همه - خبر روز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به من نوری ببخش که در پرتوش میان مردم گام بردارم و در تاریکی ها بدان راه یابم و در شکّ و شبهه ها روشن شوم . [امام زین العابدین علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8
 

اختصاصی«جوان آنلاین»
حمایت مالی آمریکا از بهائیان مستمند!

فرزند یکی از اعضای فرقه ضاله بهائیت اقدام به راه اندازی تشکیلاتی برای حمایت از مستمندان این فرقه انحرافی کرده است.

 

فرزند یکی از اعضای فرقه ضاله بهائیت به اتفاق چند بهایی دیگر اقدام به راه اندازی تشکیلاتی برای حمایت مالی از مستمندان این فرقه انحرافی کرده است.

به گزارش« جوان آنلاین»، گفته می شود طی رایزنیهایی که این افراد با محافل آمریکایی انجام داد ه اند، هزینه و بودجه مورد نظر از سوی این کشور تامین می شود. خبر دیگری در همین زمینه حاکی است، یکی از اعضای فعال فرقه بهائیت در اصفهان که در زمینه تهیه پلاستیک ، کیسه فریزر و کیسه زباله فعالیت می کند، از حامیان مالی صندوق حمایت از بهائیان در این منطقه به شمار می آید



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 294562

منبع ما : http://www.javanonline.ir/Nsite/FullStory/?Id=294562


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 11:1 صبح | نظرات دیگران()

کیف انگلیسی

 


 
کیف انگلیسی 
 
چند درصد از افراد تراز اول سیاسی کشور در کشور های اروپایی درس خوندند ؟             

 

چند درصد از افراد تراز اول سیاسی کشور در کشور های اروپایی درس خوندند ؟ می دونید این ها چه طعمه های لذیذی برای سرویس های اطلاعاتی غرب بودند و  هستند . برای چه باید بورسیه به این کشور ها باشد چه کسی جوجه هایش را پیش روباه بزرگ کرد که ما کنیم . هر چند در این سالها اقداماتی در این زمینه صورت گرفت و بسیاری از دست ها قطع شد ولی حالا باید به شناسایی سیاسیون گرفتار و عامل دست اروپایی ها  و آمریکایی ها پرداخت در فتنه ی اخیر چوب عدم اقدام در این زمینه را خوردیم چه بسیار نخبگان که با عمل خود موجب اعجاب در جامعه حتی طرفداران خود شدند . آیا این ها عوض شدند یا عوضشان کردند ؟ آیا باور کردنی است کسانی که روزی برای اسلام می جنگیدند امروز در برابر ولایت سر بلند کنند ؟ کاش کسی تحقیق مختصری در این باره می کرد تا بفهمیم این نخ به کجا وصل است . از دوستان می خواهم تمام سیاسیونی که می شناسند و می دانند که در اروپا و آمریکا درس خوانده اند را در همین جا معرفی کنند شاید توجیهی پیدا کردیم.
 

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 89/2/28 و ساعت 10:56 صبح | نظرات دیگران()
توافق سرنوشت‌ساز؛ مبادله 1200 کیلوگرم اورانیوم در ترکیه

گروه سیاسی- بیش از 7 ماه پس از آنکه تیم مذاکره کننده ایران به وین رفت تا در جریان مذاکرات سه روزه‌ای با محوریت آژانس با طرف‌های درخواست کننده برای تبادل سوخت به نتیجه برسد، سرانجام ماجرا به تهران ختم شد و رؤسای جمهور ایران و برزیل و نخست‌وزیر ترکیه به توافقی سرنوشت‌ساز دست یافتند.

پس از مذاکرات وین که علاوه بر آژانس، نمایندگان روسیه، فرانسه و امریکا نیز به‌عنوان طرف‌های مذاکره با ایران حاضر بودند، رسانه‌ها و مقامات غربی اقدام به تدارک دور جدیدی از جنگ روانی کردند که بر مبنای آن ادعا شد ایران به‌دنبال وقت‌کشی و به پیشنهاد مبادله پاسخ منفی داده است. در مقابل این اظهارات علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس که مسئول تیم مذاکره کننده وین نیز بود تأکید کرد ایران با توجه به ملاحظات فنی و اقتصادی خود حاضر به ادامه مذاکرات است.

با این حال، طرف غربی که تصور می‌کرد ایران به دلیل رو به پایان بودن ذخیره اورانیوم رآکتور تهران حاضر است تمام شروط را بپذیرد تلاش کرد از این اهرم فشار سوءاستفاده کند اما تأکید رئیس‌جمهور درخصوص آغاز غنی‌سازی 20 درصد و دعوت از نمایندگان آژانس به ایران برای نظارت بر این فرآیند در دهه فجر، محاسبات طرف مقابل را برهم زد، به طوری که پس از تأیید آغاز غنی‌سازی 20 درصد در ایران که حاصل هر ماه فعالیت آن در مقیاس فعلی، دست کم یک و نیم کیلوگرم اورانیوم 20 درصد بود، موجب شد طرف مقابل بار دیگر به ابزار تهدید بر اساس تحریم متوسل شد.

در این شرایط مخالفت چین با اعمال دور جدید تحریم‌ها، استقبال سرد آلمان و مخالفت برزیل و ترکیه به‌عنوان دو عضو غیر دائم شورای امنیت شرایط را به‌گونه‌ای پیش برد که حتی برخی مقامات امریکایی ناامید از اعمال تحریم‌های مؤثر در شورای امنیت، به‌دنبال گزنیه تحریم‌های یکجانبه باشند.

اما سفر سال گذشته دکتر احمدی‌نژاد به برزیل که اولین سفر یک رئیس‌جمهور از ایران پس از انقلاب اسلامی به این کشور بود، تحولات جدیدی را رقم زد، به طوری که پس از این سفر و در آستانه سفر رئیس‌جمهور برزیل به ایران خبری منتشر شد مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد و داسیلوا با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کرده و موافقت اصولی ایران با پیشنهاد برزیل اعلام شده است.

مجموعه این تحولات سرانجام امروز به ایستگاه تهران رسید تا در یک توافق سه‌جانبه محل تبادل سوخت ترکیه و با نظارت ایران و آژانس اعلام شود. توافقی که احمدی‌نژاد پس از انجام آن به نشانه پیروزی دست خود را بالا برد.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان نیز سپس در نشست خبری مشترک با وزرای خارجه برزیل و ترکیه حاضر شد و با اشاره به توافقنامه صورت گرفته بین ایران، ترکیه و برزیل در خصوص تامین سوخت رآکتور تهران، مفاد این توافقنامه را قرائت کرد که به شرح ذیل است:

1-ما بر معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای، مواد مرتبط و حقوق تمامی اعضای ان پی تی از جمله جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت، تحقیق و همچنین چرخه سوخت را مورد تاکید قرار می‌دهیم.

2-اعتقاد راسخ خود در این مسئله را عنوان می‌کنیم که در فضای مثبت سازنده و غیر تقابلی دوری از همکاری و تعاملات آغاز شود.

3-‌معتقدیم تبادل سوخت هسته‌ای برای شروع همکاری در عرصه‌های مختلف خصوصا همکاری صلح‌آمیز تحقق می‌یابد.

4 - تبادل سوخت هسته‌ای حرکتی سازنده، رو به جلو و نقطه‌‌ شروعی برای همکاری بین ملت‌ها است؛ چنین حرکتی باید به همکاری مثبت و صلح‌آمیز هسته‌ای منجر شود و از هر‌گونه تقابل از جمله بیانات و رفتار تهدید‌آمیز که به حقوق جمهوری اسلامی ایران لطمه می‌زند، اجتناب گردد و همکاری هسته‌ای جایگزین آن شود.


5-در راستای اجرای مواد فوق، ایران با به امانت گذاشتن 1200 کیلو‌گرم اورانیوم کمتر غنی شده در خاک ترکیه موافقت می‌کند و این مواد در مالکیت ایران در ترکیه خواهد بود و ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امکان نظارت در آن را دارند.

6-ایران موافقت خود را در مورد مواد فوق به آژانس انرژی اتمی ظرف 7 روز اعلام می‌کند و متناسب با درخواست گروه وین متشکل از فرانسه، روسیه و آمریکا و آژانس جزئیات بیشتر تبادل سوخت از طریق توافقنامه قطعی و ترتیبات مربوط به توافقات ایران و گروه وین که در آن گروه وین نیز خود را متعهد به تحویل 120 کیلوگرم سوخت مورد نیاز رآکتور تهران می‌داند، شرح داده می‌شود.


7-از زمانی که گروه وین توافق خود را اعلام کرد، طرفین خود را ملتزم به اجرای مفاقد ماده 6 اعلام می‌کند و ایران نیز موافقت خود را با ارسال 1200 کیلوگرم "leu " ظرف یک سال اعلام کرده و گروه وین نیز متعهد می‌شود 120 کیلوگرم را به ایران تحویل دهد.

8-در صورتی که مفاد این موافقتامه مورد توجه قرار نگیرد، حسب درخواست ایران، ترکیه "leu " را به ایران برگشت می‌دهد.


9-ترکیه و برزیل برای شروع گفت و گوی گروه 1+5 در هر مکان از جمله ترکیه و برزیل حول نگرانی‌های مشترک استقبال می‌کند.

10-ترکیه و برزیل از رویکرد سازنده ایران در پیگیری حقوق و پایبندی به معاهده ان‌ پی تی قدردانی کرده و ایران نیز از اقدامات کشورهای دوست در این راستا و حمایت آنها تشکر می‌کند.

در عین حال سخنگوی وزارت خارجه ایران شرط اصلی انجام مبادله را امضای موافقت‌نامه با گروه وین دانست.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پس از امضای موافقت‌نامه توسط ایران، برزیل و ترکیه در مورد مسیری که به مبادله سوخت منتهی می‌شود، در جمع خبرنگاران گفت: ما این موافقت‌نامه را امضا کرده و آمادگی خود را برای مبادله سوخت اعلام کردیم. ظرف یک هفته از امروز که موافقت‌نامه بین ما، ترکیه و برزیل به امضا رسید ما این آمادگی برای مبادله را رسما به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام می‌کنیم و زمانی گروه وین شامل آژانس، آمریکا، فرانسه و روسیه رسما آمادگی خود را برای مبادله اعلام کنند، بحث کارشناسی ما با آنها شروع می‌شود تا جزئیات موافقت‌نامه برای مبادله را به امضا برسانیم.

وی افزود: در صورتی‌ که موافقت‌نامه بین ایران و گروه وین به امضا برسد ظرف یک ماه سوخت 3.5 درصد را به ترکیه ارسال می‌کنیم تا با نظارت آژانس و ایران این سوخت در آنجا نگهداری شود.

مهمانپرست ادامه داد: براساس موافقت‌نامه‌ای که بین ما و گروه وین به عمل می‌آید که جزئیات آن معلوم خواهد شد، سوخت 20 درصد را دریافت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور تحویل دهنده سوخت روسیه خواهد بود؟ اظهار داشت: این موارد جزئیاتی است که قرار است در موافقت‌نامه بین ما و گروه وین به نتیجه برسد.

سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: جزئیات فنی در مورد دریافت سوخت و موارد دیگر، بحث‌هایی است که بین ما و گروه وین به امضا خواهد رسید.

خبرنگار فارس از مهمان‌پرست پرسید در صورتی که که توافقی بین ایران و گروه وین صورت نگیرد، ایران چه اقدامی را انجام خواهد داد؟ که وی اظهار داشت: در بیانیه‌ای که امروز در حاشیه اجلاس ایران بین ایران، ترکیه و برزیل به امضا رسید ذکر شده که اگر این توافق به عمل نرسد و یا آنها (گروه وین) اعلام آمادگی نکنند یا به شکلی از انجام مبادله سوخت سرباز بزنند، سوختی که اگر قرار باشد ما به ترکیه بفرستیم آن را برمی‌گردانیم و یا اصلا اقدام نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه، شرط اصلی انجام مبادله را موافقتنامه‌ای دانست که با گروه وین امضا خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تولید سوخت 20 درصد در داخل کشور متوقف خواهد شد؟ اظهار داشت: هیچ فعالیت هسته‌ای در کشور ما متوقف نخواهد شد.

مهمان‌پرست همچنین گفت که نشست سه جانبه‌ای نیز بین وزاری خارجه ایران، برزیل و ترکیه عصر دیروز برگزار شده است.

همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امضای توافقنامه تبادل سوخت با ترکیه و برزیل حجت را برای مردم ما و مردم دنیا تمام کرد زیرا ایران با حسن نیت و در راستای شفاف سازی، آنچه مستلزم صلح، ثبات و حفظ انسجام ان.پی.تی. بود را انجام داده است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران گروه 15 در تهران و پس از امضای توافقنامه بین ایران، ترکیه و برزیل در خصوص تبادل سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ امروز روزی تاریخی است زیرا شاید برای اولین بار باشد که کشورهای در حال توسعه توانسته‌اند از جایگاه بین‌المللی خود استفاده کرده و برای اولین بار قدرت نمایی کنند و حرف حق خودشان را به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: این بار سه کشور ایران، ترکیه و برزیل توانستند با هماهنگی و همفکری، یک کلام و بیان حقی را به گوش جهانیان برسانند و امروز در حمایت از ایران بیانیه‌ای صادر شد که حق ایران را در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به خصوص غنی‌سازی اورانیوم به رسمیت شناختند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: بر اساس معاهده NPT، غنی سازی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق ماست. امروز به طور روشن این موضوع از سوی برزیل و ترکیه اذعان شد و این حق را به رسمیت شناختند.

وی با بیان اینکه 9 ماه از تقاضای ایران برای تأمین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کرده بود می‌گذرد، اظهار داشت: همه شاهدند که برای سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران که یک امر تجاری و ساده است که چه شرایط خاصی را پیش روی ما گذاشتند ولی ما برای چندمین بار حسن نیت، تفاهم و همکاری بیش از حد خودمان را اعلام کردیم و پذیرفتیم که تبادل سوخت انجام شود.

صالحی گفت: موردی که آنها خیلی بر آن اصرار کردند این بود که باید سوخت اولیه ایران در کشور دیگری تودیع می‌شد که این نیز مورد پذیرش قرار گرفت و قرار شد جزئیات تبادل سوخت براساس موافقت‌نامه‌ای که بعداً بین ایران و گروه وین به امضا خواهد رسید، روشن شود. ما برای تودیع سوخت در ترکیه اعلام آمادگی کردیم و تنها بهانه آنها به این صورت رفع می‌شود ولی به نظر ما اینها همه بهانه بوده است و یقیناً از این به بعد آنها به دنبال بهانه‌جویی‌هایی دیگری خواهند بود.

صالحی تصریح کرد: این بار برای مردم ما و تمام دنیا حجت تمام شد که ایران با حسن نیت و در راستای شفاف‌سازی و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جامعه بین‌المللی هر آنچه که مستلزم صلح، ثبات و حفظ انسجام معاهده NPT بود، انجام داد.

صالحی افزود: امروز یک روزی تاریخی و به یادماندنی است و من این دستاورد بزرگ را به مقام معظم رهبری، ملت و رئیس جمهور کشورمان تبریک می‌گویم.

 

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=50402


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 89/2/27 و ساعت 1:25 عصر | نظرات دیگران()

جوان بررسی می کند
نقشه تشکیلاتی آقازاده ها

آقازاده ها،اینک در شرایط و اقتضائات جدید، به یک سازماندهی ،یک شبکه و یک پیوند جریانی نو ظهورهمت گماشته اند.

آقازاده ها، پدیده هایی که در پیوند «قدرت» و« ثروت» امتیازجویی و ویژه خواری را هماره در دستورکارخود داشته اند،اینک در شرایط و اقتضائات جدید، به یک سازماندهی ،یک شبکه و یک پیوند جریانی نو ظهورهمت گماشته اند.
زادگان مردان بزرگ که در لغت نامه دهخدا آقازاده نامیده می شوند در طول 20 سال گذشته به شکل یک طبقه ،نفوذ قابل توجهی را دربدنه بروکراتیک کشور داشته اند.
دست یابی به قراردادهای خاص،اعمال نفوذ در پروژه های بزرگ اقتصادی و...همگی منجر به این شد که بزرگ زادگانی در پیوند با «نوکیسگان» و« قدرت پیشگان» و در سایه «نام» ها،مصونیت یافته و فربگی اقتصادی و طبقه اجتماعی خاصی را برای خود دست و پا کنند.

اسپانسر قدرت
این طیف که به صرفا به آقازادگان اقتصادی شهرت داشته اند در برهه های مختلف، همچون یک اسپانسر برای قدرت هایی که منافع آنان را تضمین می کردند به عابر بانکی تبدیل می شدند که نقش آن ها تنها تغذیه تلاشگرانی بود که سودای قدرت داشتند،قدرتی که سهم سپاری به یاری کنندگان را وظیفه محتوم خود می دانست.
اما طیف دیگر آقازاده ها در این سال ها گرچه همان اشرافیت را دنبال می کردند اما رویش و تلاش آنان رنگی و بوی دیگری نیز داشت.این آقازاده ها که در دوران اصلاح طلبان و به مدد پدران خود واردعرصه سیاسی شدند،تحصیلات خود را در خارج از کشور انجام داده و یا هم اکنون در حال تحصیل هستند و با نگاهی واداده به غرب در کنار پدران جای گرفتند.پدران را از رویا رویی با غرب بر حذر داشته و بیم هایشان از جنس مرعوبیت بود.این آقازاده ها که در دوران فتنه نیزمجال دیگری برای دیکته نظرات خود داشته اند سخت پدران را کانالیزه کردند ونهایتا سه راه فراروی پدران قرار نهادند.راه اول اطاعت از پسران بود و ننگ .راه دوم سکوت شد و انگ و راه سوم نا بهنگامی شد و درنگ.یعنی درست آن چیزی که ملت آنان را خواص مردودی نامیدند.

آقازاده های سیاسی
این اما تمام ماجراهای پدران وپسران نبود. برخی از آقازاده هایی که همچنان در خارج از کشور بسر می برند به مثابه اتاق فکر درسوزو گذار با گفتمان غرب و دل و دلدادگی با مفاهیم سکولار، جان و عقل خویش را متمایل به بیگانه کرده و حتی تحت نفوذ،تعلیم و تربیت سرویس ها ی غربی قرار گرفته اند.بی شک خودباختگی این افراد و دگردیسی غیر قابل کتمان چالش اساسی است که با حضور آنان رقم خواهد خورد.تضمین شغلی به جهت نام ونشان، آسیبی است که می تواند مدیریت کشور را با نقاط ضعف عمده ای مواجه سازد چرا که متد و روش اینان نه باور به فرهنگ خود دارد و نه دلبستگی به آن.

تحت تعلیم سرویسهای غربی
این آقازاده ها که بدون تجربه سیاسی تنها در محافل و پاتوق های سیاسی رشد یافته اند،با سینه گشادن به سوی تعالیم سرویس های غربی حداقل اقدام آنان ظاهر شدن به شکل قفل در امور ملت بوده و در شکل نهایی آن فروپاشاندن سیستم.این آقازاده این روزها البته میزبان فرزند زادگان دیگری نیز هستند که در ایام فتنه سازماندهی شده بودند و راه پدران سیاسی خویش با اتکاء به مصونیت سیاسی آنان می پیمودند.این آقازاده ها که بی شک نقش «پیغام رسان» را دارند به ایفای نقش خود درقالب یک کانال ارتباطی تلاش می ورزند و خواست ها و نیازهای سران فتنه را به لینک های خارج از کشور انتقال داده و با تعالیم سرویس های غربی پیام ها را به داخل کشو منتقل می سازند.

 آقازاده ای  در قامت پیک!
درهمین راستا سفردختر یکی از بازداشتگان (وابسته به یک سازمان  منحله سیاسی ) اخیر در روزهای گذشته  به یکی از کشورهایی که مهد و پذیرای آقا زاده ها می باشند در همین راستا قابل ارزیابی است.جالب توجه در این میان اینکه وی پیش از عزیمت خود با سران فتنه دیدار داشته و جلساتی رانیز با آنان برگزار کرده و سپس راهی مسافرت شده است.

پیوند آقازاده های نوع اول و دوم
در همین راستا به نظر می رسد با توجه به رصد این فعالیت ها می توان گفت که در حال حاضر پیوندی میان آقازاده های اقتصادی و آقازاده های طیف دوم صورت گرفته که هدفش ایجاد یک تشکیلات منسجم می باشد .آقازاده های اقتصادی اسپانسر آقازاده های طیف دوم بوده واین طیف نیز به فعالیت های ارتباطی و تشکیلاتی مرتبط با عناصر داخلی و خارجی می پردازند.
کوتاه و خلاصه اینکه با توجه به موارد گفته شده می توان گفت این آقازاده های مجتمع در تشکیلات جدید که بنا است در آینده ای نزدیک وارد ایران شوند با حفظ ارتباطات خود، به سه دسته تقسیم می شوند.
دسته اول آقازاده های اقتصادی هستند که با توجه به فعالیت خود مالی خود در خارج از کشور که حتی وسعت یافته ،قرار است به عنوان اسپانسر وارد عمل شوند.
دسته دوم آقازاده هایی هستند که با توجه به آموزش های دریافتی و تحصیلات خود قراراست به عنوان نیروی فکری – اندیشه ای فعال شوند.
دسته سوم نیزآقازاده هایی هستند که تشکیلاتی بوده و قرار است با توجه به لینک های فعال شده در خارج از کشوربه سرپل بسیاری از ارتباطات تبدیل شوند.
درخاتمه باید گفت با شکل گیری این تشکیلات و با توجه به حوادث آینده باید منتظر ماجرای جدیدی ازنقش آفرینی این پدران و پسران بود.






  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 294400

منبع ما : http://www.javandaily.com/Nsite/FullStory/?Id=294400


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 89/2/27 و ساعت 12:27 عصر | نظرات دیگران()


ارسال تقویم فتنه گران به رسانه های خارجی

فتنه گران ضمن بررسی تقویم تدوین شده فتنه بویژه بر روی مناسبت های خرداد ماه تا 18 تیر برارسال این تقویم به رسانه های خارجی جهت ...

 

جریان فتنه در آخرین تلاش های ساختارشکنانه خود که در مناسبت های اخیر با شکست مواجه شده تمامی ارتباطات،تلاش ها و رایزنی های خود را به میدان آورده تا بتواند فرقه مرده خویش را فعال نماید.
به گزارش«جوان آنلاین»،دریکی از جلسات فتنه گران ضمن بررسی تقویم تدوین شده فتنه، بر روی مناسبت های خرداد ماه تا 18 تیر بحث ویژه ای صورت گرفته و بر ارسال این تقویم و برنامه های اتخاذی در این ایام به رسانه های خارجی جهت انتشار و بزرگنمایی آن تاکید شده است.
گفتنی است این اقدام سران فتنه در حالی صورت می گیرد که آنان کماکان در توهمات خویش غوطه ور بوده و پیام ملت را در برهه ها و مناسبت های مختلف درک نکرده و کماکان به دنبال دوری از ارزش های موردتاکید ملت می باشند.



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 294522

منبع ما : http://www.javandaily.com/Nsite/FullStory/?Id=294522


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 89/2/27 و ساعت 12:26 عصر | نظرات دیگران()


موافقت ایران با ‌امانت گذاشتن 1200 کیلو‌گرم اورانیوم در خاک ترکیه

ایران با به امانت گذاشتن 1200 کیلو‌گرم اورانیوم کمتر غنی شده در خاک ترکیه موافقت می‌کند و این مواد در مالکیت ایران در ترکیه خواهد بود.

در توافقنامه ایران، ترکیه و برزیل که صبح امروز به امضای وزرای امور خارجه سه کشور رسید، تأکید شد: ایران با به امانت گذاشتن 1200 کیلو‌گرم اورانیوم کمتر غنی شده در خاک ترکیه موافقت می‌کند و این مواد در مالکیت ایران در ترکیه خواهد بود و ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امکان نظارت در آن را دارند.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز دوشنبه در نشست خبری مشترک با وزرای خارجه برزیل و ترکیه، با اشاره به توافقنامه صورت گرفته بین ایران، ترکیه و برزیل در خصوص تامین سوخت رآکتور تهران، مفاد این توافقنامه را قرائت کرد که به شرح ذیل است:
1- ما بر معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای، مواد مرتبط و حقوق تمامی اعضای ان پی تی از جمله جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت، تحقیق و همچنین چرخه سوخت را مورد تاکید قرار می‌دهیم.
2- اعتقاد راسخ خود در این مسئله را عنوان می‌کنیم که در فضای مثبت سازنده و غیر تقابلی دوری از همکاری و تعاملات آغاز شود.
3- ‌معتقدیم تبادل سوخت هسته‌ای برای شروع همکاری در عرصه‌های مختلف خصوصا همکاری صلح‌آمیز تحقق می‌یابد.
4 - تبادل سوخت هسته‌ای حرکتی سازنده، رو به جلو و نقطه‌‌ شروعی برای همکاری بین ملت‌ها است؛ چنین حرکتی باید به همکاری مثبت و صلح‌آمیز هسته‌ای منجر شود و از هر‌گونه تقابل از جمله بیانات و رفتار تهدید‌آمیز که به حقوق جمهوری اسلامی ایران لطمه می‌زند، اجتناب گردد و همکاری هسته‌ای جایگزین آن شود.
5- در راستای اجرای مواد فوق، ایران با به امانت گذاشتن 1200 کیلو‌گرم اورانیوم کمتر غنی شده در خاک ترکیه موافقت می‌کند و این مواد در مالکیت ایران در ترکیه خواهد بود و ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امکان نظارت در آن را دارند.
6- ایران موافقت خود را در مورد مواد فوق به آژانس انرژی اتمی ظرف 7 روز اعلام می‌کند و متناسب با درخواست گروه وین متشکل از فرانسه، روسیه و آمریکا و آژانس جزئیات بیشتر تبادل سوخت از طریق توافقنامه قطعی و ترتیبات مربوط به توافقات ایران و گروه وین که در آن گروه وین نیز خود را متعهد به تحویل 120 کیلوگرم سوخت مورد نیاز رآکتور تهران می‌داند، شرح داده می‌شود.
7- از زمانی که گروه وین توافق خود را اعلام کرد، طرفین خود را ملتزم به اجرای مفاقد ماده 6 اعلام می‌کند و ایران نیز موافقت خود را با ارسال 1200 کیلوگرم "leu " ظرف یک سال اعلام کرده و گروه وین نیز متعهد می‌شود 120 کیلوگرم را به ایران تحویل دهد.
8- در صورتی که مفاد این موافقتامه مورد توجه قرار نگیرد، حسب درخواست ایران، ترکیه "leu " را به ایران برگشت می‌دهد.
9- ترکیه و برزیل برای شروع گفت و گوی گروه 1+5 در هر مکان از جمله ترکیه و برزیل حول نگرانی‌های مشترک استقبال می‌کند.
10- ترکیه و برزیل از رویکرد سازنده ایران در پیگیری حقوق و پایبندی به معاهده ان‌ پی تی قدردانی کرده و ایران نیز از اقدامات کشورهای دوست در این راستا و حمایت آنها تشکر می‌کند.



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان / کد خبر 294548

منبع ما : http://www.javandaily.com/Nsite/FullStory/?Id=294548


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 89/2/27 و ساعت 12:25 عصر | نظرات دیگران()
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)؛
برگزاری جشن تولد توسط رهنورد برای هوادار گروهک‌های مارکسیستی

زهرا رهنورد و چند تن از زنانی که همسرانشان در جریان فتنه 88 بازداشت شده‌اند، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در منزل مسعود مرادی باستانی از هواداران گروهک‌های چپ مارکسیستی حضور یافته و جشن تولد برگزار کردند.

به گزارش رجانیوز، علاوه بر رهنورد، ژیلا بنی‌یعقوب (همسر احمدی امویی)، فخرالسادات محتشمی‌پور (همسر تاج‌زاده) و مهسا امرآبادی (همسر باستانی) نیز در این جشن تولد حضور داشته‌اند.

زهرا رهنورد چند روز قبل نیز در حمایت از پنج تروریست اعدام شده و در اظهاراتی نزدیک به ارتداد، اساساً حکم اعدام و قصاص را زیر سؤال برد. از اظهارات بیاد ماندنی وی در خردادماه 88، مصاحبه جالب وی با بی‌بی‌سی فارسی و ادعای تقلب در انتخابات بر این مبنا بود که مگر می‌شود مردم لرستان داماد خود و مردم آذربایجان فرزندشان را رها کرده و به موسوی رأی نداده باشند.

همچنین مهسا امرآبادی همسر مرادی باستانی نیز مدتی در بازداشت بوده اما پس از آزادی به فعالیت‌های قبلی خود ادامه می‌دهد.

پس از این جشن تولد، تعدادی از جوانان حزب مشارکت و کارگزاران نیز به منزل باستانی رفته‌اند که در میان این افراد، محمد مرعشی فرزند حسین مرعشی هم حضور داشته است.

مسعود باستانی از اعضای رسانه‌ای جریان فتنه و هوادار گروهک‌های چپ مارکسیستی است که وکیل وی اواخر هفته آینده از تأیید حکم محکومیت موکلش به 6 سال حبس تعزیری و 34 میلیون تومان جزای نقدی در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

منبع ما : http://rajanews.com/detail.asp?id=50379


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 89/2/27 و ساعت 12:12 عصر | نظرات دیگران()
نبویان و شاکری؛ میهمانان امشب یامین‎پور

برنامه تلویزیونی "دیروز امروز فردا" با حضور حجت الاسلام سیدمحمود نبویان استاد موسسه امام خمینی و مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی ایثارگران ساعت22:20 به روی آنتن شبکه سه می رود.

به گزارش رجانیوز، برنامه چالشی دیروز امروز فردا که هر هفته سه شب از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، امشب با موضوع "دینداری سکولار؛ دینداری انقلابی" بعد از خبر ساعت 22 میهمان است.
حجت الاسلام سید محمود نبویان، استاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در حوزه کلام جدید و فلسفه است. مجتبی شاکری فعال سیاسی و عضو جمعیت ایثارگران است.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 89/2/27 و ساعت 12:10 عصر | نظرات دیگران()

سرکرده کومله: با تشکر از موسوی و کروبی، به کارتان ادامه دهید

 

احزاب و سازمان های مخالف باید به هم نزدیک شوند و اگر این طور نبود آن تظاهرات ها که در روز عاشورا به اوج خود رسید، نمی توانست اتفاق بیفتد؛ حوادث روز عاشورا محصول چه بود؟ اگر یک نوع اجماع بین گروهها و سازمانها و هم صدایی و همکاری وجود نداشت، پس چطور این چیزها اتفاق افتاد؟

 

به دنبال حمایت علنی سران فتنه سبز از تروریست های وابسته به گروهک های منافقین، پژاک و تندر، سرکرده گروهک ورشکسته و جنایتکار کومله در رسانه های عربی آفتابی شد و با فتنه سبز ابراز همبستگی کرد.
به گزارش کیهان، عبدالله مهتدی در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه و دویچه وله از موضع اخیر موسوی و کروبی در حمایت از تروریست های اعدام شده قدردانی کرد و گفت احزاب و سازمان های مخالف باید به هم نزدیک شوند و اگر این طور نبود آن تظاهرات ها که در روز عاشورا به اوج خود رسید، نمی توانست اتفاق بیفتد. حوادث روز عاشورا محصول چه بود؟ اگر یک نوع اجماع بین گروهها و سازمانها و هم صدایی و همکاری وجود نداشت، پس چطور این چیزها اتفاق افتاد؟ من به وجود آمدن یک همکاری بزرگ سیاسی را ضروری می دانم و فکر می کنم حتی خشت های اولیه اش را هم بشود در خارج از کشور گذاشت؛ نه به عنوان بدیلی برای کنار زدن داخل بلکه به عنوان مکمل و موازی حرکت داخل. اصلا آن چیزی که ما رنج می بریم، فقدان سازمان سیاسی و فقدان رهبری سیاسی کافی و فقدان حرکت متمرکز است که بتواند به جنبش سمت و سو دهد.
وی موضع موسوی و کروبی علیه اعدام تروریست ها را «ناکافی اما گامی به جا و در مسیری درست» ارزیابی کرد.
گفتنی است گروهک تروریستی کومله در سال های آغازین و پرتنش اول انقلاب و سپس در طول دوران جنگ تحمیلی نقش بازوی ترور را برای سرویس جاسوسی آمریکا و سپس استخبارات رژیم عراق ایفا می کرد و حتی از کشتار شهروندان بی گناه کرد هم با وحشیانه ترین شیوه ها مضایقه نکرد. این گروهک به همراه گروهک های دموکرات و پژاک و برخی وابستگان افراطیون مدعی اصلاح طلبی، تلاش گسترده ای ترتیب داد تا با ارعاب و به زور تهدید به بمب گذاری و ترور شهرهای کردستان را به تعطیلی بکشاند اما با مقاومت مردم مواجه شد.
همزمان داریوش همایون وزیر اطلاعات صهیونیست رژیم پهلوی، گروهک فدائیان خلق و جبهه ملی، و گروهک ادوار تحکیم لقب پیشمرگ کرد! را به تروریست های مزدور سازمان های جاسوسی بیگانه اطلاق کردند که بی شباهت به لقب اهدایی موسوی به آشوبگران حرمت شکن در روز عاشورا (مردان خداجو) نیست.

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/26 و ساعت 11:22 عصر | نظرات دیگران()
کروبی سرانجام پیگیر درمان بیماریش شد

شبکه ایران: چندی پیش، برخی منابع خبری از ابتلای مهدی کروبی به یک بیماری خبر دادند و نوشتند که شیخ اصلاحات با بیماری سرطان دسته و پنجه نرم می کند.

بعد از انتشار این خبر، حسین کروبی، پسر مهدی کروبی مدعی شد که "قرص‌های سرطان‌زای روسی" برای خوراندن به پدرش وارد ایران شده است.

به فاصله چند روز، فاطمه کروبی، همسر شیخ اصلاحات هم گفت که اگر همسرش سالم است اما اگر در آینده مریض شود ممکن است در اثر اسپری پاشیده شده به صورت او باشد.

با این حال، آقای کروبی همان زمان ادعاهایی مبنی بر اینکه وی از طریق پاشیدن مواد مسموم دچار بیماری شده را تکذیب کرد.

گرچه شیخ اصلاحات به مواگزات موضع گیری هایش علیه جمهوری اسلامی، خبر بیماریش را نیز تکذیب کرد اما سایت جوان آنلاین امروز خبر داد که "بیماری مهدی کروبی منجر به تشکیل پرونده پزشکی برای وی در یکی از بیمارستان ها شده است."
این سایت به نقل از یک منبع آگاه، ضمن تکذیب سلامت کروبی گفت: اخیرا با مراجعه مهدی کروبی به یکی از بیمارستان های مرکزی تهران پرونده پزشکی بدون نام و به شکل غیر قانونی برای وی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: یک تیم اورولوژیست به سرپرستی دکتر «م.ن» مسئولیت انجام آزمایشات مربوطه را داشته و دربررسی های انجام شده ابتلای وی به عفونت شدید مجاری کلیوی محرز شده است.
گفتنی است چندی پیش یک فعال سیاسی در ستون نگاه یک روزنامه صبح، از آقای کروبی خواسته بود در این روزها از ظلم هایی که در حق نظام و مردم کرده است، استغفار کند.

منبع ما : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50327


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در یکشنبه 89/2/26 و ساعت 11:20 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا