مصطفی حسین خانی در اوزان 55 و66 کیلوگرم به ترتیب هفتم و نهم شدند.
در روز اول این مسابقات نیز اسماعیل‌پور در 60 کیلوگرم و یزدانی در وزن 96 کیلوگرم 2 مدال طلای دیگر را برای ایران کسب کرده بودند و سعید ریاحی نیز در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود.
بدین ترتیب در نتایج تیمی بیست‌وچهارمین دوره این رقابت‌ها، ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نشان نقره و یک مدال برنز و 53 امتیاز برای بیستمین بار قهرمان قاره کهن شد و تیم‌های قزاقستان و کره جنوبی دوم و سوم شدند.

اسامی نفرات برتر اوزان هفت‌گانه این رقابت‌ها به شرح زیر است:
55 کیلوگرم:1- شینجی یوموتو (ژاپن) 2- نسیبو کوربانوف (ازبکستان) 3- جو وو لی (کره جنوبی ) و ایل کیونگ یانگ (کره شمالی) 5- هیو چین ( چین) ورامیل رجیپوف ( ترکمنستان) 7- حسن رحیمی (ایران) 8- دولت نیاز بیکف (قزاقستان)

60 کیلوگرم: 1- مسعود اسماعیل‌پور (ایران) 2- شوگو مائدا (ژاپن) 3- سئونگ لی (کره جنوبی) و دورن ژوماگازیف (قزاقستان)

66 کیلوگرم: 1- سوشیل کومار(هند) 2- سانگ دائه کیم (کره جنوبی) 3- اختیار نورواف (ازبکستان) و آنورات پاریبجاو (مغولستان) 5- چند شان (چین) و سانگ چون یانگ (کره شمالی) 9- مصطفی حسین خانی (ایران)

74 کیلوگرم: 1- نارسینگ یاداو (هند) 2- سعید ریاحی (ایران) 3- سیف‌الدین عثمان‌اف (قزاقستان) و یون لی سئوک (کره جنوبی)

84 کیلوگرم:1- احسان لشکری (ایران) 2- سیمون سیمونف (قزاقستان) 3- شنیا ماتسوموتو (ژاپن) و فنگ ژانگ(چین)

96 کیلوگرم: 1- رضا یزدانی (ایران) 2- نورجان کاتایف (قزاقستان) 3- جانگ جائه کیم (کره جنوبی) و تاکائو ایزوکاوا (ژاپن)

120 کیلوگرم: مرید موتالیموف ( قزاقستان) 2- چالانبات جارگال سیخان (مغولستان) 3- محمدرضا آذرشکیب (ایران) و شوخرت علی یف ( ازبکستان)

رده بندی تیمی این رقابت‌ها نیز به شرح زیر است:
1 - ایران 53 امتیاز
2 - قزاقستان 48 امتیاز
3 - کره جنوبی 46 امتیاز
4 - ژاپن 41 امتیاز
5 - هند 37 امتیاز
6 - ازبکستان 33 امتیاز
7 - قرقیزستان 32 امتیاز
8 - چین 30 امتیاز

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902230959


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 10:7 عصر | نظرات دیگران()
احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی:
فردوسی پرچم انسانیت را در مقابل جهالت و زورگویی برافراشت

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های فردوسی گفت: مهم این است که فردوسی ضرورت‌ها را به درستی تشخیص داد و کاری که فردوسی کرد برافراشتن پرچم انسانیت در مقابل جهالت و زورگویی بود.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که در کتابخانه باغ گلستان برگزار شد، با اشاره به وقت کم برنامه و تعدد برنامه‌ها گفت: علاقمند بودم که بیشتر از اساتید و هنرمندان که شعرهایی از شاهنامه را خواندند استفاده کنم اما وقت کم بود و دوستان پشت پرده بودند که به توصیه ما توجه نمی‌کردند.
وی افزود: خدا انسان را آفرید و همه عالم را برای او خلق کرد و انسان را جهانی آفرید و انسان که در قبیله، ملیت، جغرافیا و سیاست نمی‌گنجد انسانی جهانی است.
رئیس جمهور ادامه داد: خداوند خواسته است که انسان خدا شود و استعداد خدائی شدن را در او آفریده است و این مطلب رکن اندیشه ما در طول تاریخ است.
احمدی‌نژاد با اشاره به ویژگی ایرانیان در طول تاریخ گفت:‌ ایرانیان در طول تاریخ اولا موحد و دوماً عدالتخواه بوده‌اند و این هردو اصول زندگی است و یگانه‌پرستی جز اینکه انسان‌ها تحت یک پرچم، مرز و قانون زندگی کنند محقق نمی‌شود.
وی افزود: شکوفایی حقیقی انسان در سایه برقراری عدالت است و باور ما این است که در طول تاریخ ایران و ملت ایران یگانه مجموعه‌ای بوده است که ظرفیت دریافت این اصول و حاکم کردن آن بر جهان را داشته و در آن دوران امپراطوری بزرگ ایران یا شاهدی نداریم و یا آن شاهد قوی نیست که بگوید آن امپراطوری بر اساس زور برافراشته شده است بلکه شواهدی داریم که آن دوران بسیاری با آرامش خاطر و مشیء حاکم بر عدالت به دایره امپراطوری ایران می‌پیوستند.
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت:‌ تنها ملتی که در طول تاریخ پرچمدار عدالت، یگانه‌پرستی و آزادی بوده ملت ایران بوده است و برای تحقق حقیقت انسان و جهان شمولی آن ملت ایران مأموریت بزرگی دارد.
احمدی‌نژاد گفت: گام‌های بلندی قبل از اسلام برداشته شد و آثاری که در گذشته است در همین راستا است و ملت ایران تحقق این آرزو را در حقیقت اسلام دید و آنرا انتخاب کرد و باور ما این است که خدا برای برپایی عدالت ملت ایران را برگزید و این مسئولیت را بر دوش ملت ایران قرار داد.
وی با اشاره به مسیر عدالت و یگانه‌پرستی در 40 سال گذشته گفت: در کمتر از 40 سال مسیر حاکمیت آن زمان از عدالت، یگانه‌پرستی و آزادی خارج شد و جهالت و کشورگشایی‌های دنیای عرب به نام اسلام عدالت و یگانه‌پرستی حاکم شد و نقش فردوسی و شاهنامه در اینجا بخوبی مشخص می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های فردوسی گفت: مهم این است که فردوسی ضرورت‌ها را به درستی تشخیص داد و کاری که فردوسی کرد برافراشتن پرچم انسانیت در مقابل جهالت و زورگویی بود.
احمدی‌نژاد ادامه داد: فردوسی مظلوم است؛ چرا که بسیاری از جلسات برگزار می‌شود تا ما بگوییم که او مسلمان بوده درحالی که فردوسی احیاگر بود و یک بیداری تاریخی آفرید و راه را جدا کرد و آثار حرکت فردوسی را باید در پایه حکومت صفوی ببینیم البته نه اینکه صفوی همه معیارهای فردوسی را رعایت می‌کرد و دلیل آن این است که اگر رعایت می‌کرد تا به امروز می‌ماند و آثار حرکت فردوسی در بیداری و خیزش ملت ایران است.
وی با اشاره به نفوذ برخی وسایل انحرافی گفت: برخی تقابل بین ایران و اسلام، اسلام و ایران را مطرح می‌کنند که این سخنی انحرافی است و هیچ ظرفی به قابلیت ظرفیت ایران برای تحقق عدالت و یگانه‌پرستی نیست.

*رهنگ پرجاذبه ملت ایران اگر شکوفا بشود همه جهان را دربر می‌گیرد

رئیس جمهور با بیان اینکه تا وقتی ایران بیدار باشد انسان‌کش‌ها و ظالمان جایی برای حضور ندارند، گفت: فرهنگ پرجاذبه ملت ایران اگر شکوفا بشود همه جهان را دربر می‌گیرد همان‌طور که در گذشته‌ها آنرا در اختیار گرفت و ملت ایران منطقی دارد که اگر نگوئیم انسان آزاده، یک انسان که حداقل بهره‌ها را از ارزش‌های انسانی دارد اگر آن‌را درک کند تسلیم منطق ملت ایران می‌شود.
احمدی‌نژاد با اشاره به وسعت نام ملت ایران گفت:‌ نام ایران تنها یک جغرافیا، یک نژاد، یک ملیت نیست و نام ایران به معنای امید به تحقق همه آرزوهای تاریخی بشر است.
وی افزود: امروز ایران به معنای آزاداندیشی، عشق به دیگران و به نوع انسان، عدالتخواهی، کرامت انسان، دفاع از حق مظلوم و ایستادگی در مقابل متجاوزان و ظالمان است.
رئیس جمهور در توصیف مشیء و اندیشه رستم و آرش گفت: مشیء و اندیشه رستم و مشیء آرش نجات‌بخش است و سرتاسر شاهنامه توحید است و بسیاری تلاش کردند تا نام ایران و عشق به ایران و شاهنامه را از زندگی ما دور کنند و در این راستا تهمت‌ها زدند و شاهنامه را در مقابل هویت حقیقی ملت ایران معرفی کردند و این امر اتفاقی نبوده و نیست.
احمدی‌نژاد با بیان علت این امر یعنی تلاش برخی برای قراردادن شاهنامه در مقابل هویت ملت ایران گفت: تجربه تاریخی نشان داده که ملت ایران هرگاه هویت و حقیقت و توانمندی‌های خود را پیدا کند همه معادلات را به نفع خود برهم می‌زند و دشمنان از همین موضوع می‌ترسند.
وی با اشاره به یکی از خاطرات خود و صحبت یکی از رؤسای جمهور یک کشور بزرگ در خصوص ویژگی‌های ملت ایران گفت: رئیس یک کشور بزرگ به من گفت که ما مدت‌هاست ملت ایران را رصد می‌کنیم و حجم طراحی‌ها و فتنه‌ها علیه شما را می‌بینیم و باور ما این است که این طراحی‌ها قادر است صدها ملت را از پای در بیاورد و شما چه چیز دارید که اینگونه ملتتان استوار است؟ و من به او پاسخ دادم و می‌خواهم آن پاسخ را در این دو بیت شعر بیان کنم که "ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم - وندر شرار فتنه آخر سیاوشیم
در انتظار رویت آن مهر آخرین - در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902230950


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 10:4 عصر | نظرات دیگران()
گسل جنوب فعال شود، زلزله 8 ریشتری می‌آید

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد با بیان اینکه تنها راه پیش بینی زمان وقوع زلزله محاسبه زمان بروز موج عرضی و طولی زلزله است گفت: این دو موج با تاخیر زمانی چند ثانیه ای به دنبال هم رخ می دهد که ژاپن با استفاده از این روش موفق به کاهش خسارات ناشی از زلزله شده است.

به گزارش مهر، دکتر بهرام عکاشه سه شنبه در همایش چالشهای کلانشهر تهران، جغرافیا، ژئوفیزیک و ژئولوژی را از جمله علوم مربوط به زمین دانست و گفت: جغرافیا و ژئولوژی مربوط به بسترهای بیرونی زمین و ژئوفیزیک مطالعه در اعماق زمین است.

وی با اشاره به گسل های ایران اظهار داشت: دامنه های جنوبی البرز مرکزی یعنی جایی که کلانشهر تهران در آن واقع شده است طبق مستندات علمی زلزله خیز است و اینکه گفته می شود که زلزله های ایجاد شده ناشی از آزمایش ها یا حتی انفجارهای هسته ای است واقعیت ندارد چرا که تهران زلزله خیزه بوده و خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد، عامل زلزله خیز بودن کره زمین را حرارت درونی آن ذکر کرد و ادامه داد: متاسفانه کشور ما در خط زلزله قرار گرفته است و بررسی ها نشان می دهد که جنوب ایران و شمال البرز از مناطق پر خطر هستند به گونه ای که از هزار سال گذشته زلزله های تاریخی در این نواحی رخ داده است.

عکاشه با اشاره به جزئیات پدیده زلزله خاطرنشان کرد: در موج اول، زلزله خفیف است به گونه ای که ممکن است تراسهای منازل فرو بریزد ولی در موج ثانویه که دارای موجهای طولی و عرضی است خسارات احتمالی وارد می شود.

وی توضیح داد: در موج ثانویه ابتدا موج عرضی و پس از آن موج طولی زلزله می آید که قدرت موج طولی دو برابر موج عرضی است.

پدر علم زلزله شناسی ایران با تاکید بر اینکه تاکنون علم نتوانسته زمان دقیق زلزله را پیش بینی کند یادآور شد: تنها راهی که تاکنون بشر توانسته زمان زلزله را پیش بینی کند محاسبه زمان بروز موج عرضی و طولی است که با تاخیر زمانی چند ثانیه ای به دنبال هم رخ می دهد. در حال حاضر این روش در ژاپن استفاده می شود و در این زمان اندک کلیه نیروگاه های هسته ای، راکتورها و تاسیسات زیر بنایی دیگر متوقف می شوند.

این محقق با بیان اینکه ژاپن دهها برابر زلزله خیزتر از ایران است خاطرنشان کرد: ژاپن با استفاده از این روش نه تنها خسارات ناشی از زلزله را کاهش داده بلکه با وجود دارا بودن 55 رآکتور تاکنون فجایع هسته ای در این کشور رخ نداده است.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد با اشاره به زلزله های تاریخی ایران اضافه کرد: نتایج بررسی ها نشان می دهد که علاوه بر تهران در تبریز نیز در طول تاریخ زلزله هایی آمده که کاملا این شهر را با خاک یکسان کرده است از این رو لازم است در سمینارهایی که در این زمینه برگزار می شود به بررسی چالشهای کلانشهرهای دیگر چون شیراز، مشهد و تبریز نیز پرداخته شود.

عکاشه همچنین به زلزله خیز بودن کویر لوت اشاره کرد و گفت: حرکت شبه قاره هند باعث شکل گیری گسل جنوب غربی ایران شد که در صورت فعال شدن این گسل زلزله ای با قدرت 8 ریشتر رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: با توجه به این واقعیتها است که در جهان امروز ایمنی سازه های هسته ای بیش از پیش مهم است چرا که مواد رادیواکتیوی که بر اثر تخریب احتمالی سازه های هسته ای در فضا منتشر می شود تا دهها سال منطقه را آلوده می کند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50172


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 7:42 عصر | نظرات دیگران()
لاریجانی:
باید سازو کار جدیدی در استفاده از معلمان بازنشسته اتخاذ شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید سازوکار جدیدی در استفاده از معلمان بازنشسته اتخاذ شود چرا که بدترین حالت این است کسی که 30 سال وظیفه‌اش تربیت و تعلیم بوده یکباره منزوی (بازنشسته) شود.


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه را در مباحث آموزش و پرورش نشانه بارزی از اهمیت تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی با بیان اینکه باید متناسب با اهمیت آموزش و پرورش مشکلات معلمان را رفع کرد گفت: بودجه جاری آموزش و پرورش باید براساس منطق قرار داده شود و معلمین همواره از آرامش خاطر معیشتی برخوردار باشند.
لاریجانی سپس به محتوای کتابهای درسی اشاره کرد و افزود :هر چند در کتابهای درسی تغییرات زیاد صورت گرفته اما باید دید این عمل دغدغه ای را در میان دانش‌آموزان ایجاد کرده است یا براساس اراده قرار گرفته‌اند، بررسی‌ها نشان دهنده این است در این بخش خلأهایی وجود دارد.
رئیس قوه مقننه مهمترین دلیل کاستی در نظام آموزش و پرورش را مشکلات معیشتی و مسائل استخدامی، بکارگیری نیروهای مردمی در آموزش و پرورش و لزوم بازنگری در کتب درسی دانست و افزود: یکی از راه‌های رسیدن به اهداف آموزش و پرورش ارزیابی دقیق و جامع نسبت به مسیر طی شده در وزارت آموزش و پرورش است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به استقرار آموزش و پرورش به عنوان یک رکن مهم و اساسی توجه شود، اظهار داشت: باید نگاه به آموزش و پرورش همانند مقوله فرهنگ نگاهی ابزاری نباشد.
لاریجانی در ادامه افزود: کسانی که فکر می کنند باید به آموزش و پرورش نگاه ابزاری داشت مانع از رشد و باروری در میان نیروهای آموزش و پرورش می‌شوند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم معلم از نفوذ کلام برخوردار باشد باید استقلال در آموزش و پرورش را حفظ کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته برخی در آموزش و پرورش قرار می گرفتند که تنها سیاسی بودند که این موجب می شد تا استقلال آموزش و پرورش تحت تاثیر قرار گیرد.
رئیس قوه مقننه یادآور شد: اگر حوزه همچنان از جنبه مثبت سازندگی برخوردار است مربوط به این علت است که از سازوکار مستقل و مردمی برخوردار است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری همواره بر استقلال حوزه علمیه تاکید کرد و معتقد بود نباید به حوزه نگاه ابزاری داشت.
لاریجانی مردمی بودن آموزش و پرورش را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: باید با توجه به این که همه مردم با آموزش و پرورش به نوعی مرتبط هستند از پتانسیل آن‌ها استفاده کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد آموزش و پرورش باید بده بستان بسیار جدی و نزدیکی با مردم داشته باشد تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری را اعمال کند.
وی یکی از وظایف معلمان را از هنگام تولد تا مرگ نگاه آموزشی دانست و افزود: باید ساختار آموزش و پرورش مهیا باشد و نباید درهای آموزش و پرورش نسبت به افکار نو، افراد و کسانی که باری را می‌خواهند از دوش آموزش و پرورش بردارند بسته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدالت بر این است که مسابقه ایجاد شود و افراد مختلف با اراده‌های متفاوت در آن شرکت جویند و دولت‌ها هم باید حامی و حمایت‌کننده باشند و نباید بلوکه کننده همه چیز باشند؛ چرا که این حرکت‌ها ارتقابخش نیست بلکه استعدادکش است.
رئیس قوه مقننه یادآور شد: شهید مطهری در نقدی که بر سوسیالیسم داشت معتقد بود اشکال سوسیالیسم تمرکزی بود که در آن دیده می‌شد و این حرکت مانع از رقابت بود؛ بنابراین فرهنگ هم نمی‌تواند متمرکز باشد و باید مسیرها باز باشد.
لاریجانی ادامه داد: باید قبول کنیم انسان‌ها استعداد متنوع دارند چرا که انسان فطرتا از استعداد متنوع برخوردار است و یک نظام وقتی درست کار می‌کند که از استعدادها به نحو متوازن استفاده کند و آنها را ارتقا بخشد.
لاریجانی با اشاره به این که سالانه اساتید و آموزگاران زیادی در مدارس و دانشگاه‌ها بازنشسته می‌شوند افزود: باید توجه داشت در جاهای علمی بازنشستگی معنا ندارد حتی برخی اساتید که به سن بازنشستگی می‌رسند وجود آنها باعث افتخار دانشگاه است چرا که این عده با فکر، اندیشه و تربیت دانشجویان و دانش‌آموزان سرو کار دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید سازوکار جدیدی در بازنشستگی و استفاده مجدد از معلمان اتخاذ شود چرا که بدترین کار این است کسی که 30 سال وظیفه‌اش تربیت و تعلیم بوده یکباره منزوی (بازنشسته) شود و عقل حکم می‌کند باید از ظرفیتها به نحو بهینه استفاده کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902230665


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 7:19 عصر | نظرات دیگران()
جلسه خصوصی موسوی و خاتمی برای طراحی دور جدید فتنه

میرحسین موسوی بعدازظهر امروز پنج شنبه قصد دارد با سید محمد خاتمی ملاقات کند.

به گزارش رجانیوز، از اهداف موسوی در اصرار برای برگزاری این جلسه خبری در دست نیست اما برخی منابع اعلام کرده‌اند ایجاد برخی هماهنگی ها و رفع کدورتها موضوع این جلسه است.

با این حال و با توجه به صدور اطلاعیه های ضددینی موسوی در حمایت از محکومین گروهک تروریستی پژاک و همراهی با عوامل بمبگذار شیراز در روزهای گذشته، این جلسه و اخذ موافقت خاتمی با برنامه های آینده، برای موسوی "حیاتی" ارزیابی شده است.

گفتنی است برخی گزارشها حاکیست که سران فتنه بنادارند در روزهای دوم، چهاردهم، بیست و دوم و بیست و پنجم خرداد ماه بیانیه هایی در مقابله با نظام صادر کنند تا به این ترتیب سریال بیانیه های بی تاثیر و تکراری موسوی با هدف زنده نشان دادن جریان فتنه ادامه یابد.

هنوز معلوم نیست که خاتمی باتوجه به عذرخواهی تلویحی اخیر خود ، برای کنترل رفتارهای ضددینی موسوی حاضر شده تا پا در این جلسه بگذارد یا قصد همراهی با وی را دارد.http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=50182


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 7:13 عصر | نظرات دیگران()
مدیریت بلاگفا بازداشت شد

علیرضا شیرازی، مدیریت سرویس دهنده بلاگفا بازداشت شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» علیرضا شیرازی، مدیر "بلاگفا" ساعتی پیش با حکم قاضی در منزل دستگیر و به دادسرای نیابت منتقل شد.

گفته می‌شود دستگیری وی درباره شکایت شخص حقیقی از یکی از وبلاگهای بلاگفا است.

لازم به ذکر است خبر مربوطه توسط وبلاگ خبری بلاگفا تایید شده است.

هنوز اخبار دقیق تری در دسترس نیست.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50183


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 7:10 عصر | نظرات دیگران()
بهبود سرعت اینترنت تا شهریور

محدودیت‌های سرعت اینترنت تا شهریور امسال برطرف می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های ایجاد شده، توسعه و تجهیز باندهای موجود در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن حذف محدودیت‌های سرعت اینترنت کشور خواهد بود.

تقی‌پور همچنین از فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: اپراتور سوم، ارتباط تصویری مشترکان تلفن همراه را برقرار می کند.

وی به کاربرد ارزشمند این طرح مخابراتی اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از ارزش افزوده این طرح برای خدمات الکترونیک از جمله پرداخت الکترونیکی در سامانه بانکی است.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50184


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 7:8 عصر | نظرات دیگران()

فوریت‌ طرح افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم به تصویب مجلس رسید
استفساریه برای حقوق کارمندان

دنیای اقتصاد- نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز خود به یک فوریت طرح استفساریه‌ای رای دادند که در صورت نهایی شدن دولت را ملزم می کند حقوق کارمندان در سال 89 را متناسب با تورم افزایش دهد. این طرح در جلسه علنی دیروز و با امضای 22 نماینده تحت عنوان «طرح استفساریه جزء الف بند 7 ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور» و با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد اما در نهایت مجلس تنها به یک فوریت طرح رای مثبت داد و در نتیجه این طرح راهی کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شد تا مورد بررسی‌های کارشناسی قرار بگیرد. این طرح پس از آن ارائه شد که برخی نمایندگان مجلس گفتند دولت تصمیم داشته است بر اساس تفسیر خود از قانون بودجه سال 89 کل کشور، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را به میزانی کمتر از 10درصد (رقمی بین 30 تا 70هزار‌تومان) محدود کند. هنوز مقامات دولت به طرح استفساریه مجلس واکنش نشان نداده‌اند. ضمن اینکه دولت ضریب افزایش حقوق کارمندان در سال جدید را نیز اعلام نکرده است.

مجلس به یک فوریت طرح متناسب کردن افزایش حقوق 89 با تورم رای مثبت داد
استفساریه برای افزایش حقوق کارمندان

دنیای اقتصاد- نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌به یک فوریت طرح استفساریه ای رای دادند که در صورت تصویب نهایی، دولت را موظف می‌کند حقوق کارمندان را در سال 89 متناسب با نرخ تورم افزایش دهد. این در حالی است که گفته می‌شود دولت تصمیم داشته است بر اساس تفسیر خود از قانون بودجه سال 89 کل کشور، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را به میزانی کمتر از 10 درصد (رقمی‌ بین 30 تا 70 هزار تومان) محدود کند.
«طرح استفساریه جزء الف بند 7 ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور» البته در جلسه علنی دیروز مجلس به صورت دو فوریتی مطرح شده بود، اما نمایندگان با دو فوریت آن موافقت نکردند و تنها یک فوریت آن را با رای موافق 122 نفر از مجموع حدود 200 نماینده حاضر به تصویب رساندند.
این طرح که به امضای 22 نماینده مجلس از جمله غلامرضا مصباحی مقدم، جمشید انصاری و محمدرضا خباز، سه عضو شاخص کمیسیون اقتصادی رسیده بود، به آن دلیل در مجلس مطرح شد که با گذشت حدود دو ماه از آغاز سال 89 کارمندان دولت هنوز احکام حقوقی جدید خود را دریافت نکرده اند. این در حالی است که قرار بود شورای حقوق و دستمزد تا پایان فروردین ماه میزان افزایش حقوق کارمندان را تعیین کند.
محمدرضا خباز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس که در جلسه علنی دیروز به عنوان یکی از طراحان استفساریه یادشده نطق می‌کرد، با اشاره به احتمال عدم افزایش متناسب با تورم حقوق کارمندان دولت، از همکاران خود خواست به دو فوریت طرح یادشده رای مثبت دهند تا هرچه سریع‌تر وضعیت حقوقی کارکنان دولت مشخص شود. او به مذاکرات مجلس در زمان تصویب قانون بودجه 89 استناد کرد و گفت که بر اساس مراد قانونگذار از «جزء الف بند 7 ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور» دولت موظف به افزایش حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم است. موضوعی که در مقدمه توجیهی طرح استفساریه نیز به آن اشاره شده بود. در مقدمه این طرح آمده است: «به موجب ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور جلوگیری از کاهش قدرت خرید حقوق‌بگیران ثابت، دولت موظف است همه ساله ضریب حقوقی را حداقل به میزان تورمی‌که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود، افزایش دهد. همچنین در ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف شده تا افزایش حقوق را به تناسب نرخ تورم انجام دهد.» این مقدمه می‌افزاید: «قوانین بودجه در راستای قوانین دائمی و قانون برنامه توسعه تنظیم و تصویب می‌شود نه بر خلاف آنها. از طرفی اگر مقصود اصلاح قانون برنامه، یا تغییر احکام آن مطمح نظر باشد، هنگام تصویب این مورد در لایحه بودجه، نیاز به دو سوم آرای نمایندگان دارد. حال این سوال مطرح است که تصویب مفاد جزء الف بند 7 قانون بودجه سال 89 کل کشور بدون رعایت ماده 125 و 150 قوانین مذکور بوده یا رعایت مفاد این دو ماده الزامی است؟ و نظر به اینکه به‌زودی ضریب حقوقی از سوی دولت تعیین و ابلاغ و اجرا خواهد شد، روشن شدن موضوع قبل از آن بسیار فوریت دارد. لذا طرح [استفساریه جزء الف بند 7 ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور] با قید دو فوریت تقدیم می‌شود.» هرچند دو فوریت این طرح به تصویب نرسید و با تصویب تنها یک فوریت طرح یادشده، روند بررسی و تصویب احتمالی آن در کمیسیون و صحن علنی مجلس دست کم دو ماه طول خواهد کشید، اما در صورت تصویب نهایی این طرح، دولت موظف خواهد بود حقوق کارمندان را حداقل به اندازه درصد نرخ تورم اعلامی‌از سوی بانک مرکزی افزایش دهد.
در سوال استفساری این طرح استفساریه آمده است: «مفاد جزء الف بند 7 قانون بودجه سال 1389 کل کشور موضوع اجازه دولت به افزایش ضریب حقوقی (ضرایب ریالی) شاغلین، بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران بدون رعایت ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد یا با رعایت این دو ماده؟» طراحان در پاسخ این استفسار که در صورت تصویب نهایی به عنوان قانون به دولت ابلاغ می‌شود، آورده اند:‌ «تکلیف دولت به افزایش ضریب حقوقی شاغلین، بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران با رعایت مفاد ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و بدیهی است کسری اعتبار اجتماعی ناشی از این اجرا، از محل جزء ج بند 7 قانون بودجه سال 1389 کل کشور قابل تامین خواهد بود.»


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در پنج شنبه 89/2/23 و ساعت 10:57 صبح | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا