زمستان 88 - خبر روز
پرگویی، حکیم را می لغزاند و بردبار را ملول می کند، پس پرگویی مکن که به ستوه آوری و کوتاهی مکن که خوار گردی . [امام علی علیه السلام]
امروز: یکشنبه 03 اسفند 5

دیکتاتور بزرگ ( میر آدولف موسوی) / ویدئو

1993 - دیکتاتور بزرگ (
میر آدولف موسوی) / ویدئو
10:26 قبل از ظهر
به سیک فیلم های صامت چارلی چاپین



مشاهده با
حجم 9 مگابایت (wmv)



دانلود با حجم 2 مگابایت (3gp)


تقدیم به دوستاران فرانیوز


سازنده کلیپ های موبایل مبارز

http://faranews.ir/  منبع ما

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/10/22 و ساعت 10:55 صبح | نظرات دیگران()
سخنان متفاوت هاشمی درباره محور وحدت و مرزبندی با بیگانه

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که پس از نمازجمعه پرحاشیه 26 تیرماه سال جاری، کمتر به اظهارنظر علنی درخصوص حوادث پس از انتخابات اقدام کرده بود، امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی اظهارات متفاوتی بیان کرد.

به گزارش رجانیوز، هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب، تاکید کرد که اگر محورهای اساسی بیانات ایشان رعایت شود، جایی برای اختلاف باقی نمی‌ماند.

وی افزایش اختلافات میان نیروهای سیاسی را مهم‌ترین مشکل کشور خواند و گفت: ریشه این اختلافات باید با عقلانیت شناسایی و خشکانده شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب، اجماع بر محور قانون و دوری از اقدامات خودسرانه را از جمله محورهای اساسی در این بیانات عنوان کرد و افزود: اگر این دو رعایت شود، جامعه به حالت تعادل نزدیک خواهد شد و جایی برای اختلاف باقی نمی‌ماند.

هاشمی که راه‌حل پایان اختلافات را رعایت محورهای بیانات رهبر انقلاب خواند، در ادامه به مرزبندی با نیروهای بیگانه که قصد سوء استفاده از فضای موجود را دارند، پرداخت.

وی با اشاره به اوضاع جهانی، منطقه و حضور نظامی کشورهای غربی در مرزهای زمینی و آبی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: یکدلی و وحدت در میان نیروهای سیاسی و مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز است و همه باید با گذشت و فداکاری زمینه‌های آن را فراهم کنند.

هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: دشمنان خارجی به وضعیت فعلی کشور و افزایش اختلافات دل بسته‌اند و این در سخنانشان قابل مشاهده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اقدامات برای حل مسائل موجود و رفع اختلافات باید با درک اهمیت زمان صورت پذیرد و اتلاف وقت می‌تواند فرصت‌ها را نابود کند.

هاشمی‌رفسنجانی که در جمع اعضای شورای مرکزی نمایندگان ادوار مجلس که اغلب اعضای آن را نیروهای حامی کاندیداهای شکست‌خورده تشکیل می‌دهند، سخن می‌گفت در پاسخ به سوال یکی از حاضران تصریح کرد: سکوت نکرده‌ام و همواره برای کمک به حل مشکلات بدون جنجال خبری تلاش خود را کرده‌ام.

وی افزود: راه‌حل‌هایی را به تشخیص خود برای حل مشکلات پیش‌آمده قبلا بیان کرده‌ام و تکرار مداوم آن را ضروری نمی‌بینم، مضافا اینکه متاسفانه برخی آلوده به اغراض سیاسی و جناحی دنبال جوسازی و ایجاد جنگ روانی در کشور هستند که ادامه این روند را به صلاح کشور نمی‌دانم.

اشاره هاشمی رفسنجانی به پیشنهادات خود در خطبه نمازجمعه تهران است که برخی از این موارد توسط میرحسین موسوی نیز در بیانیه آخر وی تکرار شد.

اگرچه به نظر می‌رسد اظهارات هاشمی‌رفسنجانی متأثر از حماسه تاریخی 9 دی است و همان‌طور که این حضور فوق‌العاده، موسوی را نیز به نوعی عقب‌نشینی در پذیرش تلویحی قانونی بودن دولت واداشت، هاشمی نیز ناگزیر از شفاف‌تر کردن موضع خود شده است، با این حال، همین سخنان متفاوت و تأکید بر محور رهبری نیز موجب افزایش سرخوردگی فتنه‌گران خواهد شد.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=42730


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در سه شنبه 88/10/22 و ساعت 7:28 صبح | نظرات دیگران()

 

 

فیلم

اقداماتی که اوباما علیه ایران انجام داد!
 
اقداماتی که اوباما علیه ایران انجام داد!

http://yjc.ir/news/Movie/380.wmv


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/10/21 و ساعت 7:4 عصر | نظرات دیگران()
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد  ....
خشم‌کاربران اینترنت از اقدام ضداخلاقی فرقه سبز

این فیلم که حاوی صحنه های خشن و ضد اخلاقی فرقه سبز است، با واکنش شدید کاربران اینترنت مواجه شده است.

به گزارش شبکه ایران، حامیان میرحسین موسوی که در روز عاشورا دست به هتک حرمت سیدالشهدا(ع) زدنده اند، در تازه ترین اقدام خود فیلمی از رفتار خشن خود با ماموران انتظامی را با منتشر کرده اند.

در حالیکه آقای موسوی در بیانیه آخر خود، اغتشاشگران روز عاشورا را "مردم خداجوی" نامیده، انتشار این فیلم پرده از هویت واقعی آشوبگران برداشته است.

در این فیلم، عده ای از حامیان آقای موسوی که در حال تخریب اموال عمومی هستند، با مشاهده یکی از مامورین نیروی انتظامی به سوی وی حمله می کنند و پس از ضرب و شتم شدید این مامور، در اقدامی ضد اخلاقی سعی در برهنه کردن او دارند.

این افراد که نمادهای سبز به همراه دارند، همچنین با توهین به این مامور او را تحت فشار قرار می دهند، تا به رهبر انقلاب توهین کند. (به دلیل رفتار غیر اخلاقی آشوبگران که بخشی از آن در این فیلم به نمایش در آمده، و از آنجایی که انتشار آن خلاف اخلاق، قانون و عرف است، شبکه ایران از انتشار آن صرف نظر کرد.)

پس از پخش گوشه ای از رفتار فرقه سبز در هتک حرمت روز عاشورا از رسانه ملی هم، مسئولان صدا و سیما اعلام کردند که این صحنه ها تنها گوشه ای از اقدامات حامیان آقای موسوی در روز عاشورا بوده است و سایر فیلم ها به دلیل غیر اخلاقی بودن و جسارت بی پروا به مقدسات، امکان پخش از رسانه ملی را ندارند.

برخورد حامیان موسوی با مامور نیروی انتظامی به قدری دردناک و خشن است که بر اساس گزارش سایت یوتیوب، این فیلم در میان فیلم هایی جای گرفته است که با محدودیت سنی برای نمایش مواجه هستند.

در حالیکه انتشار این فیلم با واکنش منفی اکثر وبلاگنویسان و کاربران اینترنت همراه و به گفته آنان باعث جریحه دار شدن احساسات و اعتقاداتشان شده است، حامیان فرقه سبز با افتخار این فیلم را به یکدیگر ارسال کرده و از آن به عنوان "یادگار عاشورا" نام می برند!

سایت ضد انقلابی بالاترین که توسط جمعی از سیاسیون فراری در کانادا مدیریت می شود، محل اصلی انتشار این فیلم ضد اخلاقی است.

پیش از این نیز علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با نقل قول از یک طلبه جوان که در روز عاشورا در حال رفتن به سمت دانشگاه شریف بوده است، از رفتار غیراخلاقی عوامل جریان فتنه در این روز پرده برداشت.

وی به نقل از این طلبه جوان گفت: "عده‌ای از عوامل جریان فتنه با حمل پارچه‌های سبز، پوشش‌های نامناسب و آرایش غلیظ، سوار اتوبوس شده و در رفتاری غیرانسانی و غیر اخلاقی اقدام به نمایش عریان بخشی از اندام خود کرده و به مغازله و اعمال منافی عفت با یکدیگر پرداختند."

با وجود دلایل مختلف مبنی بر عدم اعتقاد بخش زیادی از اعضای فرقه سبز به شعائر دینی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی پس از اغتشاشات روز عاشورا، آشوبگران و توهین کنندگان به روز عاشورا را "مردم خداجوی" و "عزاداران حسینی" نامیدند و از برخورد مردم با این افراد ابراز ناراحتی کردند!

آنان همچنین مدعی شدند که فرقه سبز، اخلاق مدار و مخالف خشونت است.

کروبی حتی با توهین به مردم انقلابی تهران، افرادی را که قصد داشتند تا جلوی آشوبگران را بگیرند، "جمعی وحشی" نامید.

با این حال، عده ای از حامیان گروه سبز به صفتی که آقای موسوی برای آنان به کار برد، اعتراض و اعلام کردند که آنان هرگز خداجو نبوده و نیستند.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=42712


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/10/21 و ساعت 5:49 عصر | نظرات دیگران()
دانشگاه آکسفورد: لباس باز و بدن‌نما ممنوع

دانشگاه آکسفورد انگلستان ضوابط و مقررات خاصی را برای پوشش دانشجویان و بخصوص موی سر دانشجویان و اصلاح صورت دانشجویان پسر در نظر گرفته است.

به گزارش فارس، طبق قوانین دانشگاه آکسفورد انگلستان، به معاون رئیس دانشگاه اختیار داده شده است تا تمام مقررات مربوط به لباس دانشگاهی که در ذیل می‌آید را اجرا کند.

- فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه باید لباس بلند، گشاد و روپوش‌های رنگی مصوب دانشگاه را بپوشند.

- اعضای دانشگاه نیز لباس بلندی را می‌پوشند که معاون دانشگاه بعد از مشاوره‌ها و صلاحدید با روسای دانشکده‌ها، انجمن‌های دیگر و موسسات تصویب کرده‌اند.

- افرادی که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر هستند و دارای مدرک آکسفورد می‌باشند باید لباس مناسبی با کد دانشگاهی بپوشند.

- تمام افراد دانشگاه باید لباس دانشگاهی بپوشند برای مثال:

مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید ساده کراوات و جوراب استفاده کنند.
زنان نیز باید دامن تیره یا شلوار، بلوز سفید، کراوات سیاه، کفش سیاه و در صورت نیاز یک کت تیره بپوشند.

ظاهر عمومی (وضعیت ظاهری کلی)
دانشجویان ترغیب می‌شوند تا در مراسم عمومی دانشگاه لباس رسمی بپوشند و از لباس‌های نامناسب پرهیز کنند.

- مردان باید ظاهر مناسب و تمیز داشته باشند. لباس باز و بدن‌نما نامناسب است. مو باید رنگ طبیعی داشته باشد و از مدل‌های افراطی پرهیز شود. خط رش‌ها نباید بیش از اندازه بلند باشند بلکه باید مرتب کوتاه شده باشند.

- ریش بزی، گوشواره و دیگر موارد مشابه غیرقابل پذیرش است.

- زنان نیز باید ظاهری آراسته و مناسب داشته باشند. لباس زنان نباید پشت‌باز یا بدون آستین، تنگ و بالای زانو باشد. اندازه لباس،‌ دامن و شلوارک باید تا زانو باشد.

- مدل مو و آرایش باید تمیز، مرتب و به دور از مدل‌های افراطی و رنگ‌های غیرمتعارف باشد. همچنین خالکوبی مجاز نیست و در صورت وجود باید پوشیده باشد.

- برای همه، پوشش کفش در محیط‌های عمومی الزامی است.

تمام افراد دانشگاه باید لباس دانشگاهی بپوشند. برای مثال:
- مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید ساده کراوات و جوراب استفاده کنند.
- زنان نیز باید دامن تیره یا شوار، بلوز سفید، کراوات سیاه، کفش سیاه و در صورت نیاز یک کت تیره بپوشند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=42716


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/10/21 و ساعت 5:48 عصر | نظرات دیگران()
در میزگرد برنامه رو به فردا مطرح شد
کلهر: سران فتنه با مصداق‌های دروغ از غیرت حامیان خود سوءاستفاده کردند/ خوش‌چهره: دلجویی از معترضان، صدور حکم محارب برای براندازان

برنامه تلویزیونی "رو به فردا" که طی روزهای اخیر در محافل رسانه‌ای از آن به‌عنوان "90 سیاسی" یاد می‌شود و بحث‌های چالشی میان میهمانان آن مورد توجه ویژه بینندگان قرار گرفته است، شنبه شب میزبان مهدی کلهر و محمد خوش‌چهره بود.

به گزارش رجانیوز، قرار گرفتن این دو نام در کنار هم، شاید بیش از هر وقت دیگری، ذهن مردم و فعالان سیاسی را به روزهای پایانی خرداد 84 می‌برد که در آن دوره، خوش‌چهره و کلهر به ترتیب به‌عنوان نمایندگان سیاسی و فرهنگی دکتر احمدی‌نژاد کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما مقابل نوبخت و مرعشی نمایندگان هاشمی رفسنجانی قرار گرفتند؛ دو مناظره‌ای که به‌ویژه، مناظره کلهر و مرعشی و ادبیات مغرورانه نماینده ستاد هاشمی تأثیر مهمی در نتیجه انتخابات به جای گذاشت.

با این حال، کلهر و خوش‌چهره یک بار دیگر در برنامه دو شب قبل کنار هم قرار گرفتند، اما این بار علی‌رغم آنکه خوش‌چهره در سال‌های اخیر به‌عنوان منتقد دولت شناخته می‌شود، هر دو بر حماسه بی‌نظیر 9 دی امسال تأکید کردند.

کلهر حماسه ‏9‏دی پاسخ ملت به دشمن‏

مشاور رسانه ای رئیس‌جمهور گفت: حماسه ‏9‏دی پاسخ کوچک ملت ایران به حماقت دشمن در روز عاشورا بود.

کلهر که آغازگر میزگرد برنامه رو به فردا بود، ضمن تشکر از حماسه ‏9‏دی مردم ایران اسلامی افزود: دست همه کسانی را که در این حماسه حضور یافتند، می بوسم.

وی گفت: ملت تاریخی مانند ایران نقاط حساسی دارد که اگر دشمن احمق روی آن دست بگذارد، چنان سیلی خواهد خورد که بر نخواهد خواست. من معتقدم که در روز عاشورا احمق ها چنین کاری کردند و ‏9‏دی پاسخ کوچک ملت به آنان بود و ملت آمد تا به آنان بگوید که اشتباه می کنید ما زنده تر از سال ‏56‏ همچنان هستیم.

وی همچنین یاد و خاطره ‏19‏دی را گرامی داشت و گفت: ‏19‏ دی سال ‏56‏ یادآور اصحاب بدر، نخستین نبرد مسلمانان است. شهدای مظلوم این روز در قم به منزل آیت الله نوری همدانی رفتند و با آن شرایط سخت و خفقان با ایشان صحبت کردند و شاید نقطه اغازین انقلاب اسلامی از آن جا بود.

مشاور رسانه ای رئیس‌جمهور با اشاره به حضور مسئولان کشوری در حماسه ‏9‏ دی افزود: برخی پرسیدند آیا رئیس‌جمهور و وزراء در این حماسه حضور داشتند و اگر حضور داشتند، چرا دیده نشدند که پاسخ دادم بسیار خوب شد که دیده نشدند، به علت اینکه ‏9‏دی را متعلق به مردم می دانم و حتی معتقدم آن تصویر کوتاه اقای لاریجانی که در شب اول از تلویزیون پخش شد هم نباید نشان داده می شد.

کلهر با اشاره به اینکه روز ‏9‏دی روز کاملا مردمی و خیلی شبیه به ‏19‏دی بود، گفت: شفافیت و خلوص خاصی در حماسه مردمی ‏9‏دی مشاهده شد که ‏15‏خرداد نیز حرکتی دیگر از این نوع است.

وی افزود: حماسه ‏9‏دی یک حرکت کاملا مردمی و به دور از احزاب سیاسی است و برای احزاب سیاسی در پیش بینی، تدارک و هدایت این جمعیت نقشی قائل نیستیم وآانچه در این حماسه دیده شد، روح جمعی و همان فطرت الله بود.

خوش‌چهره حرکت مردم در‏9‏ دی نقطه عطف تاریخی است

در ادامه این برنامه خوش‌چهره گفت: حرکت مردم در ‏9‏ دی نقطه عطف برجسته تاریخی است که در آن مردم اعلام کردند سران سلطه بدانید اسلامیت در ایران با برخی کاستی و خطاها دچار خدشه نمی شود.

خوش‌چهره افزود: در هجمه های اخیر دنیای سلطه که از موضوع مساله داخلی سوء استفاده شد، اسلامیت نظام و سمبل های اسلامیت و محورهای آن مورد هدف است. از این منظر حرکت مردم یک بار دیگر در تایید اسلامیت نظام بالاخص در پاسخ به جریاناتی که نفی نظام را هدف قرار داده بودند، حائز اهمیت است.

وی در ادامه این میزگرد، روز ‏19‏دی را روز جهش و سکوی پرتاپ جریان انقلاب اسلامی دانست و گفت: این زحمات طولانی مبارزان انقلاب اسلامی ثمره داد و امروز شاهد این ثمره نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی با اشاره به حماسه ‏9‏دی افزود: این حضور گسترده مردمی درصیانت از دین، به خصوص برگ برجسته دین حضرت ابا عبدالله(ع) و اصحاب ایشان بود و این یک نکته با اهمیت است.

خوش‌چهره گفت: در ‏19‏دی 56، جریان مبارزه علیه حکومت خودکامه آغاز شد و در آن، جمع کثیری مجتمع شدند که حول محوریت اسلام بود و دو جنبه نظام جمهوری اسلامی یعنی جنبه جمهوریت حضورگسترده مردم و شکل و محتوای این حضور که اسلام خواهی است، در حقیقت در این جا رقم خورد و حضور گسترده مردم و اسلامیت آن دیده شد.

وی افزود: در این برهه، سفارتخانه های وقت و مسئولان امنیتی در اظهاراتی از شکل گیری جریان اسلامی وحشت داشتند و مجبور به اقرار نسبت به آن شدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تاکید امام خمینی بر جمهوریت و اسلامیت نظام افزود: این مهم برگ قابل توجهی در تاریخ انقلاب است که حضرت امام راحل بر آن اهتمام داشتند.

وی گفت: از آغاز انقلاب چالش هایی شروع شد که در جبهه خودی که در واقع غیر خودی بودند. یک نوع انحرافات و یا به اسم نصیحت یک نوع القائات غیرمنطقی را مطرح می کردند که اسلامیت را بردارید و دموکراتیک بگذارید. از همان ابتدای انقلاب دقیقا حمله دنیای سلطه به طرق مختلف روی جمهوری اسلامی بود.

خوش‌چهره در ادامه افزود: در این فراز تاریخی در یک دهه قبل، در پس اسلامیت یک جریان انحرافی فزون خواه که تا براندازی هم پیش رفت، به اسلامیت نظام حمله کرد و سعی کرد با نام جمهوریت، انحراف ایجاد کند که برای اینکه این انحراف گرفته شود، واژه محتوایی مردم سالاری دینی مطرح شد.

وی گفت: با این وجود، باز با رگه هایی مواجه شدیم که برخی ها با عنوان اسلامیت نظام به جمهوریت حمله کردند که قرائت های انحرافی از اسلام بود. همه این انحرافات اگرچه با فراز و نشیب هایی همراه بود، در واقع جمهوریت و اسلامیت نظام را هدف قرار دادند.

این استاد دانشگاه افزود: حضور گسترده مردم، فتنه ‏18‏ تیر را که در محیط دانشگاهی شکل گرفت، خواباند و در جریان این فتنه بود که استراتژیست های خارجی عقیده داشتند که ما تعجب می کنیم که افراد جریان ‏18‏تیراز گروه‌های مرفه جامعه و حامیان نظام که علیه آنان به خیابان‎ها آمدند، از قشر فقیر و کم درآمد جامعه بودند که این امر در وقوع انقلاب و جنبش ها برعکس است.

وی گفت: این افراد نمی دانند که مردم به اسلامیت نظام اعتقاد و باور دارند و اسلام محتوایی عملیاتی و قوی دارد که به آن روی آورده اند و اگر برخی کاستی ها را هم در عرصه های اقتصادی اجتماعی می بینند، آن را عارضی می پندارند که به علت بی تدبیری برخی تصمیم گیران ایجاد شده است.

خوش چهره: وقایع پس از انتخابات، فتنه بزرگ
کلهر: ملت در مقابل دشمن می ایستد

خوش‌چهره در ادامه این برنامه با بیان اینکه وقایع بعد از انتخابات فتنه بزرگی بود، گفت: یکی از استراتژیست های خارجی در باره این وقایع تحلیلی ارائه کرده بود که قابل تامل است.

وی افزود: در این تحلیل آمده است افرادی که در وقایع ‏18‏ تیر سال ‏1378‏ شرکت کرده بودند، از قشرهای مرفه و مرتبط با خارج از کشور بودند و کسانی که بعد از این وقایع در مخالفت با آنان برای حمایت از نظام به صحنه آمدند، همگی از افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه بودند.

خوش‌چهره گفت: این استراتژیست غربی نمی داند که مردم ما با باوری که به اسلامیت نظام دارند، به آن روی آورده اند.

وی با مثال زدن بازی تیم ملی فوتبال ایران و بحرین در دوره گذشته مقدماتی جام جهانی گفت: با تحلیل اعتراضاتی که پس از باخت تیم ملی ایران شاهد آن بودیم، در می یابیم که بیش از 80 درصد از افراد معترض بر اثر جریحه دار شدن غرورشان به خیابان‌ها آمدند. 10‏ درصد نوجوانانی بودند که معمولاً قصد شلوغ کردن دارند. یک‏ تا ‏2‏ درصد افراد معتاد و سارق در این اعتراضات حضور یافته بودند و ‏یک‏ درصد نیز افرادی بودند که حتی به کائنات نیز اعتقادی ندارند و خدا و نظام و رهبری را زیر سوال می برند.

این استاد دانشگاه دلیل اعتراض گروه اول را بالا رفتن توقعات مردم از سوی صداوسیما مبنی بر بی عیب و نقص بودن تیم ملی فوتبال ایران دانست و برخورد نظام با این گروه را مشابه برخورد با سه گروه دیگر ندانست.

خوش‌چهره پاسخ نظام به ‏4‏ گروه معترض مذکور را متفاوت بیان کرد و افزود: برخورد یکسان با تجمع کنندگان وقایع اخیر نیز می تواند انحرافی استراتژیک باشد.

وی تاکید کرد: مقابله نظام با افرادی که در گروه اول اعتراضات قرار دارند، می تواند از نوع دلجویی و با گروه‌های برانداز صدور احکامی در حد محارب با نظام باشد.

در ادامه مشاور رسانه ای رئیس‌جمهور گفت: نظر دکتر خوش‌چهره را مبنی بر اینکه جمهوریت و اسلامیت را در نظام به دو بال تشبیه کردند، جامع نمی دانم و بنده جمهوریت را بدن و جان آن را اسلام می دانم.

کلهر افزود: هنگامی که جریانی بخواهد جان این ملت را از بدنش جدا سازد ملت ما با تمام وجود مقابل آنان خواهد ایستاد.

وی یکی از دلایل حماقت آمیز بودن اقدامات دشمن در مقابله با نظام را اتکاء آنان به اطلاعاتی که از جانب یک جریان برانداز ناراضی و محدود منتشر می شود، دانست و گفت: اگر اطلاعاتی که دشمن به دست می‌آورد، از سراسر کشور جمع آوری شده بود، قطعا دچار خطای استراتژیک نمی شد.

این کارشناس ارشد رسانه گفت: تا هنگامی که دشمنان اطلاعات مورد نیاز خود را از یک گروه خاص بالا نشین و چند درصدی به‌دست می آورند و بر اساس آن حرکت می کنند و شریان های اطلاعاتی آنان به نیروهای خاصی در داخل کشور وصل است، باز هم این خطاها را تکرار خواهند کرد.

وی در ادامه برنامه رو به فردا گفت: در ایام ‏15‏ خرداد ‏1342‏ بنده یک نوجوان ‏14‏ ساله بودم، یادم هست که بعد از آن جریان خفقانی در جامعه وجود داشت که تا سال ‏1357‏ ادامه پیدا کرد.

کلهر افزود: در آن دوران، آرزوی همه قشرهای سیاسی از کمونیست گرفته تا چپ و اسلامی این بود که ملت ما از این بی تفاوتی خارج شود و اگر اتفاق بدی بیفتد، حرکتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: شاید نخستین هدفی که در ذهن نسل اول انقلاب و بزرگان انقلاب که بسیاری از آنها جزو شهدا هستند، این بود که اگر کسی فریاد یامسلمین سر داد، دیگران جواب او را بدهند.

کلهر ادامه داد: از این رو، نظر من درباره عموم کسانی که در راهپیمایی اول بعد از انتخابات ‏88‏ شرکت کردند، جدا از سران و کسانی که این راهپیمایی را به راه انداختند، این است که چون بر اساس احساس حمایت از مظلوم وارد شدند، نه اینکه دشمن نیستند بلکه اتفاقا قابل احترام هستند.

کلهر افزود: آنها تصور می کردند که تقلب شده و به یک عده تجاوز شده است و حتی هنرمندانی که فکر کردند این موضوعات واقعیت دارد و به صحنه آمدند و تومار نوشتند، قابل احترام هستند.

وی ادامه داد: قطعا همه کسانی که به میدان آمدند نیز دشمن نبودند اما یک درصد کمی از این فضا استفاده کردند و وارد عمل شدند و مدام ادامه دادند و متاسفانه کسانی که شطرنج باز نبودند و از سیاست به دور بودند نیز در این بازی شرکت کردند.

وی با اشاره به جلسه قرعه کشی برنامه های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری در قبل از انتخابات گفت: در این جلسه به نمایندگان نامزدها گفتم که صداوسیما برخلاف قانون از چند ماه زودتر به تبلیع نامزدها پرداخته است.

مشاور رسانه ای رئیس‌جمهور ادامه داد: البته نمایندگان نامزدها از جمله اقای کرباسچی این مسئله را پذیرفتند.

کلهر گفت: در اوایل انقلاب بنده به طور کامل در جریان روند شکل گیری قانون اساسی بودم و در باره آن مقاله نیز نوشتم. در مورد بحث رجل سیاسی، نظر دقیق قانون این بود که رجل سیاسی به معانی جنسیتی و پست سیاسی نیست. همچنین رجل سیاسی می تواند در یک دوره رجل سیاسی باشد یعنی مردم او را رجل سیاسی بدانند و 10 سال یا 20 سال برود به خانه اش و مردم نسل بعد او را رجل سیاسی ندانند.

کلهر گفت من در زد و خوردهایی که در خیابان بود رفتم و هنوز شکستگی شیشه ماشینم را نگه داشته ام. اینهایی را که سطل می سوزاندند و خرابکاری می کردند، دیدم، یقین پیدا کردم که عموم موج سبزی هایی که حتی ممکن است از نظر سلیقه با ما یکی نباشند، از اینها نیستند و بچه های خوبی هستند.

مشاور رسانه ای رئیس‌جمهور ادامه داد: قطعا منظور من از دشمن، آن افرادی است که از طرف سیا، امریکا، انگلیس و به صورت جاسوس و خرابکار در این حوادث حضور داشتند.

با بیان این مطالب از جانب کلهر، خوش‌چهره به او اعتراض کرد و گفت: این سخن شماست یا سخن دولت است، چون سخنانی مانند خس و خاشاک مطرح شده است.

کلهر در پاسخ گفت: موضوع خس و خاشاک دروغ است. همین حالا نوار سخنان اقای احمدی نژاد را بگذارید عین جمله ایشان این است که می گوید 40‏ میلیون نفر آمدند به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند و تعدادی خس و خاشاک آشوب کردند.

مشاور رسانه ای رئیس‌جمهور گفت: من در اینجا از طرف خودم حرف می زنم اما آن طرف از این صحبت سوء استفاده کرد. این بی تقوایی و بد اخلاقی سیاسی است.

وی ادامه داد: آنها آمدند این شعار خس و خاشاک را بردند در یک جمعیت عظیم و گفتند به شما می گویند خس و خاشاک.

کلهر گفت اقای احمدی نژاد آمد در صدا وسیما و آن قسمت پخش شد و وی در این باره توضیح داد. اگر بخواهید دروغ سازی کنید و سپس بخواهید روی آن دروغ کاخ بسازید، درست نیست.

خوش‌چهره در ادامه گفت: امام راحل سرمایه ای به نام مردم و حماسه هایی مانند ‏9‏ دی و ‏19‏ دی را ایجاد کردند و این نقطه قوت نظام است.

وی گفت در ‏200 سال گذشته در مقطعی سرمایه مادی را موتور محرک و پیشرفت جامعه می دانستند و بعد به سرمایه انسانی تبدیل شد و بعد سرمایه علم و دانش شناخته شد.

خوش‌چهره افزود: حضرت امام مدلی متاثر از سیره انبیا را مطرح و سرمایه ای به نام مردم را معرفی کردند که در قالب مشارکت مردم خود را معرفی می کند. این سرمایه، با شعار و حدیث و مطالب اندرز پیش نمی آید و مبتنی بر باور و اعتماد است.

وی گفت: برجستگی باور و اعتماد در سیره امام مبتنی بر این بود که یک نظام تصمیم گیری و هدایتی جامعه مبتنی بر عقلانیت، شفافیت، صداقت و معنویت باشد.

خوش‌چهره با بیان اینکه دشمن انشقاق در مشارکت و حضور مردم را طمع کرده است، گفت: ما برای اینکه رویای سلطه و سران فتنه به نتیجه نرسد و نتوانند یارگیری کنند، باید اقناع کنیم و شفاف سازی داشته باشیم.

وی افزود: مردم در فعل و انفعالات، تشنه اخبار و اطلاعات هستند و در این زمان، اگر خدای نکرده با صداقت اطلاعات شفاف ندهیم و فضای غیرشفاف ایجاد کرده باشیم، دشمن بر جریان سوار می شود و اخبار در قالب رسانه های خارجی داده می شود.

خوش‌چهره گفت: در بازسازی سرمایه ای به نام مردم که با نوع تاکتیک های برخی رده ها دچار اختلال شده است، همه ما جناح ها و گروه های وفادار به منافع ملی باید با انشقاق و تفرقه مقابله کنیم و باید آسیب شناسی از این مسیر داشته باشیم که در مشارکت و حضور مردم چگونه سره از ناسره و برانداز را از بقیه جدا کنیم.

در این هنگام کلهر گفت: آیا ‏9‏ دی این کار را نکرد؟

خوش‌چهره گفت: ‏9‏ دی پیام به خارج داد.

کلهر گفت: ‏9‏ دی شما سبزها را ندیدید؟

خوش‌چهره پاسخ داد: ‏9‏ دی مسئله را تمام کرد.

کلهر گفت: کاملاً و این روز یک نقطه عطف بود.

خوش‌چهره پرسید: یعنی هیچ نگرانی ندارید؟

کلهر گفت: ما همیشه باید نگرانی داشته باشیم.

خوش‌چهره افزود: از چه چیزی باید نگرانی داشته باشید؟

کلهر گفت: از همه چیز، از دشمن باید نگران باشیم.

خوش‌چهره گفت: از دشمن یا بازی دادن کسانی که کم اطلاع و احساسی هستند.

کلهر درباره کسانی که در روزهای ابتدای بعد از انتخابات در خیابان‌ها تجمع می کردند و بعد به تدریج تعداد آنها کاسته شد، گفت: اینها سرمایه های نظام و افتخارات ما و افراد باغیرتی هستند که می خواهند نظامشان آلوده نباشد اما کسانی برای اینها مصداق های دروغین به‌وجود آوردند.

وی افزود: آنچه در ‏9‏ دی اتفاق افتاد و نطقه عطف بود و یکی از یوم الله های این انقلاب خواهد شد، این است که مردم آمدند تا رکن اساسی این نظام را که ولایت فقیه است، با هم نگه دارند.

کلهر گفت: نه مردم با مردم مشکل دارند و نه با نظام، پس ما الآن یک ‏14‏ میلیون و یک ‏25‏ میلیون نداریم و الآن همان ‏40 میلیون اول را داریم و یک گروه بسیار کوچک که می خواهند وانمود کنند، هنوز این انشقاق هست.

خوش‌چهره گفت: این حداقل افراد با این اقتدار نظام جای نگرانی دارد؟

کلهر گفت: حضرت آقا گفتند اینها صفر هم نیستند.

کلهر افزود: اساسا جامعه ای که هیچ مسئله ای نداشته باشد، جامعه گورستانی است. جامعه زنده هر روز مسئله خودش را دارد. جامعه رو به جلو که با شتاب حرکت می کند، هر ثانیه با ثانیه قبلی فرق می کند.

وی با بیان اینکه مردم را به تن پروری مثل دوره قاجار عادت ندهیم، گفت: این انقلاب با سرعت بی نظیر در حال حرکت رو به جلو است و هر کسی نتواند با این سرعت حرکت کند، زیر چرخ های این انقلاب له می شود.

کلهر گفت: آنچه دارد به‌وجود می آید، به نظر من هیچ چیز غیرطبیعی ندارد. برای خود حضرت علی هم در ‏5‏ سال حکومت سه جنگ رسمی ثبت شده است. بابت آن هم نه تاریخ حضرت را محاکمه می کند و نه کسانی که سیاست شناس هستند.

وی افزود: ما باید بپذیریم طبق گفته حضرت امام که جنگ حق و باطل ادامه دارد و این دو صف تا قیامت رو در روی هم خواهند بود و هر بار نیز باید شناخته شوند.

کلهر گفت: چیزی که مشکل ماست، این است که ذهن عده ای پیر شده و می گویند حوصله درگیری نداریم. انقلاب تمام شد و باید بنشینیم و حکومت کنیم و این درد اصلی ماست.

وی افزود: شعار ما این بوده است که تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد. آقا فرمودند این فتنه‌گران صفر هم نیستند اما به این معنی نیست که ما راحت بخوابیم، ما باید کار خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: آنچه هم اکنون من می بینم، یک تصور قاجاریه و احمدشاهی است که اذهان یک سری هم سن من را گرفته است و دوست دارند استراحت کنند و حوصله ندارند.

در ادامه خوش‌چهره گفت: آنچه از فرموده های رهبری معلوم می شود، وقتی تعادل سیستمی به هم می خورد، عده ای سعی می کنند منافع خود را حداکثر کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی، اقتصاد جامعه که اهداف چشم انداز را پیش رو داریم، اگر نگاه عالمانه به این قضیه و تفکیک لایه ای نداشته باشیم و متناسب با آنها اقناعی کار نکنیم، در یک درگیری عملیاتی می افتیم و انرژی و فرصت را از دست می دهیم و در این حالت مسائل اقتصادی جامعه فوق العاده راهبری است.

خوش‌چهره افزود: ما قویا به آگاه سازی در گروه‌های مختلف نیاز داریم، از جمله در اقتصاد و در بخش های رکودی مانند فشارهای پولی مالی بر سیستم بانکی و معوقات و رکود سنگین در بازار مسکن.

وی گفت: برخی افراد به اسم حمایت از دین بزرگ نمایی هایی انجام می دهند،‌در حالی که خطیب هم هستند ادبیاتی به‌کار می برند و تشدید جریاناتی می کنند که فاقد بصیرت لازم است.

خوش‌چهره افزود: اساس تحلیل ما باید بر منافع ملی باشد که جنبه های امنیتی، اقتصادی، آرمانی و ارزشی دارد که باید تعارض ها را مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم قلمرو های اقتصادی دچار غفلت شده است و اگر غفلت کنیم، در فرآیند رشد و پیشرفت و معیشت مردم دچار آسیب های شدیدتری می شویم.

کلهر پاسخ داد: بنده با همه اینها موافقم فقط باید مرزها مشخص شود که تعادل در سکون یک تعریف دارد و تعادل در حرکت تعریف دیگری دارد. ما باید همین طور که با سرعت جلو می رویم، تعادل را حفظ کنیم. برخی ها برای اینکه بگویند آرامش؛ آرامش گورستانی را پیشنهاد می کنند.

کلهر افزود: محافظه کاری یعنی به وضع موجود رضایت دادن که هیچ کس صدایش در نیاید و این موضوع جایگاهی ندارد اما در عین حرکت می توان سیستم را اصلاح کرد و مراقب دشمن نیز باید باشیم.

خوش‌چهره گفت: بصیرت امروزه به معرفت و آگاهی گفته می شود که درک صحیح سیستمی است اما اگر ما محدودنگر باشیم، در هر موضع دچار انحراف می شویم.

وی افزود: در حوادث اخیر، حرف اصلی را بصیرت سیاسی و معرفت مذهبی می زند و این پندی است که همه چه خطیب چه افراد سیاسی و چه امنیتی باید در دستور کار خود قرار دهند.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=42667


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/10/21 و ساعت 5:47 عصر | نظرات دیگران()

آخرین گزارش از طرح اطلاعات اقتصادی خانوار
6 / 99 درصد اطلاعات صحیح است/درآمد، سواد، تعداد افراد خانوار مهم‌ترین شاخص‌ها /معیار طبقه بندی ؛ میزان سطح درآمد خانوارهاست
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه 6 / 99 درصد اطلاعات صحیح است ،معیار طبقه بندی را میزان سطح درآمد خانوارها دانست و آخرین وضع طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد مدد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت:این طرح ‌تمام مناطق جغرافیایی کشور راپوشش داده است و تاکنون61 میلیون و 107 هزار و 796 نفر در قالب 17 میلیون و 49 هزار و 854 خانوار در این طرح شرکت کرده اند که از این میزان جمعیت 41 میلیون و 373 هزار و 788 نفر در قالب 11 میلیون و 823 هزار و 429 خانوار مربوط به جمعیت شهری و 19میلیون و 734 هزار و 8 نفر در قالب 5 میلیون و 226 هزار و 155 خانوار مربوط به جمعیت روستایی بوده است.

وی افزود: افرادی که در این طرح شرکت کرده اند، مشمول خوشه بندی می شوند و مقایسه‌ جمعیت شرکت کننده با جمعیت حاصل از سرشماری نشان می دهد که حدود 90 درصد مردم در این طرح مشارکت کرده اند.

وی با بیان اینکه در این طرح خوشه بندی براساس تعداد اعضا و در آمد کل خانوار انجام شده است ، گفت : برای خوشه بندی خانوار‌های کشور در ابتدا از طریق ارتباط متغیر‌هایی مانند ارزش ملک، ارزش خودرو، تحصیلات سرپرست خانوار، تعداد افراد دارای در آمددر خانوار ،‌میزان اجاره بها برای افراد مستاجر و میزان اقساط ماهیانه خانوار، مدل آماری طراحی شد و در نهایت در آمد خانوار از روش آزمون تقریب وسع بدست آمد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود و با استفاده از مدلهای آماری به کار گرفته شده طبقه بندی خانوارها به دهک‌های درآمدی و خوشه های یک ، 2 و3 صورت پذیرفته و آماده اطلاع رسانی به مردم و دولت برای اجرای مراحل بعدی طرح و افتتاح حساب‌های بانکی برای افراد مشمول هستیم.

درآمد، سواد، تعداد افراد خانوار مهم‌ترین شاخص‌ها

رئیس مرکز آمار ایران یادآور شد: مهم‌ترین شاخص‌هایی که در ارزیابی طبقه بندی درآمد خانوارها از آن بهره گیری شده، عبارتند از؛ سواد و تحصیلات سرپرست خانوار، تعداد افراد شاغل در خانوار، قیمت خودروی در اختیار خانوار، میزان اقساط ماهیانه خانوار بابت وام‌های ماخوذه، قیمت مسکن مورد تملک اعضای خانوار و میزان اجاره بها برای افراد مستاجر که در قالب یک مدل آماری برای برآورد درآمد خانوار مورد استفاده قرار گرفته اند.

رئیس مرکز آمار ایران، با اشاره به اینکه این جمعیت در قالب سه خوشه اصلی طبقه بندی شد،تاکید کرد: در خوشه اول که دهک های درآمدی 1 تا 4 را در بر می گیرد، 29 میلیون و 408 هزار و 864 نفر در قالب 6 میلیون و 822 هزار و 900 خانوار قرار دارد.

به گفته وی، خوشه دوم با در برگیری دهک های درآمدی 5،6 و 7 بالغ بر 17 میلیون و 672 هزار و 69 نفر درقالب 5 میلیون و 111 هزار و 945 نفر و در خوشه سوم با در برگیری دهک 8، 9 و 10 نزدیک به 14 میلیون و 26 هزار و 234نفر در قالب 5 میلیون و 114 هزار و 739 خانوار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار در8 قسمت انجام می شود، افزود: این مراحل شامل تکمیل فرم پیش نویس توسط خانوار، تحویل فرم و مدارک به دفاتر وزارت رفاه، ورود اطلاعات از طریق فرم الکتریکی، اختصاص کد رهگیری به خانوار، دریافت اطلاعات به صورت همزمان توسط وزارت رفاه و مرکز آمار، راستی آزمایی، خوشه بندی و معرفی برای افتتاح حساب می شود.

مدد در ادامه گفت:معیار طبقه بندی افراد میزان سطح درآمد خانوارها است که از طریق استفاده از مدل آماری طراحی شده و مبتنی بر اطلاعات اظهار شده توسط خانوارها صورت می پذیرد. مهمترین مسئله در شناسایی خانوارها برای اجرای این طرح و در سال‌های آتی بهنگام شدن پایگاه‌های اطلاعات سایر دستگاه ها و ارتباط مستمر و تنگاتنگ آنها با پایگاه اطلاعاتی طرح است که به صورت همزمان و مستمر امکان طبقه بندی خانوارها در آن وجود داشته است و با اتصال به سایر پایگاه‌ها دقت راستی آزمایی در آنها افزایش یابد.

مدد با انتقاد از برخی جهت گیری های سیاسی که نتایج این طرح را غیر قابل اتکا عنوان می کنند، اظهارداشت: آنچه را که این رسانه ها به عنوان خطای 30 درصدی نتایج این طرح بزرگ نمایی می کنند، مربوط به اطلاعات اولیه است، حال آنکه خطای این اطلاعات پس از راستی آزمایی ها و مقایسه با آمار سایر پایگاه ها به حد بسیار قابل قبولی رسیده است.

6 / 99 درصد اطلاعات صحیح است

مدد تصریح کرد: نتایج راستی آزمایی با پایگاه ثبت احوال (هویت افراد) نشان می دهد که 99 و 6 دهم درصد افراد شرکت کننده اطلاعات را به درستی اعلام کرده اند.

به گفته وی، همچنین نتایج راستی آزمایی سطح تحصیلات با پایگاه کارکنان دولت و سایر پایگاه‌ها 85 درصد، نتایج راستی آزمایی در خصوص اظهار بیکاری افراد خانوار 70 درصد، نتایج راستی آزمایی در خصوص وضعیت مالکیت خودرو سواری 80 درصد، نتایج راستی آزمایی در خصوص وام‌های بانکی 90 درصد، نتایج راستی آزمایی در خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 97 درصد، نتیجه راستی آزمایی در خصوص ملک 70 درصد، نتیجه راستی آزمایی در خصوص دارایی های اظهار شده 70 درصد و نتیجه راستی آزمایی در خصوص اجاره نشینی90 درصد اطلاعات صحیح بوده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: آن دسته از خانوار‌هایی که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند در طرح شرکت کنند به طور مجدد دعوت به مشارکت در طرح خواهند شد و فرصت دیگری به این خانوار‌ها داده می شود.

http://yjc.ir/news/NewsDesc.aspx?newsid=263942



فروشگاه اینترنتی شما

از طریق لینک های زیر می توانید از فروشگاه های بزرگ ایران مارکت سنتر خرید پستی کنید !!!

در این فروشگاه ها ازفیلم و سریال ،موسیقی  ،بازی کامپیوتری

،نرم افزار مالی و اداری و لوازم خودرو و موبایل ، نرم افزار اموزش زبان

  و هر چیزی که دلتون بخواد پیدا میشه !

می تونید از طریق لینک ها  یا سایت هایی مثل


 http://dsliran.ir/


http://filmoserial.ir/

http://mihaniran.ir/


http://iraneemruz.ir/

 وارد شوید و به راحتی اب خوردن سفارش اینترنتی بدید و در خونه تحویل بگیرید و تازه بعد تحویل گرفتن پولشو پرداخت کنید !!!(اینم برای اونایی که در خرید اینترنتی وسواس دارند!)



 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/10/21 و ساعت 1:16 عصر | نظرات دیگران()
من شرمنده ام از این خبر که  ...
برهنگی و رفتار غیراخلاقی فتنه گران روزعاشورا در مقابل یک روحانی

یک نماینده مجلس از رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی و لاابالیگری عوامل جریان فتنه در روز عاشورا در منطقه‌ای از تهران پرده برداشت.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در گفتگو با خبرگزاری فارس، از رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی عوامل جریان فتنه در روز عاشورا در منطقه‌ای از تهران پرده برداشت.

وی گفت: حجت الاسلام حسین امیری طلبه‌ای است که برای تبلیغ و سخنرانی در دهه اول محرم در تهران حضور داشت و صبح روز عاشورا برای ایراد سخنرانی در یکی از مساجد نزدیک به دانشگاه صنعتی شریف تهران با سوار شدن در اتوبوس‌های BRT عازم این مسجد شد.

نماینده مردم محلات به نقل از این طلبه جوان افزود:‌ عده‌ای از عوامل جریان فتنه با حمل پارچه‌های سبز، پوشش‌های نامناسب ، آرایش غلیظ ، سوار اتوبوس شده و با هدف تمسخر مبانی و ارزش‌های دینی در حضور دیگر مسافران به فحاشی و تمسخر این روحانی پرداختند. آنان همچنین در رفتاری غیرانسانی و غیر اخلاقی اقدام به نمایش عریان بخشی از اندام خود کرده و به مغازله و اعمال منافی عفت با یکدیگر پرداختند.

سلیمی تصریح کرد: این افراد در اقدامی گستاخانه همچنین به ضرب‌و شتم این طلبه جوان در برابر دیدگان کودک 4 ساله وی پرداختند.

http://rajanews.com/detail.asp?id=42684


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/10/21 و ساعت 1:1 عصر | نظرات دیگران()

بازداشت یک اغتشاش گر در شهرک مسکونی فرماندهان نظامی

به گزارش جهان، در جریان اغتشاشات روز عاشورا فردی به نام (بابک د) که محل کارش در یکی از شهرک های نظامی نشین شمال تهران است بازداشت شد.

بنابراین گزارش، این فرد که دارای مغازه سوپر مارکت در سه شهرک های نظامی نشین بوده است با استفاده از دوربین های مغازه خود تصاویر افراد و مقامات نظامی و خانواده هایشان را هنگام خرید از مغازه ضبط نموده و همراه با اطلاعات تکمیلی به خارج از کشور ارسال می کرده است.

وی پیش از این یک بار در اغتشاشات قبل از روز عاشورا بازداشت شده بود که با اعلام اینکه نقشی در اغتشاشات نداشته است آزاد می شود اما این بار در روز عاشورا هنگام تخریب اموال عمومی توسط نیروهای پلیس دستگیر شد.

برخی از تصاویر و اطلاعات ارسالی توسط این فرد در سایتها و شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب منتشر شده است.

 http://jahannews.com/vdcayona.49nau15kk4.html

 


 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/10/21 و ساعت 10:0 صبح | نظرات دیگران()

 
 ریشه توهین ها به مراجع و بزرگان انقلاب کجاست؟ 

فضای ناآرام بعد از انتخابات


ریشه توهین ها به مراجع و بزرگان انقلاب کجاست؟



فضای ناآرام بعد از انتخابات اگر چه بر جسارت مدعیان گفتگو افزود تا آنجا که آیت الله نوری همدانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله جنتی را هم از تیغ اهانت کسی چون صانعی در امان نگاه نداشت و در عین حال نظام و ولایت فقیه را هم هدف گرفت، اما بالواقع این همه چندان هم بی سابقه نیست. عبور از خط قرمزهای این چنینی و شکستن حرمت مرجعیت و روحانیت شیعی سابقه ای طولانی دارد و بارها و بارها در راستای یک سناریوی از پیش طراحی شده هر بار به گونه ای در دستور کار قرار گرفته است.

اگر امروز روحانیت ریاست طلب و حکومتی لقب داده می شود، پیش تر نیز جماعتی ساده دل و فریب خورده و بدون تحلیل سیاسی خوانده می شد.(1) آن روزها تقلید از مراجع حرکتی میمون وار بود.(2) محسن کدیور به صراحت تاکید می کرد که:«تبعیت از بزرگان خصیصه جوامع عقب افتاده است.»(3) روحانیت، قشری گرا و انحصارطلب لقب می گرفت و گفته می شد:«آنها عوام پرور و مقلدپرورند، نه عاقل پرور.»(4)

توهین ها و جسارت ها البته به روحانیت و مرجعیت ختم نمی شد. همه دینمداران، عامل خشونت و قشری نگر تلقی می شدند. می گفتند:«عوامل خشونت در ایران سه دسته اند: 1- رزمندگان جبهه ها 2- گروهی از روحانیون 3- بعضی مسئولین مملکتی.»(5) زیارت عاشورا هم نماد خشونت بود!

اما دعوا نه بر سر مسائل خرد و سطحی که در واقع بر سر اسلام ناب شکل گرفت. صاحب نظران غربگرای اصلاحات، آن روز که فرح پیروزی وجودشان را گرفته بود، می گفتند:«فقه متداول حوزه ها مستمسک خشونت طلبان است.»(6) و کار البته به خط امام هم می رسید؛ یعنی سیره همان کسی که می خواستند در برلین به موزه های تاریخ بسپارندش. روزنامه نشاط می نوشت:«جریان کسروی و حکیم زاده قمی اصلاح طلب بودند و امام و نواب صفوی خشونت گرا و در مقابل جریان اصلاح طلب قرار می گیرند.»(7)

در واقع این ها همه یک خط سیر را دنبال می کنند و نمی توان منفک از هم درخصوصشان قضاوت کرد یا تحلیلشان نمود. امروز صانعی ضمن اشاره به مخالفتش در ماجرای منتظری با افتخار می گوید:«خیلی خوشحال هستم که تنها آخوندی بودم که مردم گفتند که ضد دستگاه و ضد نظام است!» افتخار می کند که مقابل امام ایستاده است. چه کسی؟ همان کسی که برخی حامیانش امروز مدعی پیروی از خط امامند و به نخست وزیری زمان امام مباهات می کنند!! حال چه کسی باید به خط امام برگردد؟!

امروز برخی انقلاب اسلامی را استبدادی می نامند و دیروز نیز. می گفتند:«انقلاب اسلامی ایران شبیه استبداد قجری است.»(8) دبیرکل نهضت آزادی به صراحت تصریح می کرد:«بعد از انقلاب، شاه مستبد رفت ولی استبداد همچنان باقی است، تازه رنگ شرعی هم به خود گرفته است.»(9) این حرفها برای انقلابیون تازه نیست. رونمایی از همان یاوه گویی های سابق است با رنگ و بویی جدید. می نوشتند:«جمهوری اسلامی، حکومت لمپنیسم و فشار است و با قانونگرایی نمی سازد.»(10) چه زمانی؟ همان وقت که رهبر انقلاب هشدار می داد که برخی مطبوعات تبدیل به پایگاه دشمن شده اند. و امروز نیز پایگاه های دشمن به سخن آمده اند. خط مشی همان خط مشی است. بهانه عوض شده است.

آن روزها البته پا را از این فراتر گذاشتند و ساحت معصومین را نیز مورد هجمه قرار دادند:«در مسائل حکومت و سیاست، فعل و قول معصوم، حجت نیست. زیرا این قبیل احکام تاریخی و زمانی اند... ممکن نیست پایه های اصلی زندگی سیاسی و اجتماعی انسان بر استنباط از متون دینی مبتنی شود.»(11)

دیگر تکلیف ولایت فقیه مشخص بود:«ولایت فقیه یعنی حکومت توتالیتر و ضدمردمی، یعنی مردم را به زور به بهشت بردن.»(12) و راه چاره هم مشخص:«حکومت دینی جلوی رشد علمی مردم را می گیرد. در نظام لائیک ترکیه، روحیه علم جویی و حقیقت طلبی، بهتر رشد کرده است، زیرا آنجا ارزش های دینی را با علم مخلوط نکرده اند.»(13)

عباس عبدی هم به پیش بینی و تعبیر آینده نشسته بود:«ستاره انقلاب اسلامی متأثر از الگوی حکومت شوروی سابق است و سرانجام آنها هم یکسان خواهد بود.»(14)

و بدین ترتیب با صراحت گفته می شد:«حکومت دینی قدرت اداره دنیای مردم را ندارد و ناگذیر به دین دولتی خواهد انجامید و این به وضوح در دیدگاه های امام در قبل و بعد از انقلاب یافت می شود و دین دولتی هم قهراً به حکومت سکولار منجر خواد شد، یعنی به قوانین زاییده عقل بشری و این همان حاکمیت مردم بر مردم است.»(15)

و این تمام ماجرا بود. داعیه داران این خط سیر، پروتسنانتیزم اسلامی را هجی می کردند و سکولاریسم را انتظار می کشیدند و امروز نیز در عمل چنینند. دعوا بر سر هویت دینی در مقابل تجدد است؛ دعوا بر سر حکومت ولایی است؛ دعوا بر سر انقلاب است؛ بر سر خط امام.

مرجعیتی که مقابل انقلاب بایستد یا گونه ای عمل کند که به هر حال از آن نوعی تعارض استنباط شود، مورد تایید و حمایت مدعیان اصلاح طلبی است و مرجعی که بر راه انقلاب پای بفشارد، مستحق توهین و تکفیر. مرجعیتی ممدوح است که دین کلیسایی را بپذیرد و عرفی شدن دین را و نیز مبانی حقوق بشر و مدرنیته را و یا لااقل سکوت را. اگر نپذیرفت، سطحی، خشونت طلب و بی منطق است.

اصلاح طلبان مرجعیتی را می خواهند که وقتی نظام و انقلاب با تشنج آفرینی جمعی خودخواه مواجه شد، لب فروبندد. مرجعیتی که در خط بندی تجدد و سنت جانب تجدد را بگیرد که اگر نگرفت مستبد است. چنانکه شیخ فضل الله نوری هم از نگاه آنان مستبد بود.(16) اصالت دادن به جامعه مدنی و مدرنیته البته مشخص است که به کجا می انجامد:«اباحه گری جزو لاینفک جامعه مدنی است. جامعه ما با مشکل کمبود قطار شادی، آوازخوانی و دست افشانی و نواختن موسیقی روبرو است.»(17)



منبع | نویسنده : بانگداد - به نقل از وبلاگ خادم حسین

Print  پرینت صفحه


http://bangdad.com/bangdad/pages/details.asp?id=234

 نوشته شده توسط گروه خبری روز در دوشنبه 88/10/21 و ساعت 9:47 صبح | نظرات دیگران()
<   <<   31   32   33   34   35   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کانال تلگرامی اخبار ( یارانه و اخبار جدید )
یارانه مهر واریز شد/ایرانیها 280هزار میلیارد تومان یارانه گرفتند
بازگشایی پایگاه اطلاعاتی آمار طی یک هفته آینده
اطلاعیه شماره 7 ستاد هدفمندی یارانه ها منتشر شد
پرداخت 40 هزارو 500 تومان یارانه اسفند ماه
عناوینی از سایت دولت
نتایج هفته اول اجرای قانون هدفمندی یارانهها
تصویب نرخهای جدید حمل و نقل
قیمت مصوب انواع نان
قیمت پله های 7 گانه مصارف برق
میزان سهمیه و قیمتهای جدید بنزین و گازوئیل و گاز خودرو
تعرفه های جدید گاز
فروشگاه اینترنتی شما
آغاز به کار سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از اول آذر ما
دفاع از قرآن
[همه عناوین(3262)][عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا